לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #12  
ישן 27-01-2019, 22:27
  יואב כהן יואב כהן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.19
הודעות: 14
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי rigerriger שמתחילה ב "יואב. הטיל נע בשלב היירוט..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי rigerriger
יואב. הטיל נע בשלב היירוט במהירות של 2.5קמ'/שניה. הרי הוא לא סתם "נפל" מהמדף במחסן, על רגלו של קצין מודיעין רוסי? אני מניח שלא יהיה אפשרי להפיק מספיק מידע לבצוע הנדסה לאחור משבבי המתכת שהתפזרו בשטח. צריך לתת אמון במכננים שלקחו את הנושא בחשבון בזמן התכנון. הטיל הוא משאב מתכלה, וברור שאחוז מסויים מהם יהיה נפלים, או שלא ייפגעו- וברור שייפלו בשטח אוייב.
בנוסף, הרייני להבטיח לך שהל"פ הרוסי עבד כאן שעות נוספות. ברצונם לגרום לנו לחשוב פעמיים בכל פעם שננסה ליירט עם "קלע דוד"- מחשש ל "זליגת מידע טכנולוגי".


ייתכן שאתה צודק אבל -

1. אם ראית את הפרקים של "תעופה בחקירה" אתה יודע שגם אחרי התרסקות קשה החוקרים מצליחים הרבה פעמים לשחזר את המטוס ולזהות את הגורם הקטן שהוביל להתרסקות.

2. מהירות הטיל אכן גבוהה כאשר הוא מאיץ לעבר המטרה, אך לאחר שמנועו כבה והוא מתחיל ליפול למטה אני דיי בטוח שמהירותו קטנה בסדרי גודל...

3. אני מניח שהאלקטרוניקה בטיל כזה מתוכננת ואמורה לעמוד בעומסים קשים מאוד, אני לא אתפלא אם חלק מהשבבים שורדים גם התרסקות של הטיל על הקרקע. אם זה שבב מרכזי שעליו צרוב למשל האלגוריתם שמכוון את הטיל אז בהחלט יש סיכוי שמומחים בתחום יצליחו לשחזר מתוכו את אותו אלגוריתם אם השבב לא נפגע קשה מדי בהתרסקות.

4. המקרה הזה הוא בהחלט סיבה לדאגה, מקווה שאתבדה.

נערך לאחרונה ע"י יואב כהן בתאריך 27-01-2019 בשעה 22:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 28-01-2019, 01:16
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 13,989
הרוסים מכווינים טילים למטרות שלהם כבר שנים רבות, למה שאלגוריתם ישראלי יחדש להם משהו?
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי יואב כהן שמתחילה ב "[QUOTE=rigerriger]יואב. הטיל..."

ה"סודיות" של מערכת לא נמצאת רק ברכיב אחד שלה, אלא בכלל המערכת. לידי הרוסים - לכאורה - הגיע רק חלק קטן ממנה, הטיל, אבל לא הגיע לידיה קרון הבקרה ויחידות השליטה, המשגר, המכ"מ וכו'.
בהנדסה לאחור, גם לטיל שנתפס במצב מושלם, ה-"רווח" יהיה ככל הנראה לא יותר מלהבין את מעטפת הביצועים של הטיל והמגבלות שלו כיחידה נפרדת.
בנוסף וכמו שציינו פה, כאשר משתמשים בחימוש חדש יודעים שחלקים ממנו יפלו לידי האוייב, ומתכננים אותו כך שהנזק שיגרם מחשיפה כזו יהיה המינימלי ככל שניתן.
לא ישגרו אל מעל שטח האוייב שום דבר שעלול לגרום נזק נוראי אם יפול בידי האוייב, כי סטטיסטית לא ניתן להימנע מכך.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 27-01-2019, 03:03
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 1,643
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי יואב כהן שמתחילה ב "אין שאלה, זה פשוט מרגיז ונראה..."

הטיל המיירט בשרביט קסמים, בניגוד לטילים רבים אחרים, משתמש ב-2 שיטות הנחיה אקטיבית, במקום אחת.
ישנן 3 שיטות הנחיה עיקריות הנפוצות בטילי אוויר אוויר:
מכ"מ אקטיבי, מכ"מ פסיבי, ואופטי.

בטילים ארוכי טווח יש שימוש במכ"מ פסיבי ומכ"מ אקטיבי.
בטווח קצר משתמשים בד"כ בחיישן אופטי.
בהתאם לקונספציה של הטיל אפשר ליצור שילובים שונים.

אגב, סתם להבהרה, מכ"מ פסיבי זה לא מכ"מ שנמצא פיזית על הטיל אלא רכיב הקולט מידע ממכ"מ שנמצא במקום אחר, כגון כלי הטיס ששיגר את הטיל, או סוללת הנ"מ. המכ"מ מקבל מיקום של מטרה ושולח אותו לטיל, שיטה שמאבדת יעילות בטווח ארוך, אך חוסכת כסף רב בכל זאת.

הטיל המיירט של שרביט קסמים משלב בין היתר מכ"מ פסיבי, מכ"מ אקטיבי, וחיישן אופטי.
לשלב מכ"מ ביחד עם חיישן אופטי זו בעיה רצינית. מדוע?
התשובה היא יחסית פשוטה - המכ"מ צריך לשבת ממש בקדמת הטיל וששום דבר לא "יחסום" אותו כי אז הוא מאבד מהדיוק שלו.
לעומת זאת, חיישן אופטי בכלל לא יקלוט שום דבר אם יש מלפניו משהו.
החליטו שיש צורך לשים את 2 החיישנים בקידמת הטיל בכל זאת, ולכן יצרו אף אסימטרי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 27-01-2019, 11:13
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,013
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "הטיל המיירט בשרביט קסמים,..."

אני לא מומחה, אבל עשית פה סלט.
* מכ"ם אקטיבי. לדוגמה, AMRAAM. רב"ת הטיל כולל מכ"ם משדר וקולט. לרוב, שיטה זו משולבת הנחיה אינרציאלית, רוצה לומר, הטיל נורה לאיזור המטרה עם תיקון מסלול ובקטע הסופי הטיל רוכש את המטרה ומנהג את עצמו אליה (כמו ב- AMRAAM), או סמי-אקטיבי, כאמור ישנו מכ"ם חיצוני חזק יותר שעוקב אחר המטרה ומתקן את מסלול עד הקטע הסופי בו ההנחיה מתבצעת באמצעות מכ"ם ברב"ת (כמו ב- Phoenix).


* מכ"ם סמי-אקטיבי. מה שאמרתי לגבי ההנחיה של Phoenix. השיטה הכי נפוצה עד הופעת AMRAAM ודומיו. רק לשם הבהרה - כן ישנה אנטנה ברב"ת הטיל, היא קולטת את הסיגנל שמשודר על ידי מכ"ם חיצוני ומוחזר מהמטרה ולפיו הרב"ת מנהג את הטיל כלפי המטרה. לדוגמה, Sparrow.

* מה שאתה דיברת עליו, אם הבנתי נכון, זאת הנחית רדיו (או חוט) או הנחית רוכב-קרן, כאשר לטיל באמת אין שום אנטנת מכ"ם וההנחיה מתבצעת באמצעות מכ"ם שרואה הן את המטרה והן את המיירט ו"מפגיש" בין השניים או כאשר המיירט נע לאורך מעין קונוס שיוצר מכ"ם ההנחיה (או ציין לייזר). אפשר להגיד שהראשונה היא צאצא ישיר לשיטות ההנחיה המוקדמות ביותר, כאשר הנווט היה צריך לעקוב ויזואלית אחרי המטרה, אחרי המיירט, אחרי הכיוון והמהירות שלו עצמו ולהפגיש בין כולם ידנית. לדוגמה, X-4 הנאצי או Sparrow I.

* מכ"ם פסיבי. הכוונה בדרך כלל לשיטת ההנחיה בה רב"ת מנהג את הטיל אל עבר מטרה קורנת. בעיקר נפוץ בטילי אויר-קרקע, אבל אני מכיר פרוייקטים של טילי אויר-אויר שהיו אמורים להתבסס על השיטה הזאת, למשל R-27EP.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 27-01-2019 בשעה 11:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 28-01-2019, 10:10
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 2,013
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "אחרי המנוע הרקטי לטיל יש 2..."

שמע, או שאני לא הבנתי אותך, או שאתה לא ממש מבין את הנושא. פולסים - זה המנוע הרקטי. ישנם מנועים שבנויים לשרוף את הדלק בפעימה או פולס אחד ויש שמחולקים למקטעים המאפשרים הפעלה מתוזמנת, קרי, בפולסים, בדיוק בגלל המגבלה של רוב מנועי דלק המוצק - הקושי בשליטה על שריפת הדלק. אתה לא "מדליק מנוע (דלק מוצק) רקטי לעוצמה מקסימלית", המנוע מתוכנן (או בעצם, כל פולס) לספק דחף מחושב מראש שתלוי בצורת נחיר הפליטה ומהירות שריפת הדלק. יש כמובן נסיונות לפתח נחירי פליטה רקטיים עם גאומטריה משתנה, אבל זה בינתיים תחום ניסויי, עד כמה שידוע לי.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 27-01-2019, 18:33
  tttttttttttttttttttt tttttttttttttttttttt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.01.17
הודעות: 137
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "יש כמה שיטות שאפשר לנסות,..."

1.אחת המטרות של השמדה עצמית היא למנוע פגיעה אפשרית במי שבקרקע (ישובים, אתרים וכולי), להאיץ אל הקרקע (נניח על ידי הפעלת הפולס השלישי של המנוע הרקטי) לא ממש עומד בקריטריון הזה.
2.לטיל יש הגבלת g כלשהי, נניח שיכולת התמרון שלו במהירות המקסימאלית מאפשרת לו לעקוף את הg המקסימאלי שהמבנה יכול לעמוד בו(כמו חלק מהמטוסים). ככל שהטיל מתרחק ממקום השיגור, ככה הוא מאט וככל שהוא מאט ככה בגדול היכולת שלו לתמרן קטנה. בגלל שלקלע דוד יש בוסטר וגם מנוע בעל כמה פולסים הירידה היא לא עצומה כמו בטילים אחרים, אבל קיימת ואין הבטחה שתהיה מהירות מספקת אם רוצים לבצע השמדה עצמית כשהטיל רחוק מהאתר שיגור. (ולכן בעל מהירות קטנה מהמהירות המירבית אליו הוא יכול להגיע.) חוץ מזה, זה לא מבטיח השמדה טוטלית של הטיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 06:06

הדף נוצר ב 1.27 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר