לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-10-2024, 12:14
צלמית המשתמש של winner
  winner winner אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.03
הודעות: 1,201
ביקור ב- Arkansas Inland Maritime Museum כבד וארוך...

Long time ago, in a galaxy far far away … או בעצם לפני קצת יותר משנה, לפני ה-7/10/2023 ביבשת שמעבר לאוקיאנוס, ביקרתי בעיר Little Rock Arkansas. כשחיפשתי מה אפשר לעשות בעיר, הסתבר שנמצא בה "המוזיאון הימי הפנים יבשתי של מדינת ארקנסו"
ועוגנים בו שני כלי שייט ששירתו בזירת האוקיאנוס השקט במלח"ע II
האחד הוא הצוללת USS Razorback
שאמורה להיות בעלת השירות הפעיל הארוך ביותר 1944-2001 , ממלח"ע השנייה נגד היפאנים ועד לשירות בצי הטורקי...
השני הוא הגוררת USS Hoga
ששירתה בפועל בפרל הרבור בזמן המתקפה ב-7/12/1941 והשתתפה בפעולות הכיבוי והחילוץ מהאוניות הפגועות ושירתה גם היא שירות ארוך -מ-1941 עד 1994, רובו באזרחות...

המוזיאון נמצא בגדה הנגדית לעיר של נהר ארקנסו וכדי להגיע אליו ברגל, חוצים את הנהר על ה-Junction Bridge - גשר מהמאה ה-19 ששופץ והוסב להולכי רגל בלבד

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מעל הגשר יש תצפית למראה כללי של המוזיאון - ה-Razorback עוגנת במים מלפנים ומאחוריה נראה הגשר של ה-Hoga:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ברחבת הכניסה יש אנדרטה ל-52 הצוללות שאבדו במלח"ע II
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
בכניסה, תצוגה של המדחפים שהוסרו מהצוללת כחלק מתהלך ההשבתה וההכנה לתצוגה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ועוגנים, כולל עוגן מסיירת הטילים הגרעינית "ארקנסו" - המוזיאון מוקדש גם לכלי שייט של צי ארה"ב שנשאו את שם המדינה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מוצג גם תותח 3.5" מהסוג שהוצב על סיפון הצוללת בתחילת שירותה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לאחר תשלום דמי כניסה והמתנה שיאספו מספיק מבקרים, התלווינו למדריכה לסיור בצוללת
להבדיל מצוללות אחרות במוזיאונים שהכניסה אליהן היא במדרגות שנבנו מהסיפון למטה או בדלת שנקרעה בדופן הצוללת God forbid , הכניסה לצוללת הזו היא Down the hatch כמו בצוללת הצהובה של החיפושיות , במקרה הזה נכנסים דרך פתח המילוט בירכתיים יש אל חדר הטורפדו האחורי
בחדר, חוץ מ-4 צינורת טורפדו נמצאים טורפדו רזרביים ומיטות של הצוות - מעליהם, מתחתיהם ואפילו אחת תלויה מהתקרה..., התיקים שתלויים מהמיטות זה כל המקום לאיחסון ציוד אישי שהוקצה למלחים, לפי המדריכה, לא החזיקו אפילו מדים להחלפה...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
על תא השירותים המדריכה סיפרה שדרושות 13 פעולות כדי להדיח את האסלה ומי שעושה טעות מקבל את תוכנה לפנים... הוותיקים לא הדריכו את החדשים ונתנו להם ללמוד בדרך הקשה...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המשך יבוא...

נערך לאחרונה ע"י winner בתאריך 13-10-2024 בשעה 12:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 14-10-2024, 09:57
צלמית המשתמש של winner
  winner winner אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.03
הודעות: 1,201
המשך
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי winner שמתחילה ב "ביקור ב- Arkansas Inland Maritime Museum כבד וארוך..."

כיור רחצה בחדר טורפדו \ מגורי צוות אחורי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
טורפדו - מוצגים 2 סוגים - כבר לא זוכר מי זה מי...
טורפדו MK14 (כנראה השחור ?)מונע קיטור שנוצר מתגובה כימית, השאיר שובל בועות שהסגיר את מיקום הצוללת

MK18 מונע חשמלית ולא משאיר עקבות אבל איטי יותר

לירי טורפדו , אחרי הזנת נתוני המטרה באוופן מכאני, היו מציפים את הצינור במים ומשתמשים באויר דחוס לדחוף אותו החוצה ואז ההנעה שלו היתה נכנסת לפעולה. מדחף קטן בחרטום היה צריך לעשות מספר מסויים של סיבובים לפני שהמרעום היה נדרך, הפיצוץ היה ע"י מרעום קרבה שלא היה מוצלח במיוחד והרבה פעמים לא התפוצץ כשהיה צריך כפי שתיאר הרמן ווק ב-"מלחמה וזיכרון" את התסכול כשהטורפדו הגיע למטרה אבל לא התפוצץ.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המדור הבא הוא חדר בקרת תמרון

מתחת לרצפה נמצאים המנועים החשמליים שמניעים את הצוללת - מקבלים מתח ממנועי הדיזל בשיוט ומהמצברים בצלילה

הרבה שעונים, מתגים וידיות... מחדר זה שולטים על העברת הכוח למנועים, מה שקובע את מהירות וכיוון התנועה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ידיות שליטה על מנועים וטעינת מצברים - כח וכיוון

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 29-10-2024, 13:51
צלמית המשתמש של winner
  winner winner אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.03
הודעות: 1,201
המשך - חדר רדיו וחדר בקרה מרכזי
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי winner שמתחילה ב "המשך - חדר אוכל ומטבח"

במעבר בין חדרי המנועים לחדר הבקרה נמצא חדר הקשר - מניח שנוקה מכל הדברים ה-"מעניינים" עוד לפני שהצוללת הועברה לטורקים...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מחדר הבקרה נעשתה השליטה על כל הפעולות הקשורות לצלילה וציפה של הצוללת

הפעולות ה-"קרביות" כמו איתור מטרות וחישוב פתרונות עבור הטורפדו נעשו מהגשר שנמצא מעליו וכאמור, בו לא יכולנו לבקר.

סעפות אויר וידיות שליטה - יש הרבה מאוד דברים בצוללת שמופעלים באויר דחוס וכאן השליטה המרכזית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
פתק המציין את שירות הצוללת בצי הטורקי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
עוד שעוני לחץ ושסתומים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ירידה לחדר הסונאר - שם כמובן לא נתנו לבקר...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
בקרת צלילה - שני הגלגלים האדומים שולטים על הכנפונים הקדמיים והאחוריים הפועלים כ-"הגאי עומק" ושולטים על זוות הצלילה, המפעילים צריכים לעבוד בתיאום מלא ביניהם

שני שעוני עומק השמאלי (צהוב) מסומן עד 165 רגל לצלילה במים רדודים, הקטן באמצע מסומן עד 500 רגל שזהו עומק הצלילה המקסימלי המותר

מאחורי הגלגלים נמצאים פלסים פשוטים עם בועת אויר שמראים את זוית הצלילה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הלוח מצד ימין הוא "עץ חג המולד" נורות באדום מראות פתחים פתוחים ובירוק - סגורים. צלילה יכולה להתבצע רק כשהכל ירוק.
הידיות מתחת ללוח שולטות על ריקון ומילוי מים במיכלי הציפה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
עלייה לגשר - גם שם לצערי לא ביקרנו...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שולחן מפות - מכוסה למרבה הצער..., אמורה להיות בו מפה עם עפרון שמקבל קלט ממערכות הניווט ומתווה את נתיב השיט על המפה. בפתח נמצא מצפן הג'יירו הראשי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מצפן ג'יירו ראשי - שומר על כיוון הצפון האמיתי באמצעות ג'יירו שצף באמבטיה של כספית.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הגלגל באמצע זה הגה (משני להגה הראשי שנמצא בגשר) משמאל לו, צג של הסונר ומימין מצפן משני
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מצפן ג'יירו משני
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
עוד שעונים , ברזים ומפסקים...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
יש עניין בהמשך ?

נערך לאחרונה ע"י winner בתאריך 29-10-2024 בשעה 14:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 22-10-2024, 07:22
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,298
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "מה שמעניין (ובעיני מפתיע,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ninesouls
מה שמעניין (ובעיני מפתיע, במידה מסויימת) הוא שהמשמעות היא שיש צנרת מים שנכנסת/יוצאת לגוף הלחץ של הצוללת - נקודת תורפה הנדסית ומבצעית משמעותית למדי, לכאורה.

לא בדיוק. עמידתו של גוף גלילי בלחץ עומדת ביחס הפוך לרדיוס שלו. זה אומר שהצינור הרבה יותר עמיד מאשר גוף הצוללת. את נקודת החיבור שביניהם מחזקים בהתאם. למעשה, גוף הלחץ של הצוללת נחדר במקומות רבים: פתחי כניסה, פתחי מילוט, צינורות טורפדו, משגרי טילים, משגרי אמצעי הטעיה, פריסקופים ואנטנות.


כמובן, יעילות הקירור תהיה שונה מאד במים צפוניים שקרובים לאפס מעלות לעומת מים טרופיים שיכולים לעבור את שלושים מעלות צלזיוס.

תיאורטית - נכון. למעשה - לא. ראשית - אנחנו מדברים על מנוע בטמפרטורה של מעל 150 מעלות צלסיוס, כך שהבדל הטמפרטורות לעומת מי ים, עדיין מספיק, גם במים טרופיים. שנית - את יעילות הקירור, כפונקציה דינמית של הבדלי הטמפרטורות ו/או קצב פעולת המנוע, ניתן לווסת בקלות ע"י וויסות קצב זרימת המים. החישוב כאן הוא פשוט, היות וכמות מי הים אינה מוגבלת. זה מעגל פתוח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 22-10-2024, 09:37
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,276
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "[QUOTE=ninesouls]מה שמעניין..."

ודאי שהצינור עצמו עמיד. אבל נקודת החיבור היא, בהגדרה, נקודת תורפה; ברור שהיא מחוזקת כך שתעמוד בלחצים הדרושים, אבל זו עוד נקודה של מיקוד עומסים שצריכה לעמוד בעייפות חומר מצטברת אחרי מחזורים רבים של עליית/ירידת לחץ, עוד אטמים, עוד נטל של תחזוקה - ובמצב שבו, נניח, פצצת עומק מתפוצצת ליד הצוללת, ברור שזו נקודה שחשופה יותר לנזק (גל לחץ יכול לעבור דרך הצינור אל תוך הגוף). כמובן, לא רק נקודת החיבור לגוף צריכה לעמוד בלחצים אלא כל מה שאחריה - הצנרת המסועפת של מחליף החום, משאבות, שסתומים וכו'.

לגבי אלמנטים אחרים שחודרים את גוף הלחץ, זה כמובן נכון - אבל רובם לא נפתחים לים בשגרה כשהצוללת בעומק ולא מעבירים מים בלחץ הגבוה של הים לתוך גוף הצוללת. אבל אולי אני לא מדייק, כי קירור המנועים מתבצע רק כאשר הצוללת ממילא בעומק שינור ולכן יש פתחים אחרים פעילים (וממילא הלחץ נמוך, יחסית, בעומק הזה). אם מערכת הקירור לא מופעלת בעת צלילת עומק זה משאיר רק את שאלת פליטת החום מהסוללות וממערכת ההנעה, וכמובן יתר מערכות קיום החיים והלחימה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 23-10-2024, 07:15
צלמית המשתמש של winner
  winner winner אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.03
הודעות: 1,201
את המנועים צריך לקרר איכשהוא...
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "ודאי שהצינור עצמו עמיד. אבל..."

וכנראה שהפיתרון הטוב ביותר הוא שימוש במי הים שנמצאים בשפע
שכחת את צינורות הטורפדו שמוצפים ומתרוקנים בזמן השימוש בהם - וזה יכול לקרות בעומקים גדולים יותר מעומק שינור.
בנוסף יש לצוללות האלו גם מיזוג אויר וגם הוא דורש הרחקה של חום , מעניין איך עשו את זה.

עוד דבר שגיליתי לגבי המנועים במסגרת החפירות הוא שיש לו 2 בוכנות מנוגדות בתוך צילינדר אחד ושני גלי ארכובה - תחתון ועליון, הפוך ממה שחשבתי (האמת שרואים בשרטוט שנמצא מעל המנוע בצוללת אבל לא שמתי לב עד עכשיו...
פרטים על המנוע כאן
מסתבר שניסו להשתמש במנועים האלו לקטרים וזה לא היה מוצלח בגלל בעיות של התחממות ושל גישה לצורך תחזוקה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:14

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר