לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-06-2005, 00:45
  עידו22 עידו22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.01.05
הודעות: 95
חתונות עליך ישראל

היי שלום אני אחרי חתונה מתישה במיוחד שהתקיימה במרכז הארץ..
אני סחוט וגמור ובא לי לכתוב על החתונות או איך שאני קורא להם קנסות ורפורטים
( אם אני כותב שטויות אז אני מצפה להבנה מליאה פה..)
ובכן בהיותי חרידי ששייך בעצם למשפחה מזרוחניקית בכלל ( המשפחה המורחבת..) יוצא לי להיתקל בהמון סגנונות של חתונות החל מישיבת מרכז הרב. וכלה בישיבת קול תורה , ואני חייב לומר שכל פעם שאני מגיע לחתונה של מזרוחניקים, ואני לא בא לזלזל חלילה , השמחה שלהם היא שמחה אמיתית והכל מובן, אבל למה לדרוך על כפות רגלי המעונות גם ככה ,בנעלי העור היקרות שלי???
מילא בקיץ עם סנדלי שורש. אבל בחורף עם נעלי טימברלנד?? זה כבר ממש גובל בהתעללות..
אז ככה בעודי מהדס על רחבת הריקודים במין ריקוד שאני קורא לו ריקוד סלוני למרות שהוא לא ממש כזה. קפץ אחד מהמוזמנים ( חברי החתן אלא מה?) שהשמחה העבירה אותו על דעתו ודחף לי מרפק ישר לאף יהיה מיותר לומר שזה ממש כאב, אוקצור. מה שאני מנסה לומר כאן חבר'ה מזרוחניקים שאני כ"כ אוהב ומעריך בבקשה חבר'ה. תשמחו זה חשוב ויפה ועיקר מצוות שמחת חתן וכלה אבל בבקשה כשאתה קופץ באקסטזה בשיר של חים דווויד יא מא מאי יא מא מא מא מאי מאי יאמאמאמאמאי... ( נורא קשה לתמלל את זה, תעריכו) תבדוק טוב טוב לאן אתה נוחת, מהתפוח שצנח על מצחו של אייזיק ניוטון חוקי המשיכה לא השתנו בהרבה!
כמו כן נא לא להביא לחתונה דגלי ישראל בדקתי יש במשרד אחד, נא לא לעשות "ליצונעס" בחופה
ובבקשה ממש בבקשה אחרי החופה לא מצווה להפשיט את החתן המחליפתו היחידה שקנה אי פעם או שיקנה, זה ממש בנאלי וחוזר על עצמו, לאלו שנוקטים להלכה את דברי הרא"ש (רבינו שלמה ארצי) בפיוטו " בשלט רחוק מביט רחוק את שוב לובשת לך שמלת כלה ואני תקוע בחליפת חיינו"
יש לעיין בפירוש בנו הרשב"א ( רבינו בן שלמה ארצי) בפיוטו המתוק"אני אפס" ו"אין לך אפילו נעורים שלא לדבר על חברים" (ובטח ובטח שלא על חברים כאילו דיבר הכתוב) ואכמ"ל
בכל אופן הנח להם לישראל שאם לא רקדנים הן , בטח ובטח שבני רקדנים הן
עיין מסכת שבת ל"ט אבות מלאכות "מרקד"...
שיהיה לכולנו בשמחות !!!


(מאמר זה נכתב תחת השפעת אלכוהול קל, בחילות מהסטיייק עגל , וציפורן חודרנית כל קשר ביני לבין כותב מאמר זה הזוי בהחלט...)
חזרה לפורום
  #9  
ישן 17-06-2005, 15:35
  עידו22 עידו22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.01.05
הודעות: 95
צודק..
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי fiford שמתחילה ב "אני אישית מציע לך לפתוח אל זה דיון חדש כדי לקבל יותר תגובות ולמנוע בלאגן"

אבל אני עצלן.. בכל אופן זו שאילה פתוחה עד מוצ"ש שאז אבאר בע"ה את פרטי הדינים., ואולי נעלה את זה לאשכול נפרד..

נקנח ב"וורט " קצר לפרשת השבוע
פרשת השבוע פרשת בהעלותך.. אומר הפסוק הבעלותך את הנירות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות
לכאורה מדוע נסמכה פרשת בהעלותך לפרשת נשא? אומר רש"י משום שחלשה דעתו של אהרן שראה את חנוכת הנשיאים ולא היה עמהם בחנוכת המשכן לא הוא ולא שבטו אמר לו הקב"ה חייך שלך גדולה משלהם דהיינו מעלתך גדולה יותר משום שאתה תדליק ותיטיב את הנרות
בהמשך אנו רואים את ביאור רש"י הקדוש לפסוק " ויעש כן אהרן אל מול פני המנורה העלה נרותיה כאשר צוה ה את משה" אומר רש"י במקום להגיד שבחו של אהרן שלא שינה.. ונשאלת השאילה המתבקשת מה כ"כ ראה הכתוב לשבח את אהרן הכהן שלא שינה ? מן הסתם צדיק גמור הוא ולא יעלה על הדעת שהוא יפר את הוראותי של הקב"ה..
אלא אומר על זה בעך השפת אמת רבי יהודה ליב מגור : מדרך העולם הוא שתמיד הפעם הראשונה יותר מלהיבה מן הבאות שאחריה והמצווה בפעם הראשונה היא מדריגה גבוהה יותר משל המצווה בפעם השנייה וככל שחוזרים על המצווה הולכת ההתלהבות ופגה לכך מציין כאן הכתוב שבחו של אהרן הכהן ע"ה שמעולם לא נעשתה עבודת הקודש של אהרן מתוך הרגל ושגרה , כי אם ברטט של קדושה והתלהבות פנימית של קיום מצווה חדשה.
ועל זה נדרש בפסוק" והיו הדברים האלה אשר אנכי מצווך היום"
דורשים חז"ל מה פירוש המילה " היום" ?? שבכל יום ויום יהיו בעיניך כחדשים...
שבת שלום.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 19-06-2005, 07:47
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי עידו22 שמתחילה ב "צודק.."

אם כבר הזכרת את העניין, הרשה לי להוסיף לך משהו, משיחתו של הרבי מליובאויטש.
על המלה "בהעלותך" רש"י מפרש: למה נסמכה פרשת המנורה לחנוכת הנשיאים? לפי כשראה אהרן חנוכת הנשיאים חלשה אז דעתו שלא היה עמהם בחנוכה לא הוא ולא שבטו אמר לו הקב"ה 'חייך, שלך גדולה משלהם שאתה מדליק ומיטיב הנרות'.
כידוע, דיוקו של רש"י בכל מלה הוא רב ביותר, אם כך למה שינה רש"י מלשון המדרש וכתב את המילים "חלשה דעתו"? (דבר שלא מצוי בכל פירוש רש"י על התורה) בלשון המדרש כתוב שאהרן "היה מיצר", היה אומר "אוי לי" ולא "חלשה דעתו".
אלא מה, רש"י בא לומר לנו כאן חידוש בעניין. כשראה אהרן שלא הוא ולא שבטו משתתפים בחנוכת הנשיאים, נגרמה חלישות בדעתו, דעתו ממש ולמה זה? כי אהרון הכהן, כל קיומו בעולם היה כדי להיות כהן לקב"ה. כל המציאות שלו וכל הדברים שבהם דעתו נתונה היא עבודת ה' בפועל. ולכן, ברגע שאהרון רואה שבמשכן (הדבר שאליו נתונה כל דעתו) מתרחש אירוע חשוב, חנוכת המשכן, ולא הוא ולא שבטו משתתפים בה (אמנם אהרון היה שם פיזית, ואף הקריב את כל הקורבנות של הנשיאים, אבל זה היה רק מצד עצם עבודתו הרגילה במשכן, ולא מצד חנוכת המשכן) גורם הדבר חלישות בדעתו. ולכך הוצרך הקב"ה לומר לו, שלך גדולה משלהן, שאתה מדליק ומטיב את הנרות.


זה חלק זעיר מהשיחה, שמתמצת את השאלה וחלק מהתשובה. למי שמעוניין ביותר, יכול לקרוא את השיחה בשלמותה בספר 'תורת מנחם', שנת תשמ"ח, חלק ג', פרשת בהעלותך.
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 19-06-2005 בשעה 07:51.
חזרה לפורום
  #16  
ישן 17-06-2005, 16:32
  fiford fiford אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.05
הודעות: 775
אתה לא מבין, אני שומע הכול את כל הפרשה וכל מה שהוא אומר אני שומע
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי עידו22 שמתחילה ב "ישר כח bookra"

אבל לפעמיים יוצא שאני יושב לידו והוא מספר סיפורים מצחיקים עם הומור ושכולם צוחקים מהסיפורים ומפסיקים אחרי 3 שניות בי הצחוק הזה נשאר לאורך כל היום !
וזה בדוק !
זה פאדיחה שכל פעם שמסתכלים לשמוע מה הוא אומר רואים לידו בן אדם צוחק בלי הפסקה ומנסה להשתיק את עצמו בזה שהוא חוסם את הפה שלו אבל פשוט לא מפסיק לצחוק...
ומה עוד שחבר שלי שיושב מקידמה גם עושה לי פרצופים טוב הוא לא עושה לי פרצופים אבל רק המחשבה שאני יספר לו מה על מה אני צוחק מצחיקה אותי
זה לא שחס וחלילה אני מזלזל בש"ץ או בכל אחר אחד חס וחלילה זה פושט טבעי אצלי זה תמיד ככה וזה לא כך כך נעים אני יודע...

בכול זאות תודה לך על המשפט זה באמת שווה לזכור את המוטו הזה
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:45

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר