23-06-2005, 12:50
|
|
|
חבר מתאריך: 10.05.05
הודעות: 637
|
|
טל, תמונות נהדרות!
איפא אתה מוצא את כל האוצרות האלו?
בתמונה השניה אפשר לראות את הגיר והתמסורות של השוט מטאור. אם התמונה היתה מצולמת מצידו השני של הגיר, אפשר היה לראות את "פיטמת המג"ד" הנודעת....
בתמונה הראשונה אפשר לראות איזושהי קופסה בחלק האחורי של הטנק. היא ניראת בברור בתמונה האחרונה. אין לי מושג מה זה. אולי מיכל דלק נתיק כמו בטנקים הרוסיים? מיכאל, המיקרופון שלך...
עוד אפשר לראות בתמונה שלטנק יש סל צריח! מעולם לא ראיתי סל צריח על שוט מטאור. את הרשתות (שתי רשתות) היינו קושרים על תאיי הזיווד שעל הצריח: רשת אחת על תא 7 שבימין הצריח, ורשת שניה, מחולקת לשני "שבלולים", על התאים 8 ו-9. אפשר לראות זאת בתמונת הטנק השקוע בבוץ בלינק שצירפת.
אתה יכול לתאר לעצמך מה היה קורה בשעת נסיעה: מהטילטולים הרשת היתה משתחררת, והיה זה מחזה שכיח למדי לראות טנקים בהסתערות כשהרשת מידלדלת מהצריח...
בתמונה השלישית אפשר לראות, אם אינני טועה, את המיתקן ללימוד נהיגה שהיה במדור נט"ר בבסל"ש.
בעת החלפת ההילוכים לא היה מספיק ללחוץ על הקלאץ' ולמשוך או לדחוף את ידית ההילוכים, אלא היה גם צורך למשוך את אחת מידיות הניהוג (!), אחרת ההילוך לא היה "ניכנס". וכך בהעברה מראשון לשני, היית מושך את שתי הידיות אליך, אבל בהעברה משני לשלישי היית מושך אליך את ידית הניהוג, ואילו את ידית ההילוכים היית דוחף ממך והלאה! זה היה קשה ומבלבל, והמיתקן הזה שימש לתרגול. אפשר לראות גם את הכיסא עליו ישב הנהג, ולפניו היו הדוושות והידיות.
בתמונה החמישית אפשר לראות את הלוח שמימין לנהג ובמרכזו את מתג 24, המתג שהיה "מדליק" את החשמל בטנק. הנהג היה קופץ לתא הנהג אחרי פקודת "על הרכב עלה", מסיט את המתג למצב on, ומכריז: "24 פתוח"...
נערך לאחרונה ע"י שריונר מרובע בתאריך 23-06-2005 בשעה 13:11.
|