26-08-2005, 15:12
|
|
|
חבר מתאריך: 15.04.03
הודעות: 142
|
|
חשבתי
לא בדיוק פה זה המקום להכנס ללמה ההיגיון שלך שגוי, אבל אני אתן לך דוגמה אחת ואני מקווה שבעזרתה תוכל להבין את הכיוון.
בסופו של דבר נוצר איזון.
ניקח את הקטע של מוזיקה.
אם היית רוצה פעם לקנות מוזיקה, היית קונה דיסקים, קלטות וכו'.
נולד פורמט שנקרא MP3, קמו אתרי שיתוף קבצים, ונהיית חגיגה אחת גדולה.
החברות "הפסידו". ברור שהם עדיין המשיכו להרוויח, ושום חברת תקליטים גדולה לא פשטה את הרגל.
לולא המסה הגדולה של משתפי הקבצים שכביכול הפרו את החוק, לא היה iTunes וכל שאר הרשתות שמוכרות קבצי מוזיקה באופן חוקי.
זה הקטע שהתכוונתי אליו כשכתבתי שלובשי החליפות מקבלים החלטות כאלה רק על סמך גרפים ודוחות כספיים. שום חברת תקליטים לא היתה מוכנה לאמץ מודל חדש ואולי פחות רווחי (לפחות על פי התחזיות שלהם). גם אם המודל הזה נוח יותר ללקוחות.
אבל ברגע שהם ראו מול העיניים שלהם את המצב הקיים(בגרפים), את העלייה החדה בקרב משתפי הקבצים, ואת הירידה ברווחים שלהם, רק אז הם הבינו שזה משתלם.
אולי תקרא שוב גם את מה שכתבתי בהתחלה, עכשיו תורך לחשוב.
[הפרזה בפרסומות -- אצל הגולשים נוצר צורך -- יש מי שמספק את הצורך, בצורה פשוטה שתתאים לכמה שיותר אנשים -- יותר משתמשים בחוסם פרסומות -- פחות צפיות ולחיצות על פרסומות -- גרפים אצל בעלי ההחלטות -- פרסומות יותר חכמות ומתחשבות שאולי יעלו שוב את כמות הצפיות והלחיצות]
|