לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #12  
ישן 06-07-2014, 21:29
צלמית המשתמש של sheep
  sheep sheep אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.06
הודעות: 22,587
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "מה זה משנה מה הסיבה? מי שנרצח..."

זה יכול לשנות.
שאלת המניע והמחשבה של מי שהורג אדם אחר חשובה מאוד תמיד.

זה משנה אם אדם הורג אדם אחר כי הוא לא שם לב למינון התרופות שהוא נותן,
או אם הוא הורג לא בכוונה בכביש כי הוא מקבל התקף לב בזמן נהיגה,
או אם הוא הורג כי הוא חש שחייו בסכנה והריגת אדם אחר תציל אותו,
או אם הוא הורג בכוונה או בכוונה תחילה, או אם הוא הורג כדי להגן על המדינה או הורג כי הוא לא יכל לשלוט בעצמו, או הורג כי מכריחים אותו וכו'
ציטוט:
במקור נכתב על ידי rubber_duck
מת יותר

כל האנשים שהוא הרג מתים באותה מידה ובכל זאת המקרים האלה לא דומים ומגיעים לאנשים האלה עונשים שונים, אם בכלל.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
יהיה משהו, כי יש משהו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 07-07-2014, 09:36
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
ולכן סייגתי כאשר כתבתי "בעיקר"
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "ברוך גולדשטיין הוא גיבור בציבורים מסויימים"

על כל פנים - לא ניתן להתעלם מההבדלים בנפח וכמות המקרים של טרור יהודי (ולא ניכנס להגדרה כעת מהו "טרור יהודי") אל מול הערבי.
בנוסף, לא זכור לי מקרה של שיסוף גרונות תינוקות מצד יהודים - לא שהפשעים הנתעבים שבוצעו ע"י יהודים בשם לאומנות זו או אחרת הם פחות גרועים, אבל לשסף גרון של תינוק בעריסה (ואני מדבר כמובן על החבר'ה החביבים ששחטו את משפ' פוגל) - זה יכול להתבצע רק ע"י מישהו שאיבד כל צלם אנוש ולא ראוי לבזבז לנו אוויר ונפח על פני האדמה, ובל נשכח גם את "הנשמות הטהורות" מהצד שלנו שצהלו על הרצח וניסו להגן על הרוצחים...

שוב, אני לא טוען פה על עליונות מוסרית שלנו עליהם (אם כי לאור העובדות אני חושב שלא ניתן להתווכח שאנחנו מוסריים הרבה הרבה יותר מבני-דודנו), אלא שהמקרים בהם בוצעו פשעים לאומניים מצידנו, הם למעשה היוצאים מן הכלל - והפשעים הלאומניים שמבוצעים ע"י הערבים, ובכן, הם מזמן כבר דבר שבשגרה.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"



נערך לאחרונה ע"י efekt בתאריך 07-07-2014 בשעה 09:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 06-07-2014, 22:49
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "אני חלק מהחברה הישראלית לפחות..."

1. אני מתעצל לחזור על עצמי... תחפש באשכול או למטה או למעלה, הסברתי למה בעיניי יש הבדל גדול בין הרצח הזה לסתם רצח פלילי.

2. בוודאי שאני מרגיש אחריות חברתית מסוימת לרצח פלילי. אני לא אחראי למעשים של כל אחד ואחד, אבל כשאדם רוצח אדם אחר, זה אומר, בין השאר, שאנחנו נכשלנו כחברה. נכשלנו כחברה בלדאוג לחינוך של ילדינו שלא יגדלו להיות רוצחים, נכשלנו בלבנות שרותי רווחה שידעו להתערב בשביל למנוע מצבים שעלולים להגיע לאלימות, נכשלנו במלחמה באלימות בתוך החברה שלנו, נכשלנו בלספק בטחון אישי לאזרחינו, נכשלנו בלדאוג למשטרה שתמנע ותגיב לאלימות, נכשלנו בלבנות מערכת משפט שתדע להרתיע ולטפל באלימות, ונכשלנו בבניית מערכת ענישה ושיקום, ונכשלנו בדאגה למה שזה לא יהיה שמכניס לאנשים משמעות לחיים, ואיכות חיים...

3. מכיר את הטבח באיתמר? כמה חודשים אחרי זה האוניברסיטה העברית עשתה סקר (בשיתוף עם הרש"פ) שמצא ש32% מהציבור הערבי תומך בטבח.

4. אני מבין שאתה לא רוצה להיות אחראי, אבל בוא אני אתמצת לך מה קרה פה....
אני, ואתה, הקמנו מדינה (לעם היהודי וכו'), העלינו לפה יהודים, בנינו חברה וכו' וכו', בנינו מערכת חינוך שתחנך את הנוער, יצרנו תרבות שתתרבת את העם, וגידלנו פה חברה שמבוססת רובה ככולה על אנשים שנולדו פה, גדלו פה, התחנכו פה, למדו פה, עבדו פה, יצרו פה ובנו פה.

ומתוך החברה הזאת שאנחנו גידלנו , יצאו 3-6 (?) חלאות, ובשמנו, בשם העם שלנו, בשם השנאה, בשם הנקמה, ובשמי ובשמך, חטפו ילד ששיחק ליד הבית שלו, ושרפו אותו.

זוכר את ה32% למעלה? אנחנו אפשרנו את האווירה הציבורית שגרמה להם לחשוב שזה לגיטימי.

נערך לאחרונה ע"י hellfrost בתאריך 06-07-2014 בשעה 23:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 07-07-2014, 13:53
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "הם לא פסיכים."

ברור שלא. הם המיינסטרים הישראלי...

ככה זה אנחנו, בין אפיית ילדים נוצרים, אנחנו שורפים מוסלמי או שניים.

ההתעטפות הזו באשם, היא לא עדות למוסר גבוה יותר. זה שאתה מתנדב לקחת על עצמך את האשמה למשהו שלא עשית, לא תגרום לאף אחד להתפעם ממך, ולהגיד "וואו, כמה שהוא נאור". במקרה הטוב יחשבו שאתה נאיבי (או גרוע יותר), ובמקרה הפחות טוב (ויותר סביר), ישמחו תומכי טרור אמיתיים, להשתמש בדברים שלך כדי לזעוק ש"הנה, גם היהודים מודים שרוצחים זה נורמה אצלם"...

צר לי, אבל הרוצחים הללו הם הכי שוליים שיכול להיות. אם תופעה כמו שלהם תיוצג אצל הערבים באותו אחוז שבו היא מיוצגת אצלנו, מספר נרצחי הטרור היהודים, יירד ב99.99 אחוז...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 07-07-2014, 14:35
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אפשר להיות שוליים בלי להיות "פסיכי"
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "ברור שלא. הם המיינסטרים..."

אין שום סיבה להניח שמדובר בחולי נפש. מדובר (לפי השמועות) בכמה שבבניקים שהיו מספיק שפויים בשביל לחבור ביחד ולבצע רצח מתוכנן. הם מייצגים שוליים קיצוניים שתמיד היו, ויש שוליים מעט פחות קיצוניים שמעניקים להם הזדהות ותמיכה לאחר מעשה, כפי שאנחנו רואים ביחס לעמי פופר וברוך גולדשטיין.
אם אנחנו מתיימרים לעדיפות מוסרית חלק מהעניין הוא לדעת לגנות בלי תירוצים ובלי "הבנה" את החריגים. העדיפות המוסרית כקבוצה איננה נשפטת על ידי חריגים כי חריגים יהיו תמיד (מי שמכיר למשל את הסיפור של גור האמל לא יכול להיות מופתע מדי) אלא בתגובה של הכלל כלפי אותם חריגים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 07-07-2014, 14:59
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "לא קשור למיינסטרים אדם פסיכי..."

אהא, אז אתה החלטת שטלי עשתה להם אבחון פסיכיאטרי וקבעה שאינם אחראים למעשיהם...

טוב, אני לא הסינגור שלה, אבל אני בהחלט יכול לספק לה אליבי לעניין האבחון שאתה כנראה מייחס לה...

מה שהיא התכוונה להגיד בביטוי "פסיכים", וממש, אבל ממש, לא היה קשה להבין - זה שהם לא מייצגים שום נורמה מאפיינת לחברה הישראלית. אפשר להלחם על הסמנטיקה ולמצוא אצלה בטקסט איזושהי אמירה נחרצת שהם לא נורמלים, וכך היא בעצם מוחלת להם על פשעם (ואם ממש נרצה, נוכל גם להגיד שהיא מזדהה איתו, למה לא...) - אבל זה גלגול עיניים מהסוג המעצבן וחסר הטעם.

נכון שלהגדיר "פסיכים" במובן של חריגים לא מייצגים, זה לא השימוש הקליני הנכון, אבל אני חושד שאפילו אנשים אולטרה-מוסריים וקלים-להזדעזע, נתקלו בשימוש במילה הזה במובן שטלי התכוונה אליו...

בקיצור, חלאס התחסדות - זה לא משכנע אף אחד - ולפחות לעניין המוסריות - הלוואי וכל המזדעזעים המקצועיים יתאפיינו בעשירית מהמוסר של טלי - גם כשהיא כותרת "פסיכים", רחמנא ליצלן...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 07-07-2014, 13:12
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Tallyco שמתחילה ב "מה שהוא אמר ^^ וזה רלוונטי גם..."

אנשים בפורום נכלל אצלך בהגדרה מכיר? אם נגמיש קצת את ההגדרה של "יתמוך" אני חושב שאפשר לקושש פה 2-5 כאלה... ברוטר אגב, אפשר למצוא יותר...

אני נתקלתי הבוקר בשניים שאני מכיר אישית ותומכים... בלי הגמשות בהגדרה... זה גם לא עניין אישי, אלא חברתי, כמדינה. אני מקווה שהבהרתי בתגובה לברווז למעלה למה אני חושב שכולנו אחראים לזה, בייחוד בהתחשב בעובדה שזה לא מקרה ראשון בהיסטוריה שלנו, ושיש בקרבנו כמה קבוצות שיכולות להוציא אנשים כאלה מתוכן.

המעשה לא קרה מעצמו ב"ואקום". הנבלות האלה ביצעו את המעשים שלהם, שני ניסיונות אגב, אחרי שהם הבינו מהאווירה סביבם, שזה מעשה לגיטימי. לא זוכר אם זה היה לפיד, או לבני, שניהם באופן כללי עושים לי בחילה קלה. אחד מהם כתב בפייסבוק שלו אתמול ש"הם לקחו מאיתנו את הזכות להגיד שאנחנו לא כאלה"... עצוב משו...

אני גם לא מבין את התחרות הזאת עם הערבים על מי יותר מוסרי, או מי יותר הומאני... באמת? אליהם את רוצה להשוות את עצמך?

ואני לא מנסה להיות פה פצפיסט, אני לא חושב שיש משהו יותר מוסרי מהגנה עצמית...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #83  
ישן 07-07-2014, 20:02
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 79 שנכתבה על ידי meac שמתחילה ב "אז אתה גזען שלא תומך בשיוויון..."

אני גם חושב שלא היו צריכים לשפוט את איכמן, ולא היה צריך לקיים את משפטי נירנברג. תראה מה עשו במשפט אייכמן. לקחו אדם חף מפשע, כי טכנית הוא היה חף מפשע במדינת ישראל עד שנת 1950, והחילו עליו חוק בצורה רטרואקטיבית, על אירועים שהתרחשו מחוץ לכל סמכות שיפוטית של מדינת ישראל, בזמן או במרחב. ואפילו אם הוא אשם, נהוג שאדם מקבל חסינות על מעשים שביצע מתוקף הוראה של גוף שלטוני.

ואותו עקרון תקף לכל הנאשמים במשפטי נירנברג, ולמיטב זכרוני זאת גם דעתו של צ'רצ'יל.

אני לרגע לא אומר שהיה צריך לשחרר את הצוררים לחופשי, אלא להוציא אותם להורג ע"י החלטה שלטונית ריבונית, ולא שיפוטית.

האידיאלים היפים נגמרים כשמנסים להרוג אותי.

למערכת המשפט של מדינה יש תוקף, תועלת, ותוחלת, בתחומים ונושאים מסוימים, ומוגבלים. יש תחומים שצריכים להישאר בתחום הריבונות של שלטון, כמו לדוגמה לחימה. תושב/אזרח הרשות הפלסטינית, שהורג אזרחים ישראלים, הוא בעיני אויב שמבצע אקט מלחמתי כנגד אזרחי ישראל. אזרח ישראלי, שבחר להרוג אזרחים ישראלים יהודים מסיבות לאומניות, מבחינתי הוציא את עצמו מתחום ההגנה שמגיע לאזרחים ישראלים, בחר להצטרף לאויב ולהילחם במדינת ישראל ובעם היהודי.

מצד שני, אני לא מוכן לאפשר באופן כללי לממשלת ישראל להרוג אנשים לא במסגרת לחימה. אז מערכת המשפט נאנסת להתמודד עם מקרים כאלה.

בגלל שטרור לאומני זה מבחינתי מעשה שנופל מחוץ לתחום הנורמאלי של המשפט הפלילי, והעובדה שמדינת ישראל היא בכל זאת מדינת העם היהודי, וצריכה להגן על בני העם היהודי כלל שידרש, להוסיף חריגה יוצאת דופן כזאת לחוק זה בסדר גמור.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #85  
ישן 07-07-2014, 21:18
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי meac שמתחילה ב "איפה נהוג לקבל חסינות על מעשה..."

לא... חיל האוויר האמריקאי והבריטי, שהפציצו במתכוון ערים שלמות, על אוכלוסייתן האזרחית....

אי אפשר לשפוט רק מנהיגים ממדינות מצ'וקמקות, או להכיל צדק מנצחים על מדינות שהפסידו במלחמות, ולקרוא לזה "חוק", או "צדק".

שוב, אל תבין אותי לא נכון, כל הכבוד לבעלות הברית שהפציצו, את כל הנאשמים במשפטי נירנברג היה צריך לתלות, וכנל אייכמן. העניין הוא שכל המעשים האלה הם מחוץ לתחום של קוד מוסרי אחיד, ומחוץ לחוק הפלילי.

להמציא קודקס של משפט בינ"ל ולשפוט לפיו אנשים זה רעיון מאוד מקסים, רק שהוא מנותק מהמציאות, ולא מוחל על 97% מהעבריינים.

כפר קאסם זאת דוגמה אחרת. זה המדינה אומרת בעצמה, אל תמלאו את הוראותיי אם הן נפשעות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #87  
ישן 07-07-2014, 22:10
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי meac שמתחילה ב "שנינו יודעים שלו המעצמות היו..."

אני לא מבין מה אתה מנסה להגיד... שלא נהוג שלאנשים תהיה חסינות תוך שהם ממלאים הוראה של הרשות המבצעת? נהוג. לכל חייל שהרג תוך מילוי פקודה חוקית יש חסינות על מעשיו. כל טייס מסוק שביצע סיקול ממוקד חסין על מעשיו, וכו'... בוודאי שזאת לא חסינות קסם, אבל בד"כ היא מאוד חזקה.

הקטע של "פקודה בלתי חוקית" זה יוצא דופן שמערכת המשפט הישראלית החליטה להכניס, זה לא קיים בכל המדינות, ורק במקרים יוצאי דופן. יוצא הדופן השני, הוא אם אתה מפסיד במלחמה ומכילים עליך צדק של מנצחים. ואני באמת לא מבין למה זה הגיוני להכיל את הקוד המוסרי שלך על מישהו שניצחת במלחמה, ולהגיד לו: "הפקודות שמילאת, שלפני 5 דקות היו חוקיות לחלוטין, לא היו מוסריות, היית צריך לסרב".

בכל מקרה זה דיון מאוד חופר... ואני יודע שאני בדעת מיעוט...

-=-=----===-
רלוונטי:
http://en.wikipedia.org/wiki/Superior_orders

---=--==--

עוד נקודה, משפט זה חסד, לא חושב שזה נכון לעשות חסד עם נאצים... מי שיוצא מחוץ לגבולות המסור האנושי בצורה כל כך קיצונית צריך למות שם.

נערך לאחרונה ע"י hellfrost בתאריך 07-07-2014 בשעה 22:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 08-07-2014, 21:00
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 103 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "איזה תועלת תצמח מנטילת חיים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי liorif
איזה תועלת תצמח מנטילת חיים של מחבלים שרצחו יהודים ? ומה פתאום אתה עכשיו בעד הקטע של "העם הנבחר" ? מערכת חוק ומשפט סדורה לא יכולה להטיל עונש מוות על רק על רוצחי יהודים. זה נוגד את כל העיקרון של שיוויון בפני החוק.

נראה לי שעניתי פה על הכל:
https://www.fresh.co.il/vBulletin/s...00&postcount=78


ציטוט:
במקור נכתב על ידי liorif
מי שנטל חיים בכוונה תחילה מאבד את זכותו לחייו שלו. יש כאן סימטריה מושלמת ואפס בעייתיות מוסרית.

so... you are basically suggesting killing somebody who killed somebody because killing is wrong?

בדיוק מאותה סיבה שמערכת החוק רואה בהריגה, ולא רק ברצח, משהו פסול, היא לא צריכה להורות על הריגה של עבריינים. שום דבר לא יכול להצדיק נטילת חיים מכוונת של אדם אחר, בסיטואציה אזרחית. אין שום סיטואציה, תרחיש או סיבה שמצדיקה החלטה מודעת ומכוונת להרוג אדם, בוודאי לא בחברה נורמאלית, ובוודאי לא כאקט של ענישה או נקם, כי הרתעה (מעבר למאסר עולם) אין בזה.

הגנה עצמית, זה משהו אחר. אם מישהו מנסה לפגוע בך או באחרים, ואתה נוקט פעולה מידתית בשביל לעצור אותו, והוא מת, זאת בעיה שלו.

אבל אתה לא יכול לשבת בחדר ממוזג, בנחת ולהחליט, הוא חלאה, אז נהרוג אותו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 09-07-2014, 03:17
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "[QUOTE=liorif]איזה תועלת תצמח..."

ציטוט:
נראה לי שעניתי פה על הכל:
https://www.fresh.co.il/vBulletin/s...00&postcount=78


אתה אומר שם:

"אני לרגע לא אומר שהיה צריך לשחרר את הצוררים לחופשי, אלא להוציא אותם להורג ע"י החלטה שלטונית ריבונית, ולא שיפוטית."

לא ברור לי כל כך מה הנקודה שלך. הריגה זה בסדר כל עוד הריבון מחליט על כך ולא בית המשפט ?

בנוסף, מה שאתה אומר שם בגדול זה שחיים זה דבר קדוש עד שמדובר בשימור החיים שלך.
ואני מוסיף לכך שחיים זה דבר קדוש עד שנטלת בכוונה תחילה חיים של חף מפשע.
עוד לא שמעתי נימוק משכנע מדוע שימור החיים שלך מצדיק פגיעה ב"קדושת" החיים אבל נטילת חיים של רוצח בכוונה תחילה איננה מצדיקה זאת.
ציטוט:
so... you are basically suggesting killing somebody who killed somebody because killing is wrong?

על אותו משקל: "אז אתה אומר שלהרוג מישהו שעומד להרוג אותך זה בסדר כי הרג זה דבר פסול ?"

ציטוט:
בדיוק מאותה סיבה שמערכת החוק רואה בהריגה, ולא רק ברצח, משהו פסול, היא לא צריכה להורות על הריגה של עבריינים.

על "חוק דרומי" שמעת ? במידה ולא אני אתן לך ספוילר; מערכת החוק מכירה בלגיטימיות של נטילת חיים אפילו אם מדובר על הגנה על רכוש ותו לא.

ציטוט:
שום דבר לא יכול להצדיק נטילת חיים מכוונת של אדם אחר, בסיטואציה אזרחית
.

ההבחנה שאתה עושה בין סיטואציה צבאית לסיטואציה אזרחית היא שרירותית ביותר.
שוטרים שיורים באדם שמחזיק בני ערובה זו לא סיטואציה אזרחית ?

ציטוט:
אין שום סיטואציה, תרחיש או סיבה שמצדיקה החלטה מודעת ומכוונת להרוג אדם, בוודאי לא בחברה נורמאלית, ובוודאי לא כאקט של ענישה או נקם, כי הרתעה (מעבר למאסר עולם) אין בזה.

אקט ההריגה לא צריך להיות מוצדק על סמך שיקולים תועלתנים. גם להריגה של אדם כחלק מהגנה עצמית אין שום ערך הרתעתי, אז מה ?

ציטוט:
הגנה עצמית, זה משהו אחר. אם מישהו מנסה לפגוע בך או באחרים, ואתה נוקט פעולה מידתית בשביל לעצור אותו, והוא מת, זאת בעיה שלו.

שוב, מרגע שאתה מודה בעצמך שהזכות לחיים היא לא קטגורית, אני לא רואה מה הבעיה להכניס את נטילת חיים של רוצח בכוונה תחילה. אתה ממשיך להגיד שזה לא מוסרי, אבל אני לא רואה כאן שום טיעון משכנע שמטה את הכף לטובתך.

ציטוט:
אבל אתה לא יכול לשבת בחדר ממוזג, בנחת ולהחליט, הוא חלאה, אז נהרוג אותו.


ע"ע "סיכול ממוקד".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 09-07-2014, 11:47
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 111 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "[QUOTE]נראה לי שעניתי פה על..."

קודם כל כשאתה מגיב לטקסט בצורה של לשסע אותו למקטעים, אתה עלול לסרס או לעקר את הכוונה... יש חלקים (של יותר ממשפט אחד) שעומדים כרעיון שלם....

בוא נתחיל מ"חוק דרומי" זה החוק:
ציטוט:
34י1.
[תיקון: תשס"ח-4]
(א)
לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה שהיה דרוש באופן מיידי כדי להדוף מי שמתפרץ או נכנס לבית המגורים, בית העסק או המשק החקלאי המגודר, שלו או של זולתו, בכוונה לבצע עבירה, או מי שמנסה להתפרץ או להיכנס כאמור.
(ב)
הוראת סעיף קטן (א) לא תחול אם –
(1)
המעשה היה לא סביר בעליל, בנסיבות העניין, לשם הדיפת המתפרץ או הנכנס;
(2)
האדם הביא בהתנהגותו הפסולה להתפרצות או לכניסה תוך שהוא צופה מראש את אפשרות התפתחות הדברים.
(ג)
לעניין סעיף זה, ״משק חקלאי״ - לרבות שטח מרעה ושטח המשמש לאחסון ציוד וכלי רכב במשק חקלאי.

אם אתה מחפש פטור מאחריות פלילית בגלל הגנה על רכוש, אני מציע שתנסה בסעיף לפני, או בסעיף אחרי. וגם זה מסוייג בסעיף 34טז , שמדבר על סבירות (ובדיי הרבה פסיקות).

בשום מקום החוק הישראלי לא מכיר ב "בלגיטימיות של נטילת חיים אפילו אם מדובר על הגנה על רכוש ותו לא.", הוא פוטר אותך מאחריות על מעשיך הסבירים שנדרשו בכדי למנוע פגיע בך, ברכושך, או בזולתך. אלה שני דברים שונים.
יש חפירה הלכתית על גנב שבא במחתרת ומתי מותר, ומתי אסור להרוג אותו... אתה מוזמן לחפש, ומה שכתוב בוויקיפדיה לגבי ההשוואה בין ההלכה לחוק הישראלי לא נכון....

בוא נמשיך עם עוד "זוטא"...

ציטוט:
לא ברור לי כל כך מה הנקודה שלך. הריגה זה בסדר כל עוד הריבון מחליט על כך ולא בית המשפט ?

גם בית משפט, שמורה על הוצאה להורג, זאת החלטה של "הריבון", יש פה מנגנון אחר, ולגיטימציה אחרת, אבל שניהם זאת החלטה ריבונית של המדינה. שני המקרים שקולים.

עכשיו בוא נמשיך לתכלס...

התייחסתי לשלושה מקרים, כפי שהם עלו בדיון:

1. המקרה האזרחי הרגיל, שמתרחש בין שני אזרחים, ביני לבינך, או בין אזרח למדינה. כשאני כותב "אזרחי" אני לא מתכוון למושג "משפט אזרחי" אלא למושג האזרחי הרומי (?), אני מתכוון לאירוע שקורה בין אזרחים בחברה(מדינה), או בין אזרחים וגופים במדינה(כולל המדינה עצמה). בסיטואציות כאלה, לדעתי, הרג צריך להיות פסול בכל מקרה שהוא. אם אתה לא מקבל את הקביעה שהרג, בסיטואציה אזרחית, רגילה, זה מעשה פסול שלא יכול להיות לו צידוק, אז אני לא יודע מה להגיד לך. יש בערך 7500 נימוקים בעד, סורקין עשה על זה פרק שלם ב "West Wing" , אבל בסופו של דבר מוסר זה משהו יחסי ואין לי דרך באמת לשכנע אותך. או למה עין תחת עין זה קונספט שגוי עבור חברה מודרנית.

2. מקרה שבו, פעולה מסוימת נדרשת לצורך הגנה עצמית, או הגנה על אחרים. במקרה כזה, אם הפעולה הייתה סבירה, ומישהו מת, בייחוד אם הפעולה ההגנתית נדרשה מפניו של אותו אחד שמת, אז זאת בעיה שלו. שוב, אני לא מצדיק פעולות שהמטרה שלהן היא הריגה לכשעצמה, אלא כשההריגה היא תוצאה של פעולה נדרשת, מחוייבת, סבירה, ומוצדקת.
(השוטרים והבני ערובה שלך נכללים פה)

3. מקרים, שלדעתי, לא צריכים להימצא בתחום של סעיף 1, בעיקר מקרים שקשורים בלחימה. סיכול ממוקד נכנס לקטגוריה הזאת, כי הוא פשוט הוצאה להורג ללא משפט, חיסול מבחוח, או כל הריגה שהתבצעה במהלך לחימה או מלחמה. האפשרות של המדינה להרוג אנשים במקרים כאלה נובעת מהיותה הריבון, ומהיות הריבון חסין לחוקיו, פרט לאלה שהוא בוחר להחיל על עצמו.

ובתגובה למעלה, הסברת למה, לדעתי, מקרה שבו אזרח "יוצא למלחמה" כנגד מדינתו, ביחוד אם הוא מבצע מעשה טרור כנגד אזרחים במדינה (וספציפית נגד יהודים במדינת ישראל) זהו מקרה מיוחד ויוצא דופן, שעבורו אפשר לעשות סלט בין סעיף 1 ל 3.


אם בכל זאת לא הצלחתי להסביר את עצמי. אז נכשלתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #122  
ישן 08-07-2014, 21:45
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אדם שנמצא כבר בידך הוא מנוטרל ולא מהווה סיכון שמצדיק הוצאה להורג
בתגובה להודעה מספר 121 שנכתבה על ידי meac שמתחילה ב "כתבת- הטיעון המוסרי שלי הוא..."

את האסיר אתה יכול, ואני מאוד בעד זה, לשים בתנאים שגם ימנעו ממנו כל סיוע לגרימת נזק בתוך או מחוץ לכלא וגם יהוו גורם מרתיע בפני עצמו.
ואני אקדים טיעון אפשרי שלך ואומר שאין עדות חותכת לכך שעונש מוות מרתיע יותר מעונש מאסר ולכן לא ניתן להצדיק את עונש המוות בטענת הגנה עצמית עקיפה (ומפותלת) שהריגת הרוצח שנתפס תוריד מהסיכוי לרציחות נוספות בעתיד.
ובכל זאת, אני לא שולל עונש מוות למחבלים מסיבה אחת פשוטה: אם אי אפשר להבטיח שמחבלים מסוכנים לא ישוחררו בעיסקאות עתידיות אז אין מוצא מהוצאתם להורג למפרע. זאת מהזווית המוסרית. מהזווית הפרקטית עולה הסוגיה אם בסיכום הכללי תועלת ההוצאה להורג עולה על נזקיה אבל זה דיון אחר ואין לי לגביו תשובה ברורה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #147  
ישן 06-07-2014, 22:36
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
אני חושב שעושים שימוש מוגזם במונח "הומופוביה"
בתגובה להודעה מספר 146 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "אני לא יכול להתחייב בשם רועי"

והומופוב הוא באמת אדם שיש לו סלידה לא הגיונית מכל מה שעלול להזכיר לו יחסים מיניים בין גברים.
לצורך העיניין, מחשבות כאלה (על יחסים מיניים בין גברים) בהחלט מעוררות בי הרגשה לא נעימה, אך לחלוטין אין לי בעיה עם עצם קיומם של הומואים, ואפילו שיתנשקו ברחוב ואפילו שיתחתנו או מה שלא יהיה.
מצד שני היה איתי בחור בצבא שעצם העובדה שמישהו נניח נוגע בו במקלחת (למשל, טופח לו על הגב) היה גורם לו להתעצבן ולהתרחק ממנו בגועל. זו הומופוביה. התנהגות אחרת שהיא יותר תגובה שנעה על הספקטרום ההגיוני היא כנראה לא הומופוביה.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #153  
ישן 06-07-2014, 22:56
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
מה אתה רציני?
בתגובה להודעה מספר 144 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "אף פעם לא הבנתי את המונח הומופוב"

ווואי מאור, אתה מה זה מאכזב אותי!!

פוביה! זו השיטה של החברים בתת התרבות החילונית, לקטלג אנשים שלא מתאימים את עצמם לשגעונות ולשנת 2014!! .

אוי ואבוי אם אתה מעז לחשוב אחרת! פוביה יש לך! אתה מגעיל! ע"י זה הם כופים אותך בניגוד לרצונך לחשוב שגיי זה בסדר!!


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #162  
ישן 07-07-2014, 08:46
צלמית המשתמש של Narion
  Narion Narion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.12.08
הודעות: 8,552
עונש מוות - בלי יפה ויפה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי sheep שמתחילה ב "הרב אליקים לבנון: גזר דין מוות לרוצחי הנער הערבי"

אני ציוני וימני, אבל אני בעד עונש מוות הוגן.

דינם של חוטפי הילדים צריך להיות מוות, וכנ"ל דינם של חוטפי הנער הערבי.

בתור יהודי, אני מתבייש שחבר'ה מהעם שלי ביצעו פשע כה נורא.

כמובן שאם הפשע הזה היה מתבצע כנגד מחבלים, הדעה שלי הייתה שונה לגמריי.

אני באופן אישי חושב שאין מקום לערבים בשטח מדינת ישראל, וגם לא בשטחי יו"ש ועזה, ישראל צריכה להיות נקיה.

אבל יש הבדל בין זה, לבין רצח בצורה כל כך קשה.

צריך לסלק את הערבים בצורה הומניטרית (טרנספר), מי שיתנגד - ייכלא, מי שיתנגד עם נשק חם - יומת.

אין פיתרון אחר חברים.

כל מי שמפנטז על מדינה רב לאומית, או 2 מדינות ל2 עמים שיחיו זו לצד זו באחווה ובשגשוג - חי בסרט.
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #167  
ישן 07-07-2014, 16:52
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
הרב לבנון הוא בהחלט טיפוס לא לגמרי ברור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי sheep שמתחילה ב "הרב אליקים לבנון: גזר דין מוות לרוצחי הנער הערבי"

היו לו אמירות שאני יכול להסכים איתן אבל גם אמירות שממצבות אותו כסוג של איתוללה. בעיקר כשהוא מדבר על יחסי דת/רבנים והמדינה. הוא בעצם מקדם גישה של תיאוקרטיה שבה חיילים ואזרחים נשמעים לרבנים ולא לרשויות המדינה, ושרשויות המדינה עצמן מובלות בידי רבנים.
ולא ברור לי מה הבסיס ההלכתי לדרישת עונש המוות מצידו. ראשית, הרמב״ם קובע (על בסיס דיעות בתלמוד) שאין עונש מוות ליהודי שרצח גוי. שנית, ויתקנו אותי הדתיים מבינינו, אין עונש מוות ללא סנהדרין.
שילישית, גם הסנהדרין הייתה זהירה מאוד ולא הייתה מוציאה להורג על בסיס עדויות נסיבתיות בלבד אלא רק כשיש עדים שיכולים להעיד לא רק על הביצוע אלא גם על כוונת הזדון. בשל התנאים החמורים הוצאות להורג בפועל היו נדירות ביותר (סורי רועי...).
אני מניח שהרב לבנון מודע לכל הנ״ל, אבל לא ייתכן שמדובר באמירה ריקה שאין מאחוריה דבר...
ואחרי מחשבה נוספת: האם דברים אלו שלו אינם בגדר הסתה?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #168  
ישן 07-07-2014, 18:46
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
צריך להפריד בין חוקי תורה לבין דיני מלכות
בתגובה להודעה מספר 167 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "הרב לבנון הוא בהחלט טיפוס לא לגמרי ברור"

בעם ישראל במצב מתוקן יש 4 מוסדות עיקריים-סנהדרין (בית משפט), כהן גדול,נביא ומלך.
מסמכותו של המלך להרוג שלא כדין ולעשות כל מה שראוי בעיניו לתיקון החברה.למשל אם רואים יהודי שיש כמה ראיות שרצח אבל אין עדים מבחינת דין תורה לא יכולים לשפוט אותו,כאן נכנס המלך לתמונה ומתקן תקנות שנראות לו וכאמור אפילו בסמכותו להרוג.עיין רמב"ם הלכות מלכים פרק ג במיוחד בהלכה יא.
למדינת ישראל יש דין מלכות,אני מניח שזה מה שהרב מתכוון.
בכל מקרה זה לא הסתה,זה קריאה לבתי המשפט לנקוט כך.
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.


נערך לאחרונה ע"י maorhag בתאריך 07-07-2014 בשעה 18:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #170  
ישן 07-07-2014, 22:48
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
זה לא לפי דודה
בתגובה להודעה מספר 169 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "תודה רבה, למדתי משהו חדש"

מדובר פה על צורך הציבור ותיקון החברה כפי שנראה למלך,לשון הרמב"ם:
ציטוט:
כל ההורגין נפשות שלא בראיה ברורה, או בלא התראה, אפילו בעד אחד, או שונא שהרג בשגגה--יש למלך רשות להרוג אותם, ולתקן העולם כפי מה שהשעה צריכה. והורג רבים ביום אחד, ותולה ומניחן תלויים ימים רבים, להטיל אימה, ולשבור יד רשעי העולם.

כמובן שאם המלך מגזים יש מוסד אחר,סנהדרין,שדן אותו ודואג שהוא לא יחרוג יותר מדי.
אחאב היה מלך רשע,הביקורת שאני מניח שאתה רומז לה היא על הריגת נבות,שם אחאב פשוט רצה את הכרם של נבות לעצמו ומצא איזשהי אמתלה כדי להרוג אותו (העיד עדי שקר ועשה שם קרקס שלם במסווה של משפט).במקרה כזה ברור שאין למלך לפעול ממניעים אישיים ובמצב מתוקן סנהדרין היתה דנה אותו.
לגבי דוד אני לא מכיר ביקורת דומה,אשמח אם תאיר את עיני,אולי אתה מדבר על הריגתו את אוריה החיתי אבל חכמינו כבר קבעו שהוא היה מורד במלכות ולכן מותר היה להרגו.
הכוח של המלך הוא לא בלתי מוגבל כמו שכתבתי,גם כאן יש הפרדת רשויות ולא כל הכוח מרוכז אצלו,אם הוא זז יש סנהדרין ונביא שיכולים לנשל אותו מתפקידו.
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #171  
ישן 08-07-2014, 21:27
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
מתי הסנהדרין הגביל מלך שהגזים? יש דוגמא הסטורית?
בתגובה להודעה מספר 170 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "זה לא לפי דודה"

אני זוכר ששמואל הזהיר את העם שביקש מלך מכל מה שמלך יעולל להם, אולי הוא חזה גם את זה שמלך יעניש לפי ראות עיניו.
ולגבי אחאב ודוד. כן, אני מכיר את הטענה (המביכה בעיני) שמותר היה לדויד להרוג את אוריה משום שהיה "מורד במלכות"-משום שסירב להוראת דויד ללכת לשכב עם אשתו במסגרת הנסיון של דויד לכסות על השערורייה שבניאוף עם אשת אחד מפקודיו הנאמנים. באמת מורד במלכות שראוי ללא פחות ממיתה מהסוג הבוגדני ביותר. אם אוריה הוא מורד במלכות משום שסרב לדרישת המלך, דרישה שרירותית לחלוטין, אזי גם נבות הוא מורד במלכות על שסרב לדרישה השרירותית של אחאב.
בעיני זה עצוב שחז"ל ניסו לסרס את אחד הלקחים החשובים בתנ"ך לפיהם אין אנשים מושלמים. אחאב התנ"כי היה מלך רשע אבל התיאור שלו מורכב. בניגוד למלכים רשעים אחרים כמו מנשה התנ"ך כן מצייר צדדים חיוביים באישיותו, ובעיקר המנהיגות ואומץ הלב הפיזי. האופן שבו הוא נהרג, אחרי שנפצע בקרב לא התפנה לקבל טיפול אלא ביקש משלישו שיעמיד אותו במרכבה כדי שהלוחמים לא יאבדו מרוחם מכך שהוא נפגע. הוא עמד כך עד שמת מהפציעה. ואז באמת העם הבחין בכך ונסוג בבהלה. הוא גם המציא פתגם יפה: "אל יתהלל חוגר כמפתח".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #190  
ישן 10-07-2014, 02:07
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 181 שנכתבה על ידי אהרון אהרון שמתחילה ב "תגדיר תומכי טרור מבחינתי ילד..."

למה להיות ילד קטן שנתפס לשטויות? :\
אתה זה שהגדיר את חמשת הישראלים כקריטריון ל"חבלנות" (לדבריך רק הם ה"מחבלים" הישראלים)
במילים אחרות, אתה זה שקבע ש"מחבל" הוא רוצח שיש לו דם חף מפשע על הידיים.

לא אכפת לי איך תכנה את השאר, "תומכי טרור", "שקרניקים", "גרבופלוצים"..
הנקודה היא שאם מדברים על "מאות אלפי" מחבלים ערביים, הקריטריון שלך אינו תקף.
אתה כולל גם את הגרבופלוצים הנ״ל כ"מחבלים", ואז יש לך גם הרבה יותר מ־5 ישראלים כאלו.

אם אתה לא מצליח לשמור על קריטריון אחיד בינך ובין עצמך, צורת החשיבה שלך מעוותת וטיפשית..


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 10-07-2014 בשעה 02:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #191  
ישן 11-07-2014, 14:21
  אהרון אהרון אהרון אהרון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.06.14
הודעות: 117
בתגובה להודעה מספר 190 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "למה להיות ילד קטן שנתפס..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
למה להיות ילד קטן שנתפס לשטויות? :\
אתה זה שהגדיר את חמשת הישראלים כקריטריון ל"חבלנות" (לדבריך רק הם ה"מחבלים" הישראלים)
במילים אחרות, אתה זה שקבע ש"מחבל" הוא רוצח שיש לו דם חף מפשע על הידיים.

מעולם לא דיברתי על דם על הידיים או על רצח, אם עשית את הקישור אליהם בגלל המילה "חמש" זאת בעיה שלך...

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
לא אכפת לי איך תכנה את השאר, "תומכי טרור", "שקרניקים", "גרבופלוצים"..
הנקודה היא שאם מדברים על "מאות אלפי" מחבלים ערביים, הקריטריון שלך אינו תקף.
אתה כולל גם את הגרבופלוצים הנ״ל כ"מחבלים", ואז יש לך גם הרבה יותר מ־5 ישראלים כאלו.

אם אתה לא מצליח לשמור על קריטריון אחיד בינך ובין עצמך, צורת החשיבה שלך מעוותת וטיפשית..

תעבור על ההודעות האחרונות שלי, הקריטריון הוא בהחלט אחיד, מטרת הטרור היא לזרוע פחד, ילד בן 15 שזורק אבנים על מכוניות של יהודים מתוך רצון להפחיד את האוכלוסיה היהודית הוא טרוריסט, מנגד, ילד בן 15 שכותב קללות על ערבים בפייסבוק הוא לא טרוריסט(אתה הכנסת את עניין הפוסטים האלה)
קח רגע לעצמך ותסתכל על הקיצוניים שלנו לעומת הקיצוניים שלהם
תחשוב טוב ותענה על השאלה הבאה, מה אתה מעדיף? להיות יהודי שנופל בשבי של החמאס או להיות ערבי שנכנס לכלא בטחוני בארץ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #192  
ישן 11-07-2014, 16:14
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 191 שנכתבה על ידי אהרון אהרון שמתחילה ב "[QUOTE=ShoobyD]למה להיות ילד..."

איך קשורה מידת הקיצוניות של הקיצוניים ביותר? שוב אתה מפספס את הפואנטה. :\
אם אתה מדבר על מאות אלפי "קיצונים" ערביים, אזי ישנם הרבה יותר מ־5 ישראלים שמגיעים לאותה רמת קיצוניות.
או שהקריטריון שלך הוא חמשת היהודים, או שהוא מאות אלפי המוסלמים. הם לא יושבים ביחד, כי הם מדברים על דרגות שונות.

עניין הפוסטים מדבר על יהודים שתומכים בטרור יהודי.
מעשית לא חסרים גם יהודים שזורקים אבנים על ערבים (אתה הכנסת את עניין זריקת האבנים).

אני לא מבין אנשים כמוך שיוצאים מגדרם כדי להגזים עם העובדות. כאילו שהמציאות לא חמורה מספיק.
למה לא מספיק לך שחמשת היהודים יהיו שקולים לאלפי, או אפילו עשרות אלפי ערבים? למה אתה מרגיש צורך למתוח את גבולות האמת?
אתה סתם הורס לעצמך טיעונים ככה. :\

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:44

הדף נוצר ב 0.25 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר