לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 22-08-2005, 18:13
צלמית המשתמש של nir-vana
  nir-vana nir-vana אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.03
הודעות: 3,161
שלח הודעה דרך ICQ אל nir-vana שלח הודעה דרך MSN אל nir-vana Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Arziv שמתחילה ב "ביקורת מקדימה על שתי DSLR חדשות של קאנון"

עם ה5D קנון למעשה גם יסדו קטגוריה חדשה וגם הכריזו על נאמנות לפורמט המלא של 36*24 ממ.

הפורמטים הקטנים פי 1.5 בניקון פי 1.6 בקנון או פי 2 באולימפוס אמנם קיבלו עדשות יחודיות שנתנו פיתרון חלקי להצרת שדה הראיה, אבל לא נתנו פתרון לבעיות אחרות שיוצר החישן הקטן: עומק שדה גדול, בגלל השימוש באורכי מוקד קטנים, מקשה על בידוד נושאים גדולים בפוקוס סלקטיבי, ובעיית הרעש בגלל צפיפות התאים בחיישן כמו בD2X למשל שבה צופפו 12 מ"פ על חיישן קטן.
מבחינת אופטיקה - רבים (ואני בינהם) ישמחו להשתמש בעדשות כפי שהן תוכננו מראש, למעשה אני בכוונה לא השקעתי בעדשות "דיגיטל קרופ" מתוך תקווה לעבור בעתיד לפריים מלא. המצלמה החדשה מקרבת את היום. מצד שני, כאשר משתמשים בעדשות לא איכותיות מספיק, פריים מלא יחשוף את הבעיות של השוליים: ירידה בחדות, ויגנטינג, ועיוותים כרומטים.

נראה שה20D תהיה ראש לשועלים וה5D זנב לאריות. מלבד החיישן המצלמה החדשה לא עולה בהרבה על ה20D במפרט הטכני שלה ובשני מקומות אפילו נחותה, במהירות הסנכרון לפלאש וקצב האש, כנראה לא רצו שתהיה מתחרה לדגמים המקצועיים יותר שלה, ובהעדר תחרות ממשית לקטגוריה הזו (3/4 מקצועית עם חיישן FF) למה ליצור תחרות פנימית עם סדרה 1D...
מחליפה ל20D אני מאמין תגיע רק כאשר קנון תצטרך לתת מענה לדגם מתחרה, היא מובילה בקטגוריה, יצאה רק לפני שנה וכדי שתוחלף צריכה להיות סיבה כמו למשל פיתוח טכנולוגי חדש או תחרות... אבל ניקון לא כל כך ממהרים... לדעתי הם עשויים לאבד לראשונה גם צלמים מקצועיים שמושקעים בציוד, בין השאר בגלל הזנחת הפורמט המלא ובגלל פיגור טכנולוגי שהולך וגדל.
למעשה ניקון תיכננה אבטיפוס למצלמת FF אבל העלויות יצאו גבוהות יותר מאלו של קנון ולכן נטשה את הרעיון. לכן גם המקצוענים עם D2X נאלצים להסתפק בחיישן קטן לעת עתה...
לפי המאמר הזה מפיסה של 8 אינטש אשר ממנה מייצרים 72 חיישנים קטנים *1.6 (כמו של ה20D), עם 70% הצלחה, ניתן לייצר רק 20 חיישנים FF, עם 25% הצלחה. בעבר אחוזי ההצלחה היו נמוכים עוד יותר ועמדו על 10%. זה מסביר את המחיר הגבוה של החיישן, ומצד שני את ההזדמנות שיש כעת ליצור מצלמה FF במחיר זול יותר ביחס ל1Ds שעלתה בשני גילגוליה 8000$.

אגב בסקירה של Dpreview אפשר לראות יפה את היתרון של חיישן גדול מבחינת שדה ראייה:
http://www.dpreview.com/articles/canoneos5d/
_____________________________________
ניר אורן | www.photovideo.co.il


נערך לאחרונה ע"י nir-vana בתאריך 22-08-2005 בשעה 18:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 22-08-2005, 21:27
צלמית המשתמש של Olegis
  Olegis Olegis אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.02
הודעות: 6,709
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Arziv שמתחילה ב "ביקורת מקדימה על שתי DSLR חדשות של קאנון"

החברה הזאת פשוט מפלצת - להוציא מצלמות בקצב כזה ולהדגים עליונות כ"כ ברובה בכל מה שקשור למצלמות, פשוט לא ייאמן ... מחר אני מתקשר לבנק ופותח תכנית חסכון חדשה ל-5D

אותי אישית פחות מעניינת הרזולוציה, אלא יותר העובדה שהחיישן הוא FF, מה שמאפשר לטוקינה שלי להיות עדשת סופר-ווייד אמיתית (17 מ"מ זה לא צחוק). כמו כן, הדבר הופך את הטמרון 28-75 לעדשת טווח בינונית אמיתית, עם יכולת לא רעה בקצה הרחב - כפי שעדשת 28-75 נועדה להיות. כמובן שהקצה הארוך יפסיד - העדשה הארוכה ביותר שלי (70-200) "תרד חזרה" ל-200 מ"מ בלבד בקצה הארוך - לכן נצטרך לתקן זאת ע"י עדשת טלה ארוכה יותר (טרם הוחלט מהי).

כמו כן, המבזק החדש יחליף את ה-380EX הישן והטוב שלי בסכומים לא כ"כ אסטרונומיים (ה-580EX ואפילו ה-550EX הישן יותר עדיין יקרים לי). והדבר אולי החשוב ביותר הוא - עדשת 24-105 f/4L שתספק זווית רחבה באמת על מצלמת FF ואיכות האופטיקה והבנייה של סדרת ה-L של קאנון. העדשה שעד היום הייתה בתחום הזה היא ה-24-70 f/2.8L המצויינת, אבל גם יקרה בטירוף. אני רק מקווה שהעדשה החדשה תהיה בעלת מחיר נמוך יותר (אם ה-70-200 f/4L עולה 550$, אין שום סיבה לא לתמחר את ה-24-105 f/4L בסביבות ה-400-500$).

בקיצור - נהייה מעניין ...
_____________________________________
בכבוד רב,
אולג.
www.Olegis.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 23-08-2005, 15:16
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Arziv שמתחילה ב "אינטרפולציה היא טובה ויפה,..."

מה הקשר?

נניח שאתה מצלם עם הביגמה במצב 500 מ"מ.
ב FF אתה מקבל 500 מ"מ, וב APS אתה מקבל 500 כפול 1.6 = 800 מ"מ.

מה שאני אומר, זה שאם אני לוקח את ה 500 מ"מ מהחיישן FF, עושה קרופ בעצמי פי 1.6, ומבצע אינטרפולציה - בגלל שהחיישן טוב יותר, פחות רועש ויותר מרווח, התוצאה שאני אקבל לא תיפול (בהכרח) מהתוצאה שקיבלת עם חיישן APS, בגלל כל הבעיות שלו.
ועוד - אני יכול להרוויח בקצה הרחב שלה.

אין לבר בלא תבן - אתה לא יכול סתם לדחוף 12 מליון פיקסלים לחיישן APS ולא לסבול משום דבר (D2X)..
חוצמזה, שחיישן APS לא מרוויח טלה אופטי - זו בדיוק האשליה.
הוא פשוט משמש כמעין מכפיל גרוע.
רוצה טלה טוב - קנה עדשת טלה - אל תעשה קרופים - זה חארטה.
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 22-08-2005, 23:38
צלמית המשתמש של Olegis
  Olegis Olegis אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.02
הודעות: 6,709
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי nir-vana שמתחילה ב "24-105 צפויה לעלות 800-900$...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי nir-vana
24-105 צפויה לעלות 800-900$. לא רע בכלל.
אגב, דווקא בארועים כשמצלמים קבוצה של אנשים מייצב עדיף על פני צמצם רחב בשביל עומק שדה שישאיר את כולם חדים ולכן אני חושב שהיא הולכת להיות ה-עדשה לארועים.


ואללה, פיספסתי את הקטע של ה-IS - העייפות והגיל עושים את שלהם ...
$800-900 זה יקר מדי לטעמי - אם זה באמת יהיה המחיר, העדשה הזאת תעזוב את רשימת הקניות שלי מהר מאוד.

עריכה - הרגע מצאתי את זה. במחיר של 1250$ קאנון יכולים לתקוע את העדשה הזאת ב ... טוב, אתם יודעים איפה.

וכמובן - מידע נוסף על ה-5D החדשה.

אגב -
ציטוט:
The lens employs an almost perfectly circular barrel aperture, helping create attractive, defocused backgrounds

באמת יאמי
_____________________________________
בכבוד רב,
אולג.
www.Olegis.com


נערך לאחרונה ע"י Olegis בתאריך 22-08-2005 בשעה 23:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 23-08-2005, 21:34
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי carish1 שמתחילה ב "עיניים אדומות? בחיים לא יצאו..."

אחדד... כשאני מצלם ב D70 עם ה SB800 (מה שמופיע בלוגו של הפורום למי שלא מבין מה המספרים והאותיות האלה מסמלים... כן, כן... המצלמה והפלאש שמאיר כל 2.5 שניות) באורך מוקד גדול (להלן עם עדשת 150 מ"מ שיוצאת 225מ"מ על ה D70 שלי בגלל הקרופ פאקטור x1.5) יש עיניים אדומות.

אני מבין את הפיסיקה שמאחורי זה,
אני כאילו נמצא קרוב יותר למצולם, אבל הפלאש מגיע נמוך יותר "מאחורי" ולכן זה כאילו שאני מצלם במצלמה קומפקטית, בה הפלאש באופן טיבעי נמוך וקרוב לעדשה.
בפועל - זה מייצר עיניים אדומות.
או שאתם לא משתמשים באורכי מוקד כאלה גדולים, ומצלמים עד 100 מ"מ או משהו כזה...

נ.ב - פלאש ישיר.. אני לא מדבר על הקפצות מהתקרה/קירות וכו' (מן הסתם).
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:19

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר