20-03-2017, 09:04
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
|
|
תלוי את מי אתה שואל...
אתר שברור שהוא מסחרי - הוא אתר שבו נעשה מסחר, כלומר שניתן לקנות ו/או למכור בו דברים, או שהוא אתר המשמש שער לפעילות מסחרית - לדוגמה אתר של חנות שאולי לא מוכרת מוצרים באופן אלקטרוני דרך האתר, אך האתר מציג את מרכולתה של החנות (מק"ט, תמונה, מחיר וכיוצ"ב) ונותן לך אפשרות ליצור קשר עם המוכר או סתם מציין את מספר הטלפון של החנות.
יש שיקראו לכל אתר שמופעל על ידי חברה ולא על ידי אדם פרטי בשם "מסחרי". (בניגוד ל"אתר פרטי")
ויש שיקראו לכל אתר שמייצר הכנסות כלשהן, כגון אתר המציג פרסומות, בשם "מסחרי", אף אם מדובר באתר שלא מופעל על ידי חברה... וזאת ללא קשר לרווחים שהוא מייצר (שייתכן ומספיקים לכסות את קיום האתר ותו לא)
לסיכום, כאמור, זה תלוי את מי אתה שואל.
אשר ל CRM, שזה שם כללי למערכות שהן בד"כ מורכבות מאוד, נדיר לראות אותן באתר אינטרנט. חברה לא צריכה לחשוף את כל המידע על הלקוחות שלה באמצעות אתר אינטרנט. לרוב, נחשף חלקיק קטן של המערכת (יצירת הזמנה ומעקב אחר הזמנות) כלפי חוץ, כדי לחסוך העברת מידע תמידית בין מערכת האתר לבין מערכת ה CRM, שלרוב תשב במנותק מאתר האינטרנט של החברה. כיוון שהחלק הנחשף קטן יחסית, קל יותר לעשות אותו מאובטח.
כיוון ש CRM בהגדרתו עוסק בלקוחות, הייתי אומר שלרוב יהיה מדובר באתר מסחרי - אם כי לקוח הוא לא בהכרח מישהו שקונה משהו. למשל, נניח שיש ארגון התנדבותי כלשהו שעוזר לאנשים לנהל את ההוצאות שלהם ככה שהם לא ייכנסו למינוס, והוא מחזיק מערכת CRM כדי לתעד את כל התקשורת עם ה"לקוחות" שלו - האנשים עם המינוס. האנשים האלה לא יקנו שום דבר מהארגון, והם בכל זאת "לקוחות", אבל ודאי שאי אפשר לקרוא לארגון שלא גובה שקל בשם "מסחרי" (לדעתי כמובן).
|