לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 04-01-2022, 01:36
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,888
שני קציני צה"ל נהרגו אמש (ב׳) וקצין נוסף נפצע באורח בינוני
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "03.01.2022 מסוק עטלף התרסק בים, שני א"צ נהרגו ואחד נפצע"

דובר צה"ל: מסוק ימי מסוג "עטלף" פגע במים אמש (ב׳ ) במסגרת טיסת אימונים, סמוך לחופי חיפה. על המסוק היו שלושה אנשי צוות, קצין סיור מוסק ושני טייסים.

אנשי צוות המסוק חולצו על ידי לוחמי ילת"ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי שהעניקו לטייסים טיפול ראשוני. קצין הסיור נפצע ופונה לבית החולים. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של שני הטייסים.

הודעה נמסרה למשפחות, צה"ל משתתף בצערן וימשיך ללוותן.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקוע מערך ה"עטלף" וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט'. ההרוגים בהתרסקות המסוק הם קצינים בדרגת סא"ל וסרן. קצין נוסף בדרגת סרן שהיה על המסוק חולץ במצב בינוני.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 04-01-2022, 12:43
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,888
פרטים עדכניים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "03.01.2022 מסוק עטלף התרסק בים, שני א"צ נהרגו ואחד נפצע"

לפי Ynet קצין הסיור שניצל אמש (שני) מהתרסקות המסוק מול חופי חיפה, הספיק להעביר דיווח ראשוני לבסיס היחידה שלו באמצעות הפלאפון, וסיפק עדכון על האירוע כדי להקפיץ כוחות לאזור ולכוון אותם לזירה. כך עולה מפרטי החקירה שמנסה להתחקות אחר השתלשלות האירועים שקדמו לאסון, שבו נהרגו סגן-אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל.

הקצין הצליח לעדכן את הצבא, ועשה זאת במקביל לחילוץ העצמי שלו מהמסוק עד שחבר, בשחייה, אל כוח השיטור הימי שהעביר אותו לאמבולנס בחוף. מצבו השתפר משמעותית מאז שנכנס לטיפול במחלקה לרפואה דחופה ברמב"ם, כך לפי בית החולים.

בשעות הבוקר המשיכו החיילים לחפש שברים נוספים מהמסוק, כדי להצליח להרכיב את התמונה המלאה של התקרית שבה נהרגו שני הטייסים. במסגרת הסריקות, עשרות חיילים נעים על רצועת החוף. במהלך הלילה, מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין, חתם על צו שמונע כניסת אזרחים למרחב החוף בחיפה שבו התרסק המסוק.

https://www.ynet.co.il/news/article/bk00wfqw3k
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 07-01-2022, 12:18
  Prototype Prototype אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.14
הודעות: 691
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Jack Heart שמתחילה ב "עולות מספר שאלות על החילוץ"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Jack Heart
https://news.walla.co.il/item/3481169
מהכתבה הזו עולות מספר שאלות
למה הקצין סיור השתמש בפלאפון שלו כדי לתקשר ולא במכשיר קשר אישי או בורד הרים? וגם כדי לסמן את עצמו, מה קרה למשרוקית ונצנץ יחד עם החליפת הצלה?
היה מסוק שהגיע ישירות וזה מעולה, אבל למה לקח יותר מחצי שעה לכוח של חיל הים להגיע למקום, אין סירות מהירות בכל המרחב של חיפה? בנוסף תקשורת לקויה בין המשטרה לצבא כמובן.
גם במדינה קטנה כמו שלנו אני לא מצפה שיגיעו בפחות מ-10 דקות, שזה הזמן הרלוונטי להציל אדם טובע, אבל מה לגבי כוח של 669 בשילוב שייט או צוללן, אם זה קיים בכלל למקרים דומים.


להערכתי - הקצין לא היה כלל עם חגורת ההצלה המשמשת למקריי חירום (בהנחה והתיאורים בכתבות עד כה נכונים) ואסביר:

לא יודע איפה כתוב שתקשר במכשיר הפלאפון שלו - לפחות בכתבה הזו. אבל הסלולאריים הצבאיים זהים מבחינת הנראות שלהם לסלולאר אזרחי. יכול להיות שהשתמש במכשיר אישי ומי שדיבר בכתבה לא מכיר\ יודע את ההבדלים.
מצד שני, יכול להיות שמתוך אינסטינקט במצב לחץ שלח יד לכיס כתגובה ראשונית והוציא את הנייד הפרטי שלו (למרות שזה מאוד יפתיע אם סלולארי לא מוקשח ישרוד כזו פגיעה והצפה).

בכתבה מצויין שהבחינו בו בעזרת הפלאפון ואז בנצנוץ ממצוף אדום. ייתכן והכוונה בנצנוץ אדום לנצנץ על חגורת ההצלה והמתאר בכתבה התבלבל, או שאותו העד בכתבה פשוט לא שם לב כיוון שהיו לו כבר מספיק סימונים ולא טרח לחפש עוד.


לדעתי, הקצין לבש חגורת ציפה לבישה "רגילה" שלמיטב זיכרוני אינה בעלת נצנץ או משרוקית ולא השתמש בחגורת החירום ובכך בעצם כל האלמנטים האלו לא היו רלוונטיים.
חשוב לזכור שישנן 2 סוגים של חגורות, האחת חגורת ציפה שכולנו מכירים מהתחום הימי האזרחי, האדומות\ כתומות (יש עוד צבעים כמובן) שמתלבשות כמו אפודה ונסגרות ברוכסן.
החגורה של לוחמי חיל הים - אותו פאוץ' כחול גדול שכולנו רואים בצילומים מכלי שייט של ח"י שבתוכו חגורה מתנפחת בצבע צהוב בדומה לחגורות הצלה במטוסי ובנוסף, נצנץ, משרוקית ואקדח זיקוקים.
חגורה מסוג זה אמורה להתנפח בשבריר שנייה ע"י מיכל CO2 וכמובן פייה לניפוח עם הפה כגיבוי.
מאחר ואין בכתבה תיאור לא של משרוקית, נצנץ או שימוש באקדח זיקוקים - לדעתי לא נעשה בכלל שימוש בחגורה זו. ייתכן והקצין יישב לכל אורך הטיסה עם חגורת ציפה רגילה או, שלבש אותה ברגע שהתחילו להופיע התקלות במסוק ובכך בעצם לא הרגיש צורך בחגורה הצבאית על אף יתרונותייה.

לגביי הגעת הכוחות,
למיטב זיכרוני, בדיווחים הראשונים דיווחו ששוטרים ראו את ההתרסקות מהחוף והיו הראשונים להגיב וכך הגיעו למקום במהרה. מה שנשמע מאוד סביר. אבל הבדל של חצי שעה בהגעת כלי שייט של חיל הים נשמע לי הרבה מדיי.
יצא לי להיות באירועי חיפוש נעדרים\ אירועים אחרים שדרשו הקפצה מיידית ואעלה מספר נקודות שצריך לזכור:
בהנחה ומשטרת ישראל קיבלה דיווח ראשון בעקבות השוטרים שראו את ההתרסקות מהחוף - או אפילו קיבלה דיווח במקביל לצבא - חשוב לזכור שכליי השייט של משטרת ישראל הרבה יותר קטנים, הרבה יותר מהירים והרבה יותר זריזים. כמו כן, מהירות התגובה והאישורים במשטרת ישראל מהירה יותר. כך שאין "תחרות" בין היכולות.

הצבא מחוייב לשמור X כלים מסוג דבורה וסטי"ל 24/7 בכוננות של דקות יציאה לים. אותו נוהל קיים בחיל האוויר מין הסתם, ועדיין, מדובר על מספר של דקות שבו צריך להוציא את הכלי שייט לים.
להניע דבור (או סטי"ל) זה לא כמו להניע סירת גומי. בנוסף, לאחר יציאת הכלי שייט, סביבת המפרץ מלאה בכלי שייט גדולים וקטנים כך שיכולות התימרון מגבילות ויש לקחת בחשבון את משך ההפלגה ולאחר מכן את משך פעולת האיתור, זיהוי הנקודה וכו'.

כמו כן, דובר על כך שהיה אימון. ייתכן ובאימון היו משולבים כוחות של חיל הים שהיוו חלק מאותה הכוננות ועקב פערי המהירות בין המסוק לכלי השייט בחזרה מהסודר ליבשה - נבעו ההבדלי זמנים ומשך הזמן הגעה של הדבורה.

ישנה יחידת 'סנפיר' שלה כלים מהירים קטנים וזריזים (בדומה לכלים המשטרתיים) שנקראים 'צרעה' ומפתיע אותי שהם לא מוזכרים בכתבה כיוון שיכולות המענה והתמרון שלהם במרחב הימי הצפוף גדולים יותר (אלא אם לא הוזכרו כיוון שישנם פרטים שפשוט לא עלו בכתבה). יכול להיות שהיו בשטח וכבר סרקו בעזרת זרקורים. בצילומים מהשידור החי מאותו הערב, הן נראות בעבודה.

לגביי שילוב כוחות - ל669 יכולות צלילה וכן יכולות התמודדות עם פעולות מורכבות כמו חילוץ וכו'.
זה אמור לענות על הצרכים. להרים מסוק ולנחות בבסיס חיפה או עתלית כדי לאסוף שייט\ צוללן זו פעולה שתיקח הרבה מאוד זמן יקר. להחזיק צוות של ש13 או צוללנים בבסיס ח"א רק למקרה ספציפי וייחודי מסוג זה, יהיה בזבוז כוח אדם. ההכשרה של 669 אמורה להיות מספקת.
בנוסף, למיטב הבנתי יצאו צוותים של ש13 וילת"מ לסייע נוכח המרחק הקצר מהחוף.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 11-01-2022, 19:40
  משתמש זכר helpy4 helpy4 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.05.11
הודעות: 155
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי גדי2012 שמתחילה ב "".......אבל למה לקח יותר מחצי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גדי2012
".......אבל למה לקח יותר מחצי שעה לכוח של חיל הים להגיע למקום, ...."

בסירטי הפעולה של פעם, עם רמבו וצ'ק נוריס, תמיד כיתת הכוננות של הרעים פורצת מחדרה באפס זמן כשכולה מצוחצחת/מגולחת/משופצרת/חמושה עם נעלים רכוסותעם גומיות במכנסיים, איפודים רכוסים כומתות יושבות בצורה תיקנית על הראש- ומיד יורה אש תופת ללא הגבלת תחמושת.

הסתכלות בגוגל, תגלה שכלי שייט של חיל הים, זקוק לאי אילו דקות לצאת ולנוע לאורך הנמל, עד היציאה לים הפתוח (מה קוראין בעיברית "לב ים").

ואם אני לא טועה, גם מטוס במיידי- זקוק לכך וכך זמן להגיב.

יש סרטים, ויש מציאות.


במחי מקש הרסת לי את כל גיבורי ילדותי

חוץ מסטיב אוסטין (עליו לא תלעג) שהיה בוודאי מצליח להוציא את המסוק עם הצליל הידוע (אאה אה אה א ה ..)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 13-01-2022, 20:28
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,888
ממצאי דו״ח הביניים מתאונת מסוק ״עטלף״
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "03.01.2022 מסוק עטלף התרסק בים, שני א"צ נהרגו ואחד נפצע"

דובר צה"ל: אתמול (ד'), הוצגו ממצאי דו"ח הביניים הראשון של צוות המומחים שהוקם בעקבות תאונת מסוק "עטלף", למפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, על ידי ראש צוות המומחים, אלוף-משנה ט'.

התאונה התרחשה ביום 3 בינואר 2022, א' בשבט תשפ"ב, במהלך טיסת אימונים מעל הים, מול חופי חיפה, בטיסה חזרה לבסיס חיל האוויר על שם עזר ויצמן ז"ל ברמת דוד. בתאונה נהרגו סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל ורב-סרן חן פוגל ז"ל וניצל סרן רון בירמן, קצין סיור מוסק מזרוע הים.

סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל, סגן מפקד בסיס רמת דוד ורב-סרן חן פוגל ז"ל, סגן מפקד טייסת 'מגיני המערב' (193), שניהם טייסים ומפקדים בכירים בחיל, מנוסים ומקצועיים אשר ביצעו אימונים ופעילויות מבצעיות רבות וצברו אלפי שעות טיסה, מילאו תפקידי פיקוד ולחימה ותרמו רבות לביטחון מדינת ישראל.

מתוך ממצאי דו"ח הביניים, לא ניתן לקבוע את הגורמים לתקלה הטכנית ואת סיבת מותם של שני לוחמי צוות האוויר בשלב זה.

על פי דו"ח הביניים, צוות המסוק חווה אירוע חירום עצים ומורכב, שהתפתח בקצב מהיר בתנאי חושך, בגובה של כ-700-800 מטרים מעל פני הים, כתוצאה מתקלת מנוע. בהמשך לכך, התפתחה אש במנוע השמאלי של המסוק, שהובילה לכניסת עשן לתא ולאחר מכן התפשטה גם למנוע הימני. בנוסף לממצאי השריפה במנוע השמאלי, צוות החקירה גילה גם נזקים במנוע הימני. מרגע זיהוי התקלה והכרזת 'מצב חירום' ועד לרגע הפגיעה במים, עברו פחות משתי דקות, במהלכן הצוות הספיק לתפעל את התקלה בקור רוח ולבצע פעולות חירום מהירות בהתאם לנהלים ובניהן: אבחון התקלה, הפעלת מערכות כיבוי אש למנוע, כיבוי חלק מהמערכות החשמליות גם על מנת למנוע את התפשטות האש והפעלת מערכות הציפה בחירום.*

בדו"ח צוין כי לא קיימת עדות לניסיון היחלצות של הטייסים מהמסוק, זאת להערכתנו בשל מצבם הרפואי. עוד עולה כי הפגיעה במים הייתה מאוזנת יחסית ותרמה להצלתו של סרן רון בירמן. לצד זאת, בתנאי תאונה זו נראה כי לא ניתן היה להציל את הלוחמים על ידי כוחות החילוץ. בנוסף, לא נמצאו ממצאים המעידים על היפגעות המסוק באוויר מציפורים, מכלי טיס אחר או כתוצאה מפעילות עוינת. כמו כן, עד כה לא נמצאו סימנים להימצאות אש בתוך המסוק.

חיל האוויר ממשיך לחקור את התאונה, בשיתוף פעולה מלא עם חברות אזרחיות של מסוק העטלף, אשר נציגיה הגיעו השבוע מצרפת. כחלק מכך, מנועי המסוק יועברו להמשך בדיקה וחקירה בצרפת. במקביל, בוצע שחזור חלקי ממערכת ההקלטה של המסוק.*

מכיוון שטרם ידועה הסיבה להתלקחות האש, מערך מסוקי העטלף עדיין מקורקע.*

מפקד חיל האוויר קיבל את ממצאי דו"ח הביניים ואמר: "מדובר בתאונה קשה ומצערת שהתרחשה בגיחת אימונים, במסגרתה איבדנו שני לוחמים, אנשי משפחה וחברים לנשק. נוכחותו של סרן רון בירמן איתנו היום, מחזקת ומשמחת אותנו. לאורך כל האירוע פעלו יחד הטייסים וקצין הסיור המוסק, בקור רוח ובשיתוף פעולה מלא, במטרה למנוע את התרסקות המסוק לים. מדובר בדו"ח שנכתב כשבוע ושלושה ימים בלבד לאחר האירוע, דו"ח ראשוני המשקף את הידוע לנו עד כה. עדיין נותרו שאלות רבות פתוחות, אשר יתבררו בהמשך החקירה".
מפקד חיל האוויר הוסיף כי: "כל תאונה הינה ברת מניעה. נמשיך 'להפוך כל אבן' כדי להגיע לחקר האמת במקצועיות ותוך שימוש בכלל המשאבים הנדרשים, על מנת להבין את הסיבה בגינה נגרמה התאונה".

צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:10

הדף נוצר ב 0.30 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2022 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר