17-06-2005, 18:58
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
הללויה...
כפי שציינת, זהו ה Cessna T-37 Tweety Bird. דגם התקיפה קיבל את הציון A-37 ונקרא Dragonfly. זהו היה מטוס האימון הסילוני הראשון של חא"א (חיל האוויר האמריקאי) שפותח מלכתחילה כמטוס לאימון (בניגוד ל T-33 שפותח ממטוס הקרב F-80 Shooting Star). אב הטיפוס, ה X-37, טס לראשונה באוקטובר 1954, ומטוס ה"קדם יצור" בספטמבר 1955. לאחר שעבר מספר שינויים נכנס דגם ה T-37A לשירות ב 1957.
דגם מאוחר יותר, ה T-37B, נכנס לשירות כבר ב 1959. לדגם ה B היו מנועים חזקים יותר, לוח שעונים מעוצב מחדש ומערכות ניווט טובות יותר. עם הזמן כל דגמי ה A עברו השבחה לסטנדרט ה B. מאוחר יותר פותחה גרסא נוספת, ה T-37C, והייתה מיועדת בעיקר לייצוא. ביכולתה היה לשאת חימוש והייתה בעלת קיבולת דלק גבוהה יותר. דגם התקיפה פותח מה T-37C שעבר עוד מספר שינויים קלים, וכאמור קיבל את הציון A-37.
דרך-אגב, חשוב לציין שאין לו אותם מנועים כמו של הצוקית (לפחות ממה שאני יודע), שהיא די שונה מהפוגה הסטנדרטית (הצוקיות הן פוגות שעברו השבחה בתעשייה האווירית ב 1983). לפוגות היו שני מנועי טורבו-סילון Marbore IIA מתוצרת Turbomeca, ואילו הצוקיות הונעו ע"י זוג מנועי Marbore VIC. ה T-37 הונע ע"י זוג מנועי J69.
יכול להיות שמנועים אלה אכן הותקנו גם בצוקיות בתחילת שנות ה 80, אבל אני לא בטוח.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
|