לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 19-06-2005, 14:32
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסי בכינור שמתחילה ב "שאלות על מסוקים"

1) בינתיים רק מסוק ה Ka-50\52 הרוסי מצוייד בכיסא מפלט. בעת הפליטה מתנתקים להבי הרוטור כדי ששני אנשי הצוות לא יהפכו לבשר טחון.

2) אתה כנראה מדבר על מסוק מסדרת ה MD 500N,MD 600N וה MD 900. למסוקים אלה אכן אין רוטור אחורי, והם בנויים בתצורה הנקראת NOTAR, או NO TAil Rotor. בתצורה זו נעשה שימוש בהטיית גזים הנפלטים מן מנוע המסוק ובאוויר הנשאב מבחוץ (ראה תמונה) לייצוב הסחרור. מסוקים אלו הם מהשקטים בעולם.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


קיימת עוד שיטה, והיא נקראת coaxial. במקום התקנת רוטור אחורי מתקינים שני רוטורים ראשיים, האחד מעל השני, ושניהם מסתובבים בכיוונים מנוגדים. מסוקי ה KA הרוסים מתוכננים בתצורה זו.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 19-06-2005, 14:40
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ואם כבר...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "..."

התקנת רוטור הזנב נועדה למנוע סיחרור נגדי של המסוק כתוצאה מסיבוב הרוטור הראשי.

ניוטון אמר שלכל פעולה יש תגובה השווה לה בעוצמתה ומנוגדת בכיוונה. כאשר המנוע של המסוק מסובב את הרוטור הראשי ובתגובה נוצר מומנט פיתול השואף לסובב את גוף המסוק בכיוון הנגדי.

הפתרונות כפי שהוצג כאן - התקנת רוטור זנב היוצר מומנט נגדי (וע"י שליטה בו - מאפשר ניהוג במסוק), זרמי אוויר סביב הזנב היוצרים עילוי על המנור (הגופיף שמאחורי המסוק) או שימוש בשני רוטורים המרסנים זה את זה (כמו בקמובים - אחד מעל השני או כמו של בואינג - אחד מאחורי השני).

מעניין לציין שהמסוק של קאמאן משתמש בתצורה של שני רוטורים מקבילים הפועלים בסינכרוניזציה על מנת למנוע גריסה הדדית...


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 19-06-2005 בשעה 14:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-06-2005, 17:13
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני חושש שאאתה טועה
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי IsraeliCommando שמתחילה ב "לגביי הכסא מפלט"

למרות שאם לא - אני אשמח לקרוא עוד על זה...

למסוקי האפאצ'י והבלקהוק יש מערכת אחרת לחלוטין. מקריאת תגובתך - נראה לי שחל בילבול...

מושב הטייס במסוקים הנ"ל נמצא מעל שקע במבנה המסוק.
הכיסא קבוע על מסילה עם קפיצים שאמורים לקרוס תוך כדי ספיגת האנרגיה הנובעת מהחבטה.

למעשה כל המסוק בנוי סביב הרעיון שקודם פוגע גלגל הזנב בקרקע ואח"כ מתיישב שאר המסוק על הגלגלים שסופגים את הנחיתה - מערכת זו בנויה לספוג אנרגיות גבוהות ויחד עם הכיסא - יכולות לספוג חבטות התרסקות לא נעימות.

הנה כך:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.martin-baker.com/newimg/cwintro.jpg]


Although Martin-Baker pioneered practical helicopter crew ejection seats escape systems over 25 years ago and delivered two such systems for a NASA research helicopter, this innovation did not find widespread acceptance. As an alternative, the Company developed a range of special crashworthy seats that incorporate energy attenuation systems that increased greatly the seat occupants chances of surviving an otherwise unsurvivable crash.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 19-06-2005, 17:40
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
ספר נהדר!
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "לא"

בימים שלא היה Global Security, FAS ושות' ספרים מסוג זה היו מקור המידע העיקרי לציבור הרחב (מי שהיה לו המון כסף, היה קונה Janes). ואנחנו מדברים על תקופה לא מאוד רחוקה - "רק" סוף שנות ה-80...
להוצאת סלמאנדר הבריטית היו שני פורמטים של ספרים - קטן ואלבומי . הפורמט הקטן היה מעט גדול מספר-כיס והיה תקציר של הפורמט האלבומי. הפורמט האלבומי, שהספר הזה שייך אליו, היה מלא וגדוש בחומר על נושא הספר כולל חומר היקפי וכן עשרות שרטוטים צילומים מפות ועוד. לרוב החלוקה היתה קבועה: חלק ראשון נוגע בנושאים טכניים ספציפיים הנוגעים לנושא הספר: חימוש, אלקטרוניקה, הינע, וכד'. חלק שני הכיל מפרט לכלים השונים - כל כלי זכה לציור צבעוני גדול שכלל את אותו הכלי (טנק, מסוק, ספינה) וסביבו כל החימוש האופציונלי וגם תיאור טקסט כולל מפרט טכני, פירוט כללי, חימוש, בק"ש, ותכניות לעתיד. חלק שלישי נגע לשימוש בפועל באותו סוג כלים, כולל ניתוח קרבות ומתארים מבצעיים.
בשורה התחתונה - מעדן מלאכים! (וכל זה בשביל 200 ש"ח בסטימצקי. ההורים שלי כמעט רצחו אותי אחרי שקניתי את הראשון, והרימו ידיים אחרי השלישי...)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גדול מדי בשביל הסורק - אפשר להבין את גודלו הפיזי של הספר...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לא ציור מדהים?! הכל עבודות-יד!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 19-06-2005, 18:05
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
הא?!
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "שלישי?!?"

אני חושב שיש לך טעות. בוא נספור ביחד (מהזיכרון):
Modern Land Combat
Modern Fighting Helicopters
Modern Military Aircraft
Modern Fighting Aircraft
Modern Tanks
Modern Fighting Ships
Special Forces: The Men,The Weapons and The Operations
Future Military Aircraft - כל הקונספטים העתידיים המדהימים של סוף המלחמה הקרה!
Stealth Warplanes - פיקציה מוחלטת. בספר יצא והתבסס כולו על תמונה אחת של B2 ואחת של F117...
היה גם אחד על סימוני הזנב(!) של מטוסים מודרניים - והיו עוד.

וזה בלי לספור את כל הספרים על מלחמת העולם השניה, ואת כל הספרים בפורמט הקטן. אני מאמין שזה מסתכם בכמה עשרות... ובגלל שאני רוצה שתקנא:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
חסרים כאן הספרים הגדולים על ספינות ומטוסי העתיד. אגב - לא באמת רוצה שתקנא
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 19-06-2005, 18:52
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא רוצה שתקנא?!?
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "הא?!"

חמודי - קח כיסא.

יושב?

לי יש 3 מטרים של ספרים על תעופה!!!!

אז הנה כמה חמודים:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

Modern Air Combat הוא המקביל של המסוקים שאתה רואה משמאל (או אצלך על המדף)
מימין למעלה יש את Modern Combat Aircraft Design שלא ממש מלמד אותך לתכנן מטוסים, אלא יותר כיצד לראות מטוס ולהבין מה שאתה רואה ומה המשמעות של זה כולל תאוריה מתבקשת.
מתחתיו VTOL - כל מה שרצית לדעת על מטוסים ממריאים אנכית ולא העזת לשאול...
משמאלו - התנ"ך של הפנטום - ספר ענק!!!
אח"כ הספר של סלמנדר - The great book of modern airplanes מתחתיו יש את הספר של הפנטום שהייתי טיפש מספיק לקנות ב-200 ש"ח (1986) ולגלות אחרי חצי שנה שב-GREAT BOOK לקחו את כל הכרכים וחיברו לספר גדול אחד שעלה... 100 ש"ח... בספר יש תעוד של פנטום, נץ, בז, A-10, B-1B, ועוד ועוד... וכמו שאתה רואה - יותר מפורט מזה ראיתי רק בספר עזר לטייס (ויש לי גם כזה של עגור....).

אח"כ יש את The lore of flight - ספר בונבון שקניתי לשם הדרכה בימים שעוד עסקתי בזה - יש שם דברים מגניבים לאללה כמו פרק על התפתחות נשק אוויר המציג עוגן לקריעת מטוסי אוייב וכו'. כל פרק עוסק בהתפתחות ה... מנוע, מבנה, חימוש, כני נסע, מכשירי טיסה ועוד ועוד.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 19-06-2005, 22:39
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מראה חלקי...
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "ואת זה אתה מכיר???...."

"פינת המורשת"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שימו לב לבקבוקים ולפחית...

הפחית היא של ה-DDA אגודת הדקוטה ההולנדית שהנפיקה פחיות בירה לרגל 50 שנות דקוטה
הבקבוקים הם מטקסי השרף והסופה.

כמו שרואים - אפילו ספר של חיל הים הסתנן לי לאוסף, ותודה מיוחדת לשכן אלמוני...... שזרק ארגז ליד ה"צפרדע" של האשפה עם שלל ספרי היסטוריה צבאית.....
(רבע אחרי המלחמה, שישה בעורף האוייב - מבצע ירקון, צל"ש - 20 שנות גבורה, הצנחנים בכותל, פשיטות תגמול (א' וב'),לקראת שעת האפס - הדרמה שקדמה למלחמת ששת הימים, שישה ימי תהילה, העברים בנתיב הנצח ועוד...)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 19-06-2005, 20:21
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני לא מראה לכל אחד...
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "הערה ותהייה"

זה היה אחריך - פשוט היית בשליש הלא נכון...

ועוד דבר - בתאונת הצסנה ברמון בה נהרג בין היתר אחיו של מי שהיה מדר"ט קורס טייס פייפרים שערכנו בחצרים. אני הייתי אז הרס"פ - והוא היה בתורנות הקאות (כנראה המדריך היחיד בתולדות הביס"ט שהקיא כאשר החניך הטיס), ובמקביל גם הטיס דיה. אח"כ עבר להטיס קרנפים והיינו תקועים עם חוסר של כפפת נומקס. אז זה אמר שמת"ש יעלה לנו כמו 300 ש"ח...

הגעתי לבח"א שלו כדי שנישפט יחד, או כדי שנראה איך נחלץ טייס מחוסרים ואז.... מול בניין הצב"ה (ציוד בטיחות והצלה - שם מחזיקים גם סרבלי טיסה וכפפות) עמדה מיכלית דס"ל שעל הסולם שלה תלויה... כפפה!

החלצות בגובה אפס ממש!!!

יום לפני השחרור - הנ"ל שלא נזכיר את שמו מסיבות מובנות, הרים אלי טלפון ואמר שיש לו משהו בשבילי ושאגיע בשעה X לשער של הבח"א. התייצבתי כמו ילד טוב כדי לגלות שהנ"ל אירגן לי טיסה בתוך התא של הקרנף (עד עכשיו אני לא יודע אם היה עדיף לעלות על ניווט עם המדר"ט של שנה אחרי זה במקום לעלות איתו לסיבוב תובלות)... היה גדול!

לעניין הצסנה - התאונה נבעה ממקזז תקול שלא טופל.

המטוס המריא, נכנס לרוח צד חריפה, וכאשר ניסו להפעיל את המקזז הוא רק החמיר את המצב וגרם להתרסקות. הסיבה היתה כשל טכני מובהק וכלל לא דובר על "אישי צוות אוויר".

מתברר שהמכונאי ידע על התקלה, וחתם על המטוס והתקלה כאילו טיפל בהם, אך לא עשה זאת.
הצוות המריא במטוס מתוך הכרה שהוא תקין וכשיר לטיסה, אך המריא אל מותו.

המכונאי בילה זמן ממושך בכלא וכמובן שלא חזר לתפקידו לאחר מכן.

להגיד שזה נבע ממיומנות טיסה נמוכה יותר מהרגיל - זה קצת מתחת לחגורה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 19-06-2005, 15:56
  שט-קל 7 שט-קל 7 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.05.05
הודעות: 210
היו ניסיונות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסי בכינור שמתחילה ב "שאלות על מסוקים"

בשנות השיבעים ליצר אמצאי מילוט ממסוקים בעיכבות מלחמת ויאטנאם אחד היה ליואי שע"י חומרי נפץ מפוצץ בצורה מבוקרת את הזנב והרוטר ונפתח מצנח שמצניח את גוף המסוק
והיה ניסיון אחד ליואיקוברה שמפוצץ את הרוטר וישנם שני כיסאות מפלט שפולטים את הטייסים והיה אחד אם אני לא טועה ג"כ לצ'ינהוק אבל כל הראיונות האלו נגנזו בגלל שחיה"א האמריקאי
טען שזה לא בטוח בגלל הגובהה והטילטולים {למרות שזה לא סיבה מוצדקת בגלל שא.במהלך הניסיים זב עבד ב.ע"י ח"נ פלסטי אפשר לגרום לפיצוץ רע"י מרעום ולא יקרה ל כלום ע"י טילטולים}
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 24-07-2006, 20:27
  אליהו ר אליהו ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
מצנח למסוקים?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסי בכינור שמתחילה ב "שאלות על מסוקים"

האם זה אפשרי, למניעת התרסקויות? בזמנו, כשהיו משתמשים ב"קפסולות" כרכבי חזרה לארץ ממשימות חלל מאויישות, הן היו נוחתות בעזרת מצנחים. אמנם לרוב בים, אבל כבר היו מקרים (לפחות אחד, עם הקוסמונאוט היהודי-סובייטי וולינוב) של התרסקות ביבשה והטייס שרד. אני לא יודע אם יש הבדלי משקל משמעותיים בין מסוק תקיפה דו מושבי לקפסולה כזו, אבל ייתכן ששלושה צנחים - בהנחה שיש איפה להכניס אותם - יוכלו לרכך התרסקות כזו. מדובר גם בגבהים נמוכים הרבה יותר מה שממילא מקטין את התאוצה (או מסה, איך שלא קוראים לזה) של המסוק בהשוואה לקפסולה. אולטרלייטים במשקל של כחצי טון מצויידים במצנח מיוחד. ייתכן שאפשר לייצר משהו גם בשביל משקלים גדולים יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 24-07-2006, 20:42
  eagel keeper eagel keeper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.06
הודעות: 97
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי אליהו ר שמתחילה ב "מצנח למסוקים?"

יש רעיון... שמפתחים אותו עכשיו...
ראיתי סרטון הדמיה שלו...

ברגע שהטייס רואה שיש סיבה להתרסקות או כשל מנוע וכו'
אז הוא מושך ידית הפלטה כמו אצל מטוסי קרב...
התהליך הוא זהה... במקום להעיף את החופה..כמו במטוס... המערכת משנה את זווית הרוטור
ואז מנתקת אותו....הרוטור בשל הזווית החדשה עף במהירות מהמקום....הטייסים נפלטים ....עם כסאות מפלט.... הבעיה המרכזית כעת היא אם המסוק טס במבנה ... אז יש סכנה שהרוטור יפגע במסוק השני....
אני מאמין שאפשר להתגבר על זה... בואו נגיד לחבר את המערכת למכ"מ המסוק ולפי המכמ המערכת מזהה איפה יש כל טיס... ולפי זה מחלחיטה את זווית הרוטור... הבעיה היא הזמן.. כמה שיותר זמן ככה פוחתים סיכויי הטייס והתותחן או טייס המשנה להינצל... אבל מחשבים כיום מבצעים אלפי פעולות בשניה.. ככה שאני בטוח... שזה לא אמור להיות כל כך איטי....

נקווה שהם יצליחו לייצר מערכת זו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 25-07-2006, 21:34
  Bunker Buster Bunker Buster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.05.05
הודעות: 37
Rotorcraft External Airbag Protection System & COCKPIT AIR BAG SYSTEMS -CABS
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסי בכינור שמתחילה ב "שאלות על מסוקים"

בזמנו פורסם כי רפא"ל פתחה מערכת כריות אוויר (חיצוניות ופנימיות) לנחיתת חירום של מסוקים ואם זכרוני לא איננו מטעני ח"א האמרקאי החל בניסוי המערכת לטובת רכש בעתיד הקרוב עקב ריבוי בנחיתות חירום בעירק. השאלה הנשאלת כמו תמיד: מדוע צה"ל תמיד האחרונים (ולפעמים בכלל לא) לרכוש מערכות המיוצרות ע"י טובי המפעלים בעולם בתחום שממש במקרה ממוקמים פה בישראל.
ממש כואב הלב לדעת שניתן היה להציל את טייסנו ולמנוע חורבן של עוד משפחה בישראל
אין צורך לצרף לינקים פשוט ת'גגלו את הכותרת. אבל מצאתי לנכון לצרף כמה תמונות של המערכת, לשיפוטכם:



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.defense-update.com/images/REAPS.jpg]



The REAPS testing took place near Phoenix, AZ on Bell 206 rotorcrafts. Two drops were conducted at a maximum gross weight of 3300 lbs, at impact velocities of 27 and 34 ft/sec (1,600 and 2,000 ft/min). The rotorcrafts were equipped with four ATD's (Anthropomorphic Test Dummies), two 50% (medium size) males, one 95% (large size) male and one 5% (small size) female. The "passengers" were in tact after each drop, and the airframe experienced limited damage, proving outstanding crash worthiness in helicopters that are known for their lack of it. In addition the tests proved that due to the REAPS airbags, the passengers were subjected to an impact of less than 25G with absolutely no rebound and secondary impact.








[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.rafael.co.il/marketing/SIP_STORAGE/FILES/8/468.jpg]






[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://adg.armorholdings.com/images/aerospace/external_airbag.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://adg.armorholdings.com/images/aerospace/without_reaps.jpg]

Without REAPS

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://adg.armorholdings.com/images/aerospace/with_reaps.jpg]

With REAPS

COCKPIT AIR BAG SYSTEMS (CABS)



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://adg.armorholdings.com/images/aerospace/airbag.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://adg.armorholdings.com/images/aerospace/with_without_cabs.jpg]



נערך לאחרונה ע"י Bunker Buster בתאריך 25-07-2006 בשעה 21:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 26-07-2006, 08:10
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
אוטורוטציה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסי בכינור שמתחילה ב "שאלות על מסוקים"

אם כבר הוקפץ, שוב מדובר בהשקעה גדולה מאוד במערכות שנותנות תשובה רק למגוון קטן יחסית של מצבי חירום. חקר ביצועים עונה במידה רבה על השאלה מדוע לא מותקנות מערכות מילוט ברוב המסוקים.
אחת הסיבות העיקריות לכך שלמסוקים אין מערכות מילוט מובנות היא שאוטורוטציה פותרת חלק גדול ממקרי החירום במסוקים (כאן ניתן למצוא הסבר מפורט על אוטורוטציה). מי שמכיר את תולדות מערך המסוקים של צה"ל יודע כמה תאונות קטלניות בפוטנציה נמנעו ע"י ביצוע נכון של פעולת חירום זו.
שימו לב שמערכת הבלונים נועדה רק לריכוך נחיתות אוטורטציה קשות ולא להיחלצות הצוות מתקלות קשות אחרות, כמו היפרדות להב/רוטור, שבירת בום זנב וכיוב'. כמו כן, היא לא תעזור הרבה במקרה של אוטורוטציה תוך סבסוב קשה והתהפכות, כפי שקורה בעיקר במקרה של תקלת רוטור זנב. מבחינה זו לא ברור עד כמה היא שווה את עלויותיה השונות (גם מבחינת ביצועי המסוק). כל תצלומי הניסויים שצורפו אכן מראים מסוקים שנחתו באוטורוטציה אידאלית.
לגבי מערכות המילוט האחרות, גם הן התגלו כיעילות רק במתארים מאוד מסויימים ולכן לא היו שוות את מחירן ואת המשקל והסיבוך שהן הוסיפו למסוקים הקיימים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:32

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר