לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-06-2020, 07:54
  irir irir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 2,238
חיפה, אליהו הנביא באמנות קיר וחוצות.

השם אליהו הנביא וכינויים שלו נפוץ מאוד בחיפה (נראה שאין עוד עיר עם כל כך הרבה מקומות הנושאים את השם הזה). הרשימה ארוכה, לכן לא אכעס על מי שידלג עליה.
אפתח במערת אליהו הידועה, ואמשיך במערת אליהו הקטנה שבתוך מנזר סטלה מאריס;

שני המעיינות בנחל שיח: התחתון = עין שיח , כונה ע"י הכרמליטים מעיין אליהו. גם המעיין העליון = עין משוטטים, כונה כך לפני שנים רבות, ע"י מבקרים.
בתי כנסת: אליהו הנביא (שד' סיני), אליהו הנביא (רח' גוש חלב), אליהו הנביא (רח' סטרומה),
אליהו הנביא (רח' צה"ל), התשבי אוהל יצחק (רח' בית אל).
כנסיות: סנט אליהו (יגיה הקדוש, כנסייה ארמנית, שביל חנא נקארה), מר אליאס (יוונית אורתודכסית, שד' פלי"ם ),
מר אליאס ( יוונית מלכיתית קתולית, רח' עין דור), אליהו (רוסית פרובוסלבית, שד' הנשיא);
בית אליהו (רח' מאיר רוטברג) – ב4 האחרונים נפגש בהמשך.
שכונות: קריית אליהו, רמת התשבי; רחובות: אליהו הנביא (עיר תחתית),
כיכר אליהו (כיום הכיכר ששמה הרשמי כיכר יד לבנים, אך מכונה גם כיכר לין),
התשבי (בנווה שאנן, כיום התיכון), התשבי (ברמת התשבי);
ונסיים באבטיחי אליהו = האבנים הכדוריות שניתן עוד היה למצוא מפוזרות בשכונת כרמליה לפני שנות ה1970.

אליהו הנביא מתואר רבות באמנות. בעיקר נפוצה מה שאני מכנה בהמשך "יצירת המרכבה", בה רואים את אליהו עולה השמימה במרכבה רתומה לסוסים (בין שני סוסים לארבעה) ובצד עומד אלישע ומחזיק בגלימת אליהו.
מלכים ב' ב' י"א-י"ג
יא וַיְהִי, הֵמָּה הֹלְכִים הָלוֹךְ וְדַבֵּר, וְהִנֵּה רֶכֶב-אֵשׁ וְסוּסֵי אֵשׁ, וַיַּפְרִדוּ בֵּין שְׁנֵיהֶם;
וַיַּעַל, אֵלִיָּהוּ, בַּסְעָרָה, הַשָּׁמָיִם.יב וֶאֱלִישָׁע רֹאֶה, וְהוּא מְצַעֵק אָבִי אָבִי רֶכֶב יִשְׂרָאֵל וּפָרָשָׁיו,
וְלֹא רָאָהוּ, עוֹד; וַיַּחֲזֵק, בִּבְגָדָיו, וַיִּקְרָעֵם, לִשְׁנַיִם קְרָעִים.
יג וַיָּרֶם אֶת-אַדֶּרֶת אֵלִיָּהוּ, אֲשֶׁר נָפְלָה מֵעָלָיו; וַיָּשָׁב וַיַּעֲמֹד, עַל-שְׂפַת הַיַּרְדֵּן.


או מה שאני מכנה בהמשך "יצירת המרכבה המצומצמת" - יצירת המרכבה אשר בה אלישע אינו מופיע.
מסתבר שאליהו מתואר באמנות גם במצבים אחרים.
החלטתי לרכז כל מה שמצאתי בחיפה, באמנות קיר, פיסול, ויטרז'ים, במשך השנים. להלן התוצאה.



1.תחריט אבן, "אתחלתא דגאולה", ישראל רובינשטיין 1956.
בבית הכנסת המרכזי רחוב הרצל 60.
יצירת המרכבה המצומצמת, מימין אליהו במרכבה,
רתומה לשלושה סוסים (אחד כמעט מוסתר לגמרי),
על רקע המזבח עם סמלי השבטים. משמאל דמויות נושאות את המנורה בצורה גאה,
כניגוד לנושאי המנורה בשער טיטוס.
בציור המרכבה והסוסים אין שום רמז לעליית אליהו השמימה,
כמו כן לא רואים ליד המרכבה את אלישע.
כל זאת בניגוד ליצירות רבות אחרות.







תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



2.סגרפיטו ותחריט באבן, "אליהו הנביא", חיים נהור 1959. בכניסה הראשית לכרמלית תחנת הנביאים.
יצירת המרכבה המצומצמת
. היצירה אינה קיימת עוד. ייתכן שרק כוסתה באריחים בשיפוץ הגדול של הכרמלית בשנת 1992.
מקור: אלבומי הנהלת הכרמלית. צלם שמוליק אלמני.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



שתי התמונות הבאות, פסל אבן גרניט ורודה, "אליהו הנביא",
שלמה שלזינגר 1998. בצד הצפוני של הכיכר בכניסה לשכונת ורדייה.

האמן כאילו כווץ את יצירת המרכבה המצומצמת, האופקית הדו ממדית,
והפך אותה לפסל אנכי תלת ממדי. במרכז הפסל נמצאת דמות אליהו הנביא
ומעליה שלושה ראשי סוסים.
אחד ממש מעל הדמות והשניים הנותרים, משני הצדדים.
למטה שני גלגלי מרכבה, אחד בכל צד של הפסל.

3א. צילום החזית.
3ב. צילום צד ימין.





תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



4.תבליט אבן , יצירת המרכבה,1847. זו השנה בה הוקדשה הכנסייה לנביא אליהו.
מעל הכניסה לכנסיית אליהו הנביא = מר אליאס, הכנסייה היוונית אורתודכסית שדרות פלי"ם 4.





תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



שלושת התמונות הבאות, בקתדרלת אליהו הנביא = מר אליאס, הכנסייה היוונית המלכיתית קתולית, רחוב עין דור 23.
5א.פסיפס או ציור דמוי פסיפס, ומעליו תבליט אבן.
בפסיפס: יצירת המרכבה. עם 4 סוסים
בתבליט: אליהו עם חרב בוערת.
5ב. פסיפס או ציור דמוי פסיפס, ב2019 הוחלפה יצירת המרכבה ביצירה אחרת .
השונה בהרבה מהקודמת, בעיקר: שני סוסים במקום ארבעה, נוסף מלאך נוהג בסוסים, שינוי כיתובים.

5ג. תבליט אבן אליהו וחרב בוערת. ב2019 התבליט שהיה מעל דלת הכניסה לכנסייה, הועבר לכניסה הראשית למתחם.
הערה: התבליט הועבר ממקום למקום מספר פעמים.
כאן מיקום שונה מ5א, אבל מעל הכניסה לכנסייה. בנוסף יצירת המרכבה, לא נמצאת עדיין בכלל.

כאן תמונת התבליט כשהוא נמצא בכניסה הראשית למתחם. ומאחור מבצבץ חלק קטן מיצירת המרכבה של 5א.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




6.ויטראז', בחלון השמאלי, אליהו מניף את חרבו ולמרגלותיו אחד מנביאי הבעל.
מלכים א' י"ח מ'
וַיֹּאמֶר אֵלִיָּהוּ לָהֶם תִּפְשׂוּ אֶת-נְבִיאֵי הַבַּעַל, אִישׁ אַל-יִמָּלֵט מֵהֶם—וַיִּתְפְּשׂוּם;
וַיּוֹרִדֵם אֵלִיָּהוּ אֶל-נַחַל קִישׁוֹן, וַיִּשְׁחָטֵם שָׁם.

מקור:



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה





7.פסיפס, יצירת המרכבה. בבית אליהו מאיר, רוטברג 43, מבנה ימני קומת קרקע. שנות ה1990.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י irir בתאריך 22-06-2020 בשעה 07:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 22-06-2020, 08:04
  irir irir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 2,238
המשך 1
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי irir שמתחילה ב "חיפה, אליהו הנביא באמנות קיר וחוצות."

בהמשך, ציורי קיר בכנסיית אליהו הנביא, כנסייה רוסית פרובוסלבית. הכניסה למתחם הכנסייה
משדרות הנשיא 30.

כל הציורים נמצאים על קירות בפנים הכנסייה, למעט מספר 13, אשר נמצא על הקיר הצפוני מחוץ לכנסייה.
כל הציורים למעט מס 14, כפי הנראה צוירו ב 1909 – 1910 בזמן בניית הכנסייה.

8. יצירת המרכבה.

9.עורב מאכיל את אליהו. מלכים א' י"ז ו'
וְהָעֹרְבִים, מְבִאִים לוֹ לֶחֶם וּבָשָׂר בַּבֹּקֶר, וְלֶחֶם וּבָשָׂר, בָּעָרֶב; וּמִן-הַנַּחַל, יִשְׁתֶּה

10.אליהו עם האדרת ואלישע לקראת חציית הירדן. מלכים ב' ב' ח'
וַיִּקַּח אֵלִיָּהוּ אֶת-אַדַּרְתּוֹ וַיִּגְלֹם וַיַּכֶּה אֶת-הַמַּיִם, וַיֵּחָצוּ הֵנָּה וָהֵנָּה; וַיַּעַבְרוּ שְׁנֵיהֶם, בֶּחָרָבָה.




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




11.ציור זה מתאר מספר פסוקים.
תרגום הכיתוב בציור, אשר כולל גם כמה אותיות קיריליות אשר כבר מזמן לא בשימוש ברוסית של ימינו:
"

שהשתחווה אליהו על האדמה ושמיים התקדרו עננים

"

מהכיתוב הזה ומהציור עצמו בו רואים את הר הכרמל, אליהו משתחווה, ענן, וברקע מבנים. ניתן להבין שמדובר ב מלכים א' י"ח מ"ב-מ"ו.
מהמילה יזרעאלה שמופיעה פעמיים, ניתן להבין שהמבנים ברקע מסמלים את העיר החשובה יזרעאל בה היה ארמון המלך אחאב (ובסביבתה היה ממוקם כרם נבות היזרעאלי).


מב וַיַּעֲלֶה אַחְאָב, לֶאֱכֹל וְלִשְׁתּוֹת; וְאֵלִיָּהוּ עָלָה אֶל-רֹאשׁ הַכַּרְמֶל, וַיִּגְהַר אַרְצָה, וַיָּשֶׂם פָּנָיו, בֵּין בִּרְכָּו.
.
מג וַיֹּאמֶר אֶל-נַעֲרוֹ, עֲלֵה-נָא הַבֵּט דֶּרֶךְ-יָם, וַיַּעַל וַיַּבֵּט, וַיֹּאמֶר אֵין מְאוּמָה; וַיֹּאמֶר, שֻׁב שֶׁבַע פְּעָמִים
מד וַיְהִי, בַּשְּׁבִעִית, וַיֹּאמֶר הִנֵּה-עָב קְטַנָּה כְּכַף-אִישׁ, עֹלָה מִיָּם; וַיֹּאמֶר, עֲלֵה אֱמֹר אֶל-אַחְאָב אֱסֹר וָרֵד, וְלֹא יַעֲצָרְכָה, הַגָּשֶׁם.
מה וַיְהִי עַד-כֹּה וְעַד-כֹּה, וְהַשָּׁמַיִם הִתְקַדְּרוּ עָבִים וְרוּחַ, וַיְהִי, גֶּשֶׁם גָּדוֹל; וַיִּרְכַּב אַחְאָב, וַיֵּלֶךְ יִזְרְעֶאלָה.
. מו וְיַד-יְהוָה, הָיְתָה אֶל-אֵלִיָּהוּ, וַיְשַׁנֵּס, מָתְנָיו; וַיָּרָץ לִפְנֵי אַחְאָב, עַד-בֹּאֲכָה יִזְרְעֶאלָה

תודות ליעקב גדות על התרגום מרוסית.

12.אליהו הנביא, אש אוחזת במזבח ונביאי הבעל. מלכים א' י"ח ל"ח
וַתִּפֹּל אֵשׁ-יְהוָה, וַתֹּאכַל אֶת-הָעֹלָה וְאֶת-הָעֵצִים , וְאֶת-הָאֲבָנִים, וְאֶת-הֶעָפָר; וְאֶת-הַמַּיִם אֲשֶׁר-בַּתְּעָלָה,
לִחֵכָה.


13.אליהו הנביא.
בנוסף כאן תמונת


14. יצירת המרכבה.




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 22-06-2020, 08:13
  irir irir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 2,238
המשך 2
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי irir שמתחילה ב "חיפה, אליהו הנביא באמנות קיר וחוצות."

בהמשך, יצירות אמנות בכנסיית סטלה מאריס. דרך סטלה מאריס 101 .
15.יצירת המרכבה הכוללת גם מלאך הנוהג בסוסים. פלח אחד הציורים במרכז תקרת הכנסייה.
האמן
לואיגי פוגי 1926.
Luigi Poggi

16.ויטראז', יצירת המרכבה.

17.ויטראז', אליהו והמלאך המעודד אותו לאכול לפני שאליהו עולה להר חורב לארבעים יום ולילה.
מלכים א' י"ט ה'
וַיִּשְׁכַּב, וַיִּישַׁן, תַּחַת, רֹתֶם אֶחָד; וְהִנֵּה-זֶה מַלְאָךְ נֹגֵעַ בּוֹ, וַיֹּאמֶר לוֹ קוּם אֱכוֹל.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




שלוש התמונות הבאות, תבליט ברונזה.
המשטח של החלק השמאלי של דלת הכניסה הראשית למנזר.
האמן, הנזיר סיריפינו מילכיורי 1987.
Serafino Melchoirre

18א. במרכז אליהו עם חרב בוערת.

18ב. בחלק העליון אליהו והאש שאוחזת במזבח. מלכים א' י"ח ל"ח
וַתִּפֹּל אֵשׁ-יְהוָה, וַתֹּאכַל אֶת-הָעֹלָה וְאֶת-הָעֵצִים , וְאֶת-הָאֲבָנִים, וְאֶת-הֶעָפָר; וְאֶת-הַמַּיִם אֲשֶׁר-בַּתְּעָלָה,
לִחֵכָה.


18ג.בחלק התחתון משמאל, אליהו בפתח המערה. מלכים א' י"ט י"ג
וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ אֵלִיָּהוּ, וַיָּלֶט פָּנָיו בְּאַדַּרְתּוֹ, וַיֵּצֵא, וַיַּעֲמֹד פֶּתַח הַמְּעָרָה; וְהִנֵּה אֵלָיו, קוֹל, וַיֹּאמֶר, מַה-לְּךָ פֹה אֵלִיָּהוּ.





תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



שתי התמונות הבאות, פסל ברונזה, אליהו. נמצא מעל המזבח במערה קטנה בכנסייה,
שהכרמליטים מכנים מערת אליהו.
(לעומת המסורת היהודית וכתבי נוסעים לארץ ישראל בימי הביניים, שלפיהן בסטלה מאריס של היום, נמצא קבר אלישע)


19א. תמונת תקריב של הפסל.
19ב. המזבח במערה ועליו במרכזו הפסל. גלויה מתוך חוברת גלויות ששווקו הכרמליטים כפי הנראה בשנות ה1920.




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




20. תבליט אבן סמל המסדר, מעל הכניסה הראשית למנזר.
בין הייתר רואים למעלה את היד של אליהו מחזיקה את החרב הבוערת.
ומסביב הכתובת בלטינית:

zelo zelatus sum pro domino deo exercituum
וַיֹּאמֶר קַנֹּא קִנֵּאתִי לַיהוָה אֱלֹהֵי צְבָאוֹת
דברי אליהו בפתח המערה. מלכים א' י"ט י' .

הערה: ישנן גרסאות של הסמל ללא הכתובת, הכוכבים והחרב, למשל בחזית הכנסייה בכיכר פריז.



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




21.יצירה "חשודה", עד שלא יוכח אחרת. בחדר התצוגה שבמנזר נמצא פעמון ברונזה ועליו תבליט קטן של דמות שמחזיקה במה שניתן לפרש כחרב בוערת. אולי מדובר באליהו הנביא.




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 19-07-2020, 08:04
  irir irir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 2,238
המשך 3
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי irir שמתחילה ב "המשך 2"

22.ציור קיר, מלכים א' י"ח, אריק בראואר 1982-3, אוניברסיטת חיפה, על הקיר מול הכניסה למוזיאון הכט.
הסבר שלי:
א. הכינוי שנתתי לציור (בניגוד לאחרים שמכנים אותו: אליהו ונביאי הבעל), נובע מכך שניתן לפרש את הציור מימין לשמאל לפי הכתוב במלכים א' פרק י"ח. פרק זה עיקרו 2 פרשות. פרשה ראשונה ארוכה,
עוסקת בעיקר באליהו ונביאי הבעל. ופרשה שנייה קצרצרה העוסקת בהורדת גשם וקשר בין אליהו לאחאב.

ב.ניתן לזהות באזור צד ימין תחתון של הציור, מימין את נביאי הבעל, במרכז את המזבח שבנו ועליו הפר. ומשמאל את בני ישראל. מעל הכל, להבנתי מרחף אלוהי הבעל.
ראו תמונה 22א (לא כוללת את אלוהי הבעל)

מימין לנביאי הבעל, במגילה קטנה פרוסה, מצוטט פסוק כ"ו.
וַיִּקְחוּ אֶת-הַפָּר אֲשֶׁר-נָתַן לָהֶם, וַיַּעֲשׂוּ, וַיִּקְרְאוּ בְשֵׁם-הַבַּעַל מֵהַבֹּקֶר וְעַד-הַצָּהֳרַיִם לֵאמֹר הַבַּעַל עֲנֵנוּ
וְאֵין קוֹל וְאֵין עֹנֶה; וַיְפַסְּחוּ, עַל-הַמִּזְבֵּחַ אֲשֶׁר עָשָׂה.
ראו תמונה 22ב


ג.במרכז הציור, להבנתי רואים את אש האלוהים, אפר שרפה, ועשן. מסביב בתחתית, מים בתעלה.
לפי הפסוק :
לח וַתִּפֹּל אֵשׁ-יְהוָה, וַתֹּאכַל אֶת-הָעֹלָה וְאֶת-הָעֵצִים, וְאֶת-הָאֲבָנִים,
וְאֶת-הֶעָפָר; וְאֶת-הַמַּיִם אֲשֶׁר-בַּתְּעָלָה, לִחֵכָה.


ד.בקצה השמאלי של הציור, מתואר רק פרט אחד מהפרשה השנייה. להבנתי רואים ענן (עב) העולה מן הים.
ומשמאל, במגילה קטנה פרוסה, מצוטט הכתוב בפסוקים מ"ד – מ"ו.
השוו את המעט יחסית שצויר כאן מתוך הפרשה, לפרוט בתמונה 11.

להלן הכתוב בציור (למעט שלושת המילים הראשונות, ששמתי כאן בסוגריים מרובעים)
מד [וַיְהִי, בַּשְּׁבִעִית, וַיֹּאמֶר] הִנֵּה-עָב קְטַנָּה כְּכַף-אִישׁ, עֹלָה מִיָּם; וַיֹּאמֶר, עֲלֵה אֱמֹר אֶל-אַחְאָב אֱסֹר וָרֵד, וְלֹא יַעֲצָרְכָה, הַגָּשֶׁם.
מה וַיְהִי עַד-כֹּה וְעַד-כֹּה, וְהַשָּׁמַיִם הִתְקַדְּרוּ עָבִים וְרוּחַ, וַיְהִי, גֶּשֶׁם גָּדוֹל; וַיִּרְכַּב אַחְאָב, וַיֵּלֶךְ יִזְרְעֶאלָה.
. מו וְיַד-יְהוָה, הָיְתָה אֶל-אֵלִיָּהוּ, וַיְשַׁנֵּס, מָתְנָיו; וַיָּרָץ לִפְנֵי אַחְאָב, עַד-בֹּאֲכָה יִזְרְעֶאלָה
ראו תמונה 22ג.


ה. ולבסוף תהייה: כל הפרק נסוב סביב אליהו, אזי היכן אליהו בציור. האם הדמות על הברכיים,
הכי שמאלית בין בני ישראל?




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:12

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר