לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה   מה שבראש היתרון האנסי | freedom.fresh.co.il   נושא: ילדה, רוצה לבוא אתי לדירה? –אני רק בת ארבע־עשרה. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > מה שבראש
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #34  
ישן 31-07-2005, 18:54
צלמית המשתמש של Roces
  Roces Roces אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.03.02
הודעות: 7,054
שלח הודעה דרך ICQ אל Roces
דתיים לא מבינים משהו אחד פשוט מאד.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Dj SnAjE שמתחילה ב "טעות בשעות כניסת השבת - לא טוב :["

בתנך לא רשום שאסור להדליק נורה, כי לא היו נורות.
בתנך לא רשום שאסור להדליק תנור ולבשל עוף טעים, כי לא היה תנור.
בתנך לא רשום שאסור לנסוע במכונית ממקום למקום, כי לא היו מכוניות.

מה שרשום בתנך זה אסור להדליק אש, ואסור לנסוע על הבהמה.

נשאלת השאלה, מה הכוונה של האיסורים האלה...

המטרה היא לגרום לאדם (ולבהמה) לנוח ביום שבת. מגיע להם... עבדו קשה....

אך בגלל שהשתנו הדברים, והטכנולוגיה התקדמה, נוצרו דברים, שיכולים לאפשר לאדם לעשות אוכל, ולנסוע ממקום למקום, לא תוך כדי מאמץ, אלא רק בהנפת כפתור, מתג...

ואל תכתבו ש'אסור לעשות פעולה בשבת', כי זה לא רשום בתנך.

כל מה שהיה אסור, עכשיו מותר. מה שאסור זה לעבוד. לנסוע בשבת לטיול לא נחשב עבודה, אלא הנאה.

אשמח לתגובות בונות, ולדיון מסודר נטול כעסים לחינם.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 31-07-2005, 19:25
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
ואתה לא יודע הרבה יותר מזה...
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי Roces שמתחילה ב "דתיים לא מבינים משהו אחד פשוט מאד."

בוא לא נכליל לגבי כל אלו שאינם דתיים, כי אני מקווה שאין הבורות וחוסר ההבנה
שלך משקפים את הידיעות של כל החילונים...

קודם כל נתחיל ממאסת התיקונים לגבי מה שכתבת:
האיסור הוא לגבי "יציאה מהמקום", כך בשמות טז, כט:
רְאוּ, כִּי-יְהוָה נָתַן לָכֶם הַשַּׁבָּת--עַל-כֵּן הוּא נֹתֵן לָכֶם בַּיּוֹם הַשִּׁשִּׁי, לֶחֶם יוֹמָיִם;
שְׁבוּ אִישׁ תַּחְתָּיו, אַל-יֵצֵא אִישׁ מִמְּקֹמוֹ--בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי.
אבל עושה רושם שההקשר הוא רק בקשר למן, ולא איסור גורף...

גם הטענה שלך כאילו "המטרה היא לגרום לאדם (ולבהמה) לנוח ביום שבת. מגיע
להם... עבדו קשה...." אינה בדיוק מסתדרת על הכתוב בתורה עצמה, לפיה מטרת
המנוחה בשבת היא חיקוי מעשה האל(ללא סיבה, על תקן "ככה אמרתי"):
כך כתוב בשמות כ:
ז זָכוֹר אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת, לְקַדְּשׁוֹ. ח שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד, וְעָשִׂיתָ כָּל-מְלַאכְתֶּךָ.
ט וְיוֹם, הַשְּׁבִיעִי--שַׁבָּת, לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ: לֹא-תַעֲשֶׂה כָל-מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ
וּבִתֶּךָ, עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ, וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ. י כִּי שֵׁשֶׁת-יָמִים עָשָׂה
יְהוָה אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ, אֶת-הַיָּם וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-בָּם, וַיָּנַח, בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי;
עַל-כֵּן, בֵּרַךְ יְהוָה אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת--וַיְקַדְּשֵׁהוּ. {ס}

אתה שוב טועה כשאתה אומר שאסור לעשות עבודה. האיסור הוא לא על עבודה,
ולכן מותרת "הנאה". האיסור הוא על מלאכה, ולא על עבודה.

דיון "בונה" ו"נטול כעסים" בלתי אפשרי עם מי שבא מעמדת עליונות מזוייפת כה
מגוכחת כשלך. כאילו "הדתיים האלה" שלמדו את התנך 3500 שנה אינם מבינים
אותו, ואילו כבודו הוא האותוריטה המוחלטת לפירושו. ממש אפיפיור קטן עשית
מעצמך, אה?
קשה גם לנהל דיון רציני עם מי שמראש אוסר על בני שיחו להעלות טיעונים, פשוט
כי אינו מסוגל להתמודד עימם...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 31-07-2005, 20:20
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
אם כך העניין פשוט:
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי Roces שמתחילה ב "תעלה כל טיעון שעולה על רוחך. המטרה של השיחה"

בתורה לא כתוב שאסור לירות במישהו, כי לא היו רובים.
בתורה לא כתוב שאסור להפר זכויות יוצרים, כי לא היה קניין רוחני.
בתורה לא כתוב שאסור לשדוד בנקים, כי לא היו בנקים.
ועם זאת, ברור לנו שהיהדות אוסרת את כל הדברים הללו מפורש. התורה לא אוסרת
מעשים פרטניים, אלא נותנת עקרונות שלפיהם אמורים להבין מה מותר ומה אסור.
כתוב "מכה איש ומת מות יומת", אבל ברור לנו שגם אם אני משגר למישהו טיל וכך
הורג אותו - זה בדיוק אותו הדבר.
כשכתוב מה הכפל במקרה של גונב שור וגונב שה, ברור לנו שמדובר רק בעקרונות
שלפיהם ניתן לקבוע מה הכפל למי שגונב טלוויזיה או אוטו.
וכשכתוב שאסור לגנוב, ברור לנו שגם אם אני פורץ למחשבי הבנק ומעביר אלי כמה
מיליונים, זו גם גניבה.

בתנך לא רשום שאסור להדליק נורה, כי לא היו נורות.
בתנך לא רשום שאסור להדליק תנור ולבשל עוף טעים, כי לא היה תנור.
בתנך לא רשום שאסור לנסוע במכונית ממקום למקום, כי לא היו מכוניות.
כל זה נכון, וחסר-רלוונטיות לחלוטין, שכן התורה נותנת עקרונות ולא חוקים פרטיים.
בדיוק כמו שלא כתוב בתורה שאסור לגנוב נורה, תנו, עוף או מכונית, ובדיוק כמו שלא
כתוב בתורה שאסור לשבור נורה, תנור, עוף או מכונית של מישהו אחר - וברור לנו
שזה כך, כך גם לא כתוב שאסור להדליק נורה, תנור או מכונית - אלא ניתנו הכללים
המנחים שבעזרתם מחליטים לגבי כל מקרה פרטי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 01-08-2005, 14:32
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
אתה כותב פעם אחר פעם את אותו הדבר, אבל מתעלם ממה שאומרים לך.
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי Roces שמתחילה ב "הקטע הוא שהכוונה היא לגרום לנו לנוח בשבת. ועכשיו"

לא כתוב בשום מקום שהמטרה היא לגרום לנו לנוח, או לא לגרום לנו למטרד. למען האמת,
אם תחשוב על זה טיפה, תשים לב שרוב המצוות הן מטרד אחושילינג (כל יום להקריב שני
קרבנות. יש לך מושג כמה זה עולה?!)

אתה מתבלבל בין נושאים שונים. אנחנו לא מדברים על הדלקת אש בלבד, אלא על האמור
בתורה: "לא תעשה כל מלאכה". לא מדובר על סוג מסויים של מלאכה - אלא איסור גורף
על כל סוגי המלאכה.

הטיעון שלך בלתי הגיוני גם בפני עצמו:
לא הגיוני שהאיסור להדליק אש יתבסס על הרצון שלא "לעבוד קשה", שכן להדליק אש
זו לא עבודה קשה עד כדי כך, אבל להיות יום שלם(ולילה) במדבר בלי אש זו דווקא בעיה
לא קטנה...
תהיה בטוח שכל אדם נורמלי ידעיף לעבוד 3 דקות על הדלקת מדורה מאשר לקפוא בלילה
במדבר...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 31-07-2005, 20:08
צלמית המשתמש של Roces
  Roces Roces אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.03.02
הודעות: 7,054
שלח הודעה דרך ICQ אל Roces
ביקשתי הערות בונות. קיבלתי מספר בונות ומספר לא.
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי GM שמתחילה ב "אני אגיד לך בקצרה את העיקרון..."

בקשר לאור.
רשום, כפי שאתה אומר, ואני מסכים, שאסור להדליק אור.
אבל לא ניתנת המטרה של האיסור.... (מלבד השיוך של עבודת ה' וכדומה, או כמו שאמר מישהו מעליך 'מלאכה' ולא עבודה.)

מה שאני בא לומר זה שבעבר אסור היה להדליק אור בגלל שזה כרך עבודה, מלאכה קשה, שהפרה את המנוחה שזה מטרת יום השבת. בעבר היה לא קל להדליק אש. לא היה מצת, לא היה גז. היה צריך לשפשפ אבנים / עצים או מי יודע מה...
לכן לזמנו האיסור מוצדק, הרי צריך לנוח בשבת, ולשפשף אבנים זה בזה זה לא מנוחה, אלא מלאכה!
אך קיום אין הדבר ככה. כיום כל מה שצריך לעשות בשביל אש, זה שוב, ללחוץ על כפתור.

אשמח להמשיך את הדיון באופן שבו אף אחד לא 'מתעלה' מעל השני. שמרו על כבוד האחר. תודה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 01-08-2005, 12:59
צלמית המשתמש של oOoYOAVoOo
  oOoYOAVoOo oOoYOAVoOo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.02
הודעות: 3,915
המממ דברים ה
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי GM שמתחילה ב "על סמך מה אתה אומר את זה? אני..."

"שמור את יום השבת לקדשו כאשר צוך ה אלוהיך ששת ימים תעבד ועשית מלאכתך ויום השביעי שבת ... למען ינוח עבדך ואמתך כמוך.." ולאחר מכן הכותב אומר שהאדם צריך לזכור שהוא היה עבד במצריים ושיזכור את זה שהוא עבד קשה וה"י שיחרר אותו ביד חזקה ובזרוע נטויה.

אני אישית רואה את זה בדיוק כמו שRoces אמר... בני ישראל צריכים לזכור כמה זה קשה לעבוד כל השבוע... וחייב אותם בגלל זה לנוח ביום שבת וגם חייב אותם לתת לעבדים ולבהמות לנוח גם...

בשמות עשרת הדיברות כתובות בצורה שונה שיש המון סתירות בתנך וכל אחד יכול לפרש אותו בצורה שונה.

בכל מקרה אני לא שומר שבת, לפעמים אני מצטער שאני לא (ולא בגלל שאלוהים יעניש אותי בגלל זה... כי אני לא מאמין בו..)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 01-08-2005, 13:33
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
בקיצור: אין לך שום בסיס מהתורה
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי oOoYOAVoOo שמתחילה ב "המממ דברים ה"

בשמות, שזה המעמד המקורי בהר סיני, ולא התקצירים של משה, נאמר במפורש שהמטרה
בשמירת השבת היא לחקות את מעשיו של ה"י. אולי משה שם לב במהלך הנדודים במדבר,
שלא ממש אכפת להם מזה, אז הוא המציא להם סיבה אחרת, בתקווה שאולי אם יגנו להם
על הלב הם יקשיבו(מי אמר שסחיטה רגשית לא עובדת?)
ממילא, אם אתה טוען שהמעמד המקורי הוא המלא סתירות, ואילו התקצירים של משה הם
הם ה"נכונים", ו"כל אחד יכול לפרש איך שבא לו", אתה מוציא את כל הטעם מהדיון, שכן "כל
אחד יכול לפרש איך שבא לו"...
(במיוחד אם הוא טוען לביסוס מהכתובים, שלבסוף מתברר שלא קיים. אתה הספקת לעשות
את המהפך באותה הודעה, תוך מספר שורות...)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 01-08-2005, 18:11
צלמית המשתמש של oOoYOAVoOo
  oOoYOAVoOo oOoYOAVoOo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.02
הודעות: 3,915
עשה"ד בדברים זה לא התקציר של משה
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי AlexKarpman שמתחילה ב "בקיצור: אין לך שום בסיס מהתורה"

תקציר זה כאשר אתה מעביר את התוכן בפחות מילים... בדברים בחלק מהמקרים הוא משנה את הסיבות וגם חלק מהניסוחים של הדיברות

בכל מקרה אתה אמרת:
"אולי משה שם לב במהלך הנדודים במדבר,
שלא ממש אכפת להם מזה, אז הוא המציא להם סיבה אחרת, בתקווה שאולי אם יגנו להם
על הלב הם יקשיבו(מי אמר שסחיטה רגשית לא עובדת?)"

זה כל מה שאני אומר פה... אתה לא יודע את הסיבה... אולי הסיבה היא שמהלך הנדודים במדבר משה למעשה נזכר שמה שאלוהים אמר לו באמת זה לנוח בגלל אותה סיבה שהוא אומר בדברים?.. לא אתה ולא אני יכולים לדעת...

יכול להיות שהסיבה שמצויינת בשמות היא גם נימוק שמשה העלה בעצמו ולא משהו שה" אמר לו?

בכל מקרה באופן מפתיע אני אקבל יותר את הנימוק שמצויין בדברים שיש לו באמת סיבה ולא סתם נימוק חסר משמעות

דרך אגב שאמרתי שיש המון סתירות, התכוונתי בכל התנך ושכל אחד צריך להתייחס אליהם ולקבל את הפרשנות שלו.. לא התכוונתי רק לעשה"ד בשמות

נערך לאחרונה ע"י oOoYOAVoOo בתאריך 01-08-2005 בשעה 18:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 01-08-2005, 18:50
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
זה פירוש נחמד, אבל יש חלוקה לפסוקים.
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי oOoYOAVoOo שמתחילה ב "המממ"

פסוקים אינם בדיוק משפטים, אבל לרוב הם דומים ומקבילים להם.
שמות יט

...
כא וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, רֵד הָעֵד בָּעָם: פֶּן-יֶהֶרְסוּ אֶל-יְהוָה לִרְאוֹת,
וְנָפַל מִמֶּנּוּ רָב. כב וְגַם הַכֹּהֲנִים הַנִּגָּשִׁים אֶל-יְהוָה, יִתְקַדָּשׁוּ: פֶּן-יִפְרֹץ
בָּהֶם, יְהוָה. כג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל-יְהוָה, לֹא-יוּכַל הָעָם, לַעֲלֹת אֶל-הַר
סִינָי: כִּי-אַתָּה הַעֵדֹתָה בָּנוּ, לֵאמֹר, הַגְבֵּל אֶת-הָהָר, וְקִדַּשְׁתּוֹ. כד וַיֹּאמֶר
אֵלָיו יְהוָה לֶךְ-רֵד, וְעָלִיתָ אַתָּה וְאַהֲרֹן עִמָּךְ; וְהַכֹּהֲנִים וְהָעָם, אַל-יֶהֶרְסוּ
לַעֲלֹת אֶל-יְהוָה--פֶּן-יִפְרָץ-בָּם. כה וַיֵּרֶד מֹשֶׁה, אֶל-הָעָם; וַיֹּאמֶר, אֲלֵהֶם. {ס}


שמות כ

א וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים, אֵת כָּל-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה לֵאמֹר. {ס} ב אָנֹכִי יְהוָה
אֱלֹהֶיךָ, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים: לֹא-יִהְיֶה לְךָ
אֱלֹהִים אֲחֵרִים, עַל-פָּנָי. ג לֹא-תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל, וְכָל-תְּמוּנָה, אֲשֶׁר
בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל, וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתָּחַת--וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם, מִתַּחַת לָאָרֶץ. ד
לֹא-תִשְׁתַּחֲוֶה לָהֶם, וְלֹא תָעָבְדֵם: כִּי אָנֹכִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֵל קַנָּא-
-פֹּקֵד עֲו‍ֹן אָבֹת עַל-בָּנִים עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים, לְשֹׂנְאָי. ה וְעֹשֶׂה
חֶסֶד, לַאֲלָפִים--לְאֹהֲבַי, וּלְשֹׁמְרֵי מִצְו‍ֹתָי. {ס}

וכו'
אלוהים מצווה את משה לומר לכולם להתרחק מההר, וזה מה שמשה "אומר אלהם"
בסוף פרק י"ט. פרק כ' עוסק בנושא חדש והוא דברי אלוהים לעם: "ויאמר אלוהים,
את כל הדברים האלה לאמר"
- "הדברים האלה" הם עשרת הדברות מפסוק ב' עד
פסוק י"ג.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 01-08-2005, 19:04
צלמית המשתמש של oOoYOAVoOo
  oOoYOAVoOo oOoYOAVoOo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.02
הודעות: 3,915
יש חלוקה לפרקים.
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי AlexKarpman שמתחילה ב "זה פירוש נחמד, אבל יש חלוקה לפסוקים."

החלוקה לפרקים לא קובעת כלום לפי דעתי.. בכלל אם אני זוכר נכון (ואני אשמח תתקן אותי במידה וזה לא נכון) מי שחילק את התנך הוא איזה כומר בכלל שעשה את החלוקה מטעמים שונים ובינהם גם נוחות ולאו דווקא חלוקה לנושאים.

בכל מקרה הטענה שלי היא שאפשר לפרש את התנך בצורות שונות.

אני אתן לך עוד דוגמא. אתה אוכל במקומות ללא תעודת כשרות? אני מאמין שהתשובה שלך היא לא. השאלה שלי היא למה? בתנך רשום לא לאכול במקומות בלי תעודת כשרות.
בירושלים (ואם אני זוכר נכון אתה ירושלמי) יש מקום באמת נחמד שקוראים לו "בבט" בעיר.. המקום חלבי וכשר לחלוטיין, הבעלים שלו היא אישה דתיה. אבל למקום אין תעודת כשרות והרבה דתיים לא אוכלים שם.

שאלתי פעם את המנהלת שם למה אין לה תעודת כשרות. אז היא אמרה לי ש"כשרות לא קונים בכסף"

זאת עוד דוגמא שכל אדם יכול לקבל את התנך בדרך שלו (ואז מה עם הרוב המוחלט של הדתיים חושבים שזה חובה תעודהת כשרות)

נערך לאחרונה ע"י oOoYOAVoOo בתאריך 01-08-2005 בשעה 19:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 01-08-2005, 19:13
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
הכשרון שלך לערב מין בשאינו מינו פשוט מדהים...
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי oOoYOAVoOo שמתחילה ב "יש חלוקה לפרקים."

החלוקה לפרקים אכן אינה יהודית, אבל אני דיברתי על פסוקים ולא על פרקים. דיברתי
על הבנת טקסט עפ"י ההקשר, לא על החלוקה לפרקים.

העירוב של נושא הכשרות הוא מדהים, שכן אין בינו לבין נושא הענף קשר ולא המזערי
ביותר. זה בצירוף ההנחות השגויות והמגוכחות שלך לגבי הופכים את כל ההודעה שלך
לבלתי-רלוונטית.
את כמות הטעויות שלך לגבי כשרות ותעודות כשרות יקח שנים לתקן, אז נעשה את
זה חפוז: לפני הקמת מדינת ישראל לא הייתה רבנות ראשית ולא היו תעודות כשרות.
עולה על דעתך שלפני 48 הדתיים לא אכלו? כשרות כן קונים בכסף; ומה לדעתך עושים
דתיים בחו"ל?

או, והנה מצאנו דתי שאוכל במקום ההוא...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 01-08-2005, 19:23
צלמית המשתמש של oOoYOAVoOo
  oOoYOAVoOo oOoYOAVoOo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.02
הודעות: 3,915
והכשרון שלך לסתום את האוזניים לדעות של אחרים מדהים אותי
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי AlexKarpman שמתחילה ב "הכשרון שלך לערב מין בשאינו מינו פשוט מדהים..."

כמו שאמרת החלוקה לפרקים היא כן לא יהודית לכן ההחלוקה בין הפסוק האחרון בפרק י"ט לכ" היא לא יהודית... כלומר לא יודעים איפה החלוקה באמת - כלומר יכול להיות שהחלוקה אמורה להיות לפני ה"וירד משה אל העם"....

בקשר לעניין הכשרות לא טענתי בקשר לדתיים מלפני קום המדינה הכוונה שלי היא (ולפי דעתי אתה גם הבנת את זה וסתם החלטת לתקוף ולא לענות לעניין) הייתה לדתיים כיום ואני חושב ויודע שרוב האנשים הדתיים שתשאל (שוב... כיום... בארץ... בחול אני מאמין שיש להם גוף אחר שיתן את האות לכשרות) לא יאכלו במקום שאינו בעל תעודה כשרות...

בכלליות אני מציע לך פחות לתקוף ויותר לנסות להבין דעות של אחרים... בתור בנאדם שקורא בפורומים לעיתים קרובות אני מופתע שעדיין לא דימית אותי להיטלר..

נערך לאחרונה ע"י oOoYOAVoOo בתאריך 01-08-2005 בשעה 19:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:32

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר