15-08-2005, 23:40
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
פוגה - בקיצור
אז כדי להשלים כל מני דברים שנכתבו כאן ושם ובעוד מקום...
הפוגה נולדה מתוך דאון שבנו שני חבר'ה - Castello ו-Mauboussin ויחד CM.
הדאון שהיה למקור העיניין הוא ה-CM-8 שנבחר לשמש לניסוי מנוע סילון R.011 של טורבומקה שפיתח שידלובסקי (מי שהקים גם את מנועי בית שמש) - דבר שהוליד את ה-CM.8-R.13 הנראה כאן:
טיסה ראשונה התקיימה ב-14.7.1949 (יום הבסטיליה כמובן).
בהמשך חוברו שני דאונים יחד למטוס שנקרא CM88 R
התצורה החדשה אפשרה בחינה של זוג מנועים או מנוע אחד שהותקן בקטע שבין שני הגופים
הרעיון מצא חן בעיני המפתחים שיזמו להסב את הדאון למטוס הדרכה.
לגבי צוותים אווירובטיים של פוגות - מלבד אלו של ישראל:
צרפת (ה"סיירים הצרפתים") 1964-1980
בלגיה (שדים אדומים) 1965-1979
אוסטריה (ציפורי הכסף) 1966-1968
ברזיל (טייסת העשן) 1968-1975
פינלנד (ג'אסקה 4) 1962-1982
כאמור - גם האירים הפעילו צוות אווירובטי (סנוניות הכסף) עד שנות ה-90 המאוחרות - אז הוצאו חלק מן המטוסים משרות עקב ריבוי שעות. מעניין לציין שהצוות המשיך לפעול הרבה אחרי שהמטוסים עצמם צאו משרות בחיל האוויר של אירלנד.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|