13-08-2005, 20:15
|
|
אדמין לשעבר
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
|
|
המשפט הזה בהשאלה הנפוצה מחוץ לתנ"ך, מדבר על שקט, נקודה. בלי קשר פנים או חוץ
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי adinax שמתחילה ב "בתנ"ך המושג "ותשקוט הארץ" קובע העדר מלחמות חיצוניות"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי adinax
ואינו מתייחס לטהורים פנימיים ואילו נעשו אלה בין יהודים כנראה לא היית מתבטא כך. גם את המושג Pax Romana לא שינו בגלל מלחמות פנימיות.
|
המושג פקס רומנה בא בדיוק בגלל שהושקטה הארץ ממלחמות פנימיות בעקבות נצחון
אוקטבינוס/אוגוסטוס בקרב אקטיום, שסיים את כל מלחמות האזרחים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי adinax
עד כמה שבדקתי הורדוס לא ביצע כל מערך של עבודות כפיה, להפך, הוא בזבז הון אישי רב, וההערכה היא שהשתדל מאוד להיות מקובל בגלל מוצאו הזר. יש המשווים את תקופתו במידה רבה לתקופת שלמה.
|
לא יודע איפה בדקת, אבל מפעלי בנייה עתיקין בעת העתיקה, לא כללו לרוב מערך מוסדר של
איגוד מקצועי, ורוב הבונים היו עבדים/עובדי כפייה. מפעל הבנייה הגדול ביותר שלו, היה סמל
שנוא, שכן מראש לא נועד ליהודים, הגם שנבנה ע"י מלכם בתוך ארצם.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי adinax
האימפריה הרומית עדיין לא הספיקה להיות שנואה, אתה מקדים את המאוחר. השנאה כלפי רומא שכונתה "מלכות רשעה" באה רק לאחר שיצאו בגלוי ובכפיה נגד הדת והפולחן היהודי. כל זה עוד לא היה בימי הורדוס.
|
רומי הייתה שנואה למן הרגע שבו אפשרה את הדחת החשמונאים ועליית משפחת אנטיפטר,
שמוצאה כזכור אדומי. רומיים לחמו ביהודה מאז 63 ונתפסו כגורם שלילי.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי adinax
כל אדם, אפילו רב ובעיקר שליט פועל קודם כל לתפארתו ותועלתו האישית - אין אלטרואיזם! כל אחד מספק קודם כל את יצרו שלו, באיזה דגל ינופף לעיני ההמונים זה כבר סיפור אחר.
"אג'נדה לאמית" ו"שאיפות לאומיות" אינן נוסחאות מתמטיות, תוכנן והגדרתן נע ומשתנה בקשת רחבה משפלת החוף עד תפוח, וככול שהולך ומקצין הרעיון כך גם עולה תג המחיר. תקופה של ארבעים שנה ללא מלחמות בהחלט יכולה להיחשב כשאיפה לאומית.
|
איש לא דיבר על אלטרואיזם מוחלט, אבל הורדוס כפי הנראה, לא החזיק גם בקמצוץ מזה. מדובר
באדם שהיה כנראה חולה רדיפה, ושגעונו הביא אותו לאכזריות רבה כלפי עמו, ואף כלפי
משפחתו. מטרתו הראשית הייתה הנצחת שמו שלו, ועובדה היא שהזכרון הלאומי עליו הוא אחיד,
כולל זה של יוספוס, שודאי לא היה אנטי רומי או שונא מפעלי בנייה גדולים...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי adinax
רבי עקיבא היה ידוע בדעותיו הקיצוניות בכל עניין הקשור בדת (יש אומרים בגלל מוצאו). פרשנותו הקיצונית ופסיקותיו החריגות בחומרתן הקימו לו מתנגדים רבים. כלפיו ובגללו נוצר המושג "בלשון בני אדם דיברה התורה". על בר כוכבא אמר "דרך כוכב ביעקב" כדי לדרבן את ההמונים להצטרף למרד והוא עיוור לגמרי לסיכויי ההצלחה ולתג המחיר. הנצחת רבי עקיבא נעשית בעיקר על ידי הדתיים, ואלה משום מה מעדיפים לזכור רב על פי המעמד אליו הגיע ולא על פי תוצאות מעשיו. (ראה טיטלבוים ויהדות הונגריה)
|
רבי עקיבא מונצח ע"י הדתיים, בערך כמו כל ההיסטוריה שלנו מהימים ההם. לא היו יותר מדי
חילוניים אז...
רבי עקיבא חלם על עצמאות לאומית והקמת מלכות ישראל מחדש, אבל כשל במשימתו, והתקווה
שתלה בבר כוכב, אכן הוכחה כמוגזמת. זה בטח לא מצדיק השוואתו לרבי מסאטמר שנטש את
חסידיו.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי adinax
אז אני לא בא להלל ולשבח את הורדוס ובודאי שאיני רוצה להמעיט בערכם של סמלים לאומיים – בזה אתה צודק בהחלט ההיסטוריה זקוקה להם, אבל גם כאלה שפועלם שנוי במחלוקת זכו לאיזה רחוב קטן (אפילו היינה שאמר שהרב והכומר מסריחים באותה מידה) אבל הורדוס המלך לא.
|
הורדוס המלך זכור באופן גורף לשלילה, ועל כן לא זכה לאזכור בדמות רחוב. מפעלותיו הגדולים
אינם כאלה שיכסו על מעשיו הקשים שזכורים לרע גם בהסטוריוגרפיה שלנו, וגם בזו הנוצרית.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי adinax
ואני שוב אומר לך שזה רק בגלל ש.. "ער איז נישט פון אונזערע".
|
|