לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 19-12-2016, 08:28
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,193
משנת 1980 נהרגו ביישובי ישראל למעלה מ- 6700 בני אדם בתאונות דרכים

http://www.local.co.il/petah-tikva/140970/Article/
עוד עולה מהנתונים שהציגה עמותת "אור ירוק" לקראת יום הזיכרון "ישראל עוצרת" שיצוין ב-20 בדצמבר כי תל אביב מובילה במספר ההרוגים בתאונות דרכים משנת 1980 ועד לאוקטובר 2016

*

צריך לעבור למכוניות ללא נהג

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9...%D7%92%D7%9C )

בחודש ספטמבר 2015, הודיעה הקבוצה כי הם השלימו נסיעה ללא תאונה של 1,948,394 קילומטרים בנהיגה אוטומטית ללא נהג כשהיא מצהירה שזהו סך הקילומטרים שגומע נהג ממוצע במשך 75 שנות נהיגה, ושבמהלך הדרך של 1,948,394 הק"מ שהרכב עבר הוא נתקל ב-600 אלף רמזורים, 200 אלף שלטי "עצור" ומאה שמונים מיליון כלי רכב אחרים[7][8]. התאונות שכן התרחשו, קרו בשל רשלנות מצד הנהג ברכב השני, ולא בזה של גוגל

עוד..
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9...%9E%D7%99%D7%AA

*

אם היה מדובר להציל 6700 במלחמות, המדינה הייתה משקיעה בזה הון עתק. גם בנושא הזה של מכונית ללא נהג, הממשלה יכולה לעשות פיטורי מס וכדומה לנוהגים במכוניות ללא נהג.
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/


נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 19-12-2016 בשעה 08:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 23-12-2016, 11:21
  פשוט1 פשוט1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.12.15
הודעות: 59
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי hamedinai שמתחילה ב "משנת 1980 נהרגו ביישובי ישראל למעלה מ- 6700 בני אדם בתאונות דרכים"

1) לא ברור למה ננקב לו"ז החל מ1980 . שרירותי לגמרי ולא ממש חשוב.

2) יש הרבה הרוגים בתאונות דרכים ללא ספק.

3) הטענה שהדברים קשורים בהשקעות ממשלתיות נוספות היא עורבא פרח.
א) גם בחינוך השקעת הכספים הולכת ועולה והיא שניה רק לתקציב הבטחון , למרות
זאת התוצאות פוחתות והולכות. (עובדה הנלמדת ממבחנים בינ"ל והשוואות לתוצאות מדינות אחרות )
ב) יבדקו בבקשה - ללא ספק ניתן ברוב המקרים להוכיח גורמי התאונה- וילמדו
לדעתי בקלות רבה שרוב התאונות הן פרי מעשה ידי אדם = רשלנות מהותית בנהיגה =עבירות
תנועה מהותיות .
"תרומת" החלק התשתיתי שולית לחלוטין .

ההמלצה לעבור למכוניות ללא נהג נחמדה מאד , יש לי הצעה הרבה יותר פשוטה , שיתחילו
לנהוג (ולהתנהג) בצורה שפויה ונורמלית ולא לחשוב שהכביש הוא אתר לחימה ויש תחרות
קבועה בהגעה מרמזור אחד לזה שאחריו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 23-12-2016, 17:14
  פשוט1 פשוט1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.12.15
הודעות: 59
רגוע לחלוטין
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אני מציע שתרגע קצת עם ההעלבות, ותראה את נתונים בפועל"

א. מי שפותח דלת לרוח יקבל משב . לא אני פתחתי .

ב. נהיגה והתנהגות באים מאותו שורש.
הנחיות התעבורה מדברות על נהיגה בהתאם לתנאי הדרך .(תשתית או אחרת)
הזלזול בהנחיות = זלזול בחיי אדם.

ג.המדינה משקיעה ים כסף בתשתיות
1)מצב הכבישים בארץ לא פחות טוב ממדינות אחרות .
2)כמובן שתמיד יהיו כבישים שראוי לשפץ. אין לדבר סוף.

הנסיון להראות שהמדינה צריכה להשקיע עוד מיותר. זה סוג של קמפיין .

הפתרון בהקטנת הנפגעים בכבישים טמון רובו ככולו בגורם האנושי שמעדיף להתעלם מתנאי
הדרך להמשיך לעשות כבתוך שלו , בדיוק כמו במערכת החינוך ,(זלזול במורים) במערכת ה
בריאות(פגיעה ברופאים ואנשי צוות אחרים) ובכלל בחברה, בתקשורת, בכנסת וכו'.

אגב, גם הזלזול של המגיב בנימין בדברי הוא חלק מאותה תרבות קלוקלת.

יש לך משהו לומר לי? לדעתך טעיתי?? מצוין , כתוב בנימוס. לא תזכה למנה בחזרה.

זלזול בזולת הוא שם המשחק בארץ הזאת בעידן הנוכחי .

שלום רב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 26-12-2016, 12:00
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
נקודת הפתיחה שלך שגוייה
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי פשוט1 שמתחילה ב "רגוע לחלוטין"

שהרי מלכתחילה - שיעור ההרוגים בתאונות בישראל נחשב נמוך בהשוואה עולמית.
כך שאין זלזול גורף בהנחיות או בחיי אדם,
יש זלזול נקודתי - בחברה הערבית ובקרב נהגים צעירים, המוביל לכמות תאונות עודפת בציבורים אלו, ולכך צריך טיפול נקודתי.
ולכן הטענה שהבעיה היא הגורם האנושי - היא שקר/טעות/חלק מקמפיין.


מהצד השני - המדינה לא משקיעה "ים כסף",
עד לא מזמן ההשקעה באוטוסטרדות, גשרים ומנהרות, הייתה מינימלית, ונמוכה משמעותית מכל מדינות המערב,
ורמת התשתיות בפריפריה הייתה מתאימה למדינת עולם-שלישי.
פרוייקטים תשתיתיים לצמצום תאונות (כמו למשל הרחבת כבישים ראשיים בין-עירוניים ל2 מסלולים לכל כיוון, התקנת הפרדה קשיחה בין 2 הכיוונים, סימון שוליים "רועש" למניעת הרדמות , טיפול בצמתים וכבישים "אדומים") הם גם התפתחות חדשה יחסית, למרות שבמערב הם סטנדרט.
הכבישים בישראל מאוד צפופים ביחס לנהוג במערב - ויש לכך השפעה לרעה על התאונות,
בכל הנוגע לתחבורה ציבורית (הדרך הנפוצה במערב לפעול לצמצום תאונות והפחתת צפיפות בכבישים), ההשקעה בישראל נמוכה במיוחד, וגם שם - התחילו לבנות תשתית מודרנית רק בעשור האחרון.

ולא ברור אם צריך להשקיע הרבה מעבר למה שמשקיעים היום - שהרי כאמור,
בישראל כבר יש שיעור תאונות ותמותה נמוכים בהשוואה עולמית,
ובהחלט יכול להיות שעדיף להשקיע את הכסף ברפואה, ולהציל יותר חיים.
זו מטבעה - החלטה ציבורית כמה כסף להשקיע בכל נושא.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פשוט1
אגב, גם הזלזול של המגיב בנימין בדברי הוא חלק מאותה תרבות קלוקלת.
יש לך משהו לומר לי? לדעתך טעיתי?? מצוין , כתוב בנימוס. לא תזכה למנה בחזרה.
הסגנון של הלפרוסט לא "נעים ומפנק",
אבל כשאתה מגיב בצורה גסה - אתה לא טוב ממנו.
אתה לא מכיר בכלל את הפרטים, ובמקום לשאול למה מה שכתבת הוא קשקוש,
אתה ישר מקלל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 26-12-2016, 12:34
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
תלוי אילו כבישים
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "הייתי מנחש שדווקא מבחינת..."

כשיש במדינה אחת שפע אוטוסטרדות שנבנו טוב,
ובמדינה אחרת יש בעיקר כבישי-נחש דו-סטריים חד-מסלוליים שכל שנתיים צריך לחדש,
התוצאה היא שבמדינה אחת הכל מתקתק, ובשנייה באופן קבוע צריך "לכבות שריפות".

כשבנו את כביש "עוקף קריית-אתא" הופתעתי לגלות שבנו אותו מלכתחילה גרוע,
עם פחות-מדי מסלולים ויותר מדי רמזורים,
למרות שכבר כשהוא נבנה היה ברור שיש בו צווארי-בקבוק שיגרמו לפקקים קבועים.
גם בכביש חיפה-עכו היו תקלות מיותרות שגרמו לעומס ועצבנות, ושמחתי מאוד כשהם תוקנו בשנים האחרונות.
מה לעשות - כשבונים כביש חדש, צריך לתכנן ולבדוק אותו טוב, ולפעמים אפילו לגלות ברגע האחרון שהתכנון גרוע ולבנות מחדש,
מאשר להישאר עשורים עם כביש מצ'וקמק ומסוכן כי נגמר התקציב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 26-12-2016, 15:57
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
עכשיו יש
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "צא מקריית אתא... מצב הכבישים..."

תיקנו סוף-סוף כשלים בסיסיים בעוקף קריית-אתא,
בנו את כביש עוקף קריות,
תיקנו כשלים של עשרות-שנים בכביש חיפה-עכו.
בנו מנהרה מתחת לכרמל.
בנו מערכת תחבורה ציבורית סבירה לקריות ולעיר התחתית של חיפה.

וממשיכים להרים תשתיות תחבורה סבירות,
כך שתגיע עם אוטוסטרדה מבאר-שבע עד סמוך לנהריה או קריית-שמונה
עם רכבת עד בית-שאן.
ויש תוכנית לשדרג כל כביש בין-עירוני רציני לדו-מסלולי או לבטל עקיפה.

כשאתה משווה את מה שיש היום לתשתיות העלובות שהיו לפני עשור (לעקוף באופן עקום את חדרה כדי לעלות לכביש 6, להזדחל 40 דקות בעיר התחתית כדי להגיע לכביש 2),
זה הבדל אדיר.

ועדיין,
כשאתה משווה תהליך התייחסות רציני לתחבורה שהחל לפני עשור,
למדינות מערביות שמשקיעות באופן דומה (ובתח"ץ הרבה יותר) כבר עשרות שנים,
הפער די ברור.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 26-12-2016, 10:38
  פשוט1 פשוט1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.12.15
הודעות: 59
תשובה: דבריך מעודדים זלזול בחיי אדם והרוגים רבים
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "דבריך הם הבל, ורעות..."

ואנמק בפשטות:
האחריות המלאה , מלאה מלאה , לא 90% לא 95% אלא 100% מלא מלא מלא
היא על הנהג .

כשהכביש משובש או כשיש ערפל, או כל מפגע אחר על "כבוד הנהג" לנהוג בהתאם
לתנאי הדרך . הטלת האחריות על גורמים חיצוניים מהווה זלזול גם באינטילגנציה ועוד יותר
בחיי אדם ותורמת רבות להגדלת מס' ההרוגים והנפגעים האחרים בכבישים.

יש מקרים מועטים ממש שבהם האחריות המלאה אינה על הנהג.
דוגמא: שיבוש פתאומי בפעולת רמזורים תוך כדי תנועה .אז אפשר להאשים את התקלה הפתאומית.
או אם צינור נוזל הבלמים נקרע מסיבה כלשהי תוך כדי נסיעה- תקלה במכונית.


בכל מקרה אחר כולל ערפל כבד וכיו"ב אחריות הנהג היא לנהוג בהתאם לתנאי הדרך !!!!

ומי שחשקה נפשו לנסוע שלא בהתאם לתנאי הדרך מסכן הן את עצמו והן את זולתו .

וכל מי שטוען אחרת עושה שקר בנפשו . בפשטות משקר ביודעין ותורם בכך להגדלת מס' ההרוגים והנפגעים האחרים .

נ.ב אני משער שנהגתי בכבישי הארץ וגם לא מעט בחו"ל יותר משנות חייך.
בוא נגיד שאני נוהג יותר מ50 שנה. על דו"ג , משאיות כבדות כולל טריירלים , רכב בטחון (אמבולנס)
,
יש לי דוח אחד בכל השנים האלה על חניה במכונית הפרטית בכחול לבן שזמן החניה החוקי הסתיים ולא החלפתי פתק .
ויש תאונה אחת בעברי כשעמדתי עם משאית פול טריילר ברמזור אדום וגאון אחד נכנס בי מאחור .
וכמובן ניסה להאשים אותי שעמדתי לא נכון
זהו.

תנהג נכון (ולא פחות מזה תתנהג נכון) והכל יהיה בסדר.

נערך לאחרונה ע"י פשוט1 בתאריך 26-12-2016 בשעה 10:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 26-12-2016, 12:13
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,907
אתה נהנה להאשים את הנהגים - כדי להרגיש שאתה "בסדר"
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי פשוט1 שמתחילה ב "תשובה: דבריך מעודדים זלזול בחיי אדם והרוגים רבים"

בפועל - כביש שלא מתוחזק ויש בו בורות וסדקים - גורם סטטיסטית ליותר גלגלים להקרע בזמן נהיגה ולגרום תאונה,
בכביש חשוך - הסבירות לפגוע בהולך רגל יותר גבוהה,
כשאין שבילי אופניים ונהג האופניים נוסע על הכביש, ההסתברות לפגיעתו עולה,
בכביש עם פניות חדות ומפתיעות - הסיכוי להחלקה ותאונה עולה,
בצמתים לא-מרומזרים יש סטטיסטית יותר תאונות מבכיכרות-תנועה וצמתים-מרומזרים.


אתה בוחר להאשים את הנהגים - ב 100% מהאשמה,
ומתעלם לחלוטין מהסטטיסטיקה שמראה בבירור שתשתיות טובות גורמות תמיד להפחתת תאונות,
לעומת קיטורים והאשמות שלא תורמים דבר.
כי אנשים לא יסעו תמיד לאט כי אולי הצמיג יתפוצץ פתאום,
לא יבחינו בהולכי רגל בחושך באותה צורה כמו כשיש תאורה,
לא יבחינו בנוסע האופניים ב100% מהמקרים,
ולא תמיד ידעו שלפניהם יש שמן או בוץ על הכביש ויש סכנת החלקה חמורה.

הגישה שלך מתאימה למדינות עולם-שלישי שמחפשות כסת"ח כדי לא לעשות כלום.
גישת לי-זה-לא-יקרה.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 26-12-2016 בשעה 12:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 27-12-2016, 21:45
  פשוט1 פשוט1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.12.15
הודעות: 59
איני בוחר להאשים אף אחד.
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אתה נהנה להאשים את הנהגים - כדי להרגיש שאתה "בסדר""

אני בוחר בדרך הנכונה עפ"י ראייתי ונסיוני העצום בנהיגה .

האחריות מוטלת ב100% על הנהג למעט מקרים איזוטריים .(שציינתי)

שים לב איפה ומתי רוב התאונות (בעיקר הקטלניות) מתרחשות וע"י מי.
99% אשמת ה"גורם האנושי"
אי ציות לחוקי התנועה, חוסר תשומת לב לתנאי הדרך .

עצוב לספר אבל גם אשה שמסתובבת לתינוק שלה
לאחור כדי להעסיק אותו ומסיטה מבטה מהדרך וגורמת לתאונה - זאת אשמתה בלבד.
אני כבר לא מדבר על אנשים שעסוקים בהרבה דברים החל מקריאת עיתון , סמס ודיבור בסמרטפון
וכו' וכו'. הנרדמים , והשיכורים והמסוממים ועוד ועוד.
למה להכביר?? התשתית אשמה?? התשתית בארץ מצוינת ומשתפרת מאד.
יש כבישים שאינם מושקעים , אז מה?? הרי אין לדבר סוף.
יש סדרי עדיפויות גם בזה. הרי אי אפשר לרצות את כולם.
לא נותן שום זכות יתר לנהגים ועוברי דרך להמשיך בדרכם בניגוד לחוקים ולתנאים .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 27-12-2016, 22:19
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
לעולם לא תצליח לחנך 100% מהנהגים
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי פשוט1 שמתחילה ב "1) לא ברור למה ננקב לו"ז החל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פשוט1
ההמלצה לעבור למכוניות ללא נהג נחמדה מאד , יש לי הצעה הרבה יותר פשוטה , שיתחילו
לנהוג (ולהתנהג) בצורה שפויה ונורמלית ולא לחשוב שהכביש הוא אתר לחימה ויש תחרות
קבועה בהגעה מרמזור אחד לזה שאחריו

ומספיק אותם האחוזים הבודדים המשתוללים (ולא נשלה את עצמנו שניתן לחנך יותר מ-95% מהנהגים, אפילו לא עם עונשים כבדים באופן מגוחך) כדי לגרום לתאונה שלאו דווקא תפגע בהם, אלא בך או באחרים שכל פשעם היה שנקלעו בטעות לאותו מקטע כביש עם הפורעים.
ואני אפילו לא מזכיר פה את התאונות שנגרמות שלא בכוונה, כמו נהג שאיבד שליטה על הרכב בגלל משהו שקרה על הכביש, או שנרדם, או שאפילו קיבל התקף לב.
לכן, הפתרון הטוב ביותר הוא להוציא מהמשוואה הזו - של תשתית+רכב+נהג את הגורם מספר 1 של תאונות: הנהג.
מלבד היתרון האדיר של מכונית שנוהגת את עצמה ומורידה את ההסתברות לתאונות לרמה אפסית (במידה וינתנו התנאים האופטימליים), ישנם עוד יתרונות:



  • נהנה מהגברת ניצול הזמן שלנו (תוכל לעבוד או לנוח בזמן שהרכב מסיע אותך לעבודה, ובאופן כללי לנצל זמן לדברים אחרים שניתן לעשות מהרכב)
  • אין פקקים - אם כל המכוניות נהוגות את עצמן, הן "תדברנה" אחת עם השניה והעומס בכבישים יופנה לאיזורים אחרים באופן אוטומטי, מה גם שהסבירות שיווצרו פקקים תרד פלאים - הנה סרטון מצויין שמסביר בדיוק את זה:

    לצפייה במקור באתר YouTube,

    לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן...
  • הביטוח לרכב יעלה גרושים. כמה כבר יעלה לבטח רכב שהסבירות שיעשה תאונה יורדת בעשרות מונים?
  • לא תצטרך משטרת תנועה. חיסכון של מיליונים למדינה - המכוניות נוהגות עצמן אך ורק לפי חוקי התנועה ממילא.
  • לא תהיה חייב להחזיק רכב בעצמך - תאר לך סוכנות רכב שמשכירה רכבים לפי דרישה, ובמנוי חודשי. כשאתה צריך ליסוע, אתה מזמין רכב אליך באפליקציה, הוא מגיע לבדו אליך מחניון הרכבים הקרוב ביותר, מוריד אותך ביעד ונוסע לחניון הקרוב, וחוזר חלילה.
  • לא תצטרך להיות "נהג מונית" של הילדים - הילד רוצה ליסוע לבית הספר? לחברים? הרכב יקח אותו לבד, ויחזור לקחת אותך לעבודה...
  • לא צריך לקחת חצי יום חופש באמצע שבוע או לעמוד בתור ארוך לטסט בשישי בבוקר - הרכב יעשה את זה לבד
ואלה רק כמה מהיתרונות. מה שמצחיק זה, שהטכנולוגיה הזו ממש מעבר לפינה וכל מה שדרוש להביא אותה לידי מימוש זה לתת דחיפה גדולה, כמו שהמדינה שלנו - מדינת הסטארט-אפ - מסוגלת. במקום להעביר כספים לכל מני עמותות שמשלמות שכר לכל מני אנשים שיושבים ומאוננים מול גרפים וסטטיסטיקות, ומפעם לפעם משחררים תשדיר מטומטם לרדיו - תשקיעו פרומיל מהסכום הזה בהפיכה של נהיגה אוטונומית לפרוייקט לאומי. אני בטוח שתוך שנים מעטות ביותר תהיה גרסה טובה מספיק של מערכת כזו לנהיגה על כבישי הארץ, לפחות לנהיגה ברוב הזמן, ובהמשך תקבל מקצה שיפורים שתביא אותה לרמה אולטימטיבית, ואז יצרני המכוניות יתחרו ביניהם רק על הפינוק שהנוסעים ברכב יקבלו בזמן הנסיעה, והרבה פחות בגאדג'טים מטופשים וגגות נפתחים וג'אנטים ממגנזיום...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"



נערך לאחרונה ע"י efekt בתאריך 27-12-2016 בשעה 22:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:15

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר