לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-05-2005, 19:30
צלמית המשתמש של תוהו ובוהו
  תוהו ובוהו תוהו ובוהו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 1,718
"חייל שיהיה שותף לגירוש לא יוכל להצטרף למניין ויהיה פסול לעדות "

הרב בר אילן: חייל שיהיה שותף לגירוש לא יוכל להצטרף למניין ויהיה פסול לעדות

הרב שאול בר אילן שהוציא קונטרס "כפתור הפלא" על איסורי התורה שיעבור כל חייל שיהיה שותף לפקודת הגירוש קובע בראיון מיוחד לשי גפן, כי יהיה אסור לצרף למניין חייל שהיה שותף לגירוש ואף יהיה פסול לעדות. הרב בר אילן קורא לוועד רבני חב"ד להוציא מייד פסק הלכה הקורא לסרב פקודה. הראיון המלא בכתבה המלאה
( 5/18/2005 )

הרב שאול בר אילן ראש הכולל בכפר דרום בראיון מיוחד ל"בית משיח":

כמה איסורי תורה חמורים יש בפעולת הפינוי?

בימים אלו הוציא לאור הרב שאול בר אילן קונטרס שדן באיסורי התורה עליהם עובר כל חייל או שוטר המסייע לגירוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון. בראיון מיוחד ל"בית משיח" מגולל הרב בר אילן את האיסורים החמורים הקשורים לפינוי, ופונה בקריאה נרגשת לוועד רבני חב"ד להביע את דעתם בנידון.

ראיין: שי גפן

הרב בר אילן, הוצאת קונטרס מיוחד בשם ´כפתור הפלא´, בו אתה דן באיסורי תורה הנובעים מהגירוש. על שום מה?

הקונטרס שהוצאתי, בכלל אינו דן על עצם הבעיה החמורה שיש במסירת שטחים, אלא הרבה מעבר לזה. מתברר שכל מי שיש לו יד בפינוי במישרין או בעקיפין, עובר על עשרות איסורי תורה חמורים. אני בטוח שאם כל חייל או שוטר יהודי היו מבינים לאיזה סיטואציה חמורה מובילה אותם הממשלה, הם לא היו מעזים להיות שותפים בעניין הזה. את הקונטרס החדש הפצנו בבתי הכנסת וכן בקרב חיילים ואנשי כוחות הביטחון, שחלקם הגדול לא מבין שמלבד הבעיה המוסרית, הרי שותפות לפינוי כרוך באיסורי דאורייתא חמורים ביותר.

אולי תנסה לפרט באיזה איסורי תורה מדובר?

מעבר לסכנת פיקוח הנפש שיש בפינוי השטח, אנו דנים על נושא הוצאת ממון מחברו, דבר שמחייב דיון בבית דין. לאף אחד בעולם אין זכות להפקיע ממון מחברו. כל חייל שייקח דבר בלא רשות מיהודי, הרי הוא עובר על דין גזל. על פי תורה, לממשלה אין סמכות להפקיע רכושו של אדם. בנוסף לכך, חייל שנכנס לפנות, עובר על איסור הסגת גבול.

לצערנו, מניסיונות העבר, החייליים והשוטרים מכים יהודי בעת הפינוי כדי לעמוד ביעדים שלהם לפנות ולגרש. גם דבר זה הוא איסור חמור של "ארבעים יכנו לא יוסיף". יתירה מכך, הדברים יכולים להגיע גם להרג (אף בגרמא). ידוע שאדם אינו מעמיד את עצמו על ממונו, ומי ערב לנו שהדברים לא יגיעו לכדי שפיכות דמים? נוסף על כך, וזה החמור ביותר, מי יודע אם בגלל הפינוי יהודי זקן או רגיש לא ימות?! למרות שאמנם בדיני אדם הוא לא יהיה חייב כי זה ´גרמא´, אבל בדיני שמיים אותו חייל או שוטר שגרם לזה, יהיה חייב. כמובן שסכנה גם יש בנשים הרות וכו´.

אבל אתה מכיר את התירוץ אני בסך הכל ממלא פקודות?

על פי תורה, אין בכלל ערך לתשובה שכזאת. אם היה חוק שמי שמעלים ממס הכנסה יותר מאלף שקל צריך לירות בו, האם היית יכול לבצע פקודה כזאת? אין מושג של ´שליח לדבר עבירה´. לממשלה אין סמכות לצוות להפקיע ממון מידי יהודי, ועובדה שגם בית משפט קבע שאין לפגוע באזרחים גם במחיר בטחונה של המדינה. הרי אם חלילה היה מדובר באזרחים ערבים, הרי כולם היו מבינים שאסור לבצע את הדברים החמורים הללו, ולכן ברור שתירוץ זה אין לו על מה שיסמוך.

אבל אתה מכיר כנראה כל מיני רבנים מטעם שקוראים לבצע פקודות?

לצערי ישנם אנשים שקידשו את המדינה בכל מיני קדושות; או מהצד השני - יהודים חרדים שתמורת אחזקת עולם התורה הם מוכנים להיות שותפים לאיסורי תורה ללא דיון מעמיק ואף לעבור עליהם בידיים ממש. למדינה אין כל סמכות להפקיע מידי יהודים את רכושם; הציבור לא העניק להם מעולם סמכויות שכאלו.

לצערי, גם אילו הייתה פקודה של הצבא לפתוח בכוח הזרוע את פיותיהם של מתיישבי גוש קטיף ולהאכילם בשר דבר אחר, היו כאלה רבנים שהיו מצווים להישמע לפקודה מחשש שהדבר לא יביא להרס הצבא, וכבר היו מתרצים זאת בק"ן טעמים. זה נשמע מוזר? לי בהחלט לא. מי שכיום מוכן להיות שותף לאיסורי תורה חמורים ביותר, בסופו של דבר יתיר כל עבירה שבעולם, ובעיקר כאשר על עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר.

מה דינו של חייל שחלילה יציית לפקודת הגירוש?

אם אכן חס וחלילה חייל יהיה שותף לגירוש, יהיו צריכים לדון בכשרותו לעדות או לעבור לפני התיבה ולהצטרף למניין. אם הוא כהן, יצטרכו לדון האם מותר לו לשאת כפיים. דבר אחד ברור: כדי להוציא יהודים מגוש קטיף וצפון השומרון, צריך סמכות מיוחדת שנתונה לבית דין בלבד. עד שלא יתקיים בירור בבית דין על כל השלכות העניין הזה, אין לאיש סמכות לבצע זאת.

איזה עוד עבירות מנית בספרך?

חיוב של ´לא תעמוד על דם רעך´. חייל שרואה את חברו מבצע את העבירה, חייב לעצור אותו מצד הדין של ´לא תעמוד על דם רעך´.

כמו כן איסורים של ´לא תגנוב´ לגבי מכירת נפש, שעה שחייל יחטוף אדם מביתו על לא עוול בכפו.

כמו כן ישנו איסור להתעמר במי שגנבו אותו. חייל שיפנה ליהודי ויבקשו לפנות את ביתו, ולו רק יסתפק בדברים בלבד, כבר עובר על איסור של ´לא תונו איש את עמיתו´.

כמו כן יש איסור הונאת הגר בדברים. בגוש קטיף ישנם רבים שהם גרים מבני שבט מנשה, ואסור להונות אותם. לצערנו רבים מאנשי הגוש הם יתומים ואלמנות ועל זה מצטרף האיסור החמור של ´כל אלמנה ויתום לא תענון´. איסור ´לא תרדה בו בפרך´, כאשר חייל או שוטר פונה למתיישב לעשות דבר נגד רצונו. הם רוצים לעקור גם את העצים ופה חל האיסור של כריתת עץ מאכל.

עסקת גם בנושא הרס בתי הכנסת והישיבות?

בהחלט. על כך עוברים באיסור של ´לא תעשון כן לה´ אלוקיכם´. מדובר בעשרות רבות של בתי כנסת וישיבות. מי ערב שיוקם כנגד כל בית כנסת בית כנסת חלופי? כל חייל שיהיה שותף, גם הוא עובר על איסור זה. יתירה מכך: לא רק מי שהורס בידיים עובר על האיסור, אלא כל מי שמגרש את היהודים מהמקום, גורם לכך שבתי הכנסת ייהרסו ולא יתפללו בהם, ולכן גם הוא נוטל חלק באיסור של החרבת בית הכנסת.

ומה עם בתי הקברות?

בסוגיה זאת בכוונה לא התעסקתי, ואני חושב שאין זה נכון שישנם חוגים שהופכים את נושא הקברים לחזות הכל. וכי באלו החיים מותר להתעמר ולגזול את רכושם? הרי בגוש קטיף ישנן קהילות תוססות ופורחות שהולכים לגזול את רכושם, להכות אותם, להרוס את כל מה שבנו בעשרות שנים, ופתאום כל מה שמעניין זה הקברים?

אינני אומר שאין בעיה בקברים, להפך. אבל צר לי מאד שיהודים יראי שמיים, אינם מבחינים בבעיה האמיתית שהיא למעשה בעיית החיים. יו"ר וועדה בכנסת ביקר בגוש קטיף והתעניין בכובד ראש בבעיית פינוי הקברים. אמרתי לעצמי שבעיית גירוש החיים לא מעניינת אותו, רק העיסוק במתים.

כידוע רוב הפינויים שבוצעו עד כה נעשו תוך חילולי שבת.

לקחתי זאת לתשומת לבי, ואכן הדגשתי זאת מתוך הניסיון, שמפקדים וחיילים הצטוו לחלל שבת קודש רחמנא ליצלן כדי לגרש יהודים, אפילו שאין בזה פיקוח נפש. מעבר לכך, כל חייל שיהיה שותף בגירוש ובפרט אם הוא אדם דתי ובוגר ישיבה, הרי הוא עובר על איסור חילול ה´, ´ולא תחללו את שם קדשי´, ועל חילול ה´, כידוע, אין כפרה.

אבל אתה בוודאי מכיר את התשובה של רבים: נגזרה הגזירה משמים ואין מה לעשות. כעת חייבים לשמור על אחדות העם והצבא שכן יהיו עוד ימים לאחר הגירוש?

מעניין איזה אחדות יש בסיוע לצבא לשסות נגד המתיישבים שהם הציבור בעלי המוטיבציה הגדולה ביותר לשרת בצבא. מעניין שלפתע, דווקא בנושא הזה של גירוש יהודים וסיוע לאויבים, לפתע כולם משחקים ב´ראש קטן´ ומבקשים אחדות. בתורה כתוב ´לא תהיה אחרי רבים לרעות´. מפליא שהתורה לא הבינה שצריך לשמור על אחדות הצבא והעם. להפך, מי שלא נשמע לפקודה הוא-הוא השומר על אחדות העם, כיוון שהוא לא גוזל ועושק את אחיו מבני ישראל. אדם עם אחריות מינימאלית מבין שאסור להיות שותף לדבר כזה.

ידועים דברי המדרש ששלשה היו באותה עצה: בלעם, איוב ויתרו. בלעם שיעץ – נהרג. איוב ששתק - נדון בייסורין. יתרו שברח - זכו בניו וישבו בלשכת הגזית. מדוע שתק איוב? כי אמר בלבו שהרי בכל מקרה מנוי וגמור עם פרעה להכרית את עם ישראל, אז לשם מה להתקוטט עם פרעה ולהסתכן לחינם? לכן הוא נידון בייסורים כדי שיזכור שכאשר כואב צועקים, גם אם אין בכך תועלת.


למה קראת לקונטרס "כפתור הפלא"?

כי לצערנו, נהיה מושג שלוחצים על כפתור ומתירים איסורים... ברגע שאותו דבר בדיוק היה קורה חלילה למגזר אחר, לפתע הם היו מסתכלים על זה אחרת לגמרי, אבל שזה קורה למתיישבים, מוכנים למכור את הכול ומאבדים את כל יכולת החשיבה.

שמונת אלפים יהודים מיועדים לגירוש, שלילת רכושם ועמלם, ואיך הרבנים יכולים לשבת בשקט? גם אותם אלו שהם בעד התוכנית, כיצד הם יכולים להתעלם מהבעיות החמורות של איסורי תורה במחי יד ללא בירור הלכתי? יהודים שומרי תורה ומצוות שותפים לממשלה והולכים להיות חלק מהתוכנית. לנוכח כל זאת, קראתי לקונטרס בשם "כפתור פלא".

שמעתי שכבודו פנה בקריאה נרגשת לוועד רבני חב"ד שיביעו את דעת התורה נגד ציות לחוקים הנוגדים את התורה.

אכן שלחתי מכתב לרבני חב"ד בנידון. אני עצמי אמנם אינני חסיד חב"ד, אבל אני רואה את עצמי מקושר לאדמו"רי חב"ד שמעולם לא התכופפו ולא נקנו לא בדרכים ´כשרות´ ובטח שלא באיומים ובהפחדות. ייתכן שזו בזכות היותי צאצא ישיר של הגאון מווילנא זצ"ל, אבל לא מבנו אלא מבתו שהיתה נשואה לחסיד החב"די הידוע ר´ צבי הירש דונחין, שהיה מן המפורסמים שבחסידים של אדמו"ר הצמח צדק.

אכן שאלתי מדוע וועד רבני חב"ד אינו מוציא פסק הלכה בעניין כאשר דעתו הקדושה של הרבי ידועה. שאלתי מהו הקו האדום שהממשלה תחצה שאז הם יואילו להודיע כי אסור לציית לפקודות הממשלה. לא ייתכן שישנם כל כך הרבה חיילים שמחכים לשמוע את פסקו של וועד רבני חב"ד, ועדיין הם יושבים בשקט. שלחתי לרבנים את החוברת המנומקת, ובעיקר את הנימוק שכל הגירוש נכלל באיסור חמור של העמדת מיליוני יהודים בסכנת נפשות ממש.

הרבנים חייבים להביע את דעתם בקול גדול, וכידוע שהרבי ביקש מהרבנים להביע את דעתם. מעולם לא היה מצב כזה, שעומדים להחריב קהילות שלימות על נשיהם וטפיהם. ולא ייתכן ששאלת כבדת משקל כזאת לא תקבל חוות דעת ברורה מוועד רבני חב"ד. מישהו ניסה לתרץ לי, שאם רבני חב"ד יגידו לציית לפקודות התורה, הדבר יוכל לפגוע בחלוקת הסופגניות לחיילים. אמרתי לו כי אני לא מאמין שזה השיקול וגם לא ייתכן שמכל ה´אידישקייט´ לחיילים תישאר סופגניה בלבד. כידוע לי, הרבי עצמו זעק בכל כוחו כנגד ההפקרות שבמסירת שטחים, גם כשזה הפריע מאד לפעילות של חב"ד.

היו תגובות לחוברת שלך?

קבלתי עשרות מכתבי תגובה נלהבים. זכיתי גם לקבל הסכמות מהרב אברהם שפירא, הרב מאיר מאזוז והרב אליעזר רבינוביץ. רוב הקוראים לא העלו על דעתם שיש כאן בעיות של איסורי תורה חמורים. אכן, החוברת שהוצאתי פותחת את העיניים ליהודים רבים. אני אומר לאותם יהודים, כי אם חלילה ייקחו חלק בגירוש, איך תרצו לאחר מכן שתהיה ברכה בבתיכם?! אין לי ספק שזה ישאיר צלקת קשות לכל מי שיהיה שותף בדברים אלו.



http://www.sos-israel.com/dispimage...D=1253&dir=news
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 19-05-2005, 07:58
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
חיילים יראי שמים אסור להם לעזוב את המערכה לשונאי ישראל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי תוהו ובוהו שמתחילה ב ""חייל שיהיה שותף לגירוש לא יוכל להצטרף למניין ויהיה פסול לעדות ""

הם צריכים להיות שם בגוש קטיף בכדי להגן על המתנחלים מפני שונאי ישראל שמצחצחים חרבות ועלולים לרצוח אנשים. הם צריכים להיות שם, לצאת בריקוד עם המתנחלים ולהבטיח שאכן לא יעשו שום רע לא למתנחלים ולא לרכוש שלהם.

ואות דבר גם שוטרים.

רק חיילים שיודעים בנפשם שמושך אותם לגרש יהודים מארצם, להכות אותם ולסכן אותם על ידי נתינת נשק ושטחים לשונאי ישראל, רק הם צריכים לסרב להשתתף בזה.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 19-05-2005 בשעה 08:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:03

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר