לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 23-12-2014, 07:58
צלמית המשתמש של marloweperelab89035
  marloweperelab89035 marloweperelab89035 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.07
הודעות: 2,195
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי orenp1 שמתחילה ב "מוצב סוג'וד בלבנון"

קטע שקראתי בספר על המוצב:


"מיומו הראשון כרמטכ"ל טרח מופז להדגיש בפני פקודיו עד כמה ערך הניצחון חיוני בעיניו. אחד ממעשיו הראשונים היה נסיעה מיוחדת למוצב סוג'וד בלבנון, כדי לתחקר שם בעצמו, דבר נדיר שהמסר שלו ברור, מקרה של חייל צנחנים שלא גילה נחישות מספקת במרדף אחרי איש חיזבאללה שחדר למוצב. מופז הדיח את החייל והעיר לכל שרשרת הפיקוד שמעליו. "בסופו של יום, אנחנו צריכים לנצח", הייתה המנטרה ששינן כל מפקד וכל חייל בלבנון, וזו שעמדה מאחורי ההתכוננות לעימות בשטחים. בסופו של יום, כלומר בכל קרב כיחידה נפרדת. בסופו של יום, כי בכל מקום הערבים צריכים להבין שהם הולכים להפסיד. בסופו של יום, כאילו אין מחר – ואחריו עוד מחר ועוד מחר." (מתוך הספר "בומרנג" מאת עפר שלח ורביב דרוקר, הוצאת כתר, 2005, עמוד 48.)
_____________________________________
"לא חוזרים עד שמבצעים"(המוטו של גדוד 890 של הצנחנים, כפי שניסח אותו מפקדו אריק שרון)
"איפה האופניים שלך עכשיו? תאר לעצמך, שאתה יורד עכשיו למטה, למקום הרגיל, אבל האופניים לא שם. עצור את עצמך ברגע הזה, בשנייה שאתה מגלה שהאופניים לא שם, ותכפיל את הרגע הזה פי אלף. זאת המלחמה." (מתוך הספר "גוף שני", מאת עפר שלח, "זמורה ביתן", 1989, עמוד 92)
"סבלנות התמדה ולעיתים כדור בין העיניים" (סיסמת המארינס לללוחמה בטרור, אותה אימץ בשעתו מפקד גדוד 890 של הצנחנים, אמיר ברעם, כמוטו גדודי)
"המבחן שלנו כצבא הוא מבחן היכולת ולא מבחן הכוונה." (מתוך ההרצאה שנשא האלוף גדי איזנקוט "מאפייניו של עימות אפשרי בזירה הצפונית ובעורף" בסמינר לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה שנערך באוניברסיטת חיפה ב־30 בנובמבר 2010)
"אני חושב שצנחנים מחזיקים מעצמם כמחויבים למשהו שכולם מחויבים אליו, אבל הם רוצים קצת יותר. זה לא שאנחנו פועלים מאחורי קווי האויב - אנחנו לכאורה כמו כולם. אז מה בעצם ההבדל? זה שצנחן עושה הכול וקצת יותר. זה מחייב אותך ביוזמה, בהובלה, בדוגמה אישית בקרב - וגם בקימה בפני שיבה באוטובוס." (הרמטכ"ל בני גנץ על השירות בצנחנים. מתוך הכתבה "מסיבת גנץ" מאת יוני שנפלד ונועה הורוויץ, "במחנה", 6 בינואר 2011)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 19-04-2015, 11:00
  orenp1 orenp1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.10
הודעות: 2,071
ב28 באפריל 1999 עשרות אנשי חיזבאללה תקפו את מוצב סוגוד שהיה מאוייש על ידי צד"ל.
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי orenp1 שמתחילה ב "המוצב עצמו היה ממוקם בתוך במבצר"

ב28 באפריל 1999 עשרות אנשי חיזבאללה תקפו את מוצב סוגוד שהיה מאוייש על ידי צד"ל.
כח של הצנחנים ממוצב ריחן הסמוך סייע להבריח את אנשי חיזבאללה.
שמונה חיילי צה"ל ו שלושה חיילי צד"ל נפצעו קל.
החיזבאללה החל את מתקפת הפתע הגדולה שלו סמוך ל16:30 . עשרות מחבלים של האירגון הסתערו על מוצב סוג'וד בגזרה המזרחית.
בנסיון ליצור הטעייה, הנחיתו חוליות מרגמות של חיזבאללה מכת אש על כל המוצבים ברצועת הביטחון.
חיילי צד"ל בסוג'וד השיבו אש והצליחו להדוף את המתקפה בסיוע כוחות צה"ל, שהפגיזו את האזורים מהם תקף חיזבאללה.
במקביל תקפו מטוסי קרב של צה"ל האוויר עמדות של חיזבאללה מצפון לרצועת הביטחון.
שניים או שלושה מאנשי חיזבאללה נהרגו בתקרית זאת , אחד מאנשי חיזבאללה נשא על גופו דגל , שאותו ביקשו אנשי חיזבאללה להניף על המוצב לאחר כיבושו.
חיילי יחידת הצנחנים שסייעו לסכל את נסיון הכיבשו של מוצב סוג'וד הם אותם החיילים ששבו במוצב שלושה חודשים לפני כן בעת שמחבל הצליח לחדור למוצב.
באותו ארוע המחבל הפתיע את הצנחנים ונמלט מהמקום לאחר שניהל מאבק חזיתי עם אחד החיילים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י orenp1 בתאריך 19-04-2015 בשעה 11:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 18-05-2015, 13:17
  orenp1 orenp1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.10
הודעות: 2,071
מסיפורי צפת – זיארה לסוג'וד
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי orenp1 שמתחילה ב "מוצב סוג'וד בלבנון"

תודה לאילן על שליחת הלינק,
https://library.osu.edu/projects/he...be/hbe00413.php
עבור בוגרי מלחמות לבנון השם סוג'וד נקשר לתקריות הרבות שהתרחשו שם עם אנשי אירגון חזבאללה. אך לפחות בקרב תושביה הוותיקים של צפת, לסוג'וד היתה משמעות נוספת ועל כך מעניין לספר בשורות הבאות.
המצ"ב מבוסס על סיפוריה של סבתי, סבתא פרחה, שנולדה בשנת 1868 ונפטרה בשנת 1942. סבתי עסקה בייצור גבינה צפתית ולצורך כך נסעה רבות בין הכפרים הערביים שבסביבות צפת וליקטה סיפורים שלאחר מכן העבירה לבני משפחתה בלילות הקרים של צפת.
סוף המאה התשע עשרה וראשית המאה העשרים, תחת שלטון העות'מנים והמנדט הבריטי, היתה תקופה בה סבלו תושביה של צפת ממגיפות, קשיי פרנסה ועוני. לא מפתיע איפוא כי אחת מדרכי ההתמודדות הפופולאריות בקירבם הייתה לעלות לקברי צדיקים – זיארה, בלשונם הערבית – ולבקש סיוע ומזור.
אחד הפופולאריים ביעדי עלייה לרגל זו היה הכפר סוג'וד שבדרום לבנון – כפר שיעי, ממנו תצפית מרשימה על עמק הליטאני ועל העמק העילי של הזהראני. בכפר מיבנה עם כיפה (המוכר גם לכל מי שהסתובב באזור גם בשנים האחרונות) המכונה נבי סוג'וד, שעפ"י המסורת הינו קברו של אהליאב בן אחיסמך, מבוני המשכן. (קצת תמוה מיקום קיברו של אחד מבוני המשכן בתקופת נדודי בני ישראל במידבר במיקום צפוני כמו לבנון אבל עם אמונות לא מתווכחים).
עדות מעניינת לאמונתם הרבה של יהודי צפת בסגולות המקום ניתן למצוא בשפתם, עת אחת השבועות החזקות והאמינות עבורם היתה השבועה "בחיאת סוג'וד" (בחיי סוג'וד). לתפילה במקום נקשרו לפיכך תקוות רבות ומגוונות, בכללן הבאת מזור לכל החוליים וחשיפת גניבות וגנבים.
בה בעת, זיארה לסוג'וד עבור יהודי צפת בתחילת המאה ה-20 לא היתה נסיעה פשוטה. על רקע התהפוכות הפוליטיות שחווה האיזור בתקופת מלחמת העולם הראשונה, משמעות נסיעה ללבנון היתה נסיעה לחו"ל. ראשית לכל לפיכך היה צורך בהוצאת דרכון משלטונות המנדט הבריטי, ולאור הסכנות שבדרך, העדפתם היתה נסיעה בקבוצות. ההגעה לסוגו'ד עצמה היתה כרוכה בהתקשרות לקבלני הנסיעות, החמרים, (קבלני חמורים שנקראו מקארייה), והכנת הצידה לדרך הארוכה.
סבתי, שהיתה כאמור המפרנסת של המשפחה, לא יכלה לעשות זיארה לסוג'וד אלא בשנת 1925. (ברשותי תעודת המסע שהונפקה לה ע"י רשויות המנדט לצורך כך). כל תושבי צפת הנשארים ליוו בקנאה את היוצאים למסע.
היום הראשון של הנסיעה הוקדש להגעה לתחנת הגבול, על יד מטולה. לאחר לינת הלילה במקום היו ממשיכים לדרכם לסוג'וד. דרך העלייה לסוג'וד היתה מאוד קשה, עם עליות תלולות בשביל-החמורים הצר, כשמתחת "התהום". תושבי סוג'וד, מוסלמים-שיעים באמונתם, קיבלו את העולים לרגל בשמחה ובכבוד ואף סייעו להם במקרה הצורך.
לרוב השהות בקבר נמשכה כשלושה ימים, במהלכם התפללו, אכלו, רקדו ובעיקר שטחו בקשותיהם ותחינותיהם בפני הקבר הקדוש. סיפורים רבים נפוצו סביב הניסים שקרו בזמן ולאחר השהות על יד הקבר. אחד מהם כפי שסיפרה סבתי, שחזתה בו במו עיניה, הוא על ילדה חולה שהובאה על ידי הוריה על מנת שתתברך ותבריא. על יד הקבר נמצא בור מים והילדה התרחקה מהוריה ונפלה לתוך בור המים. ההורים והמתפללים ההמומים בכו וזעקו על פי הבור והנה צפה הילדה ועלתה מהבור שלמה ובריאה. סיפור הנס סופר והועבר הלאה על ידי החוזרים מהזיארה, סיפור שרק הגביר את חשיבות נבי סוג'וד בעיני תושבי צפת לדורות רבים.

מוסיף גם תמונה ששלח לי שי והועלתה לויקיפדיה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:34

הדף נוצר ב 0.18 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר