במקור נכתב על ידי Benjamin Willard
האבטחת מידע בלי לחשוב פעמיים.
אני לא צחקתי לגבי הנדסת תוכנה.
יש בהנדסת תוכנה שני חלקים:
1. תהליך העבודה ( cmmi ,iso some lie , waterfall, scrum, agile, kanban ) וכו. זה בולשיט ששייך בכלל להנדסת תעשייה וניהול, ואפילו לא שייך לניהול תהליכים, אלא לניהול פרופר. לומדים את זה מכמה מאמרים באינטרנט בשבוע - את כל התורה. ואין לזה שום קשר או דמיון להנדסה.
2. איך תאכלס מפתחים תוכנה (יזום, אפיון, ארכיטקטורה, עיצוב, פיתוח, בדיקות, אינטגרציה, וכו' וכד') . כלומר איזה תהליך ואיזה תוצרים ושלבים צריך בשביל לייצר תוכנה בתכלס. זה הרבה יותר חשוב. אבל גם את זה אפשר ללמוד לבד, בקלות יחסית. הצד הזה הרבה יותר דומה להנדסה, אבל לא.
בשביל להיות הנדסה, וזה תקף לשני הסעיפים, כל הבולשיט הזה צריך להיות מתוקף במחקר, ובתאוריה, או לפחות בניסיון, ולא להשתנות פעם ב7 שנים.
הנדסת בניין זה הנדסה. כנ"ל מכונות. תוכנה זה משהו בין אומנות (art) לאומנות (craft).
|