לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #25  
ישן 10-04-2014, 16:50
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "09.04.2014 הלוויין אופק 10 שוגר לחלל"

מתוך הכתבה ב YNET: הדגשה שלי.

בתעשייה האווירית הסבירו הבוקר כי הלוויין, שעלותו מאות מיליוני שקלים, ישייט בגובה 600-400 קילומטרים מעל פני כדור הארץ ויקיף אותו - במסלול אליפטי - בכל 90 דקות. הוא שוקל 380 ק"ג ונחשב קטן יחסית לתמונות ה"איכותיות מאוד שהוא יביא ויאפשרו רמת מודיעין גבוהה ביותר".

כזכור,כושר ההרמה המוצהר של משגר השביט המשופר הוא 350 ק"ג בלבד.
בהנחה והמידע הוא נכון , אזי אנו עדים לשיפור נוסף בכושר ההרמה של המשגר.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4509123,00.html
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 11-04-2014, 01:53
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "זאת הייתה המטרה שלי. וגם..."

YNET הוא אולי אחד ממקורות החדשות הכי לא מקצועיים שאני מכיר (בטח כשאנחנו לוקחים בחשבון את סדר הגודל שלו). אני לא יכול לדמיין טעויות בכמות כזאת ובהיקפים כאלו פעם אחר פעם על בסיס יומי באתר כמו ה-BBC למשל - שם היו מעיפים את העורך האחראי לקיבינימט. פה זה פשוט לא מזיז לאף אחד שיש טעויות וגם לרוב אף אחד לא טורח לתקן גם כשמעירים להם - פשוט בושה (אני אומר את זה כעיתונאי וגם ככזה שהכיר כמה וכמה אנשים שעבדו ב-YNET).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 11-04-2014, 08:53
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
רק על האינפוגרפיקה יש טענות?
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "YNET הוא אולי אחד ממקורות..."

לדברי אלוף במיל' פרופ' יצחק בן ישראל, יו"ר סוכנות החלל במשרד המדע, "אופק 1 היה לוויין תצפית והראשון ששוגר. מטרתו הייתה ביטחונית והוא סיים את חייו. הוא עדיין נמצא בחלל כי שם, כשמשהו מת הוא ממשיך להסתובב לנצח, אלא שהוא איננו פעיל עוד".

................

לאחר אופק 1 שוגר אופק 2, מאותה המשפחה, באפריל 1990. לדברי פרופ' בן ישראל, גם הוא כבר יצא מפעילות אף על פי שהוא עדיין בחלל.

.....................

הלוויין טכסאט 2, ששוגר לחלל ביולי 1998 פותח בטכניון ושוגר על ידי הסטודנטים שם כחלק מקידום המחקר המדעי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 11-04-2014, 14:15
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "09.04.2014 הלוויין אופק 10 שוגר לחלל"

בעוד הפרסומים בכלי התקשורת עוסקים בלוויין ויכולותיו, איש לא שם לב להעלאת כושר השיגור של משגר הלוויינים מדגם "שביט", שהיה פרי עבודה מאומצת , ארוכה ויקרה.
משגר זה מסוגל לשגר כעת שני דגמי לוויין - הלוויין האופטי המוכר, ולראשונה גם לוויין SAR.
גיוון זה ביכולותיו הוא חשוב למדינת ישראל, ומגביר את גמישותה ואת תמיכת המשגר בתוכניות הלוויינות.

על פי הפרסומים בכלי התקשורת כושר השיגור הוגדל בשלושים ק"ג. כמו כן, הארכת החופה של המשגר (נצפתה לראשונה בשיגור הלוויין אופק 7) מאפשרת הכללת לוויין מכ"ם, עם אנטנה גדולת קוטר.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 11-04-2014, 15:06
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "מיקום אכן אין אם כי אני מניח..."

עומד במקום מכובד למדיי.

דרום קוריאה, עם יכולות תעשייתיות מעוררות קנאה, נכשלה בשני שיגורים רצופים של משגר שרובו פרי פיתוח רוסי חדיש.
השיגור השלישי הצליח, ויכולת ההרמה של המשגר - שהוא כבד בהרבה משביט - בקושי 100 ק"ג.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 11-04-2014, 19:29
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "מהי התכלית בביצוע "השוואה"..."

למה שטחית? כושר הרמה הוא לא נתון שטחי הוא נתון משמעותי ביותר יחד עם מספר המנועים, השלבים, המשקל הכולל של הטיל ואם ממש רוצים אפשר גם לדבר על כמות השיגורים (וכמות הכישלונות). יש אני מניח נתונים טכניים יותר שלא מפורסמים גם לגבי השביט וגם לגבי טלים אחרים אבל אפילו השוואה כזאת מול כמה מדינות אחרות היא לפחות בעיני מעניינת ונותנת קצת פרספקטיבה על איפה אנחנו עומדים מול כל העולם (נורא אוהבים להאדיר את תוכנית החלל הישראלית אבל נראה לי שצריך קצת פרופורציות).

יפן אולי באמת גדולה על ההשוואה הזאת אבל דרום קוריאה אולי יותר ברת השוואה - אגב מי משגר עבור הבריטים לווינים? (האמריקינם?).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 11-04-2014, 19:39
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "למה שטחית? כושר הרמה הוא לא..."

התייחסות למספרים יבשים כמו כושר הרמה,משקל,דחף וכו מבלי לדעת מה עומד מאחוריהם זו השוואה שטחית.
כשניגשים להשוות ביצועים בין פלטפורמות,יש לעשות חקב"ץ יסודי מאוד ועל מנת להפוך אותו לנהיר יותר לקורא יש לספק לכל הפחות את הגרפים,המספרים ואת השיקולים העומדים מאחוריי ההשוואה.
ומכיוון כפי שציינת נתונים טכניים מדוייקים וחשובים רבים אינם בנמצא,אז לא ניתן לבצע השוואה רצינית שיש בה תוכן של ממש.
בגלל זה כל מיני השוואות מהסוג הזה הקיימות במדיות הגלויות אינן מותירות עליי רושם כלל,במיוחד כאשר מי שמבצע אותן אין לו רקע בתחום ו\או גישה לנתונים.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 11-04-2014, 21:20
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "למה? בהנחה שהנתון אמין (נעזוב..."

כי מדובר בסוגייה מדעית והנדסית מובהקת שרק אנשים בעלי הרקע המתאים והנתונים הנכונים יכולים לגשת ולנתח אותה לאשורה ולהביא לבסוף תוצאות מהימנות עם משקל סגולי רב הרבה יותר מ"השוואות" המתבססות על ראייה שטחית ומופשטת יתר על המידה.

אני תוהה; האם הטענה הזו היא עד כדי כך לא טריוויאלית ופורצת דרך שאני גם צריך להסביר אותה?
זה לא ברור מאליו שרק אנשי מקצוע עם הכלים והגישה יכולים לעסוק בסוגיות כאלה?
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 12-04-2014, 02:03
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "לא השתכנעתי - מצטער. לא הבאת..."

אני לא טענתי שלא ניתן לדון בזה בפורום פתוח - תקרא שוב.
לגביי חוסר הרצינות בטיעוניי - אני מצטער שהם לא עונים על ציפיותיך - אבל אלה הם טיעונים יסודיים.
השוואות מהסוג הזה,הנערכות לרוב ע"י אנשים חסרי רקע בתחום הנעזרים רק ב"אינטואיציה" ו"היגיון" כדי לבסס את טיעוניהם הן לא רציניות,חובבניות ולרוב גם לא נכונות.
אין שום הבדל בין ההשוואה שאתה מבקש לעשות לבין ההשוואות שעושים למשל בין ה F-22 ל PAK- FA - חסרות שחר לחלוטין. (והן גם מציגות מספרים יבשים כמו הדחף של המנועים וכושר נשיאה).
עליי זה לא מותיר רושם כלל.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 13-04-2014, 23:00
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 258
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אתה ממשיך לא להביא שום טיעון..."


From:

Commission to Assess the Ballistic Missile Threat to the United States
Appendix III: Unclassified Working Papers



http://www.fas.org/irp/threat/missi.../pt2_carus2.htm



"Shavit

A considerable amount of information about Israel's missile capabilities
has been derived from studies of the performance of Israel's space launch
vehicle, the Shavit. It was first launched in September 1988. It is a three
stage system built by Israel Aircraft Industries, including two solid-fuel
stages produced by TAAS (once better known as Israeli military industries)
and a third stage produced by Rafael. 23 It is generally believed that the
first two stages are identical to the Jericho II. According to one estimate
prepared by Lawrence Livermore National Laboratory, a ballistic missile
based on the Shavit's first two stages could carry a payload of 900
kilograms to a range of 3,000 miles (about 4,850 kilometers) or a payload
of 500 kilograms to almost 4,700 miles (just over 7,600
"kilometers). 24
אם זו הערכת המומחים בליברמור לגבי תרגום השביט ליכולת היריחו ב-1988 אזי הינך יכול לעשות ניחוש לא פרוע לגבי טווח ויכולת היריחו כיום לאור ביצועיו של השביט הנוכחי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 11-04-2014, 23:02
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "בעוד הפרסומים בכלי התקשורת ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
בעוד הפרסומים בכלי התקשורת עוסקים בלוויין ויכולותיו, איש לא שם לב להעלאת כושר השיגור של משגר הלוויינים מדגם "שביט", שהיה פרי עבודה מאומצת , ארוכה ויקרה.
משגר זה מסוגל לשגר כעת שני דגמי לוויין - הלוויין האופטי המוכר, ולראשונה גם לוויין SAR.
גיוון זה ביכולותיו הוא חשוב למדינת ישראל, ומגביר את גמישותה ואת תמיכת המשגר בתוכניות הלוויינות.

על פי הפרסומים בכלי התקשורת כושר השיגור הוגדל בשלושים ק"ג. כמו כן, הארכת החופה של המשגר (נצפתה לראשונה בשיגור הלוויין אופק 7) מאפשרת הכללת לוויין מכ"ם, עם אנטנה גדולת קוטר.

ויכול להיות שכל זה מעיד באופן כל שהוא גם על שיפור ביכולת הנשיאה ו\או הטווח של טילים אחרים מהמשפחה?
אי אפשר לנחש אם השיפור הושג בזכות יציקת מנוע משופר או שיפור בחומרים או תכן של המבנה. בכל מקרה, עוד 30 ק"ג למסלול לא נשמע הרבה אבל באחוזים זה שיפור לא רע ומעיד על המשך פיתוח שיכול להיות שבא לידי ביטוי גם ביכולות הטק"ק של ישראל אם ייעשה בו שימוש בבלוק חדש בייצור.
הכל ספקולציות פרועות, כמובן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 13-04-2014, 17:11
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
במקרה של ישראל יש להם יכולת לא מבוטלת
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "ואיזה יכולת [u]עצמאית[/u] יש..."

בעיית HUMINIT חזותי בסמוך למתקנים מסוימים ואין מה להרחיב בעניין, בעייה שהוחמרה מאד בעידן תקשורת האינטרנט והסלולר ונכונה לצערנו גם למרבית בסיסי הטיסה של ח"א ולמעשה למרבית מחנות צה"ל באשר הם.

לצורך העניין מוסטפא שיושב במרפסת הבית שלו בדחיית אל בארד (שכונה הידועה בריכוז גדול של חסידי אומות העולם) יכול על נקלה לטווח M600 בעזרת אפליקציית הווטסאפ בסמרטפון על פי הפסקות הסיגריה של מפקדי פיקוד המרכז במפקדה שמעבר לכביש... והבן דוד החמוד שלו נאיף, שגר בכפר צוריף (שבצירוף מקרים מדהים מכיל אף הוא ריכוז של חסידי אומות העולם) גם אם הוא עילג, עיוור וטיפש הוא עדיין לא חירש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 14-04-2014, 23:06
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
הזווית של רפאל - מתוך ישראל דיפנס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "09.04.2014 הלוויין אופק 10 שוגר לחלל"

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/...&cat=324&loc=17

המצבים המבצעיים של הלווין כוללים הדמיה של נקודות שונות באמצעות היגוי מכאני, מצב רוחב פס דינמי לקבלת רזולוציה נדרשת, מצב סריקה לכיסוי אזורים נרחבים על ידי קרן היגוי אלקטרונית ומצב 'פסיפס' לכיסוי ברזולוציה גבוהה של שטח גדול באמצעות היגוי אלקטרוני ומכאני. כמו כן, הטכנולוגיה מאפשרת צילום תמונות ברזולוציה של עד 0.5 מטרים. הלווין הראשון ששידר תמונות בטכנולוגיה זו עשה זאת במהלך לילה סוער ביום 30 בינואר 2008 (אז הרזולוציה הייתה של 1 מטרים).

הזווית של רפאל - המשגר
בין החברות שעמלו על פיתוח הלווין הייתה גם רפאל שפיתחה במסגרת פעילות חטיבת מנור בחברה מספר רכיבים למשגר וללווין. חלק מרכיבים אלו נמכרים לשוק החלל העולמי ומציבים את רפאל בקדמת החברות הטכנולוגיות בתחום החלל בעולם.
"רפאל תכננה ומייצרת את השלב השלישי של משגר הלווין. זהו המנוע שמעביר אותו לנקודה שבה הלווין מתנתק מהמשגר לחלוטין", מסביר שמשון א', אחראי קו חלל בחטיבת מנור בחברה . מדובר במנוע דלק מוצק בטכנולוגיה מתקדמת. "בגבהים כאלו המשקל מאד משמעותי, עד היום כל השיגורים שכללו מנועים שלנו הוכתרו בהצלחה".
המנועים המוצקים של חטיבת מנור ברפאל נחשבים באיכות גבוהה בשוק העולמי. החטיבה מספקת מנועים כאלו למוצרים של רפאל וגם של חברות אחרות בארץ. במקרה של אופק 10, מדובר במנוע שמיועד למשגר שמופעל בגובה רב.
רפאל גם פיתחה ויצרה את מערכת הבקרה למנוע המשגר של האופק 10. מדובר במנועי הידרזין קטנים בסדרי גודל לעומת המנוע הראשי, שתפקידם לבצע בקרה למנוע השלב השלישי. "המנוע הראשי הוא מסוג דלק מוצק ומסביבו מתקינים מנועי דלק נוזלי מסוג הידרזין. הם עושים את הסחרור של המנוע וגורמים לכך שהדחף שלו מכוון. הם דואגים שהוא יגיע לנקודה הנכונה", מסביר שמשון. בנוסף למערכת הבקרה ומנוע השלב השלישי, רפאל מפתחת גם רכיבים פירוטכנים להפרדה של שלבים השונים במשגר.
הזווית של רפאל - הלווין
ברפאל פיתחו את מערכת ההנעה של הלווין שנכנסת לפעולה לאחר שהמשגר מסיים את תפקידו. "הלווין נשאר בחלל עם מערכת שמאפשרת לו תנע במהלך חייו. יש לה שתי מטרות - להביא אותו למסלול, ולשמור עליו במסלולו לאורך חייו", מסביר שמשון. "זו מערכת שצמודה אליו ופועלת לכל אורך חיי הלווין. כל המערכת מיוצרת ברפאל. מיכל ההידרזין, מנועי הידרזין, השסתומים והאינטגרציה. המערכת מועברת לתע"א כמודול שלם שנצמד ללווין".

ברפאל מינפו את הטכנולוגיות הללו והחברה מספקת מנועים ומיכלים מהמשפחה הזו עבור לקוחות בעולם. ביניהם, Globalstar , O3b Networks, גלילאו (In-Orbit Validation (IOV וגם לתכניות של סוכנות החלל האירופאית (ESA). שמשון מוסיף כי רפאל, יחד עם האירופאים, מפתחת גם מערכת הנעה חשמלית לווינית.

בנוסף למנועים, רפאל מפתחת גם את האנטנה של הלווין. "מדובר בלווין SAR עם אנטנה שהמרכיבים שלה מיוצרים ברפאל מחומרים מרוכבים. אלו רכיבים מאד ייחודים, קשיחים וקלים. אנחנו גם מספקים רכיבים מהמשפחה הזו ללווינים אחרים בעולם. מאותם חומרים מייצרים גם מבנים עליהם מתקינים את הציוד שיש על הלווין", מסביר שמשון. "את החומרים מפתחים ברפאל. לאחרונה נכנסנו לשוק העולמי והתגובות חיוביות לגבי תכונות החומרים".

אופק 10 הוא לוווין שיכול לראות בלילה, ולצורך זה יש לו מטע"ד שצריך יציבות וקשיחות מאד גדולה, מסבירים ברפאל. בלווינים אופטיים צריך מבנה מאד יציב למצלמה המאפשר דיוק בתנאי הטמפרטורה בחלל. "המדיניות של רפאל ושל הלקוח [מדינת ישראל - משרד הביטחון] היא שצריך להתקדם ולפתח את התחום. חלק לא מבוטל מההשקעות בפיתוח אנחנו מממנים בעצמנו. נכון להיום יש ברפאל מספר פרויקטים בתחום החלל", מסכם שמשון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 12-05-2014, 23:53
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "09.04.2014 הלוויין אופק 10 שוגר לחלל"



לצפייה במקור באתר Facebook, לחצו כאן.


A month after launching Israel’s newest spy satellite into space, Israel Aerospace Industries (IAI), producer of the Ofek 10 and its advanced radar-imaging payload, is poised to transfer the strategic intelligence system to military hands.

IAI Chief Executive Yossi Weiss said Ofek 10 should be delivered to operational users “within weeks,” following extensive in-orbit testing by specialists with the company’s MBT Space Division here and Defense Ministry research and development authorities.

“So far, along all parameters, we’re quite satisfied,” Weiss said of the synthetic aperture radar (SAR) satellite launched April 9 by an IAI-produced Shavit rocket.

“We’re taking our time to work through a very methodical and thorough testing program,” he said. “There will be no cutting corners. … And when it’s ready — within weeks — we will hand it over to the government of Israel to operate as an additional strategic asset for its use.”

In a May 4 interview, Weiss said Ofek 10 and its SAR payload, built by IAI subsidiary Elta Systems, embody “the edge of technology in the imaging satellite domain … with substantial cost-effectiveness for our clients.”

Like the IAI-built TecSAR serving Israel’s intelligence community since early 2008, Ofek 10 uses scanning radar arrays, rather than electro-optical cameras, to capture high-resolution images at night, in bad weather and even through camouflage nets.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:32

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר