לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 14-06-2005, 16:55
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אלביט מערכות זכתה בפרס היוקרתי של המגזין Flight עבור מערכת לבטיחות בטיסה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "כדאי לפתוח אשכול על החידושים בלה-בורג'ה."

אלביט מערכות זכתה אמש בפרס היוקרתי של מגזין התעופה Flight.
הפרס הוענק למערכת לורד, פרי פיתוח של חברת הבת של אלביט, אלאופ. המערכת מיועדת להגביר את הבטיחות בטיסות מסוקים, והיא מאפשרת לטייס המסוק לחמוק מסכנות כגון: פגיעה בחוטי חשמל, אנטנות ומכשולים נוספים.

הנימוקים להענקת הפרס: פריצת דרך וצרומה משמעותית לתחום התעופה בעולם.

המערכת יוצרת תמונה תלת ממדית של מסלול הטיסה ומתריעה בפני הטייס מפני סכנות במהלך טיסה בגובה נמוך ובתנאי ראות קשים. האזהרות מועברות לטייס הן באמצעים קוליים והן באמצעים ויזואליים והיא מעבירה מידע על צורת המכשול ועל מיקומו המדויק.



מערכת הלורד מתאימה לטיסות יום ולילה, ניתנת להתקנה על כל סוגי המסוקים, הן אזרחיים והן צבאים ופועלת על בסיס יכולות מכ"ם לייזר. חיל האוויר הישראלי כבר הצטייד במערכת זו.

בעבר זכתה רפא"ל בפרס על פיתוח ה"פיתון 4".
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 14-06-2005, 22:36
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הנ"מ משנה פניו?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "כדאי לפתוח אשכול על החידושים בלה-בורג'ה."

רפא"ל מציגה בסלון האווירי את הספיידר - מערכת נ"מ לטווחים בינוניים מבוססת רשת וחמושה בטילי א"א סטנדרטיים - נגד מטוסים, מסוקים וכטב"מים.

לא יודע אם יצא לכם לשמוע היום את "15 קטנות" - אז להלן תקציר.

עד היום בוססו מערכי ההגנה האוויריים על סוללות נ"מ נייחות שהתבססו על מערך הגנה סביב מכ"מ חיפוש ונעילה או על מערכות ניידות שבהם הותקן מכ"ם שסיפק את צרכי העמדה בשטח בעת ליווי כוחות מסתערים.

חסרונה של השיטה נבע מכך שפגיעה במערכת המכ"מ השביתה את כושר פעולת הסוללה כולה.
כלים מתנייעים היוו איום קטן הרבה יותר, בעיקר בשל מגבלות טווח, ולרוב דובר על מערכים שנועדו לספק הגנה נקודתית ולא בהגנת שטח.

חסרון נוסף - המערכות הקורנות סיפקו התרעה על קיום סוללה בשטח שאף איפשר את זיהויה וניטרולה אם על ידי טיל רוכב קרן או באמצעות שיבוש\חסימת ל"א.

מערכת ה-SPYDER של רפא"ל מבוססת על כלים עצמאיים הנעים בשטח או ערוכים במערכי הגנה סוללתיים, אך מבוססים על מערכי תקשורת נתונים (כדוגמת פרוייקט הצי"ד).
למעשה הסוללה מסוגלת לקלוט נתוני מטרה ממקורות שונים כמו יחידות בקרה מרוחקות, מטוסי התראה מוקדמת או אפילו מטוסי קרב הפועלים בזירה.

באופן זה הסוללות אינן קורנות - הן פסיביות לחלוטין ולכן קשה לאתרן או להתגונן מפניהן.

כל רכב נ"מ שכזה נושא ארבעה טילי א"א סטנדרטיים כדוגמת ה"פיתון 4/5" או ה"דרבי" במיכלים אטומים.

עפ"י מנכ"ל רפא"ל - הם החלוצים בתחום.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.rafael.co.il/web/rafnew/images/Spyder3.jpg]


http://www.rafael.co.il/web/rafnew/.../air-spyder.htm
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 14-06-2005 בשעה 22:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 25-06-2005, 00:16
  desertowl desertowl אינו מחובר  
מומחה טכנולוגיות צבאיות חיישנים ומערכות תצפית
 
חבר מתאריך: 18.10.03
הודעות: 3,749
לא כ"כ פשוט...
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "תיאורטית הדבר אפשרי"

בפועל ההלפייר אכן מסוגל להגיע לטווחים של מעל 8 ק"מ , אבל סיכויי הפגיעה צונחים דרסטית אחרי מרחק זה.
כ"כ יש בעיות הקשורות ללזירה - התבדרות של הקרן וכו' , מכיוון והפרדטור מציין לעצמו.
בשיגורים שנערכו מהפרדטור עד היום, הטילים שוגרו במעטפת המבצעית אליה הם תוכננו.

הלינק הבא מקשר לכתבה מעולה בנושא ההלפייר ומסביר על מודי השיגור השונים והשיקול שבבחירת כל מוד.
ניתן לראות שם מסלולים שתוכננו לירי מגובה נמוך כאשר יש מכשול בין המסוק המשגר למטרה וכיצד הדבר משפיע על מסלול הטיל.
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/...cs/1helfire.pdf
עוד הערה קטנה , הטיל טס במסלול עילי אך לא במסלול בליסטי.
_____________________________________
===========================
If the radiance of a thousand suns
were to burst at once into the sky
That would be like the splendor of the mighty One…
I am became death,the shatter of Worlds.
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 15-06-2005, 16:13
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "כדאי לפתוח אשכול על החידושים בלה-בורג'ה."

Elbit unveils updated Hermes 1500 UAV designed for maritime patrol

Elbit Silver Arrow has unveiled a new maritime-patrol version of its Hermes 1500 medium-altitude unmanned air vehicle and confirms that a demonstrator aircraft flew earlier this year in Israel.

The new version has an increased maximum take-off weight of 1,750kg (3,850lb) and is capable of operations of up to 50h endurance using twin external fuel tanks mounted outboard from the engine nacelles. The existing Hermes 1500 has an endurance of 26h on internal fuel and a maximum take-off weight of 1,500kg.

The external tanks are conformal despite being fitted to a pylon mount. The addition required some minor wing redesign.

Elbit says the new version is company-funded. The original Hermes 1500 was jointly funded by the Israeli ministry of defence.

The maritime patrol variant would carry a maritime surveillance radar in an underbelly mount, electro-optic and infrared sensors, and an electronic intelligence gathering suite with flat panel antennas on the rear fuselage.

http://www.flightinternational.com/...ime+patrol.html



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 15-06-2005, 16:16
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "כדאי לפתוח אשכול על החידושים בלה-בורג'ה."

Elbit maritime patrol UAV ready for delivery in 12 months
Elbit Systems is using Le Bourget for the first showing of the new maritime patrol (MP) variant of its Hermes 1500 unmanned air vehicle(UAV).

The most obvious difference to the outline of the twin-engined, long-endurance UAV is the addition of underwing fuel tanks, each carrying around 150 litres, but changes have also taken place under the skin.



The most significant addition is the installation of a Ku-band commercial satellite communications link, so the vehicle can operate without any direct line of sight to its controllers.

Other onboard equipment includes a synthetic aperture radar, plus ELINT, SIGINT and ESM sensors. The new variant has been developed in response to a request by an unnamed customer, says Eli Yitzhaki, Elbit's vice-president, business development and marketing.

The Hermes 1500 can fly at up to 9,100m (30,000ft), says Yitzhaki, but best results are attained at lower heights. "I'm a strong believer in flying at altitudes from which you can get results, not at altitudes that you think it will be easier to convince the FAA or other aviation regulatory authorities to fly at. This can fly at up to 30,000ft, but we're focused on those altitudes that will bring results. In a maritime patrol aircraft that's normally in the 3-5,000ft range."

Surfaces

The Hermes 1500 has "lots of surfaces and lots of volume" to cope with substantial payloads with something to spare: "If somebody asks us to add a few boxes and 1-200kg, we could do it." The underwing fuel tanks were added to liberate more volume in the fuselage for payload, he adds.

The MP version has accumulated "quite a few tens of hours" of testing, but the process will continue for some months. If a customer signed up for the vehicle tomorrow, he could have a full operational system in about 12 months, says Yitzhaki.

http://www.flightinternational.com/...2 +months.html
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-06-2005, 16:17
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "כדאי לפתוח אשכול על החידושים בלה-בורג'ה."

Lightly Spiced for longer range

Rafael is at Paris showcasing a new addition to its Spice weapons guidance kit family. Spice is a stand-off, autonomous, air-to-ground weapon system, offering fully autonomous navigation and precision-strike capability.

It joins the Spice 2000 which is already in service with the Israel Air Force's F-16 fleet. But it is lighter than the Spice 2000, which is mounted on a standard MK-84 warhead. The Spice 1000 can be mounted on an MK-83, which means it can be used on a wider range of aircraft.

And the Spice 2000 achieves a stand-off range of more than 60km, Spice 1000 achieves even greater range thanks to its deployable wing.

"We believe that with the Spice 1000 our ability to outfit a greater variety of aircraft, thanks to its low weight and greater aerodynamics, will increase the number of our potential Spice customers," said Yitshak Einbinder, director of Air-to-Surface Systems in Rafael's Missile Division.

http://www.flightinternational.com/...nger+range.html

_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 15-06-2005, 16:21
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
ומשהו לא ישראלי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "כדאי לפתוח אשכול על החידושים בלה-בורג'ה."

Making a Splash

The DC-10 is just the latest in a long line of civil and military airframes to be pressed into service for firefighting duty, reports Mark Pilling

One of the most remarkable flight demonstrations at this year's show is 10 Tanker's DC-10 dropping its colossal load of 12,000gal (45,600 litres) of water right in front of the chalet line.

The firefighting aircraft, piloted by Capt Jack Maxey of Omni Air International, is making its first appearance in Europe to take part at Le Bourget. It is taking a break from an intensive US Federal Aviation Administration (FAA) flight and certification testing programme from its home base at Victorville airport in southern California.

The DC-10 Super Tanker has been in development for more than two years with input from the US Forest Service and the Tanker Board. The project is being spearheaded by a special purpose company called 10 Tanker STC, which is a joint venture between Omni Air International and Cargo Conversions.

Omni Air International is a Tulsa-based DC-10 and Boeing 757 operator that performs charter flights for tour companies, the government and other airlines. Cargo Conversions specialises in converting passenger airliners into all-cargo configuration.

The modification to the aircraft includes three external tanks under the fuselage, each holding up to 4,000gal of water. The tanks are basically the same as those developed for the Sikorsky S-64 Helitanker by Oregon's Erickson Air-Crane, says Maxey.

The tanks can be refilled on the ramp in 8min. The water drop is controlled from the flight engineer's position in the DC-10 using a computerised gravity feed system based on field-proven technology from Erickson. The water is dropped at flow rates up to 1,500gal/sec to achieve a fire coverage pattern desired by firefighters. Other fire containment applications can also be used.

The DC-10 converted for this mission "had been in operation with Omni for four years as a passenger aircraft but was retired and then pressed back into service for the tanker project about three years ago", says Maxey.

The Super Tanker is nearing the end of its certification test flights. It will require another 5-6 days of testing when the aircraft returns to California and will then undergo a C check. The FAA is expected to grant its Supplemental Type Certificate (STC) within a month. Certification will be inclusive of FAR 36 Stage III noise compliance.

The aircraft has been maintained to US FAR 121 standards since new, and will now be serviced on a Boeing-developed low- utilisation maintenance programme tailored to its new mission. It has an operational radius of 500nm (925km) when fully loaded and a ferry range of 3,000nm.

Restricted

Drops can be made from as low as 150ft (45m) above ground level with a drop speed of 142kt (260km/h). Maxey's test team, which includes First Officer Tom Robbins and Flight Engineer Brad Pace, have conducted more than 30 drops so far with the aircraft. At the show it is restricted to making the drop from 330ft.

When the water is dumped, the flight profile of the aircraft is hardly affected. "It is not that big a deal," says Maxey. "The aircraft is very stable when we do the drop." Extensive proof-of-concept flying has been conducted since May 2003 using the converted aircraft and a DC-10 freighter at significantly higher weights than the Super Tanker will operate.

Interest in the aircraft has been high here at Le Bourget, says Maxey. 10 Tanker STC sees an initial market for several Super Tankers. In an area the size of the US or Australia, five aircraft could be positioned so that one could reach any fire within an hour.

Once the aircraft obtains its STC, the aim is to perform demonstration flights in conjunction with firefighting operators and the fire authorities.

Engineering support for the project has been provided by California-based Aircraft Technical Service. It handled the structural modification engineering including fuselage reinforcement and tank redesign and reinforcement, as well as co-ordinating the FAA certification work.

http://www.flightinternational.com/...+a+Splash+.html



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:48

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר