היפה שבתנ"ך שכל אחד יכול למצוא בו את מה שהוא מחפש. כמובן שלא הציטוטים שלך הם הקרובים אל ליבי.
כמובן, בשביל זה החברה החילונית נראית כמו שהיא נראית. אתה משול לאותו ילד שאוהב את הוריו כשהם קונים לו ממתקים ומחבקים אותו, ושונא אותם שעה שהם מענישים או מוכיחים אותו על טעותו.
הוא ילד, מה הוא מבין שעה שהם עמלים על חינוכו, הוא לא מבין שזה מעצב אותו לעתיד לבוא.
"וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה. {פ}"
"וגר זאב עם-כבש, ונמר עם-גדי ירבץ; ועגל וכפיר ומריא יחדיו, ונער קטון נוהג בם. ז ופרה ודוב תרעינה, יחדיו ירבצו ילדיהן; ואריה, כבקר יאכל-תבן. ח ושיעשע יונק, על-חור פתן; ועל מאורת צפעוני, גמול ידו הדה. ט לא-ירעו ולא-ישחיתו,"
ומתי זה יהיה? רק כאשר יבוא המשיח ויגאל את העם היהודי ויתקן את העולם הפגום שאנשים מסוגך יצרו. לא דקה קודם.. כמה ניירות שתחתום עליהם וכמה שתמיד להתרפס בפני הגויים וכמה אוניברסלי שתהיה. רק אחד קובע את העתיד. ורק הוא שיציל אותך מכיליון מוחלט.
"למה-לי רוב-זבחיכם יאמר יהוה, שבעתי עולות אילים וחלב מריאים; ודם פרים וכבשים ועתודים, לא חפצתי. יב כי תבואו, ליראות פניי--מי-ביקש זאת מידכם, רמוס חצריי. יג לא תוסיפו, הביא מנחת-שוא--קטורת תועבה היא, לי; חודש ושבת קרוא מקרא, לא-אוכל אוון ועצרה. יד חודשיכם ומועדיכם שנאה נפשי, היו עליי לטורח; נלאיתי, נשוא. טו ובפרישכם כפיכם, אעלים עיניי מכם--גם כי-תרבו תפילה, אינני שומע: ידיכם, דמים מלאו. טז רחצו, היזכו--הסירו רוע מעלליכם, מנגד עיניי: חדלו, הרע. יז למדו היטב דרשו משפט, אשרו חמוץ; שפטו יתום, ריבו אלמנה. {ס}"
ומה כוונת הפסוקים הללו, טרחת לבדוק לפני שהבאת? לפני שהוכחת את בורותך המוחלטת והמשוועת?
המשמעות היא כזו:
עבודת בית המקדש, כמה שלא תתאמץ עליה ותעשה את הכל מושלם, כל זה חסר ערך עבור הקדוש ברוך הוא, אם אתה נוהג כאחרון החיות על פני כדה"א ונוהג לפי צו מצפונך העקום ועושה הכל בניגוד לתורה שניתנה לך במיוחד, ושאתה לא יכול להוציא ממנה מה שבא לך, כי כך תפגע בשלמות האלוקית.
נבואות מספר עמוס ועוד פנינים
שיר השירים מדבר על מה? הוא מדבר על האהבה על החמלה ועל היחס החם. לא על השנאה המבעבעת מראש ערל.
לא היא ממשילה את מערכת היחסים המורכבת בין היהודי שמחליט לבעוט באמונה ובדברי הקב"ה לקב"ה עצמו...
אין לי מה ללמד אותך אם אתה פועל על פי כללי הטכס - הטכס הוא פגני. התפילים ונישוקם הוא קמיע כמו כל קמיע. כמוהן גם המזוזות. ההתייחסות הפגנית לספרי התורה וכיוצא בזה.
ציטוט:
וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--עַל-לְבָבֶךָ. וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ, וְדִבַּרְתָּ בָּם, בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ. וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת, עַל-יָדֶךָ; וְהָיוּ לְטֹטָפֹת, בֵּין עֵינֶיךָ. וּכְתַבְתָּם עַל-מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ, וּבִשְׁעָרֶיךָ."
|
את מה לקשור? את העניבה ? את החבל על הצוואר? לא את התפילין... שהם הקשר הישיר שלנו ליוצרנו...
אתה מתייחס לאלו ששרדו ולא לאלפי הנטבחים בעזרת השם ( האם ???!!!)
היהדות שרדה מכורח השנאה, שחוו היהודים, כולל המתבוללים, מצד הגויים
ולא בגין אמונתם, אפילו שדבקו בה..
נכון עם ישראל שרד בגין אמונתו והדבקות בה.
רגע לא הבנתי, אז שרדו בזכות האמונה או לא בזכות האמונה? מרוב להט העיוות אתה סותר את עצמך מרחק שלוש מילים באותה תגובה?
ואיך עם שורד מכורח שנאה? על אף השואה והאינקוויזיציה וחורבן הבתים והיותינו פזורים ברחבי העולם משך 2000 שנה?? אלפיים שנה דן, אלפיים שנה של רדיפות.
ההיגיון אומר שהיינו אמורים להתפוגג ולהתנדף מעל דפי ההיסטוריה, ללא בדל של זכר, כמו שקרה לעמים רבים גדולים לאין שיעור מאיתנו ואימפריות ענק שהשיתו סבל על האחרים.. הם התנדפו שקעו נעלמו כלא היו. ורק אנחנו קמנו לתחיה ועלינו מכל קצות העולם כדי להקים בית לאומי.
וכתוב בספר שאתה לוקח ממנו מה שבא לך, שזה מה שיקרה....
הארץ יצאה משממנותה בזכות אותם החלוצים, שמאסו בגלות ומאסו בעסוקים היהודיים המקובלים ובדרך חיי הגולה ובאו להפריח את השממה בעשר אצבעותיהם.
חלוצים שידעו בקושי לאחוז בנשק, הדפו ליגיונות וצבאות טובים מהם לאין שיעור ושעולים עליהם כמותית ואיכותית. זה נס שרק כל יכול כבורא עולם יכול לגרום לו.
זכותך להאמין באמת. שלך - האמת שלי שונה לחלוטין ב- 180 מעלות.
אין לך אמת. אתה מחזיק במשהו מעוות מהיסוד, שהוכח במרוצת ההיסטוריה. התרפסות בפני הגויים וביטחון בהם תמיד נגמרה בדם יהודי שפוך.
רק ביטחון בבורא, אין משהו אחר. כל עוד לא תבטח בו, ותבטח בבשר ודם אתה תקבל את ההוכחה המוחצת לטעותך...
בכל מקרה גורלנו כרוך זה בזה וכל אחד פועל על פי דרכו ועל פי אמונתו על מנת שמדינת ישראל תשרוד, תשגשג ותפרח. במיוחד תתמקד במשפט שמי שאינו עוזר לעצמו גם אלוהים לא יושיע לו..