לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תוכנה ומשחקי מחשב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-11-2004, 11:24
צלמית המשתמש של זיו
  זיו מנהל זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
גרפיקה מיקרוסופט השיקה מנוע חיפוש משלה

הייתכן ששוק מנועי החיפוש נפתח לתחרות - מיקרוסופט שקדה 18 חודשים ושיחררה מנוע חיפוש; גם אמזון ויאהו מנסות לנגוס מהעוגה של גוגל.

מיקרוסופט השיקה היום את שירות מנועי החיפוש שלה, אשר יתחרה בזה של גוגל ושל יאהו, לפי דיווחים בעיתונות העולמית. מיקרוסופט שקדה 18 חודשים על פיתוח מנוע החיפוש, לפי הדיווחים. גוגל הוכיחה בשנים האחרונות כי תחום החיפוש בכלל, ותמחורן של תוצאות חיפוש בעבור מפרסמים, הוא אחד ממקורות הכסף הגדולים שניתן למצוא באינטרנט.
בפגישה השנתית של מיקרוסופט ביום שלישי אמר מנכ"ל החברה, סטיב באלמר, כי מיקרוסופט תשיג את מתחרותיה ותעלה עליהן. עד כה השתמשה מיקרוסופט בטכנולוגיית מנוע החיפוש של יאהו, ושילמה לה תמלוגים עבור השימוש.

מנוע החיפוש של מיקרוסופט פותח בקבוצת MSN. ביוני החלה הקבוצה לאפשר ללקוחות מסוימים לנסות את שירותי החיפוש. בניסוי המנוע של MSN, דיווח "וול סטריט ג'ורנל", הצליחה הטכנולוגיה לחפש מיליארד דפי אינטרנט - כרבע ממה שמנוע גוגל מסוגל לחפש. מאז שיפרה MSN את מנוע החיפוש.

כניסתה של מיקרוסופט לתחום החיפוש המקוון היתה צפויה. יאהו וגוגל נערכו בשנה האחרונה לקראתה, כולל ההנפקה הראשונה לציבור של גוגל, אשר גייסה לקופתה הון הדרוש להיערכות למלחמה בחברת התוכנה החזקה ביותר בעולם. גוגל מפתחת אמצעי חיפוש חדשים, בנוסף למנוע הדגל שלה, שביצע 49% מכלל החיפושים בארה"ב באוקטובר, לעומת 41% במארס, לפי נתוני WebSideStory.

יאהו רכשה חברות המתמחות בתחום החיפוש, כולל אוברצ'ר, והוציאה יותר מ-2 מיליארד דולר עליהן. בנוסף מפתחת החברה שירותים חדשים של חיפוש ממוקד בהתאמה אישית. יאהו מחזיקה ב-24% משוק החיפוש המקוון, לפי מספר החיפושים. שירות MSN ביצע באוקטובר 14% מכל החיפושים באינטרנט בארה"ב.

המלחמה הצפויה בין מיקרוסופט לגוגל ויאהו אינה מתחילה ומסתיימת בתחום החיפוש. בחודש שעבר דווח כי גוגל מתכננת לפתח דפדפן אינטרנט, אשר ישמש פלטפורמה לכל השירותים המקווים שהיא מעניקה, וינצל את מנוף המותג החזק שלה כדי לחדור לכל מחשב אישי.

הרמז הראשון לכך שגוגל מתחילה להתפרש לכיוונים חדשים ומנסה להיהפך למיקרוסופט בזעיר אנפין היה השקת ג'י-מייל (Gmail) - שירות האינטרנט שהציע תיבות דואר של 1 ג'יגה-בייט בחינם לגולשים. גוגל השיקה גם תוכנת פרסום בלוגים (יומני אינטרנט אישיים) וטכנולוגיית חסימה של מודעות פופ-אפ, שנואות נפשם של הגולשים.

ב-26 באפריל רשמה גוגל את הכתובת gbrowser.com, ועובדי החברה הגישו בקשה לרישום פטנט להעברת מודעות ליישומי לקוח, כולל דפדפנים. שני אלה הספיקו כדי להתחיל את חרושת השמועות. בנוסף, "ניו יורק פוסט" דיווח כי גוגל גייסה מומחים לפיתוח דפדפנים, ממיקרוסופט וסאן מיקרוסיסטמס.

יש המעריכים כי גוגל תבסס את הדפדפן על הטכנולוגיה של מוזילה, חברה שפיתחה דפדפן קוד-פתוח בשם פיירפוקס. מוזילה עצמה סירבה להגיב בעניין.

לגוגל יישומים שניתן לאגד באמצעות דפדפן, באופן שיקדם את השימוש בהם. דפדפן מצליח עשוי להיות גם בסיס חשוב ליישומים המכניסים של גוגל, וגם להפוך את המותג - שזכה לאחת ההצלחות הגדולות בהיסטוריה של הטכנולוגיה - לבלתי מנוצח.

כניסתה של מיקרוסופט, סוף סוף, לשוק החיפוש המקוון, מעלה בכמה דרגות את מלחמת החיפוש. בנוסף לשלוש הגדולות - יאהו, מיקרוסופט וגוגל - יש מוצרים חדשים ומתוחכמים הנכנסים לשוק, כמו מנוע החיפוש A9.com של אמזון, הכורך את תוצאות החיפוש של גוגל עם תוצאות חיפוש בספרי אמזון, מסד נתוני סרטים, מילונים ואנציקלופדיות. בנוסף, מנוע חיפוש זה שומר היסטוריה של תוצאות חיפוש - חידוש המסייע לתת גוון אישי יותר למנועי החיפוש.

ויוויסימו, חברה שנוסדה על ידי שלושה מדעני מחשב ושהגיעה כבר לרווח, עומדת להציג שירות חיפוש לצרכנים, המבוסס על מנוע החיפוש של יאהו. לחברה כבר יש מנוע חיפוש עסקי, המאגד תוצאות לקטגוריות נוחות לשימוש בתוך טבלה, ומשמש למחקר. שירות החיפוש, Clusty שמו, ימומן מהכנסות מפרסום, ויכלול תוצאות לא רק מאתרים רגילים, אלא גם ממסדי נתונים לקניות, דפי זהב, חדשות, בלוגים ותמונות.

מקור: קפטן אינטרנט מאת דפנה מאור, 11:27 11/11/04.

וככה זה נראה: http://search.msn.com/default.aspx

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 11-11-2004 בשעה 11:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 12-11-2004, 19:50
  RmSs RmSs אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 10,906
אני לא רוצה להרוס לך את התאוריה...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Sonic ReLoaDeD שמתחילה ב "איך שהתחלתי לקרוא את הכתבה ידעתי שהחיפוש יהיה של MSN (בשם)"

אבל המטרה של גוגל היא רווחים, זו גם הסיבה שהם התחילו להסחר בבורסה לא מזמן. באופן כללי: אין מה להגיד - גוגל הוא מנוע
החיפוש הטוב בעולם, המתחשב ביותר בגולשים והנוח ביותר. הפרסומות באתר הן פרסומות-טקסט בלבד, אין פופאפים (ואפילו הם מתחייבים שלא יהיו).

אגב, אני יודע שכולם סקפטים בנוגע לסיכוי של מיקרוסופט להתחרות בגוגל, אבל אני יכול להבטיח לכם שבטווח הארוך (תוך 5 שנים, לדוגמא) מנוע
החיפוש של מיקרוסופט יעקוף את גוגל. הקרב הזה אבוד מראש: מיקרוסופט תשלב את מנוע החיפוש כחלק ממערכת ההפעלה שלה ופה נגמר
הסיפור; אין סיכוי נגד מנוע חיפוש שמובנה במערכת ההפעלה ששולטת ב-95% מהשוק. גם בזמנו זילזלו בסיכוי של מיקרוסופט נגד נטסקייפ
(שאז שלט בבירור בשוק), אבל היום אף אחד כבר לא סופר את נטסקייפ.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others" (Groucho Marx)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 14-11-2004, 09:46
צלמית המשתמש של זיו
  זיו מנהל זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
המשך הסאגה..
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "מיקרוסופט השיקה מנוע חיפוש משלה"

ההשקה של מנוע MSN בגרסה העברית - בעוד כחודשיים.

הצעד של מיקרוסופט לא עבר ללא תגובה של גוגל: לפני שבוע היא הכריזה כי בסיס הנתונים שלה גדל מ-4.3 מיליארד דפי רשת ללא פחות מ-8 מיליארד דפים. ואולם לא בטוח עד כמה זה יועיל לגולש, שלא תמיד יכול לעבור על עשרות אלפי תוצאות חיפוש אפשריות.

גוגל הוכיחה כי תחום מנועי החיפוש הוא אחד ממקורות ההכנסה הפוריים ביותר בתחום האינטרנט. את מעמדה כמלכת מנועי החיפוש יהיה קשה לערער. על פי נתונים של אתר המחקר

WebSideStory, באוקטובר ביצעה גוגל 49% מכלל החיפושים ברשת בארה"ב. יאהו, מתחרתה הגדולה, ביצעה 24% מהחיפושים, והשירות של MSN ביצע 14%.

במיקרוסופט היו רוצים שהגולשים ייכנסו ישירות לאתר החדש, בדיוק כמו שהם נכנסים לגוגל - ולא יבצעו את החיפוש דרך פורטל MSN. הבעיה מבחינת מיקרוסופט היא שלהקיש www.google.com זו משימה הרבה יותר קלה מאשר להקיש את שם האתר שלה, www.msnsearch.com. מצד שני, למנוע החדש של מיקרוסופט יש כמה דרכי חיפוש המהוות שיפור משמעותי לעומת מנוע החיפוש הישן - כמו חיפוש במילון, חיפוש באנציקלופדיה, וחיפוש לפי אתרי קניות. בקרוב יקושר מנוע החיפוש לשירותי המוסיקה של MSN.

מי שיחפש במנוע החדש אתרים בעברית, יקבל את אותן תוצאות שקיבל במנוע הישן של MSN. מי שיחפש בשפה האנגלית יגלה כי מספר התוצאות נמוך משמעותית ממספר התוצאות בחיפוש זהה בגוגל; גם חיפוש תמונות, שקיים בגוגל, עדיין לא קיים במנוע החדש.

"בעוד כחודשיים נשיק את הגרסה העברית המלאה של מנוע החיפוש, תחת הכתובת www.msnsearch.co.il", אומר מנכ"ל MSN ישראל, אורי אדוני. "שם יהיו כל תכונות החיפוש החדשות, כולל חיפוש תמונות. המנוע יהיה הרבה יותר מהיר, ותוצאות החיפוש יותר רלוונטיות. טכנולוגיית המנוע תוחלף. האתר גם יעבור מתיחת פנים עיצובית".

לדברי אדוני, "ב-MSN ישראל בוחנים כיום אפשרות לשילוב מודל עסקי נוסף להכנסות - לא רק אתרים המשלמים כסף כדי להופיע גבוה בתוצאות החיפוש, אלא גם תשלום לפי מספר הכניסות של גולשים לאתרים המופיעים בתוצאות החיפוש". בדיקה דומה מבצעת מיקרוסופט העולמית. המשמעות היא מעבר למודל העסקי של גוגל - שם האתרים לא משלמים עבור מיקום גבוה בתוצאות החיפוש, כפי שהם עושים ב-MSN, אלא משלמים כמה סנטים על כל גולש שמגיע אליהם דרך גוגל. "ההערכות שלנו הן שבכל מקרה, מנוע החיפוש החדש ירחיב את ההכנסות מפרסומות שיופיעו לצד תוצאות החיפוש", הוא אומר.

ל-MSN תהיה תחרות לא קלה - הכנסות אתר גוגל ישראל מוערכות בשוק ב-180-150 אלף דולר בחודש, מתוך כלל הכנסות שוק החיפוש בישראל שהן 500-400 אלף דולר לחודש. בוואלה, מנוע החיפוש הפופולרי בישראל לפי דירוגי הגולשים, לא מתרגשים מהמתחרה החדש בשוק. "באמת הגיע הזמן שהם ישיקו מנוע חיפוש חדש. היה להם מנוע חיפוש גרוע במיוחד", אומר ארז פילוסוף, מייסד ומשנה למנכ"ל וואלה. "אני מאמין במבחן התוצאה לאורך שנים, ולכן קשה לומר עכשיו מה יעלה בגורל אתר החיפוש החדש. השנים יגידו".

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר בביקורו בישראל לפני כמה חודשים כי החברה שלו תנצח את גוגל יום אחד. מיקרוסופט מתכננת לחקות מוצר מצליח נוסף של גוגל - מנוע החיפוש המיועד למחשב האישי, אותו השיקה גוגל בשבוע שעבר. מנוע החיפוש למחשב האישי מחפש במהירות דואר אלקטרוני, מסמכים וקבצים מסוגים אחרים בכונן הקשיח. מיקרוסופט מסרה כי תשיק מנוע חיפוש כזה עד סוף השנה. בינתיים, הגולשים באתר החיפוש החדש שלה מתבקשים למלא משוב - ובחברה מתכוונים לקחת ברצינות את מה שהם אומרים.


מקור; קפטן אינטרנט מאת גלית ימיני ועפרה שלו 12/11/04
_____________________________________
..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:42

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר