לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #19  
ישן 15-09-2016, 16:38
  eli542 eli542 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.05.07
הודעות: 12
מטוסים ישנים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "09-2016: תשעה מטוסי F-15D מתנת הדוד סאם לחגים"

מדובר במטוסים מאוד ישנים. מטוס 80-005 וכן 79-0008 שימשו אבי טיפוס לניסויים. מטוסים כאלו בדרך כלל נלקחים מבסיס מונטן מגרש עודפי הצבא שהוצאו משרות. שאר המטוסים גם הם באותו גיל ומאותו מקום.
מעבר לעובדה שהמטוסים הוצאו משרות לאחר 12 שנות שרות במהלכן קרעו להם את הצורה, צברו שעות טיסה רבות, מחזורי התעייפות רבים וכן צברו הרבה ערכי G חריגים הם אוחסנו משך שנים רבות. הם סובלים מהתעייפות החומר. ומהתיישנות טכנולוגית מול הצרכים העדכניים של שדה הקרב מולו מתמודד חיל האוויר הישראלי.
היה חכם לקנות מטוסי F15 חדשים מהגרסה העדכנית ביותר בעלי תכונה של חותמת מכם נמוכה במקום לרכוש מטוסי F35 שהם כלל אינם חמקנים אלא רק בעלי חותמת מכם נמוכה.
אם היה על מערכת הביטחון לממן הרכישה מתקציבה אזי לא היו רוכשים מטוסי F35.
לעניות דעתי שליחת גרוטאות אלו כמענק של הדוד סם הינה לעג לרש מצד נשיא ארה"ב כלפי מדינת ישראל. אם היה רוצה יכול היה להעניק מטוסים הרבה יותר חדשים.
בארה"ב עושים למטוס קרב טיפול רבתי אחד ולאחר תקופת שרות נוספת המטוס מסיים את חייו.
ממטוס בן 12 שנות שרות שנגלל מפס הייצור בשנת 2004 בגרסה העדכנית E שתואמת את הדגם I ושודרג בעת ביצוע הטיפול הרבתי, ניתן להפיק תועלת בהשבחתו להמשך שרות בחיל האוויר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 15-09-2016, 18:40
  eli542 eli542 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.05.07
הודעות: 12
בתגובה לשאלת החבר Cfox
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "[QUOTE=eli542] היה חכם לקנות..."

אני מציע לך לקרוא את המאמר של מר יפתח ש' שפיר חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי שכותרתו מטוס ה -F35 - על הדבש ועל העוקץ והנספח לו.
מטוס חמקן הוא מטוס שלא נראה כלל על המכם לעומת מטוס בעל חתימת מכם נמוכה חתימתו במכם קטנה מהמצופה והמיקום שלו שונה מזה שקלט המכם.
במילים אחרות מטוס F35 נראה על המכם וניתן לעקוב אחריו ולפגוש אותו באוויר ובמהלך מפגש כזה באוויר אל מול F15I אין כל סיכוי ל F35 לחזור בשלום לבסיסו.
כשמדברים בפיסיקה של המכם מדברים על גל באורך מסוים ובתדר מסוים המשוגר לחלל האוויר ומוחזר מעצם שפגע בו ועקב כך מוחזר אל המכם.
שינוי תדר ואורך הגל יאפשר לקבל חותמת מכם בגודל ובמיקום ברורים ומדויקים. הרוסים מזה זמן חוקרים את הנושא במטרה למצוא את התדר ואורך הגל שיוחזר מחומרים מרוכבים כדוגמת אלו מהן מיוצר ה F35. חברת בואינג הציעה פתרון פשוט וזול כדוגמת מטוס F18 סופר הורנט משופר שצופה בחומר בעל חותמת מכם נמוכה וזו אינה ההצעה היחידה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 15-09-2016, 20:17
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 9,752
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי eli542 שמתחילה ב "בתגובה לשאלת החבר Cfox"

חבל לחטוף את האשכול ובכ"ז:

ציטוט:
מטוס F35 נראה על המכם וניתן לעקוב אחריו ולפגוש אותו באוויר ובמהלך מפגש כזה באוויר אל מול F15I אין כל סיכוי ל F35 לחזור בשלום לבסיסו.


ה- F35 שקוף לאורך הגל של טילי ה- AIM120 של ה- F15I; כל עוד הוא יצליח להישאר מחוץ לטווח ה- AIM9 שלו (מה שדי קל , בהתחשב בכך שה- F35 יודע איפה ה- F15I אך לא להיפך), הקרב חד-צדדי.

ציטוט:
שינוי תדר ואורך הגל יאפשר לקבל חותמת מכם בגודל ובמיקום ברורים ומדויקים. הרוסים מזה זמן חוקרים את הנושא במטרה למצוא את התדר ואורך הגל שיוחזר מחומרים מרוכבים כדוגמת אלו מהן מיוצר ה F35

מעניין מדוע הרוסים האלו לא ספירו זאת לרוסים האחרים במשרד ההגנה הרוסי, שמשלמים כסף רב על פיתוח הסוחוי T50 החמקן (-:

ציטוט:
חברת בואינג הציעה פתרון פשוט וזול כדוגמת מטוס F18 סופר הורנט משופר שצופה בחומר בעל חותמת מכם נמוכה וזו אינה ההצעה היחידה.

נו, היא הנותנת. אם חברה ענקית כמו בואינג הסתפקה ב-"סיילנט איגל" ובמכלי דלק צורתיים ל- F18 ולא הסתכנה בפיתוח מתחרה ראוי (ואגב, גם להם אין לקוחות)- זה מראה שיש ב- F35 משהו.

כללית- אני מתפלא על הנטיה לפקפק ב- F35, מטוס שכבר הגיע ליכולת מבצעית ראשונית בשתי זרועות, ובאותה נשימה לקשור כתרים לפרויקטים רוסיים/סיניים/אחרים שנמצאםי בשלב פיתוח מוקדם בהרבה; כאילו שברוסיה ובסנט-לואיס לא חורגים בתקציבים ולא טועים בהערכתו בפיתוח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 15-09-2016, 21:47
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,962
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "[QUOTE=eli542] חברת בואינג..."

כמובן ,
לכן ה F18 החמקני וה F15SE כולם טובים מאוד על הנייר ואף אחד לא הגיע לכדי מימוש או אפילו ניסויים בשלבים מוקדמים.
אני למשל עובד על מטוס חמקני שמשתמש בתאוריית היקומים המקבלים כדי להעלם (אני פשוט מטיס אותו עד לנקודה שהוא צריך להגיע אליה ביקום מקביל ואז מחזיר אותו ליקום שלנו) בחישובים שערכתי הוא יהיה הרבה יותר חמקן מה ה F35 והוא גם יהיה הרבה יותר חסכוני (אני מתכוון להטיס אותו ביקום מקביל בו האנרגיה הרבה יותר זמינה).
להערכתי הוא גם יעלה לא יותר מ F16 בנוסף הוא יוכל לשאת פי שניים חימוש ודלק מ F15I ובעל יכולות אוויונקה מתקדמות.
לא ברור לי למה מדינה ישראל מתעקשת להזמין את ה F35 העלוב הזה ולא מוכנה להזמין את המטוס שלי שבטוח יענה הרבה יותר טוב על הצרכים שלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 18-09-2016, 08:27
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,424
בהחלט
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "[QUOTE=eli542] חברת בואינג..."

התוכנית היא לא לבנות מטוס חדש,
אלא לעשות התאמות במטוס קיים, מוכח, ואהוב מאוד,
כך שתהיה לך גרסה של אותו מטוס פופולארי - רק עם שדרוגים,
שאחד החשובים בהם הוא חתימת מכ"ם מופחתת.
זו הגישה שהרוסים נקטו בה בפיתוח ה T-50: קודם יישמו חלק מהטכנולוגיות (שלא דורשות שינוי מבנה קיצוני) בSu35s כך שיהיו לך שיפורים במטוס הישן ואהוב (מבוסס Su27), בזמן שמפתחים מטוס מחליף, בפיתוח ארוך יקר וחשוף לתקלות.
זה חשוב - במידה ורוצים שחברה זו תפתח את המטוס שיחליף את הF35, ובדרך תקבל שדרוגים טובים מאוד למטוסי הדור הנוכחי (שלעומת הצפי לא יפרשו).

וזה אומר שתוכל לעשות את הדברים שהתרגלת לעשות עם F18 או F15, להנות ממהירות גבוהה ויכולת תמרון מעולה,
רק שתהיה לו חתימת מכ"ם נמוכה יותר, עם דגש על פרופיל קדמי.
מה שאומר - שמטוסי אוייב וטיליהם יתקשו יותר להינעל עליו (שוב - לעומת F15E או F18).
וזה יכול להיות מאוד משמעותי אם הרוסים ימצאו דרכים להפחית את האפקטיביות של החמקנות שיש בF35 ויצטרכו את המהירות והתמרון שחסרים אצלו.

הרדאר שיותקן עליו אמור להיות APG-82: אותו רדאר שיש בF35, ואותו רדאר שמכניסים במודרניזציה של F15.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 18-09-2016 בשעה 08:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 16-09-2016, 07:49
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 2,389
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי eli542 שמתחילה ב "בתגובה לשאלת החבר Cfox"

1)חמקן הוא מטוס שיש לו חתימה נמוכה.
חתימה נמוכה אומרת שלמכ"מ צריכה להיות רזולוציה מטורפת כדי לקלוט אותו במרחק רב.
כל מכ"מ מסוגל לגלות מטוס חמקן. רק פה השאלה, באיזה טווח?

אתה יכול לקנות את מכ"מ X-band הכי חדשני עם טווח של 400ק"מ ולא תראה את הF-35 כנראה עד שיגיע לטווח של 50ק"מ או אולי פחות.

2)הF-15 משתמש במכ"מ PESA או AESA תלוי בדגם, והם מסוג X-BAND שזה טווח תדרים הרבה יותר גבוה מVHF או UHF. עד שיצליח להנעל עם הAIM-120 הוא יוכל כבר לשגר את הAIM-9.
ה-F-35 לעומת זאת יכול בטווח המקסימלי לשגר ולעוף הרחק הרחק משם.

3)מה אם אני אגיד לך שגם בטכנולוגיה של שנות ה-40 אתה יכול כנראה לגלות מטוס חמקן? חמקן אמיתי!
זה מה שנקרא מכ"מ VHF - Very High Frequency. זהו מכ"מ שלמרות שמו, הוא בעצם בטווח הנמוך מאוד של התדרים שבשימוש צבאי.
הוא יוכל לגלות מטוס F-35 כאשר בטנו או הצד שלו מופנים כלפי המכ"מ (שטח רב) בטווח רחוק של מאות ק"מ אפילו.
רק הבעיה? זהו מכ"מ שהוא לא מדויק מספיק בשביל להנחות חימוש משום סוג כלפי המטוס, וגם אם הטיל המשוגר הוא בעל דיוק של 100%, הוא יחטיא בין מספר מטרים ועד כמה עשרות מטרים.

מכ"מ כזה הוא נטו בשביל גילוי המטוס. כאשר זה קורה, מכ"מ אש בX-BAND בטווח נמוך יותר יפנה כלפי המטוס את רוב העוצמה ויאפשר פתיחת אש.
זה לא תהליך מסובך, אבל זה מגדיל אוטומטית את טווח הפעולה הנדרש כדי ליירט מטוס כזה, וכך גם מגדיל את הסבירות לכשל מסויים שלא יאפשר יירוט.

4)חמקנות היא ממש לא רק צורת המטוס או ציפוי בצבע מיוחד.
זו אנטומיית המטוס, פליטות חום, ובמידה רבה מאוד גם סוג המכ"מ שמשתמשים בו, מכיוון שמכ"מ ארוך טווח ניתן לגלות בעזרת אמצעי ל"א, שברוסיה הם ממש לא מפגרים בתחום הזה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 21-12-2017, 16:28
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 464
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "טייסת היא גוף ניהולי"

מאחר שהוקפץ, רציתי להרחיב לגבי מה שכתבתי:
גודל הטייסת מושפע ממספר דברים:

-גודל פיסי של המטוס. ככל שהמטוס גדול יותר, כך מספר המטוסים קטן. לדוגמא טייסות יסעור וקרנף מכילות טיפוסית פחות מטוסים מאשר טייסות של מטוסים קטנים יותר.

-תקופת השירות: מטוס קו ראשון בתחילת שירותו- באופן טבעי מעט מטוסים בגלל הרצון לפתוח טייסות קו ראשון נוספות בהקדם האפשרי. מטוס לקראת סוף שירותו- טייסות מודממות ומטוסים עוברים לטייסות אחיות- לדוגמא לקראת סוף שירותו של הקורנס היה ניתן למצא בטייסת אפילו 35 מטוסים.

-כמה נרכשו- במקרה של סוג מטוס שממנו נרכשו רק 2-10, לעיתים תיפתח טייסת קטנה ולעיתים יהא זה גף בטייסת אחרת (כלומר הטייסת תהיה מורכבת ממספר סוגי מטוסים). לדוגמא טייסת הדיה (הוקאיי) עם 4 מטוסים ולעומת זאת העטלף (מוהוק) עם 2 מטוסים שהיה רק גף בטייסת 122.
כמו כן זכור גף הסופר פרלון בטייסת 114, שהיתה בעיקר טייסת יסעור.

נערך לאחרונה ע"י oferet בתאריך 21-12-2017 בשעה 16:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:38

הדף נוצר ב 0.46 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2021 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר