לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● הצטרפו אל העמוד שלנו בפייסבוק ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 11-05-2015, 13:20
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

אשכול ספינות הגז הקודם
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...E5%FA+%E4%E2%E6

האגרת שפירסם מח"י והופצה ע"י דוברות חיה"י. בשורות טובות, שיהיה בהצלחה!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



בכתבה של Ynet מצורפת תמונה של דגם ה K130, נאמר שזה הדגם שישראל רכשה.
אולם אין עדיין כל פירסום על הדגם הספציפי עליו יתבססו הספינות הנ"ל, הסברה היא שזה יהיה ממשפחת MEKO (גם ה K130 שייכת למשפחה זו) ואת הספינות תבנה חברת Blohm+Voss שגם היא חברת בת של TKMS

על הדגם K130 Barunschweig
https://www.thyssenkrupp-marinesyst...0-corvette.html


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 11-05-2015 בשעה 14:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 11-05-2015, 19:30
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,130
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

TKMS Commits to $181M Offsets in 4-Ship Deal

By Barbara Opall-Rome 8:08 a.m. EDT May 11, 2015

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.gannett-cdn.com/-mm-/f869eb88d7f7fd2ecee19c36e663538ee93a3724/c=992-319-3383-2117&r=x404&c=534x401/local/-/media/2015/05/11/DefenseNews/DefenseNews/635669281094175818-dan-11052015-1.jpg]

(Photo: Israel MoD)

TEL AVIV, Israel — After more than five years of negotiations, Israel's Ministry of Defense hailed "maximum achievements" in a€430 million corvette package signed Monday with the German government and its strategic shipyard in Kiel.

Signed just hours before Israeli Defense Minister Moshe Ya'alon was set to host his German counterpart Ursula von der Leyen in Tel Aviv, the deal includes four Israeli-tailored surface ships based on ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) BBlohm+Voss-class 130 corvette.

According to a May 11 announcement by Israel's MoD, Berlin has agreed to fund €115 million of the €430 million package, with combat weapons suite, armament and subsystems to come from Israeli industry.

"MoD insisted that all the weapons systems for these ships will be Israeli-made, in a manner which will guarantee the flow of new orders in significant quantities for the Israeli defense industry," according to the MoD announcement.

Moreover, MoD said TKMS committed to Israel's Industrial Cooperation Authority an offset package totaling 700 million shekels (US $181 million), half of which will be paid to Israel's MoD.

It said the four ships would be delivered within five years in support of the Israel Navy's new mission of defending offshore energy assets in its exclusive economic zone (EEZ).

Further, it noted that according to a government decision, the so-called economic waters package will be funded from a special US Treasury account, and will not come out of Israel's constrained defense budget.

Israel's Bank Discount won an MoD competitive bid for financing of the economic waters package, which will ultimately include surface ships, patrol boats, unmanned aerial vehicles and a variety of sensor systems.

Ships on order for the Israeli Navy are expected to be smaller than the 1840-ton displacement featured in standard Blohm+Voss-class 130 Corvettes. However, they will be large enough to accommodate a utility helicopter and two medium-altitude, long-endurance UAVs.

"This deal that was signed today is a very significant event that represents a dramatic leap forward in our Navy's ability to defend the government of Israel's strategic sites in the field of natural gas at ranges of tens and hundreds of kilometers out at sea," said retired Maj. Gen. Dan Harel, director –general of Israel's MoD.

"Additionally, it serves as a significant economic springboard to the Israeli economy as nearly 1 billion shekels will be returned to Israeli industry as a result of associated procurement orders.

"We are happy and proud at the results of the negotiations, which guarantee maximum achievements from an operational as well as economic perspective," Harel said.

http://www.defensenews.com/story/de...-deal/27108973/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 11-05-2015, 22:00
  amiros91 amiros91 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.14
הודעות: 36
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Mpiko שמתחילה ב "אולי שמים שם חץ 3 :)"

זה לא נשמע מדע בדיוני האמת.

אני לא יודע על הפרקטיות של התקנת המערכת הזאת ספציפית (חץ 3).

אני כן מכיר דיבורים (קראתי את זה לפניי הרבה שנים אז לקחת בערבון מוגבל) על יכולות מתקדמות של ראדר MF-STAR ועל השוואה של הקומבינציה הזאת (ברק-8 עם המכ"מ הנ"ל) למערכות ה-PAC3 ואף הקבלתה למערכת ה-AEGIS. אני לא בקיא בפרטים ובנתונים, אבל להבנתי זאת הקבלה די מוזרה (הטיל של ה-AEGIS עצום לפי מה שאני זוכר). בכל מקרה זה כן מעניין.

אני חושב שגם בפורום דובר בעבר על הצורך בהקניית "עומק אסטרטגי" למערך ההגנה נגד טילים בליסטים; לא בהכרח התאמה ייעודית של מערכות קיימות לפלטפורמה ימית, ולא בהכרח יצירת מוצר ייעודי, אלא על בניית מערכת שיכולה *במידת הצורך* לתת מענה. משהו בסגנון ה-S300 (?), שעל פניו נראה שהברק-8 נראה לא רחוק ממנה (תקנו אותי אם אני טועה).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 12-05-2015, 00:11
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

בתקשורת בארץ ובגרמניה מדווחים בלי סוף שהספינות יתבססו על הדגם 130, בינתיים אין לכך כל אישור רשמי.
הודעת משרד ההגנה הגרמני כאן

אני רואה שבתקשורת מתחילים לזרוק כל מיני מושגים בכל הקשור למה שיותקן על הסער 6 ולכן כדאי ליישר את העניינים.
- מכ"מ: יהיה "אדיר" או בשמו המקצועי MF-STAR, זה אותו מכ"מ שמותקן באח"י להב.
למכ"מ הזה יכולת איתור, נעילה ועקיבה שמתאימות להודעת מח"י ולכל מה שקראתם, לכן גם בשם אחידות המערך וגם בגלל המידות שלו שמתאימות לכלי שייט הוא יותקן ולא מכ"מ של החץ או כל דבר אחר.
- טילי הגנ"א: ברק-8 זה טיל בעל יכולת יירוט כמעט כל איום אווירי בשכבת הנמוכות והבינוניות, אבל זה לא שכבת הגנה לשכבות הגבוהות סטייל החץ. פעם היה רעיון כזה ניראה שירדו מזה.
אבל זה לא אומר שהמכ"מ של הספינה לא יוכל לאתר ולעקוב אחרי האיומים בשכבות הגבוהות בשביל טילי החץ היבשתיים.
- מסוק: סיהוק רק על משטח הנחיתה (לא יהיה הנגר).
- אמל"ח: טילי ים-ים, ים-יבשה, נוקמני, מקלעים, נצ"ל ותותח 76 מ"מ
- כוח נוסף: יכול הורדת כוח סער ע"ג כלי נחיתה
- הנעה: שני מנועי MTU כמו של הסער 5 אבל הרבה יותר חזקים (סידרת 1163)
- מערכות אלקטרוניות: ל"א, שבשים, גלאים וכו' מתוצרת הארץ
כמובן שחיה"י יוכל לשנות +/- את המרכיבים האלה, אבל אלה בערך הצרכים.
מכל זה אפשר ללמוד שהספינות האלה לא יפליגו למקומות רחוקים אלא יגנו על מתקני הגז ועל חופי המדינה.

אגב, ברור לכם ששייטת 3 הולכת לגדול? זה כולל את גיוס כ"א, מערך ההדרכה, האימון, הכוננות המבצעית, התחזוקה וכו'
תוסיפו לזה את הגידול של שייטת 7 שמכפילה את כמות כ"א וכלי השייט שלה - מדהים מה שעובר על חיל הים...סליחה, זרוע הים!

F260 מדגם K130 של הצי הגרמני, ע"פ הפירסומים הספינות של ישראל יתבססו על דגם זה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 08-07-2016 בשעה 13:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 12-05-2015, 02:39
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,124
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "במקום מה ? במקום טילי הים ים..."

לא חייבים במקום. אפשר לחלק לפי משימות - לדוגמא במצב מלחמה אחת מתוך הארבע תישא מלאי של טילי חץ 3 במקום ברק 8 כשספינה אחת אחרת (או יותר) תגן עליה עם טילי הברק 8 שלה. צריך לזכור שאין לנו כיום כל כך איומים של חיילות ים משמעותיים (אלא אם אנו מתכננים מלחמה מול מצרים/טורקיה בעתיד הנראה לעין - מול האירנים אני מתקשה לראות קרבות ימיים משמעותיים - בטח לא עם ספינות שטח ובכל מקרה אם הם יגיעו לסביבה שלנו ביוזמתם במהלך התקפי סביר להניח שחיל האויר יטפל בהם - לשלוח את חיל הים שלנו עם ספינות שטח לכיוון אירן איכשהו נראה לי לא ריאלי במיוחד).

מסיבה זאת הצורך בטילי יירוט ימיים הוא בעיקר מול איומים מהחוף - אלו איומים שיירו אולי פעם או פעמיים ואחרי זה כבר סביר להניח שיושמדו. מול זה סביר שמספיקה ספינה אחת עם בטן סבירה של טילי יירוט ועירנות מספיקה (רק צריך לזכור להדליק את המערכת...).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 12-05-2015, 08:01
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "מ... לכן שאלתי מה גודל הטילים..."

זה היה הרעיון המקורי - להעביר אל הים חלק ממערך ההגנה נגד טילים בליסטיים.
אבל כאן טמונה הבעיה, צריך כלים מאד גדולים לשם כך, אורך הטיל הוא נטו כ 7 מטר, צריך עוד לפחות כ 3-4 מטר למשגר, פיזור הרשף , הטענה וכו'

בצי האמריקאי שמפעיל משחתות וסיירות כבדות של לפחות 7000 טון לא משתמשים בטילים כאלה גדולים, הכי ארוך אאל"ט הוא ה SM3 או הטומהוק (כ 5-6 מטר אורך).

קורבטה של כ 2000 טון פיזית קטנה מידי, קשה יהיה להפוך אותה לסוללת טילים מעורבים (חץ/הרפון/ברק 8/פרח בר) צפופה ועמוסה ובנוסף מכ"מ, נצ"ל, תותחים/מקלעים, הובלת כוחות, מסוק ומה לא?
גם אם תחליט לפי המשימה לשים טילים מסויימים ע"ח אחרים, עדיין ניראה צפוף מידי..
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אגב, לעניות דעתי יותר קריטי להעביר את המכ"מ לים ולא את הטילים.
טילים אפשר לפזר, אולי לקבור חלק בסילו תת קרקעיים וכו', מכ"מ יש רק מעטים - אז זה לא אורן ירוק/אדיר אבל עדיין מכסה שטח נרחב..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 12-05-2015 בשעה 09:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 12-05-2015, 09:06
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,124
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אני מניח ש"

זהו אני גם זוכר את הקונספט הזה. לא ידעתי שהחץ 3 כל כך יותר גדול מה-SM3 - מפתיע קצת האמת לא?

אפשר לחשוב על כל מיני רעיונות יצירתיים אם ממש רוצים את הטילים בים - אפשר להסב ספינת משא קטנה לצורך העניין וספינות הקרב יגנו עליה כשהיא יוצאת לים. אני חשבתי גם על איזה נגרר לספינה אבל נראה לי שזה לא ריאלי.

על היבשה ברור שיפזרו וישימו בבונקרים - הרי פורסם כאן אפילו התיכנון של בסיס הבונקרים של החץ (בגלל איזה פאשלה אמריקנית מטופשת במיוחד) ועדיין לפחות כגיבוי ראוי שמערכת אסטרטגית כזאת תהיה גם ניידת ובים זה אידאלי כי היא בכלל מקרה מיירטת מחוץ לאטמוספירה.

אגב לא קשור לשרשור הזה אבל שר הביטחון הודה אתמול לגרמניה גם על קבלת סוללות פטריוט חדשות?
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 12-05-2015, 09:06
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אני מניח ש"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ai22
היה מדובר על ספינה ייעודית לשיגור עצמו.
זה אומר - שתי ספינות השטות יחד, כאשר אחת מחזיקה רק טילי חץ3,
והשנייה גמוננת עליה במקרה הצורך.
כאשר ספינה אחת בלבד מוסבת לצורך זה, ונשלחת לים רק במקרה הצורך.
ושאר ה3 מתפקדות כרגיל.

זה כבר דוקטרינת הפעלה, הבעיה היא היחס בין הטיל לספינה.
עוד נדבך שצריך לקחת בחשבון זה את הנזק הפוטנציאלי שהטיל עלול לגרום לספינה, הצינור הזה מייצר לחץ ומדורה לא קטנים...
(אגב, יש מערכות שפותרות את זה כמו הפלטת הטיל מחוץ למשגר ורק אז המה"ר ניצת, אבל זו עוד מערכת שיש לה תכונות, גודל ומשקל שצריך לקחת בחשבון).

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 12-05-2015, 14:25
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 401
Arsenal Ship
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אני מניח ש"

הגלגול הכי ריאלי לרעיון פלטפורמת טילים צפה הוא ה-Arsenal Ship. הרעיון הוא פלטפורמה צפה שמכילה מאות (המספר שנזרק היה 500) טילים בשיגור אנכי. הפלטפורמה תהיה "טיפשה", ללא מכ"מים או יכולות שליטה ובקרה. נבדקה אפשרות לספינה לא מאויישת. השליטה על הטילים תהיה מספינות/צוללות, מטוסים/כטב"מים, תקשורת לווינית וכדומה. הפלטפורמה תיבנה בגיאומטריה חמקנית שתקשה על גילויה, כאשר הסרת ה"מגדל" תאפשר חתימה מאוד נמוכה. דובר גם יכולת שקיעה לגובה פני הים ואף בניית פלטפורמה תת-מימית כמו צוללת (אך עם צלילה מאוד מוקטנת).
בסוף מה שיצא מהרעיון הוא הסבת 4 צוללות גרעיניות בליסטיות "אוהיו" לגירסאות שנושאות 154 טילי טומהוק. מאז חוזרים ומציעים את הרעיון לכל דגם ספינה גדולה שבונים, היום רוצים לשים כ-300 טילים על דגם סן-אנטוניו.
הרוסים שדוגלים בשיטה של לחמש כל דבר שצף עד מלוא המקום, מציעים טילי שיוט Klub-K שבאים בקונטיינר סטנדרטי שניתן לשים על כל ספינה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 12-05-2015, 10:09
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "עוד לא התחילו לבנות את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי avifresh
עוד לא התחילו לבנות את הספינות - מדוע לא ניתן לשלב בהן את ההאנגר שפותח בתעה"א בשנות השבעים או שמונים - משטח הנחיתה היה חלק ממבנה ההאנגר וחוסך מקום רב (לצערי לא מצאתי את התמונה שפורסמה בזמנו ולא זוכר כ"כ את כל הפרטים)

כי בסער 6 לא צריך הנגר, הרי יכלו ללכת על ספינות אחרות ממשפחת MEKO שיש להם הנגר.
כל הפעילות של הספינה בשכונה,במרחק טיסה מרמת דוד/פלמחים, היא רק שד"ת צף, לא צריך מוסך.

שמתי לב שיש בלבול בהגדרות הייעוד של הספינות:
- סער 5 היא ספינת דגל, פיקוד ושליטה, זו שתצא למבצעים ארוכים במים כחולים לבד או עם עוד כמה ספינות סער 4.5/צוללות/כלי בט"ש וכו'
- סער 6 היא לא שדרוג של ה 5, היא ספינת הגנה ליטורלית למים ירוקים בלבד

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 12-05-2015, 12:31
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
אתה רציני עם השאלות האלה?
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "[QUOTE]סער 6 היא לא שדרוג של..."

7000 ק"מ לא חייב להיות בקו ישר, יכול להיות גם במעגלים במשך ימים ארוכים.
למשימת אבטחת מתקני הגז והגנה אווירית למדינה צריך ספינות בגודל כזה:
- יכולת התמודדות עם ים גבוה
- יכולת נשיאת כוחות וציוד סער
- תנאים ומרחב טובים יותר לצוות
- אמל"ח וכוח אש, הרבה משניהם
- הרבה דלק, הרבה ציוד
- מכ"מ גדול ואמצעים אלקטרוניים שידעו לאתר ולעקוב אחרי הרבה מטרות ואיומים (אוויר,ים,יבשה)
- בטח ישנם עוד אלמנטים שלא באים לי בשליפה..

רוב הספינות הליטורליות בציים המודרניים בעולם הן ברמת קורבטות.
כלי בט"ש בסגנון שלדג/דבורה טובים לסיורים ובט"ש קרוב לחוף (טווח ראיה) ולפרקי זמן של שעות .
זה לא אומר שהן לא יכולות להשתתף באבטחת מתקני הגז, פלגות הבט"ש עושות את זה - הסער 6 יעשו את זה הרבה יותר טוב.

למה צריך טילי ים חוף? הנה דוגמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 12-05-2015, 19:45
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 401
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "מובן לי הצורך בכל שכתבת, אבל..."

ככה מתפקדות ספינות הגנה אזורית - מגיעות לנקודה (station) המיטבית לכיסוי האזור ו"מסתובבות" שם. משחתת/סיירת הגנה בליסטית היא דוגמה קרובה לכך. למשל ברוטה (ספרד) יש קבוצה של 2-3 ספינות שמתחלפות (מצב נפוץ: אחת בתחנה, אחת בדרך מ/לתחנה ואחת בתחזוקה/אימונים) לצורך כיסוי אנטי-בליסטי של דרום/מערב אירופה. ביפן ודרום קוריאה יש פריסה דומה. מבחינת עלות/תחזוקה/שחיקה זה נחשב לאופטימלי לפי חישובים שאני לא מתיימר להבין.
ספינות הגנה אזורית מתפקדות בצורה מעט שונה מאחרות, ואמורות לקחת יותר סיכונים כדי להגן על האזור/מטרה. למשל שימוש יותר אגריסיבי במכ"מ (הרבה מצבים מחייבים חיישנים פאסיביים בלבד להקטנת סיכוי להתגלות). גם בחירת החימוש יכולה להיות שונה - למשל יותר טילי ים-אוויר על חשבון לוחמת צוללות. בקיצוניות, האמריקאים פירקו סוללות הרפון ממשחתות לשים יותר קני שיגור אנכי וציוד אחר.
למען הדיוק, יש הבדל בין טילי ים-חוף לטילי ים-יבשה. טילי ים-חוף ברובם טילי ים-ים שקיבלו שינוי מסוים במנגנון ההנחייה הסופי (terminal phase) ויכולים לתקוף מטרות כמו נמלים, מספנות ואזורים צמודים לים. אין להם בהכרח יכולת התקפה בעומק האויב, כי הם רגילים לטיסה ללא הפרעות בדרך קרוב לים (sea skimming). טילי ים-יבשה אמיתיים מסוגלים לניווט גם מעל יבשה ולתקוף בעומק התלוי בטווח הטיל. לרוב אלו טילים גדולים יותר. דוגמה לכך הוא טיל ההרפון שנולד כטיל ים-ים, אך במשך הזמן חלק מהמדינות (ארה"ב בדרך כלל לא מוכרת טילי ים-יבשה כי אלו נחשבים כנשק מדרדר. פקיסטן חטפה "נזיפה" על כך) התאימו את הטיל לתקוף מטרות חוף.
היום יש גם רקטות ארטילריות מונחות שאפשר להתקין כפיתרון זול יותר מטילי שיוט. כדאי במקרה של ישראל לשים יכולת לתקוף חופים כדי להשיב אש למקור הירי, כי לא תמיד יהיה מטוס עם חימוש מתאים בסביבה והטווח לא כזה גדול עבור טילי ים-חוף/יבשה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 20-05-2015, 15:57
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי phoenix333 שמתחילה ב "למה 5 שנים לבניית הספינה הראשונה זה לא קצת מוגזם?"

ספינות הסער 5 נמצאות בעיצומו של תהליך שדרוג מערכות והכנה לסיהוק (אח"י להב סיימה)
במפרט החדש הן צפויות להיות איתנו עוד לפחות שני עשורים, גם אם המנועים יתיישנו אלה מנועים של MTU שאפשר להחליפם בדגמים חדשים וחזקים יותר.
חיה"י נמצא בתנופת התעצמות, כלים חדשים ומתוחכמים נכנסים והחיל גם מגדיל את כ"א שלו.
את הסער 5 לא דחוף להחליף, השדרוג די והותר (אל תשכחו שזה דגם די מודרני עם חתימת מכ"מ נמוכה)

לצ'ומפי, 5 שנים לספינה הראשונה זה באמת הרבה, בכל המקורות שראיתי כולל בגרמניה דובר על ספינה ראשונה ב 2017-2018
אחרי הכל, בונים שם רק גוף ומנוע.

יש בכתבה הזו עוד טעות, נרשם שם שמי שתבנה את הספינה ה יא חברת בת של TKMS בשם HDW Gaarden אשר נמצאת בבעלות חלקית של MAR מאבו-דאבי (אבל ללא חטיבת הצוללות שבונה את הדולפין שלנו).
בכל שאר הפירסומים נטען שמי שתבה את הספינות תהיה חברת בת אחרת של TKMS בשם Blohm+Voss מי שבמקור בנתה את ה K130 ואת רוב ספינות ה MEKO.

בכל פירסומי ההצטיידות העתידיים של ציים בעולם, לא ניראה שיש עליהם לחץ גדול (2 לגרמניה, 2 לאלג'יר, 4 לישראל, מתוכם אחת של גרמניה ואחת של אלג'יר יימסרו השנה)


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 20-05-2015 בשעה 16:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 30-05-2015, 12:42
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 401
ים של שאלות: מה באמת עומד מאחורי רכישת הספינות החדשות של חיל הים?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

http://www.maariv.co.il/news/military/Article-478770
כתבה ממעריב על מאחורי המו"מ, היסטוריה של מספנות ושלל טענות נגד מכל זוית אפשרית. כמה "פניני חוכמה":
  • אסור לקנות ממספנות בגרמניה כי הם בנו ספינות לנאצים והצדיעו להיטלר
  • לא נבדקו חלופות אך בו זמנית תקופת בדיקת החלופות הייתה ארוכה מדי
  • איכות הספינות תלויה בגודל המספנה וכמות ההזמנות (האזרחיות)
  • שהגרמנים יודו לנו שהצלנו להם את התעשייה
  • עדיף אולי היה לא לקנות בכלל כי הדרום קוריאנים מאוכזבים
  • פעיל חברתי/ירוקים - שהטיייקון יממן, אבל נגד צבא פרטי ולכן נלאים הכול
כמה משאלות העיתונאית פשוט מביכות ומראות שאין לה מושג בתחום. אם חסרים כתבים שמבינים אולי שיכשירו מישהו או יתייעצו עם מומחה חיצוני. הכתבה מושקעת וניכר מאמץ לכסות את העיסקה ממגוון כיוונים, חבל שהתוצאה פשוט לא מספיק טובה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 04-07-2015, 11:03
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

ריאיון שנערך לאחרונה עם אל"מ אריאל שיר (רמ"ח מעל"ח בחיה"י) בנושא מערכות לחימה של הסטי"לים החדשים והקיימים
קישור

עיקרי הדברים:
- ספינות הסער 6 יצוידו במכ"מ אדיר ועוד מערכות אלקטרוניות מתוצרת הארץ ובטילי ברק-8
- בשנה הבאה תחל התקנת מכ"מ ALPHA ל 8 ספינות סער 4.5 שישדרגו את יכולות הברק-1 (כניראה שהכוונה לברק-1 משופר)
- שתי ספינות הסער 5 שעדיין לא שודרגו (אילת וחנית) גם יקבלו מכ"מ AESA אבל עדיין לא הוחלט אם זה יהיה אדיר או ALPHA (תלוי בתקציב)
- הברק-8 ייכנס לשירות במקביל להתקנת המכ"מים החדשים על הספינות
- חיה"י הוציא מכרזים לשדרוג מערכות א"א ול"א של הספינות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 22-07-2015, 10:32
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "נראה לי שהם עשו "מיש מש" מכל מני מקורות לכדי ידיעה אחת..."

יכול להיות מיש-מש ויכול להיות רסיס מידע שהגיע ממקור פנימי, כבר קרו מקרים.
זה אמנם לא ניראה הגיוני שחיה"י יכניס מערכת נשק חדשה במקום קיימת ומוכחת, אבל כל זה תלוי באותם סעיפים קטנים ועלומים של העיסקה.

רק השבוע התפרסמה באתר החדשות של קיל (KN Online) כתבה על תפוסה מקסימלית ברציפי TKMS
6 צוללות על רציפי הצוללות (רהב, 1 של פורטוגל, 2 של קולומביה ו 2 של גרמניה) וברציפי הספינות 2 של אלג'יר (הראשונה מוכנה ונימצאת בשלב התקנת מערכות והשניה באולם ההרכבה בשלבי בנייה, רק כשתצא אל הרציף יחלו להרכיב את הספינות של ישראל).
כמו כן יש להם הזמנות ליאכטות אזרחיות , הגדולה שביניהן White Pearl באורך 147 מ'
http://www.kn-online.de/News/Aktuel...-Kieler-Werften

בכתבה מצויין שהפריגטות החדשות של הצי הגרמני מדגם 125 יצטיידו בטילים RBS-15MK3
זוהי מערכת נשק חדשה בתעשיית הנשק של גרמניה, ברור שיש כאן אינטרס גרמני להפיץ את הטיל הזה, אם ישראל כבר כאן בעיסקת ספינות ומקבלת מימון, אז למה לא להכניס את הטיל הזה כחלק מתנאי המימון? נקודה למחשבה..
אותו דבר עם תותחי ה 27 מ"מ (כניראה הכוונה לאחת הגירסאות המודרניות של תותחי BK27 מתוצרת Rheinmetall-Mauser)

וכן, הספינה בתמונה ששמו היא אכן מדגם K130 של הצי הגרמני, האורך שלה 89.12 מטר
קישור

תמונה מהכתבה: הפריגטה האלגי'ירית 910 בשלב התקנת מערכות, מאחור על רציף הצוללות אח"י רהב ושתי צוללות של גרמניה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-07-2015 בשעה 10:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 24-07-2015, 13:14
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "הטיל RBS-15"

אתה עוד פעם עושה סלט ולא מדייק.
1. ה RBS-15 במקור מתוצרת סאאב השבדית, אבל חברת Diehl הגרמנית מייצרת את סימן 3 של הטיל ברישיון וציידה את הקורבטות K130 של הצי הגרמני בטיל הזה, גם את הפריגטות מדגם 125.
אגב, כעת בפיתוח הסימן 4 שאמור להיות בעל יכולות משודרגות, כשתסתיים בניית הספינות של ישראל הוא מתוכנן להיות כבר על המדף.
2. הנורבגים מייצרים את ה NSM (יש לו גירסה אווירית המותאמת ל F-35 וניקראת JSM), לא בטוח שהוא יעיל יותר מהטיל השבדי/גרמני, בכל מקרה זה לא משנה - נורבגיה לא מוכרת נשק לישראל מסיבות פוליטיות.
3. ישראל לא מחפשת בעולם טילי ים-ים, אם אכן הטיל הישראלי בפיתוח הוא לא אופציה אז יש את ההרפון הותיק והטוב שנרכש בכספי הסיוע, כמו שנטען מעלה הטיל הגרמני אם יהיה זה בגלל שהוא נכלל בעיסקה ואגב זה דבר שמפנה את החלק של טילי ההרפון בתקציב הסיוע הביטחוני מארה"ב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 08-08-2015, 12:25
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי winner שמתחילה ב "מה זה "מכ"ם ליבה" ?"

כשמדובר בבחבטן צריך לדעת להפריד את הטפל מהעיקר, הכוונה היא לאדיר וזהו.
הוא כתב "מספנת Andreas Burmester שבונה את צוללת הדולפין..", אם היה טורח לגגל היה מוצא שהמספנה היא HDW ואנדארס בורמסטר זה שמו של המנהל..

לענייננו, מה למדנו מהריאיון הזה?
אמל"ח: סוף סוף נחשף הסוד הגדול של הטיל שפותח בפרויקט ANAM

מבנה ומערכת הנעה: חיה"י לא ביצע שינויים בשניהם על מנת לא לייקר את הרכישה, ז"א הספינות של ישראל ייראו בדיוק כמו הספינות של גרמניה, כך גם מערכת ההנעה שלהם שמורכבת משני מנועי דיזל MTU 1163 20V ללא טורבינת גז, ז"א שיטת CODAD

בסער 5 לדוגמא יש שני מנועי דיזל (MTU 1163 12V) + טורבינת גז, ז"א שיטת CODOG

מה ההבדל? אפשר להניע את הפרופלורים ע"י המנועים או הטורבינה, במקרה הזה של הסער 5 לדוגמה המנועים טובים למהירות שיוט עד כ 22 קשר והטורבינה זה כמו מבער במטוסי קרב, תטיס את הכלי למהירות של למעלה מ 33 קשר.

אמנם ב CODAD לא מגיעים למהירויות כאלה, אבל גם אין את המורכבות של מערכת הגז.
הסיהוק, החיישנים והטילים של הסער 6 מפצים על כך.

סכימת CODOG
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 08-08-2015 בשעה 18:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 08-08-2015, 18:33
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 71 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "מעניין האם יהיה אפשר לשדרג את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cu1
מעניין האם יהיה אפשר לשדרג את המנועים בשלב מאוחר יותר והאם הטיל החדש יחלים את טילי ההארפון או ישולב איתם

שידרוג תמיד אפשרי, לאיזה צורך ואיזה עוד שינויים יגרום השידרוג הזה? דוגמה: חיזוק המבנה
סידרת 1163 20V היא החזקה ביותר שיש כיום ל MTU בשביל קורבטות. מנוע כזה מפיק 7400kw
הסידרה הבאה היא 8000 20V המתאימה לפריגטות של כ 4000-6000 טון, מנוע כזה מפיק 10000kw

ה K130 מגיעה למהירות שיוט של 26 קשר, לא מעט

לגבי הטיל החדש? עוד מוקדם לדעת, בעבר חיה"י עשה משני הדברים: טילי הרפון או גבריאל לבד או שילוב של שניהם

עכשיו כשהדברים מתבהרים, סירטון בגרמנית על ה K130 שלהם

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 05-09-2015, 10:47
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
סער 6 - תא הטייס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

ידידי Helwin Scharn הוזמן לבקר בקורבטה מדגם K130 של הצי הגרמני. כך ניראה הקוקפיט של הספינה, כך זה יהיה גם בסער 6
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
EXIF Information

המגזין Navy Recognition פירסם לאחרונה את המערכות שיהיו בספינות הסער 6 :
- 32-40 משגרים אנכיים לטילי ברק 8
- מערכת C-Dome של רפאל (הגירסה הימית של כפ"ב הכוללת 10 טמי"ר).
- 16 טילי ים-ים
- תותח מהיר 76 מ"מ (Strales של אוטומלרה)
- 2 עמדות טייפון
- 2 משגרי טורפדו 324 מ"מ (טורפדו מדגם Mk.54)
- מסוק ימי סיהוק
- מכ"מ אדיר

http://www.navyrecognition.com/inde...sk=view&id=3029

דגם של C-Dome שהוצג בתערוכת Euronaval בשנה שעברה בפריז
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 05-09-2015 בשעה 11:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 05-07-2016, 12:17
  קליפס קליפס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.07
הודעות: 195
סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4824356,00.html

חשיפה ראשונה: כך ייראו ספינות הסער 6, הפריגטות החדשות שייבנו בשנים הקרובות בעבור ישראל בגרמניה. ארבע ספינות הסער 6 מבוססות על קורבטה גרמנית, מקו 130, שהתכנון שלהן עבר שינויים רבים.

ספינות הסער 6 יהיו גדולות ב-50% מהסער 5 כדי שיוכלו להכיל מערכות נשק חדשות. הן יהיו חמקניות למחצה, כלומר בעלות מבנה שנועד להקטין את חתימת המכ"ם שלהן כדי להקשות על ספינות אחרות וטילים לזהותן ולפגוע בהן.
()
בראש המערכות הישראליות: ברק 8, שנועדה להתמודד עם טיל השיוט הרוסי המהיר יאחונט, שהגיע כנראה לחיזבאללה. התעשייה האווירית היא הקבלן הראשי של המערכת, שלייצורה שותפות גם רפאל, אלתא שמייצרת את המכ"ם והתעשיות ההודיות.

בנוסף, הספינה תצויד לראשונה גם במערכת טילים ליירוט רקטות. רפאל אמורה לפתח בשבילה גרסה ימית של טיל היירוט של מערכת כיפת ברזל. עם זאת, יש אפשרות בעלת סבירות נמוכה יותר שבספינות יותקנו טילי ברק 1 מתוצרת התעשייה האווירית ורפאל, שהותאמו לפני שנה גם ליירוט רקטות כחלק מלקחי מבצע "צוק איתן".
ספינה 2 ()
ספינה 2
כקווי הגנה נוספים יצוידו הספינות במערכת טייפון של רפאל, תותח סופר-מהיר ליירוט טילים מתקרבים, ובמערכת לוחמה אלקטרונית לשיבוש הטילים ומכ"מי אויב. על אספקת המערכת מתקיים כעת מכרז בהשתתפות חטיבת אלישרא של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל. לצורך תקיפה יצוידו הספינות בחימוש מונחה מדויק מתוצרת רפאל, לצד טיל ההארפון האמריקני הוותיק. יהיו להן גם טורפדו נגד צוללות וספינות, ויותקן בחרטומן תותח 76 מ"מ.

בתכנון הספינות הושקע מאמץ להוזלת רכישתן ותפעולן השוטף. לכן נבחרו להן מנועי דיזל תוך ויתור על טורבינות גז יקרות ומהירות יותר. הדיזלים יגבילו את המהירות המרבית ל-24 קשר (43 קמ"ש) במקום 30 קשר. הצוות ימנה 70 איש, כמו בסער 5 הקטנה יותר.

העסקה לרכש הספינות בשווי 1.8 מיליארד שקל, שעליה חתם משרד הביטחון עם מספנות TKMS בקיל, כוללת מימון של ממשלת גרמניה לשליש מעלותה. הספינות יגיעו לישראל בין 2019 ל-2021 ללא מערכות הלחימה שלהן, שיותקנו בארץ בעלות של מאות מיליוני שקלים.

כדי לזרז את כניסת הספינות לשירות מבצעי ביצע חיל הים בשנים האחרונות סדרת ניסויי יירוט מוצלחים מספינות קיימות למערכות הטילים שמיועדות עבורה, מהברק 1 שעבר שינויי חומרה ותוכנה, דרך ברק 8 ועד מערכת כיפת ברזל.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #83  
ישן 05-07-2016, 17:04
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,124
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "ה"גבריאל 5" לא מוזכר..."

עוד שני דברים באותו הקשר.
אני יודע שחיל הים שלנו עני ובכל זאת שתי טכנולוגיות שמפותחות היום עבור הצי האמריקני ועובדים/עבדו עליהן גם בארץ בהקשרים אחרים הם לייזר התקפי ותותח אלקטרומגנטי - האם למשל ניתן יהיה להחליף את התותח בתותח אלקטרומגנטי בהמשך (אולי פרי פיתוח ישראלי)? האם המערכת החשמלית של הספינה מספיקה לשם כך או שחייבים את המערכות החשמליות האדירות של ספינות כמו ה-Zumwalt? כנ"ל לגבי תותח לייזר.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #87  
ישן 05-07-2016, 18:57
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 542
בתגובה להודעה מספר 85 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "והמנוע הנוכחי של הסער 6 לא..."

התותח האלקטרומגנטי צורך כמות אנרגיה ענקית בזמן קצר מאוד.

הבעיה אינה רק ייצור האנרגיה - אלא משקל / נפח מערכת האגירה הנדרשת.

ככל שמקור האנרגיה המשועבד לטובת התותח (המנוע / גנרטור) גדול יותר כך זמן הטעינה יתקצר - רק כך אפשר לייצר "קצב אש" .

יש לזכור כי התותח אינו צרכן אנרגיה היחידי מעבר להנעה . לא לשכוח שיש מכ"מ הצורך לא מעט (כולל קרור) וצרכנים נוספים כך שיש צורך בעודף ייצור אנרגיה גדול על מנת "לטעון " התותח ברמה שתאפשר קצב אש סביר (הרי לא יעלה על הדעת שיסגרו את ההנעה או המכ"מ כאשר יורים) וזה דורש מנועים יותר גדולים = ספינה יותר גדולה .

המעניין הוא שהאמריקאים עדיין מאוד רחוקים מהפעלה מבצעית של התותח, הבעיה שלהם היום היא עם הקנה שנשחק מהר מאוד. במקביל הם הגיעו לתובנה שאם יקחו את הקליע שפותח לתותח וישתמשו בו בתותחים הקיימים יתקבלו תועלות רבות מאוד עד כדי האפשרות שהתותח ימשיך להיות "פרויקט פיתוח" עוד שנים רבות כי לא יהיה טעם להחליף תותחים קיימים ביחס עלות / תועלת .

נערך לאחרונה ע"י tby בתאריך 05-07-2016 בשעה 18:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #90  
ישן 06-07-2016, 01:37
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,124
בתגובה להודעה מספר 89 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "[left]Missile defense by the..."

כל שלושת הפסקאות שהבאת מאד מעניינות.

אז מה יש לנו כאן:
1. לפי הנטען railgun עוד רחוק מאיתנו כמה שנים טובות ליירוט טילים (מעניין אם בישראל עובדים גם על האופציה הזאת - לא ידוע לי ולא נראה לי שפורסם משהו).

2. עלויות הקליעים בהקשר זה זולות מאד (נניח שנייצר אמצעי משלים לשכבות ההגנה הנוכחיות בדמות railgun זה יכול להיות מעניין - אבל - צריך לזכור מה שעולה למטה גם נופל - לכן לספינות אין כל כך בעיה כי זה לרוב נופל לים - בהגנה על אזור מאוכלס - זה יכול ליפול מכמה עשרות ק"מ ולגרום חתיכת נזק על הקרקע - עדיין אולי נגד מטרות במתארים מסוימים זה יכול להיות שימושי.

3. הארכת הטווח בתותחים הכבדים של הצי (יותר מהכפלה) מעניינת. מה שלא מוזכר זה היקף הנזק - הרי אין כאן חנ"מ - זה חודרן קינטי. האם הוא מסוגל לגרום אותו נזק כמו פגז רגיל? אולי הוא בכלל מתאים יותר לסוגי מטרות אחרים (מטרות קטנות או מטרות מבוצרות) - יש לך במקרה פירוט בעניין?

4. כתוב ששיפר טווח של 155 מ"מ - לא מוזכר בכמה - עוד משהו שאולי גם אנחנו יכולים לבחון בתותח העתידי שלנו.

מעניין האם נדרשים שינויים בקנה בשביל להשתמש בפגז החדש...
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 06-07-2016, 08:44
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 542
בתגובה להודעה מספר 90 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "כל שלושת הפסקאות שהבאת מאד..."

לאמריקאים יש קליע אבל אין תותח אז הם מחפשים מה לעשות.....

כל העניין של הארכת טווח תותחים קיימים זה חסר משמעות פרקטית , ירי קליע קינטי מתותח מבוצע כבר עשורים רבים (טנקים) - אני מניח שבוצעו ניסויים לבדוק אם זה יעיל לארטילריה / תותחי צי והתוצאה היא שאין קליעים קינטיים בארטילריה ובצי.

השינוי המהותי הוא בנושא היירוט - קליע קינטי מהיר ומונחה מתותח עשוי להיות מקביל / זול ממירט כיפת ברזל בהיבט עלות היירוט הבודד אך בעל בטן הרבה יותר גדולה כך שאם תותחי הצי יוכלו לירות מיירטים אלו לטווחים יחסית ארוכים זה עשוי להחליף טילי יירוט יקרים במטרה לשנות את יחס העלות בין תוקף למותקף.

זה מתחבר לנושא נוסף שהצי מטפל בו - טענה כי תמהיל המיירטים על הספינות אינו אופטימלי ועדיף לתת דגש על יירוט בטווח קצר (וזול) עם בטן גדולה על פני יירוט ארוך טווח (ויקר) עם בטן קטנה


בהיבט שלנו אופטימיזציה של גודל המיירט וגודל התותח עשויים ליצור מצב בו תותח יירוט אוטומטי עם בטן של X פגזים על משאית עושה עבודה של חלק מסוללת כפ"ב בהרבה פחות כ"א וביכולת להיות פרוס ברבה וביותר מקומות, כולל מענה זול לרקטות קצרות ומרגמות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #92  
ישן 06-07-2016, 13:09
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,124
בתגובה להודעה מספר 91 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "לאמריקאים יש קליע אבל אין..."

אין לי כלים לומר האם ההשלכה שלך שבגלל שעשו ניסויים עם פגזים קינטיים בעבר בטנקים ואין היום כאלו בארטילריה אומרת שאין לזה מקום גם בעתיד עם הפגז החדש הזה. יכול להיות שיש עוד שיקולים שאני לפחות לא מודע אליהם בהקשר הזה.

לגבי יירוט - אני קצת מסופק אם על זה האמריקנים חשבו (יירוט סטייל כיפת ברזל), מה שלרוב מעסיק את האמריקנים בהקשר של יירוט זה דברים הרבה יותר כבדים והרבה יותר מהירים - תזכור מי מפתח את זה ותזכור מה הטווחים של הפגז הזה - זה לא קליע שיורים לק"מ שניים ליירוט פצמ"ר.

ושוב אגיד - מה שעולה גם יורד - ובמתארים שלנו בתוך אוכלוסיה צפופה - לא ברור כמה זה רעיון טוב.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #97  
ישן 05-07-2016, 19:35
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 9,129
ואז תשאל - אם בכלל יש לנו מה לעשות עם זה?
בתגובה להודעה מספר 96 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "מ... יכול להיות שאתה..."

1. קליע קינטי שמתחמם ברמה כזאת - לא יכיל ציוד אלקטרוני מתוחכם,
מה שאומר שמדובר בקליע טיפש, ומדוייק הרבה פחות מהתותחים הקונוונציונלים הגדולים.
יש לנו מה לעשות עם תותח כזה?

2. בטן תחמושת זה מעולה כשאתה רחוק אלפי ק"מ מבסיס וחשוב להימנע מהצורך בחימוש מחדש,
מה שאומר שזה פחות רלוונטי כשהמטרה היא בשטח לבנון/סוריה/מצריים הקרובים יחסית
מתאר כזה רלוונטי לצי הקטנטן שלנו?

3. בטן גדולה זה חשוב, אבל קצב שיגור חשוב לא פחות,
ובמקרה של נשק מסילה, זמן הטעינה ארוך, ותלוי בכוח שמטעין אותו. טורבינה חלשה - תגרום לקצב ירי עלוב.
יש לנו מה לעשות עם ירי בקצב נמוך של תחמושת לא מדוייקת?

4. אני אומר שגם לצבא ארה"ב זה לא ריאלי, אפילו שהם עשירים להחריד,
וטוב מאוד שהם בנו רק 2 משחתות כאלו במקום 30, כמדגימי טכנולוגיה ולניסויים, עד שהשימושיות שלהן תתברר.

5. יתרון שלא הזכרת זו פגיעות למתקפה: אם ספינה נושאת תחמושת לא-נפיצה, פחות חוששים שפגיעה בה תוביל להתפוצצות התחמושת וטביעה, והפגיעות שלה יורדת
יתרון שההשקעה הרבה בנשק נגד רקטות וטילים, מפחיתה.

6. בעיון נוסף,התותח שנבחר, עם תחמושת מדוייקת - יתן לך קצב אש מהיר עם טווח של מעל 40 ק"מ
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 05-07-2016, 19:44
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,124
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "ואז תשאל - אם בכלל יש לנו מה לעשות עם זה?"

מי אמר שהפגז לא מדויק? מי אמר שאין אלקטרוניקה שתעמוד הלחצים ובחום?
הינה:
On June 22, 2015, General Atomics’ Electromagnetic Systems announced that projectiles with on-board electronics survived the whole railgun launch environment and performed their intended functions in four consecutive tests on June 9 and 10 June at the U.S. Army’s Dugway Proving Ground in Utah. The on-board electronics successfully measured in-bore accelerations and projectile dynamics, for several kilometers downrange, with the integral data link continuing to operate after the projectiles impacted the desert floor, which is essential for precision guidance
זה בהחלט שלב בדרך - האמריקנים לא יפתחו ב-2016 תותח כזה בלי מערכת שתאפשר פגיעה מדויקת זה חסר טעם.

אגב כן ציינתי את נושא הנפיצות כיתרון - וזה יתרון חשוב.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 05-07-2016, 18:12
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 102 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "אני קורא, קורא שוב... ומקבל את התחושה שלפחות מבחינת מערכות הנשק...."

לבני אל תשווה לסער 5.
הסער 6 כבדה יותר, ארוכה יותר, רחבה יותר, אין בה הנגר למסוק ואין בה טורבינת גז שגוזלים מקום רב.
יהיו בה כל הדברים האלה ואף יותר.
ברשימה הזו למעט תותח ה 76 אין כל חידוש, חיה"י פירסם כבר בכל מיני מקומות, כאן זה מרוכז.

התותח 76 שאתה מכיר כבר לא מיוצר, במקומו יש את ה Super Rapid שהלוואי ויגיע עם מערכת Strales שעושה שימוש בתמושת עם הנחיה (DART) נגד מטרות אוויר ושטח.
תיהנה מסרט אנימציה של היצרנית


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 05-07-2016 בשעה 18:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #105  
ישן 05-07-2016, 19:42
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,591
ברור לי שמדובר בסדר גודל שונה.....
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לבני אל תשווה לסער 5. הסער 6..."

אבל עדיין, נוקמני, 76, הארפון, c dome , טייפון (עם או בלי נשק מונחה), ברקים (בפרט אם מדובר על הדגם החדש ) .... בא נוסיף רק צמט״ים ופצמי״ם ויש לנו כאן את כל האמלח של חיל הים.. עם כל הכבוד לגדלה של הספינה עדיין... מה עם המענ״ש שמצריכה כל מערכת שכזו? הגודל הפיזי של המערכות?....
נו טוב...כרה אני עדיין חי את סערי ה 2 של פעם.....
לי זה קצת מזכיר כרגע את כל הפרסומים של פעם בהם הראו אי על ספינות הדבור ניתן להתקין גם טילי גבריאל גם צמטי״ם גם תותח חרטום וירכתיים ומה לא... בסופו של דבר צריך היה להחליט מה וכמה....
_____________________________________
V soncu bo hosta zapela, hosta in pesem vojna:
Brat moj, ne skrivaj lica, danes je vojna, VOJNA!


נערך לאחרונה ע"י לבני בתאריך 05-07-2016 בשעה 19:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #110  
ישן 05-07-2016, 17:38
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,825
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי קליפס שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

לא ראיתי התייחסות למעבר לשיטת ההנעה CODAD (דיזל ודיזל) היותר איטית (מצוין 24 קשר) מ-CODOG (דיזל או גז) כמו בסער 5 (30 קשר) הסיבה למעבר היא כנראה "התייעלות" או יותר נכון חסכנות: (שיקולים מכניים וקשיי תחזוקה לא נראים כהסבר מתאים) - אין רכישת מנועי טורבינות גז ומערכות נלוות, הרבה פחות הוצאות דלק. הטורבינות לרוב מופעלות לצרכים מיוחדים וכבויות בשאר (רוב) הזמן.
נכון שהיום כבר לא סביר שנראה מרדפי ספינות (כמו המרדף ללכידת ה"אנג'ל" של ערפאת), לפחות לא עם הספינות הגדולות, ולכן שישה קשר לא אמורים להצדיק את העלויות. מצד שני אני כן זוכר את קציני חה"י שמדברים על מאמצים להגדיל בעוד קשר ועוד שניים את המהירות של הסער בדגמים הקודמים.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 06-07-2016, 08:47
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

ספינות גדולות ומרשימות, מכ"מ אדיר, מערכות אלקטרוניות רבות, ל"א, טילי הרפון, טילי גבריאל (?!), טייפון, מסוק סיהוק, C-DOME, ברק 8, תותח 76, טורפדו, נצ"ל, מנועי MTU הכי מקדמים ועוד' ועוד' - כל זה ניפלא, זו עליונות טכנולוגית שחיה"י שואף אליה, אבל כל זה לא יעבוד בלי האנשים.

על אנשים לא דיברנו, שייטת 3 הולכת לגדול בכמות ואפילו באיכות כ"א שלה.
לפחות עוד פלגה אחת בשייטת, יותר מפקדי כלים, יותר חובלים שהם קציני וסגני קציני מחלקות, יותר לוחמים ימיים, יותר מדריכים, יותר אנשי מנהלה, יותר מכונאים/טכנאים/מהנדסים, יותר נותני שירותים, יותר עבודות חוץ ועוד ועוד.

ומה עם מקום לספינות? האם ייאלצו להרחיב את מעגן הסטי"לים? אולי סוף סוף יהרסו את המבנים הישנים שם ויבנו במקומם מבנים חדשים וראויים יותר? או אולי יפנו חלק מהסטי"לים לאשדוד/אילת? אולי יוציאו מהשירות חלק מספינות הסער 4.5? האם ירכשו עוד ספינות עזר וגוררות?

אגב, מפקדי הסער 6 העתידיים בהכשרתם יהיו כמו מפקדי סער 5, בדרגת סא"ל ובוגרי פו"מ (מקבילים למג"ד בזרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 07-08-2016, 09:28
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

האתר DN מפרסם ריאיון עם הרמצ"ד (תא"ל יוסי אשכנזי) בו הוא מנדב מעט פרטים על ספינות הסער 6:
- נכון להיום עובדים בהמבורג צוותים ישראלים וגרמנים על תכנון ועיצוב הכלים
- הבניה תהיה בקיל (במספנות GNYK אשר היו עד לאחרונה HDW) ותחל בקיץ הבא, המסירות יחלו בתחילת 2019 בהפרשים של כחצי שנה בין ספינה לספינה
- אחרי שיגיעו לארץ, יקח עוד כחצי שנה עד שנה להתקין בספינות את המכ"מ, החיישנים ומערכות הנשק
- אח"י להב משמשת כלפטפורמה לניסויי מערכות ונשק של ספינות הסער 6
- הכתבת מציינת את הספינות כסער 6 "מגן", בציים בעולם (כולל חיה"י שלנו) נהוג לקרוא לדגם מסויים ע"פ הספינה הראשונה מאותו הדגם, אז ייתכן והסער 6 הראשונה תיקרא אח"י מגן..

הכתבה ב DN
http://www.defensenews.com/story/de...rmany/88061450/

אתר GNYK
http://www.germannaval.com/index-en.html

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #126  
ישן 06-11-2016, 09:12
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,092
Facebook profile
עם האוכל בא התיאבון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

בחודש האחרון התקשורת בגרמניה ציטטה בכירים במשרד ההגנה הגרמני על רצונם להזמין עוד 5 קורבטות חדשות במחיר של 1.5 מיליארד יורו.
מדובר בקורבטות מדגם K-130 המשרתות כבר בצי הגרמני ומהדגם עליו יתבססו ספינות הסער 6.
בניית הספינות לגרמניה תהיה באותו מפעל הרכבה (GNYK) בקיל בו ייבנו במקביל הספינות של ישראל, המספנות התחייבו לספק שתי קורבטות לצי הגרמני עד 2019 והשאר עד 2023.
ע"פ מה שפורסם בעבר, לו"ז הספקת הקורבטות לישראל הוא החל מ 2019 קורבטה אחת כל שנה, הבניה מתוכננת להתחיל בקיץ 2017.
http://www.kn-online.de/News/Nachri...rft-macht-Druck

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #127  
ישן 22-12-2016, 13:50
צלמית המשתמש של ArmouredDov_D9
  ArmouredDov_D9 ArmouredDov_D9 מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 19.10.03
הודעות: 9,790
מבולבל המספנה שבונה את ספינות הסער 6 נמצאת בבעלות ערבית לבנונית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chsh22 שמתחילה ב "סער 6 - הספינות שמגינות על הגז הישראלי (3)"

ח"כ אראל מרגלית טוען, ומציג מסמכים המוכיחים זאת לדבריו, שחברת GNYK שבונה את ספינות הסער 6 נמצאת בבעלותו איסקנדר ספא, מיליארדר לבנוני המקורב לשר הביטחון הלבנוני ולחזבאללה. לדבריו, המספנה החלה את דרכה כ"מספנות אבו-דאבי" אך שינתה את שמה לשם גרמני כדי לטשטש את בעלותה הערבית.

לדברי מרגלית, מדובר במחדל בטחוני שמהווה סיכון בטחוני לספינות הסער 6 (חבלה או ריגול ומסירת תוכניות הספינות לאויבי ישראל) וכן בהעברת כספים שיזרמו לכיס של לבנון וחזבאללה.

לדברי משרד הביטחון, המספנה בונה רק את גוף הספינה ואילו כל מערכות הלחימה הן ישראליות ויותקנו על ידי ישראל.

אז מה דעתכם - האם יש סיבה לחשוש? האם יש מחדל בטחוני? או שהעיתונות שוב מנפחת את הסיפור ומפזרת כותרת הפחדה?

מקור: [IMG]וואלהניוז
_____________________________________
ArmouredDov_D9
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ארץ ישראל לעם ישראל - הציונות תנצח!
דף ה-D9 של MathKnight

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 23:52

הדף נוצר ב 1.00 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2017 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר