לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #17  
ישן 26-06-2005, 23:09
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
זה לא משנה
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "איך מטוס מנהלים ללא כל יכולת הגנה אקטיבית (להכנס לקרב אויר למשל)"

גם ההרון כבר שהה באוויר 52 שעות... ובעל כושר נשיאה די דומה.

הנקודה היא שבנחשון ישנן מערכות מתקדמות יותר מאלו שניתן להתקין על מל"טים כגון ההרון\הרמס. נקודה נוספת שחשוב לציין שוב היא הטווח. הבעיה היא לא בשליטה על המל"ט (בעזרת מערכות ניווט לוויניות ולווינים ניתן לשלוט במל"ט עצמו מתחנה במרחק רב, כפי שהודגם לצרפתים ששלטו במל"ט הרון שטס מעל שמי הארץ מצרפת), אלא על טווח הטיסה עצמו של המל"ט.

חוץ מזה, מטוסים מסוגו של הנחשון לא אמורים בכלל להיכנס לקרבות, וישנם מטוסים יקרים הרבה יותר ממנו (כגון הפאלקון, E-3, גרסאות מיוחדות של ה 707 וכו') המשמשים בתפקיד דומה בהצלחה לא מעטה.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 26-06-2005, 23:17
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
הבנתי את כוונתך, נקודת המוצא שלך שגויה
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "איך מטוס מנהלים ללא כל יכולת הגנה אקטיבית (להכנס לקרב אויר למשל)"

מל"ט הוא פתרון טוב למצבים מסויימים, בייחוד לכאלה שמצריכים סיכון לכלי הטיס - הוא לא שימושי לכל מצב, ויש לו מגבלות משל עצמו (חוסר יכולת לתדלוק אוירי, נפח מוגבל של המערכות הנישאות עליו, ועוד).

מטוס הנחשון אינו מטוס קרב, והוא אינו פועל בצמוד למטוסי הקרב. הוא נמצא הרחק מאוחר, ובעת הצורך הוא גם מאובטח ע"י מטוסי קרב - וגם אם הוא אינו מאובטח, הטווח שלו משדה הקרב מספיק כדי לברוח בעת הצורך.

מעבר לכך, הנה נקודה למחשבה:
יחידות הבקרה האוירית (יב"א) מטווחות ע"י האויב - מיקומן ידוע, והן נייחות (במלחמת יוה"כ הותקף יב"א סיני, תוך גרימת אבידות בנפש ונזק לציוד). בעת מלחמה, סביר והגיוני שהאויב יעשה את מירב הנסיונות לתקוף ולנטרל את היב"אות מהר ככל האפשר - בין עם בהתקפת מטוסים ובין עם בהפגזה ארטילרית או שיגורי טק"ק.
במצב שבו היב"אות "ירדו מהאויר" - מי לדעתך יחליף אותן?

(כל האמור לעיל פורסם בבטאוני ח"א ובמגזיני תעופה בחו"ל).
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 27-06-2005, 23:56
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
בא נגיד ככה:
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "ומדוע נבחרה עבורו סכימת הצביעה ה"פרווה" הזאת..."

אם הגעת למצב שבו טייסי האויב כבר רואים את הנחשון בעיניים - המצב כבר כל כך קשה ששום צביעה כנראה לא תעזור לו ...

הנחשון הוא נכס רציני ביותר, השקעה כבדה שמאפשרת להפעיל פריטים בודדים. יש לו יכולות משמעותיות, כאלו שחיל האויר ישקיע משאבים רבים על מנת להגן עליהן. בתרחיש בו הוא ידרש למלא תפקיד של בקרה עבור קרב אוירי רחב היקף (בדומה לתפקיד שההוקאיי מילא מעל בקעת הלבנון), הוא לא יפעל בקרבה גדולה מדי לזירת ההתרחשויות והוא יהיה, ללא צל של ספק, מלווה ע"י מספר מיירטים. לא מדובר פה בערבה או שחף שעלולים וכנראה יפעלו לבדם. אם הגעת למצב שבו מטוסי האויב שרדו את הקרב האוירי עם כוחותינו והתגברו על מסך ההגנה של הנחשון, אני לא חושב שצביעה כזו או אחרת תעזור לו. מבחינה הזו הוא דומה לראמים - הצביעה הלבנה יכולה לעזור, אבל אם כבר יש מטוס אויב שמחפש אותך אז המצב קשה.
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 27-06-2005, 17:51
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
תמונה מאתר התע"א
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "הנחשון - ביום ראשון"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iai.co.il/pict/G5SEMA_1M.jpg]


ציטוט:
מטוס ראשון מדגם "נחשון" (Gulfstream 5) המיועד לחיל האוויר נחת אתמול (26.06.05) בשדה התעופה הצבאי בלוד. בכירי מערכת הביטחון ובהם שר הביטחון, מר שאול מופז, הרמטכ"ל רא"ל דן חלוץ, מפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי ואורחים בכירים נוספים, כיבדו בנוכחותם את טקס קבלת המטוס בארץ.

מטוס "נחשון" מיועד לשמש כפלטפורמה למערכת מודיעין אותות (סיגינט - Signal Intelligence) מוטסת מתקדמת, מתוצרת אלתא מערכות בע"מ, חברה-בת וחטיבה של התעשייה האווירית (תע"א). אלתא מערכות משמשת כקבלן הראשי של התכנית, יצרן מערכות המשימה ומשלב המערכת בארץ.
מערכת מודיעין האותות מהווה "מערכת-על" רב-תחומית וכוללת את המטוס "נחשון" על מערכותיו, וכן תשתית רחבה של מערך קרקעי. המערכות המותקנות במטוס כוללות מערכת מודיעין אלקטרוני ומערכות תקשורת מתקדמות מסוגן, כולן מבית היוצר של מפעל "מעלות" (מערכות מודיעין אותות,ל"א ותקשורת) בחטיבת אלתא מערכות של התע"א.

מנכ"ל התע"א, מר משה קרת, אמר בטקס קבלת ה"נחשון" כי "התעשייה האווירית גאה לספק לחיל האוויר מערכת מוטסת מתקדמת מתוצרת אלתא מערכות. אנו נמשיך בפיתוח טכנולוגיות ומערכות חדשניות וייחודיות שיתנו מענה לצרכים של צה"ל ויסייעו בביטחון המדינה".

"בחירת אלתא כמוביל וכספק המערכות לתכנית חשובה זו מבססת אותנו כמובילים בתחום מערכות המודיעין ומהווה אישור נוסף לאמון הגבוה בצוות שלנו, במוצרינו וביכולתנו", אמר סמנכ"ל התע"א ומנכ"ל אלתא מערכות, מר ישראל ליבנת. "מערכת זו הינה ראשונה בסדרה של מערכות מודיעין מוטסות רב- משימתיות שאלתא מפתחת עבור חיל האוויר, והיא תהווה נדבך חשוב לביטחונה של המדינה", הוסיף מר ליבנת.

במהלך התקופה שקדמה להגעת המטוס ארצה, התבצעה באלתא פעילות הנדסית מקיפה שכללה תיכון ופיתוח מערכות המשימה המתקדמות, רכש, ייצור ושילוב המערכת במתקן שילובים קרקעי משוכלל אשר מדמה את המטוס לפרטי-פרטים, וכן תיכון ופתוח השילוב הכולל של המערך הקרקעי.

הגעת המטוס ארצה מסכמת תקופה של כשלוש שנים שבה יוצר בחברת גאלפסטרים (Gulfstream) האמריקנית, ולאחר מכן הוסב והותאם לייעודו בחברות לוקהיד-מרטין וגאלפסטרים בארה"ב. צוות של חיל-האוויר, אלתא והתעשייה האווירית ליווה מקרוב את תהליך התיכון והביצוע של הסבתו ממטוס מנהלים למטוס משימה.

בהמשך יותקנו במטוס מערכות המשימה על-ידי צוותים מיומנים של אלתא וחטיבת בדק מטוסים בתע"א. מערכות המשימה ישולבו עם הפלטפורמה המוטסת. לבסוף תוכח פעולתה התקינה של המערכת בסדרה של טיסות ניסוי, אשר שבסיומן תימסר המערכת המוגמרת לידי חיל-האוויר.

אלתא מערכות מתכננת, מפתחת, מייצרת, ומוכרת ללקוחותיה בארץ וברחבי העולם מגוון מערכות ומוצרים בתחום האלקטרוניקה הצבאית. החטיבה פועלת כבית מערכות צבאיות, המבוססות על חיישנים אלקטרומגנטיים (מכ"ם, לוחמה אלקטרונית ותקשורת) ועל טכנולוגיות מידע. מוצרי החטיבה מיועדים ומתאימים לכל זרועות הצבא ( אוויר, ים ויבשה), ובעיקר לצרכי מודיעין, סיור ותצפית, התרעה מוקדמת ובקרה, מיגון והגנה, גילוי ואיכון מטרות ובקרת אש


http://www.iai.co.il/Default.aspx?d...D=32540&lang=HE
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 29-06-2005, 16:50
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
שמת לב כמה הוא שקט?
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ואם כבר צנזורה..."

800 רגל מעפ"ש, 230 קשר ואתה בקושי שומע איוושה. מי שהזדמן בטיול השנתי לבחא"א הולומן
וצפה במטוסי F-117 ממריאים, לא יכול שלא להתרשם מהשריקה החרישית למדי של המנוע ושהושגה
הודות להשקטה של נחיר הפליטה. מהתרשמותי, הנחשון שקט אפילו ממנו.

"אז הצנזורה אישרה פרסום את מספרי היחידות שעוסקות בתחום ה-SIGINTו-ELINT

Sigint הוא שם כולל למודיעין אלקטרוני.
Elint מוקדש למודיעין אמצעים אלקטרונים כמו מכ"מים.
Comint מוקדש למודיעין תקשורת (בד"כ דיבור).

"אפילו שהמערכת המותקנת על הנחשון מכונה "סיס"....."
"זו מהפכה!!!"

לאו דווקא. שמות קוד נועדו כדי שאפשר יהיה להגיד אותם, בלי להסגיר יכולות ובלי לשייך מערכת בעלת
שם קוד עברי, למערכת שנרכשה בחו"ל וביצועיה ידועים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:23

הדף נוצר ב 0.20 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר