פשששש, חתיכת אשכול מעניין, מספר הבהרות,
אני שותף לשתי הדעות, וכל אחד מכם אומר דברים נכונים,
בנוגע לציור מרפרנס, אין בזה שום רע, להיפך, רק ככה אפשר ללמוד, כי בסופו של דבר, אפילו הציורים הסוריאליסטים המופרכים ביותר בסיסם בדמויות בעלי אפיונים שאנחנו מכירים, דהיינו- שאולים בצורה כזו או אחרת מהמציאות, אז אפילו בסגנון סוריאליסטי מוקצן, יש נגיעה חזקה מאוד לאובייקטים ריאליסטים, המצריכים שימוש מסויים ברפרנס, אין ספק שעל מנת ללמוד ציור "נכון" (בכל הנוגע לפרופורציה ותאורה בכל אופן) רצוי ואפילו הכרחי להשתמש במודל מסויים, אז כך או כך, אין שום דבר רע ברפרנס, אבל...
יש את האלמנט הבלתי נמנע, שהוא כמובן- ההעתקה, שוב, זה לא מילה גסה, אני עצמי מעתיק ימבה, וזאת כדי ללמוד ולהתמקצע על ציור, בעיקר של דברים אנושיים, אבל ציור כמו זה לדוגמא, קשה להעריך ברמת היצירה, כי אני מתקשה לראות פה יצירה שמקורה בדמיון כי הציור עצמו הוא סוריאליסטי, והרעיון הוא לא שאול, אלא מועתק אחד לאחד, שוב, אין בזה פסול, אבל אין בזה גם מן המקוריות, מה שכן ניתן להעריך מרישום כזה זה את הטכניקת רישום, והטכניקה מצויינת, אין שום עוררין על זה.
אז אף אחד פה ובטח לא אני, לא מתקיף, אלא פשוט מציין עובדה, ואשמח לראות גם יצירות שמקורן הוא לא ציור של אדם אחר, כי על ציור שהקונספט והקומפוזיציה והעוד מושגים שאין לי שמץ בהם לא שייכים לך, אין לך את היכולת להכריז "הציור הזה הוא שלי", אלא להציג עיבוד שלך לציור הנדון, ועדיף כמובן שזה ייספק לך מודל להשראה, ולא רפרנס, כי אז באמת אתה יכול להוסיף הרבה יותר מהפן האישי שלך, ולקבל הערכה בהתאם..
מקווה שהבהרתי את עצמי, ערב טוב.
_____________________________________
|