22-06-2005, 10:27
|
|
|
חבר מתאריך: 27.01.05
הודעות: 775
|
|
עקרונית כל זה קשור לשלוש תכונות עיקריות קידוד אחסון ושליפה
לקוח מויקפדה -
קידוד- קליטת המידע. מידע מילולי בדרך כלל מקודד לפי משמעותו. קשה לאדם לשחזר את המבנה התחבירי של משפט ששמע, אך קל לשחזר את תוכנו של המשפט. מכאן המלצה לאלו האמורים לזכור חומר לימוד - להעמיק בתוכן, משם שהמוח אינו מתוכנת לזכור מילים אלא את משמעותן. ככל שהטקסט מקושר עם משמעויות רבות יותר, קל יותר לזוכרו.
אחסון-בזכרון ארוך טווח יש טכניקות שונות, הבולטת שבהן היא השינון.
בתרבויות שבהן מקובל לזכור ולא להעלות מידע על הכתב, הזכרון טוב יותר. באופן כללי, ככל שיש יותר מוטיבציה לזכור, הזכרון מאוחסן זמן רב יותר.
שליפה-השליפה היא העברת הזיכרון חזרה מהזכרון לטווח ארוך אל זכרון העבודה. ייתכן שמידע אגור במוח, אך שליפתו לא תצלח. הכול מכירים את התחושה כאשר דבר מה "מצוי על קצה הלשון", אך אין מצליחים לזוכרו במדויק. רמזים מועילים רבות לשליפה. ואכן, קל הרבה יותר לענות על השאלה "האם אתה מכיר ילדים בשמות דניאל, ירון ויואב?" מאשר על ההוראה "מנה את שמות הילדים שאתה מכיר". הקשר הוא אחד מהדרכים לשליפה מוצלחת יותר. ברגע שאדם יהיה בעת שליפה באותו מקום בו הצפין את המידע יהיה לו קל יותר לשלופו.
יש גם זיכרונות דקלרטיביים ולא דקלרטיביים אבל על כך אתה מוזמן לקרוא אם תרצה בויקפדה...
מקווה שעזרתי
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96...%95%D7%A9%D7%99
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|