לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #12  
ישן 01-08-2005, 15:56
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "לא יודע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
אבל בין השורות מתחילים להבין שמקימים מנחתים במקומות בהם לא ניתן לנחות.

התחילו עם איכילוב ועכשיו ממשיכים עם משהב"ט ומשתמשים בטעונים כמו "רעש" "מכשולים" וכאלה שהיה ברור שיהיו שם עוד לפני ששפכו את הכסף.

אולי היה עדיף בכסף הזה לחפור מנהרה אל שדה דוב?!?


טוב להל"ן תשובה סופית
אילצתם אותי לעשות כמה טלפונים באמצע העבודה אבל לא נורא...
המנחת בקרייה יכול לקלוט יסעור ללא שום בעיה נכון לרגע זה.
צריך לאשר אותו לנחיתה לאחר ניסוי כמו שנעשה עם הינשוף אבל מבחינת התנאים אין בעיה.

בעתיד אם יחליטו לבנות שם כל מיני ברזלים לגובה הוא הופך להיות מגבלתי.

סולו - המנחת באיכילוב חיוני ביותר לצורך הנחתת פצועים.
נעשו בו ניסויים והוא מבצעי לכל דבר ועניין.

נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 01-08-2005 בשעה 15:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 30-11-2006, 13:31
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
הצלחתי למצוא את הכתבה ברשת
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי strong11 שמתחילה ב "עוד הוכחה לעניין אי התאימות של מנחת הקריה לקליטת מסוקי יסעור - הפעם באדיבות THEMARKER"

חלמאות בשמים:
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]
נחיתה קשה


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]
מאת אבי בר-אלי
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://news.fresh.co.il/icons/haaretz.gif]

בתוך שנים ספורות התרסק חלום מנחתי המסוקים על הגגות והותיר שובל של אכזבות, מתקנים מיותמים וכאוס רגולטורי מוחלט

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/printed/P241106/n.0.2411.120.1.9.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

מנחתי מסוקים בקריה ובאיכילוב
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]
תצלום: דן קינן
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

לפני כמה חודשים שכר צעיר מן המרכז מסוק, ויחד עם חברתו המריאו השניים משדה התעופה בהרצליה. בעודם באוויר, פנה הבחור הנרגש לחברתו בהצעת נישואין, ומשזו הסכימה - נחת המסוק על גג מגדל עזריאלי (העגול) בתל אביב - שם חיכו להם בגובה 51 קומות חבריהם הצוהלים. הפעם הבאה בה זכה טייס מסוק לצפות בנוף המדהים הנשקף מגג המנחת היתה רק חודש לאחר מכן, כשליווה תייר אמיד בביקור אווירי בישראל.

זוהרה של אופנת מנחתי הגגות הועם - באותה מהירות בה האירה את שמי ישראל בסוף שנות ה-90; מנחת המסוקים המתוקשר של מגדלי עזריאלי נעשה מוכר בעיקר בזכות היותו קו הסיום במרוץ המדרגות המסורתי במגדל; הרשויות השונות אובדות עצות לנוכח רישוי המנחתים והפיקוח עליהם; והיזמים? משפשפים עיניים - אך בכל זאת רואים הבטחות עסקיות מבצבצות מבעד


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/printed/P241106/n.0.2411.120.2.9.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

מנחת מסוקים במגדל אביב אוסיף. מעולם לא בוצעה נחיתה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.com/hasite/images/0.gif]
לעננים.

המנחתים עושים עלייה

באיחור שגרתי של 40-30 שנה (לעומת ארה"ב ומערב אירופה), גם בישראל הגיעו בסוף שנות ה-90 למסקנה כי יש צורך במנחתי מסוקים. לכל הפחות, עבור שירותי החירום וההצלה. "בית חולים שרוצה להיות על המפה חייב מנחת על גג", אומר יועץ התעופה אורי דקל, ומזכיר את המנחתים המתוכננים בבתי החולים רמב"ם בחיפה ובילינסון בפתח תקוה, את המנחת המוקם בהדסה עין כרם ואת זה שכבר הוקם באיכילוב. עם זאת, השימוש במנחתים אינו מוגבל למטרות הצלה אלו. התנועה בכבישי ישראל כבדה, העיר נעשית צפופה, מנחתי הקרקע ניצבים על אדמות יקרות ומתחמי הבינוי סוגרים על מנחתי הקרקע ואינם מאפשרים עוד גישה בטוחה למסוקים. בעידן בו נעשית המהירות לגורם קריטי בהצלת חיים, סדר היום של אישי הציבור המאובטחים נהיה עמוס יותר, וכל שנייה נהפכת ליקרה יותר מבחינת אנשי העסקים - אין תחליף למנחת על גג, מסביר דקל.

מנחת על גג אינו עניין של מה בכך. הקמת מנחת חייבת באישור תב"ע (תוכנית בינוי עיר), באישור הסבת ייעוד הגג למנחת, באישור רשות התעופה האזרחית, חיל האוויר - ולפעמים גם באישור המשרד לאיכות הסביבה. בעיקר חייבת הקמת מנחת בתכנון מוקפד המשלב את המנחת בראייה ארוכת טווח של תכנון העיר שסביבו: קביעת נתיבי גישה למסוק, שקלול כיווני רוח, הבלעת הרעש בסביבה שאינה משמשת למגורים (תנועה מעל כבישים סואנים או פארקים), ובעיקר - הגבלת הבנייה העתידית בסביבה. תכנון ארוך-טווח? הצחקתם את דקל: "הפצרתי בפני עיריית תל אביב לשבת ולהתוות מדיניות מוסדרת למנחתי גגות - אך הדברים נפלו על אוזניים ערלות. בעירייה אמרו לי שלא יהיה אף מנחת פרט לזה שבבית החולים איכילוב; והנה, התעוררו בוקר אחד לגלות מנחת צבאי בקריה, בעזריאלי ובמגדל הקריה".

החלום...

חמישה מנחתי מסוקים הוקמו בחלוף השנים בישראל. הראשון שהחל בבנייה היה זה שעל גג מגדל עזריאלי העגול - מנחת למסוקים דו-מנועיים קלים, שליווה את טקסי השקת הבניין המפואר ועיטר מסעות פרסום ויחסי ציבור בישראל של ראשית שנות ה-2000. המנחת הראשון שנפתח לפעילות שוטפת היה עם זאת המנחת שעל גג מגדל אריסון במרכז הרפואי תל אביב (איכילוב), בגובה 187 מטר מעל פני הים. המנחת, מספר סמנכ"ל לפיתוח תשתיות טכנולוגיות בבית החולים, יוסי שחר, הוקם בעלות של 1.5 מיליון דולר. הוא מתפרש על שטח כולל של 41 מ"ר, כולל פלטת בטון במשקל 250 טון ובקוטר 28 מטר, המונחת על מערכת של 390 קפיצים אנכיים ואופקיים, וניתן להגיע אליו במעלית המתרוממת אל פני המנחת מיד לאחר נחיתת המסוק.

אנשי משרד הביטחון ראו כי טוב, והחליטו כי גם למערכת הצבאית והביטחונית ראוי שיהיה מנחת משלה. הם ויתרו על שירותי ייעוץ תעופתי חיצוני, שלחו את אנשי חיל האוויר ללמוד את תכנון מנחת איכילוב הסמוך, ותיכננו בעצמם את המנחת. זה הוקם על גג מטה משרד הביטחון החדש בקריה, בסטנדרטים גבוהים מן הנדרש, מרחק מטרים ספורים ממנחת עזריאלי הסמוך.

מגדל משה אביב (שער העיר) ברמת גן, גורד השחקים הגבוה בישראל, השלים ב-2003 הקמת מנחת מסוקים מעל 68 קומותיו. בעיריית רמת גן ובמכבי האש הגיעו למסקנה כי סולמות הכבאים לא יוכלו לתת מענה למגדל הגבוה, וחייבו את החברה בהתקנת מנחת חירום למסוקים.

הקמת מנחת קרצה גם ליזמיות מגדל קרית הממשלה בתל אביב, מינרב ואפריקה ישראל. "חשבנו על מרכיב איכותי שישמש את השוכרים במגדל וגם יאפשר חילוץ במקרה של קטסטרופות", אומר מנכ"ל מינרב, אברהם קוזניצקי. המנחת הוקם על גג המגדל בעלות של כ-2 מיליון שקל, והוא עובר היום עבודות השלמה. גם מנחת זה קרוב מאוד לעזריאלי.

מנחת הנמצא כיום בהליכי הקמה נבנה על גג בניין המיון של בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. לדברי יועץ התעופה הוגו מרום, עתיד המנחת הזה להיות המשוכלל מבין המנחתים, ולאפשר נחיתה בכל תנאי מזג אוויר.

...ושברו

ארבעה מנחתים קיימים ושניים נוספים נמצאים בהליכי בנייה מתקדמים. אבל מעמדם הסטטוטורי ותפקודם נמצאים בכי רע.

מנחת עזריאלי אינו מאושר סטטוטורית, ואינו מתופעל באופן קבוע - אלא בהתאם לבקשות פרטניות (פעם בחודש בממוצע). בהנהלת המגדלים, טוען אחד הגורמים בענף התעופה, ממתינים להקמת המגדל השלישי (המרובע) במתחם - בטרם יחליטו על המשך צעדיהם.

מנחת בית החולים איכילוב אמנם נושא במרבית האישורים הנדרשים מטעם הרשויות - אך הקירבה לשכונות המגורים והתניית הנחיתות בו באישור המשרד לאיכות הסביבה (מפאת מפגע הרעש) - צימצמו עד למינימום את נחיתות מסוקי היסעור במקום - ואלה מעולם לא זכו לנחות במקום במקרה אמת (שלא בניסוי).

במגדל אביב, לעומת זאת, מעולם לא בוצעה כלל נחיתה. מנכ"ל חברת הניהול במגדל אביב, מיקי בראל, טוען כי תכלית המנחת היתה ונותרה לעמוד בתנאי כיבוי אש בלבד - והאפשרות להפעילו לשימוש אזרחי שוטף אינה נמצאת לפי שעה על שולחן ההנהלה; גם במגדל קרית הממשלה (שנה וחצי לאחר אכלוסו) כבר דעכה ההתלהבות מהקמת מנחת פעיל - ואת השמשתו יעשו שם לדברי קוזניצקי "רק בכפוף לדרישות שוכרים אשר יהיו מעוניינים בכך לשימוש יומיומי".

מנחת משרד הביטחון בקריה אולי הועתק מזה שעל גג איכילוב - אך הוא לא יוכל לשאת מסוקים כבדים דוגמת היסעור. כך או כך, גם הוא אינו פעיל באופן שוטף, וגם במשרד הביטחון לא זוכרים נחיתות במקום - מאז טיסות הניסוי טרם חניכתו. המנחת, כך נטען, אמנם אושר בוועדה למתקנים ביטחוניים - אך שם עדיין לא טרחו ליידע את עיריית תל אביב בדרישות התכנוניות הנלוות.

עם זאת, מקור בכיר בחיל האוויר ידע לספר השבוע כי בחיל התנגדו להקמת המנחת הנבנה בהדסה עין כרם, ורואים בו בזבוז משאבים משווע. לטענתם, יוכל המנחת לשמש רק מסוקי ינשוף קטנים יחסית - ולא יועיל כלל בפינוי נדרש של פצועים רבים.

ישראבלוף

על תקינת מנחתים ועל הליכי הרישוי שלהם אמונה בישראל רשות התעופה האזרחית. מנהל תחום שדות תעופה ומנחתים ברשות, יוסי שפיצר, מספר כי הרשות אימצה לפני כמה שנים את התקנים הבינלאומיים למנחתים על גגות, וקבעה קריטריוני-חובה כמו גודל המנחת, חוזק גג הבניין, נושאי בטיחות וסימון והתקנת מרכיבי כיבוי אש. עם זאת, מודה שפיצר, "התחום עוד צעיר - ואין עוד אף מנחת הנושא ברישיון מלא". בהתייחס למנחתים אשר הוקמו מנפק שפיצר צרור תובנות מעניינות:

עזריאלי? "יש שם נתיבי טיסה מאושרים, ואני עצמי נחתתי שם לפני כשנה. עם זאת, אין למנחת רישיון קבוע, והוא מופעל לעתים רחוקות ובאופן אקראי בלבד"; איכילוב? "נבנה יחד איתנו - אך אין להם עדיין רישיון קבוע, משום שלא ביקשו רישיון להפעלה קבועה של המנחת"; מגדל אביב? "עד כמה שידוע לי - התכנון שם הוא לריחוף ולא לנחיתה"; מנחת משרד הביטחון בקריה? "אין אישור מטעמנו - ואני לא יודע אם הם צריכים בכלל אישור שלנו"; מגדל קרית הממשלה? "לא היו איתי בקשר. אני לא מכיר את המנחת שם".

חמישה מנחתים הוקמו אם כן בישראל על גגות מבנים. אף לא אחד מהם, טוען שפיצר, מוגדר כמנחת תקני מאושר. הכיצד?

הסיבה לכך כפולה: עלות, והיעדר ביקוש מצד לקוחות פוטנציאליים. קבלת האישורים המלאים להפעלת מנחת תקני כרוכה לפעמים בשדרוג מבנה המנחתים, בהוספת מתקנים ובנשיאה (לא מבוטלת) בעלויות ביטוח צד ג'. זאת, כשהיא מלווה גם בביורוקרטיה מסורבלת ומעיקה - אשר איש לא יתנדב לשאת בה נוכח הביקושים הנמוכים לשירותי המנחת.

השאלה המתבקשת, כמובן, היא כיצד נוחת הרגולטור עצמו על גג מנחת שאינו מאושר?

הפתרון לקושיה זו נעוץ בפטנט ישראלי נוח, המבדיל בין מנחת קבוע (המאושר סטטוטורית) - לבין מנחת מיוחד (המופעל בתנאי חירום). אותו מנחת "מיוחד" אינו נדרש בהמצאת רישיון כלשהו - אלא בקבלת אישור חד-פעמי מצד הרשויות. תנאי החירום נהפכו עד מהרה בלתי רלוונטיים; האישור החד-פעמי נהפך לרב-פעמי; והרשויות?

באיכילוב פונים אל המשרד לאיכות הסביבה; טייסי המסוקים טוענים כי הם מדווחים על נחיתותיהם על גגות לרשות שדות התעופה; ברשות שדות התעופה טוענים כי אינם יודעים על כך דבר, ומפנים כל טיפול במנחתים אזרחיים לרשות התעופה האזרחית; אך שם לא מודע הרגולטור לנחיתות השונות על הגגות ולתדירותן.

היזמים פונים לפיכך למסלול "הירוק" של מנחתי "החירום" (לכאורה) - ומוותרים מראש על הרגולציה. הרשויות מודעות לכך, ונוקטות הסכמה שבשתיקה.

תקנים אם כך - ישנם. חובה לעמוד בהם - אין. פתרון ביניים - הומצא; אך בפועל - כל אחד עושה כרצונו. איך אמרו הגששים? "אומרים ככה - ועושים ככה. יענו ישראבלוף!"

דברים שרואים משם

כדי להגיע למסקנה המתבקשת על המנחתים בישראל, נדרשת אולי נקודת מבט כללית יותר - מעיניהם של משקיפים על התחום ממעל. "הענף, המנחתים עצמם והביקוש יתפתחו רק במקביל להגדלת ההיצע", גורס ראש המבצעים בחברת התעופה כימניר, דובי פלג. אנשי עסקים המעוניינים בכך יש מספיק, הוא טוען, כמו גם תיירים אמידים. הבעיה לדברי פלג היא היעדר מנחתים, וזאת בשל הביורוקרטיה הסבוכה שמעמיסות הרשויות על היזמים. "פיתוח המנחתים צריך להיות האינטרס של העיריות, אך במקום לקדם הן שמות רגל. אם אתה לא יכול לטוס מתל אביב לירושלים - אז לאן יש לך לטוס?", תוהה פלג.

ואולי אין טעם בבניית מנחתים על גגות?

"יכול להיות שאתה צודק", מפתיע קוזניצקי, "אבל גם אם היו בהקמה 20% של צדק בטיחותי או שיווקי - זה היה כדאי". אי הקמת המנחת על המגדל, הוא טוען, היא בלתי הפיכה - ואת השמשתו תמיד ניתן יהיה לעשות מאוחר יותר. "אני מאמין שברבות הזמן יצדיק המנחת את עצמו - כלכלית ופונקציונלית", הוא מסכם.

ואולם לצערו של קוזניצקי, רק עמי מרמור, טייס המסוקים בכימניר, יוכל לאשש את טענותיו בדבר הצדקת קיומם של המנחתים של גגות המגדלים - בהיותו הטייס היחיד הנוחת על גג עזריאלי אחת לחודש (בממוצע): "זה באמת מדהים. התחושה על הגג מאוד מיוחדת. פשוט מראה מרהיב".

שימו לב לקרדיט על התמונה הראשונה, דן קינן השתחרר?


_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 30-11-2006 בשעה 15:26. סיבה: הוספת קישור
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 02-08-2005, 12:39
  omerbz omerbz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.06.05
הודעות: 116
כנראה שפספסתם משהו
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Raf_Raf שמתחילה ב "מנחתי מסוקים על גג מגדל הקריה ובניינים אחרים"

המנחת נועד למקרה חרום בלבד ולא יהיה בו שימוש יום יומי , לכן אתם יכולים לנחש איזה אנשים ינחתו שם בעת חרום ( לפי דעתי רק 10 האנשים החשובים במדינה בעת חרום)
תוכלת של מסוק ינשוף הוא 14 מקומות שזה מספיק ל : רוה"מ , שהב"ט , הרמטכ"ל , ס' הרמטכ"ל , ר' אמ"ן , ר' אמ"ץ , ר' שב"כ , ר' המוסד .
אין צורך להביא אף אחד מהאנשים הללו במהירות היסטרית בעת חרום .לפי דעתי שאר האנשים החשובים יצטרכו להגיע ברכב.
אין שום סיבה שאני מצליח לחשוב עליה שיהיה צורך להביא יסעור שלם על כול עשרות המקומות שלו ולהנחית אותו באמצע תל אביב , ועוד באמצע הקריה , יש מספיק מקומות שיוכלו להנחית בהם כוחות גדולים או הרבה אנשים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 04-11-2005, 00:44
  omerbz omerbz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.06.05
הודעות: 116
תיקון כמה טעויות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Raf_Raf שמתחילה ב "מנחתי מסוקים על גג מגדל הקריה ובניינים אחרים"

כמה ציטוטים ותיקונים
- "יסעור" : "המנחת הזה עדיין לא עבר ניסויי מנ"ט אבל הוא גדול כמו מגרש כדורגל וללא צל של ספק והוא יהיה כשיר לנחיתת יסעורים ." בטח כדורגל , תנסה אולי כדורגל סיני , השטח שלו לא עולה על שטח של 20 על 20 מטר.
"אז לידיעתך ביסעור יש דלת צוות בקדמת דופן ימין והיא מצויינת להורדת והעלאת נוסעים." עוד פעם , למה צריכים להנחית יסעור שלם על כול כושר נסיעת האנשים שלו - אין שום סיבה ראויה להנחתת 33 לוחמים או מספר טונות של ציוד על גג הבנין שיש כ"כ הרבה מנחתים גדולים באזור במרחק שלוש דקות נסיעה.

וציון לטובה :"strong11" :"אף אחד לא צילם או תיעד למרות שהמנחת מוקף בבניינים רבי קומות באור יום?" אין שום סיבה הגיונית להסתיר יכולת כזאת , להפך באירוע כזה שדו"ץ וח"א רוצים להדגיש ולמכור את הסיפור לכל דכפין הרבה יותר מענין שנוחת יסעור על הגג ולא סתם ינשוף קטנטן. באותו היום נערכו שתי נחיתות אחת ביום ואחת בלילה וזהו!! שום יסעור ושם סטי"ל לא נחת שם בגג.

לסכיום אפש להגיד שאם אין מטרה אז לא יבנו יכולת לנושא , והפורום יכול להמשיך לטחון ולמרוח נושא לעוס.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:44

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר