22-05-2014, 15:13
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
ההתכנסות היא ציבורית ואינה מחייבת אף אחד - לפיכך אין פה כל כפיה. היא נועדה לציבור הרחב הכולל מאמינים וכאלה שאינם מאמינים. כל החפץ ייטא ויבוא - אפילו בני דתות שונות - כולם כולם יתקבלו בברכה.
|
כמה אתאיסטים יבואו לתפילה ציבורית המונית?
כמה מוסלמים? כמה מאמינים בדת הספגטי?
אולי כמה יגיעו בשביל הקטע, אבל זה מיעוט זניח.
הרוב הגדול של המתפללים יפגע מהכפייה שמר"ץ מנסה לבצע.
וזו בדיוק הסיבה שמר"ץ לא מעוניינת בחופש בחירה - אלא בכפייה.
אחרת הם היו פשוט מבקשים רחבה שלישית.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
מהיכן "שאבת" שהמעמד הר סיני הייתה הפרדה ? במקורות שאני מכיר לא החתה כל הפרדה
|
בהמשך אותו מקור:
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה לֵךְ אֶל-הָעָם, וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר; וְכִבְּסוּ, שִׂמְלֹתָם. יא וְהָיוּ נְכֹנִים, לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי: כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי, יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל-הָעָם--עַל-הַר סִינָי. יב וְהִגְבַּלְתָּ אֶת-הָעָם סָבִיב לֵאמֹר, הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ: כָּל-הַנֹּגֵעַ בָּהָר, מוֹת יוּמָת. יג לֹא-תִגַּע בּוֹ יָד, כִּי-סָקוֹל יִסָּקֵל אוֹ-יָרֹה יִיָּרֶה--אִם-בְּהֵמָה אִם-אִישׁ, לֹא יִחְיֶה; בִּמְשֹׁךְ, הַיֹּבֵל, הֵמָּה, יַעֲלוּ בָהָר. יד וַיֵּרֶד מֹשֶׁה מִן-הָהָר, אֶל-הָעָם; וַיְקַדֵּשׁ, אֶת-הָעָם, וַיְכַבְּסוּ, שִׂמְלֹתָם. טו וַיֹּאמֶר, אֶל-הָעָם, הֱיוּ נְכֹנִים, לִשְׁלֹשֶׁת יָמִים: אַל-תִּגְּשׁוּ, אֶל-אִשָּׁה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
חנה, אמו של שמואל הנביא, היתה עקרה שנים רבות. רק לאחר שהתפללה במשכן ונדרה להקדיש את בנה לעבודת האלוהים, נפקדה בפרי בטן
...
ההפרדה החלה במהלך שנות הגלות, כמעט בכל התפוצות, נשים חדלו להיות חלק מן הפעילות היהודית, שהתרחשה ברובה סביב בית הכנסת.
...
הסיפור הבא, מן התלמוד, מלמד על הטבעיות שהיתה בתפילתן של נשים בבית הכנסת:
מעשה באלמנה אחת שהיה בית כנסת בשכונתה, והיתה באה להתפלל בכל יום בבית מדרשו של רבי יוחנן, אמר לה רבי יוחנן: בתי, הלא יש בית הכנסת בשכנותך, ענתה לו: רבי, לא שכר פסיעות יש לי (בבלי, סוטה, כ"ב, ע"א).
|
תפילת חנה הייתה תפילת יחיד ולא תפילת ציבור.
וגם בבית הכנסת שלי נשים לפעמים נגשות לדבר עם הרב אחרי התפילה. אין בכך שום בעיה הלכתית.
ידוע ומפורסם שההפרדה בין גברים לנשים הייתה קיימת לפני הגלות.
בבית המקדש עצמו הייתה "עזרת נשים" מסיבה זו.
אני מציע שתבדוק את המקורות שאתה שואב מהם מידע.
הלכתית - ההפרדה היא חובה בזמן תפילת 18, ובזמן קריאת שמע - תפילות שבהם צריך כוונה גבוהה ככל הניתן.
תפילת המזון למשל - מתפללים בנוכחות נשים ללא בעיה.
הפרדה בתפילה שלא בזמן תפילות אלו (אם קיימת) היא מנהג.
|