11-11-2020, 14:08
|
|
|
חבר מתאריך: 04.08.11
הודעות: 786
|
|
הספר "המהפכה האשכנזית"
הספר "המהפכה האשכנזית" עורר סערה כאשר יצא לאור בישראל של שנות השישים, שם סופר בשם כצנלסון פרש שרשרת מחשבות שהתפרשו גזענות, בייחוד במצב הרגיש של אז כאשר השד העדתי התחולל בשיאו. הממשלה שמה את ידה על כל עותק שיכלה להשיג, ושרפה אותם.
הצלחתי למצוא עותק דרך האינטרנט, ולאחר שסיימתי לקרוא הגעתי למסקנה שלא מדובר בספר גזעני. להיפך, מדובר בספר מאוד מאוד מעניין.
כצנלסון מתחיל בטענה שהמהפכה העברית המונאיסטית היא נהפכה מימדית. לכל תרבות היה אל המים, אל השמים, אל האדמה, הם ביססו את המיתולוגיה שלהם על מימד המרחב. אבל האל של היהודים היה הזמן. לא המרחב. והזמן לא יכול להתבטא דרך כמה דימויים, הזמן הוא אחד. השם יהוה מכיל בתוכו את: היה, הווה, יהיה.
בעוד ששאר העמים ניסו לכבוש את מימד השטח, מטרת היהודים היה כיבוש הזמן, וזה היה ההיגיון מאחורי הנדידות המרובות, מכיוון שפלח אחד מהיהודים יכול להתבולל או להיכחד באיזור אחד בעולם, אך פלח אחר ישרוד במקום אחר.
לכן הם התחלקו לשבטים שונים עוד מתחילת האומה העברית. כצנלסון אומר, שהקונספציה שהיהודים הם עם אחד מאוחד הוא מיתוס, פיקציה. עוד מימי קדם השבטים התחרו בינם לבין עצמם ולעיתים אך נלחמו בדם.
כצנלסון טוען: ההוויה ההיסטורית של היהודים הוא מאבק דרווינסטי בין השבטים היהודים השונים להישרדות מעבר לזמן, ועליונות מוחלטת. הוא מודה בכך לדוגמא, שבימי הביניים הייתה זאת יהדות ספרד שהתעלתה בהרבה מעל לשאר העמים היהודיים, כולל אשכנז, אך הגירוש חיסל את הרוח של שבט ספרד והיוצרות התהפכו, ומאז האמנציפציה באירופה שחוללו מלחמות נפוליאון אשכנז התקדם והגיע לשיאים כאלה שהותיר את שאר השבטים היהודיים כגמדים.
למרות שמצבם היה נוח בהרבה, למרות שהם היו קרובים יותר, למרות שהם הכירו וחיו באותו אקלים, אלו לא היו הספרדים מזרחיים אשר הובילו את המהפכה הציונית, לא הקימו ארגונים, לא עלו ארצה בהמוניהם, ומילאו חלק קטן בכיבוש הארץ והפרחת השממה.
כצנלסון מקצין את מסקנותיו בהמשך, ומסיים בכך שישראל הייתה צריכה להיות מדינה אשכנזית, לעם האשכנזי בלבד, על מנת להמשיך את הצו המקורי של אל הזמן אשר מכריח מאבק מתמשך בין העמים היהודיים לכיבוש הזמן.
|