לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 12-04-2019, 13:38
  משתמש זכר navital navital מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 31.03.11
הודעות: 1,826
8 פקדים עובדי רכבת "חולים" גרמו לסיוט חזרה הביתה לעשרות אלפי חיילים

אין מנוס מלהכשיר חיילים לרכבות ולנמלים בכדי להפעילם לשעת הצורך, גם במילואים.
הממשלה מעולם לא הצליחה מול וועדי עובדים גדולים כאלה שהצליחו תמיד לכופף אותה ולסחוט, עם אקדח על הרקה, משכורות עתק.
אכן בשביתה חוקית עוד ניחא. אבל כשמדובר בשביתה פירטית (עובדים "חולים"), גם בית הדין לעבודה לא יכול לסייע להמשך חיים תקינים לשאר האזרחים.
אע"כ אין מנוס מלעשות כדבריו של סמוטריץ' בימים האחרונים. הכשרת סווארים, פקדים, קטרים ועובדי נמל
בצבא ולהפעילם רק בחסות בית הדין לעבודה.
היום הופצו בקבוצות הוואטס אפ תמונות קשות של מאות חיילים נדחקים לאוטובוס עמוס כאשר כל רצונם להגיע לביתם לשבת...


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7...5472886,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 01-05-2019, 14:27
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 11,479
זה אומר שהממוצע מרוויח 24 אלף ברוטו. בדיוק.
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "שמעתי פעם על מושג הממוצע"

ואני כתבתי "נהגי הקטר הותיקים, מרוויחים עד 40 אלף"
ולפי שיטת הוותק:
החדשים - מרוויחים מעט (11 אלף לנהג ללא וותק וגמולים)
הוותיקים - מרוויחים הרבה (40 אלף לנהג וותיק - שמיקסם וותק וגמולים).
והיום, עקב ההשקעה הגבוהה ברכבות בשנים האחרונות - יש הרבה יותר רכבות ונוסעים ברכבת - וצורך בהרבה נהגים חדשים.

כך שאין סתירה בין הממוצע הגבוה לבין שכר הוותיקים השערורייתי.


ולמעשה,
אני לא רואה בעיה מהותית עם שכר ממוצע גבוה.
שכר גבוה זו דרך טובה לתגמל את המצטיינים והחרוצים,
ולמשוך מצטיינים לענף.
מה שמאפשר לסנן - ולקבל את הטובים ביותר, ולפטר את הגרועים ביותר

אני רואה בעיה גדולה - בשיטת הוותק הנהוגה בוועדים החזקים.
שיטה שמעניקה שכר נמוך למתחילים הנכנסים לענף,
שכר שערורייתי - לאלו שתפסו וותק, ולא ניתן לפטר.
והתנפחות עלויות שכר - כשהחדשים מקבלים וותק.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 01-05-2019 בשעה 14:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 01-05-2019, 16:20
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 11,479
בקונטקסט של הדיון - שכר הוותיקים הוא המשמעותי
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "אין ויכוח על כך שהוותיקים מרוויחים הרבה מאוד"

חדשים מרוויחים מעט - אבל השכר שלהם מתנפח באופן לא-פרופורציונלי עם הוותק.
כל דרישת-שכר של עובד-חדש היום - מזנקת עם הוותק - לרמות הזויות כשאותם עובדים יצברו את הוותק.
זה בדיוק - מה שהופך את הדרישות - לבלתי-סבירות-כלל.

הדבר הסביר הוא - לבטל את התנפחויות-השכר עם הוותק,
לקבוע מנגנון-שכר הגיוני - שבו יש קשר בין תפוקה לשכר - לא בין וותק לשכר.

ולבטל בכלל את השתלטות העובדים על רכוש המדינה - שמעצימה את שיטת הוותק.
אם אדם לא רוצה להיות עובד-מדינה - זכותו,
אבל בכלל לא סביר לכפות על המדינה (שתפקידה לעשות שימוש יעיל בכספי המיסים שלנו) להיכנע לכל גחמה של וועד סחטני שניכס לעצמו את התשתיות שהמדינה משקיעה בהן הון-עתק - ולחלק את כספי המיסים שלנו - לכל דורש.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
בחברה פרטית הגיוני שירצו לשמר עובדים וותיקים, שהם גם בעלי ניסיון רב, פן ילכו למתחרים.
לא.
בחברה פרטית - ירצו לשמר עובדים עם תפוקה גבוהה פן ילכו למתחרים.
וירצו לפטר עובדים עם תפוקה נמוכה - כדי לפנות תקנים לעובדים עם תפוקה גבוהה.
אבל שיטת הוותק מתעלמת מתפוקה
ומונעת פיטורי עובדים.

ולכן העובדים הגרועים - מקבלים וותק, ותוספות שכר,
והתפוקה יורדת.
ואי אפשר לעשות כלום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 02-05-2019, 08:04
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,796
לא לגמרי מסכים
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "בקונטקסט של הדיון - שכר הוותיקים הוא המשמעותי"

אם רוב העובדים מרוויחים לא הרבה (11 אלף זה לא הרבה אבל גם לא מעט יחסית להתפלגות השכר בישראל) אז אין זה מקומם שיבואו בטענות על פגיעה בתנאי ההעסקה שלהם (נאמר, תוספת שעות עבודה, צמצום זמן מנוחה וכו'). וזה כמובן בתיאוריה- אין לי מושג אם ובאיזו מידה יש בפועל פגיעה בתנאי העבודה של עובדי הרכבת והאם זו העילה לסכסוך העבודה.
אגב, בהרבה מקומות במגזר הציבורי יש מצב דומה ובו הוותיקים מרוויחים הרבה ללא פורפורציה למה שמרוויחים העובדים החדשים יתר. ואני מקבל את הביקורת שלך על זה.

לגבי המגזר הפרטי מה שאני מנסה לומר הוא שלעובד וותיק יש ניסיון שנותן לו יכולות גבוהות יחסית ולמעסיק יש אינטרס לשמר עובד כזה. בהנחה שהעובד הועסק ברצף כל השנים בגלל שתפקד טוב (אחרת היה מפוטר בשלב זה או אחר) הרי שהגיוני לתגמל יותר עם העליה בוותק על מנת לשמר את הטובים.
הבעיה היא שמגזר הציבורי פעמים רבות אין שום בקרה על התפקוד של העובד וממילא הוא ימשיך בעבוד ויצבור וותק גם אם תרומתו לא מצדיקה זאת. חמור מכך, הוא עשוי בשלב מסויים לקבל "קביעות" ואז גם אם ברור שתפקודו לא משהו, עדיין ימשיך להיות מועסק ולהתקדם בוותק (ובשכר) אפילו שהוא לא מצטיין בתפקידו. בכל מקרה, הוותק הוא לא סיבה ישירה לתגמול גבוה יותר כי אם סיבה עקיפה- קרי, בגלל שלוותק יש מתאם מסויים עם רמת התרומה המקצועית. ברגע שהוותק הופך לסיבה ישירה לתגמול, יש בעיה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 20:01

הדף נוצר ב 0.48 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר