לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 21-05-2014, 17:22
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
מרצ, חופש הדת והחופש מדת

ציטוט:
רעננה: חוק עזר ערוני חדש יאסור על תפילה עם מחיצה במרחב הציבורי
סיעת מרצ ברעננה מקדמת חוק עזר עירוני שיאסור על קיום תפילה עם מחיצת הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי, בטענה כי מדובר בהדרת נשים.

http://www.kipa.co.il/now/56948.html

ציטוט:
במקור נכתב על ידי חיים נבון
אנשי מרצ ברעננה יוזמים איסור על תפילה פומבית שיש בה הפרדה בין גברים לנשים (http://www.kipa.co.il/now/56948.html). מה שאומר, שכאשר אנשי מרצ הצהירו כל השנים: "נגד כפייה, בעד חופש", הם התכוונו לומר: "נגד כפיית הערכים שלך, בעד כפיית הערכים שלי". וכאשר עיוותו את הפסוק "צדיק באמונתו יחיה" לכדי הסיסמה "איש באמונתו יחיה", הם למעשה התכוונו לומר: איש *באמונתנו* יחיה. נטורי מרצא.



לצפייה במקור באתר Facebook, לחצו כאן.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 23-05-2014, 13:43
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
למיטב זכרוני היה גם 'מולי אווז הבית' והיה גם אווז שהיה הסגן של אקה ששמו ברח לי
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "התבלבלת.אני נילס,הוא אוגי (האוגר)"

אני זוכר היטב את הסדרה מהתוכנית 'לאם ולילד' 'עם נילי המספרת' בכל יום ב14:10 בקול ישראל כאשר עדיין היו משוייכים לישראל. הייתי מסיים מהר את האוכל, דוחה את שעורי הבית ומתיישב ליד הרדיו. ממתין לשיר:' סיפור נספר על רועה אווזים / שמו נילס הקטן ובודאי לא נגזים /אם נאמר שהיה הוא עצלן ושובב /לעבוד וללמוד מעולם לא אהב / כך מספרים על נילס הקטן ומסע הקסמים'. וכן, אני מודה - די דאגתי בכל פעם שהשועל היה מגיח לתוכנית.

שנים אח"כ עלתה סדרה מצויירת מקסימה שהייתה אפילו טובה מהתוכנית ברדיו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 22-05-2014, 07:51
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
מי שלא חפץ להשתתף שידיר את עצמו
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "[QUOTE=ישראל היפה]כל אחד..."

ההתכנסות היא ציבורית ואינה מחייבת אף אחד - לפיכך אין פה כל כפיה. היא נועדה לציבור הרחב הכולל מאמינים וכאלה שאינם מאמינים. כל החפץ ייטא ויבוא - אפילו בני דתות שונות - כולם כולם יתקבלו בברכה.

מהיכן "שאבת" שהמעמד הר סיני הייתה הפרדה ? במקורות שאני מכיר לא החתה כל הפרדה
שמות י"ט
"וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה לֵךְ אֶל-הָעָם, וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר; וְכִבְּסוּ, שִׂמְלֹתָם. יא וְהָיוּ נְכֹנִים, לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי: כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי, יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל-הָעָם--עַל-הַר סִינָי"
דברים ה'
"וַיִּקְרָא מֹשֶׁה, [אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל[ וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם שְׁמַע יִשְׂרָאֵל אֶת-הַחֻקִּים וְאֶת-הַמִּשְׁפָּטִים, אֲשֶׁר אָנֹכִי דֹּבֵר בְּאָזְנֵיכֶם הַיּוֹם; וּלְמַדְתֶּם אֹתָם, וּשְׁמַרְתֶּם לַעֲשֹׂתָם. ב יְהוָה אֱלֹהֵינוּ, כָּרַת עִמָּנוּ בְּרִית--בְּחֹרֵב. ג לֹא אֶת-אֲבֹתֵינוּ, כָּרַת יְהוָה אֶת-הַבְּרִית הַזֹּאת: כִּי אִתָּנוּ, אֲנַחְנוּ אֵלֶּה פֹה הַיּוֹם כֻּלָּנוּ חַיִּים. "

חנה, אמו של שמואל הנביא, היתה עקרה שנים רבות. רק לאחר שהתפללה במשכן ונדרה להקדיש את בנה לעבודת האלוהים, נפקדה בפרי בטן.
כאשר נכנסה חנה להתפלל בהיכל ה' במשכן, ברור שהיא לא פנתה לאזור תפילה מיוחד לנשים, שהרי הכהן הגדול ניצב לצדה: “וַתָּקָם חַנָּה אַחֲרֵי אָכְלָה בְשִׁלֹה וְאַחֲרֵי שָׁתֹה וְעֵלִי הַכֹּהֵן יֹשֵׁב עַל הַכִּסֵּא עַל מְזוּזַת הֵיכַל יהוה" (שמואל א' א', 9).

ההפרדה החלה במהלך שנות הגלות, כמעט בכל התפוצות, נשים חדלו להיות חלק מן הפעילות היהודית, שהתרחשה ברובה סביב בית הכנסת. היום כאשר שבנו מהגלות וחזרנו לארץ ישראל - אין לשמר תכונות ומנהגי הגלות כולל הדרת נשים - חייבים לעבור ל"מוד" של ההדרת נשים.
נשים בתנ"ך זכו לתהילה ואפילו עמדו בראש המחנה : כמו מרים, שהייתה חלק מההנהגה ודבורה שהייתה חלק ממנהיגי המלחמה.

הפרופסור שמואל ספראי, שהתמחה בתולדות בית שני, פרסם בשנת 1963 מאמר בשם “האם היתה קיימת עזרת נשים בבית הכנסת בתקופה העתיקה?" וטען שהנשים השתתפו בנעשה בבית הכנסת, ושאין שום אזכור לכך שהיתה הפרדה בין נשים לגברים.

הסיפור הבא, מן התלמוד, מלמד על הטבעיות שהיתה בתפילתן של נשים בבית הכנסת:
מעשה באלמנה אחת שהיה בית כנסת בשכונתה, והיתה באה להתפלל בכל יום בבית מדרשו של רבי יוחנן, אמר לה רבי יוחנן: בתי, הלא יש בית הכנסת בשכנותך, ענתה לו: רבי, לא שכר פסיעות יש לי (בבלי, סוטה, כ"ב, ע"א).

נערך לאחרונה ע"י ישראל היפה בתאריך 22-05-2014 בשעה 08:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 22-05-2014, 14:00
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "חוקי הרחוב"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
הרחוב הוא נכס ציבורי לשימושם של כל בני האדם ללא הבדל דת, לאום, גזע, מין, צבע וכו'.

הרחוב כפוף לחוק ולא לשום דבר אחר.
ציטוט:
אסור לקבוצה לעשות דין לעצמה ולקבוע "כללי משחק" משלה. ולחייב אחרים בקבלתם.

וזה בדיוק מה שמרצ עושים.
ציטוט:
אם התכוונת להערותי כנגד הפרדת נשים במדרכות - הן קונסיסטנטיות לחלוטין עם הפרדת נשים באירועים ציבוריים ברחוב.

לא. ההערה היא על הפרדה בתפילות במרחב הציבורי.
אתה יכול להיות נגד, אבל אתה לא יכול להיות בעד כפיית אי הפרדה ולטעון שאתה עושה את זה ממניעי חופש, כי עצם הכפייה מנוגדת לחופש.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 22-05-2014, 15:13
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "מי שלא חפץ להשתתף שידיר את עצמו"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
ההתכנסות היא ציבורית ואינה מחייבת אף אחד - לפיכך אין פה כל כפיה. היא נועדה לציבור הרחב הכולל מאמינים וכאלה שאינם מאמינים. כל החפץ ייטא ויבוא - אפילו בני דתות שונות - כולם כולם יתקבלו בברכה.
כמה אתאיסטים יבואו לתפילה ציבורית המונית?
כמה מוסלמים? כמה מאמינים בדת הספגטי?
אולי כמה יגיעו בשביל הקטע, אבל זה מיעוט זניח.
הרוב הגדול של המתפללים יפגע מהכפייה שמר"ץ מנסה לבצע.
וזו בדיוק הסיבה שמר"ץ לא מעוניינת בחופש בחירה - אלא בכפייה.
אחרת הם היו פשוט מבקשים רחבה שלישית.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
מהיכן "שאבת" שהמעמד הר סיני הייתה הפרדה ? במקורות שאני מכיר לא החתה כל הפרדה
בהמשך אותו מקור:
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה לֵךְ אֶל-הָעָם, וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר; וְכִבְּסוּ, שִׂמְלֹתָם. יא וְהָיוּ נְכֹנִים, לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי: כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי, יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל-הָעָם--עַל-הַר סִינָי. יב וְהִגְבַּלְתָּ אֶת-הָעָם סָבִיב לֵאמֹר, הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ: כָּל-הַנֹּגֵעַ בָּהָר, מוֹת יוּמָת. יג לֹא-תִגַּע בּוֹ יָד, כִּי-סָקוֹל יִסָּקֵל אוֹ-יָרֹה יִיָּרֶה--אִם-בְּהֵמָה אִם-אִישׁ, לֹא יִחְיֶה; בִּמְשֹׁךְ, הַיֹּבֵל, הֵמָּה, יַעֲלוּ בָהָר. יד וַיֵּרֶד מֹשֶׁה מִן-הָהָר, אֶל-הָעָם; וַיְקַדֵּשׁ, אֶת-הָעָם, וַיְכַבְּסוּ, שִׂמְלֹתָם. טו וַיֹּאמֶר, אֶל-הָעָם, הֱיוּ נְכֹנִים, לִשְׁלֹשֶׁת יָמִים: אַל-תִּגְּשׁוּ, אֶל-אִשָּׁה.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
חנה, אמו של שמואל הנביא, היתה עקרה שנים רבות. רק לאחר שהתפללה במשכן ונדרה להקדיש את בנה לעבודת האלוהים, נפקדה בפרי בטן
...
ההפרדה החלה במהלך שנות הגלות, כמעט בכל התפוצות, נשים חדלו להיות חלק מן הפעילות היהודית, שהתרחשה ברובה סביב בית הכנסת.
...
הסיפור הבא, מן התלמוד, מלמד על הטבעיות שהיתה בתפילתן של נשים בבית הכנסת:
מעשה באלמנה אחת שהיה בית כנסת בשכונתה, והיתה באה להתפלל בכל יום בבית מדרשו של רבי יוחנן, אמר לה רבי יוחנן: בתי, הלא יש בית הכנסת בשכנותך, ענתה לו: רבי, לא שכר פסיעות יש לי (בבלי, סוטה, כ"ב, ע"א).

תפילת חנה הייתה תפילת יחיד ולא תפילת ציבור.
וגם בבית הכנסת שלי נשים לפעמים נגשות לדבר עם הרב אחרי התפילה. אין בכך שום בעיה הלכתית.


ידוע ומפורסם שההפרדה בין גברים לנשים הייתה קיימת לפני הגלות.
בבית המקדש עצמו הייתה "עזרת נשים" מסיבה זו.
אני מציע שתבדוק את המקורות שאתה שואב מהם מידע.


הלכתית - ההפרדה היא חובה בזמן תפילת 18, ובזמן קריאת שמע - תפילות שבהם צריך כוונה גבוהה ככל הניתן.
תפילת המזון למשל - מתפללים בנוכחות נשים ללא בעיה.
הפרדה בתפילה שלא בזמן תפילות אלו (אם קיימת) היא מנהג.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 22-05-2014, 15:54
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "[QUOTE=ישראל היפה]ההתכנסות ..."

אל תגשו אל אשה = התנזרו מיחסי מין. זה די ברור מההקשר של ההיטהרות שלהם לקראת המעמד המקודש.

ציטוט:
דוע ומפורסם שההפרדה בין גברים לנשים הייתה קיימת לפני הגלות.
בבית המקדש עצמו הייתה "עזרת נשים" מסיבה זו.
אני מציע שתבדוק את המקורות שאתה שואב מהם מידע.


כדאי גם לך לאמץ את עצתך הנ"ל, כי במקור שהבאת כתוב:
1) "סיבת קריאתה בשם עזרת נשים אף על פי ששימשה גברים ונשים באופן שווה היא משום שרק אליה מותרות נשים להיכנס ללא צורך מיוחד."

2) "השימוש בעזרת הנשים, לבד מהשימוש השוטף לכהנים ולעם הבא על בית ה', כלל את חגיגות שמחת בית השואבה, ואת כינוס העם בעת מצוות הקהל, שאז הייתה נבנית בה בימת עץ מיוחדת למושב המלך הקורא בתורה באוזני העם".

וגם, מתוך הערך על עזרת נשים בבית הכנסת :
"חוקרים משערים שבתקופה העתיקה לא הייתה הפרדה בין נשים לגברים במקדש ובבתי הכנסת הארצישראליים. בבית המקדש הייתה הפרדה רק בזמן שמחת בית השואבה. באף אחד מבתי הכנסת העתיקים (מהתקופה הרומית והביזנטית) שנמצאו בא"י לא נמצאו עדויות להפרדה[1]. ומצד שני, ישנן עדויות רבות על נשים שבאו לבית הכנסת[2][3]. עם זאת, ישנם מספר רמזים שייתכן שמצביעים על קיום עזרת נשים בבתי כנסת יהודיים בעת העתיקה. פילון האלכסנדרוני, בחיבורו על חיי העיון, מציין כי לתרפויטים הייתה עזרת נשים בסמניון שלהם, בעל התפקיד המקביל לבית כנסת: "הסמניון המשותף הזה, שבו מתכנסים כל יום שביעי, מורכב משתי עזרות, אחת מיועדת לגברים ואחת לנשים". אולם ייתכן שזה דווקא סימן שליהודים לא היה עזרת נשים כי פילון לא מזכיר עזרת נשים בהתייחסו לבתי הכנסת של היהודים. בכתב זכויות שנתן אוגוסטוס קיסר ליהודי אסיה הקטנה וצפון אפריקה מוזכר: "בתי השבת או אולמות הגברים שלהם". ייתכן שאזכור זה רומז לעזרת נשים, אולם ייתכן שהוא מרמז שבאופן רגיל רק גברים השתתפו בתפילה."

עדויות ראשונות לעזרת נשים בבית הכנסת אפשר למצוא בבית הכנסת העתיק בגרמניה הנמצא בוורמס. בית הכנסת עצמו נבנה בראשית המאה ה-11 אבל רק במאה ה-12 נוספה לו עזרת הנשים. זוהי כנראה העדות הקדומה ביותר של עזרת נשים בבית הכנסת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 22-05-2014, 18:10
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "אל תגשו אל אשה = התנזרו מיחסי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי liorif
אל תגשו אל אשה = התנזרו מיחסי מין. זה די ברור מההקשר של ההיטהרות שלהם לקראת המעמד המקודש.
וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר כבר מדבר על תהליך ההתקדשות וההיטהרות,
כך כשמדובר על לא לגשת לאישה - ניתן לקחת זאת כפשוטו.

ולגבי המקור שהבאת - ויקיפדיה (שמראה שאכן הייתה עזרת נשים בבית המקדש),
אותו מקור מציין מאדם שבפועל היה בבית המקדש (יוסף בן מתיתיהו) - שלא הייתה מיועדת לגברים, כפי שמשתמע מהשם שלה.
עדות שטוענת אחרת - אין. המשנה והגמרא טוענים בדיוק אותו דבר (ראה בהמשך)
וכל זאת ללא התייחסות כלל לנושא התפילות.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי liorif
"חוקרים משערים שבתקופה העתיקה לא הייתה הפרדה בין נשים לגברים במקדש ובבתי הכנסת הארצישראליים
הנסיון לקחת את "חוקרי המקרא" הנוצרים ברובם שרמת הידע שלהם נמוכה, ומראש משוחדים במיוחד כמקור מהימן הוא שקוף.

מקורות להפרדה בין המינים לפני ימי הביניים לא באמת קשה למצוא:
1. זכריה פרק יב' פס' יב':
וספדה הארץ משפחות משפחות לבד משפחת בית דויד לבד ונשיהם לבד משפחת בית נתן לבד ונשיהם לבד.

2. מסכת מידות פרק ב משנה ה:
עזרת הנשים היתה אורך מאה ושלשים וחמש על רחב מאה ושלשים וחמש וארבע לשכות היו בארבע מקצעותיה של ארבעים ארבעים אמה ולא היו מקורות וכך הם עתידים להיות שנאמר )יחזקאל מ"ו( ויוציאני אל החצר החיצונה ויעבירני אל ארבעת מקצועי החצר והנה חצר במקצוע החצר חצר במקצוע החצר בארבעת מקצעות החצר חצרות קטורות ואין קטורות אלא שאינן מקורות ומה היו משמשות דרומית מזרחית היא היתה לשכת הנזירים ששם הנזירין מבשלין את שלמיהן ומגלחין את שערן ומשלחים תחת הדוד מזרחית צפונית היא היתה לשכת העצים ששם הכהנים בעלי מומין מתליעין העצים וכל עץ שנמצא בו תולעת פסול מעל גבי המזבח צפונית מערבית היא היתה לשכת מצורעים מערבית דרומית אמר רבי אליעזר בן יעקב שכחתי מה היתה משמשת אבא שאול אומר שם היו נותנין יין ושמן היא היתה נקראת לשכת בית שמניה וחלקה היתה בראשונה והקיפוה כצוצרה שהנשים רואות מלמעלן והאנשים מלמטן כדי שלא יהו מעורבין


3. תלמוד בבלי מסכת סוכה דף נב עמוד א:
מאי תיקון גדול? - אמר רבי אלעזר: כאותה ששנינו, חלקה היתה בראשונה והקיפוה גזוזטרא, והתקינו שיהו נשים יושבות מלמעלה ואנשים מלמטה. תנו רבנן: בראשונה היו נשים מבפנים ואנשים מבחוץ, והיו באים לידי קלות ראש, התקינו שיהו נשים יושבות מבחוץ ואנשים מבפנים. ועדיין היו באין לידי קלות ראש. התקינו שיהו נשים יושבות מלמעלה ואנשים מלמטה....
(זכריה יב) וספדה הארץ משפחות משפחות לבד משפחת בית דוד לבד ונשיהם לבד אמרו והלא דברים ק"ו ומה לעתיד לבא שעוסקין בהספד ואין יצר הרע שולט בהם אמרה תורה אנשים לבד ונשים לבד עכשיו שעסוקין בשמחה ויצה"ר שולט בהם על אחת כמה וכמה
...
תנא דבי רבי ישמעאל אם פגע בך מנוול זה (יצר הרע) משכהו לבית המדרש.


אלו מקורות המראים באופן חד משמעי שבתקופת הגמרא, המשנה - ובתקופת בית שני הייתה הפרדה והיה ברור שצריכה להיות הפרדה כזו.
התיאורים של בית ראשון מראה שאותו המבנה נשמר אלא שבבית שני התווספו הלשכות בפינות עזרת הנשים (לפי נבואה מספר יחזקאל).


לגבי בתי הכנסת - מכיוון שמתחילים לדון בהם רק רק בתקופה מאוחרת יחסית (למרות שהיו בתי כנסת כבר לאחר חורבן שני),
ברור שלא יהיו תיאורים מפורטים על מבנה בתי הכנסת,
אבל אין סיבה להניח שלא הלכו לפי הגמרא שהובאה.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 22-05-2014 בשעה 18:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 22-05-2014, 18:51
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "[QUOTE=liorif]אל תגשו אל אשה..."

ציטוט:
הנסיון לקחת את "חוקרי המקרא" הנוצרים ברובם שרמת הידע שלהם נמוכה, ומראש משוחדים במיוחד כמקור מהימן הוא שקוף.

חוקרים "נוצרים" ?

"בתיאורים המפורטים של השינויים המבניים שנעשו במקדש לא מוזכרת כל מחיצה, וכנראה לא הייתה כל מחיצה. יתכן שהיה מעקה מטעמי בטיחות, אבל לא מחיצה. כך גם סבור הרב משה פיינשטיין (שו"ת אגרות משה, או"ח א, מא). לא ידוע לנו על הנהגת הפרדה מגדרית בהזדמנויות אחרות בבית המקדש."

"גם בבית הכנסת הקדום אין ראיות שהייתה הפרדה מגדרית. מרבית חוקרי התקופה בהם: יהודה רוזנטל, יצחק אלבוגן, ישראל לוין, שמואל וזאב ספראי, ועוד, סבורים שאין כל ראיה לכך שהייתה נהוגה הפרדה מגדרית בבית הכנסת הקדום, ואין זה מפני שנשים לא בקרו בבית הכנסת"

http://www.kolech.com/show.asp?id=22476

ציטוט:
מקורות להפרדה בין המינים לפני ימי הביניים לא באמת קשה למצוא:
1. זכריה פרק יב' פס' יב':
וספדה הארץ משפחות משפחות לבד משפחת בית דויד לבד ונשיהם לבד משפחת בית נתן לבד ונשיהם לבד.

2. מסכת מידות פרק ב משנה ה:
עזרת הנשים היתה אורך מאה ושלשים וחמש על רחב מאה ושלשים וחמש וארבע לשכות היו בארבע מקצעותיה של ארבעים ארבעים אמה ולא היו מקורות וכך הם עתידים להיות שנאמר )יחזקאל מ"ו( ויוציאני אל החצר החיצונה ויעבירני אל ארבעת מקצועי החצר והנה חצר במקצוע החצר חצר במקצוע החצר בארבעת מקצעות החצר חצרות קטורות ואין קטורות אלא שאינן מקורות ומה היו משמשות דרומית מזרחית היא היתה לשכת הנזירים ששם הנזירין מבשלין את שלמיהן ומגלחין את שערן ומשלחים תחת הדוד מזרחית צפונית היא היתה לשכת העצים ששם הכהנים בעלי מומין מתליעין העצים וכל עץ שנמצא בו תולעת פסול מעל גבי המזבח צפונית מערבית היא היתה לשכת מצורעים מערבית דרומית אמר רבי אליעזר בן יעקב שכחתי מה היתה משמשת אבא שאול אומר שם היו נותנין יין ושמן היא היתה נקראת לשכת בית שמניה וחלקה היתה בראשונה והקיפוה כצוצרה שהנשים רואות מלמעלן והאנשים מלמטן כדי שלא יהו מעורבין


3. תלמוד בבלי מסכת סוכה דף נב עמוד א:
מאי תיקון גדול? - אמר רבי אלעזר: כאותה ששנינו, חלקה היתה בראשונה והקיפוה גזוזטרא, והתקינו שיהו נשים יושבות מלמעלה ואנשים מלמטה. תנו רבנן: בראשונה היו נשים מבפנים ואנשים מבחוץ, והיו באים לידי קלות ראש, התקינו שיהו נשים יושבות מבחוץ ואנשים מבפנים. ועדיין היו באין לידי קלות ראש. התקינו שיהו נשים יושבות מלמעלה ואנשים מלמטה....
(זכריה יב) וספדה הארץ משפחות משפחות לבד משפחת בית דוד לבד ונשיהם לבד אמרו והלא דברים ק"ו ומה לעתיד לבא שעוסקין בהספד ואין יצר הרע שולט בהם אמרה תורה אנשים לבד ונשים לבד עכשיו שעסוקין בשמחה ויצה"ר שולט בהם על אחת כמה וכמה
...
תנא דבי רבי ישמעאל אם פגע בך מנוול זה (יצר הרע) משכהו לבית המדרש.


אלו מקורות המראים באופן חד משמעי שבתקופת הגמרא, המשנה - ובתקופת בית שני הייתה הפרדה והיה ברור שצריכה להיות הפרדה כזו.
התיאורים של בית ראשון מראה שאותו המבנה נשמר אלא שבבית שני התווספו הלשכות בפינות עזרת הנשים (לפי נבואה מספר יחזקאל).

ההפרדה המדוברת הנ"ל היא ההפרדה שנוצרה בעקבות "התיקון הגדול" של חז"ל בשמחת בית השואבה, והלוא הדגשתי בבירור את הקטע "בבית המקדש הייתה הפרדה רק בזמן שמחת בית השואבה" נכון ?

בזכריה מדובר על הפרדה מגדרית בזמן אבלות ולא כזו שנערכה בזמן פעילות דתית שבשגרה.

ציטוט:
לגבי בתי הכנסת - מכיוון שמתחילים לדון בהם רק רק בתקופה מאוחרת יחסית (למרות שהיו בתי כנסת כבר לאחר חורבן שני),
ברור שלא יהיו תיאורים מפורטים על מבנה בתי הכנסת,
אבל אין סיבה להניח שלא הלכו לפי הגמרא שהובאה.



מתוך אותו מקור שצירפתי לעיל:
"לוין מזכיר שישנן "כארבע מאות פסקאות בספרות חז"ל המזכירות את בית הכנסת, אבל אין באף אחת מהן אזכור לעזרת נשים".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 22-05-2014, 20:07
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "[QUOTE]הנסיון לקחת את "חוקרי..."

את הטענה שטענת בשם הרב משה פיינשטיין לא מצאתי. האם תוכל להפנות אותי לדבריו?
הרב משה פיינשטיין הוא רב מאוד מחמיר - האם הוא דיבר על העדרה של מחיצה כמעט אטומה כנהוג בחסידויות מסויימות?

מלבד זאת - אתה ביקשת להתייחס רק לדברים שנכתבו לפני ימי הביניים מתוך טענה שעד אז הדברים לא הוזכרו.
אך הבאתי לך מקורות מפורשים מהמשנה והגמרא, לקיומה של גזוזטרה קבועה.
בנוסף לעדותו של יוסף בן מתתיהו לשהות נפרדת.

זאת בנוסף לאמירה מאוד גורפת וכוללת נגד שהות משותפת של גברים ונשים:
הן בשעת אבלות, הן בשעת תפילה, שביחד כוללים מגוון רחב מאוד של פעילויות (היקש קל-וחומר מצויין במפורש).
והתרעמות כללית משמעותית נגד "קלות ראש" בזמן דברים שבקדושה - הנובעת משהות קרובה (ואפילו לא משותפת).


אם אתה מעדיף לעצום עינים ולהתעלם מהמקורות הללו - בבקשה.
לכולם ברור מה הסיבה.

תנא דבי רבי ישמעאל אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 22-05-2014, 21:35
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "את הטענה שטענת בשם הרב משה..."

ציטוט:
את הטענה שטענת בשם הרב משה פיינשטיין לא מצאתי. האם תוכל להפנות אותי לדבריו?
הרב משה פיינשטיין הוא רב מאוד מחמיר - האם הוא דיבר על העדרה של מחיצה כמעט אטומה כנהוג בחסידויות מסויימות?

יש גוגל, אתה יודע.

ציטוט:
מלבד זאת - אתה ביקשת להתייחס רק לדברים שנכתבו לפני ימי הביניים מתוך טענה שעד אז הדברים לא הוזכרו.


לא ביקשתי כלום. ציטטתי את הטענה בויקיפדיה שלפיה העדות הקדומה ביותר לעזרת נשים בבית כנסת היא מגרמניה של ימי הביניים.

ציטוט:
אך הבאתי לך מקורות מפורשים מהמשנה והגמרא, לקיומה של גזוזטרה קבועה.

מה לא ברור בכך שהגזוזטרה הזו שימשה רק בזמן שמחת בית השואבה ? הנה בבקשה:
"בבית שני היתה בעזרת נשים גזוזטרא על עמודי שיש, לשם עלו הנשים בשמחת בית השואבה בסוכות, כדי שלא יתערבו הנשים באנשים. וזהו תיקון גדול שהתקינו (סוכה נ"א.)".

מקור: http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=1731


ציטוט:
בנוסף לעדותו של יוסף בן מתתיהו לשהות נפרדת.


מה שכתוב לגבי יוסף בן מתתיהו בערך של ויקי לא נכון. הנה דברים מתוך מקור הרבה יותר אמין:
http://www.biu.ac.il/JH/Parasha/simchat/mby.html
"עזרת הנשים קרויה כך כי מותרת בה כניסה ושהייה של נשים, לעומת עזרת ישראל הפנימית, שבעיקרה מיועדת רק לגברים. [2] בעזרת הנשים "התכנסו (הגברים) הטהורים עם הנשים" יחד, כדברי יוסף בן מתתיהו. [3] כך בכל ימות השנה, ובכלל זה אירועים דתיים שנערכו בעזרת הנשים, ובהם בוודאי נצטופף שם עם רב, כגון מעמד הַקהֵל [4] שנכחו בו אנשים נשים וטף, [5] וקריאת התורה ביום הכיפורים מפי הכוהן הגדול. [6]"



ציטוט:
זאת בנוסף לאמירה מאוד גורפת וכוללת נגד שהות משותפת של גברים ונשים:
הן בשעת אבלות, הן בשעת תפילה, שביחד כוללים מגוון רחב מאוד של פעילויות (היקש קל-וחומר מצויין במפורש).
והתרעמות כללית משמעותית נגד "קלות ראש" בזמן דברים שבקדושה - הנובעת משהות קרובה (ואפילו לא משותפת).

אם אתה מעדיף לעצום עינים ולהתעלם מהמקורות הללו - בבקשה.
לכולם ברור מה הסיבה.

תנא דבי רבי ישמעאל אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש.


נסה להתייחס עניינית למקורות שהבאתי בלי לרדת לפסים אישיים.
כאמור, העדויות היחידות להפרדה הן בזמן שמחת בית השואבה ובהספד, ובינתיים שום מקור שהבאת אינו סותר זאת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 22-05-2014, 22:15
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "[QUOTE]את הטענה שטענת בשם הרב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי liorif
יש גוגל, אתה יודע.
ובכל זאת - לא מצאתי.
אם אכן הוא טען כך - תמצא את דברים אלו,
לדוקטורים שונים - אין אמינות בנושא.
אז במקום לצטט דוקטורים - בדוק מה המקור אומר.

וחוסר מציאת בתי כנסת עם עזרת נשים בסגנון מודרני - ממש לא אומר שלא הייתה הפרדה.
בתי כנסת עתיקים לרוב נבנו ושופצו מספר פעמים, כך שגילוי וודאי של מבנה ללא מאפיין ספיציפי היא קשה,
וודאי שמחיצה מעץ או בד לא תגלה בכל מקרה.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי liorif
מה לא ברור בכך שהגזוזטרה הזו שימשה רק בזמן שמחת בית השואבה ? הנה בבקשה:
"בבית שני היתה בעזרת נשים גזוזטרא על עמודי שיש, לשם עלו הנשים בשמחת בית השואבה בסוכות, כדי שלא יתערבו הנשים באנשים. וזהו תיקון גדול שהתקינו (סוכה נ"א.)".

ולמה שכמויות גדולות של גברים יהיו בעזרת נשים בימים כתיקונם? הרי אין חיוב להגיע לבית המקדש מעבר לרגלים.
התיקון הגדול (מניעת ערבוב) היה לגבי אותו הזמן שכמויות גדולות של גברים ונשים שוהים ביחד,
והדבר היה בעיה מספיק גדולה כדי להצריך מעבר להפרדה פשוטה וזמנית - גם בנייה ייעודית לתיקון הבעיה החמורה (ולכן הכינוי "תיקון גדול").

ציטוט:
במקור נכתב על ידי liorif
כאמור, העדויות היחידות להפרדה הן בזמן שמחת בית השואבה ובהספד, ובינתיים שום מקור שהבאת אינו סותר זאת.
אין שום עדות לכך שגברים ונשים כן שהו ביחד - שלא בהפרדת הגזוזטרא שהוקמה כדי למנוע ערבוב זה.

אבל מעבר לכך:
העדות הזו היא היקש - קל וחומר:
אם אפילו בהספד נוהגים הפרדה - קל וחומר שבזמני שמחה יש הפרדה. דברי הגמרא במפורש.
זה קל וחומר מאוד מאוד גורף, שבפועל קובע שערבוב בין גברים לנשים אסור בכלל במקום קדושה.
וזה מקור מהגמרא עצמה - לא מפרשן זה או אחר.

ואת המקור הזה הכירו בכל הדורות לאחר מכן - הרי זו הגמרא
והיות והלכות בית כנסת נלמדות מבית המקדש (כך במפורש בגמרא) - ההלכה הזו תקפה גם בבית הכנסת.
האם הבנת מה זה קל וחומר?
אם לא - חפש בגוגל את ההסבר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 22-05-2014, 16:12
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
אהה.. תראה מה מצאתי!!
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "מי שלא חפץ להשתתף שידיר את עצמו"

"זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ: שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל מְלַאכְתֶּךָ: וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַה' אֱלֹהֶיךָ לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ: כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי עַל כֵּן בֵּרַךְ ה' אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת וַיְקַדְּשֵׁהוּ:" (שמות כ, 10- 8)

מה דעתך על זה?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 22-05-2014, 08:30
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
תפילה בבתי כנסת ומחוצה להם
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "במבט שני אתה צודק. לא שמתי לב..."

אין חובה על אף אדם להשתתף בכנס שאינו מתאים לו. אם זה כנס דתי או כנס לציבור הרחב.
אם אכנס לבית תפילה - אנהג על פי הכללים הנהוגים בו כמו: חבישת כיפה והפרדה בין גברים ונשים; הורדת הכובע; ו/או הורדת הנעלים. אף אחד אינו כופה עלי - ברצוני אכנס ואז אכבד את המקום וברצוני אמנע מלהכנס.

לאחר שהמדינה משקיעה את מיטב כספנו בהקמת בתי תפילה ( נכון היא משקיעה גם בתרבות, ספורט, בטחון, חינוך, בריאות וכו'), שלא ישתלטו לנו על הרחוב. ברחוב ינהג כל אחד על פי דרכו ( כמובן שאין מקום לאלימות וכו' ) . מי שחפץ להתקהל יחדיו אפילו לתפילה יעשה זאת ומי שהמעמד אינו נראה לו שידיר רגליו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 26-05-2014, 16:02
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
מגעיל עדיף להתפלל כמו רובוט מאשר להיות ילד אנימה מוכה..
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי יוני.1 שמתחילה ב "רובוט מתי שהוא תבין שלא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוני.1
רובוט מתי שהוא תבין שלא כותבים ראשי תיבות עם אותיות סופיות ושלהתפלל לשונא ישראל כמו עובדיה זה לא כבוד גדול.


אתה ב-א-מ-ת רואה את הסדרות הללו?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 26-05-2014, 16:24
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
יש לך צלמית של איזו פוסטמה ועוד באנימה.. קלטתי את הסטיה שלך, טינופת...
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי יוני.1 שמתחילה ב "איזה סדרות ? זאת תמונה של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוני.1

ומי זה האנס בצלמית שלך ?


והרב בתמונה שלי, הוא האב הרוחני וממניחי היסודות של הציונות הדתית. עולם עם הרבה ערכים - אתה יודע (או שבעצם לא, כי אתה טינופת שונאת אדם ויהדות)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 26-05-2014, 16:42
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
תיכף יבוא השוטר ויעיף את שנינו מפה..
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי יוני.1 שמתחילה ב "שים לב שהשירשור הזה מתחיל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוני.1
שים לב שהשירשור הזה מתחיל בציטוט של עובדיה, זכותי לצחוק וללעוג לו ולכל מי שהולך בדרכו.

הוא לא קדוש, סתם ערס.


עד אז, ערס תגיד על מי שהביא זבל כמוך לעולם ילד מוכה!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 23-05-2014, 09:18
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
אני תומך בכל מעשה נכון/נבון על פי תפיסתי מכל צד שהוא
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "כל הכבוד! אני מברך על המעשה..."

כאשר חשבתי כמעשה ו/או הצהרה ראוי/ה תמכתי גם בבנימין נתניהו, באיווט ליברמן ואפילו באחמד טיבי.
באשר להר הבית - לא פעם כתבתי כאן, שהר הבית חייב להיות פתוח לכולם. כל מי שחפץ לשטוח את תפילתו בפני בוראו או שלא בפני בוראו - זכאי לעשות זאת.
אני מצר על העובדה, שלא הייתה זכות תפילה ליהודים תחת השליטה הירדנית ועוד יותר מצר על העובדה שלאחר הביבוש לא השכילו להסדיר את אפשרות התפילה לפחות כפי שהסדירו אותה במערת המכפלה.
היום בצוע שינוי הוא מורכב יותר - אבל חייבים לכלול זאת בכל הסדר עתידי.

נערך לאחרונה ע"י ישראל היפה בתאריך 23-05-2014 בשעה 09:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 23-05-2014, 11:47
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "היכן כתבתי לחכות"

"איש לא מתכוון למנוע תפילות ברחובות רעננה"? כנראה שאתה לא כ"כ קורא מה שאתה מגיב לגביו, שכן זו בדיוק ההצעה: מניעת תפילות עפ"י דרכם של אלה שרוצים להתפלל...
הדרישה של מרצ ברעננה היא אכן לא זהה בדיוק למצב בהר הבית, שכן ליהודים שרוצים להתפלל על הר הבית באמת יש עניין להתפלל שם, בעוד שלמרצ אין עניין בתפילות ברעננה, אלא סתם לעצבן את אוכלוסיית הסורגים בעיר...

מי שטוען שהוא מתנגד להדרה על רקע דתי, צריך להיות עקבי: המקום הבולט ביותר שבו מתבצעת הדרה על רקע דתי, הוא הר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם ישראל (לא, לא הכותל - שכל קדושתו באה לו מכך שיהודים לא יכלו לעלות להר) - שכיום תפילת יהודים בו נמנעת בצורה הבוטה ביותר האפשרית, תוך איום באלימות, אם תתקיים.

חובתם החד-משמעית של המתנגדים להדרה לדרוש חופש תפילה ע-כ-ש-י-ו על הר הבית, במידה ובאמת מעניינת אותם מניעת הדרה על רקע דתי. אם אינם עושים זאת , כנראה שבאמת כל מה שהם רוצים, זה לעצבן יהודים דתיים...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #90  
ישן 23-05-2014, 15:06
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
האם באמת אינך מבינים - קשה לי להאמין
בתגובה להודעה מספר 88 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "לא שמתי לב שאתה מדבר על אירוע..."

מתנהל כאן דיון במישורים שונים ללא התייחסות לנושא אותו מר"צ העלתה

בעברית קלה - עירית רעננה מארגנת מפגש לכלל ציבור אזרחי העיר. זה אינו מצב בו משהו מצטרף לאירוע שלא נודע עבורו. האירוע נועד לגבש את הציבור סביב אירועים מסורתיים על מנת לאחד ולא להפריד. אין אונס, מי שלא נוח לו להשתתף באירוע יכול להדיר עצמו ממנו. ההפרדה הנדרשת היא היא הכפיה. היא פועלת בניגוד למטרה המוצהרת של המפגש.

יש ציבור שחפץ להיות שותף בנושאי המורשת . ציבור החפץ להדגיש את המשותף ולא את המפריד - את זאת רוצים למנוע ממנו . לציבור זה אין בית תפילה משלו וטוב שהעיריה פונה גם אליו.

אין לי ידע ונסיון בהקשר למוסלמים, נדמה לי שהם דומים יותר ליהודים. באשר לנוצרים אין להם כל בעיה לארח זרים לתפילה אפילו בתוך כנסיותיהם. אתה יכול להכנס לכנסיות לשבת בקרב קהל המתפללים ואפילו לעמוד בתור ולקבל על לשונך את לחם הקודש המדמיין את בשרו של ישו.

הנצרות בכלל מגלה פתיחות - למעט "שריפת היהודים " הסמלית ( לא תמיד ) בערב הפסחא
בכלל האפפיור הנוכחי הוא אוהב יהודים ואפילו אוהד את מדינת ישראל - היכונו היכונו לבואו.

נערך לאחרונה ע"י ישראל היפה בתאריך 23-05-2014 בשעה 15:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 23-05-2014, 16:11
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
בתגובה להודעה מספר 90 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "האם באמת אינך מבינים - קשה לי להאמין"

עיריית רעננה לא מארגנת סתם מפגש לכלל ציבור אזרחי העיר, היא מארגנת מפגש דתי ולכן אני חושב שהיא צריכה להתחשב ברגשות של רוב הדתיים. אני מניח שרוב הדתיים מעוניינים בהפרדה ולכן זה רק הוגן שתהיה הפרדה כזו. זרמים אחרים לא רוצים הפרדה? זכותם. שיארגנו לעצמם תפילה משלהם ובה יעשו מה שהם רוצים. או אם להשתמש במילים שלך: "מי שלא נוח לו להשתתף באירוע יכול להדיר עצמו ממנו". למה הרגשות של הרפורמים יותר חשובים מהרגשות של האורתודוקסים? למה לפתור את הבעיה הזו עם חוק שגורם לכפיה כשאפשר לפתור אותו בצורה שתהיה טובה בשביל שני הצדדים?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #93  
ישן 23-05-2014, 21:17
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 90 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "האם באמת אינך מבינים - קשה לי להאמין"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
בעברית קלה - עירית רעננה מארגנת מפגש לכלל ציבור אזרחי העיר. זה אינו מצב בו משהו מצטרף לאירוע שלא נודע עבורו. האירוע נועד לגבש את הציבור סביב אירועים מסורתיים על מנת לאחד ולא להפריד. אין אונס, מי שלא נוח לו להשתתף באירוע יכול להדיר עצמו ממנו. ההפרדה הנדרשת היא היא הכפיה. היא פועלת בניגוד למטרה המוצהרת של המפגש.

נורא חבל שאתה לא יודע לקרוא....

מדובר על כל תפילה, בכל זמן נתון ובכל מקום מחוץ לבית כנסת.
לא אירוע אחד, לא באירועים שמארגנת עיריית רעננה, לא מה שבא לדן שיהיה נכון. כל תפילה מחוץ לבית כנסת.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #97  
ישן 24-05-2014, 04:26
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
אני תמיד תמכתי ותומך בחופש תפילה בכל מקום לכל אדם
בתגובה להודעה מספר 96 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "שוב, אני מבין שלא היית בהר..."

כולל ליהודים בהר הבית.
אין תמיכתי זו משנה את העובדה , שהבצוע מורכב .
מה שלא נעשה בזמן המתאים ובתנאים המתאימים ב"קלות" - הופך להיות מורכב ומסובך לאחר מכן.

להזכירך הדבר נובע מאיסור של רבנים מסויימים על יהודים לעלות ולהתפלל על הר הבית. שמא ידרכו על המקום בו שכן קודש הקודשים, יטמאו אותו והם עצמם יעלו בלהבות.
היום רבנים אחרים "מושכי אש" ומעוניני עימות שינו את הגישה וקוראים ליהודים בהמוניהם לעלות על הר הבית, אפילו לבנות שם את בית המקדש ולהקריב קורבנות . לא איכפת להם אם המהלך יביא לקורבנות אדם - ערבים כמובן.

נערך לאחרונה ע"י ישראל היפה בתאריך 24-05-2014 בשעה 04:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 24-05-2014, 08:14
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "אני תמיד תמכתי ותומך בחופש תפילה בכל מקום לכל אדם"

התזכורת שלך היא חסרת שחר. אכן יש רבנים שאוסרים על עלייה להר הבית - אבל זו ממש לא הסיבה למניעת תפילות יהודים שם. הסיבה היא קנאות אסלאמית ואיומים אסלאמיים באלימות.

הפיסקה האחרונה גם היא חסרת בסיס: קריאה לעלייה להר הבית לא אמורה להביא לאלימות. עם כל הכבוד לבוז שלך לערבים - הם בני אדם עם מחשבה ושיקול דעת, ולא הגיוני שכל צעד שלא מוצא חן בעיניהם, יגרום להם להגיב באלימות.


העובדה שאתה כ"כ נחוש לפגוע בחופש פולחן של יהודים דתיים (שכן אינך חושש מאלימותם), בעוד שאתה כ"כ נזהר בכבודם של פנאטים מוסלמיים - לא מלמדת על סובלנות דתית שלך, אלא על גזענות חבוייה (אתה רואה במוסלמים אנשים אלימים ללא שליטה עצמית שלא יכולים לרסן עצמם), וגם על חוסר עקביות בכל הנוגע ללחימתך בהדרות למיניהן...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #110  
ישן 25-05-2014, 08:56
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "מרצ, חופש הדת והחופש מדת"

טור נהדר של סג"ל על האירוע באתר "מידה"-
ציטוט:
...

הפרדה היא לא תמיד הדרה
בהסתמך על דבריהם הנוקבים של אנשי מר"צ כנגד "עמדות חשוכות ועתיקות", נשאלת השאלה המתבקשת – שאלת הזן טוקבקי המצוי: מדוע לא להכיל את כלל אי-ההפרדה על כל מגוון השירותים הציבוריים ברעננה? האם יעלה על הדעת ניסיון להפריד בין גברים ונשים בשעה ש"כולנו יודעים על הנזק שתופעות ההפרדה גורמות"? אהה?

על-פי הידוע לי, ברוב הציביליזציות נשים וגברים עושים את צרכיהם בצנעה ובנפרד. אישה לא תיכנס לשירותי גברים, ולא רק בשל מחדלם הסדרתי להרים את הקרש. ומנגד, אם נניח ואיזשהו חבר מועצה, אפילו ממר"צ, היה נכנס לשירותי הנשים בבניין העירה במטרה לעשות מה שעושים עם אותו דבר באותו מקום, המשטרה הייתה מוזעקת. דהיינו, מרחב ציבורי משותף לא בכל מחיר.

מן הצד אני כבר שומע את הרטינות. תאמרו, "סגל, אתה דמגוג! מה בין תפילה ציבורית לעניין ההוא?".

אז זהו, שיש קשר והוא עניין הצניעות.

הערכים, הנורמות, התפיסה המוסרית וכו' שבבסיס ההיגיון של הפרדה בשירותים והפרדה בבריכה (למי שמקפיד) נכונים גם בתפילה. הצניעות היא גדר כנגד היצר. ההפרדה אינה מבקשת להשפיל נשים אלא לדחוק את מה שעומד בין גבר לאישה מאז ומעולם, קרי, המיניות, מחוץ לתחום.

טיפשות ונבזות לייחס את ההפרדה בתפילה לתפיסה הרואה באישה נחותה. הכוונה בהפרדה, גם אם מעוותת לשיטת חכמי מר"צ, נובעת מתוך התחשבות בביולוגיה האנושית. ביצר המין. התפילה אמורה להיות מנוגבת משאריות הרהורי עבירה. כאמור, אדם שאינו מאמין יזהה את גדרי הצניעות בכלל ואת ההפרדה בתפילה, כהפרעה כפייתית מטופשת. זכותו לסבור כך. אלא דומני, שהמוסר הכפול שוב משחק בקבוצה של מר"צ, הנאורים מבקשים לכפות את נאורותם הבלתי-מתפשרת על מגזרים שערכיהם שונים.

...


וזה טיעון שהייתי שמח לשמוע את מר-דן מנסה להתמודד אתו....
ציטוט:
אגב, בנצרות אין הפרדה בבתי התפילה בין נשים לגברים ובני שני המינים יושבים בכנסייה בצוותא. אלא מאי, הנצרות, ודאי הקתולית, רואה במיניות חטא קדמון ושוללת אותה מכל וכל. אולי בשל כך, מתוך הדחקה מוחלטת, התפילה משותפת. לעומת זאת באסלאם, חל איסור על תפילה מעורבת של בני שני המינים לכן נבנו במסגדים אזורי תפילה מיוחדים לנשים במקום המוסתר (לחלוטין) מעיני הגברים.

האם הייתם מעלים על הדעת שאנשי מר"צ יפעלו נגד תפילה בנפרד במסגד? תמהתני. כי אם מה שמעניין את השמאל הליברלי של מר"צ הינו זכויות נשים, הרי שמדי שבוע היינו שומעים על הפגנות תמיכה בנשים ערביות החיות תחת משטר פטריארכלי רודני ועל מפגני הזדהות עם ילדות בדואיות שנופלות לבארות באמצע המדבר על רקע מסתורי.

http://mida.org.il/2014/05/24/%D7%9...9E%D7%A8%D7%A6/
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:44

הדף נוצר ב 0.19 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר