לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #19  
ישן 15-09-2016, 16:38
  eli542 eli542 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.05.07
הודעות: 12
מטוסים ישנים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "09-2016: תשעה מטוסי F-15D מתנת הדוד סאם לחגים"

מדובר במטוסים מאוד ישנים. מטוס 80-005 וכן 79-0008 שימשו אבי טיפוס לניסויים. מטוסים כאלו בדרך כלל נלקחים מבסיס מונטן מגרש עודפי הצבא שהוצאו משרות. שאר המטוסים גם הם באותו גיל ומאותו מקום.
מעבר לעובדה שהמטוסים הוצאו משרות לאחר 12 שנות שרות במהלכן קרעו להם את הצורה, צברו שעות טיסה רבות, מחזורי התעייפות רבים וכן צברו הרבה ערכי G חריגים הם אוחסנו משך שנים רבות. הם סובלים מהתעייפות החומר. ומהתיישנות טכנולוגית מול הצרכים העדכניים של שדה הקרב מולו מתמודד חיל האוויר הישראלי.
היה חכם לקנות מטוסי F15 חדשים מהגרסה העדכנית ביותר בעלי תכונה של חותמת מכם נמוכה במקום לרכוש מטוסי F35 שהם כלל אינם חמקנים אלא רק בעלי חותמת מכם נמוכה.
אם היה על מערכת הביטחון לממן הרכישה מתקציבה אזי לא היו רוכשים מטוסי F35.
לעניות דעתי שליחת גרוטאות אלו כמענק של הדוד סם הינה לעג לרש מצד נשיא ארה"ב כלפי מדינת ישראל. אם היה רוצה יכול היה להעניק מטוסים הרבה יותר חדשים.
בארה"ב עושים למטוס קרב טיפול רבתי אחד ולאחר תקופת שרות נוספת המטוס מסיים את חייו.
ממטוס בן 12 שנות שרות שנגלל מפס הייצור בשנת 2004 בגרסה העדכנית E שתואמת את הדגם I ושודרג בעת ביצוע הטיפול הרבתי, ניתן להפיק תועלת בהשבחתו להמשך שרות בחיל האוויר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 15-09-2016, 18:40
  eli542 eli542 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.05.07
הודעות: 12
בתגובה לשאלת החבר Cfox
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "[QUOTE=eli542] היה חכם לקנות..."

אני מציע לך לקרוא את המאמר של מר יפתח ש' שפיר חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי שכותרתו מטוס ה -F35 - על הדבש ועל העוקץ והנספח לו.
מטוס חמקן הוא מטוס שלא נראה כלל על המכם לעומת מטוס בעל חתימת מכם נמוכה חתימתו במכם קטנה מהמצופה והמיקום שלו שונה מזה שקלט המכם.
במילים אחרות מטוס F35 נראה על המכם וניתן לעקוב אחריו ולפגוש אותו באוויר ובמהלך מפגש כזה באוויר אל מול F15I אין כל סיכוי ל F35 לחזור בשלום לבסיסו.
כשמדברים בפיסיקה של המכם מדברים על גל באורך מסוים ובתדר מסוים המשוגר לחלל האוויר ומוחזר מעצם שפגע בו ועקב כך מוחזר אל המכם.
שינוי תדר ואורך הגל יאפשר לקבל חותמת מכם בגודל ובמיקום ברורים ומדויקים. הרוסים מזה זמן חוקרים את הנושא במטרה למצוא את התדר ואורך הגל שיוחזר מחומרים מרוכבים כדוגמת אלו מהן מיוצר ה F35. חברת בואינג הציעה פתרון פשוט וזול כדוגמת מטוס F18 סופר הורנט משופר שצופה בחומר בעל חותמת מכם נמוכה וזו אינה ההצעה היחידה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 15-09-2016, 20:17
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,196
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי eli542 שמתחילה ב "בתגובה לשאלת החבר Cfox"

חבל לחטוף את האשכול ובכ"ז:

ציטוט:
מטוס F35 נראה על המכם וניתן לעקוב אחריו ולפגוש אותו באוויר ובמהלך מפגש כזה באוויר אל מול F15I אין כל סיכוי ל F35 לחזור בשלום לבסיסו.


ה- F35 שקוף לאורך הגל של טילי ה- AIM120 של ה- F15I; כל עוד הוא יצליח להישאר מחוץ לטווח ה- AIM9 שלו (מה שדי קל , בהתחשב בכך שה- F35 יודע איפה ה- F15I אך לא להיפך), הקרב חד-צדדי.

ציטוט:
שינוי תדר ואורך הגל יאפשר לקבל חותמת מכם בגודל ובמיקום ברורים ומדויקים. הרוסים מזה זמן חוקרים את הנושא במטרה למצוא את התדר ואורך הגל שיוחזר מחומרים מרוכבים כדוגמת אלו מהן מיוצר ה F35

מעניין מדוע הרוסים האלו לא ספירו זאת לרוסים האחרים במשרד ההגנה הרוסי, שמשלמים כסף רב על פיתוח הסוחוי T50 החמקן (-:

ציטוט:
חברת בואינג הציעה פתרון פשוט וזול כדוגמת מטוס F18 סופר הורנט משופר שצופה בחומר בעל חותמת מכם נמוכה וזו אינה ההצעה היחידה.

נו, היא הנותנת. אם חברה ענקית כמו בואינג הסתפקה ב-"סיילנט איגל" ובמכלי דלק צורתיים ל- F18 ולא הסתכנה בפיתוח מתחרה ראוי (ואגב, גם להם אין לקוחות)- זה מראה שיש ב- F35 משהו.

כללית- אני מתפלא על הנטיה לפקפק ב- F35, מטוס שכבר הגיע ליכולת מבצעית ראשונית בשתי זרועות, ובאותה נשימה לקשור כתרים לפרויקטים רוסיים/סיניים/אחרים שנמצאםי בשלב פיתוח מוקדם בהרבה; כאילו שברוסיה ובסנט-לואיס לא חורגים בתקציבים ולא טועים בהערכתו בפיתוח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 15-09-2016, 21:47
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,961
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "[QUOTE=eli542] חברת בואינג..."

כמובן ,
לכן ה F18 החמקני וה F15SE כולם טובים מאוד על הנייר ואף אחד לא הגיע לכדי מימוש או אפילו ניסויים בשלבים מוקדמים.
אני למשל עובד על מטוס חמקני שמשתמש בתאוריית היקומים המקבלים כדי להעלם (אני פשוט מטיס אותו עד לנקודה שהוא צריך להגיע אליה ביקום מקביל ואז מחזיר אותו ליקום שלנו) בחישובים שערכתי הוא יהיה הרבה יותר חמקן מה ה F35 והוא גם יהיה הרבה יותר חסכוני (אני מתכוון להטיס אותו ביקום מקביל בו האנרגיה הרבה יותר זמינה).
להערכתי הוא גם יעלה לא יותר מ F16 בנוסף הוא יוכל לשאת פי שניים חימוש ודלק מ F15I ובעל יכולות אוויונקה מתקדמות.
לא ברור לי למה מדינה ישראל מתעקשת להזמין את ה F35 העלוב הזה ולא מוכנה להזמין את המטוס שלי שבטוח יענה הרבה יותר טוב על הצרכים שלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 18-09-2016, 08:27
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
בהחלט
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "[QUOTE=eli542] חברת בואינג..."

התוכנית היא לא לבנות מטוס חדש,
אלא לעשות התאמות במטוס קיים, מוכח, ואהוב מאוד,
כך שתהיה לך גרסה של אותו מטוס פופולארי - רק עם שדרוגים,
שאחד החשובים בהם הוא חתימת מכ"ם מופחתת.
זו הגישה שהרוסים נקטו בה בפיתוח ה T-50: קודם יישמו חלק מהטכנולוגיות (שלא דורשות שינוי מבנה קיצוני) בSu35s כך שיהיו לך שיפורים במטוס הישן ואהוב (מבוסס Su27), בזמן שמפתחים מטוס מחליף, בפיתוח ארוך יקר וחשוף לתקלות.
זה חשוב - במידה ורוצים שחברה זו תפתח את המטוס שיחליף את הF35, ובדרך תקבל שדרוגים טובים מאוד למטוסי הדור הנוכחי (שלעומת הצפי לא יפרשו).

וזה אומר שתוכל לעשות את הדברים שהתרגלת לעשות עם F18 או F15, להנות ממהירות גבוהה ויכולת תמרון מעולה,
רק שתהיה לו חתימת מכ"ם נמוכה יותר, עם דגש על פרופיל קדמי.
מה שאומר - שמטוסי אוייב וטיליהם יתקשו יותר להינעל עליו (שוב - לעומת F15E או F18).
וזה יכול להיות מאוד משמעותי אם הרוסים ימצאו דרכים להפחית את האפקטיביות של החמקנות שיש בF35 ויצטרכו את המהירות והתמרון שחסרים אצלו.

הרדאר שיותקן עליו אמור להיות APG-82: אותו רדאר שיש בF35, ואותו רדאר שמכניסים במודרניזציה של F15.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 18-09-2016 בשעה 08:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 16-09-2016, 07:49
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 3,893
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי eli542 שמתחילה ב "בתגובה לשאלת החבר Cfox"

1)חמקן הוא מטוס שיש לו חתימה נמוכה.
חתימה נמוכה אומרת שלמכ"מ צריכה להיות רזולוציה מטורפת כדי לקלוט אותו במרחק רב.
כל מכ"מ מסוגל לגלות מטוס חמקן. רק פה השאלה, באיזה טווח?

אתה יכול לקנות את מכ"מ X-band הכי חדשני עם טווח של 400ק"מ ולא תראה את הF-35 כנראה עד שיגיע לטווח של 50ק"מ או אולי פחות.

2)הF-15 משתמש במכ"מ PESA או AESA תלוי בדגם, והם מסוג X-BAND שזה טווח תדרים הרבה יותר גבוה מVHF או UHF. עד שיצליח להנעל עם הAIM-120 הוא יוכל כבר לשגר את הAIM-9.
ה-F-35 לעומת זאת יכול בטווח המקסימלי לשגר ולעוף הרחק הרחק משם.

3)מה אם אני אגיד לך שגם בטכנולוגיה של שנות ה-40 אתה יכול כנראה לגלות מטוס חמקן? חמקן אמיתי!
זה מה שנקרא מכ"מ VHF - Very High Frequency. זהו מכ"מ שלמרות שמו, הוא בעצם בטווח הנמוך מאוד של התדרים שבשימוש צבאי.
הוא יוכל לגלות מטוס F-35 כאשר בטנו או הצד שלו מופנים כלפי המכ"מ (שטח רב) בטווח רחוק של מאות ק"מ אפילו.
רק הבעיה? זהו מכ"מ שהוא לא מדויק מספיק בשביל להנחות חימוש משום סוג כלפי המטוס, וגם אם הטיל המשוגר הוא בעל דיוק של 100%, הוא יחטיא בין מספר מטרים ועד כמה עשרות מטרים.

מכ"מ כזה הוא נטו בשביל גילוי המטוס. כאשר זה קורה, מכ"מ אש בX-BAND בטווח נמוך יותר יפנה כלפי המטוס את רוב העוצמה ויאפשר פתיחת אש.
זה לא תהליך מסובך, אבל זה מגדיל אוטומטית את טווח הפעולה הנדרש כדי ליירט מטוס כזה, וכך גם מגדיל את הסבירות לכשל מסויים שלא יאפשר יירוט.

4)חמקנות היא ממש לא רק צורת המטוס או ציפוי בצבע מיוחד.
זו אנטומיית המטוס, פליטות חום, ובמידה רבה מאוד גם סוג המכ"מ שמשתמשים בו, מכיוון שמכ"מ ארוך טווח ניתן לגלות בעזרת אמצעי ל"א, שברוסיה הם ממש לא מפגרים בתחום הזה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 21-12-2017, 16:28
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 690
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "טייסת היא גוף ניהולי"

מאחר שהוקפץ, רציתי להרחיב לגבי מה שכתבתי:
גודל הטייסת מושפע ממספר דברים:

-גודל פיסי של המטוס. ככל שהמטוס גדול יותר, כך מספר המטוסים קטן. לדוגמא טייסות יסעור וקרנף מכילות טיפוסית פחות מטוסים מאשר טייסות של מטוסים קטנים יותר.

-תקופת השירות: מטוס קו ראשון בתחילת שירותו- באופן טבעי מעט מטוסים בגלל הרצון לפתוח טייסות קו ראשון נוספות בהקדם האפשרי. מטוס לקראת סוף שירותו- טייסות מודממות ומטוסים עוברים לטייסות אחיות- לדוגמא לקראת סוף שירותו של הקורנס היה ניתן למצא בטייסת אפילו 35 מטוסים.

-כמה נרכשו- במקרה של סוג מטוס שממנו נרכשו רק 2-10, לעיתים תיפתח טייסת קטנה ולעיתים יהא זה גף בטייסת אחרת (כלומר הטייסת תהיה מורכבת ממספר סוגי מטוסים). לדוגמא טייסת הדיה (הוקאיי) עם 4 מטוסים ולעומת זאת העטלף (מוהוק) עם 2 מטוסים שהיה רק גף בטייסת 122.
כמו כן זכור גף הסופר פרלון בטייסת 114, שהיתה בעיקר טייסת יסעור.

נערך לאחרונה ע"י oferet בתאריך 21-12-2017 בשעה 16:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 06-10-2022, 15:43
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
ישראל תקבל עוד מטוסי F-15 מארה"ב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "09-2016: תשעה מטוסי F-15D מתנת הדוד סאם לחגים"

כנף 173 היא יח' המשמר הלאומי של אורגון עומדת להוציא את כל מטוסי ה F-15 שלה מהשירות
חלק מהמטוסים יועברו לאחסנה, חלק לנאס"א וחלק לישראל, לא ידוע מתי, כמה ומאיזה דגמים
https://www.173fw.ang.af.mil/News/A...tand-down-afte/

בינתיים אצלנו שלושה מהמטוסים שהגיעו ב 2016 נמצאים כבר בשירות פעיל בבסיס תל נוף (980,982,984)
הרביעי (986) בהכנות סופיות ביח' יא"א22 (הותקנו מערכות אך עדיין לא ביצע טיסת בכורה ולא נצבע)

תל נוף 08-2022:
1. בז 984 במדי טייסת 133 (צילום David Weinrich)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

2. אמריקאים לשעבר (גם כן מכנף 173) מחכים לתורם להכנס ליא"א22 (צילום: David Weinrich)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 06-10-2022 בשעה 16:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 07-10-2022, 00:34
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 690
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "אז איך זה מתנהל? גם בחיל..."

אני מאמין שאחרים יודעים הרבה יותר ממני, אבל אשתדל להסביר.
ככל שמספר שעות הטיסה שהמטוס עשה גדל, כך גדל מספר פעולות התחזוקה ומכאן גודל ההוצאה הכספית לשמור על המטוס במצב טיסה.
לכן ממיינים את המטוסים ממערך מסוים מהחדשים יותר לחדשים פחות (מבחינת מחיר להשאירם במצב טיסה). כשרוצים להוציא מטוס מהמערך, זה יהיה מטוס מסוף הרשימה.
כמובן שזה הסבר מפושט. מעריכים את המטוסים במטריצה לפי מאפיינים רבים נוספים- חד/דו מושבי, בלוק, רמת מערכות ושידרוגים וכו'.

בתרחיש שתיארתי- משיגים מטוסים דומ"ש משומשים מהאמריקאים- כמובן שנעשה מאמץ לקבל את אלה מבלוקים יותר גבוהים/דגמים יותר מתקדמים- וכמובן עם מספר שעות טיסה נמוך ככל שניתן (מבין מה שאפשרי לקבל).
במקביל, המערך של החדמ"ש עובר הערכה והמטוסים שבתחתית הרשימה מושבתים. בד"כ משביתים אך משמרים אותם למקרה של אובדן מטוסים וצורך בהחזרתם לשירות.

כזכור- בזים משומשים שקיבלנו מהאמריקאים אחרי מלחמת המפרץ- ברובם היו עם שעות טיסה רבות מדי- כך שהוחלט שלא להחזירם למצב טיסה, אלא להשתמש בהם לקניבליזציה של חלקי חילוף.
כך שבהחלט יתכן שכאשר עוברים מספר שעות טיסה מסוים- כבר לא משתלם להשקיע במטוס (או לפחות- לא משתלם כאשר משווים את העלות למטוסים אחרים במערך שמצבם הטכני טוב יותר).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 07-10-2022, 10:34
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 690
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "אם מטוס שהגיע לפני שש שנים..."

מטוסים משומשים מהאמריקאים- יש תהליך ארוך ומפורט שעליהם לעבור.
קודם כל, מטוס בשירות ח"א עובר בשוטף מספר גדול של הוראות טכניות ושינויים.
מטוס מחא"א חסר את השינויים הנדרשים, כך שהוא בעצם "נשאר מאחור" -והבאתו למצב הדרוש זה עניין של חודשים.
כמו כן, מטוס שיצא בשימוש בחא"א מגיע אלנו בד"כ במצב שהוא דורש PDM- שיפוץ שנעשה ביא"א, לוקח שנים ובו בעצם מפרקים את המטוס לגורמים ובונים אותו מחדש.
לכן מקובל שאם כבר המטוס בשיפוץ ביא"א- צוותים שונים גם מבצעים על המטוס את כל ההוראות הטכניות והשינויים שרק ניתן.
וכאן יש להעיר שזו ממש אומנות לתזמן את בעלי המקצועות השונים שעובדים על המטוס, שהרי שינויי חיווט למשל- זה אפילו יתרון שהמטוס מפורק לגורמים-
ומצד שני יש מצבי ביניים בשיפוץ שבהם כלל לא ניתן לבצע את השינויים מאחר שהחלק עליו מתבצע השינוי כלל אינו מורכב במטוס. או למשל אסור להכניס מתח אך בעלי מקצוע דווקא זקוקים למתח עמ"נ לבצע את הבדיקות המקדימות וכו'.
ח"א נחשב מתקדם מאוד באופן תזמון העבודה, ובכלל הרמה בייצור חלקי חילוף חדשים והדפסה בתלת מימד- היא מתקדמת ביותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 07-10-2022, 12:56
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 690
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "אם מטוס שהגיע לפני שש שנים..."

בגדול, זה שיש מטוסים במצב טוב (הכל יחסי) שמחכים שיתפנה מקום במוסך בז ביא"א- זאת לא בעיה- זה פתרון
מה החלופה? שאין מטוסים שהתקבלו במתנה ולכן אין את מה לשפץ?
כל הלך הרוח בתגובות - שאנו בלחץ של זמן- הוא הפוך מהמצב האובייקטיבי... מטוס משרת עשורים רבים.
בקנה מידה זה- לא יקרה כלום אם יהיה בשיפוץ עוד שנתיים לפני שיטוס עוד 15 שנה.
תחשבו על זה ככה: בכל רגע נתון, אחוז מסוים מהסד"כ נמצא בשיפוץ ארוך טווח. וזה כולל גם מטוסים משומשים שרק הצטרפו לסד"כ.
לו היה מישהו במטה שחשב שקצב השיפוץ אינו משביע רצון- היה מורה ליא"א להגדיל את המוסך (לא רק פיסית, אלא גם הכשרות וגיוס כוח אדם, רכש ציוד וכו').
ומי אמר לנו שלא חושבים על הגדלת הקיבולת ביא"א?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 07-10-2022, 20:40
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
אבל יש כאלה שכן ביצעו טיסות בכורה וכבר משרתים.
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "אם מטוס שהגיע לפני שש שנים..."

המטוסים הגיעו ב 09/2016 והראשון מביניהם (980) נכנס לשירות בתחילת 2018 במקום בז חד מושבי ותיק מאד שכבר גמר את השעות שלו
לא כל המטוסים שהגיעו ויגיעו מארה"ב עוברים השבחה ונכנסים לשירות, אבל המגמה היא כמה שיותר.
הסבירו כאן כבר שבוחרים את הכי טובים ועושים קניבליזציה לאחרים.

רק בכדי שנבין את גודל העומס על המטוסים, בביקור של דייויד בתל נוף לפני כחודשיים הוא הבחין במוסך גם בבז 980 עובר טיפול גדול ומקיף וזה כ 4.5 שנים אחרי שנכנס לשירות.
זה רק מראה את העומס על המטוסים ודרישות התחזוקה בהתאם.

מטוסי ה F-15 הראשונים יוצרו עם תוחלת חיים של 4000 שעות טיסה, בטיפול אמצע החיים קיבלו עוד 4000 שעות.
כיום הטכנולוגיה מתקדמת הרבה יותר וה F-15EX מיוצרים עם תוחלת חיים של 8000 שעות ועם יכולת הארכה בטיפולי אמצע חיים ל 30000 שעות וגם יותר
במסגרת שדרוג מטוסי ה F-15C בפרויקט גולדן איגל, חיהא"א מאריך בטיפולים תקופתיים את שעות הטיסה שלהם ל 18,000

ב 11/2007 מטוס F-15C מהמשמר הלאומי של מיסורי נשבר באוויר לשני חלקים בגלל עייפות החומר, האירוע הזה מהווה צלצול השכמה בכל הקשור לשעות טיסה של מטוסי קרב בכלל ו F-15 בפרט


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 09-10-2022 בשעה 16:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 09-10-2022, 16:51
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
תודה על התיקון
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי RyonI שמתחילה ב "[QUOTE=Fang] ב 11/2007 מטוס..."

חפרתי קצת בנושא ומצאתי שאכן מקדונל דוגלס (כיום בואינג) סיפקה חלקים לא ע"פ התקן.
האורכנים היו אמורים להיות בעובי של לא פחות מ 0.1 אינץ', הווח"ק מצאו שהם היו בעובי שנע בין 0.039 ל 0.073 אינץ'
האירוע גרם לקירקוע מיידי של למעלה מ 1100 מטוסי F-15 בעולם (כולל אצלנו), עם התקדמות החקירה וההבנה שהפגם היה רק בסידרה מסויימת של מטוסי F-15C/D הוחזרו המטוסים בהדרגה לפעילות.
בואינג ניקנסה ב 1 מיליון דולר, במקביל הטייס Maj. Stephen W. Stilwell הגיש תביעה נגד בואינג
https://www.contractormisconduct.or...-midair-breakup

סכימה והסבר של אזור הנזק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עד 2024 חיהא"א יחליף מספר אורכנים ומקשרים בכל מטוסי ה F-15C/D המתוכננים להשאר בפעילות
כתבה

תמונה מהכתבה מ 04/2020, כך ניראה תהליך החלפת הרכיבים במרכז הלוגיסטי בבסיס רובינס
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 09-10-2022 בשעה 17:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 14-10-2022, 16:29
  HSI HSI אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.16
הודעות: 726
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "[b]"יהפכו לישראלים": חיל..."

ציטוט מהכתבה:
"התהליך יהיה דומה לזה שהיה בשנת 2016, אז ישראל קיבלה במתנה עשרה מטוסי F-15D, הדגם הדו-מושבי של מטוס הקרב. בזמנו זה היה "פרויקט ראשון מסוגו להסבת מטוס אמריקאי למטוס בז (F-15) ישראלי", כפי שציינו בחיל האוויר".

במחצית הראשונה של שנות ה-90 קיבל חה"א מטוסי F-15A/B ("בז 5") משומשים מעודפי חה"א האמריקאי, קלט והסב את חלקם (בעיקר את הדו-מושביים), כך שהסבת הבזים שהתקבלו ב-2016 היא איננה פרוייקט ראשון מסוגו.
באותה העת נקלטו גם מטוסי F-16A/B משומשים ("נץ 2"), אשר גם מביניהם נמנו דו-מושביים בשיעור לא מבוטל. אז (ומיד לאחר פירוק טייסת 69 קורנס) החל חה"א לשבץ נווטים אף בטייסות הנץ, כפי שנכתב כאן:

"במהלך אותה שנה החלה הטייסת בקליטת נווטים. רעיון שילוב הנווטים בטייסות הנץ עלה על רקע קליטת 14 מטוסי נץ דו-מושביים מעודפי חיל-האוויר האמריקאי, במסגרת "פריחת הדובדבן" באוגוסט 1994.

צמצום סד"כ מטוסי הקרב נוכח הגידול במשימות שנוספו לחיל-האוויר, יצר בעיות במספר תחומים, שאחד מהם היה משימות הלילה. מאידך ניצבו טייסות הברק בפני מצב של עודף נווטים. אילוצי הסד"כ מחד ועודף נווטים בברק מאידך, היו חלק מהשיקולים שעמדו בבסיס קבלת ההחלטה להעביר נווטים לנץ, שכן תרומתם המבצעית של הנווטים במטוסי נץ עשויה לבוא לידי ביטוי בתחום משימות הלילה וההובלה".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 08-10-2022, 12:52
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "האם יש סיכוי שנקבל גם F-16 ישנים במתנה?"

היתרון הגדול במטוסי ה-F-16 שהם יחסית זולים וחסכוניים מול מטוסי ה-F-15
וזו כנראה הסיבה שארה"ב לא מחלקת אותם אלא בשנת 2020 התחילה בשדרוג של 608 מטוסים מהדגמים C/D בלוקים 40/42 ו 50/52 תחת פרוייקט PoBIT בעלות של כ 6.3 מיליארד דולר.
בתוכנית חיזוקי מבנה בשביל הארכת החיים שלהם, ציפוי חמקני והתקנת מערכות של בלוק 70/72
https://www.ainonline.com/aviation-...upgrade-program

השבוע כנף 115 (המשמר הלאומי של וויסקונסין) הודממה ומטוסי ה F-16C/D שלה עזבו, הצעירים יחסית ייכנסו לתוכנית ההשבחה והותיקים יותר (בלוק 30/32) ייגרעו מהסד"כ.
בשנה הבאה הכנף הזו תתחיל להצטייד ב F-35A, זו המגמה בחיהא"א.

ובבסיס Misawa ביפן המטוס F-16CM בלוק 50 מ"ז 92-3913 עבר ב 27.09.22 את ה 10000 שעות כשהוא מוטס ע"י מפקד טייסת 13 המפעילה אותו [מקור ]
זהו ה F-16 השלישי בחיהא"א שעובר את נקודת הציון הזו.
כל שלושת המטוסים הם מדגם C בלוק 50, ע"פ מה שפורסם הדבר הושג כתוצאה מתחזוקה מוקפדת והשבחות תקופתיות של כ 190000 שעות לכל מטוס.
אז עכשיו יש לנו נקודת יחס של כ 20 שעות תחזוקה כוללות לכל שעת טיסה באורך חיים כזה

בתמונה שצילם Leon Redfern נראה מפקד הטייסת יורד אחרי טיסת ה 10K, יחד איתו אנשי צ"ק
אפשר לראות שהמטוס הזה אחרי השבחה תקופתית גדולה (אולי PoBIT) שכללה את הציפוי החמקני של ה F-35 מפרויקט המשנה Have Glass V
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 09-10-2022 בשעה 05:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 22-02-2024, 17:35
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 690
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "שמונה שנים, וזה המטוס הרביעי..."

כמה הערות:
1. רק חלק מהמטוסים יושמשו לטיסה. אלה שבמצב פחות טוב יפורקו לחלקי חילוף.
מן הסתם דירגו את המטוסים לפי איכותם והתחילו לשפץ את אלה שבמצב הטוב ביותר.
כך שהגיוני שהמטוס השני לקח יותר זמן מהראשון וכך הלאה.
2. PDM לוקח זמן רב וזה מהדברים שיש לעשות לאט וביסודיות. ממש בונים את המטוס מחדש.
3. במוקדם או במאוחר כל בז שנמצא בשירות פעיל יהיה צריך לצאת משימוש או לעבור PDM.
לכן יש בין כה וכה תור של מטוסים שכבר משרתים ושזקוקים ל- PDM והם מקבלים עדיפות.
הבזים מעודפי חא"א הושמשו בשארית הזמן הפנוי שהיה ליא"א להשקיע לאחר השקעת הזמן בבזים שכבר משרתים (שכבר עברו את כל השינויים הנדרשים וכו')- וכך בדיוק היה צריך לעשות.
4. זה חלק אינטגרלי מהפן הלוגיסטי של הפעלת מטוסים- הם תמיד יבלו אחוז מסוים מחייהם בתהליכי תחזוקה שונים ומשונים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:39

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר