לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה למבקרים חדשים שמגיעים לכאן - יש קבוצת ווטסאפ בניהולו של יואב הוזמי צרו עימו קשר להצטרפות לקבוצה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > דגמים לבנייה עצמית > דגמי נייר
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 03-03-2015, 04:13
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Isaac_USA שמתחילה ב "Yoav It is good to have..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Isaac_USA
Yoav


It is good to have options on the positions of the engine nozzles.

Isaac


היי איזק....

ברמה העקרונית אתה צדקת, לפחות בדגמי ה-F15 שיש בארץ, לצנפ"ים יש זוית קטנה פנימה כאשר הם במצב פתיחה מלא....גם בדגמי ה- A, B, C ודגם I המתקדם, ולא משנה אם זה מנוע עם תריסים או מנוע שהוסרו ממנו התריסים החיצוניים.

לאחר בדיקה מעמיקה יותר וכפי שציינתי לעיל, יש סוג מנועים שמורכבים על דגמי F-15 שיש אצלך ב-USA, שהתריסים שלהם נמצאים במצב ישר לחלוטין כאשר הנחירים של המנוע פתוחים במצב מלא, בדיוק כמו ב-F16.....אבל אלו מנועים חדשים יותר שלא קיימים בארץ ובטח לא היו קיימים בדגם A בתחילת שנות השמונים.

ככה שאת האפשרות הראשונה אני הולך למחוק מהקבצים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 03-03-2015, 07:43
  דן7 דן7 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.10.13
הודעות: 223
נראה טוב -כמה הערות לגבי נחירי הפליטה
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי יואב הוזמי שמתחילה ב "[QUOTE=Isaac_USA]Yoav It is..."

אז ככה - עובדתית מנועי F100 של F15 במקור נבדלו ממנועי ה F16 בפרטים קטנים כגון ווסת חירום לF16 מכיוון שדובר באווירון חד מנועי. לקראת סוף שנות ה-80 המנוע הוא זהה. יש מצב שהנחיר ייסגר מעט בזמן כיבוי אבל לא תמיד, מצב הנחיר בזמן מנוע כבוי הוא פתוח. לגבי המבנה הפנימי, אז במציאות העלים הפנימיים של הצנ"פ הם מתכנסים ומידבדרים כלומר הקטנים במצב סגור קצת כאשר הנחיר פתוח, הגדולים בפתיחה קלה או ישרים אם הנחיר סגור קצת. לא הצלחתי לראות אם הדגם גם. בכול מקרה אחר העלים הפנימיים יש המון ליינר לבן ואז אי שם בפנים יש את לוכד הלהבה. נראה לי אם מסתכלים פנימה לצנ"פ מודגש החיסרון של גליל הבערה הפנימי, אולי יש אופציה לייצר אשליית עומק או להוסיף גליל לבן אחרי העלים ואז לטשטש מעט את הלוכד כדי לתת אשליית עומק? אז מה לעשות - לכול אחד השריטה הפרטית, לאחד זה מסמרות, לשני פרטי פרטים של כני נסע לדוגמא ולי המנוע
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 03-03-2015, 08:51
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי דן7 שמתחילה ב "נראה טוב -כמה הערות לגבי נחירי הפליטה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי דן7
אז ככה - עובדתית מנועי F100 של F15 במקור נבדלו ממנועי ה F16 בפרטים קטנים כגון ווסת חירום לF16 מכיוון שדובר באווירון חד מנועי. לקראת סוף שנות ה-80 המנוע הוא זהה. יש מצב שהנחיר ייסגר מעט בזמן כיבוי אבל לא תמיד, מצב הנחיר בזמן מנוע כבוי הוא פתוח. לגבי המבנה הפנימי, אז במציאות העלים הפנימיים של הצנ"פ הם מתכנסים ומידבדרים כלומר הקטנים במצב סגור קצת כאשר הנחיר פתוח, הגדולים בפתיחה קלה או ישרים אם הנחיר סגור קצת. לא הצלחתי לראות אם הדגם גם. בכול מקרה אחר העלים הפנימיים יש המון ליינר לבן ואז אי שם בפנים יש את לוכד הלהבה. נראה לי אם מסתכלים פנימה לצנ"פ מודגש החיסרון של גליל הבערה הפנימי, אולי יש אופציה לייצר אשליית עומק או להוסיף גליל לבן אחרי העלים ואז לטשטש מעט את הלוכד כדי לתת אשליית עומק? אז מה לעשות - לכול אחד השריטה הפרטית, לאחד זה מסמרות, לשני פרטי פרטים של כני נסע לדוגמא ולי המנוע


דן, כפי שאמרת לכל אחד השריטה שלו....מה שאצלי מכוון מטרה, זה להשקיע כמה שיותר במה שרואים מבחוץ, את כל שאר הדברים שנמצאים עמוק בתוך הגוף, בתוך המנוע וכיוצב' ושלא רואים אותם בשוטף, אני משאיר לשרוטים האחרים.

ותודה כמובן בקשר לידע המעשיר שנתת בנושא פנים המנוע, מניפות, תריסים וכדו'....
זה תופס באופן דומה גם למנועי הפנטום והכפיר ולדגמים האחרים שעשיתי וגם שם לא שמתי את כל הפירוט הפנימי כמו בדגם הנ"ל, אלא יצרתי רק אפקטים של "כאילו".
אם הדברים הללו היו גלויים כלפי חוץ הייתי כמובן שמשקיע בהם מחשבה נוספת.

יום טוב ידידי

נערך לאחרונה ע"י יואב הוזמי בתאריך 03-03-2015 בשעה 09:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 03-03-2015, 10:56
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
שלד מרכזי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יואב הוזמי שמתחילה ב "F-15 - הכוכב - יריית פתיחה"

השלב הנוכחי הוא שלב בניית השלד המרכזי שאותו אני מכנה "הכלוב" ומיד תבינו מדוע.

מיכוון שהגוף המרכזי בנוי מחלקים גדולים ורחבים, אז תמיד יש סיכוי בחלקים כאלו לקבל סטייה או עיוות לאורך ציר הגוף ימינה, שמאלה למעלה או למטה, ועל מנת למנוע את התופעה בדגם הגדול הזה ייצרתי את "הכלוב".

בדגמים של חברות אחרות השיטה היא שונה וחלקי מרכז הגוף בנויים מעשרות חלקים עם חיבורים מסובכים ביניהם והשיטה שם שונה לחלוטין.
אני רציתי להקל על הבנייה ולחסוך בחלקי הגוף המרכזי ואצלי בסך הכל יש 5 חלקים לגוף המרכזי, אולם הייתי צריך תמיכה טובה ולכן ייצרתי שלד ייחודי.

בדגם הלבן, לאחר בניית "הכלוב", היה קל להכניס את חלקי הגוף כמו שרוול חולצה על היד.
מקווה שיהיה כך גם בדגם האמיתי.



"הכלוב" מורכב מדסקיות, קורה ראשית ותומכי חיזוק צדדיים שמאזנים ומיישרים את הדסקיות כנדרש.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



דסקיות מחוברות לקורה המרכזית.....עדיין ללא תומכים צדדיים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



קורות תמיכה צדדיות מורכבות

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



וכאן ניתן לראות ממבטים קדימה ואחורה איך השילוב של הדסקיות ביחד עם הקורה המרכזית והתומכים הצדדיים יוצרים שלד סימטרי לכל האורך.
שימו לב לגבהים בין הדסקיות ולמרחק ביניהם שנשאר שווה בין שני הצדדים ימין ושמאל.
הגב סימטרי וחלק וגם השקע שלאורך הגחון סימטרי לאורכו.
בניסיונות באב טיפוס שעשיתי, כאשר השתמשתי רק בדסקיות קיבלתי עיוות קל לאורך חלקי הגוף המרכזי ולא הצלחתי לקבל איזון מלא כמו בשימוש עם "הכלוב"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


צהריים טובים.

נערך לאחרונה ע"י יואב הוזמי בתאריך 03-03-2015 בשעה 11:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 03-03-2015, 20:40
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי yrn_n שמתחילה ב "רעיון יפה, כל הכבוד! מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yrn_n
רעיון יפה, כל הכבוד!

מה מסמנות הנקודות על החלק המרכזי של השלד?


הם היו אמורות לשמש לשיטה אחרת שתכננתי בזמנו, בו אני בונה חלק ימין וחלק שמאל בנפרד ואז מחבר אותם ע"י קוצנים.

הכוונה הייתה ליצור חצי דסקיות לכל צד ואז ליצור שני חצאי גוף, ימני ושמאלי ואז לחבר אותם בעזרת הקוצנים שתפוסים בנקודות.

אמנם יותר קל לייצר חצי גוף על חצי דסקית, כי החלק יותר קטן ועם פחות זויות, אבל בסוף הסיפור הוא לחבר שני חצאים ארוכים אחד לשני בציר האורך ולשמור על איזון ודיוק לכל אורך הגוף.

לבסוף נטשתי את הרעיון והלכתי על רעיון "הכלוב"

לילה טוב ידידי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 03-03-2015, 11:37
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי שחר לזרוב שמתחילה ב "וואאוווווו...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר לזרוב
ממש מלאכת מחשבת.....
נראה מסובך בטירוף לתכנן כזה גוף, הרמה רק עולה ועולה.......
אם אני מבין נכון - כדי לקבל שלד סימטרי - חשוב למדוד ולחתוך את תומכי החיזוק הצדדיים באופן סימטרי (ימין ושמאל).
איך הצלחת לשמור שהשלד לא יקבל פיתול ?


כל השלד מסופק בקבצים כולל כל התומכים הצדדיים עם האורך הנכון.
השלד לא מקבל פיתול בגלל התומכים הצדיים, שבניתי בעבר את האבטיפוס הלבן, אז בהתחלה בניתי ללא תומכים צדדיים ואז באמת קיבלתי פיתול.....ואז נדלקה בראשי המנורה ויצרתי את התומכים הנפלאים הללו.

שיטת ההרכבה פשוטה ואם הולכים על פי התמונות אז זה עובד יופי.
1. קודם כל מחברים את הדסקיות לגשר המרכזי ללא דבק בכלל, רק בלחץ.
2. אח"כ מתחילים לשם את התומכים הצדדים כדקלמן...מתחילים בין הדסקית הראשונה לשנייה, שמים תומך עליון ימין ואח"כ את מקבילו, אח"כ ממשיכים לעטוף בהתאם מסביב בין 2 הדסקיות.
3. גמרנו בין הראשונה לשנייה, עוברים לתומכים בין השנייה והשלישית וכך הלאה.
4. בסוף ניתן להדביק את הדסקיות לקורה המרכזית.

כך יוצרים "כלוב" סימטרי לאורכו ולגובהו....כך ייצרתי את האבטיפוס הלבן, אבל שכחתי לתעד זאת, אבל אמרתי לא נורא, נתעד זאת בשלב האמיתי.

ותודה לאל ולבחור שהמציא את הדבק המהיר...אח"כ זה היה לוקח שעות בין ייבוש תומך למשנהו.




את כל החישובים של אורכי התומכים ומה שמסביב עשיתי בפוטושופ בזמן תכנון הדגם.


בדגם הלבן, לאחר שהיה לי "שלדת כלוב" היה יחסית מאוד קל להחדיר את החלקים עליו וזאת בל נשכח שמדובר בחלקים גדולים ומורכבים למה שהורגלנו.

יום טוב.

נערך לאחרונה ע"י יואב הוזמי בתאריך 03-03-2015 בשעה 11:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 04-03-2015, 07:07
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
תהליך הרכבת הגוף המרכזי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יואב הוזמי שמתחילה ב "F-15 - הכוכב - יריית פתיחה"

אתמול מאוחר בלילה סיימתי את שלב הרכבת הגוף המרכזי.
זה השלב הכי קשה אפשר לומר בדגם ומאוד חששתי ממנו, כי למרות שבדגם הלבן זה עבר לי בהצלחה, משום מה היה לי חששות בבניית הדגם האמיתי.

לשמחתי עברתי את המשוכה בהצלחה ותיכף תראו את התוצאות.

ההסבר יהיה קצת ארוך ומייגע, אז קצת סבלנות כי לפי דעתי הוא הכרחי על מנת לקבל תוצאות טובות בגוף המרכזי שהוא החלק הכי מורכב וקשה להרכבה בדגם.

בוקר טוב ויום טוב...ולמי שצם שיהיה צום קל ומחר חג פורים שמח.


ונעבור לעסקים.


ברמה העקרונית הגוף המרכזי בנוי בסה"כ מ-5 חלקים גדולים, 3 חלקים רחבים מאוד ועוד 2 של הזנב קצת פחות רחבים.

מיכוון שהחלקים כל כך גדולים ורחבים לא הצלחתי להכניס חלק שלם לדף A4 אחד ולכן נאלצתי לחלק בפריסות את הגוף לצד ימין ולצד שמאל שאח"כ מתחברים להם יחדיו ליצירת חלק אחד שלם ונראה זאת בהמשך.

אך תחילה, אני חייב לכם משהו נוסף בקשר לשלד הכלוב.
לאחר שסיימנו עם השלד, יש תומך עליון רחב בעובי קרטון קורנפלקס שיושב על כל הגב של השלד ותפקידו לחזק את גב הדגם הרחב והשטוח ולמנוע שקיעת חלקי הגב כמו שראיתי בעבר ביומני בנייה של דגמי F-15 שונים.

להלן הכיסוי התומך.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה של חלקי הגוף המרכזי, ימין ושמאל.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



השלב הבא הוא חיבור חלק ימין לחלק שמאל ונתחיל עם חלק מס' 8, שהוא הראשון מבין חלקי הגוף המרכזי והוא הגדול והרחב מכולם ויש להתחיל איתו.
בתמונות הבאות נראה את חלקי 8, ימין ושמאל ואת חיבורם אחד לשני ע"י לשוניות חיבור שמסופקים עם הדגם.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



השלב הבא הוא השחלת חלק 8 לשלדת הכלוב.
יש להשחילו (וגם את שאר החלקים) מהסוף להתחלה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה של 3 החלקים הגדולים מורכבים סופית.
הטכניקה לתוצאה טובה היא יחסית פשוטה, כי אל נשכח שמדובר בחלקים ממש גדולים ומאוד מורכבים בצורתם:
לאחר שמשחילים חלק, יש להדביק תחילה את החלק העליון שלו לגב הדגם.
אח"כ בנקודת דבק מהיר קטנה, יש להדביר את החלק התחתון שלו בתפר בלבד.
לאחר שהחלק העליון מודבק והתפר התחתון מודבק, יש כל פעם ללחוץ בעדינות על נקודת כיפוף בגוף ולהדביק עם נקודת דבק מהיר.
יש לבצע זאת במקביל לצד ימין ולצד שמאל, ז"א שאם הדבקנו כיפוף עליון ימני, אז לאחר מכן יש להדביק כיפוף עליון שמאלי וחוזר חלילה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



השלב הבא הוא שני חלקי הזנב שהם צרים יותר, אולם מפני שהם ארוכים וצרים הם גרמו לי בעיות בדגם הלבן ולכן החלטתי לוותר על הדסקיות שלהם בדגם האמיתי, לחבר את שניהם ללא דסקיות, לחבר אותם לגוף הרחב ואז הצנפ"ים משמשים כדסקיות עיצוב אחרונות.....והתוצאה הייתה מעולה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



השלב האחרון הוא חיבור הצנפ"ים.
חשוב היה להכין אותם מבעוד מעוד, כי אם הייתי מתחיל להרכיב ולחבר אותם בסוף תהליך בניית מרכז הגוף, אז הדבק בחלק האחרון של הזנב היה מתייבש לחלוטין והחלק הפתוח של הזנב היה מאבד מגמישותו ואז היה יותר קשה להחדיר ולהתאים את הצנפ"ים למקומם כנדרש.

כל עוד הדבק גמיש, עבודת חיבור החלקים קלה הרבה יותר.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 04-03-2015, 07:52
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי עידן זולחיאן שמתחילה ב "בוקר טוב יואב וחג שמח"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידן זולחיאן
כמו תמיד ואני לא רוצה כבר לחזור על עצמי כל תמונה היא תענוג לעיניים. סכימת הצביעה של יוצאת מגדר הרגיל. זו פשוט אומנות!
עכשיו שאלה ברשותך- לגבי חיבור הצנ"פים לחלק האחורי כל עוד הוא עדיין גמיש לא הבנתי אם ההדבקה של החלקים לכלוב נעשית בעזרת דבק מהיר שמתקשה בשניות אז איך עדיין הגמישות נשמרת?


תודה עידן וחג שמח גם לך.

כעיקרון, וכבר ציינתי זאת בעבר עם ההדגמה על הפנטום של יבכנס בוני נייר לפני שנתיים בחדרה, שההדבקה עם דבק מהיר מתבצעת רק בנקודות השבירה, שאר החלקים נמתחים אחד על השני ואינם זקוקים לדבק כמעט.....ולכן נשארת גמישות מסויימת להמשך הבנייה.

במידה ורוצים להוסיף דבק כדי לסגור הרמטית, אז רצוי רק לאחר שכל החלקים מחוברים אחד לשני כהלכה, אז אפשר עם קוצו של קיסם שיניים להחדיר דבק רגיל או מהיר לנקודות החופשיות ולהדק בעדינות.

יום טוב.

נערך לאחרונה ע"י יואב הוזמי בתאריך 04-03-2015 בשעה 07:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 04-03-2015, 08:20
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי שחר לזרוב שמתחילה ב "יואב - בנית רפסודה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר לזרוב
מדהים......
לגבי הדבקת הצנפים - איך נקבע המיקום המדוייק שלהם ?
אולי כדאי להוסיף חציץ בצורת חצי עיגול בחלק האחורי של הצנפ שיקבע את הגובה שהצנפ יודבק ? .... ואולי לא צריך ?????


היו 2 חציצים ורשמתי שביטלתי אותם בגלל בעיות שעשו לי.

סימון???.....אין צורך, ולמה?

החלק העליון של החלק האחורי של הזנב הוא שטוח והצנ"פ נעצר בו ויושב בתוך החלק התחתון והעגול שהוא יותר ארוך מהחלק העליון (צבוע ידנית באפור) והוא משמש בעצם סלסילה לצנ"פ.
כך יוצא שהצנ"פ יושב ומקובע יפה בתוך הזנב.

עבד לי יפה בדגם הלבן ועבר בצורה חלקה בדגם האמיתי, כך שאין צורך להוסיף חציץ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 04-03-2015, 10:26
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי שחר לזרוב שמתחילה ב "הכוונה שלי היתה לחציץ על גבי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר לזרוב
הכוונה שלי היתה לחציץ על גבי הצנפ עצמו ולא בגוף, וזאת כדי לדאוג שהמיקום של שני הצנפים יהיה זהה.
יחד עם זאת - קטונתי מלתת עצות למסטר....(-:


הבנתי את דבריך...לי בכל מקרה יצא פעמיים גובה זהה לצינורות פליטה וזאת הודות לשלדת הכלוב שמאזנת את הגוף, אז אם כל הגוף מאוזן וסימטרי מהתחלה עד הסוף, אז אין סיבה שהמנועים לא יהיו בגובה שווה, אלא אם כן אתה נושא טעות מצטברת וקטנה.

בכל אופן, כדי ליצור גוף מאוזן, אחרי כל שלב ושלב בבניית השלדה ובהלבשת המעטפת אני בודק שהמסה הזאת יושבת יציב על השולחן ולא מתנדנדת, קרי. הדסקית הקדמית בתחתיתה (בסיס הכונסים) יושבת ישר והחלק האחורי שמתווסף כל פעם גם הוא יציב ויושב ישר עד שמגיע לזנב ורואה שגם הוא ישר ואז המנועים יוצאים גם הם מאוזנים....אתה תראה זאת בתמונות הבאות, מקווה בהמשך היום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 08-03-2015, 11:35
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי שחר לזרוב שמתחילה ב "נראה מצויין"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר לזרוב
הצבע המטאלי באיזור הצנ"פ נראה מדהים.
אולי כדאי לנסות לרסס אותו באמריקנה מבריקה ולא מט כדי לתת אפקט מרשים יותר של המטאליות.


הרעיון עלה במוחי בזמן התכנון ואפילו עוד כמה רעיונות כמו:

1. לעשות חלקים נפרדים למתכת על דפים נפרדים, לרסס בלכה מבריקה ואז לחבר לחלקים עם הצבע האפור, אבל יש גם חלקי מתכת גם בזרועות האחוריות של הגאי הגובה והכוון וכן גם בבסיסי הגאי הכוון הפנימיים.
מדובר בהמון חלקים והמון חיתוכים ולכן וויתרתי על הרעיון.

2. רעיון שני היה להדפיס בעזרת מדפסת לייזר את החלקים הכסופים על נייר כסף, אבל גם כאן מדובר בהרבה חלקים חתוכים מכל הכוונים ואין לי כח לזה.

בקשר לריסוס כרגע, לאחר שהחלקים בנויים, מדובר בהרבה מיסוך של חלקים מכל הכוונים, ואני לא איש פלסטיק, אז עבודות המיסוך אני משאיר לפלסטיקאים שבנינו.

אני מבסוט מהתוצאה איך שהיא, כך שמי שמעוניין תמיד יכול להוסיף ולהוסיף כמו כני נסע וחימוש ושיבורך.

ד"א..אם כבר דיברת על ריסוס, אז צריך גם לעשות זאת לצנפ"ים של כל הדגמים וגם לזנב ולהגאי הגובה של הפנטום.


צהריים טובים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 09-03-2015, 13:14
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי solo67 שמתחילה ב "מיכל ,בקבוק ,פחית....העיקר שיהיה מה לנשום ..חחחחח"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי solo67
אצלינו בסקייהוקים היה מיכל חמצן נוזלי בזנב המטוס ממש מעל הקסטות של המוצים פליירים

לא זכור לי שבכיסאות של הטייסים היה בקבוק כזה .

אבל אני מקבל את התיקון שלך



בכל מטוס מיקום מיכל החמצן נוזלי היה שונה, אולם בקבוק חמצן החרום בדר"כ יושב בכסא, או בתוך הכסא כמו בדגמי הצילום של מטוסי הפנטום.

אין מצב שלסקייהוק לא היה בקבוק חמצן גאזי לחרום, תנסה להיזכר בכל זאת.

לדוגמא, בכפיר, אין מיכל חמצן נוזלי ראשי, יש לו רק בקבוק חמצן גאזי למערכת הראשית, אבל קצת גדול יותר מבקבוק חמצן החרום של המטוסים האמריקאים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 11-03-2015, 16:54
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "הי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמולביץ אשר
אמרו חכמים ממני "קנאת סופרים תרבה חוכמה".

ראשית אני חושב שהרף שהעמיד יואב, גם בכפיר גם בשחק וגם בדגם הזה הוא רף גבוה מאד ועל כך יבורך.

בנית דגמי נייר היא אומנות מדהימה בפני עצמה.
בנית דגמי פלסטיק זאת אומנות אחרת בעל כלים, חומרים וטכניקות אחרות לחלוטין

לשתי האומנוייות האלה יש מקום של כבוד בתחום בניית הדגמים.
והיופי הוא ששתי האומנוייות האלו מזינות האחת את השניה.



יפה אמרת אשר.

השאיפה שלי שהפורום יהיה משותף לנייר ולפלסטיק כמו בעבר ולא מחולק לשניים כמו היום, ואז באמת ההזנה בין 2 האומניות הללו תהיה אפקטיבית יותר ולא חשופה אחת לרעותה רק במפגש חד שנתי.


ד"א אשר, קבל תיקון קטן, שכחת את הפנטום.
הוא בעצם הדגם הראשון בו העליתי את הרף ואת הדרישות מעצמי בתכנון וייצור דגמי נייר, הוא היה האב המייסד ואבן הייסוד לסדרת הדגמים האחרונה שלי והוא בעצם קבע את הרף ואת "הטכנולוגיה" בה אני השתמשתי בכפיר ולמירז' ובה אני משתמש כיום ב-F15


ערב טוב.

נערך לאחרונה ע"י יואב הוזמי בתאריך 11-03-2015 בשעה 16:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #79  
ישן 11-03-2015, 17:05
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,272
Facebook profile
הי
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי יואב הוזמי שמתחילה ב "[QUOTE=שמולביץ אשר]אמרו חכמים..."

צודק.
הפנטום המדהים שראיתי בימי.
התנצל בשמי בפני הפנטום.

לגבי איחוד של שני הפורומים. הנושא הועלה כאשר נשקלה האפשרות לפתוח פורום נפרד לדגמי נייר (לצורך האינפורמציה-זאת לא החלטה שלי, זאת החלטה של בעלי האתר/האדמינים). ואני טענתי (ואני חושב שבצדק) שלדגמי נייר מגיע את הכבוד הראוי ולתת להם "בית חם" עם הרגשה ביתית ולא "לבלוע" אותם בתוך הפורום הכללי ואני בדיעה (ותתקנו אותי אם אני טועה) שהצלחנו לבנות בית חם ומוקנה מקום של כבוד לדגמי הנייר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #97  
ישן 15-03-2015, 00:02
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
כונסים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יואב הוזמי שמתחילה ב "F-15 - הכוכב - יריית פתיחה"

תחילת העבודה על כונסים, הערב סיימתי את כונס שמאל ומחר מקווה להמשיך עם הימני.

תמונות של תהליך הבנייה.....
אך תחילה תמונה שמציגה את החופה שלי מוגנת ע"י חופה שקופה נוספת שמוצמדת לגוף ע"י גליל נייר.
ביצעתי זאת כלקח מהדגם הלבן, שהחופה הייתה מורכבת בתחילת תהליך הבנייה, אך מיכוון שהדגם ענק וקשה להחזיק אותו ביד, אז הייתה מקבלת מכות קטנטנות פה ושם.

תשאלו אותי מדוע אני לא שם את החופה בסוף הדגם???
כי יותר קל להתאים ולהדביק בנוחות את החופה כאשר יש רק את החרטום, אח"כ שכל הדגם מודבק, אז הכונסים וכל שאר הדברים מפריעים לי לנוחות ההדבקה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


וכעת חלקי הכונס.
בעיקרון הכונס מחלק אחד חיצוני גדול ולא כמה חלקים חיצוניים כמו בדגמי נייר גדולים אחרים של F-15.
בנוסף ישנה המעטפת הפנימית וחיזוקים פנימיים שמחזקים את דפנות הכונס הארוך.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תהליך הבנייה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י יואב הוזמי בתאריך 15-03-2015 בשעה 00:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #100  
ישן 15-03-2015, 09:36
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 99 שנכתבה על ידי solo67 שמתחילה ב "יפה אבל....בגלל שהרמה עלתה ...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי solo67
קווי המתאר של הכונס והגוף אינם מיושרים בחיבור העליון ..... בשונה מהדגם הלבן נא לתקן חבוב ....
שנראה שזה באמת מתאים


צודק, אבל בדגם הלבן לא רואים הרבה דברים כי כמו בשיר של דן תורן "זה לבן על לבן"

בגלל זה, יש הרבה תיקונים שאני מבצע בזמן בניית הדגם האמיתי ואח"כ מכניס לקבצים.

בלי שום קשר, ההרכבה של כל כונס למקומו היא קצת מלאכה מורכבת בגלל הגודל הפיזי שלו.

המלצתי, ואני גם כנראה ארשום את זה בהוראות בנייה בעתיד, זה קודם כל להתחיל מלמטה, להדביק רק את הצד התחתון(בלי הצדדים מהצד) עם דבק מהיר, לאחר מס' שניות שהדבק מהיר התייבש, אז להדביק שוב עם דבק מהיר את החלק העליון הצר, ללחוץ חזק עד שיכנס למקומו וייתפס.
אח"כ אפשר להדביק את צידי הכונס ואת החלק התחתון של הספייסר שמפריד בין הגוף לכונס.

יום טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #105  
ישן 15-03-2015, 14:58
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי yrn_n שמתחילה ב "או פשוט יותר: בקבצים ,להזיז..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yrn_n
או פשוט יותר: בקבצים ,להזיז את הקו הסורר...

לחלופין אפשר להשתמש בפטיש של משה ולדפוק על הכונס..


אתה יודע מה זה להסיר קו סורר אחד בדגם הזה? זה לשנות גם את כל המסמרות וגם את הצבע וגם ללכלך מחדש......ומדובר לא על קו אחד, אלא על שני קווים, תכפיל את זה כפול שניים כי יש שני כונסים, וואג'ע ראש אחד גדול.

ולא יודע אם שווה לי להתעסק עוד פעם עם זה, במיוחד שאני יודע שיש מצב שאצל מישהו אחר זה כן יהיה פחות או יותר מסודר, כמו שבדגם הלבן שלי זה סוטה קצת פחות.

אני בכל מקרה שלם עם זה ויכול לחיות עם זה כרגע.....מי יודע אולי יקפוץ לי ג'וק ואסדר את זה בעתיד, ואז אצטרך לתקן גם את המטוס שלי ע"י הדבקת חיפוי מקומי מנייר דק.חחחחחחחח
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #106  
ישן 15-03-2015, 14:15
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 103 שנכתבה על ידי שחר לזרוב שמתחילה ב "הלוואי עלי יכולות בניה כמו שלך...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר לזרוב
ולגבי הסטיה בקווי המתאר - נראה כאילו שהמקור לסטיה הוא החוצץ שבין הגוף לכונס. אולי צריך להצר אותו מעט.
בכל מקרה - הדגם נראה מצויין גם כך והאמת שלא הייתי רואה בכלל את הדבר הפעוט הזה אם משה לא היה מסב את תשומת הלב לכך.


הבעייה אינה בחוצץ שבין הגוף לכונס, הוא יושב "בול" במקום שלו, אם תשים לב, הוא משיק בדיוק לקו מתאר בצורת מלבן שבא אחריו.

מה שמוזר, על השרטוט שהשוויתי את הקווים בין הכונס לבין הגוף הם יוצאים ב-99% בדיוק אחד מול השני, כנראה שעובי הנייר של החוצץ + עובי הנייר של הכונס + המרווח המזערי שבין הכונס לבין החוצץ (הספייסר) גרמו לזה.

לפעמים עובי של נייר או טעות מצטברת שלא נלקחת בחישובים המוקדמים יכולים לגרום לסטיות כאלו, אבל במציאות הסטייה הזאת לא כל כך בולטת, גם בגלל גודל והזום של הצילום וגם בגלל שזה בא על התפר בין שני החלקים.

אתן לך דוגמא נוספת.
תכננתי את הדסקיות והבאתי אותן למשה כדי שיעשה את הגוף המרכזי והחרטום, הוא תכנן את הדגם והכניס בחישובים את עובי הנייר גם כדי להתאים בסופו של דבר את הגודל של הדסקיות.
קיבלתי ממנו את הדסקיות שלי לאחר תיקון שלו עבור חישוב של עובי נייר, מה שיצא זה, שחלק מהדסקיות המתוקנות שלו היו טובות וחלק מהדסקיות המקוריות שלי היו מתאימות יותר מהדסקיות המתוקנות.
רוצה לומר, שקשה מאוד בתחום הנייר להגיע לדיוקים של 100%.

אוסיף ואומר, אם בזמן הבנייה של הדגם האמיתי אני מוצא שגיאות אז אני מתקן גם בקבצים, אבל אם אני רואה שפעם יוצא כך ופעם כך, אז לפעמים זה טעויות של סטייה בבנייה ולכן איני מתקן אותן, בייחוד שמדובר בסטיות זניחות.

לפעמים ישנה סטייה שמופיעה אצל בונה אחד ואצל אחרים לא מופיעה ולהיפך, אלו טעויות שנובעות מהרבה סיבות ולא תמיד הסיבות הן בגלל רמת בנייה, ולכן אף פעם התוצאה לא תהיה דומה בין בונה אחד למשנהו וגם אם תבנה אתה בעצמך את אותו דגם פעמיים, לא תמיד תקבל תוצאות זהות, כי בנייר עסקינן ואין כאן דיוק של 100%.

במקביל....
יש לי יומן בנייה מפואר של בחור מוכשר שבנה את ה-F15 של חאלינסקי, אין לך מושג שלמרות שעל פניו הדגם נראה מדוייק, אבל יותר מ-30% אין התאמה בין קווי המתאר בין חלק לחלק.

לסיכומו של עניין, אני מבסוט מהתוצאה כרגע.

נערך לאחרונה ע"י יואב הוזמי בתאריך 15-03-2015 בשעה 14:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #117  
ישן 17-03-2015, 17:15
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 116 שנכתבה על ידי שחר לזרוב שמתחילה ב "בגודל הזה אפשר כבר להרכיב מנועים ולחבר שלט...."

תודה חברים על זריקות העידוד.

אפשר לומר על הדגם הזה מס' דברים שלפעמים הם סותרים אחד את השני כמו:

1. הדגם הזה גדול מאוד, אבל פשוט יחסית לבנייה מאשר דגמי F-15 מנייר בקנה מידה דומה שמצויים בשוק.
2. הדגם פשוט לבנייה, אך מצריך ניסיון טוב בבניית דגמי נייר.
3. למרות שהוא פשוט לבנייה, יש מקרים בהם החלקים המסובכים עברו בצורה שקטה, לעומת חלקים פשוטים שעשו לי קצת חיים קשים כמו הכונסים.
4. בעזרת ד' שאוציא אותו לאויר העולם, אצרף איתו הוראות בנייה עם הרבה טיפים של טכניקות שיעשו את החיים קלים יותר.
5. ודבר לא פחות חשוב, עדיף לבנות את הדגם לפי סדר ההרכבה שהיצגתי בעץ, כי אחרת אתם מסתבכים עם להחזיק דגם גדול ביד כאשר צריך לחבר לו חלק פשוט יחסית ואז לא יודעים מהיכן לתקוף את הבעייה.

ערב טוב חברים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #127  
ישן 21-03-2015, 16:32
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 126 שנכתבה על ידי שחר לזרוב שמתחילה ב "בכפיר ובמיראז'"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר לזרוב
בכפיר ובמיראז' בתי העצירה באמת מורכבים מגליל ולא משני חצאים, אבל הם לא יוצרים את צורת חצי הקונוס בכל אחד מהצדדים של הגוף/חלק/מייצב כמו כאן.
בכל מקרה - התוצאה מרשימה ויפה.
נמתין בכליון עיניים לכנפיים והטילים בגחון . . .


שחר, רק עכשיו נפל לי האסימון על מה אתה מדבר, ורון פרסקי עזר לי גם להבין על מה מדובר.

אני חשבתי שאתה מדבר על עיגולי הפלסטלינה הצבעוניים שאני משתמש איתם ליצור קונוסים קטנים ומנורות קצה כנף גם, ואילו אתה התכוונת בעצם לגוף הגלילי שהחדרתי בתוך מפרצים שהכנתי בקצה העליון של הגאי הכוון.

אכן, זה פעם ראשונה שאני עושה זאת, ולקחתי את הרעיון מה-F15 של חאלינסקי, אמרתי בוא ננסה את זה וראיתי שזה נחמד והמשכתי עם הרעיון ואכן יצא נחמד.
כמובן שאת בתי מצנח העצירה של הכפיר/מירז' לא כל כך נכון לבצע זאת מיכוון שמדובר על חלקים גדולים יותר, מה גם, שבמציאות הם באמת יושבים משני צידי הגאי הכוון עם "פלכים" שמוברגים לתוך בסיס הגה הכוון.

שבת שלום
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #149  
ישן 14-04-2015, 13:01
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,288
בתגובה להודעה מספר 148 שנכתבה על ידי שחר לזרוב שמתחילה ב "מצויייין...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר לזרוב
אחרי שראיתי בחול המועד את ה-"כוכב" במוזיאון חייל האויר (שפגעי מזג האויר נתנו בו את אותותיו), אני יכול להגיד בפה מלא שהדגם שלך נראה טוב יותר מהמטוס במציאות....
אני לא יודע בכמה עבודה זה כרוך אבל - אולי כשתנוח מספיק, תוכל להשתמש בפלטפורמה שכבר תכננת בדגם הזה, ולתכנן גם את דגמי ה-F15 האחרים (B, C, D, E, I). אני מניח שהשינויים לא גדולים....


השינויים לא גדולים, הצביעה די קלה, אבל הלכלוך, אוי וויי הלכלוך....פשוט עבודת פרך.
אם עבודת הלכלוך הייתה קלה, הייתי מוציא לכם וריאציות שונות של צביעה וכדו'.

דבר נוסף, אין מצב שאני עושה דגם F-15I עם CFT, לא סובל אותם, מכערים את המטוס, כנ"ל גם עם דו מושבי, החופה הדו מושבית גבוהה מאחורה ולדעתי מכערת את המראה הקלאסי והזורם של הדגם.
לא סתם בחרתי לעשות את ה-F15A.

כנ"ל גם ב-F16...מבחינתי דגמי ה-A וה-C הכי יפים והכי קלאסיים.
כל דגמי הדו מושבי פשוט מכוערים, והסופה, אין על מה לדבר, מלכת הצפרדעים, ה-CFT שלה פשוט מכערים אותה בצורה קטסטרופלית.
מלבד שהסופה הוא דגם מאוד מתקדם של המטוס מבחינה טכנולוגית ואויוניקה, אבל לא יודע מה מתלהבים מהסופה בתור דגם לבנייה....תשלם לי ואני לא אתכנן או אבנה את הסופה.


יום טוב ידידי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:18

הדף נוצר ב 1.26 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2020 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר