|
11-11-2004, 11:24
|
|
L'enfer, c'est les autres
|
|
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
|
|
מיקרוסופט השיקה מנוע חיפוש משלה
הייתכן ששוק מנועי החיפוש נפתח לתחרות - מיקרוסופט שקדה 18 חודשים ושיחררה מנוע חיפוש; גם אמזון ויאהו מנסות לנגוס מהעוגה של גוגל.
מיקרוסופט השיקה היום את שירות מנועי החיפוש שלה, אשר יתחרה בזה של גוגל ושל יאהו, לפי דיווחים בעיתונות העולמית. מיקרוסופט שקדה 18 חודשים על פיתוח מנוע החיפוש, לפי הדיווחים. גוגל הוכיחה בשנים האחרונות כי תחום החיפוש בכלל, ותמחורן של תוצאות חיפוש בעבור מפרסמים, הוא אחד ממקורות הכסף הגדולים שניתן למצוא באינטרנט.
בפגישה השנתית של מיקרוסופט ביום שלישי אמר מנכ"ל החברה, סטיב באלמר, כי מיקרוסופט תשיג את מתחרותיה ותעלה עליהן. עד כה השתמשה מיקרוסופט בטכנולוגיית מנוע החיפוש של יאהו, ושילמה לה תמלוגים עבור השימוש.
מנוע החיפוש של מיקרוסופט פותח בקבוצת MSN. ביוני החלה הקבוצה לאפשר ללקוחות מסוימים לנסות את שירותי החיפוש. בניסוי המנוע של MSN, דיווח "וול סטריט ג'ורנל", הצליחה הטכנולוגיה לחפש מיליארד דפי אינטרנט - כרבע ממה שמנוע גוגל מסוגל לחפש. מאז שיפרה MSN את מנוע החיפוש.
כניסתה של מיקרוסופט לתחום החיפוש המקוון היתה צפויה. יאהו וגוגל נערכו בשנה האחרונה לקראתה, כולל ההנפקה הראשונה לציבור של גוגל, אשר גייסה לקופתה הון הדרוש להיערכות למלחמה בחברת התוכנה החזקה ביותר בעולם. גוגל מפתחת אמצעי חיפוש חדשים, בנוסף למנוע הדגל שלה, שביצע 49% מכלל החיפושים בארה"ב באוקטובר, לעומת 41% במארס, לפי נתוני WebSideStory.
יאהו רכשה חברות המתמחות בתחום החיפוש, כולל אוברצ'ר, והוציאה יותר מ-2 מיליארד דולר עליהן. בנוסף מפתחת החברה שירותים חדשים של חיפוש ממוקד בהתאמה אישית. יאהו מחזיקה ב-24% משוק החיפוש המקוון, לפי מספר החיפושים. שירות MSN ביצע באוקטובר 14% מכל החיפושים באינטרנט בארה"ב.
המלחמה הצפויה בין מיקרוסופט לגוגל ויאהו אינה מתחילה ומסתיימת בתחום החיפוש. בחודש שעבר דווח כי גוגל מתכננת לפתח דפדפן אינטרנט, אשר ישמש פלטפורמה לכל השירותים המקווים שהיא מעניקה, וינצל את מנוף המותג החזק שלה כדי לחדור לכל מחשב אישי.
הרמז הראשון לכך שגוגל מתחילה להתפרש לכיוונים חדשים ומנסה להיהפך למיקרוסופט בזעיר אנפין היה השקת ג'י-מייל (Gmail) - שירות האינטרנט שהציע תיבות דואר של 1 ג'יגה-בייט בחינם לגולשים. גוגל השיקה גם תוכנת פרסום בלוגים (יומני אינטרנט אישיים) וטכנולוגיית חסימה של מודעות פופ-אפ, שנואות נפשם של הגולשים.
ב-26 באפריל רשמה גוגל את הכתובת gbrowser.com, ועובדי החברה הגישו בקשה לרישום פטנט להעברת מודעות ליישומי לקוח, כולל דפדפנים. שני אלה הספיקו כדי להתחיל את חרושת השמועות. בנוסף, "ניו יורק פוסט" דיווח כי גוגל גייסה מומחים לפיתוח דפדפנים, ממיקרוסופט וסאן מיקרוסיסטמס.
יש המעריכים כי גוגל תבסס את הדפדפן על הטכנולוגיה של מוזילה, חברה שפיתחה דפדפן קוד-פתוח בשם פיירפוקס. מוזילה עצמה סירבה להגיב בעניין.
לגוגל יישומים שניתן לאגד באמצעות דפדפן, באופן שיקדם את השימוש בהם. דפדפן מצליח עשוי להיות גם בסיס חשוב ליישומים המכניסים של גוגל, וגם להפוך את המותג - שזכה לאחת ההצלחות הגדולות בהיסטוריה של הטכנולוגיה - לבלתי מנוצח.
כניסתה של מיקרוסופט, סוף סוף, לשוק החיפוש המקוון, מעלה בכמה דרגות את מלחמת החיפוש. בנוסף לשלוש הגדולות - יאהו, מיקרוסופט וגוגל - יש מוצרים חדשים ומתוחכמים הנכנסים לשוק, כמו מנוע החיפוש A9.com של אמזון, הכורך את תוצאות החיפוש של גוגל עם תוצאות חיפוש בספרי אמזון, מסד נתוני סרטים, מילונים ואנציקלופדיות. בנוסף, מנוע חיפוש זה שומר היסטוריה של תוצאות חיפוש - חידוש המסייע לתת גוון אישי יותר למנועי החיפוש.
ויוויסימו, חברה שנוסדה על ידי שלושה מדעני מחשב ושהגיעה כבר לרווח, עומדת להציג שירות חיפוש לצרכנים, המבוסס על מנוע החיפוש של יאהו. לחברה כבר יש מנוע חיפוש עסקי, המאגד תוצאות לקטגוריות נוחות לשימוש בתוך טבלה, ומשמש למחקר. שירות החיפוש, Clusty שמו, ימומן מהכנסות מפרסום, ויכלול תוצאות לא רק מאתרים רגילים, אלא גם ממסדי נתונים לקניות, דפי זהב, חדשות, בלוגים ותמונות.
מקור: קפטן אינטרנט מאת דפנה מאור, 11:27 11/11/04.
וככה זה נראה: http://search.msn.com/default.aspx
_____________________________________
..
נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 11-11-2004 בשעה 11:41.
|
|