לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > חומרה ורשתות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 15-06-2005, 00:24
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
אני בספק...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Concept שמתחילה ב "לא מסכים"

שאתה מתחבר לאינטרנט מהיר, מה שמעניין אותך זה המהירות, בראש ובראשונה (ראה מה שאל פותח האשכול, למשל...).

שירות - אין הרבה מה לדבר על זה. אם אתה חושב שהתומך הטכני בצד השני של הקו מבין הרבה יותר מהלקוח, אתה טועה. יש לו רשימה של שגיאות, יש לו רשימה של תקלות, והוא עונה לך כמו מחשב. תחרוג שנייה מהרשימה שיש לו מול הפרצוף (או בראש), והוא יהיה חסר אונים... למה? משום שאם הוא מבין יותר מהבסיס, הוא כנראה לא היה עובד בעבודה הזאת...

המבצעים זה ממש שטויות, הכל זה אותו מחיר פלוס מינוס עשרה שקלים היום, ואחרי זה זה מתיישר למחיר אחיד (ויקר, בדרך כלל, אלא אם כן יש לך קומבינה, ע"ע "מנוי עסקי" ושאר דברים מהסוג הזה). בנאדם רוצה חברת אינטרנט אחת, בלי הרבה תקלות, עם מהירות גבוהה, והוא מרוצה. והוא ישלם אפילו 30 שקל יותר בחודש (עשו סקר, לישראלי לא איכפת, מסתבר... הוא יעשה כסאח, לא יצליח להוריד עוד, והכל יהיה בסדר מבחינתו, אפילו אם הוא יצא פרייאר).

לסיכום - מהירות. אנחנו רוצים את הכל, ורוצים את זה עכשיו. אצל רוב הישראלים - בעדיפות לספק אינטרנט שמאפשר לבצע גניבה במהירות (סרטים, תוכנות, משחקים וכו'). ספק אינטרנט שיגביל את מהירות תוכנות ה P2P, יפסיד עשרות אלפי לקוחות בתוך ימים בודדים (גם זה כבר קרה, אני לא זוכר איזו חברה ניסתה את זה...).

ברוך הבא לממלכת הקומבינה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 15-06-2005, 23:41
  z u r i h z u r i h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.02.05
הודעות: 170
לא ממש מדוייק
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי שימי שמתחילה ב "אני בספק..."

לא כל תומך בתמיכה הטכנית רק קורא מה שיש לו במסך ועונה לך לפי מה שרשום לו.
יש הרבה שיקול דעת ונסיון שצוברים עם הזמן ואתה מתחיל לדעת ולהבין הרבה מעבר למה שרשום לך על המסך.

ויש תומכים שמחשבים זה התחום שלהם וכן - הם עובדים שם. אבל להגיד שכל אחד שם פועל כמו מכונה עם סוללות זה לא נכון.

ולשאלת פותח האשכול,
כמובן שיש הבדל בין הספקיות. אבל תאכל'ס - אצל כולם אתה תקבל אותה מהירות ואתה לא תרגיש בהרבה הבדל (טוב אולי קצת באתרים בחו"ל אבל לא נורא.. )
ההבדל טמון בשירות ובאמינות שאתה מקבל.

אני לא רוצה לתת דעה לגבי ספק כזה או אחר, אבל אם אתה מחובר לאינטרנט בכבלים אז שווה לך ללכת על בזק בינלאומי כי ברירת המחדל שלהם זה לחבר אותך ללא חייגן.
בנטויז'ן גם אם תתחנן לא יתנו לך.
בקווי זהב לפני שנה אם היית מתחנן אז היו איכשהו מאפשרים חיבור ללא חייגן. היום אני מניח שזה כבר לא אפשרי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 16-06-2005, 10:56
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
איך אתה מסביר את זה שעוד לא נתקלתי בתומך טכני שיודע מה זה traceroute ?
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי z u r i h שמתחילה ב "לא ממש מדוייק"

רק עם הנושא הספציפי הזה (של בעיות ניתוב), התקשרתי כ 20 פעם על מנת לדווח, וכמובן שנתקלתי בחסימתם של אלה הלא מבינים, שלא היו מוכנים אפילו להעביר את הודעתי כלשונה ל NOC שלהם, כי הם סברו שהבעייה אצלי, למרות שהגעתי בניתוב אל הנתבים שלהם?

20 כשלונות מתוך 20 (בחברות אינטרנט שונות!) זה לא מדגם מייצג? אני חושב שזה כן...

ושוב, אלה שמבינים ילכו כנראה לתמיכה עסקית (אם כבר) שבה בוודאי מרוויחים יותר, או לתפקידים יותר מתקדמים (שהרי רוב מי שמתקשר לספק האינטרנט ובאמת צריך תמיכה, צריך ידע בסיסי...)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 22-06-2005, 19:07
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי z u r i h שמתחילה ב "חחחח"

הגודל לא קובע - לפחות לא במקרה של ספקיות האינטרנט. מנסיוני דווקא ברק
וקווי זהב מספקים מהירות גבוה ביותר ובזק בינלאומי עם החיבור "הרחב ביותר
בארץ" את המהירות הנמוכה ביותר - סביר להניח בגלל הכמות הגדולה של
המשתמשים, שלא לדבר על אין סוף בעיות.

מבחינת התמיכה הטכנית בברק לפחות יודעים על מה הם מדברים, בבזק
בינלאומי לא רק שלא ידעו מה זה TRACEROUTE אלא הייתי צריך להסביר
להם דברים בסיסים. בבזק בינלאומי בדיקת מהירות אינטרנט מתבצעת מול
שרת תמיכה ברשת שלהם בלבד או שרת ראי של TUCOWS אף הוא ברשת
שלהם והייתי חייב להסביר להם שרשת שלהם זה עדיין לא כל האינטרנט.

בקיצור במשך שנה של החבילה המשולבת של YES סבלתי כל הזמן
ממהירות נמוכה ואין ספור בעיות - כולל שרתי DNS שנפלו כל הזמן, שרתי
TRANSPARENT PROXY שלא עמדו בעומס וכוי וכוי.

בברק אני מקבל את 1.5 מגה שלי מרבית הזמן - למרות שבשעות הלחץ
המהירות יורדת. גם מהירות ההורדה היא כמעט בלי קפיצות - בב"ל הייתי
רואה שיניי מסור בגרף של המהירות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 22-06-2005, 19:29
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי z u r i h שמתחילה ב "מגבילה UPLOAD?"

שומרת על רוחב פס קבוע - פרושו שמבטיחה שתקבל את מלוא רוחב הפס של
החבילה שאתה משלם עבורה ולא שתוכל לראות את ההורדה במהירות של 1.5
מגה רק 3 לפנות בוקר כשכל האנשים הנורמלים כבר יושנים.

בשביל להבטיח שתקבל רוחב פס (באופן) קבוע חברה צריכה להבטיח שיש לה
רוחב פס מיותר ולקנות רוחב פס נוסף כאשר השימוש עולה. לאף ספק האינטרנט
אין את הכמות הרוחב פס שהיא מכרה ללקוחות - זאת אומרת שאף חברה לא
מסוגלת לספק לכל הלקוחות בו זמנית את רוחב הפס שהיא מכרה להם במסגרת
החבילה, והעסק עובד על כך שלא כולם מנצלים כל הזמן את מלוא רוחב הפס.

עדיין אם חברה ממשיכה למכור עוד ועוד חבילות בלי לבדוק את רמת ניצול של
רוחב הפס בשעות שיא ולשדרג את החיבורים שלה בהתאם בסוף הלקוחות שרכשו
חבילת רוחב פס של X מגה לא יוכלו לנצל אותה - כי אין מספיק רוחב פס בשביל
כולם.

כרגע ברק היא בין החברות הבודדות שבדקתי שמספקת את מה שהיא מוכרת,
ולא מבלבלת לאנשים את הביצים כמו חברת בזק בינלאומי עם סיפורי סבתא כגון
המחשב שלך אשם, זה בעיה בשרת איטי של האתר אתה גולש בו/מוריד ממנו
קבצים, זה חבילה של עד 1.5 מגה ולא של 1.5 מגה "כי אנחנו לא יכולים להבטיח
את מהירות ברשת האינטרנט
" וכוי וכוי.

אז אולי באמת יש לה רק 8% מהשוק - אני באמת לא יודע. (אני גם לא יודע איך
בדיוק מחשבים את נתח השוק כי יש הבדל בין לקוח של חצי מגה ללקוח של 2 מגה
שלא לדבר על לקוח עסקי). אז בוא נגיד שברק היא באמת החברה עם מספר
לקוחות הקטן ביותר, עדיין מבחינתי ברק היא הסיירת של ספקי האינטרנט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 22-06-2005, 23:47
  z u r i h z u r i h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.02.05
הודעות: 170
תפסיק לחיות בבועה של עצמך
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי sysadmin שמתחילה ב "שומרת על רוחב פס קבוע - פרושו..."

תן לי לנחש...
היה לך כנראה איזה סיפור רע אישי עם בזק בינלאומי ובגלל זה אתה כ"כ נחוש לשנוא אותם.
ובטח היה לך סיפור שמח אישי בברק ובגלל זה אתה כ"כ נלהב לאהוב אותם.


אני לא לטובת חברה כזו או אחרת.
כדאי שתידע כמה דברים כללים לפני שאתה רושם רומן שלם על עולם המחשבים והאינטרנט:


1. נכון. לבזק בינלאומי יש הכי הרבה לקוחות. אבל שכחת דבר מאוד פשוט שמאפיין Amatures. לבזק בינלאומי גם רוחב הפס הגבוה ביותר. לשם השוואה, לנטוויז'ן המחזיקה כ 22% משוק האינטרנט המהיר, יש רוחב פס כולל של קצת פחות מ 4GB. לבזק בינלאומי שמחזיקה בכ 35% משוק האינטרנט המהיר יש רוחב פס של כ 8.5GB. אז כל מה שמצמצת לגבי רוחב פס (ו- 3 לפנות בוקר) - לא רלוונטי.

2. בחברת ברק "הקדושה", אני לא יודע אם יצא לך להתקשר למוקד התמיכה (אם לא תנסה), יש זמן המתנה של כ 6-8 דקות קבוע. ובשירות לקוחות שלהם יותר מ 12 דקות. קבוע. ועוד דבר בקשר לברק, אני לא יודע אם אתה מעודכן או לא, החברה הזאת תפסיק להתקיים עוד מעט כי הולכים לקנות אותה (הגיע הזמן באמת).

3. נכון. אי אפשר להבטיח שתגלוש ותוריד במהירות 1500k/bit לשניה. הכל קשור מאיפה אתה מוריד, לאן אתה גולש, כמה אנשים מחוברים לאותו שרת באותו הזמן, האם השרת הוא בארץ/בחו"ל, וכמובן כמובן אחרון חביב, המחשב עם כל הבעיות שיכולות להיות בו. רק שתידע ש 99.999999999% (ואני לא מגזים) מתלונות של "גולש לי לאט" או "האינטרנט זוחל לי" היא קשורה לבעיות שיש במחשב/מערכת הפעלה/הבנאדם וכד'.

4. "שלא לדבר על אין ספור בעיות". WTF?! איזה בעיות לכל הרוחות?

5. "החבילה המשולבת של YES סבלתי כל הזמן ממהירות נמוכה ואין ספור בעיות - כולל שרתי DNS שנפלו כל הזמן, שרתי TRANSPARENT PROXY שלא עמדו בעומס וכוי וכוי" - אתה יודע מה, אני לא בטוח שאתה אפילו יודע על מה אתה מדבר. אתה יודע בכלל מה קורה אם שרת DNS נופל? אני לא חושב. לגבי ה PROXY אני אפילו לא רוצה להגיב שכן לא חוויתי אף פעם בעומס האדיר הזה שאתה כ"כ נחוש לדבר עליו. מה הקשר ל YES??? אין לה שום נגיעה באינטרנט! לא לתשתית ולא לספק. התפקיד היחיד שלהם זה לגבות ממך כסף!

6. אני לא מבין על בסיס מה אתה רושם את הדברים שאתה רושם. עבדת פעם באחד מהחברות? חווית מה זה בכלל תמיכת אינטרנט? אתה סתם רושם דברים שאתה חושב שאתה מבין בהם ותרשה לי לומר לך - אתה לא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 23-06-2005, 06:43
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
לגבי ה DNS וה transparent proxy של בב"ל, הוא צודק...
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי z u r i h שמתחילה ב "תפסיק לחיות בבועה של עצמך"

אלו שני שירותים שהם מריצים, שבאחד מהם אתה חייב להשתמש (ה transparent proxy כמובן), ובאחד אתה לא, אבל כל מי שלא מבין נאלץ להשתמש גם...

מה שקורה, זה שיש להם קלאסטרים של שרתים שנותנים את שני השירותים האלה, והם פשוט לא מספיק חזקים. לאחרונה נראה שהבעייה עם ה transparent proxy-ים הסתדרה (כנראה הוסיפו עוד NetCache-ים לאשכול), אך ה DNS עדיין מקרטע. הם כל פעם אומרים להשתמש בשרת DNS אחר, כנראה כדי לפזר את העומסים יותר.

יש פתרון פשוט מאוד לבעיות ה DNS הזה מבחינתם, אבל אני לא מאמין שהם יישמו אותו, מאותה החשיבה העקומה שאנשים משתמשים בשרתי חלונות בארץ... (לפחות הם לא מריצים את ה DNS על חלונות, יאמר לזכותם :-))

נ.ב. אתמול דיברתי עם התמיכה שלהם, ושוב לא ידעה הנציגה מה זה traceroute... (הנציג ה 21 של ספק אינטרנט שאני מדבר איתו ולא יודע מה זה בסוף, הבעייה לא הייתה אצלם (כביכול, אני עדיין מבולבל לגבי מה שהטרייס הראה לי על לופ בין נתבים שלהם...), ואת זה הכריזה הנציגה אחרי שהיא הלכה והתחברה עם חשבון של חברת ברק ואמרה לי שגם שם האתר לא עובד, אז אמרתי, סבבה...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 23-06-2005, 23:21
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
לינוקס
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי שימי שמתחילה ב "ניסיתי... אני חושב שהם לא יודעים מה זה ראוטר..."

הם יודעים מה זה ראוטר - הרי הם לא תומכים בו, אז הם אמורים לדעת במה
הם לא תומכים, לא?

ראוטר זאת קופסא כזאת שמחברים בין המודם למחשבים, וזהו דבר מאוד
שימושי לספקי האינטרנט כי תמיד ניתן להצביע על הראוטר כמקור לבעיות.

בדיוק כמו שהם יודעים מה זה LINUX - זאת מין מערכת הפעלה כזאת שהם
לא תומכים בה בגלל שהיא... בעייתית מדי. מעל חצי משרתית מריצים את
המערכת ההפעלה ה"בעייתית" הזאת, כולל שרתים המהירים והחזקים ביותר,
כולל חברות אירוח אתרים, וגם הרבה ספקי אינטרנט עצמם, אבל כדי לגלוש
איתה בבית זאת מערכת "לא אמינה מספיק".

נכון מאוד - כי ב 18 שקל לשעה לא תמצא מומחה לGNU/LINUX או UNIX,
כמו שניתן למצוא "מומחים" לחלונות שיודעים איפה להצביע עם העכבר אבל
יכולים ללכת לאיבוד בSHELL. נכון, בGNU/LINUX ו UNIX צריך להפעיל קצת
את הראש ולא להשתמש בו רק בתור מעמד לאוזנייה עם מיקרופון וכמובן לדעת
קצת יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 24-06-2005, 16:35
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
אתה מדבר על ראוטר ביתי. קרי מודם-ראוטר-(סווי'צ')-NAT
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי z u r i h שמתחילה ב "מה הקשר עכשיו NAT?"

אני, לעומת זאת, דיברתי על קופסאות שמייצרות חברות סיסקו ונורטל, שנמצאות בחברות האינטרנט (שלי, ושלך, ואחרות בעולם), ומרכיבות את מה שהאדם הפשוט מכנה "האינטרנט". בשביל התומכים הטכניים, ראוטר זה מה שאתה אמרת, למרות שמה שאתה אמרת זה רק חיקוי לראוטר - שעונה על ההגדרה הבסיסית ביותר של ראוטר, אבל שום דבר מעבר לזה (אלא אם כן יש לך אחד ממש יקר ) ושאני מתקשר לחברת האינטרנט, זה לא בגלל בעיות בראוטר שלי (שאיתו אני מסתדר טוב מאוד לבד, תודה שאתה מתעניין), אלא בעיות באלה שלהם. קאפיש?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 24-06-2005, 17:24
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי z u r i h שמתחילה ב "למה בברק הקדושה שלך תומכים ב Linux???"

הם לא מפריעים . זה אומר שהם לא משתמשים בכך שאני מריץ משהו שונה
מחלונות בתור תירוץ כדי לא לטפל בבעיה שהיא בעצם בצד שלהם ולא קשורה כלל
למערכת הפעלה שלי.

כפי שאמרתי כבר, מאחר ונדיר שיש בעיות בצד ברק אין לי סיבה להתקשר אליהם,
אבל כשזה קורה אף פעם לא קרה לי שסירבו להמשיך לדבר איתי ברגע ששמעו
שאני משתמש בנתב או במערכת הפעלה שונה מחלונות - אני מתכוון ל GNU/LINUX
או UNIX אבל אני בטוח שלא היו אומרים לי כלום גם אם הייתי מתחבר מ PLAN 9

בבזק בינלאומי לאומת זה כאשר שמעו שאני מחובר דרך הנתב מיידית אמרו שכדי
שהם יוכלו לתת לי תמיכה עלי לנתק את הנתב ולחבר את המודם ישירות למחשב,
כי הם לא תומכים בנתבים, כשבעצם לא הייתי צריך מהם שום עזרה עם הגדרת
הנתב ואם לא הייתי אומר להם כלום הם כלל לא היו יודעים.

ככלל שמה ניסו להאשים את כולם וכל דבר חוץ מהרשת והקווים העמוסים שלהם
בבעיית האיטיות הבלתי נסבלת בגלישה - את המחשב שלי, את מערכת ההפעלה
שלי, את השרתים - ובכל פעם הייתי מוכיח להם שהם טועים. מאחר והסיפורים על
ה"פס הרחב ביותר בארץ" לא ממש עבד עליי הם עברו לקטע של "זה בעיית עומס
זמנית", "תנסה להתנתק ולהתחבר מחדש" ו"אם לא מוצאת חן בעיניך המהירות
אף אחד לא מחזיק אותך אצלנו" - אלא שכן הייתי מחויב כחלק מהחבילה המשולבת
של YES. ברגע שהיא נגמרה מיד חזרתי בחזרה לברק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 23-06-2005, 21:57
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי z u r i h שמתחילה ב "תפסיק לחיות בבועה של עצמך"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי z u r i h
תן לי לנחש...
היה לך כנראה איזה סיפור רע אישי עם בזק בינלאומי ובגלל זה אתה כ"כ נחוש לשנוא אותם.
ובטח היה לך סיפור שמח אישי בברק ובגלל זה אתה כ"כ נלהב לאהוב אותם.


אני לא לטובת חברה כזו או אחרת.
כדאי שתידע כמה דברים כללים לפני שאתה רושם רומן שלם על עולם המחשבים והאינטרנט:


1. נכון. לבזק בינלאומי יש הכי הרבה לקוחות. אבל שכחת דבר מאוד פשוט שמאפיין Amatures. לבזק בינלאומי גם רוחב הפס הגבוה ביותר. לשם השוואה, לנטוויז'ן המחזיקה כ 22% משוק האינטרנט המהיר, יש רוחב פס כולל של קצת פחות מ 4GB. לבזק בינלאומי שמחזיקה בכ 35% משוק האינטרנט המהיר יש רוחב פס של כ 8.5GB. אז כל מה שמצמצת לגבי רוחב פס (ו- 3 לפנות בוקר) - לא רלוונטי.

2. בחברת ברק "הקדושה", אני לא יודע אם יצא לך להתקשר למוקד התמיכה (אם לא תנסה), יש זמן המתנה של כ 6-8 דקות קבוע. ובשירות לקוחות שלהם יותר מ 12 דקות. קבוע. ועוד דבר בקשר לברק, אני לא יודע אם אתה מעודכן או לא, החברה הזאת תפסיק להתקיים עוד מעט כי הולכים לקנות אותה (הגיע הזמן באמת).

3. נכון. אי אפשר להבטיח שתגלוש ותוריד במהירות 1500k/bit לשניה. הכל קשור מאיפה אתה מוריד, לאן אתה גולש, כמה אנשים מחוברים לאותו שרת באותו הזמן, האם השרת הוא בארץ/בחו"ל, וכמובן כמובן אחרון חביב, המחשב עם כל הבעיות שיכולות להיות בו. רק שתידע ש 99.999999999% (ואני לא מגזים) מתלונות של "גולש לי לאט" או "האינטרנט זוחל לי" היא קשורה לבעיות שיש במחשב/מערכת הפעלה/הבנאדם וכד'.

4. "שלא לדבר על אין ספור בעיות". WTF?! איזה בעיות לכל הרוחות?

5. "החבילה המשולבת של YES סבלתי כל הזמן ממהירות נמוכה ואין ספור בעיות - כולל שרתי DNS שנפלו כל הזמן, שרתי TRANSPARENT PROXY שלא עמדו בעומס וכוי וכוי" - אתה יודע מה, אני לא בטוח שאתה אפילו יודע על מה אתה מדבר. אתה יודע בכלל מה קורה אם שרת DNS נופל? אני לא חושב. לגבי ה PROXY אני אפילו לא רוצה להגיב שכן לא חוויתי אף פעם בעומס האדיר הזה שאתה כ"כ נחוש לדבר עליו. מה הקשר ל YES??? אין לה שום נגיעה באינטרנט! לא לתשתית ולא לספק. התפקיד היחיד שלהם זה לגבות ממך כסף!

6. אני לא מבין על בסיס מה אתה רושם את הדברים שאתה רושם. עבדת פעם באחד מהחברות? חווית מה זה בכלל תמיכת אינטרנט? אתה סתם רושם דברים שאתה חושב שאתה מבין בהם ותרשה לי לומר לך - אתה לא.


תן לי לנחש - אתה התומך הטכני שעובד/עבד בבזק בינלאומי ויודע מה זה TRACEROUTE.

אתה צודק היה לי סיפור מאוד רע עם בזק בינלאומי (ולא רק לי )
שנמשך שנה, והיה (ועדיין) יש לי נסיון מעולה עם ברק.

אבל תרשה לי להתייחס לדברים שאמרת:

1. אני יודע שלבזק בינלאומי יש הכי הרבה רוחב פס, אבל זה לא אומר כלום על המהירות,
טעות נפוצה של חובבנים כמוך. למעשה המהירות שקיבלתי אצלהם הייתה גרוע מאוד ברוב
שעות היממה ועובדה שיש להם שרוחב פס "הרחב ביותר בין כל הספקיות בארץ" לא ממש
עזר לי ואת האמת לא ממש עניין אותי - אותי מעניינת מהירות ההורדה שאני מקבל.

אני, אבל כל הזמן שמעתי על כך שבבזק בינלאומי יש הכי הרבה רוחב פס, מעשית בכל פעם
שהתקשרתי למוקד התמיכה שלהם. כנראה שבקורס מלמדים אותם להגיד את זה בכל פעם
שמתקשרש לקוח ומתלונן על מהירות נמוכה בהרבה מהחבילה. זה נועד בשביל טפשים
וחובבנים שלא מבינים כלום ברשתות.

2. אני לא מתקשר הרבה לתמיכה בברק - כי האינטרנט מתקתק כמו שעון, כמו שזה צריך
להיות דרך אגב. מה שאני לא יכול להגיד על האינטרנט של בזק בינלאומי. לא מדדתי זמני
המתנה, אבל מה זה בכלל חשוב אם בתמיכה של בזק בינלאומי לא רוצים/יכולים לעזור לך
אלא אם כן מדובר במשהו פשוט כמו הגדרת חייגן?

3. נחש מה? גם את השטות הזאת שמעתי בתמיכה של בזק בינלאומי - הבעיה של המהירות
נובעת מבעיות במחשב שלך/מערכת הפעלה או חיבור ADSL עצמו. "תפעיל את המחשב
מחדש", "אתה בטוח שלא רץ אצלך אימול ברקע", "טוב תנסה עוד פעם להפעיל את המחשב
מחדש". שינסו למכור את השטויות האלו למישהו אחר, אחד שלא מבין, אולי יצא להם.

ציטוט:
רק שתידע ש 99.999999999% (ואני לא מגזים) מתלונות של "גולש לי לאט" או "האינטרנט זוחל לי" היא קשורה לבעיות שיש במחשב/מערכת הפעלה/הבנאדם וכד'


אתה כן מגזים ו/או לא יודע על מה אתה מדבר.

4 ו 5. טוב... אני יודע היטב... בתור אחד שמנהל שרת DNS בין השאר. אבל לי נראה
שאתה כלל לא יודע, וגם לא מה זה אותו TRANSPARENT PROXY.

6. לא, לא עבדתי אצל אף אחד מספקיות האינטרנט. אבל אפילו אם הייתי עובד אצלהם זה
ממש לא היה מראה על כלום. אני לא מחשיב אחד שעובר קורס של מספר שבועות ואחרי זה
כל היום יושב ועוזר למשתמשים להגדיר חייגנים למומחה אינטרנט, אפילו שיקרא לעצמו תומך
טכני. אז אל תתלהב מעצמך. אני רושם את הכל בהתבסס על הניסיון שלי וזה יותר ממספיק.
גם מבחינת הידע אני מאמין שאני יודע קצת אבל ממש קצת יותר ממך - למרות שתמיד יש
מה ללמוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 23-06-2005, 19:33
  colloron colloron אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.01.05
הודעות: 72
הבהרת דברים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Concept שמתחילה ב "איזה מהספקיות מהירות יותר?"

עברתי על האשכול ועיינתי בהערות של כולנו-

בואו נבהיר מספר דברים-

-> בעניין ה tracerouteים אני בספק עם מישהו כאן עבר 20 נציגים ואף אחד מהם לא יכל לתמוך בו.
יותר מזה, אני בספק אם הנציג הראשון לא העביר אותו למישהו שיכול לתמוך בו או לפחות ניסה
ע"י התיעצות גם אם הוא לא יודע. בד"כ כאשר הנציג לא יכול/מוסמך/בעל ידע מספיק לטפל בבעיה
הוא מבקש לשלוח העתק של ה traceroute למחלקה בכירה והיא מטפלת בנושא.
אז בבקשה...
(אגב אם באמת יש איזשהי בעיה בניתוב וזה משהו ספציפי אליך, למשל הנתבים של ספק
האינטרנט שלך או לא משנה מי לא מעבירים icmp_dest_unreach לדוגמא אל תצפה מהם
שיהפכו עולמות כדי לסדר את הבעיה, אל תשכח בנוסף שהדברים האלה לוקחים זמן...)
בנוסף, הייתי נזהר מאוד בהערות שלך לגבי תומכי האינטרנט. אל תשלול ותאמר שמישהו שמבין
במחשבים לא היה עובד בתמיכת אינטרנט, אולי השיקולים שלו הם לא כמו שלך.


-> בנושא מהירות הספקיות אין בכלל מה לדבר. זה בכלל לא נתון להשוואה מכוון שכאשר אתה
מחובר לחבילה מסוימת נאמר 750 אתה אמור לקבל לפי החוזה שלך עם אותה החברה מהירות
של 750 ולא משנה מה

בנושא הבדיקת מהירות של ספקיות האינטרנט - הרי ברור שחברות האינטרנט יפנו אותך להורדה
מהאתר הרשמי שלהם או ממקום כמו microsoft / tucows כי מהם בטוח תקבל מהירות טובה.
לא זכור לי שכאשר התחברת לאותה חברת האינטרנט היא הבטיחה לך מהירות של 750 מכל
אתרי האינטרנט בעולם וגם שתוריד ככה מאימיול ומה לא. ברור שלא. ספקיות האינטרנט לא יכולות
להבטיח לך שהבחור שמריץ את האתר www.example.com לא מריץ אותו על שרת לינוקס ב dial-
up ולכן הם יפנו אותך לאתר שלהם שממנו תקבל את המהירות המקסימלית. ככה בודקים מהירות!

-> אני לא יודע לגבי שאר ספקיות האינטרנט והתמיכה שלהם במערכות לינוקס אבל אני יודע שב 012
יש תמיכה לא רעה בכלל בנושא וגם עוזרים בדברים מעבר כמו הוספת הסקריפט ל rc.local
ושטויות כאלה - עוזרים מעבר בקיצור.


אסמך להערות נוספות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 23-06-2005, 22:53
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי colloron שמתחילה ב "הבהרת דברים"

זהו בדיוק שהם אמורים לספק את רוחב הפס בחבילה אבל מרבית הספקים
לא עושים את זה כדי לחסוך כסף ולחלק בונוסים לבכירים. בדיוק איך הם
חוסכים על משכורות נורמליות לתומכים טכניים - ותראה לי בן אדם מקצועי
שיסכים לעבוד תמורת 18 - 20 שקלים לשעה.

זה נכון שלא קל לבדוק את המהירות האמיתית ולהיות בטוח שמהירות הנמוכה
נובעת ממחסור ברוחב הפס ולא מעומס בשרת, אבל יש דרכים.

קודם כל אם אתה מוריד מאותו שרת דרך שני חיבורים בו זמנית ובאחד
אתה מקבל את כל הרוחב פס בחבילה ובשני 20 קילובית די ברור איפה
הבעיה.

TRACEROUTE נותן אינדיקציה טובה לעומס על החיבורים אצל ספק
האינטרנט. קל מאוד לראות מתי החיבור שלהם מנוצל עד התום.

אתה גם יכול להוריד ממספר שרתים בו זמנית - שרתים שאתה יודע שיש
להם חיבור טוב ולראות אם אתה מגיע למהירות של החבילה עם מספר
הורדות (כדי לפסול אפשרות ששרת אחד עמוס) או שמהירות נמוכה בהרבה
מהחבילה שלך פשוט מתחלקת בין ההורדות.

קח מספר שרתים כאלה בארץ ובחו"ל ותוכל לראות גם על איזה חיבורים
יש איזה רמת עומס - כלומר קח מספר שרתים שממוקמים בחוות שרתים
לא של הספק שלך ותראה מה העומס על החיבור בין הספק שלך לאותם
הספקים או אם אין לו חיבור ישיר אז על החיבור לIIX. תעשה אותו דבר
עם מספר שרתים טובים בארה"ב למשל ותראה מה קורה עם החיבור
של הספק שלך לחו"ל.

בברק אני מרבית הזמן מקבל את כל המהירות בחיבור - ובמשך שנה
שהייתי בבזק בינלאומי במרבית המקרים לא הייתי מקבל את המהירות
המלאה או אפילו קרוב לזה לא לארץ ולא לחו"ל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 24-06-2005, 10:13
  colloron colloron אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.01.05
הודעות: 72
נורא עצוב
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי sysadmin שמתחילה ב "זהו בדיוק שהם [b]אמורים..."

אישית לא נתקלתי במקרה בו לקוח לא מקבל את מלוא המהירות בגלל שהספק
החליט להוריד לו את החבילה כדי "לתת בונוסים לבכירים" זה פשוט לא עובד ככה.

לעומת זאת, כן ניתקלתי שמישהו משירות לקוחות לא פותחת נכון חבילות אינטרנט
ואז הלקוח סופג, אבל זאת טעות אנוש וזה קורה בכל ספקית אינטרנט - מה לעשות כולנו אנושיים

מעבר לכך, התשתית בארץ כל כך גרועה עד שאין מנוס.
בממוצע לפחות פעם בשבועיים נופלים מודמים של הכבלים/בזק - לאחת ה CMTS נופל
ויוצאים איזה 1000 מודמים בצפון ולשניה נופלים הרכזות. זה קורה המון המון והלקוחות כרגיל
מתקשרים לספק האינטרנט ומתרגזים - כמובן אף אחד לא מבין שהוא נשען עם בסיס התשתית,
גם ספקי האינטרנט...

עצוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 24-06-2005, 17:56
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי colloron שמתחילה ב "נורא עצוב"

לא הבנת אותי נכון - הם לא מגבילים מהירות, הם פשוט לא קונים מספיק
רוחב פס כדי שתוכל לקבל את המהירות של החבילה - כדי לחסוך בהוצאות.

כך הם קונים חצי ולפעמים אף הרבה פחות ממה שהם צריכים בפועל כדי
לספק ללקוחות שלהם את מלוא המהירות שמכרו להם, ומוכרים להם כל
מיני סיפורים במקום.

דרך אגב העניין עם הציוד שנופל זה עוד דוגמא טובה לזה: הם קונים
מינימום ציוד וציוד הזול ביותר שעושה את העבודה. כך אם משהו מתקלקל
הכל נופל. בכל חברת אינטרנט נורמלית שמכבדת את עצמה תמיד יש
ציוד נוסף ורשת בנויה כך שבמקרה משהו מתקלקל תמיד יש ציוד חליפי
לגיבוי - בהרבה מקרים גם מיידי. מה שהחברות אצלנו עושות זה כמו
לנסוע ברכב בלי גלגל ספייר - אם יש פנצ'ר הכי קטן אז הכל עוצר.

בסופו של דבר מי שמשלם את המחיר זה אנחנו - האזרחים הקטנים,
ואנחנו משלמים כל חודש ולא מקבלים את התמורה. אם היינו משווים את
זה לטלפון - תתארו לכם שאתם רוצים להתקשר למישהו ולא יכולים, בגלל
שאין לבזק מספיק מרכזיות ולמרות שאתם משלמים על השירות כל חודש
בהרבה מקרים נשאר לכם רק לחכות עד שמרכזייה תתפנה.

זהו מה שקורה - מנסים להוציא מאיתנו מקסימום רווח והדרך הבטוחה
לזה היא לתת כמה שפחות תמורה לכסף שלנו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #79  
ישן 24-06-2005, 13:16
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
לא אמרתי ש 20 איש לא ידעו בשיחת טלפון אחת...
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי colloron שמתחילה ב "הבהרת דברים"

אמרתי שתמיד שהתקשרתי, ודיברתי עם נציג, בנסיון להגיע למי שמעליו ולהסביר בדיוק היכן הבעייה (באמצעות כלי הטרייס המדהים), לא היה להם מושג על מה אני מדבר, וגם כשהסברתי, היו מוכנים להעביר אותי ל"בכיר" בלבד.

בכיר, בשביל שידע כל מי שנמצא כאן, הוא בסך הכל מישהו שעבד בתמיכה וקיבל פידבקים טובים, וכנראה כשרוני יותר מבין חבריו. IN NO WAY הוא מישהו שיושב ב NOC של ספק האינטרנט, שזה מי שאמור לטפל בבעיות האלה. יש מסננת נגד טמבלים - סבבה - אבל אם אתה שומע שמדבר איתך מישהו שמבין כנראה יותר ממך וגם מה"בכיר" שלך, תן לו לעזור לעצמו ולך לפתור תקלה שהמוניטורינג שלכם היה אמור לעלות עליה לבד!!!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 24-06-2005, 16:09
  Tx155 Tx155 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.11.04
הודעות: 156
מידע כמה הערות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Concept שמתחילה ב "איזה מהספקיות מהירות יותר?"

ראשית שלום לכולם !
עברתי על השרשור ומצאתי לנכון להעמיד מספר דברים על דיוקם.

1. לכל החברים אשר נהנים מתשתית ה - ADSL : אין אפשרות לעבור RB. לפחות לא ביוזמתכם.
2. לגבי הגבלת ה- upload אצל ספקיות האינטרנט. יש הגבלת upload אצל רוב הספקיות, אם כי בעיקר בחבילות מתקדמות. בניגוד לספקי התשתית שם הגבלת ה - uplopad הינה חלק אינטגרלי מהגדרת החבילה - משמע קיימת תמיד.
3. לגבי מה מגיע לכם(יותר נכון לנו) כלקוחות. אז מבחינה משפטית ושרותית הנציג צדק ב 100% כאשר אמר שהחברה לא מתחייבת לספק 24 שעות ביממה רוחב פס מסויים. שכן לקוח עסקי, אשר זקוק נואשות לרוחב פס מלא מסביב לשעון משכיר קו נל"ן - שם יש התחייבות לתפעול הקו 24 שעות ביממה.
ובהתאם המחיר החודשי עבור השרות. אך לזכות הספקיות בארץ יש לומר כי למרות שאינן מתחייבות לספק רוחב פס מלא ללקוח הפרטי (שמשלם מחיר זעום לעומת מחיר השכרת קו נל"ן) מסביב לשעון, רובן מספקות רוחב פס מלא 24 שעות ביממה ! (דבר שהלקוח הישראלי מקבל כמובן מאליו משום מה ..)
4. לגבי מקצועיות התומכים במוקדים השונים.
א. בד"כ אין שום קשר בין השכר למקצועיות ומקצוענות התומך הטכני.
ב. חברים יקרים, אל תשכחו כי כל נציג שולט ובקיא בשרות אותו מספק המוקד בו הוא עובד !
למשל : תומך במוקד ADSL אינו חייב להיות בקיא בשרתי linux , אבל בכל הקשור למודמים כן !
או נציג בספק : לא חייב להיות בקיא בהגדרת משחק רשת פרוץ, אבל לשלוט בפקודות רשת בסיסיות כן !
לסיכום : הרמה של התומך הממוצע בד"כ גבוהה בהרבה מהנדרש עבור השרות בו הוא תומך !
נכון, תמיד יש חזקים יותר ופחות ,אבל בממוצע כך פני הדברים. בנוסף, ישנם מוקדים בארץ אשר רמת התומך הממוצע בהם נמוכה פלאים מרמת התומך הממוצע במוקד מתחרה - וזה עצוב. זה מצביע על הנהלת המוקד יותר מאשר התומך הבודד. אל תשכחו כי הצרכים שלכם אינם תואמים את צרכיו של לקוח ממוצע אשר מתקשר למוקד תמיכה. רובכם מבקשים דברים מעבר - ולא מוכנים לקבל כי אין המוקד אמור להתעסק בהם בכלל , ומאשימים את התומך בשל בוריותו..
5 . TRANSPARENT PROXY - לדעתי אין כיום ספק בארץ שיכול להרשות לעצמו לוותר על השרת.
בין אם הוא מודיע כי מפעיל אותו ובין אם לא. (למרות שהייתי מוכן להוסיף כמה שקלים בחודש בכדי לעקוף אותו. ולא מטעמי מהירות)
6 . לגבי מהירויות הספקים. לדעתי כל ילד אמור להבין כי אין הספק יכול להתחייב עבור מהירות אותה תקבל משרת נידח באוסטריה למשל, אליו אתה מגיע דרך הספק. אבל הספק כן אמור וצריך להתחייב למהירות אותה תקבל מהשרת שלו !
7. כמה שזה נשמע אובסורדי, ולא נתפס עבור חלקכם, הרוב המוחלט של בעיות מהירות שמקורן לא בהגדרות שגויות מצד הספק או איכות קו ירודה - מקורן במחשב/ציוד לקוח !

לסיכום :
איני מתיימר להציג עצמי כמבין גדול, אני משוכנע כי רובכם פה מבינים ומתמצאים בתחום יותר ממני. בתגובה זו נמנעתי מלהביע את דעתי בנוגע לעניינם שהועלו אלא רק עובדות שידועות לי.
כמו כן, בחרתי שלא להתייחס לתגובות מסויימות , פן אגרר לוויכוח סתמי ומיותר.

הנתונים עליהם התבססתי : מכרים אשר עובדים כתומכים בספקיות אינטרנט ותשתית ופרסומים רשמיים במדיה. כמו כן, עבדתי כשנה באחד המוקדים הגדולים בארץ בתחום.

אם דעתכם שונה משלי , או שיש בידכם נתונים סותרים אשמח לשמוע ולתקן עצמי.

סוף שבוע שקט לכולנו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #85  
ישן 24-06-2005, 16:47
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי Tx155 שמתחילה ב "כמה הערות"

1. זה גם מה שאני ידעתי...
3. לגבי קו נל"ן אתה טועה ומטעה. לא רק שב ADSL אתה מקבל רוחב פס מובטח אל ספק האינטרנט, דווקא בקו נל"ן אתה לא - אלא על בסיס פנוי, אלא אם כן אתה משלם תוספת נוספת שנקראת "CIR". ה CIR יכול להיות כל דבר החל מ 0 (וזו ברירת המחדל), ועד לרוחב הפס המקסימלי של קו ה FR. כמדומני שעם CIR בנפח ה FR, בזק מכנה את הקו בשם "סיפרהנט", אבל אני לא סגור על זה, אז אל תתפוס אותי במילה. כל הנ"ל מדבר על תשתית. חוץ מזה, יש את ספק האינטרנט, שאכן לא מתחייב לכלום (ולא משנה באיזו תשתית אתה מחובר אליו, כולל FR!)
4. א. בנאדם שיודע יותר לא היה מסתפק ב 20 ש"ח לשעה, לדעתי (אבל אני יכול להיות טועה, כמובן)
ב. תומך אינטרנט כן צריך לדעת מה זה ראוטר בחברת האינטרנט, וכן צריך לדעת מה זה טרייס, וכן צריך לדעת שאם הטרייס נעצר כאשר ה IP האחרון בטרייס הוא בתוך ספק האינטרנט, זו בעייה שספק האינטרנט הזה צריך לטפל בה, בין אם זה פנימית, או בין אם זה עם ה PEERING שלו (זה כבר עניין לאנשי ה NOC, אבל הוא צריך לדעת מה זה טרייס!!!)
5. לא מסתדר עם הטענה לגבי העובדה שהרוב המוחלט של רוחב הפס נצרך ממילא על ידי אימיול ושכמעט כל האתרים דינאמיים ממילא ואז אין להם cacheability, אבל חפיף, קשה לי להוכיח את זה...
6. צודק כפי שאמרתי בסעיף 3
7. ברור לחלוטין, אך הטענה "אני משתמש בלינוקס" צריכה לסתור אוטומטית, עבור התומך, גם אם הוא לא מבין בלינוקס, את הטענה "יש לך וירוס שמאט לך את הקו".
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #86  
ישן 24-06-2005, 19:03
  Tx155 Tx155 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.11.04
הודעות: 156
כתבה תיקון קל
בתגובה להודעה מספר 85 שנכתבה על ידי שימי שמתחילה ב "1. זה גם מה שאני ידעתי... 3...."

שלום רב !

1. אתה צודק בכל הנוגע בשימוש שעשיתי במונח -נל"ן-, אבהיר את דברי : באומרי נל"ן התכוונתי לשם כללי לקווים/שרותים עסקיים המוצעים ללקוח העסקי להבדיל , מהשרות הסטנדרטי המוצע ללקוח פרטי.
(Super Frame Relay, ספרנט וכו') ...כמו שבצבא היית אומר יש נל"ן המחבר בין מפקדות המוצבים, הרי לא תמיד הכוונה הייתה כי המפקדות מחוברות בקווי ....אלא משהו שהוא לא אלחוטי רגיל, משהו "מיוחד".
אני מודע כי מדובר על תשתית, שכן נדירים המקרים בהם הספק הוא זה שמגביל.
לפחות בין הספקים המובילים (30K לקוחות ומעלה), לא חושב שתצליח למצוא ספק שאפילו בשעות העומס יספק לך פחות מ 80-90 אחוז מרוחב הפס...אלא בד"כ קרוב יותר ל100 אחוז.
* רק שתדע כי בניגוד למקובל לחשוב, ב-ADSL אומנם רוחב הפס ב95-99 אחוז מהיממה הינו הרוחב המלא(בניגוד לתשתית הכבלים), אך הדבר אינו מובטח בכ"ז ! ניתן להבטיח זאת ע"י הגדרת מסויימת, (איני זוכר את המונח המדוייק..) אך הדבר לא מוצע ללקוח הפרטי, מאחר ואינו צריך זאת ! מכאן, שמהגדרה זו והילך, הקו הופך להיות קו עסקי, תמורת תשלום אחר לגמרי...ופה אנו מגיעים לשרותים עבור המגזר העסקי : Super Frame Relay, ספרנט וכו...מה שאני מכנה נל"ן

2. לדעתי אתה טועה. לא כולם חיים בעולם מושלם שסובב סביבם. יש אנשים שנאלצים לעבוד כדי לממן את שכר הלימוד שלהם(כמוני), ואחת האפשרויות היותר נוחות הינה לעבוד במוקד בו יש משמרות סביב לשעון - וזאת מטעמי נוחות שכן בשאר הזמן "הפנוי" הם נאלצים להיות בלימודים, או ללמוד בבית.
וכן, כמה שזה מפתיע, לא כל חברות ההייטק מוכנות להעסיק סטודנטים במשרה חלקית. ללא שום קשר לכשרון וידע העובד(יש מעטים מאוד כמו Intel למשל, וגם זה בתקופות מסויימות).
בנוסף, מה לעשות, לא קל למצוא תעסוקה היום..אז נכון שאם יש לך 8 שנים נסיון ותעודות הערכה והוקרה ותואר כפול מה MIT למשל ,אז לך יהיה יותר קל מאחרים אבל בגדול המצב לא פשוט, ויש הרבה אנשים מאוד איכותיים שנאלצים לעבוד במוקדי תמיכה תמורת שכר לא גבוה כדי לפרנס את המשפחה בינתיים. כי ילד בן - 3 לא מבין שאין עבודה, אבל כשאין אוכל בבית הוא מבין היטב.
ועוד דבר, מה שקובע זה לא הידע המקצועי אלא איכות האנשים. כי ידע זה מושג "נזיל" . ידע אפשר לרכוש, חודש, חודשיים..שנה בסוף לומדים, אך להפוך אדם "חפיפניק" לתומך איכותי - קשה עד מאוד.
לסיכום, אל תתפס בקטנות ואל תעשה הכללות. נכון, תמיד יש את המוקדים הפחות רציניים והעובדים הפחות טובים, אך בגדול איני מסכים עם גישתך כי רוב התומכים אינם מבינים...כבר נגעתי בזה בתגובה הראשונה - חשוב לשאול במה עליהם להבין . לא כל דבר שאתה רוצה לשאול הם חייבים לדעת.

3. לגבי מה על התומך לדעת..אתה מתעסק בקטנות..אז יש תומך שלא ידע משהו חשוב...זאת לא דוגמא מייצגת. לדעתי , אתה טועה.

4. לגבי תגובת התומך "יש לך וירוס" - נכון, עצוב מאוד כשמגיע אליך לקוח "שנופנף" בטענה זו מהספק..
שוב, יש את המקרים בהם הלקוח נופל על תומך "חלש" שמגיע למסקנה זו מהר מידי..בלי להפעיל את הראש. אבל לא במעט מקרים אכן מדובר בתקלה מצד מחשב לקוח (מנסיוני, בעיקר מהירות הורדה) !
שכן לא לכל לקוח אפשר להסביר את המושג bandwidth ומה יכול להשפיע עליו במחשב הלקוח...אני יודע שזה קצת קשה לתפיסה עד שאתה לא עובד מול לקוחות, אבל תאמין לי, הלקוח הממוצע לא כזה מבין. וגם לא מנסה, אז הרבה פעמים הרבה יותר קל להסביר את התופעה ע"י המושג וירוס, שכן גם הלקוח הממוצע מייד מקשר זאת עם משהו שלילי שפוגע בביצועי המחשב..זה הכל.

שמחתי לשמוע את דעתך,
שבוע טוב
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #87  
ישן 25-06-2005, 20:48
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי Tx155 שמתחילה ב "תיקון קל"

2. אין לי ספק שאלו הם אנשים עם כישורים חברתיים מצויינים (וחלק מזה, תודות לעובדה שהם מתקלטים משפטים שהונחו לתקלט, שהרי אין הסבר אחר שבכל פעם שאתה מתקשר למוקד אתה מקבל את אותה התשובה באותן המילים המדוייקות ). אבל אני עומד איתן בדעתי שתומך אינטרנט שלא יודע מה זה traceroute הוא תומך שיודע את מה שיודע מקורס בן מספר שבועות שהוא למד בספק האינטרנט. שזה בסדר. אין לי שום בעייה עם לימוד שכזה, ועבור רמת השירות המבוקשת (והשכר הניתן), אני לא מצפה שיגיע עם עודף-מטען "מהבית". תלונתי היא יותר על הקורס שלא מלמד את הדברים האלה. זה לא מסובך להסביר שטרייס זה משהו שמאפשר לך לראות איפה תקשורת נתקעת, ואז לגלות שהבעייה היא ב IP של ספק האינטרנט, כלומר בעייה אצלם, או שזה בכלל ב NY, ואז זה לא בשליטתם...

3. הנקודה היא שתמיד הבעיות שאני מתקשר בגללן הן בעיות ראוטינג (כי כשיש לך ראוטר בבית, ואתה לא עובד עם ווינדווז, לא יכולות להיות יותר מדי תקלות מהצד שלך ) - והעובדה הנתונה היא, שבכל אחת מהשיחות האלה, ואני לא מגזים שכבר היו לפחות עשרים, אף אחד לא ידע מה זה טרייס. ד"א, לא אחת ולא פעמיים הייתי אצל מכרים, והתקשרתי לספק האינטרנט לשאול מה שרתי ה DNS, והמוקדן או לא ידע מה זה, או היה צריך לברר. דחילק, זה שתי כתובות IP שאני בטוח שאני לא היחיד ששואל עליהן!

4. אם זה לא היה ברור, לא הגיע אלי לקוח כזה, אלא זה אני הייתי הנפגע מהטענה. אגב, היה לי וירוס סלקטיבי - כשהייתי מחובר דרך נטויז'ן הוירוס פעל, ושהייתי מחובר דרך ברק - הוירוס הפסיק לעבוד (שהרי המהירות הייתה פתאום בסדר). וכל זה על לינוקס, מערכת שאתה לא נתקל בה בוירוסים. יחי ההאשמות!

שבוע טוב
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 24-06-2005, 18:43
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי Tx155 שמתחילה ב "כמה הערות"

אתה אמור לקבל רוחב פס מובטח בADSL - הרוחב פס שאתה משלם עליו. המחיר יכול
להיות קטן יחסית למחיר שבזק דורשת לקבל על קו נל"ן אבל זה עדיין מחיר לא זעום יחסית
למחירים בחו"ל.

הסיבה לעלות הגבוה של קו נל"ן נעוצה בשני גורמים בלבד:

א. טכנולוגיה ישנה מאוד עם הרבה מאוד בעיות שמעלים את המחיר - בעיות שנפתרו בDSL.
ב. עובדה שאין תחרות בשוק התקשורת - אם תרצה להתקין קו נל"ן יש לך בגדול רק שני
אופציות - בזק או כבלים. ומאחר וכולנו יודעים שאם תגיע לכבלים היא תתן לך כמעט אותו
מחיר כמו בזק אז לא ניתן לקרוא לזה תחרות.

אז זה לא שקו ADSL הוא זול, לדעתי הוא ממש לא יחסית למחירים בחו"ל, במדינות גדולות
בהרבה מישראל (וזה משפיע על המחיר) אלא קו נל"ן מאוד מאוד יקר. שלא לדבר על כך
שDSL בכלל ו ADSL בפרט משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת ואמינה הרבה יותר.


מבחינת ספקית האינטרנט אני מצפה גם כן לקבל את רוחב הפס ששילמתי עבורו.

נכון - לא ניתן להבטיח שאני אקבל את כל המהירות מכל שרת בעולם. אבל כן אפשר להבטיח
שאני אקבל את רוחב הפס - כך שההגבלה של המהירות תהיה אך ורק בצד השני. זה אומר
שאוכל להוריד בו זמנית מספר קבצים משרתים שונים ולנצל את מלוא רוחב הפס.

וזה לא נכון להגיד שספקית האינטרנט אמורה להבטיח את המהירות רק עד השרתים שלה,
מבחינה טכנית מדובר על מהירות החיבור של ADSL שעליו אני משלם לבזק. אני משלם
לספקית אינטרנט על כך שהיא מחברת אותי לאינטרנט
- דרך הרשת שלה ולא על החיבור
לרשת שלה, ברשת שלה בלבד אין לי מה לחפש - זאת לא אינטרנט.

ספקית האינטרנט אמורה להבטיח שתמיד יש לה מספיק רוחב פס בכל הקווים - רק ככה היא
תוכל לספק את מלוא רוחב הפס. לצערי ספקים כמו בזק בינלאומי מעדיפים לחסוך ולקנות
פחות רוחב פס ואז מן הברור שהלקוחות לא יקבלו את מלוא רוחב הפס שהם שילמו עבורו.
במקום זאת הם מאכילים אנשים שלא מבינים בהסברים על כך שהמחשב שלהם אשם בכל,
ואם לא אז השרת ה"איטי" בצד השני. למרבית אנשים אין עוד קו וחשבון אינטרנט כדי להוכיח
על המקום באופן מוחלט שהם טועים.


בקשר לTRANSPARENT PROXY, נכון - הם לא אומרים. בשום מקום בבזק בינלאומי
לא כתוב שהם משתמשים בהם. אתה יכול לגלות את זה רק במקרה.

אני לא יודע אם הם יכולים או לא להרשות לעצמם לעבוד בלעדיהם - עובדה היא שלא כל
הספקים גם בחו"ל עם מספק משתמשים גדולים בהרבה מארצנו הקטנטונת משתמשים בהם.
אבל מה שכן בטוח - זה חוסך להם הרבה מאוד כסף על רוחב הפס. בגלל שאין לך ברירה
אתה משתמש בשרת PROXY ואז במקום 100,000 יורידו קובץ ישר משרת בחו"ל הקובץ
יורד רק מספר בודד של פעמים ופירושו הרבה חיסכון בתעבורה - קריא רוחב פס.

כאשר הכל דופק כמו שעון אין כמעט בעיה עם זה, חוץ מכמובן עובדה שספק האינטרנט
שלך מחזיק עכשיו ברשימה מלאה של אתרים שביקרת בהם וקבצים שהורדת - מידע
שעם צו בית משפט כל אחד יכול לקבל. דוגמא: חברת תוכנה או תקליטים שרוצה לדעת
את הפרטים האישיים של כל מי שהוריד קובץ מסוים מהאינטרנט. עם חיבור רגיל אין
כמעט דרך לגלות זאת בלי לקבל רשימה מהשרת שממנו הורדת קבצים, כי בחיבור ישיר
ספק האינטרנט אינו מחזיק בהיסטוריית הגלישה שלך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #92  
ישן 26-06-2005, 12:04
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
למען האמת, זה עניין של הגדרה
בתגובה להודעה מספר 90 שנכתבה על ידי sysadmin שמתחילה ב "טוב... אם אתה אומר. לא בדקתי..."

פרוקסי שקוף (בהגדרתו המקצועית) הינו שרת פרוקסי שמנותבת אליו תקשורת שהייתה אמורה להגיע למחשב אחר, והוא מייצר את הבקשה מחדש, ושולח את התשובה כאילו הגיעה מהאתר המקורי (כעין התקפת man-in-the-middle על כל התעבורה המיועדת לפורט יעד 80). התנהגות שאמורה, למשתמש הפשוט, להיות שקופה לחלוטין, ומכאן שמו.

זה שיש בעיות בחומרה/תוכנה/עומס בשרתי פרוקסי שקופים לא הופך אותם ללא שקופים - מהות השקיפות היא העובדה שאנחנו, כלקוחות, חייבים לקבל אותם, בשונה מפרוקסי רגיל שהיינו רגילים להגדיר בדפדפן לפני כמה שנים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #97  
ישן 25-06-2005, 15:40
  galor galor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.05
הודעות: 11
מהירות ושרות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Concept שמתחילה ב "איזה מהספקיות מהירות יותר?"

מנסיוני, הן כתומך, הן כמנהל מרכז תמיכה) והן כבעל חברה לשרותי מחשוב הנאלץ לפנות במקרים רבים לתמיכה של ספקי האינטרנט. אני יכול להגיד את הדברים הבאים:
1. נטויז'ן לברוח, רמה טכנית עלובה, ביוקרטיה שיכולה לגרור למעשים קיצוניים.
2. אינטרנט זהב לברוח, זמני תגובה של עשרות דקות, לא חוזרים ללקוח, מודעות שירותית 0
3. בזק בינאלומי - שירות טוב (יחסית), מקצועיות סבירה.
4. ברק - מקצועיות ושירותיות טובים בעיקר למול לקוחות עם רקע טכני. לקוח טיפש ממוצע עדיף שיעבוד מול בזק בינלאומי.

נושא ביצועים ומהירויות גלישה אין הבדלים מהותיים עליהם ניתן להצביע בצורה ברורה.
מחירים כמו שכבר אמרו, פחות או יותר אחיד, הפרשים מזעריים, אך חשוב לבדוק את ההצעות אחת לחצי שנה, שכן המחירים יורדים, רק למי ששואל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 26-06-2005, 22:19
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי galor שמתחילה ב "מהירות ושרות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי galor
מנסיוני, הן כתומך, הן כמנהל מרכז תמיכה) והן כבעל חברה לשרותי מחשוב הנאלץ לפנות במקרים רבים לתמיכה של ספקי האינטרנט. אני יכול להגיד את הדברים הבאים:
1. נטויז'ן לברוח, רמה טכנית עלובה, ביוקרטיה שיכולה לגרור למעשים קיצוניים.
2. אינטרנט זהב לברוח, זמני תגובה של עשרות דקות, לא חוזרים ללקוח, מודעות שירותית 0
3. בזק בינאלומי - שירות טוב (יחסית), מקצועיות סבירה.
4. ברק - מקצועיות ושירותיות טובים בעיקר למול לקוחות עם רקע טכני. לקוח טיפש ממוצע עדיף שיעבוד מול בזק בינלאומי.

נושא ביצועים ומהירויות גלישה אין הבדלים מהותיים עליהם ניתן להצביע בצורה ברורה.
מחירים כמו שכבר אמרו, פחות או יותר אחיד, הפרשים מזעריים, אך חשוב לבדוק את ההצעות אחת לחצי שנה, שכן המחירים יורדים, רק למי ששואל.


אולי זה היה טוב אם כל הלקוחות הטיפשים היו עוברים לבזק בינלאומי אבל במחשבה שניה
אפילו ללקוח טיפש ממוצע לא מגיע לסבול כל כך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:59

הדף נוצר ב 0.21 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר