לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-10-2016, 16:03
  משתמש זכר אספרסו קצר אספרסו קצר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.09
הודעות: 600
חטיבת כוח היברידית עם טורבינת גז

עלה בדעתי רעיון לשלב שתי טכניקות הנעה קיימות,
שלכול אחת מהן יתרונות וחסרונות,
אבל כשמשלבים בין שתיהן אולי ניתן יהיה ליצור את חטיבת הכוח האופטימלית.
הטכניקה הראשונה היא מערכת ההנעה ההיברידית,
שמשלבת גנרטור שמייצר חשמל, טוען מצבר,
ומפעיל מנועים חשמליים שנמצאים בגלגלים של כלי הרכב,
ללא ממסר מכני בין המנוע לגלגל.
כמעט בכול אמצעי ההנעה ההיברידיים שפועלים בטכניקה זו,
הגנרטור הוא בוכנתי.
זאת אומרת שמשקלה של חטיבת כוח היברידית של מנוע ועוד מצבר,
יהיה גדול יותר ממשקלה של חטיבת כוח לא היברידית,
שכוללת רק את המנוע ללא המצבר,
בהנחה שבשני המקרים הספק המנוע הוא זהה,
ובשני המקרים הוא בוכנתי.
אז פה יש חיסרון של משקל גדול יותר של חטיבת הכוח ההיברידית-בוכנתית.
הטכניקה השנייה היא שימוש במנוע מסוג טורבינת גז במקום במנוע בוכנתי.
מנוע מסוג זה הוא קל יותר במשקלו,
דורש פחות תחזוקה, מתאים ליותר סוגים של דלק, ושקט יותר.
עם זאת מנוע טורבינת גז מתאים לטווח מצומצם יותר של רמות הספק,
זה גורם לו לצרוך יותר דלק, וכן לוקח יותר זמן להתניעו.
גם טנק המרכבה סימן 4 הישראלי וגם טנק האברמס האמריקני,
מונעים על ידי מנוע שהספקו 1,120 קילו-ואט.
אולם בעוד מרכבה סימן 4 מונע על ידי מנוע דיזל,
שמשקלו 1800 קילוגרם,
האברמס מונע על ידי מנוע טורבינת גז,
שמשקלו 1134 קילוגרם.
אז במשקל של מנוע הדיזל שמותקן במרכבה,
ניתן לייצר חטיבת כוח שכוללת את מנוע האברמס,
ועוד 666 (מספר המזל) קילוגרם של מצבר יון-ליתיום.
מאחר שכול קילוגרם של מצבר כזה יכול להיות טעון ב 460 קילו-ג'ול,
כמות אנרגיה של מצבר במשקל זה תהיה 306,360 קילו-ג'ול לפי חישוב שלי.
כמות אנרגיה זו תספיק לעד כ 270 שניות בהספק של 1,120 קילו-ואט.
אז תהיה לנו חטיבת כוח באותו משקל ואותו הספק כמו שיש עכשיו במרכבה סימן 4,
רק היא תפעל בטכניקה שונה,
כשהיא מנצלת את היתרונות הן של טורבינת הגז והן של ההנעה ההיברידית.
טכניקת הנעה היברידית עם טורבינת גז זה רעיון שחשבו עליו לפני.
היה בזמנו קונספט של יגואר בשם C-X75 שהתבסס על אותו עיקרון,
רק עם שני גנרטורים במקום אחד. בסוף לא יצא מזה כלום.
יש גם יוזמה דומה של סינים.
https://www.facebook.com/Techrules-954457504639933/
הייתה יוזמה להשתמש בטכניקה הזו גם בסמי-טריילרים,
שדורשים הספק מנוע שקרוב יותר לזה של המרכבה, מאשר זה של אוטו ספורט.
http://www.roadandtrack.com/new-car...ig-natural-gas/
הרעיון היה של חברת Nikola Motor,
אולם הם ירדו מהרעיון,
והחליטו לקפוץ ישר שני צעדים קדימה אל הטכניקה של תאי דלק חשמליים שפועלים על מימן.
הרעיון שאני מציע הוא שילוב של טכניקות קיימות כדי לייצר חטיבת כוח היברידית.
היתרונות האפשריים של מה שאני מציע זה:
טכניקה קיימת מהמדף, שהיא מנוע של אברמס ומצבר יון-ליתיום.
חטיבת כוח שדורשת פחות תחזוקה.
חטיבת כוח שמאפשרת שימוש במגוון רחב יותר של סוגי דלקים.
חטיבת כוח שקטה יותר.
אולי גם חיסכון בדלק אבל פה אני כבר לא בטוח.
מעוניין לשמוע את תגובותיכם.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 08-10-2016, 18:05
  משתמש זכר אספרסו קצר אספרסו קצר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.09
הודעות: 600
משקל חטיבת הכוח
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי בגירה שמתחילה ב "צודק, בכדי לא לקצר את טווח העבודה הוא לוקח דלק כמעט במשקל שהוא חוסך"

חטיבת הכוח שאני מציע לא אמורה לשקול פחות ממנוע דיזל באותו הספק.
נכון שבמקום מנוע דיזל ששוקל X ק"ג יהיה לך גנרטור סילוני+מצבר+מנועים חשמליים,
שבסך הכול ישקלו ביחד גם X ק"ג לא יותר ולא פחות.
הגנרטור הסילוני לבדו שוקל פחות ממנוע הדיזל הבוכנתי. זה דבר ידוע.
אבל בחטיבת הכוח שאני מציע יהיו מספר יתרונות.
1. פחות צורך בתחזוקה
2. תמיכה בסוגים שונים של דלק
3. לא עושה הרבה רעש
ואולי גם
4. חסכון בדלק כי המערכת היא היברידית
אני לא מתחייב שזה יביא לחיסכון בדלק כי יש את הבעיה של זמן ההתנעה של המנוע
אבל אני מאמין שכן יבואו לידי ביטוי שלושת היתרונות הראשונים שציינתי.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 09-10-2016, 17:13
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,901
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי אספרסו קצר שמתחילה ב "שני סוגי מנוע אותו הספק"

אם תברר יותר לעומק תגלה שהאברמס סובל מאוד מזמן תמרון קצר משמעותית מזה של המרכבה.
אמר לי מ''פ אברמס שיש לו כ 4.5 שעות דלק למנוע, לעומת יותר מ10 למרכבה, ואם מתנהלים במחושב, אפשר למתוח את המרכבה עוד ועוד.

האברמס בנוי לשהיות, או לתמרון של התפרצות. לכן יש לו מנוע עזר לאספקת חשמל למערכות ירי בשלבים בהם הוא ממתין עם טורבינת גז כבויה בין תנועה לתנועה.
והיא שותה דלק בטירוף.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 09-10-2016, 18:09
  משתמש זכר אספרסו קצר אספרסו קצר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.09
הודעות: 600
ומה אתה אומר על הנעה סילונית היברידית
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "אם תברר יותר לעומק תגלה..."

מה שאני מציע זה שבנוסף למנוע כמו של אייברמס יהיה גם מצבר במשקל 666 קילו-גרם,
כך שהמשקל של המנוע הסילוני + המצבר = המשקל של מנוע דיזל עם אותו הספק מקסימלי.
היתרון במה שאני מציע לבחון על פני האייברמס זה שמוסיפים מצבר יון-ליתיום במשקל 666 קילו-גרם,
וזה אולי יכול להביא לחיסכון בדלק.
הכלי יוכל לנסוע רק על מצבר למשך 2 3 דקות בלבד, אבל כשהמצבר יורד לרמת טעינה של 20%,
תדלק טורבינת הגז ותתחיל לטעון אותו.
אני לא יודע מה משקל המצבר שקיים כבר באייברמס, אבל יכול להיות,
שצריך יהיה להתקין מצבר ששוקל יותר מ 666 ק"ג ואז משקל חטיבת הכוח הסילונית היברידית,
יהיה גבוה יותר ממשקל מנוע דיזל עם אותו הספק מקסימלי.
הרעיון של רכב קרבי שבו חטיבת הכוח היא גם סילונית וגם היברידית זה רעיון שטרם נתקלתי בו.
אולי בצורה זו ניתן יהיה לנצל את היתרונות של מנוע טורבינת גז על פני מנוע דיזל,
וגם ליצור חטיבת כוח שתהיה חסכונית בדלק עקב היותה משולבת מצבר.
מי שמבין יותר ממני במצברים, במנועי טורבינת גז ובמנועי דיזל, רצוי מהנדס,
יוכל לספק לנו תשובה מדויקת ומקיפה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 09-10-2016, 18:48
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,901
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי אספרסו קצר שמתחילה ב "ומה אתה אומר על הנעה סילונית היברידית"

הצורה בה אתה מזיז את הטנקים שלך היא המכתיבה איזה מן מנוע אתה צריך.
האם בשהיות בקווי הגנה ועמדות, ומדי פעם דילוג?
האם בתמרון מתמשך?
האם במקום בו אתה מחזיק, אתה נע כל הזמן בין נקודה לנקודה?
האם המצבר שלך יודע לתמוך תנועה לאורך זמן?
האם בטנק שלך יש דלק שיזין את הטורבינה למשך הזמן שבו אתה מתכוון להסיע את הטנק?
אין דין טנק ש"שוכב במארב" כדין טנק שמתרוצץ במרחב נתון ועובר מעמדה לעמדה ללא הרף.

מי שיודע לומר איך הוא מייעד את הטנק שלו לפעול, יוכל לסכם את התועלת והמחיר של כל שיטה, להכניס לחשבון יכולת צפיפות אנרגיה ואמצעי האחסון (סולר, גז, סוללות לסוגיהן).

צה''ל שלנו צריך את הכלי הכי מתאים לאזור הפעילות שלנו בתקציב שהמדינה יכולה להרשות לעצמה.
האמריקאים יכולים להגדיר צרכים שונים בתכלית, שיובילו לטנקים שונים בתכלית.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 19-10-2016, 16:56
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 523
היש חובבי רכב ב״שיחון״?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אספרסו קצר שמתחילה ב "חטיבת כוח היברידית עם טורבינת גז"

מישהו פעם ראה את מרוצי המוטו ג׳י פי ? או את כל הנאסקארים ?

יש שם מנועים בעלי יעלות ומילוי נפחי עצום! ... מנועים שמגיעים עד גבול היכולת ומעבר ..
הסיבה שבין כל מירוץ למירוץ הם עוברים אוברול מלא ! שלוקח לרוב ימים. היא בישביל לשמור על ההספקים הנל .. עכשיו אותו דבר כנל לגבי רק״ם שחייב להיות בכשירות מבצעית בעלות נמוכה ובזמינות גבוה .
ליצר מנוע . ולהפעיל אותו זה לא בעיה ! הבעיה היא בתחזוקה שותפת של צי מנועים כאלה שחייבים להיות בזמינות ובתקן מבצעי תמידי .
באברהמס כל זה נלקח בחשבון עוד בתהליך התכנון . ולכן כל יחידת הכח - ממסרה(גיר בעגה ה״מקצועית&#1524+ המנוע הם פלאג אנד פליי . האמריקראים כבל לקחו בחשבון שמנועים האלה יכשלו הרבה ויצטרכו החלפה בשטח. לכן הם יכולים בשעתיים בשטח להחליף מנוע שלם לטנק .
הם יכולים להרשות את זה לעצמם . אנחנו לא . יש להם מערך טכני עצום לשיפוץ ותחזוקת מנועים .
ובאזורי מחיה שקרבות שלנוו יש המון אבק . וזה אחד מהדברים שהכי אוכלים את המניפות .

עכשיו קח בחשבון שככל שהמערכת מורכבת יותר . ( 2-3 סוגי מנועים בפלטפורמה אחת)
מורכב יותר לטפל בה . ולתחזק אותה . וסביר להניח שתיקח חלק במורכבות המבנה הפנימי .
אז נכנסו לסנריו שבו המנוע הדלקי תקין. הפאזות החשמליות במנוע החשמלי תקינות . אבל הסוללה הלכה..( זעזוע כזה או אחר ( עוד בעיה הדנסית)
אמב אתה עושה ?! בשטח באמצע תנאי קרב .. אתה מוציא את המונוע .. שוחט חצי טנק .. בישביל סוללה ? או גנרטור ?
יש הרבה מאוד דברים שצריך לקחת בחשבון בתיוד צבאי .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 19-10-2016, 18:35
  משתמש זכר אספרסו קצר אספרסו קצר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.09
הודעות: 600
משקל חטיבת הכוח
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "היש חובבי רכב ב״שיחון״?"

המשקל של מנוע טורבינת הגז + המצבר לא אמור לעבור לדעתי את המשקל של מנוע דיזל בעל אותו הספק. לכן ההחלפה תהיה לא פחות פשוטה. במנוע טורבינת גז יש פחות חלקים נעים מאשר במנוע דיזל. לא צריך לשמן אותו ויש לו פחות בלאי. אשר לאבק שיכול להיכנס למנוע ולהרוס אותו. בשביל זה אפשר להשתמש במסננים. אין ממסר מכני אלא חשמלי ולכן יהיו פחות חלקים נעים. כמו שציין armored dov, ממסר חשמלי דורש פחות חלקים מאשר ממסר מכני וזה בא לידי ביטוי ב D7E. יכול להיות שבכלל לא יהיה צורך בתיבת הילוכים. אני לא חושב שצריך 2-3 סוגי מנועים בפלטפורמה אחת. יש את טורבינת הגז שהיא הגנרטור, יש את המצבר ויש את המנועים החשמליים. המהנדס איאן וורייט היה ממייסדי טסלה ועכשיו יש לו את החברה וורייטספיד שמפתחת את הרעיון הזה. לדעתי רעיו זה יכול להיות שימושי גם ברכב קרבי.
http://www.wrightspeed.com/


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:12

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר