לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-02-2014, 18:07
  משתמש זכר meac meac אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.04.13
הודעות: 5,109
תנובה עומדת להימכר לתאגיד סיני, והעולם גועש

מי שקרא והתעדכן- תאגיד ברייטפוד הוא המועמד העיקרי לרכישת חלקה של אייפקס בתנובה (אותה מחזיקים גם ארגוני המושבים וחברת מבטח שמיר). לאחרונה העיתונות הכלכלית מלאה בתגובות כועסות על המהלך, והאמת שאין לי מושג למה.

אבישי ברוורמן מתריע מפני "הפיכת ישראל לחברה של שואבי מים וחוטבי עצים"-

http://www.calcalist.co.il/local/ar...3625075,00.html

גם אפרים הלוי כותב נגד-
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4489097,00.html

בכתבה זו גם ניתן לקרוא על הדיון בנושא שעלה בכנסת לבקשת ברוורמן.

יש לי לא מעט השגות על המהומה שנגרמה פה-
1. מי שהכריח חברות למכור את אחזקתן בחברות מסוימות (חוק הריכוזיות, הפרדה בין מחזיקי נכסים ריאלים לפיננסיים) באמת מתפלא שאותן חברות נמכרות למי שיש לו כסף (רמז- לאנשי עסקים רבים אין באמת כסף לקנות חברות כאלו)?

2. אין שום "סכנה בטחונית" במכירת חברה של מוצרי חלב ובשר לידיים זרות. מה הם יעשו? ירעילו את המזון? יעבירו את הרפתות לסין? לא ימכרו יותר קוטג'? מילא היה מדובר על מי יקנה את תע"ש העומדת בפני הפרטה, אבל תנובה?

3. כבר עלתה התהיה- מדוע הממשלה לא תקנה את תנובה. כן, כי באמת יש לנו מיליארדי שקלים מיותרים להשקיע בה (השווי למכירה יעמוד על 8-9 מיליארד ש"ח, חלקה של אייפקס עומד על כ-4-5 מיליארד).
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4491773,00.html

4. כל הטררם סביב מכירת חברות למשקיעים זרים היה נראה לנו כאנטישמיות לו זה היה מגיע מהצד השני. תארו לכם שמדינת ניו יורק היתה קוראת לא למכור את הנכסים שקנה יצחק תשבה "לידיים זרות".


לסיכום- במקרה "הגרוע", לא ימכרו פה קוטג'. אם הישראלי כל כך אוהב גבינה, הוא יקנה את הקוטג'ים המתחרים. אם לא יהיו מספיק קוטג'ים על המדף, והביקוש יגדל, מישהו ייכנס לשוק הזה (בתנאי שהממשלה תפסיק להפריע, כמובן). אין שום בעיה עם מכירת החברה לידיים זרות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 25-02-2014, 05:11
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי meac שמתחילה ב "תנובה עומדת להימכר לתאגיד סיני, והעולם גועש"

הסכנה הכלכלית היא היותר חשובה פה לדעתי, מוכרים את מונופול החלב הישראלי לחברה זרה.
אולי זו רק סכנה תדמיתית ואולי שעבוד משק החלב כולו לחברה סינית.
על הנייר הצרכנים פשוט צריכים להפסיק לקנות תנובה מחר, וכל הרפתות יתחילו לייצר חלב עבור המתחרות שיתפסו את שטח המדף שיתפנה.
בפועל זה לא ממש פשוט. הצרכן הישראלי הוא עבד שבעבדים למותג, כשהמותג חזק אצלו מהחברה המייצרת אותו. אה, ויש גם את החוזים שלא ישחררו בקלות מתנובה, את הכאוס שיתרחש בתחום האיכות והאספקה ואת הבלגן הזמני שמהלך כזה יעורר בשוק הזה
תכלס ישראל כבר מכרה כל מה שניתן למכור כמעט, וזה לא ממש משנה אם זה לישראלי או לסיני. ראינו גם ישראלים שמוצצים את דם החברות שקנו ומנהלים אותם כמו קופת ועד בית מושחתת.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 25-02-2014, 08:24
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
הצרכנים פשוט צריכים להפסיק לקנות תנובה
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "הסכנה הכלכלית היא היותר חשובה..."

מדוע רק תנובה. ?
מדוע לא את כל המוצרים תוצרת סין ?
אולי גם נפסיק להביא עובדים סיניים - אלו ה"גוזלים" מקומות עבודה מישראלים ה"משתוקקים" לעבודות בנין "רטובות" ולחפירת מנהרות.

דווקא תנובה - בה התשומה הבסיסית היא ישראלית, אותה אתה רוצה להחרים.
אפילו אם יקרה הגרוע מכל ותנובה תפסיק לייצר תוצרת חקלאית ולשווקה בארץ - לא אלמן ישראל. קיימות מספיק מחלבות שתשמחנה ל"הכנס בנעליה". בכלל אולי מספר "חתולים" קטנים שישמרו על החלב עדיף על "מונסטר" גדול שמתפרע.

אגב מי שעדין חושב שתנובה היא חברה ישראלית - שישכח מזה. היום אותם חקלאים ש"הוציאו" מידם את תנובה והפכו אותה לחברה בינלאומית, "מיללים" על אובדנה לסינים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 25-02-2014, 10:03
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,914
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "לבטל את כל המכסים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
אסור להיות קצוני.
חייבים להגן על תוצרת הארץ במוצרים בסיסיים - עד כמה שהדבר ניתן.
החקלאות מסובסדת בכל העולם, מכסי מגן ו/או תקופות יבוא קיימים בכל העולם. אם נהיה חריגים לא נוכל להבטיח מוצרים טריים לצרכן הישראלי, במיוחד בעתות משבר.
בנוסף אם לא תהיה תחרות מול מוצרים מקומיים - מחיר המוצרים המיובאים ירקיע שחקים.

בחלק משמעותי משוק החלב זה לא יקרה.

יש לך מדינות שמסבסדות משמעותית את שוק החלב. פתיחת השוק תאפשר לצרכנים ישראלים להנות מהסבסוד המטופש הזה.
אבל זה לא רלוונטי למוצרים אחרים. שבהם המשק הישראלי המקומי זוכה ליתרון טבעי.

לגבי עיתות משבר ישראל רוכשת מלאי חרום.
התירוצים של "עיתות חירום" נשמעים טיפשיים במדינה שכמעט כל החיטה שלה מיובאת, אבל משמשות כדי לתרץ הטבות ליצרניות מעדני חלב על חשבון הציבור.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 25-02-2014, 21:32
  Tom.Cruise Tom.Cruise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.02.14
הודעות: 2,099
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי meac שמתחילה ב "אין סיבה לסבסד תחבורה..."

בוודאי שכן.

לתחבורה יש תרומה עקיפה גדולה מאוד לכלכלה ולחברה, עד כדי כך שלא הוגן להטיל את העלויות על המשתמשים. בעיית הדיור בארץ היא בחלקה בעיה של תחבורה. תחבורה ציבורית משפיעה על הבריאות של כולנו (זיהום), ועל רמת החיים. וכמובן שתחבורה ציבורית זולה ויעילה מאפשרת מגוון הרבה יותר רחב של חיבורים בין מעסיקים לכוח עבודה.
לדעתי, העלות של תחבורה ציבורית למשתמש צריכה להיות סמלית...

לחם צריך להיות מסובסד, כי לאנשים שבעים יש ערך חברתי (וכלכלי!) כזה, שלכולנו שווה להשתתף במימונו.

מטוסי קרב ליצוא, נמצאים בסוג של שוק חופשי. לא חסר מדינות שמסבסדות יצוא של מטוסי קרב, צוללות (אהממ...) וטכנולוגיה צבאית אחרת, בשביל לטפח את התעשייה המקומית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 26-02-2014, 00:27
  Tom.Cruise Tom.Cruise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.02.14
הודעות: 2,099
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Homo sapiens שמתחילה ב "ההנחה שלך שגויה מהבסיס"

כרגיל... סלט של שטוית....

תכף תתחיל להביא לי לינקים לאתר ההוא "למה הכל עקום ואיך אפשר אחרת" או "קלישאות חד מימדיות על כלכלה".

מי דיבר על הגנה מתחרות? אם לא ברור לך איך סבסוד החלב, הלחם והתחבורה הציבורית, אז אני באמת לא מבין על מה יש לדון... העניים, לא צריכים לשלם על הסבסוד, כלומר מע"מ הוא מס נוראי. ומכס, אם התבלבלת, אינו סבסוד, אלא מס מגן, שמשהו אחר.

אם לא מובנת לך הטענה, שיש דברים ששווה לחברה, לממן כחברה ולא כיחידים כמו: מכבי אש, משטרה, צבא, חינוך יסודי, השכלה אקדמית, שרותי בריאות, תחבורה ציבורית, וכד', לעומת דברים שלא, כגון : בית, מנוי לקאנטרי, רכב פרטי, דלק, חופשה בחו"ל, אז שוב, אני לא בטוח שיש פה בסיס לדיון...

נערך לאחרונה ע"י Tom.Cruise בתאריך 26-02-2014 בשעה 00:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 26-02-2014, 09:59
  Homo sapiens Homo sapiens אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.08.10
הודעות: 1,170
אתה שוב טועה
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי Tom.Cruise שמתחילה ב "כרגיל... סלט של..."

אין דבר כזה "דברים ששווה לחברה" ושאר הדיבורים על לעזור לעניים - הדברים האלו לא עוזרים לעניים.
הסבסוד יוצר מעגל של חוסר יעילות ותלות ובחישה ממשלתית מיותרת שמעלה את המחיר ומורידה את האיכות על ידי עיוות השוק.
השוק החופשי טוב, גם באספקה של מוצרי בסיס מכוון שהיא מאפשרת תחרות שגורמת ליעילות (כי כל צד רוצה למקסם את הרווחים) שגורמת לעלויות יצור זולות וסה''כ המחיר נמוך יותר.

ציטוט:
העניים, לא צריכים לשלם על הסבסוד, כלומר מע"מ הוא מס נוראי. ומכס, אם התבלבלת, אינו סבסוד, אלא מס מגן, שמשהו אחר.

מה???
זה לא קשור למע''מ, העניים לא משלמים בצורה ישירה על הסבסוד (מי שמשלם בצורה הישירה זה ה"שכבות" שהם "מעל" שכבת העניים שבתורם בגלל הסבסוד נהפכים ליותר עניים) אלה בצורה עקיפה מעבר לזה שהסבסוד לא מסבסד לחם רק לעניים אלה לכולם (גם העשירים).
מכס זה גם צורה של סבסוד:
מונעים יבאו מוצר זול יותר כדי להגן על היצור המקומי
מי מרוויח: המקורבים לצלחת ש"זכו" להיות ה"יצרנים" המקומים.
מי מפסיד: כל השאר האזרחים במיוחד העניים
אני מעדיף מדיניות כלכלית שדואגת לכלל אזרחי המדינה ולא לקבוצה קטנה של מקורבים וחברי מפלגה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 26-02-2014, 10:25
  Tom.Cruise Tom.Cruise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.02.14
הודעות: 2,099
שוב חוסר הבנה בסיסי
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Homo sapiens שמתחילה ב "אתה שוב טועה"

1. תקרא, לאט : כלכלה, היא מנגנון חברתי. אם לא הבנת תקרא שוב. המבנה הכלכלי, הוא כלי ביידי החברה האנושית, ולא להפך.

2. סבסוד לא יוצר חוסר יעילות, אתה יכול לטעון את זה עד מחר, זה לא יהפוך את זה לנכון. אם הממשלה מגבילה את המחיר של לחם אחיד, ומשלמת תוספת קבועה ליצרן על כל כיכר שהוא מוכר, עדיין יש לו אינטרנס להוזיל את עלויות היצור שלו. השוק החופשי לכשעצמו לא טוב באספקת מוצרי בסיס, בגלל שהשוק החופשי מונע מרווח, וככל שעלויות היצור עולות, נוטה לקרטליזציה. אם השוק החופשי מספק מוצרי בסיס בזול, מה טוב. אם לא אז הפתרון הוא רגולציה.

3. אתה כל הזמן טוען טיעונים נגד כל מה שאינו קפיטליזם קיצוני, כאילו אתה טוען נגד הקומוניזם בקובה. זה היה מצחיק בהתחלה, זה כבר לא.

4. אתה לא יודע מה זה סבסוד. מכס אינו סבסוד . בבקשה תקרא מה זה סבסוד

5. לגבי העניים הנחתי שהתכוונת למעמ כי זה המס היחיד שחל עליהם... לשכבות האחרות יש אינטרס לממן את הסבסוד, בשביל שאחיהם בני האדם לא ירעבו, ולא ילכו לשדוד אותם...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 26-02-2014, 10:45
  Homo sapiens Homo sapiens אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.08.10
הודעות: 1,170
אתה שוב כותב דברים לא נכונים
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי Tom.Cruise שמתחילה ב "שוב חוסר הבנה בסיסי"

1. זאות בדיוק הסיבה שהיא צריכה לפעול לטובת כלל האזרחים ולא לטובת קבוצות קטנות
2. יצאה לך להסתכל על הערך שהבאת?
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1....93.D7.99.D7.94

3. מה לעשות כל דבר שסוטה מהמרקסיזם והבולשביזם נראה לך כמו קפיטליזם קיצוני...
4. מויקיפדיה
אותו
.הדעה הכלכלית הרווחת היא שהדרך היעילה ביותר להעניק סיוע כלכלי לפרטים אינה מתן סובסידיות אלא העברת כספים ישירות לנזקקים. כלל זה, המתומצת באמירה "סובסידיה לנצרך ולא למצרך" נובע מצד אחד מכך שסבסוד מחירי מוצרים מיטיב גם עם בעלי יכולת שצורכים אותם ומצד שני מכך שהעברת הכנסה נוספת לנזקקים מאפשרת להם להחליט לבד איך להוציא את כספי הסיוע לתועלתם המרבית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 26-02-2014, 11:10
  Tom.Cruise Tom.Cruise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.02.14
הודעות: 2,099
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Homo sapiens שמתחילה ב "אתה שוב כותב דברים לא נכונים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Homo sapiens
1. זאות בדיוק הסיבה שהיא צריכה לפעול לטובת כלל האזרחים ולא לטובת קבוצות קטנות
2. יצאה לך להסתכל על הערך שהבאת?
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1....93.D7.99.D7.94

3. מה לעשות כל דבר שסוטה מהמרקסיזם והבולשביזם נראה לך כמו קפיטליזם קיצוני...
4. מויקיפדיה
אותו
.הדעה הכלכלית הרווחת היא שהדרך היעילה ביותר להעניק סיוע כלכלי לפרטים אינה מתן סובסידיות אלא העברת כספים ישירות לנזקקים. כלל זה, המתומצת באמירה "סובסידיה לנצרך ולא למצרך" נובע מצד אחד מכך שסבסוד מחירי מוצרים מיטיב גם עם בעלי יכולת שצורכים אותם ומצד שני מכך שהעברת הכנסה נוספת לנזקקים מאפשרת להם להחליט לבד איך להוציא את כספי הסיוע לתועלתם המרבית.



1. מסכים לחלוטין. ובמקרים מסויימים זה שוק חופשי, ובמקרים אחרים זה מנגנונים סוציאליסטיים.

2. כן. כתוב שם שאתה לא יודע מה זה סבסוד, ולא מבין שמכס אינו סבסוד...

3. קראת את ההודעה הראשונה שלי באשכול? אני מבין שאתה נהנה להביא טיעוני איש קש...

4. מה שכתוב באותו סעיף פשוט לא נכון. קודם כל כי זאת לא "הדעה הכלכלית הרווחת" ודבר שני כי זאת הכללה גסה ולא נכונה. זה נכון לגבי סבסוד מקררים, סירים, וגבינת ברי, זה לא נכון לגבי תחבורה ציבורית, או מים.

בגדול, אני נגד סבסוד ממשלתי. ברוב המקרים, זה סתם בזבוז של כסף על משהו שהשוק החופשי יכול לעשות יותר טוב, והרגולציה הנלווית סתם עושה נזק. ובכל זאת, זה מנגנון כלכלי שיש בו היגיון במקרים מסויימים שהחברה כמכלול רוצה להשתתף במימון של משהו, כמו לדוגמה תחבורה ציבורית...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 26-02-2014, 19:45
  משתמש זכר meac meac אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.04.13
הודעות: 5,109
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי Tom.Cruise שמתחילה ב "בוודאי שכן. לתחבורה יש תרומה..."

איזה באסה לגלות שהעניים לא אוהבים שפקיד מתנשא שחושב שהוא יכול לתכנן את המשק, ולכן בכלל לא מקשיבים לו?

http://www.nrg.co.il/app/index.php?...122ebb1&id=3952

מה זה אומר "לא הוגן" להשית עלויות? וזה הוגן שכל חודש אני רואה שההפרש בין הנטו לברוטו אצלי גדול, גדול מדי? זה הוגן שאני צריך לממן בטלנים? זה הוגן שאני צריך לממן מקורבים?

בעית הדיור היא בשל התחבורה? מעניין, כי בינתיים במקומות אליהם הגיע כביש שש היתה עלית מחירים גבוהה במחירי הדיור. אם ארצה להיות דמגוג, אומר לך שפיתוח תחבורה ציבורית יעלה עוד את מחירי הדירות באזורים שאיכשהו לא חטפו חזק. מחירי הדיור הם נטו בגלל הממשלה, חד וחלק. וכך גם מחירי המזון (עם סייג קטן לגבי זה שאנחנו מדינה קטנה מוקפת אויבים, בניגוד לשוק הענק שיש באירופה חסרת הגבולות).

שלא לדבר על כך שבינתיים משרד התחבורה שורץ בדבילים, שלא מצליחים לבנות רכבת קלה/תחתית כבר עשרות שנים, וכל פרויקט שכזה עולה לנו עוד כמה מיליארדים. בהחלט, יותר מיסים למימון הביזיונות הללו יובילו לשיוויון, כי הנטו של מעמד הביניים יקטן עוד יותר.

לגבי מטוסי הקרב וכך הלאה- אתה לא מדבר על ישראל, וגם למדינות אחרות אין ממש רצון להיות נדיבות סתם כך. בין אם זה הבטחה להקמת בסיסים, ניקוי המצפון על מכירת נשק כימי לעיראק, חיזוק בעלות ברית, שמירה על אינטרסי הנפט וכדומה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 25-02-2014, 15:17
  Tom.Cruise Tom.Cruise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.02.14
הודעות: 2,099
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "לבטל את כל המכסים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
אסור להיות קצוני.
חייבים להגן על תוצרת הארץ במוצרים בסיסיים - עד כמה שהדבר ניתן.
החקלאות מסובסדת בכל העולם, מכסי מגן ו/או תקופות יבוא קיימים בכל העולם. אם נהיה חריגים לא נוכל להבטיח מוצרים טריים לצרכן הישראלי, במיוחד בעתות משבר.
בנוסף אם לא תהיה תחרות מול מוצרים מקומיים - מחיר המוצרים המיובאים ירקיע שחקים.


זה צורת מחשבה שמקורה בסוציאליזם של שנות ה 40-50 ...

זה פשוט לא נכון בוודאי בשוק חופשי תחרותי וגלובאלי..

החקלאות הישראלית ממילא קטנה מידי בשביל להאכיל את המדינה, גם בעיטות חירום.
מכס, פרושו פגיעה ברמת החיים של אזרחי המדינה בשביל לתמוך ביצור מקומי. זה דומה להטלת מע"מ על סחורה מסוימת ולהעביר את ההכנסות ליצרנים המקומיים.

היצרנים המקומיים, מעלים את מחיר התוצרת שלהם למקסימום שהם יכולים , כלומר עלות המקבילה המיובאת +מכס, ואזרחי ישראל משלמים יותר כסף על מוצר נחות.

הצד השני של זה הוא פגיעה ביצרנים המקומיים כשהם רוצים לייצא, כי שם מטילים מכסי מגן בתגובה, או כי הם לא מסוגלים להתאים את עצמם לשוק פתוח תחרותי. ואם בצד השני לא מטילים מכסים, והיצרן המקומי מייצא לשם, אז הוא מוכר במחיר זול מהמחיר בארץ, וזה סתם מעצבן...

מספיק להשוות את מחירי המזון בארץ (מה שלא מפוקח) למחירי המזון בחו"ל בשביל להבין שהטלת מכסים על מזון זאת שטות.

הדבר הכי בריא לתעשיית המזון בארץ ולאזרחי ישראל הוא הסרה מוחלטת של כל המכסים, וכל הרגולציה שלא קשורה באמת ובתמים לבטיחות ובריאות הציבור.

נערך לאחרונה ע"י Tom.Cruise בתאריך 25-02-2014 בשעה 15:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 26-02-2014, 01:57
צלמית המשתמש של gps
  gps gps אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,342
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי meac שמתחילה ב "וזה..."

לדעתי הרכישה לא תתבצע (בטח שלא השתלטות) ובכל זאת כולם יצאו מרוויחים....
תכלס שוק חופשי וקפיטליזם הם מושגים מהעולם הליברלי-אוטופי,מה שבאמת מניע את הגלגלים מכונה "מרקנטליזם" שבתמציתו בעל המאה משכנע אותך "לשוק-חופשי" על-מנת לדחוף לך את המוצרים שלו.

לדוגמה,השלקתי עכשיו דנונה ובדקתי
בישראל 8 במחיר ממוצע של 30 ש"ח בבריטניה....15 ש"ח,המוצר מיוצר ע"י שטראוס-גרופ בשיתוף דנונה הצרפתית.
עלית שטראוס הן חלק מקומפלקס שותפויות ובעלויות של תאגידי מזון באירופה ודרום אמריקה (דנונה,יוניליוור ועוד)

פה עולה כפול כי אנחנו נכנעים מחוסר רצון להלחם ולא בגלל עלויות ייצור,השותפים האירופים בוודאי מתים על הצרכן הישראלי.

בוא נעשה ניסוי-3 חודשים לא קונים אקטימל (לדפוק להם רבעון) בפריסה ארצית,אל דאגה היוגורט הוא סה"כ מיתוג "בריאותי" ותדמיתי נשאר בריאים גם בלי יוגורט.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י gps בתאריך 26-02-2014 בשעה 02:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 26-02-2014, 11:38
צלמית המשתמש של gps
  gps gps אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,342
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי sheep שמתחילה ב "[QUOTE=gps]לדוגמה,השלקתי..."

בשופרסל זה 21 ש"ח
דנונה רכשו חלק נוסף מאחת המחלבות הגדולות בסין
בחיג'אז הם נכנסו לשותפות מקומית עם מחלבת אל-ספי-דנונה,הגירסה המקומית עולה בערך 1 ש"ח ליחידה כלומר 8 שקלים לשמינייה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אחד ההסברים לעלויות הגבוהות מגיע דווקא מתוך רעיון ה"שוק החופשי" והיא התלות בייבוא מזון לבהמות מחו"ל

ממשרד החקלאות נמסר: "עלויות הייצור בישראל גבוהות משמעותית מעלויות הייצור במרבית מדינות העולם. הדבר נובע ממחירי תשומות גבוהים הנובעים בין השאר מהעובדה כי בישראל כמעט אין שטחי מרעה לפרות, עובדה המצריכה יבוא של רוב המזון לפרות ומייקרת את הייצור. החמאה כיום אינה רווחית ונמצאת בתת-תמחור כדי שהצרכנים לא יספגו את מלוא ההתייקרות".

בתור אחד שבנעוריו בוסס בבוץ-חרה של רפת יכול להעיד שאספסת + גרעיני כותנה + קלחי תירס בהמות וקליפות תפוזים שהיו תוצר לוואי של גאוות הכחול-לבן שימשו להאכלת הבהמות כיום כשהענפים הללו התאדו משלימים את החסר בייבוא יבש מבחוץ.

http://www.themarker.com/consumer/prices/1.664153
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:15

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר