08-10-2016, 16:03
|
|
|
חבר מתאריך: 15.08.09
הודעות: 600
|
|
חטיבת כוח היברידית עם טורבינת גז
עלה בדעתי רעיון לשלב שתי טכניקות הנעה קיימות,
שלכול אחת מהן יתרונות וחסרונות,
אבל כשמשלבים בין שתיהן אולי ניתן יהיה ליצור את חטיבת הכוח האופטימלית.
הטכניקה הראשונה היא מערכת ההנעה ההיברידית,
שמשלבת גנרטור שמייצר חשמל, טוען מצבר,
ומפעיל מנועים חשמליים שנמצאים בגלגלים של כלי הרכב,
ללא ממסר מכני בין המנוע לגלגל.
כמעט בכול אמצעי ההנעה ההיברידיים שפועלים בטכניקה זו,
הגנרטור הוא בוכנתי.
זאת אומרת שמשקלה של חטיבת כוח היברידית של מנוע ועוד מצבר,
יהיה גדול יותר ממשקלה של חטיבת כוח לא היברידית,
שכוללת רק את המנוע ללא המצבר,
בהנחה שבשני המקרים הספק המנוע הוא זהה,
ובשני המקרים הוא בוכנתי.
אז פה יש חיסרון של משקל גדול יותר של חטיבת הכוח ההיברידית-בוכנתית.
הטכניקה השנייה היא שימוש במנוע מסוג טורבינת גז במקום במנוע בוכנתי.
מנוע מסוג זה הוא קל יותר במשקלו,
דורש פחות תחזוקה, מתאים ליותר סוגים של דלק, ושקט יותר.
עם זאת מנוע טורבינת גז מתאים לטווח מצומצם יותר של רמות הספק,
זה גורם לו לצרוך יותר דלק, וכן לוקח יותר זמן להתניעו.
גם טנק המרכבה סימן 4 הישראלי וגם טנק האברמס האמריקני,
מונעים על ידי מנוע שהספקו 1,120 קילו-ואט.
אולם בעוד מרכבה סימן 4 מונע על ידי מנוע דיזל,
שמשקלו 1800 קילוגרם,
האברמס מונע על ידי מנוע טורבינת גז,
שמשקלו 1134 קילוגרם.
אז במשקל של מנוע הדיזל שמותקן במרכבה,
ניתן לייצר חטיבת כוח שכוללת את מנוע האברמס,
ועוד 666 (מספר המזל) קילוגרם של מצבר יון-ליתיום.
מאחר שכול קילוגרם של מצבר כזה יכול להיות טעון ב 460 קילו-ג'ול,
כמות אנרגיה של מצבר במשקל זה תהיה 306,360 קילו-ג'ול לפי חישוב שלי.
כמות אנרגיה זו תספיק לעד כ 270 שניות בהספק של 1,120 קילו-ואט.
אז תהיה לנו חטיבת כוח באותו משקל ואותו הספק כמו שיש עכשיו במרכבה סימן 4,
רק היא תפעל בטכניקה שונה,
כשהיא מנצלת את היתרונות הן של טורבינת הגז והן של ההנעה ההיברידית.
טכניקת הנעה היברידית עם טורבינת גז זה רעיון שחשבו עליו לפני.
היה בזמנו קונספט של יגואר בשם C-X75 שהתבסס על אותו עיקרון,
רק עם שני גנרטורים במקום אחד. בסוף לא יצא מזה כלום.
יש גם יוזמה דומה של סינים.
https://www.facebook.com/Techrules-954457504639933/
הייתה יוזמה להשתמש בטכניקה הזו גם בסמי-טריילרים,
שדורשים הספק מנוע שקרוב יותר לזה של המרכבה, מאשר זה של אוטו ספורט.
http://www.roadandtrack.com/new-car...ig-natural-gas/
הרעיון היה של חברת Nikola Motor,
אולם הם ירדו מהרעיון,
והחליטו לקפוץ ישר שני צעדים קדימה אל הטכניקה של תאי דלק חשמליים שפועלים על מימן.
הרעיון שאני מציע הוא שילוב של טכניקות קיימות כדי לייצר חטיבת כוח היברידית.
היתרונות האפשריים של מה שאני מציע זה:
טכניקה קיימת מהמדף, שהיא מנוע של אברמס ומצבר יון-ליתיום.
חטיבת כוח שדורשת פחות תחזוקה.
חטיבת כוח שמאפשרת שימוש במגוון רחב יותר של סוגי דלקים.
חטיבת כוח שקטה יותר.
אולי גם חיסכון בדלק אבל פה אני כבר לא בטוח.
מעוניין לשמוע את תגובותיכם.
_____________________________________
|