לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 15-09-2015, 07:55
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "אתה תורם להרס העם היהודי בדיוק כמו האורטודוקסים."

אבל הוא צודק, וזה לא הרס.

רפורמים הם חלק מהעם היהודים בדיוק כמו כל יהודי אחר (לפחות אלו מהם שנולדו לאמא יהודיים ולא שעברו גיור מחופף) אבל הדת שאותה הם מקיימים היא אינה יהדות (ברובם כמובן, הרפורמה היא לא הומגנית בדיוק כשם שהאורתודוקסיה אינה הומוגנית).

הדת הרפורמית (ופה אני אעשה הכללה רק לשם נוחות הכתיבה) שואבת הרבה סממנים ומנהגים מהיהדות, אבל היא לא יהדות, בדיוק כשם שהאסלאם, הנצרות, היהדות המשיחית וכו' כולם שואבים סממנים מהיהדות אבל אינם חלק מהדת היהודית.

כשלון שהורס את העם היהודי? ממש לא.
הדת היהודית (בניגוד לדתות האחרות שהוזכרו) אינה תלויה בהגדלת כוחה ויהודי שרוצה להוציא עצמו מהכלל מוזמן לעשות זאת. מעניין שהעובדה שכ"כ הרבה יהודים אירופאיים לא ילכו לבית כנסת נחשבת כשלון של היהדות, אבל עצם זה שכ"כ הרבה יהודים גרים באירופה מלכתחילה עוד לא הציתה פה קיטונות של כשלון מדינת היהודים.

הדת היהודית לא צריכה להתאים עצמה למי שהיא לא מתאימה לו, מדינת ישראל לא צריכה להתאים עצמה למה שהיא אינה. רוצה אדם להיות חלק מהקבוצה? הוא מוזמן. לא יאה בעיניו הקבוצה? ילך לאן שבא לו, אבל שלא יתלונן.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 15-09-2015, 23:15
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "התגובה שלך מאפיינת את אלה שסובלים מתסמונת העגלה הריקה"

לא יודע מה הקשר בין מה שאמרת לבין משל העגלה הריקה, אבל בין זה לבין זה אין קשר למה שאני אמרתי. מה גם שלא אמרתי שהרפורמים לא יהודים. למעשה אמרתי במפורש שהם כן חלק מהעם היהודי (שוב, בהנחה שהם נולדו לעם יהודיה ולא כזאת שעברה גיור רפורמי, או שעברו גיור רפורמי בעצמם), רק שהדת שהם מקיימים היא על-פי רוב לא יהדות.

אם אנחנו בקטע של משלים אז בוא נסתכל על זה ככה. אדם יכול להיות חבר במועדון האוהדים של מכבי ת"א, לשלם דמי חבר, להיות חבר מהמניין ולהנות מכל הזכויות שזה מקנה לו, אבל אם הוא אוהד הפועל ירושלים זה בהכרח יאמר שהוא לא יהיה אוהד של מכבי ת"א אע"פ החברות שלו במועדון.

אין לי שום פחד מפני התמורות בעולם, ואני חושב שלאור זה שכתבתי את התגובה שלי במהלך החג אמור להיות ברור מאליו שאני לא אדם דתי, אבל שוב, אין קשר בין זה לבין עמדתי. כשאני מקיים את מסורות ישראל אני עושה זאת בדרך ה"אורתודוקסית", פשוט כי זאת הדרך האמיתי של הדת היהודית. אני יכול להמציא לכך ורסיות משל עצמי והן יכולות להיות דומות מאוד למקור, אבל הן עדיין יהיו משהו שונה.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון


נערך לאחרונה ע"י golani_2 בתאריך 15-09-2015 בשעה 23:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 16-09-2015, 15:03
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "לא יודע מה הקשר בין מה שאמרת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי golani_2
רק שהדת שהם מקיימים היא על-פי רוב לא יהדות.

לא יהדות אורתודוקסית, אך כן יהדות מעצם זה שכך הם מגדירים את עצמם.
גם אם תקים מחר כת חדשה ותקרא לה "יהדות קונספטואלית", ומספיק אנשים ישתמשו בשם – טכנית זו תהיה "יהדות".
למונח יכולות להיות כמה משמעויות; לא קיימת לה בשמיים אלת ההגדרות המילוניות שמחליטה אילו משמעויות נכונות ואילו לא, זה תלוי בדוברים.

יתרה מכך, גם על היהדות האורתודוקסית ניתן לטעון באותו אופן שאינה "יהדות", כי שונה לחלוטין מזו של תקופת התנ״ך.
ההבדל היחיד בין יהדות רפורמית לאורתודוקסית היא שהרפורמות שיצרו אותן התרחשו בתקופות שונות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 18-09-2015, 17:32
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "תבדוק"

ברור וידוע.. האריאנים והנסטוריאנים ודונאטיסטים ועוד ועוד ועוד.
ו..איך זה קשור?
מה שייך בכלל משך הזמן שכתות שרדו?
למי אכפת אם הרפורמים ייכחדו בעוד עשוריים או שאולי יצוץ לו זרם חדש שולט?

אתה מסתבך פה בברברת של אנשי־קש פסואודו־היסטוריים ומתעלם מהנקודה העיקרית: אין לאורתודוקסיה היהודית שום בעלות על המונח. :\
היא לא הייתה זו שהמציאה את השם, אז למה שתהיה האחרונה להשתמש בו?
ואף לו כן המציאה, זה לא היה אומר כלום, כי.. ראה תגובות קודמות.

שלא לדבר על כך שעברה תהפוכות רבות מאז הכת הפרושית בתקופת בית־שני ועד לאורתודוקסיה המודרנית של ימינו, שהיא בעצמה כינוי מטרייה לזרמים שונים.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 18-09-2015, 17:33
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "עכשיו המצאת את זה?"

הוא מדבר על "אורתודוקסים", אך למעשה מתכוון לאולטרה־אורתודוקסים, לדרך החיים החרדית.
כן, ה"חרדיזם" התפתח בעיקר מהחת״ם סופר.
היהדות הרבנית עד אז הייתה יותר הרבה יותר פתוחה; לדוגמא אצל קהילות ספרד ועדות המזרח שנטו לרוב לפסוק בהתאם ל"כוח דהיתרא – עדיף", לפחות עד שהתחילו לחקות את האדיקות החרדית האשכנזית.

בימי־הביניים המצב היה גמיש אף יותר; הרבה הלכות ומנהגים שכיום נתפשים כמחייבים, בזמנם היו יותר בגדר המלצות.
קח לדוגמא את כל נושא שירת העגבים בתקופת תור הזהב של יהדות ספרד – שירי משתה (דבר שהיה קיים באותה תקופה, בעקבות המשתאות היווניות), ושירי ארוטיקה וכד׳.

קטע מהשיר "ליעלת החן", מאת ר׳ יהודה הלוי:
"..
שָׁלְלָה לִבִּי בַּדַּדִּים עֲלֵי לֵב מֻנָּחִים
לֵב כְּמוֹ אֶבֶן וְרַק יִגְמוֹל שְׁנֵי תַּפּוּחִים
נִצְּבוּ וַיִּהְיוּ לִשְׂמֹאל וְיָמִין כִּרְמָחִים.
..
יוֹם בְּגַנָּהּ רָעוּ יָדַי וְדַדֶּיהָ עִשּׂוּ
אָמְרָה הֶרֶף יָדֶיךָ הֲכִי עוֹד לֹא נִסּוּ
וַאֲמָרִים לִי הֶחְלִיקָה לְבָבִי הֵמַסּוּ.
"
כן, זהו שיר על עלם צעיר שמעסה את שדי חברתו.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 18-09-2015, 17:39
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "סבבה, אז גם יהודים משיחיים,..."

אתה מפספס את העיקר.
כן, כולם "יהודים", אבל כל אחד לפי הגדרתו.
למונח יכולות להיות משמעויות רבות ושונות, שיכולות להתקיים במקביל ולא צריכות להפריע אחת לשנייה.
לא חייבת להיות הגדרה אחת שמקובלת על כולם.
אורתודוקסי ינהג לפי ההגדרה האורתודוקסית, רפורמי לפי ההגדרה הרפורמית, משיחיסט לפי ההגדרה המשיחיסטית, וחילוני לפי ההגדרה הסוציאלית האישית שלו.

האם זה אומר שכל אחד יכול לבחור איך להגדיר "מיהו יהודי"?
בפשטות – כן, השאלה כמה אנשים יסכימו עם ההגדרה שלו.
נכון לעכשיו, ישנם מספיק אנשים שלא מסכימים עם ההגדרה שלך..


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 18-09-2015 בשעה 17:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 18-09-2015, 21:05
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "אתה מפספס את העיקר. כן, כולם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
אתה מפספס את העיקר.
כן, כולם "יהודים", אבל כל אחד לפי הגדרתו.
למונח יכולות להיות משמעויות רבות ושונות, שיכולות להתקיים במקביל ולא צריכות להפריע אחת לשנייה.
לא חייבת להיות הגדרה אחת שמקובלת על כולם.
אורתודוקסי ינהג לפי ההגדרה האורתודוקסית, רפורמי לפי ההגדרה הרפורמית, משיחיסט לפי ההגדרה המשיחיסטית, וחילוני לפי ההגדרה הסוציאלית האישית שלו.

האם זה אומר שכל אחד יכול לבחור איך להגדיר "מיהו יהודי"?
בפשטות – כן, השאלה כמה אנשים יסכימו עם ההגדרה שלו.
נכון לעכשיו, ישנם מספיק אנשים שלא מסכימים עם ההגדרה שלך..

זה עובד ככה רק בגלל שהנחת המוצא שלך היא שהעובדה תלויה בכמה אנשים מקבלים אותה ולא במשהו בלתי תלוי.

רפורמים יכולים לטעון שהם יהודים. הם יכולים לטעון שלאכול חזיר לא סותר את עצם יהדותם (שוב, דת ולא לאום) ויכול להיות שמספיק אנשים אפילו יקומו בבוקר ויגידו "וואלה, נכון", כי זה היכולת להיות דתי עם כמעט אפס אילוצים זה ת'כלס קונספט ממש מגניב ואין פלא שהוא תופס (ע"ע פרוטסטנטים). אבל היות וחלק מההגדרות של להיות יהודי, בלי קשר לאבולוציה של הדת, כוללת צ'ק ליסט בסיסי מסוים יש פה פרדוקס.

על אותו משקל אדם יכול לסגוד לבודהה ולרצוח אנשים ולטעון שהוא יהודי דתי, אנשים עלולים אפילו להאמין לו, אבל זה לא אומר שהוא כזה.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 18-09-2015, 23:22
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "[QUOTE=ShoobyD]אתה מפספס את..."

לעניות דעתי אתם מדברים על שני דברים שונים.
הראשון הוא שלכל אדם הזכות להאמין בכל מה שהוא ירצה לגבי עצמו, להגדיר את עצמו ככל שיחפוץ ולחשוב על עצמו כל מה שבא לו.
דבר אחר לחלוטין זה לגרום לאחרים לקבל את ההגדרה שלו ככזה.

בין להחליט שא5ני מרגיש שאני מלך העולם, לבין לדרוש מאחרים להכיר בי ככזה - יש דרך ארוכה.
הדרך היחידה לכפות על אחרים להכיר בי כמשהו (כלשהו) זה לעמוד בקריטריונים שלהם לאותו משהו.

זכותו של כל אוכל טריפות ובועל נידות להגדיר את עצמו כיהודי, אבל כדי שמישהו יגדיר אותו כיהודי, הוא צריך להתחיל לשמור שבת וכשרות ועוד לא מעט חוקים...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 19-09-2015, 07:22
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "לעניות דעתי אתם מדברים על שני..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי cre666
הראשון הוא שלכל אדם הזכות להאמין בכל מה שהוא ירצה לגבי עצמו, להגדיר את עצמו ככל שיחפוץ ולחשוב על עצמו כל מה שבא לו.
דבר אחר לחלוטין זה לגרום לאחרים לקבל את ההגדרה שלו ככזה.

לא בהכרח, כי שובי העלה מקרים של אנשים שאינם יהודים שמצליחים לשכנע אחרים לקבל את ההגדרה שלהם ככאלה, ועדיין אינם יהודים.

שובי מדבר על הגדרה עצמית+ לגרום לאחרים לקבל את ההגדרה.
אני אומר שאפילו אם קבוצה עומדת בקריטריונים האלה זה לא אומר שהיא חלק מיהדות, כי עדיין יש דרישות בסיס שאינן פתוחות לפרשנות אישית או חברתית.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 19-09-2015, 09:51
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "[QUOTE=cre666] הראשון הוא..."

תן לי לנסח את זה קצת אחרת, בצורה שתתאים ספציפית למקרה שלך.

1. מותר לכל אחד להגדיר את עצמו איך שירצה, כולל בהגדרה "יהודי".
2. אין לאף אחד את הזכות לדרוש ממך (או מכל אחד אחר) להכיר בו כיהודי (או כל דבר אחר), אלא אם הוא עומד בקריטריונים הרלוונטיים להגדרה הזו.

דוגמא: אני יכול לטעון שאני בחורה שבדית. מותר לי (וגם מותר לי להיות אידיוט, שזה מה שאהיה אם אטען שאני שבדית... אבל עזוב את זה בצד).
בלי ניתוח שינוי מין, הגבהה ב 20 ס"מ, צביעת שער, שינוי המוצא שלי ועוד - אין שום סיבה שמישהו בעולם יקבל את ההצהרה שלי ברצינות.

מקובל?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 19-09-2015, 19:02
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,334
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "תן לי לנסח את זה קצת אחרת,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי cre666
תן לי לנסח את זה קצת אחרת, בצורה שתתאים ספציפית למקרה שלך.

1. מותר לכל אחד להגדיר את עצמו איך שירצה, כולל בהגדרה "יהודי".
2. אין לאף אחד את הזכות לדרוש ממך (או מכל אחד אחר) להכיר בו כיהודי (או כל דבר אחר), אלא אם הוא עומד בקריטריונים הרלוונטיים להגדרה הזו.

דוגמא: אני יכול לטעון שאני בחורה שבדית. מותר לי (וגם מותר לי להיות אידיוט, שזה מה שאהיה אם אטען שאני שבדית... אבל עזוב את זה בצד).
בלי ניתוח שינוי מין, הגבהה ב 20 ס"מ, צביעת שער, שינוי המוצא שלי ועוד - אין שום סיבה שמישהו בעולם יקבל את ההצהרה שלי ברצינות.

מקובל?

עקרונית "מקובל", אבל יש פה בעיה מושרשת יותר ובשביל להעביר אותה יותר בבירור אולי כדאי לבנות על הדוגמא שנתת.

הטרנד של הטרנסג'נדריות ושות' זה כבר מזמן חדשות ישנות, היום נהוג שבני אנוש מזדהים כבעלי חיים ממינים שונים, כחפצים, או בריבוי ושילוב של הנ"ל. כלומר זה עדיין יחסית נדיר אבל לא לחלוטין בלתי מקובל להתקל בבני אדם שטוענים שהם למעשה זאב או חיתול (לא, לא חתול. חיתול). חוד החנית של האווירה הנאורה, המתקדמת והמטפחת של היום טוען בתוקף שכל אחד מאתנו הוא פתית שלג ייחודי ולכן לי כבן אדם (על אחת כמה וכמה זכר "לבן") אין את הזכות או היכולת להגיד לבן אדם שבוחר להזדהות בתור זאב שהוא לא זאב, אע"פ שהוא חסר את כל המאפיינים שנדרשים להיות זאב פרט לאלו שבני אנוש וזאבים חולקים מלכתחילה.

כלומר, יש בעולם אנשים שמסתובבים וטוענים בתוקף שהם בע"ח ו/או חפצים ויש לא מעט אנשים אחרים שטוענים בתוקף שהם אכן כאלו.
כלומר- הם עונים על שתי דרישות הבסיס כביכול- הגדרה עצמית וקבלה ע"י החברה. אבל הם אובייסלי לא אותם דברים שהם טוענים שהם.

על אותו משקל "יהודי" משיחי. הוא מגדיר את עצמו יהודי. יש לא מעט אנשים שמקבלים את ההגדרה הזאת שלו. אבל הוא לא באמת יהודי בגלל שהוא לא עומד בחלק מדרישות הבסיס.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 20-09-2015, 15:20
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "[QUOTE=cre666] הראשון הוא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי golani_2
אני אומר שאפילו אם קבוצה עומדת בקריטריונים האלה זה לא אומר שהיא חלק מיהדות, כי עדיין יש דרישות בסיס שאינן פתוחות לפרשנות אישית או חברתית.
שוב, לא חלק מהגדרת ה"יהדות" שלך.
אין דרישות בסיס מוחלטות עבור המונח, רק עבור פשרנויות ספציפיות שלו.

בפעם השלישית:
למונח יכולות להיות משמעויות רבות ושונות, שיכולות להתקיים במקביל ולא צריכות להפריע אחת לשנייה.
לא חייבת להיות הגדרה אחת שמקובלת על כולם.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 20-09-2015, 15:17
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "[QUOTE=ShoobyD]אתה מפספס את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי golani_2
זה עובד ככה רק בגלל שהנחת המוצא שלך היא שהעובדה תלויה בכמה אנשים מקבלים אותה ולא במשהו בלתי תלוי.
בדיוק כך.
אתה קורא לזה "הנחת מוצא", אני קורא לזה "מציאות"; כמו שכתבתי:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
לא קיימת לה בשמיים אלת ההגדרות המילוניות שמחליטה אילו משמעויות נכונות ואילו לא, זה תלוי בדוברים.
האם אתה סובר אחרת?

אם הדוברים החליטו שהשם העברי "בוטנים", שבמקור התייחס לפיסטוקים, ישמש לכינויים של "אגוזי־אדמה" שיובאו בכלל מאמריקה – אז זהו שמם..



ציטוט:
במקור נכתב על ידי golani_2
אבל היות וחלק מההגדרות של להיות יהודי, בלי קשר לאבולוציה של הדת, כוללת צ'ק ליסט בסיסי מסוים יש פה פרדוקס.
מי החליט?
זה צ׳ק ליסט בסיסי מסוים להגדרה שלך ליהדות, שלא בהכרח תופסת לשל אחרים.
יש בעולם מספיק אנשים, שאת חלקם אתה יכול לראות פה בפורום, שסוברים שהצ׳ק ליסט הבסיסי של האמונה היהודית כוללת גם אמונה בקבלה, בשדים ורוחות, באסטרולוגיה ובגלגולי־נשמות.



ציטוט:
במקור נכתב על ידי golani_2
על אותו משקל אדם יכול לסגוד לבודהה ולרצוח אנשים ולטעון שהוא יהודי דתי, אנשים עלולים אפילו להאמין לו, אבל זה לא אומר שהוא כזה.
אם מספיק אנשים מקבלים את ההגדרה שלו – זה בדיוק מה שאומר שהוא אכן כזה..
הוא לא "יהודי אורתודוקסי" דתי, והוא לא "יהודי רקונסטרקטיבי" דתי, אבל הוא בהחלט "יהודי <הכנס פה שם של הכת החדשה שלו>" דתי.
שוב, למונח יכולות להיות משמעויות רבות ושונות, שיכולות להתקיים במקביל ולא צריכות להפריע אחת לשנייה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 21-09-2015, 19:22
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "ממש אין לי כוח להיכנס..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי golani_2
השם אולי ישתנה, המשמעות לא.
זה בדיוק מה שניסיתי להבהיר לך..
יהדות במובן האורתודוקסי לא תשתנה כי קיימות משמעויות נוספות, חדשות וישנות יותר.
הפואנטה היא שמשמעות אחת אינה יותר לגיטימית מהאחרת (מה שאתה ניסית לקבוע), בייחוד כאשר אינה זו שהמציאה את המושג, כמו היהדות האורתודקסית (ובנג׳מין כבר העיר לך על כך).


הדוגמא שלך דווקא עומדת בעוכרייך.
תפוז הוא הרי קיצור ל"תפוח־זהב", אבל אין לו קשר לפרי התפוח המקראי; כך גם עם תפוח־אדמה, שכמו הבוטנים יובא מאמריקה.
"חשמל" שימש במקרא ככל הנראה לזהב־לבן, בהמשך הפך לכינוי סוג של מלאכים עשויים אש, וכיום, ובכן..
במקרא "קישוא" הוא מלפפון, ו"מלפפון" מקורו מיוונית ומשמעותו מלון.

זה אומר שהשמות הללו אינם לגיטימיים?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 21-09-2015, 19:53
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "ופה בדיוק שורש העניין, אתה..."

מה זה "מה שהוא מייצג"? הקונספט שמיוצג לפי ההגדרה שאתה הולך לפיה?
שוב, בפעם המי־יודע־כמה, איש לא מנסה לשנות את ההגדרה שלך..

פשיטא שיהדות רפורמית אינה נחשבת יהדות במובן האורתודוקסי – זו סוג של טאוטולוגיה*.
אני צריך להזכיר לך שהדיון התחיל מכך שאתה הכרזת שאינה נחשבת "יהדות" באופן כללי? כלומר שאתה זה שנדבק למינוח המילולי..
אתה זה שדיבר על תאימות מוחלטת בין המינוח המילולי ל"מושג המופשט" הספציפי שלדעתך הוא מסמל.

*לומר שרפורמים אינם תואמים לקונספט האורתודקסי זה כמו לומר "שחור אינו מתאים לקונספט של לבן" – מה בדיוק אמרת פה?


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 21-09-2015 בשעה 20:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 17-09-2015, 12:14
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
השאלה היא למה אתה כופר בדבר כה ברור.
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "אני כופר בזה שהם הוציאו את ירושלים, אז למה אתה חופר?"

Reform Judaism's Changes to the Amidah

There are significant differences between the traditional Amidah and that said in Reform congregations. The traditional liturgy has been revised repeatedly by the Reform movement, in order to shorten the service and omit passages not in line with Reform doctrine. As a result, references to a personal messiah as opposed to a messianic age, resurrection of the dead, restoration of the sacrificial cult, and the existence of angels are all rephrased. Changes have also been made to conform with the egalitarian nature of Reform Judaism.

The first blessing is mostly unchanged, except that it includes Sarah, Rebecca, Rachel, and Leah in addition to Abraham, Isaac, and Jacob, in keeping with the egalitarian nature of Reform Judaism, and in recognition of the significant contributions of the Matriarchs. Most Reform prayer books change the text to read "redemption" instead of "a redeemer." The second blessing talks of resurrection of the dead, a doctrine not accepted by Reform Judaism. It is amended to affirm God as the source of all life who has implanted within us eternal life. In the third blessing about holiness of God, the Hebrew that might literally be translated as "holy beings" (angels) is changed to "those who strive to be holy." With regard to the middle blessings, the first four are retained, although they are rewritten in a gender-neutral language (For example, God is referred to as a Sovereign or a Ruler, and not a Father or a King). In the fifth blessing (refaenu), the traditional "who heals the sick of His people Israel" is changed to "Healer of the sick" to be more inclusive. In the sixth blessing, for economic prosperity, the phrase "Bless our year like other years" is omitted. The next blessing, for ingathering of the exiles (teka b'shofar), is rewritten. The Reform version begins like the traditional text, but in place of the petition for the ingathering of the exiles, it goes on to emphasize hope for universal freedom. The blessing for justice (hashiva shofteinu), is also rewritten to express the hope for universal justice instead of the restoration of Israel's judges. The blessing against heretics (lemalshinim) is omitted. The blessing for the righteous is abridged. The blessing for Jerusalem is rewritten. Instead of beseeching God to rebuild Jerusalem and reestablish the Davidic monarchy, the Reform version is a prayer for the present and continuing welfare of the people of Israel. It also alludes to the connection between Zion and the messianic hope. In the blessing concerning the Davidic dynasty, the hope for restoration of the Davidic commonwealth is broadened into a concept of a Messianic Age. The last middle blessing (shomea tfila) is abridged. With regard to the last three blessings, in the one on Temple worship, the traditional references to sacrificial worship are omitted; instead, a thought on the theme of God's nearness to all who seek God with sincerity is used. The blessing of thanksgiving uses the complete text, rendered in gender-neutral language. The content of the last blessing is unchanged, although the translation is more freely done.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 17-09-2015 בשעה 12:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 17-09-2015, 02:39
צלמית המשתמש של פפילון
  משתמש זכר פפילון פפילון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.15
הודעות: 136
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "אבל הוא צודק, וזה לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי golani_2
אבל הוא צודק, וזה לא הרס.

רפורמים הם חלק מהעם היהודים בדיוק כמו כל יהודי אחר (לפחות אלו מהם שנולדו לאמא יהודיים ולא שעברו גיור מחופף) אבל הדת שאותה הם מקיימים היא אינה יהדות (ברובם כמובן, הרפורמה היא לא הומגנית בדיוק כשם שהאורתודוקסיה אינה הומוגנית).

הדת הרפורמית (ופה אני אעשה הכללה רק לשם נוחות הכתיבה) שואבת הרבה סממנים ומנהגים מהיהדות, אבל היא לא יהדות, בדיוק כשם שהאסלאם, הנצרות, היהדות המשיחית וכו' כולם שואבים סממנים מהיהדות אבל אינם חלק מהדת היהודית.

כשלון שהורס את העם היהודי? ממש לא.
הדת היהודית (בניגוד לדתות האחרות שהוזכרו) אינה תלויה בהגדלת כוחה ויהודי שרוצה להוציא עצמו מהכלל מוזמן לעשות זאת. מעניין שהעובדה שכ"כ הרבה יהודים אירופאיים לא ילכו לבית כנסת נחשבת כשלון של היהדות, אבל עצם זה שכ"כ הרבה יהודים גרים באירופה מלכתחילה עוד לא הציתה פה קיטונות של כשלון מדינת היהודים.

הדת היהודית לא צריכה להתאים עצמה למי שהיא לא מתאימה לו, מדינת ישראל לא צריכה להתאים עצמה למה שהיא אינה. רוצה אדם להיות חלק מהקבוצה? הוא מוזמן. לא יאה בעיניו הקבוצה? ילך לאן שבא לו, אבל שלא יתלונן.

אז מה האמת?
בטח היהדות שמאמינה בכוחם של המתים? או זאת שממציאה חוקים ותקנות חדשות לבקרים?
או זאת שמפרשת את התנ''ך כרצונה? או שאתה בכלל אתה מדבר על היהדות ההיא שרבניה גדוליה מראים צניעות רבה בכך שמחזיקים את כספם הרב בבונקר?


היא לא טובה בהרבה מהרפורמיים, אם בכלל.

וזה אני אומר בתור אחד שחושב שהרפורמיים הם לא ממש יהודים - מהפן הדתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #114  
ישן 15-09-2015, 18:08
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,245
בתגובה להודעה מספר 113 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "לא כל היושבים בשטחים הכבושים הם נוער איכותי"

כשכותבים על נוער איכותי, מה בדיוק מודדים...?
נראה כי קיים קוד אנכרוניסתי בלתי כתוב במיינסטרים המקומי [וזה גם מתבטא פה],לגבי מה היא איכות נוער.
חוסר יכולת של הדורות האחרונים להגדיר בצורה שפויה ועניינית מה היא איכות של נער ,הביאו אותנו למצב הנוכחי, בו אנו נעזרים גם בתכתיבים מיובאים ,ומדידות שגם הם מקורם מחוץ לארצנו ,העוזרים לנו ,בבועה ,להבין מה טוב, ומה למדוד.
וכל מה שכתבתי הוא חלק מבעיה רחבה יותר של הגדרת איכויות בכל תחום...כשבעיית הגדרת מה הוא נער איכותי, אולי היא אם כל חטאת, מפאת יכולתה להשפיע על מי שגדל פה,ודרכו, על כל הקורה פה.

נערך לאחרונה ע"י רם אדמון בתאריך 15-09-2015 בשעה 18:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:09

הדף נוצר ב 0.21 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר