לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 19-05-2005, 21:31
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
המממ...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי fiford שמתחילה ב "נכון מאוד ... טייסת 101"

אז ככה:
"באחד מלילות השתיה של אנשי הטייסת ב'אטום באר' בת"א, נבחרו מספר וסמל לטייסת. מספר ויצמן:"באותו לילה עמד בחור אחד מקליפורניה, מח"לניק בשם סטן אנדרוס (שנהרג מאוחר יותר) ליד דלפק הבאר, משך קוים ועיגולים וצייר על פיסת נייר סמל של טייסת חיל האויר. החבר'ה התלהבו...הצמידו לסמל מספר והציגו בפני מודי אלון (מפקד הטייסת). הוא ראה, בחן ולא ברך. היתה לו הצעה אחרת: עקרב! אי אפשר היה להגיע לעמק השווה, ולא נותרה ברירה אלא להצביע. כולם הצביעו בעד הסמל של סטן ונגד העקרב של מודי - זה היה כשלונו היחיד של מודי בטייסת שלנו".

כידוע לכם העקרה אומץ ע"י טייסת אחרת מאוחר יותר.

המוטיבים בסמלי הטייסות לקוחים מעולם החי: תוכי, איל, ציפור, נשר, שחף, גמל, חתול ים (או איך שקוראים לדג הזה) וסליחה למי ששכחתי.
יש גם מפלצות ומטילי אימה אחרים: גולגולת, דרקונים
יש גם סמלים ש"הושאלו" מטייסות בחו"ל - למשל טייסת החרב המתהפכת (מצרפת), טייסת הצרעה (צרפת), הנמר המעופף (ארה"ב).

אחרות אימצו סמלים גרפיים מקוריים - האחת, המל"טים
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 19-05-2005, 23:24
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
למה פטישים?!?
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "טוב שהנושא עלה... אני חייב לשאול אחת ולתמיד !..."

לא יודע בדיוק להסביר, אני צריך לחפש את המידע הזה שקבור אפושהו במחשב שלי.

בהתחלה הסמל כלל פטיש, פצצה, להבה (או זנב של דג?) ומספר הטייסת - 69


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iafe.net/squadrons/4.jpg]


אח"כ עבר וריאציה לסמל הנ"ל


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iafe.net/squadrons/6.jpg]


הסמל כולל את הפטיש ההיסטורי, צללית בדמות מטוס הפנטום ורקע שאמור להזכיר את מפת הארץ...

אני מודה שזה דורש לא מעט דימיון...

אנסה לברר אצל מקורות מוסמכים - אני בקשר עם מקלען של בי-17 שפעיל מאד בעמותה של הטייסת....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 20-05-2005, 16:03
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,959
אתם מפספסים פה את הנקודה
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי fiford שמתחילה ב "קישור טוב !!"

השמות ניתנו, בחלקם, רק לאחר שהיו הסמלים - והם מתארים אותם ... לדוגמה: טייסת "הכנף המעופפת" (כיום "מגיני הדרום") קיבלה בהקמתה (1956) רק מספר. רק ב-1965 היא אימצה את סמלה המקובל כיום (לאחר שני נסיונות שלא צלחו, בהזדמנות אסרוק ואעלה אחד מהם). מן הסתם, בגלל הסמל, היא קיבלה את הכינוי "הכנף המעופפת". דוגמה נוספת - טייסת המילואים "האייל הנוגח", שהוקמה באמצע שנות ה-70'; טייסת "התוכי המנפץ", כנ"ל; "הדרקון"; "העקרב", "הציפור הצהובה", "הפילים", ועוד.
טייסת "העמק" - שמה אינו קשור לסמלה כ"כ (אולי הסהר הפורה, אני יודע ... צחי דן בזה פעם) אבל כל שנותיה היא טסה מבסיס רמת דוד שבעמק יזרעאל.
במהלך השנים היו טייסות שלסמל שלהם לא היה צורה מוגדרת שאפשר להשתמש בו כשם, ולכן הן אימצו שמות חדשים ו"מפוצצים". לדוגמה - טייסת "הבז השנייה" הפכה ל"חוד החנית"; טייסת "הסופר פרלון" הפכה ל"מובילי הלילה". אז עכשיו, החברים ב"כנף המעופפת" אימצו לעצמם את "מגיני הדרום", ו"שומרי הערבה" אימצו את "עוף החול" - הלכו בעקבות הסמל.
יש שמות שאין להם קשר כלל לסמל - "אבירי הצפון" למשל (אולי כי כל שנותיהם גם הם ברמת דוד ?); או טייסות הקוברה, "הצפונית" "הדרומית" (פשוט בשל המיקום שלהם בבסיס, האחת בחלקו הצפוני והאחת בדרומי ...).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 20-05-2005, 17:30
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
אתה טועה, אבל אני סולח...
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי טולקו שמתחילה ב "זה לא הסמל של טייסת הדרקון המעופף"

עוד נקודה מעניינת - הסמל הידוע של טייסת 119 - טייסת העטלף היה בכלל סמל של מטוסי מוסקיטו בטייסת אחרת. מכאן גם רווחת השגיאה הנפוצה שהטייסת הפעילה מטוסי מוסקיטו ולא כך הדבר.

עוד מעניין לציין שהמוטו של הטייסת הוא "ביום בליל ובערפל", אבל בעצם המוטו היה ארוך (ומשעשע) הרבה יותר, ונועד להדגיש את היותה של הטייסת - טייסת אל ראות:"ביום בליל ובערפל - אנחנו טסים אפילו כשהציפורים הולכות ברגל"...

עוד כמה נקודות - "טייסת הדולפינים" קלטה מסוקי עטלף ואז נוצר בילבול בינה לבין טייסת העטלף. אז שינתה את שמה ל"מגיני המערב".

טייסת הסיור והקישור - הפכה ל"מלכי האוויר" כי הם מפעילים את מטוסי ה-Kingair.

לגבי טייסת הנגב - פעם אפילו קראו לה ציפור ברזל שהרי הסמל שלה כולל ציפור ובתוכה צללית מטוס. יש אומרים כי על שמה של הטייסת (שהשתתפה בצילומי הסרט) נקרא "סרט המופת" נשר הברזל...
בגילגוליה השונים כלל הסמל צללית נשר (לא מיראז') ואח"כ צללית נץ.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 20-05-2005 בשעה 17:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 20-05-2005, 18:01
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
בוא לא נדרדר את רמת הויכוח
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי טולקו שמתחילה ב "אל תהיה חצוף..."

טייסת הדרקון המעופף\זנב אדום או מה שתבחר - הפעילה מטוסי עייט (בעיקר בקא"מ) עד שבשלב כלשהו היא הודממה. הטייסת העבירה את מטוסיה למטווחים (היתה סקירה בנושא בבטאון ח"א) ולאחסנה. גם הטייסת האחות שלה (הכנף המעופפת) הודממה (אז גם נגמר עידן העיט בנבטים), אך קלטה לאחרונה מטוסי נץ והמשיכה במשימת קאמ"מ יחד עם טייסת "נשר הזהב".

כיום הטייסת הופעלה מחדש כטייסת האדומה. סמל הטייסת שלה הוחלף (וזו לא הפעם הראשונה שזה קורה - ראה מה קרה לסמל טייסת מגע הקסם ואלו שהוזכרו כאן), אך בפועל עדיין מדובר באותה הטייסת.

ולהבא, נהג בקצת יותר צניעות ובהרבה פחות חוצפה, ועיצה ידידותית - קרא לאט את מה שכתוב. יש לי הרגשה שאני יודע קצת (שהרי את הרקע שלי - אינך מכיר).

אתה אמר שהסמל של יוסיפון אינו הסמל הנוכן. אני אמרתי שאתה טועה. שאר הטקסט שלך היה נכון.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 20-05-2005 בשעה 18:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 20-05-2005, 18:19
  טולקו טולקו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.11.04
הודעות: 65
טוב יש לך כמה טעויות
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "בוא לא נדרדר את רמת הויכוח"

קודם כל טייסת הזנב האדום נקראה גם טייסת הדרקון האדום ולא טייסת הדרקון המעופף..

הטייסת לא הפעילה את מטוסי העייט שלה בעיקר בקא"מ, אתה מתבלבל עם טייסת האחות שלה 116.

ולא יודע למה אתה מתכוון אבל הסמל שאני מדבר עליו הוא הסמל שבהודעה של ערן פולק ולא של יוסיפון.

לא יודע לגבי הפיכתה של הזנב האדום לטייסת האדומה, אני בסך הכל אמרתי שהסמל הזה שייך לטייסת הזנב האדום/דרקון אדום.

ותאמין לי שגם לי יש לא מעט ידע בנושא חיל האוויר הישראלי, במקרה הזה אתה פשוט טועה מצטער.

נ.ב. החוצפה הייתה במקומה מכיוון שעם כל הכבוד לרקע שלך, כשאבא שלי היה טייס בטייסת הזו ויש לי את ספר הטייסת שלו מול הפנים שלי עם השם של הטייסת והסמל שלה ואיזה מטוסים היא כן הפעילה ומתי אז כל החומר שליקטת באינטרנט ושמעת מחברים שלך או ממקורות יודעי דבר לא משנים. בנוסף - משפט כמו "אתה טועה אבל אני סולח" הוא משפט מתנשא וחצוף ביותר, אל תתפלא על התגובות שאתה מקבל אחר כך.

אלא אם אתה איש הטייסת ואתה מעוניין לשפוך קצת אור על המקרה...

נערך לאחרונה ע"י טולקו בתאריך 20-05-2005 בשעה 18:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 20-05-2005, 19:10
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
אז ככה...
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי טולקו שמתחילה ב "טוב יש לך כמה טעויות"

אני אבליג כאן ואשפוך מעט אור על מה שאתה יודע, ולא אכנס לפרטים לגבי מי או מה אני ומה שאני יודע - לאור סגנון הדברים שלך - אני בכלל מדהים את עצמי שאני טורח להתייחס...

לטייסת היקרה של אבא שלך קוראים\קראו טייסת הדרקון המעופף. אם קראת את אשר נכתב באשכול - ודאי ראית שטייסות נוטות לשנות את שמן או כינויין. למשל טייסת "הנמר המעופף" נקראה במשך זמן רב גם אבירי הזנב הכחול או כחולי הזנב.

לגבי רקע הטייסת של אבא שלך - הטייסת הפעילה משנת 1954 מטוסי מוסקיטו שהוצאו לשם כך מטייסת העמק. זו לא היתה כל כך טייסת כמו שהיא היתה גף צילום שהופעל מחצור כשמפקד עליה סרן עזריאל ספיבק. בשנת 1956 הפעילה גם מספר מטוסי מטאור 7. אחרי מבצע קדש הודממה.

תקן אותי אם אני טועה - אבל במשך כל אותה תקופה לא קראו לה דרקון ולא מעופף ולא אדום.

ב-19 במרץ 1969 קלטה מטוסי עיט מדגם H, הופעלה מתל נוף והיתה לטייסת העיט השלישית.
מפקדה אז היה רס"ן אליעזר פריגת (כמו המיץ) - דרגה שהיא חריגה בפיקוד על טייסת.

הטייסת אימצה את סמל הדרקון המעופף (או בעצם ה'כימרה' - מפלצת אגדית) שהיה סימלה של טייסת צרפתית Escadrille 1 EC 2/2 שכינויה בצרפת הוא קוט ד'ור - כמו השוקולד. זו היתה בין היתר טייסת אורגאנים וכנראה שזה היה האופן בו חיל האויר נחשף לסמל.

לפני פרוץ מלחמת יום הכיפורים החלה הטייסת לקלוט מטוסי עיט מדגם N. הטייסת לא היתה במצבת מטוסים מלאה, אך הופעלה במשימות בהן באו לידי ביטוי מערכות המטוס.

ב-1984 הועברה הטייסת מתל-נוף והצטרפה לטייסת הכנף המעופפת בנבטים (אם הכרת את מפקד דרג ד' של הבסיס - בנו היה חניך שלי).

אגב לעניין הזנב האדום - הטייסת צבעה את זנבותיה באדום (שלד הזנב נצבע בלבן) בשנות ה-70 המאוחרות. מעניין לציין שאז עוד לא היו סגורים על צביעת הזנב וחלק מן המטוסים נצבעו הפוך - שלד אדום וזנב לבן.

אז היה טרנד כזה - ל"נמרים המעופפים" היה זנב כחול ואח"כ כחול\לבן, לאיל הנוגח - זנב צהוב, למתקדם קרב - זנב כתום, לנשר הזהב - ירוק\צהוב, לאבירי הצפון - צהוב\שחור. רק טייסת "הכנף המעופפת" שסימלה דווקא דומה יותר לראש נמר שממנו יוצאת כנף - לא הלכה בדרך זו ושמרה על זנב בצבעי הסוואה רגילים.

לעניין הקא"מ - טעיתי. טייסת הכנף המעופפת נטלה על עצמה את התפקיד ב-17 ביולי 1985 לאחר שטייסת נשר הזהב הודממה לשם קליטת מטוסי הנץ.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 20-05-2005, 21:56
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
ולגבי סבא...
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי טולקו שמתחילה ב "לא אבא, אבל סבא ;)"

אם אתה רומז לדן טולקובסקי, הרי שדיברתי איתו לפני כשנה.

שאלתי אותו לגבי נושאים בהם היה בין מקבלי ההחלטות. החלטות מהותיות מאד, ואני חייב להגיד שהתפלאתי על כך שלא היה מסוגל לענות לי ולו על שאלה אחת מבין כל השאלות שהצגתי לו (ולפי כמות המסמכים העוסקים בכך - כ-80 מסמכים שניתן לאתר בארכיון צה"ל, שלא נזכיר את כל אותם מסמכים שאבדו - הרי שמדובר בדבר שהיה אמור להעסיק אותו לו מעט). לא ארחיב יותר מסיבות מובנות.

וזה שאבא שלך אינו בקיא בתולדות הטייסת, למרות שתחת כל עץ רענן תמצא את השם והכינוי... אמור ללמד אותך על המקורות שלך יותר ממה שזה מעיד על שלי, וכמו שראית - יש לי "מעט" מושג...

ואם כאשר אתה מתייחס אל ספר הטייסת אתה רומז לספר הכסוף שיצא ביובל ה-50 - אז צר לי לאמר שמעטים מבין אותם הספרים הצדיקו את העצים שנכרתו עבור הנייר... אי הדיוקים ההיסטוריים (מילה עדינה לציון שטויות במיץ עגבניות) רבים ממה שהיה ראוי בספרים מסוג זה - וחבל.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 21-05-2005, 08:48
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
הבהרה - והתנצלות
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ולגבי סבא..."

מאחר שהדברים הובנו בשונה מאשר התכוונתי אליהם - הריני מבהיר:

לפני כשנה (ב-24.6.2004) הצגתי לאלוף (מיל.) דן טולקובסקי שאלות בתחום אשר חקרתי.
דן טולקובסקי טעה (מהותית) באשר לתקופת השרות של אותו נשוא מחקר, ועל שאלות אחרות לא ידע להשיב כלל.

אין בכך כל טענה כנגד דן טולקובסקי, שהרי לכל אדם מותר לטעות - גם אם אשר היה מח"א, ובפרט כאשר הזמן שחלף מאז הוא יותר מכפי גילי.

לא היה בכוונתי לרמוז לגבי צלילות דעתו של דן טולקובסקי, ואם אכן ניתן היה להבין כך מדברי - הרי שאני מצר על כך.

כל אשר רציתי לאמר הוא שגם אנשים כמו דן טולקובסקי מסוגלים לטעות, ואין בדבריהם משום הוכחה לדבר זה או אחר.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 21-05-2005, 11:22
  _el _el אינו מחובר  
היסטוריה צבאית, בדגש על ישראלית
 
חבר מתאריך: 30.03.04
הודעות: 416
דן טולקובסקי, ראיונות וספרי יחידות
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "הבהרה - והתנצלות"

היה מפקד חיל אוויר מצוין ואדם מבריק בצורה יוצאת דופן, כמו שניתן להבין גם מתיאורים של עזר ויצמן בספרו האוטוביוגרפי וגם ממסמכים שטולקובסקי כתב (ונמצאים בארכיון צה"ל) ומהתבטאויותיו בישיבות מטכ"ל.

עם זאת, אין להתפלא על כך שכיום הוא אינו מסוגל לענות על שאלות ביחס לאירועים שהתרחשו לפני 50 שנה. זו תופעה מקובלת, בה נתקלתי בכמעט-כל הראיונות שערכתי. אנשים מבוגרים, מבריקים ככל שיהיו, כבר לא זוכרים. הם יכולים לדקלם סיפורים שהם כבר סיפרו כמה פעמים, אבל אם תשאל אותם שאלה חדשה, הם לא יוכלו (כמעט תמיד) לענות עליה. בדרך כלל הם יכולים לספר סיפורי מלחמה נחמדים, אבל לא יזכרו דברים שגרתיים שהתרחשו בין המלחמות. במקרים רבים, כל מה שהם יכולים לעשות בראיון זה לחזור על מה שהם כתבו בספר שכתבו. לדוגמא, ראיינתי לפני כמה שנים את מאיר עמית, ובהתחלת הראיון, כמנהגי, עברתי על מסלול השירות שלו. הוא חזר על מה שכתוב בספר שלו, לפיו "מיד אחרי מלחמת העצמאות מוניתי למח"ט גולני". פרט זה כמובן אינו נכון, אבל הוא התעקש עליו גם בראיון עד שמניתי שורה של מח"טים שהקדימו אותו ותפקידים אחרים שמילא בשנים 1949 - 1950. אדגיש - ברור לי שהוא לא ניסה להטעות; הוא באמת לא זכר את התפקידים הזניחים יותר שעשה באותן שנים של בין המלחמות עד שהזכרתי לו.

בנוגע לספרים שיחידות (לא רק טייסות ח"א) הוציאו ליובל החמישים (וספרים אחרים שיצאו בהזדמנויות דומות), באמת הרמה הכללית שלהם מאוד נמוכה והם כוללים טעויות מחפירות. מחלקת היסטוריה של צה"ל עושה עבודה מצוינת בכמה תחומים, אבל החלק של מורשת יחידות כמעט ואינו מטופל על ידם, והתוצאה היא שבכתיבת ספרי המורשת עוסקים בהרבה מקרים חובבנים (חלקם קצינים זוטרים שמקבלים את הפרויקט בלא כל רקע או עניין בהיסטוריה). התוצאה היא שורה של ספרים עליהם נשפך ממון רב ושאינם שווים הרבה. אם חלק קטן מכסף זה היה ניתן למחלקת היסטוריה, שהיתה מקבלת תקן או שניים לצורך זה, הם היו יכולים לכתוב ספרים מוצלחים הרבה יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 21-05-2005, 12:03
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
דברים כדורבנות!
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי _el שמתחילה ב "דן טולקובסקי, ראיונות וספרי יחידות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי _el
היה מפקד חיל אוויר מצוין ואדם מבריק בצורה יוצאת דופן, כמו שניתן להבין גם מתיאורים של עזר ויצמן בספרו האוטוביוגרפי וגם ממסמכים שטולקובסקי כתב (ונמצאים בארכיון צה"ל) ומהתבטאויותיו בישיבות מטכ"ל.


אי אפשר להגיד זאת טוב יותר.

לצערי, לא השכילו לשמר את הידע מוקדם יותר. חבל שרק לאחרונה החל מוזיאון חיל האויר לתעד את זכרונותיהם של אנשי התקופה וחבל - חבל מאד שלא מוקדשים לכך אמצעים רבים יותר.

רבים מידי הם האנשים שלא זוכרים דבר, או שזיקנתם נתנה בהם את אותותיה...

מקרה אחד (לא אפרט כאן שמות - זה לא ראוי) פשוט מהווה עמוד תווך בתולדות המדינה ולא ניתן להציל מפיו דבר!!!

במקרה אחר, ישנם אנשים שרק צריך לגרות אותם לספר - ואז כבר קשה להפסיק אותם ולעצור. מקרה אחד כזה, אדם ששומר בקנאות על סודות העבר (וכן - דן טולקובסקי היה זה שאישר לו לדבר איתי ואין לכם מושג עד כמה אני מוכיר לו תודה על כך) יכול לספר כל סיפור לפרטי פרטים. המוזיאון תעד אותו, וכאשר ביקשתי ממנו להרחיב - אמר שיעשה זאת רק בנוכחות צוות תיעוד של המוזיאון - כי בכך באמת שלא נגע בתיעוד הקודם. ומה המוזיאון השיב? יש לנו כבר 8 שעות של חומר איתו - אתה יודע כמה עולה קסטה כזו? ממש תשובה שערורייתית!!! זו ההיסטוריה שלונו אנשים, ובגלל עוד כמה שקלים - לא מתעדים אותה!

עצוב....

ועוד דבר קטן - לאחרונה, בשל קשיי מימון ימי מילואים, משחררים את אנשי המילואים של המוזיאון, או שמוציאים אותם אל יחידות אחרות.
מעתה תהיה מלאכת התיעוד והמחקר מוטלת על סדירים (אם יוקצו להם תקנים), והידע שצברו גובל באפס.....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 21-05-2005 בשעה 12:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 19-07-2005, 21:08
  McKaby McKaby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.12.04
הודעות: 316
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "טייסת "הדרקון המעופף" - "הטייסת האדומה" לביום אויב של ח"א"

תמונות פורסמו באתר חיל האויר.
רואים היטב שהסמל נשאר אותו סמל (על חזה של מפקד טייסת הנועם ועל דגל יחידתי).
והוא הדרקון המפורסם. נשאלת השאלה של מה בדיוק סמל של גלגולת עם כנפיים שפורסם קודם.
שלא מופיע כלל בתמונות.
עוד כדאי לשים לב לציור זנב מאוד מקורי ויפה.

מתוך הכתבה:
ציטוט:
הבוקר (רביעי) נפתחה בטקס צבאי, בבסיס חיל-האוויר בעובדה, טייסת "הדרקון המעופף", במעמד מפקד הבסיס, אל"ם ש'. "הטייסת האדומה" לשעבר, נפתחה מחדש לאחר כ-11 שנים בהן לא היתה פעילה, כמרכז לאימון מתקדם בחיל-האוויר. הטקס לווה במטס של מסוקי צפע (קוברה) ובז (F-15). בשעות הערב יערך טקס נוסף בסימן מורשת הטייסת ובמעמד מפקד חיל-האוויר, האלוף אליעזר שקדי.




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

קישור: http://www.iaf.org.il/Templates/Art...=47&docID=24147

נערך לאחרונה ע"י McKaby בתאריך 19-07-2005 בשעה 21:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 22-06-2008, 15:55
  amitsur333 amitsur333 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.12.07
הודעות: 270
אנקדוטה שנזכרתי בה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "טייסת "הדרקון המעופף" - "הטייסת האדומה" לביום אויב של ח"א"

עם כל הויכוח על מספרי טייסות, ועל אבא של מי יותר גדול....
אבא שלי היה מפקד סיירת גולני בשנות ה70. יחידה שגם היום לא ידועה בסדר ומשמעת והופעה מצוחצחת. בקיצור יום אחד מגיעים לשער הבסיס מספר קצינים לביקורת פתע ביחידה. מפקד היחידה המופתע מראה לקצינים את מתקני היחידה השונים וקולט שהתרשמותם לא חיובית כל כך. בסוף הסיור שארך יום שלם פונה אחד המבקרים לאבא שלי ואומר: "טוב ראינו הכל, עכשיו איפה המטוסים?" מאחר ובסיירת גולני הכלי הכי אימתני היה כנראה גפ"ס [ואני לא מזלזל...] מייד הובן יש כאן בעיה...
קיצורו של עניין אנשי הביקורת של חיל האויר שטעו , אינני זוכר אם במספר הטייסת או בשם הטייסת [הנמר המעופף] בילו יום שלם של ביקרות בסיירת גולני כאשר אני בטוח שזו הייתה עבורם חוויה מאירת עיניים....
_____________________________________
"!we must go on the ass but put our eyes to the sky"

[איש דגול אחד]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 14-03-2017, 01:31
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,158
האם הם משתתפים בתרגילים קרקעיים?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "טייסת "הדרקון המעופף" - "הטייסת האדומה" לביום אויב של ח"א"

באחת השמירות האחרונות שלי בסדיר לפני השחרור, העברתי לילה שלם עם מילואימניק שהיה בסדיר במבצע של"ג. מפעם לפעם הוא סיפר אנקדוטות ואירועים, לקראת סוף הלילה כשכבר דיברנו מאוד הפתיחות הוא סיפר לי שהם הותקפו ע"י מטוסים סוריים - היה מרתק ומזעזע לשמוע את הפחד בקול שלו גם 15 שנה אחרי, לדבריו מהפחד הנוראי הוא פשוט חירבן במכנסיים וכולם סביבו רק חיפשו בורות בקרקע לקפוץ לתוכם.

השאלה היא אם משהו מזה גם זוכה להתייחסות מעשית באימוני צה"ל? בכל הסדיר שלי תירגלנו פעם אחת בודדת "שק עור", זה היה די מגוחך והתבטא בכך שחלק מהחיילים בפלוגה כיוונו את הנשק לשמיים... האם באימונים של חטיבות חי"ר שיריון תוקפים אותם גם מלמעלה, או רק מהקרקע?

צריך לזכור שבניגוד להתקפה קרקעית שתנועתה איטית יחסית וניתנת לזיהוי מרחוק, התקפת התאבדות של מטוס אויב על כוחותינו יכולה להימשך זמן קצר ביותר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 04-04-2017, 23:20
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,899
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב ""המטוס מתקדם יותר, מורכב..."

מין הסתם בנץ יש גבול ליכולת הסימולציה, הברק מביא איתו את הדבר האמיתי.
בעידן הנוכחי כשמשימות א"א הופכות יותר BVR ופחות WVR אז למערכות הברק יש יתרון יחסי על הנץ.

בעבר הוסבר כאן שאמנם לברק מנוע חזק יותר אבל בגלל שהנץ קל יותר אז בקרבות אוויר צמודים בשלבים מסויימים של פניות הדוקות יהיה לו יתרון על הברק שטייס טוב יוכל לנצל על מנת להגיע למצבי הפלה.
זה למעשה היתרון הכמעט יחידי שיש לנץ, לעומת זאת הברק יכול לשאת משקל גדול יותר, חימוש מגוון יותר ומתוחכם יותר שבהרבה מקרים מייתר את היתרון היחסי של הנץ.
אבל אנחנו יודעים שחיה"א שלנו מכור לקרבות אוויר צמודים, אז יוציאו מהברק את המיץ כמו שעשו עד היום, אבל זה מתבקש מאליו שיתחילו לתת משקל הולך וגדל ליירוטי BVR מתוחכמים .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 04-04-2017, 23:42
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,899
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי SOF שמתחילה ב "לברק בכל מקרה אין יכולות BVR..."

בזמנו הצי האמריקאי השתמש ב F-16N בכדי לאמן את טייסי הטומקט וההורנט ברדיפה.
הדגם N היה קליל ונטול מערכות, היה בעל יחס דחף/משקל הכי טוב שיש ב F-16 והמטוס הזה התמחה בפניות הכי הדוקות שיש.
אבל עם הזמן העומס האדיר על המבנה החל לתת אותותיו והתגלו בו סדקים רבים עד שהמטוסים הוצאו מהשירות.

גם זמנו של הנץ הגיע, אבל זה לא רק ענייני גיל ומבנה אלא גם זמנם של האדומים הגיע לזוז קדימה עם הטכנולוגיה.
ברק זה לא סופה ובודאי שגם לא אדיר אבל יש כאן תזוזה קדימה בענייני BVR

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 19:28

הדף נוצר ב 0.47 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר