לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #13  
ישן 24-06-2005, 22:43
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לגבי המרחק
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ofin שמתחילה ב "ואפשר לנחש שבת'כלס המרחק הרבה יותר גדול"

לפי הנתונים שפורסמו לאחר מבצע אופרה - תקיפת הכור בעירק - חיל האויר הצליח על ידי העברת הדלק בין המיכלים, וצכנון קפדני של ניצולת דלק - להגיע לטווח גדול יותר מזה שפרסם היצרן.

הנתונים שנתתי לך הם נתוני היצרן.

ועוד משהו שיתן לך מושג - טייסי חיל האויר הצליחו להאריך את טווח הטיסה של מטוס הווטור ב-30% על ידי תכנון מתאר טיסה שכלל חצי טיסה בה צברו גובה ועוד חצי טיסה בהנמכה. התברר שכך אפשר להגיע הרבה יותר רחוק מאשר להמריא - לנסוק לגובה להמשיך ב"ישרה ואופקית" ואח"כ להנמיך שוב. שלב הנסיקה גוזל המון דלק, ולכן אם אתה נוסק בהדרגה (טס קצת יותר מהר מאשר ב"ישרה ואופקית") ניצולת הדלק היא טובה בהרבה וכך משיגים טווח גדול יותר.

כאמור הנושא רגיש - ככל שאתה משחרר נתונים לגבי צריכת הדלק - כך אתה גם משחרר נתונים של טווח וכושר שהייה מעל המטרה - או במילים אחרות - אם אתה מסתבך בקרב אויר - מה אורך הנשימה שלך - וכבר ידועים מקרים בהם הפיל ח"א מטוסים רק על ידי "ייבוש" ובלי להשתמש בחימוש - רק בגלל ידיעת הנתונים הנ"ל על האוייב.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 25-06-2005, 07:44
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
שמן מנוע
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "שמע..."

המגבלה הקריטית של פלואיד שלא ניתן לחידוש באוויר במטוס קרב היא שמן מנוע. דלק ניתן לתדלק
באוויר ובקבוקי חמצן מלאים מספיקים למעלה מ 10 שעות טיסה, ביחוד אם מסתמכים על מערכת
הדיחוס כמקור אוויר נשימה. שמן מנוע מתכלה ברציפות ואינו ניתן לחידוש באוויר.
בשנות החמישים היו מוגבלים מטוסי הקרב האמריקאים לכשבע-שמונה שעות טיסה. כיום המגבלה
כפולה מזאת אך עדיין קיימת.
מבצע "אופרה" מייצג כיום הישג קטן לזמן שהייה של מטוס F-16. בטיסות אימון ליבשת הצפון
האמריקאית יש מקטע ("לג") בן למעלה משבע שעות טיסה רצופה.
סיפור הארכת טווח הווטור ב 30% כפי שנכתב ע"י יואש צידון, מגלה עד כמה טייסי ח"א לא היו בקיאים
במושג הנקרא Cruise-Climb. נדרשה כל תקופת המטאור, האורגן והמיסטר רק כדי לגלות את מה
שידעו הטייסים האמריקאים כבר בסוף שנות הארבעים. ח"א הצרפתי דבק בשיטות שיוט constant altitude או
constant Mach כדי לא לסבך את החיים לטייסיו. הנחה מוטעית לאור הביצועים המאד
טובים שלהם בצוות האווירובטי בהשוואה לצוות הבריטי. הצרפתים טסים מרהיב יותר, התרגילים
מסובכים יותר ורמת הסיכון גבוהה יותר. וכל זאת, ללא רעש וציפצופים של כרוז פומפוזי נפוח מגאווה
עצמית של "בוגר הר.א.פ".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:35

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר