לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 01-01-2014, 22:24
  משתמש זכר Smilop Smilop אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.08.12
הודעות: 3,262
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי meac שמתחילה ב "ברור גם לך שיש יהודים שאפשר..."

בוא נעמיד דברים על דיוקם:

1. יש יהודים שמגיע להם עונשים כאלו ואחרים בגלל דברים שעשו כנגד אנשים אחרים.
2. ככלל אני נגד שמחה על מותם של יהודים, כל עוד אין סכנה לאדם אחר שנשקפת מעצם חייו של אותו אדם.
3. בלי קשר לנ"ל, אני משתדל שלא לחפש נקמות - המוות של אדם שעשה דברים רעים בעברו, לא ישנה את אופי האדם ולא יחזיר את מה שאבד ולכן, אני לא רואה כל סיבה לשמוח על זה.

האדם שאנו מדברים עליו היום, נמצא כבר 8 שנים בתרדמת. עשה מה שעשה, מוצדק או לא מוצדק, הוא לא מהווה סכנה לאף אחד היום.

חוץ מזה, שהדגשתי גם בתגובה הראשונה שלי - יש הבדל בין להרגיש טוב עם זה שבן אדם שאתה לא מחבב עוזב את העולם, לבין להפגין את השמחה בפומבי. למה זה טוב להצהיר עליה ברבים? זה ישנה משהו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 02-01-2014, 13:08
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Smilop שמתחילה ב "בוא נעמיד דברים על דיוקם: ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Smilop
בוא נעמיד דברים על דיוקם:

1. יש יהודים שמגיע להם עונשים כאלו ואחרים בגלל דברים שעשו כנגד אנשים אחרים.
2. ככלל אני נגד שמחה על מותם של יהודים, כל עוד אין סכנה לאדם אחר שנשקפת מעצם חייו של אותו אדם.
3. בלי קשר לנ"ל, אני משתדל שלא לחפש נקמות - המוות של אדם שעשה דברים רעים בעברו, לא ישנה את אופי האדם ולא יחזיר את מה שאבד ולכן, אני לא רואה כל סיבה לשמוח על זה.

האדם שאנו מדברים עליו היום, נמצא כבר 8 שנים בתרדמת. עשה מה שעשה, מוצדק או לא מוצדק, הוא לא מהווה סכנה לאף אחד היום.

חוץ מזה, שהדגשתי גם בתגובה הראשונה שלי - יש הבדל בין להרגיש טוב עם זה שבן אדם שאתה לא מחבב עוזב את העולם, לבין להפגין את השמחה בפומבי. למה זה טוב להצהיר עליה ברבים? זה ישנה משהו?

אני מתקשה להבין מה החילוק בין יהודי לגוי בדבריך,אם אדם רשע אז הוא רשע,מה זה מוסיף שהוא נולד מבטן יהודיה?
אתה נגד שמחה על מותם של רשעים? מדוע? הרי העולם הוא מקום טוב יותר אחרי שהרשעים הולכים?
העיקרון שלי הוא הפוך:ככל שתוקיע יותר אדם רשע על מעשה רשע ותראה לציבור שאין מחילה לעולם על פשעים מסוימים ככה פחות אנשים יבואו לעשות פשעים כאלה.אם תתיחס לכל מקרה לגופו ותשכח את זה כעבור כמה שנים זה מוריד מהחומרה של המעשה.צריך לומר על פשעים מסוימים-לעולם לא נשכח לך את זה! (אלא אם תתחרט כמובן) גם לא כשתהיה גוסס,גם לא כשתהיה מסכן גם לא כשתהיה בקבר,על מעשים מסוימים שמך יהיה לדראון עולם ובכל ההיסטוריה יזכירו אותך לרעה,רק כך תוכל לגרום לבנאדם להמנע ממעשים כאלה.
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 02-01-2014, 09:02
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
קודם כל לא באתי לפתוח דיון ביהדות.רק ציינתי את דעתי
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Smilop שמתחילה ב "תמיד אמרתי"

אבל אם כבר פתחת את זה-ביהדות לומדים את כל המקורות הרלוונטים לנושא מסוים ואז מתוך המכלול מסיקים מסקנות.לזרוק איזה חצי משפט על שנאת חינם בתקופת בית שני (שתאמין או לא גם אני וגם חכמינו ז"ל ראינו אותו איזה פעם או שנים) לא נקרא "מכלול".ודאי,יש שנאת חינם שהיא לא רצויה ויש שנאה שכן,כדי לדעת מתי כן ומתי לא צריך ללמוד את כל המקורית ולהסיק בהתאם,לא להדבק למקום אחד.

אבל עזוב אותך יהדות,תורה ושטויות של דוסים-אתה באמת סבור שכל מה שיהודי יעשה הוא לא יקרא רשע רק בגלל שהוא יהודי? אין גבול? הרי הדעת לא סובלת אמירה כזאת.
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 02-01-2014, 20:17
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
יתרה מכך. מהתלמוד עולה כי גם מי שהוגדר כ'רשע' ראוי שלא לבזותו לחינם
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "אבל מה הקריטריונים להגעה לעמדת רשע?"

רב אשי (סיים את לימודו) ועמד (לפני עניין) שלושה מלכים (הנזכר במשנה). אמר: למחר, נפתח (את לימודנו) בחברינו. בא מנשה, נראה לו בחלום. אמר (מנשה לרב אשי): חבריך וחבריו של אביך קראת לנו? מהיכן צריך לחתוך (הלחם, בברכת) "המוציא (לחם מן הארץ")? אמר לו (רב אשי): איני יודע. אמר לו (מנשה): מהיכן צריך לחתוך (הלחם, לברכת) "המוציא" לא למדת, וחבריך אתה קורא לנו? אמר לו (רב אשי): למדוֹ לי, ולמחר דורש אני לו בשמך. אמר לו (מנשה): מהיכן שמתחיל הבישול (של הלחם). אמר לו (רב אשי): מאחר שחכמת כל כך, מה הטעם שעבדת לעבודה זרה? אמר לו (מנשה): אם היית שם, היית מחזיק בשיפולי גלימתך והיית רץ אחרי (לעבוד עבודה זרה). למחר אמר להם (רב אשי) לחכמים: נפתח ברבותינו.

http://musaf.bac.org.il/article/kl-hagdvl-mhbrv

נ.ב

ולמרות כל הכעס [בלשון המעטה] ודעה נחרצת לגבי הנסיבות בהן עולל שרון את שעולל - אני בשום פנים ואופן לא חושב שראוי כי מישהו יכנה אותו 'רשע' במובן שזה נאמר כאן. אדם מורכב ללא ספק. זכויות רבות לו. ברובן מתגוררות עד היום משפחות יהודיות.

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 02-01-2014 בשעה 20:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:14

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר