06-08-2005, 14:52
|
|
|
|
חבר מתאריך: 15.04.05
הודעות: 771
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ~Xzibit~ שמתחילה ב "ההבדל בין מכונית עם 5 הילוכים לבין מכנית עם 6 הילוכים"
וואו כמה בו....
אוקי.
נתחיל מזה שלכל מנוע יש תחום שבו הוא היעיל ביותר מבחינת כוח (ולא נכנס עכשיו לויכוח מהו הכוח, בואו נסיים את זה בזה שהוא שם, אוקי?! יופי).
מטרת כל הילוך היא לנצל את הכוח להתקדמות הרכב.
כאשר רוצים להתחיל לזוז שקוקים להילוך "כוח", כלומר להילוך שלא ייתן לנו מהירות גבוהה אך יתחיל להניע את המסה של הרכב. כלומר הילוך ראשון, לכן ההילוך הראשון ברכבים הוא "קצר" יותר מן השאר.
מגיעים לנק' שבה כוח המנוע כבר אינו יעיל ומהירות הרכב כבר מספיק גבוהה כדי לשמור על המהירות (כוח ההתמדה).
לכן מעבירים הילוך. וכך בכל פעם שרוצים להמשיך ולהגביר מהירות יש צורך להעביר הילוכים על מנת להישאר בתחום היעיל של המנוע.
עכשיו לשאלתך,
אין כזה דבר רכב שיהיה לו יותר הילוכים יהיה יותר טוב, זה תלוי באופי המנוע.
כלומר האם הוא צורך החלפות הילוכים תכופות (כלומר תחום יעיל צר).
או שיש לו רצועת כוח רחבה ולכן אינו זקוק להילוכי רבים על מנת להתקדם ולהאיץ.
בנוגע למס' ההילוכים במכוניות כיום,
הגיר הוא אחד הרכיבים המורכבים יותר אם לא המורכב ביותר ברכב. תארו לכם כמה עולה לקנות היום גיר 4 הילוכים אוטו'... חשבתם על מספר בעל 5 ספרות, נכון?
עכשיו תארו לכם מה קורה כשהתיבה הזו נהיית עוד יותר מורכבת (מכיוון שיש עוד הילוכים, אז יותר חלקים, יותר מורכבות), המחיר פשוט יעלה ויעלה וכך גם מחיר הרכב.
צריך לזכור שהיצרן משקלל עוד גורמים רבים מלבד ביצועי הרכב.
|