לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה *+*+* ברוכים הבאים לפורום אומנויות לחימה *+*+* חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > ספורט > אמנויות לחימה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 28-08-2005, 14:23
  Malshabico Malshabico אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.05
הודעות: 154
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Defuse שמתחילה ב "אז הפקידו היא בין הישנות?"

כל אומנות לחימה התפתחה במשך זמן מסוים עד שהגיעה לצורה שלה (וגם לשם שלה) שאפשר למצוא היום.

קח לדוגמה טאקוונדו - אומנות לחימה קוריאנית שהתפתחה במשך יותר מאלפיים שנה ,הושפעה מכל מיני תקופות שינתה הרבה שמות וצורות עד שרק בסביבות 1955 החליטו על השם טאקוונדו(ד"א- נשארו 8 משפחות שידעו אומנויות לחימה בקוריאה אחרי הכיבוש היפני שלכל אחת שם אחר לאומנות שלה, 7 מהאומנויות האלה אוחדו תחת השם טאקוונדו והשמינית היא ההאפקידו המפורסם), ככה שהצורה של הטאקוונדו היום נקבעה בעצם לא מזמן אז היא נחשבת אומנות לחימה מודרנית, אותו דבר עם הקראטה- אומנויות שהגיעו מסין לאוקינאווה משם ליפן ששינתה בהן כל מיני דברים עד שסגנונות הקראטה של היום(כולם!)נחשבים לאומנות לחימה מודרנית כי הצורה שלהם כמו שאנחנו מכירים אותה (אנחנו,לא האיש היפני מהכפר לפני 400 שנה...) נקבעה בסביבות שנת 1900.
חזרה לפורום
  #17  
ישן 28-08-2005, 17:37
  matannnnn matannnnn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.08.05
הודעות: 2
הכי עתיקה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי biliboy שמתחילה ב "מה היא האומנות לחימה העתיקה ביותר?"

לפי דעתי אין כזה דבר.
אמנם יש אומנויות לחימה חדשות יותר ופחות אך אם ניקח את אלה שעתיקות מספיק אי אפשר יהיה למצוא את שורשיהם ההסטוריים. אומנויות הלחימה העתיקות לא התפתחו מאדם, משיטה או ממשהו ספציפי. זה בעצם מה שיפה בהם- אומנויות הלחימה העתיקות נמצאות בכלכך הרבה עולמות ותחומים שאי אפשר לנתק אותם משום מקום ולומר פה זה התחיל!
אומנויות הלחימה הסיניות למשל לא ניתנות לניתוק מרפואה סינית, קוסמולוגיה סינית, תרגילי נשימה טאואיסטיים או בודהיסטיים שנמצאים כבר יותר מאלפיים שנה בסין (נמצאו בקברי מלכים וקיסרים).
אם ניקח טאי צ'י לדוגמא יש המאמינים שהוא נוצר בכפר צ'ן ומשם יצא. יש האומרים שבהרי וודאנג ובטח יש עוד כמה דעות על העניין אך זה לא חשוב. שיטות אלה כלכך מורכבות שהשאלה מאיפה זה בא היא מיותרת. כמו כל שאלה לגבי טקסטים עתיקים כמו התנך או לאו צה או צ'ואנג זה או אודיסיאה. (שגם להם אין תשובה חד משמעית)
מתן
חזרה לפורום
  #19  
ישן 28-08-2005, 19:45
  רק אמת רק אמת אינו מחובר  
לשעבר מנהל פורום אומנויות לחימה | פורום גן חיות בלעז'
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 615
עתיקותן של אומנויות הלחימה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי biliboy שמתחילה ב "מה היא האומנות לחימה העתיקה ביותר?"

1. אם נתייחס לשאלה המקורית, הדבר ייקל מאד במתן תשובה - בשאלה המקורית נכתב : "מהיא אומנות הלחימה העתיקה ביותר בכל ארץ".

בהתאם לכך שמדינות הלאום הינן מושג חדש יחסית בהיסטוריה, אז ניתן לענות דיי בקלות על השאלה (לפחות כלפיי רוב המדינות) - מספר דוגמאות מייצגות :

א. ישראל - כנראה קפא"פ (קרב פנים אל פנים), אשר הועבר במסגרת ההגנה והדרכות הנוער, אימון של שימוש במקל כנגד מקל, סכין, ואימון בידיים ריקות (השיטה נבלעה בחלקה בתוך קרב המגע הישראלי).

ב. יפאן - כנראה ג'וג'יטוסו - כשיטת אם לרוב השיטות היפניות בצורה זו או אחרת הינה שיטה עתיקה ביותר וכוללת הרבה יותר מאשר סתם הגנה עצמית (עיין בהמשך).

ג. ברזיל - השיטה הברזילאית (שקמה מתוך ברזיל) העתיקה ביותר הינה כנראה סוג כזה או אחר של קפוארה.

ד. סין - קשה באמת לעקוב אחר השיטה העתיקה בסין, עקב היותה מדינה עצמאית כל כך הרבה שנים, ועקב חלוקתה לאין ספור ממלכות, ערים, מחוזות , כפרים, נפרדים שונים ומשונים אחד מהשני אשר היו לעיתים ללא קשר רציף ביניהם ועל כן \בכדי לצאת ידיי חובה כנראה התשובה תהיה סגנון כלשהו של הגונג - פו.

ה. קוריאה - בהתאם לנכתב למעלה - כנראה סגנון מתוך מה שהיום מתקרא טאקוונדו.

*. ניתן להמשיך כך כלפי רוב המדינות (לרובן אין אומנות מוצהרת) וכמובן שהדבר יקשה במדינות בעלות היסטוריה ארוכה (אין הרבה כאלו היום).


2. מעבר לשאלה המקורית - כאשר אנו בוחנים מה הייתה אומנות הלחימה העתיקה ביותר בעולם (התשובות גלשו לתוך זה). יש להסביר תחילה מהן אומנויות הלחימה ומה מקורן :

בעבר (וגם כיום) - כל שבט, כפר, עיר מדינה, ממלכה, אמפריה וכו' שרצתה להגן על שטחה ועל תושביה, הקימה יחידה צבאית מסוג כזה או אחר - כמובן שככל שאותו הצבא היה מיומן יותר כך הוא נחל הצלחה רבה יותר (ואפילו יכל לכבוש מחוזות נוספים). אימוני הצבא כללו כמובן שימוש בכלי נשק כזה או אחר - בהתאם לתפקיד החיל, התקופה ההיסטורית והמיקום הגיאוגרפי, לעיתים (ולא תמיד) למידה של שיטה כזו או אחרת בהגנה עצמית ללא כלי נשק, כמוצא אחרון לטווח קרוב ביותר - גם כיום צבאות לומדים הגנה עצמית על צורותיה השונות לאותה מטרה בדיוק, ולמידה של מיומנויות נדרשות אחרות במידת הצורך - רכיבה על סוסים, טקטיקה והיסטוריה צבאית לדרג הפיקוד, רפואת חירום, מצור, חרשות נשק, שחיה, ניווט, וכו' וכו' וכו' (יש עוד המון המון המון).

בחלק מהמקומות (במיוחד במקומות פחות מאויימים = היה זמן לשתות אלכוהול) - גלשו אותן דרכי ומיומנויות הלחימה לכיוון הספורטיבי יותר, הן בכדי לפתח את המיומנויות, הן בכדי להתאמן, הן בכדי להנחיל את הדרכים לצעירים והן להנאה בלבד - כדוגמאת ההאבקות היוונית רומית, זירת הפאנקטריון, קרבות האבירים, סייף באיטליה וצרפת וכל שאר התחרויות שערכו הגברים במהלך הדורות בכדי לקבוע מי הלוחם הכי טוב בכפר (ולמעשה "למי יש יותר גדול").

במהלך השנים ככל שהתפתחה המחשבה האנושית וגם הטכנולוגיה, שונו תורות הלחימה בהתאם ושיטות הלוחמה השתנו, כאשר אמפריה, כפר, ממלכה, מסוימת נעלמה מן העולם, יחד איתה נעלמה לרוב גם תרבותה, מאפייניה, אזרחיה, ושיטות הלוחמה שלה - לכך דוגמאות רבות כגון :מצריים, מוקדוניה, שאר ערי המדינה בייון, רומא, ממלכת ישראל המאוחדת (והממלכות המפוצלות) וכו'.

לאט לאט כשנכנסו לעולם המלחמה טווח גדול יותר וחומרי נפץ, קרבות הפנים אל פנים הפכו נדירים יותר וכפועל יוצא גם שיטות הלוחמה הקרובה החלו להעלם, השריון האבירי נעלם כי כבר לא היה לאו צורך, חרב הפרשים הפכה לטקסית, ודרכי הלוחמים העתיקים הוכחו כבלתי יעילים (עיינו דוגמא יפה בסרט הסמוראי האחרון - למי שאין כוח לפתוח ספרי היסטוריה).

אותן דרכי לחימה המשיכו לשרוד ואפילו פרחו באותם מקומות מבודדים שבהם היו כדרך מסורת (גונג פו, שאולין), במקומת בהם נאסר על התושבים להחזיק בנשק ולמרות זאת הם היו צריכים להגן על עצמם בצורה כלשהי (קראטה באוקינאווה, קאפוארה בברזיל) ובצבאות אשר סבלו מנחיתות טכנולוגית והשתמשו בשיטות הלחימה כנגד צבא אויב (טאקוונדו על זרמיו בקוריאה, ויטואדאו בויאטנם וכו') - ניתן לראות דפוס ברור, אשר שיטות הלוחמה העתיקות נשארו לרוב במזרח הרחוק אשר סבל באותה התקופה (המאות ה15-18) מנחיתות טכנולוגית עצומה ולא חווה את תקופת הרנסנס המקבילה כבמערב.

מאוחר יותר (לאחר מלחה"ע ה-II) כאשר המערב כבש את המזרח באופן סופי וכמו כן במאה לפני כן בתקופת הקוליונאליזים - נחשפו אנשי המערב לדרכי לחימה פנים אל פנים שלא היו מוקרות להם לפני כן (או שנשכחו מהם במרוצת הדורות - אחרי הכל כמה קשה לבעוט כמו שצריך) וקראו להם בשם אומנויות הלחימה (כחלק ממכלול שלם של הלוחמה הכוללת).

עד כאן לגביי מקורן של אומנויות הלחימה - כתמיד, אם מישהו רוצה הרחבה נוספת - צריך רק לבקש.

3. לגביי אביר - לא יצא לי להתאמן באומנות הנ"ל כך שאיני יודע דבר לגבי האפקטיביות שלה כהגנה עצמית.

אבל !!! - אין ולו הוכחה אחת לדבר היותה של אביר, אותה דרך ושיטת לחימה אשר בני ישראל הקדמונים השתמשו בה - יש לזכור שבוודאי שהייתה להם אסטרטגיית לחימה וכנראה שכגם צורה מסויימת של לוחמת פנים אל פנים (צורך התקופה) - אך כחלקים גדולים של תרבות היום יום היהודית עתיקה - גלויות פיצולים וכו' - חלק זה של תרבות עם ישראל לא שרד כנראה במרוצת הדורות, כמו שלא שרדה שיטת אילוף הגמלים או שיטת בניית הספינות או שיטת בניית הכותל המערבי (ותעלומות רבות ונוספות שקיימות לגביי ההיסטוריה של העם שלנו היום) - אחרי הכל אנחנו אחד העמים העתיקים ביותר שנשארו עד ימינו.
קצת קשה לי להאמין שהאזכור היחיד לאותה שיטת אביר הוא באתר האינטרנט היחיד של השיטה - אין לי שום דבר נגד יהושוע סופר מפתחה, שלעניות דעתי הוא לוחם משכמו ומעלה ובעל ידע אדיר באומנויות לחימה קוריאניות, אך כנראה שלא מורה ולוחם של אותה השיטה שבני ישראל הקדמונים לחמו בה במקרים הנדירים כאשר נאלצו לזנוח את נשקם ולעבור לקרב פנים אל פנים.

מקווה שעזרתי במשהו.

נערך לאחרונה ע"י רק אמת בתאריך 28-08-2005 בשעה 19:51.
חזרה לפורום
  #23  
ישן 28-08-2005, 23:58
  רק אמת רק אמת אינו מחובר  
לשעבר מנהל פורום אומנויות לחימה | פורום גן חיות בלעז'
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 615
מסיפור אפשר ללמוד (חשבתי שעניתי - כנראה לא הייתי ברור)
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי natisa שמתחילה ב "לא הבנתי למה התחלת לספר סיפורים במקום לענות תשובה?!"

"הסיפור שלי" נועד להסביר את העובדה שמה שאנו רואים היום כאומנויות לחימה היה חלק קטן בלבד מדרכי הלחימה הכוללות (שימוש בגוף ככלי נשק להגנה עצמית - באין מוצא אחר - ממש כמו היום).

לגביי אביר - יצא לי לקרוא את ספר התורה פעם או פעמיים ומה לעשות אומנות הלחימה הנ"ל לא מוזכרת בה ואף לא שושלת אביר כזו או אחרת.

אשמח אם מישהו יוכל להפנות אותי למקורות שיוכיחו לי אחרת (לא כנסיון להעליב אלא באמת אשמח ללמוד משהו חדש).

נערך לאחרונה ע"י רק אמת בתאריך 29-08-2005 בשעה 00:02.
חזרה לפורום
  #26  
ישן 29-08-2005, 07:18
  רק אמת רק אמת אינו מחובר  
לשעבר מנהל פורום אומנויות לחימה | פורום גן חיות בלעז'
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 615
אמונה באביר.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי biliboy שמתחילה ב "מה היא האומנות לחימה העתיקה ביותר?"

מה שאתה מתייחס איליו כצופן התנ"כי (דילוג האותיות) הנו סוג של מחקר שלא כולם מאמינים באמיתותו - ומה לעשות גם בצופן התנ"כי אין התייחסות לאביר ואף אחד לא מתיימר לקיום התייחסות שכזו (כפי שכתב hwarang אתה מכניסז את האביר לגדר אמונה דתית וכשכזה לאנשים דתיים מסוימים זה עלול להישמע ככפירה).

אין שום התייחסות לאומנות לחימה בשם אביר או לקיום אומנות לחימה כפי שאנו מכירים אותה קיום (אומנות אחת ויחידה שבה התאמנו כל בני ישראל) בתנ"ך ואף לא בספרי התורה שבע"פ (משנה, תלמוד, משנה תורה, שו"ע, 4 טורים וכו') - גם אם הייתה (ואני בטוח שהיו מספר כאלה - כפי שכתבתי למעלה) זוהי בפירוש לא אותה אומנות שאותה מלמד יהושוע סופר, גם להיותו היורש כביכול של אותה אומנות לחימה אין אף אסמכתא מלבד דבריו.

אני יותר מאשמח אם תצליח למצוא לי הוכחה שכזו.

לגביי האמונה שלך על כך שקראתי את כל התנ"ך - מוזר לי לשמוע שקל לך יותר לקבל את אגדת אביר ולא את העובדה שאדם יהודי יכול לקרוא מספר ספרים שקשורים לעברו (ואפילו כספרי היסטוריה בלבד) - אז רק בשבילך להרגיע אותך, אני אדם דתי וכשכזה, בגיל 26 כנראה שעברתי על ספרי התנ"ך כמה פעמים, לפחות באופן כללי (גם בלי קשר להיותי דתי - כל אחד יכול לפתוח ספר) - פשוט מוזר לשמוע ולהבין שיהושוע סופר הוא היחיד בכל העולם שמצא את ההתייחסות הנ"ל לאביר (אביר כאומנות לחימה פרטנית) והוא ממשיכה בלי שאף אחד אחר ידע מזה במשך 2000 שנה.

כתמיד - הכל מאהבה.

נערך לאחרונה ע"י רק אמת בתאריך 29-08-2005 בשעה 07:41.
חזרה לפורום
  #31  
ישן 30-08-2005, 10:50
  רק אמת רק אמת אינו מחובר  
לשעבר מנהל פורום אומנויות לחימה | פורום גן חיות בלעז'
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 615
כל מה שהתכוונתי זה...:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי biliboy שמתחילה ב "מה היא האומנות לחימה העתיקה ביותר?"

שבאתרו, ראיונותיו בעיתונות, ובראיון מעמיק בפורום מקביל, שיטת אביר בונה סביבה אגדה בעלת יסודות רעועים ואמיתות למחצה, וחבל.

יהושוע סופר הנו אדם בעל ידע רב ביותר, ואינני מבין מדוע לבנות שיטה על אגדות, - במקום ללמד את מה שהוא באמת למד לאורך השנים ולחלופין לבנות שיטה חדשה אשר לא תיצור ניגוד עניינים מבחינתו כלפי הדת היהודית + לקרוא לתרגילים או לבנות תרגילים חדשים בצורה אשר תרמוז לעבר / לדרך היהודית (שיטת האותיות והשבטים של אביר).

כל זה היה יכול להיות נפלא -

אבל למה צריך לבנות פנטזיה היסטורית ענפה כלכך - זה לא מה שבאמת יביא תלמידים - מה שמביא תלמידים הוא מאמן טוב, ולא סיפור טוב.

זו הייתה כוונתי.
חזרה לפורום
  #32  
ישן 30-08-2005, 11:24
  אושי היחיד אושי היחיד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.08.05
הודעות: 48
שלח הודעה דרך ICQ אל אושי היחיד
תלמיד של סופר
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי רק אמת שמתחילה ב "כל מה שהתכוונתי זה...:"

שלום לכולם אני תלמידו של גראנדמאסטר יהושוע סופר ואני לומד אצלו אביר כבר קרוב לשנה
ואני מאמין שאני יוכל לתת לכם את כל התשובות אז ככה
קודם כל אביר היא האומנות העתיקה ביותר בעולם והיחידה ששרדה עד היום בדיוק כמו העם היהודי
איך נוצרו עוד אומנויות לחימה?
ברגע שיוסף זצ"ל הגיעה למצרים המיצרים ראו את האומנות והם החלו לאמץ אותה אבל כמובן שיצא להם אומנות שונה לגמרי משום שאף אחד לא לימד אותם הם פשוט חיכו אותנו ממיצרים זה הגיע להודו ויום אחד מאסטר הודי הגיע לאיזה מנזר בסין וראה שם אנשים רזים וחלשים והחליט ללמד אותם כמה תנועות וזה כנראה פתח להם קצת את הראש והם יצרו אומנות לחימה כנראה את הקונג פו מה שמצחיק פה זה שיש מוסג באביר שניקרה קונפון אולי הם הבינו לא נכון
בכל מקרה אם יש עוד שאלות כמו שרק אמת אמר אני השמח
בתנ"ך יש מלא רמזים של אביר ולא צריך צופן תנכי פשוט צריך להסתכל בפרושים למשל אני לא זוכר בדיוק את המילים אבל זה בערך ככה כשבני ישראל נכנסו לארץ אז הקדוש ברוך הוא אומר" למד אותם קשת" הכוונה היא לא לחץ וקשת הכוונה היא לקשת=תנועה מעגלית ממש כמו עקרונות אביר.
יש גם הרבה סיפורים שלמים שאני יכול להביא למי שזה מעניין אותו שמחתי לעזור אם עזרתי בכלל מקרה אני תמיד פה
חזרה לפורום
  #40  
ישן 31-08-2005, 02:03
  אושי היחיד אושי היחיד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.08.05
הודעות: 48
שלח הודעה דרך ICQ אל אושי היחיד
טוב אז ככה בוא נעשה
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי SVS1 שמתחילה ב "אתה עונה על שאלות מתוך דברים..."

את זה מסודר
קודם כל המסטר שלי לא פירש שום דבר בעצמו וזה משום שהוא לא צריך הפרוש של מה שאני רשמתי על "קשת" זה פרוש של רש"י אז אני מכווה שרש"י זה מתקבל עליך אני בקרוב יביא גם ציטוטים ופסוקים ופרקים כדי שתוכל למצוא בעצמך זה 1
2 קודם כל בני האדם רק עכשיו מתחילים להכנס לאלף ה6 אני לא רוצה לפתוח גם על זה דיון אבל אני מקווה שאתה לא מאלה שמאמינם שאנחנו כימים מילירדי שנים כי חבל לא צריך להיות גאון תסתכל בערוץ 44 ותראה איך הגאונים מתחילים להאמין שכדור הארץ קיים רק כמה אלפי שנים אבל זה נושא אחר
העם היהודי הוא העם הכי עתיק בעולם וכן גם האומנות הלחימה שלו נכון שמה שלומדים היום זה לא בדיוק מה שהיה פעם כי כל אומנות צריכה להתאים את עצמה לאורך החיים הנוכחי אז יש גם טכניקות אם נשק חם וגם שונתה שיטת הלימוד כדי שיוכלו ללמוד את השיטה בכממה שעות בשבוע אז חלו מספר שינויים אבל האומנות היא אותה אומנות זה 2
3 אם העם היודי נשמר והדת נשמרה אז למה שהאומנות לא תשמר
_____________________________________
Your signature did not follow Fresh's signatures policy, therefore it was automatically erased. Please see the E-Mail which has been sent to you, to learn how to fix this.

חזרה לפורום
  #42  
ישן 30-08-2005, 14:56
  רק אמת רק אמת אינו מחובר  
לשעבר מנהל פורום אומנויות לחימה | פורום גן חיות בלעז'
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 615
ל- אושי היחיד
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי biliboy שמתחילה ב "מה היא האומנות לחימה העתיקה ביותר?"

ברוך הבא.

א. אני חושב שכולנו נשמח אם תעלה את אותם המקורות (אם אתה מסתבך אם זה תגיד לי ואני אמצא את המקורות שאיליהם מפנה יהושוע סופר באתרו / ראיונותיו העיתונאים) - משום מה נראה לי שאת רובם המוחלט ניתן לסתור דיי בקלות - שוב אין לי ספק כפי שכתבתי למעלה שגם לבני ישראל הייתה דרך להתמודדות עם לחימת פנים אל פנים והגנה עצמית כלכל צבא אחר בהיסטוריה - אך גם אם הייתה שיטת אימונים ספציפית אחת ויחידה, קשה לי להאמין שזוהי האביר והיא שרדה עד היום.

ב. יוסף הגיע למצרים כנראה באזור השנים 1570 - 1600 לפנה"ס, בהיותו נער בן עשרה, וכמופיע בתנ"ך הוא היה העדיין מכל בני יעקב עד אז, היה חולמני ולא איש מלחמה.
לעומת זאת כבר ב3100 לפנה"ס - כ1500 שנה לפני תקופת יוסף, במצריים שלטה האמפריה הפרעונית שהייתה אמפרייה עוצמתית בעלת הצבא והתרבות החזקים ביותר באזור בתקופה בת 2000 שנה לערך.
כך שעם כל מה שיוסף השפיע על מצריים (במידה והסיפורים נכונים) - לא ניתן לומר שהצבא המצרי החליט יום אחד לזנוח את דרכי לחימתו דווקא בגלל יוסף - היסטורית העניין היה בדיוק הפוך דווקא בגלל פלישת החיקסים (עמים שמים שכנראה עליית יוסף ובני יעקוב קרתה בזמנם) גרמה לשינוי הדרסטי לטובה בצבא המצרי מבחינת טכנולוגיה (ולאו דווקא לחימה ללא כלי נשק שהייתה קיימת מזה דורות באזור בצורות שונות) ופרעה יעכ-מס סילק את החיקסים מהאזור (כנראה תקופת שיעבודם של בני ישראל).

ג. הסיפור שאתה מספר על המסטר ההודי כנראה מיוחס לבודרדירמה ואגדת מנזר שאולין - וכשכזה לדעת רוב החוקרים הנו אגדה בלבד (דשנו בכך רבות באשכולות עבר).

ד. קנפון (קונפון) - אינו מושג באביר אלא סוג של מגן אימונים עגול וקטן לזרוע שמאל (או ימין לאיטרים) אשר השתמשו בו בעבר תושבי אזור סדום / ים המלח (תקופת המשנה) למשחקי קרב (אימונים של לוחמים ומשחקי למי יש גדול יותר - ככתוב למעלה) - עיין מסכת כלים פ' כד', מ' א'.
כך שהמילה הסינית גונג פו כנראה הובנה נכון וממש ממש אין מצב שהיא קשורה למילה ארמית / עברית זו.

ה. לגבי הקשת - תביא לי את המקור (אם אתה יודע - אם לא, אני אחפש לבד) - ואשמח לנסות למצוא את הפירוש המתאים.

ו. אני ואני בטוח ששאר חברי הפורום גם כן, נשמח לקבל ממך את אותם סיפורים שלמים שאתה יכול להביא לגביי ההיסטוריה של האביר.

כתמיד - מאהבה.
חזרה לפורום
  #48  
ישן 30-08-2005, 17:03
  hwarang hwarang אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.07.05
הודעות: 3,884
ביקרתי בפורום שולחן ערוך.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי biliboy שמתחילה ב "מה היא האומנות לחימה העתיקה ביותר?"

ועזרו לי שם למצוא פסוקים שלא צריך בכלל רמיזה לאומנות, אפשר לראות שהיא פשוט מופיעה.


לפי הקשרים שבהם נמצאת המילה "אביר", נראה שה' לימד את יעקב אומנות מסויימת הנקראת "אביר",וכך זה נמסר לשאר הדורות, דור אחר דור.
פסוק בבראשית:
כד וַתֵּשֶׁב בְּאֵיתָן קַשְׁתּוֹ וַיָּפזּוּ זְרעֵי יָדָיו מִידֵי אֲבִיר יַעֲקב מִשָּׁם רעֶה אֶבֶן יִשְׂרָאֵל:
פסוק מישעיה:
טז וְיָנַקְתְּ חֲלֵב גּוֹיִם וְשׁד מְלָכִים תִּינָקִי וְיָדַעַתְּ כִּי אֲנִי יְהוָה מוֹשִׁיעֵךְ וְגאֲלֵךְ אֲבִיר יַעֲקב:
וכמו-כן, "אביר הרועים אשר לשאול", פסוק משמואל א':
ח וְשָׁם אִישׁ- מֵעַבְדֵי שָׁאוּל בַּיּוֹם הַהוּא נֶעְצָר לִפְנֵי יְהוָה וּשְׁמוֹ דּאֵג הָאֲדמִי אַבִּיר הָרעִים אֲשֶׁר לְשָׁאוּל:
ניתן להסיק מזה מסקנות שונות ומשונות, אחת מהמסקנות יכולה להיות פשוטה, כביכול: אמונות לחימה.

חזרה לפורום
  #50  
ישן 30-08-2005, 18:22
  רק אמת רק אמת אינו מחובר  
לשעבר מנהל פורום אומנויות לחימה | פורום גן חיות בלעז'
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 615
ערכתי מחקר קצר לגביי הפסוקים שהעלת, ו... :
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי biliboy שמתחילה ב "מה היא האומנות לחימה העתיקה ביותר?"

הפסוקים הנ"ל לא מדברים על לוחמה של בני ישראל ובמיוחד אין קשר לכך ש "נראה שה' לימד את יעקב אומנות מסויימת הנקראת "אביר",וכך זה נמסר לשאר הדורות, דור אחר דור".

הפרשנות לפסוקים היא כזאת (פרשנות המפרשים התנ"כיים ולא פרשנות שלי) :
תחילה להבדל (הבדל שלא ראיתי שיהושוע סופר שם לב איליו) מעניין בין המילה אֲבִיר ( בִ רפה) והמילה אַבִּיר( בִּ מודגשת) -

אֲבִיר - מילה זו נמצאת במקרא רק בסמוך לשם יעקב או לכינויו ישראל, המילה מיצגת שם תואר לאלוקים המראה כוחו לטובת יעקב וצאצאיו וככזו אין לה קשר ולו כליל לאומנויות לחימה.

אַבִּיר - מילה זו כשם תואר לבעלי כוח זרוע אך לא כוח פיזי דווקא אלא מפורשת כאיש ישיר ותקיף, או כאדם שעומד מאחוריו כוח רב כגון מלך, גם כאן אין קשר לאומנויות לחימה כלשהן. הפרשנים בפסוק השלישי שהבאת " אַבִּיר הָרעִים אֲשֶׁר לְשָׁאוּל" מפרשים את המילים אביר הרעים כאב בית דין = שופט (עדיין אדם ישיר, תקיף ובעל כוח, אך ללא קשר לאומנויות לחימה).

כך שפרשנות זו ופסוקים אילו לא מקיימים אפילו קשר סטטיסטי עקיף לאומנות הלחימה אביר או לאומנות לחימה ישראלית קדומה כלשהי.

אשמח מאד לקבל עוד פסוקים ו/או משמעויות משיטת אביר בכדי לנתח אותם ולבדוק האם יש דברים בגו.

בכל מקרה hwarang קבל ח"ח על המאמץ בנסיון למצוא פתרון לנושא, להת'.
חזרה לפורום
  #53  
ישן 30-08-2005, 22:32
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי רק אמת שמתחילה ב "ערכתי מחקר קצר לגביי הפסוקים שהעלת, ו... :"

נכנסתי לפורום בעקבות השאלה בפורום "שולחן-ערוך".
בכל-אופן, לפי שיטטתך (ואם אינני טועה,העתקת את זה מאתר אינטרנט, מפני שראיתי מקור לזה פעם), יש מספר מילים שלא קשורים בשום אופן למילה המקורית.
לדוגמא, מפרשת שופטים, יש פסוק האומר "כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט", משמע - שהפסוק הזה לא אומר: במצב שבו אתה לא מצליח לפסוק הלכה..., אלא המשמעות אחרת.
לשיטתך, יש צורך להבדיל בין "יִפָּלֵא" ל"יִפָלֵא"...
כידוע, ישנם חוקי איות[על בג"ד כפ"ת לא מקבל דגש אחרי אותיות האו"י, שמעת?], ולכן בפסוקים הקשורים אין דגש.
שים לב, שצריך להגיד אביר, ללא בי"ת דגושה, מכוון שכפי שציינתי, אותיות בג"ד כפר"ת אחרי אותיות האו"י לא מקבלות דגש.
לעומת זאת, הניקדו של האות "א", באביר הדגושה, מנוקד ב"פתח", ולכן הבי"ת מקבלת דגש.
שום דבר מ"התיאוריה" הזו לא נפלה לפח.
שוב, אין שום סיבה שנקבל או לא נקבל את השיטה הזו.
המשך יום נעים,
חזרה לפורום
  #55  
ישן 30-08-2005, 23:19
  רק אמת רק אמת אינו מחובר  
לשעבר מנהל פורום אומנויות לחימה | פורום גן חיות בלעז'
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 615
אח שלי WeBit, אין צורך להתנשא.
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי hwarang שמתחילה ב "נכון מאוד."

יש עוד אנשים בעולם שעדיין יודעים לפתוח ספר - ה"תיאוריה" שלי כביכול אינה מועתקת מאתר אינטרנט כזה או אחר (כנראה שאתה כן טועה), אלא הישר מהמקורות.

בוודאי שיש להבחין בין ב' דגושה או לא (וכמו כן בין פ' דגושה או שאינה), הרי סימני הפיסוק הומצאו אלפי שנים לאחר כתיבת המקור - בהתאם לכלל כי אין אות ותו מיותרים בתורה, משמעותן של העברת המסורות לגביי הדגשים הנ"ל הנה קריטית ביותר להבנת התחביר.

כל אותם כללי הפיסוק וכללי בגד הכפ"ת לאחר אותיות האו"י נוצרו "קצת" אחרי המקור, כך ש"העתקה" כביכול שלי הנה מתוך רש"י, רד"ק, אבן עזרא וכו' במראי המקום הרלוונטים.

אותם פרשנים הם אלו העושים את האבחנה בין המילה אביר אותה יש לבטא בב' רפה אשר מופיעה אך ורק בהקשר של אביר יעקב / ישראל. ואילו אותם פרשנים שוב עושים את האבחנה למילה אביר בב' מודגשת אשר מייצגת כפי שכתבתי אדם בעל השפעה וכוח כמלך (כדוגמא בספר איוב) או כאב בית דין (כדוגמא בספר שמואל א') אביר הרועים = השופט הראשי בממלכתו של שאול.

בכל מקרה נחמד לארח אותך - פשוט לא מבין מה יוצא לך מלתקוף בצורה של העתקות / על בגד כפ"ת... שמעת וכו' ???

להת' - הכל מאהבה.

נערך לאחרונה ע"י רק אמת בתאריך 30-08-2005 בשעה 23:23.
חזרה לפורום
  #56  
ישן 31-08-2005, 11:51
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי רק אמת שמתחילה ב "אח שלי WeBit, אין צורך להתנשא."

אני באמת מצטער אם דבריי נשמעים לך מעט מתנשאים, אך זוהי דרך היהדות.
ביהדות, כדי לפתור דברים כאלו, צריכים להיות ישרים.
בכל-אופן, אם דבריי הקודמים ו\או דברי אלה נשמעים לך מעט מתנשאים, אני מצטער מראש.
ציטוט:
יש עוד אנשים בעולם שעדיין יודעים לפתוח ספר - ה"תיאוריה" שלי כביכול אינה מועתקת מאתר אינטרנט כזה או אחר (כנראה שאתה כן טועה), אלא הישר מהמקורות.

חשבתי שקראתי את זה באיזה מקום, בכל-אופן, אני באמת מצטער.
http://mikranet.cet.ac.il/pages/item.asp?item=4792
הנה קישור שדומה, למרות שאני עדיין חושב שראיתי את הטקסט הזה באיזה מקום.

ציטוט:
בוודאי שיש להבחין בין ב' דגושה או לא (וכמו כן בין פ' דגושה או שאינה), הרי סימני הפיסוק הומצאו אלפי שנים לאחר כתיבת המקור - בהתאם לכלל כי אין אות ותו מיותרים בתורה, משמעותן של העברת המסורות לגביי הדגשים הנ"ל הנה קריטית ביותר להבנת התחביר.

ופה בדיוק הטעות שלך.
אין שום הבדל בין "יפלא" עם פ' דגושה, לכזו שאינה.
יש חוקי איות, ולצורך העניין ידוע החוק "בג"ד כפר"ת מקבל דגש בראש מילה ואחרי..", ולכן ברוב המקרים אין שום הבדל.
לעומת-זאת,ופה בד"כ הקבלה והפרשנים מסויימים נכנסים לתמונה, אותיות מקבלות דגש, או מחסירות דגש, במקום שאינן צריכות לכך, ופה מתחילה בעייה אחרת.
הבעייה הזאת לא נמצאת בשום פנים ואופן ב"אביר" עם ב' דגושה, וכזו שמחסירה דגש.

ציטוט:

כל אותם כללי הפיסוק וכללי בגד הכפ"ת לאחר אותיות האו"י נוצרו "קצת" אחרי המקור, כך ש"העתקה" כביכול שלי הנה מתוך רש"י, רד"ק, אבן עזרא וכו' במראי המקום הרלוונטים.

אותם פרשנים הם אלו העושים את האבחנה בין המילה אביר אותה יש לבטא בב' רפה אשר מופיעה אך ורק בהקשר של אביר יעקב / ישראל. ואילו אותם פרשנים שוב עושים את האבחנה למילה אביר בב' מודגשת אשר מייצגת כפי שכתבתי אדם בעל השפעה וכוח כמלך (כדוגמא בספר איוב) או כאב בית דין (כדוגמא בספר שמואל א') אביר הרועים = השופט הראשי בממלכתו של שאול.

קרא את מה שכתבתי לחלק הקודם.

ציטוט:
בכל מקרה נחמד לארח אותך - פשוט לא מבין מה יוצא לך מלתקוף בצורה של העתקות / על בגד כפ"ת... שמעת וכו' ???

לא התכוונתי לתקוף, ואני לא מתכוון לתקוף, ובטח שלא יצא מתקיפה זו דבר.
קרא את הפתיחה שלי...
חזרה לפורום
  #57  
ישן 31-08-2005, 12:48
  רק אמת רק אמת אינו מחובר  
לשעבר מנהל פורום אומנויות לחימה | פורום גן חיות בלעז'
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 615
לא יודע למה, פשוט נראה לי שלא קראת לעומק את אשר כתבתי -
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "אני באמת מצטער אם דבריי..."

א. דרך היהדות אינה בהתנשאות כי אם בענווה - ישירות לעולם לא תהיה שווה להתנשאות.

ב. אני שמח על הקישור שהבאת, אבל לא משם הוצאתי את אשר כתבתי אלא מרש"י, רד"ק ויתר הפרשנים במראה המקום הרלוונטים.

ג. אם תבדוק באותם מקומות לא רק שתראה את ההבחנה שהפרשנים נותנים במפורש לאביר עם או בלי דגש, אל גם תראה שאין קשר לביטוי אביר יעקב (בב' רפה) ששיטת אביר לוקחת עליו קרדיט, ללוחמה אלא להאצלה של חסות אלוקית על יעקב.

ד. שוב אני חוזר (לא יודע עם קראת) - ביהדות יש כלל גדול ובו אף אות ותו אינם מיותרים ולכן גם הדגשים (אפילו שהועלו שנים רבות מאוחר יותר חשובים גם כן).

ה. סתם כקוריוז (שכנראה יוכיח שיש משהו בדבריי) - המילה יפלא מופיע בתנ"ך אך ורק עם פ' דגושה (לעיתים מופיעות הטיותיה עם פ' רפה) - ולכל הטיה יש בהכרח שוני תחבירי ולעיתים פרשני בהתאם לשאר המשפט (פשטו ודרשו), כך שלא רק שיש שוני, אלא במקרים מסוימים - בדיוק כמו בשוני בין המילה אביר עם או בלי דגש - יש שוני רב מאד - וללא קשר לשוני זה, אף אחת מהפרשנויות למילה אביר לא תואמת את מה ששיטת אביר מיחסת לקיומה המילה בתנ"ך.

להת' ומאהבה.
חזרה לפורום
  #58  
ישן 31-08-2005, 17:42
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי רק אמת שמתחילה ב "לא יודע למה, פשוט נראה לי שלא קראת לעומק את אשר כתבתי -"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רק אמת
א. דרך היהדות אינה בהתנשאות כי אם בענווה - ישירות לעולם לא תהיה שווה להתנשאות.

ב. אני שמח על הקישור שהבאת, אבל לא משם הוצאתי את אשר כתבתי אלא מרש"י, רד"ק ויתר הפרשנים במראה המקום הרלוונטים.

ג. אם תבדוק באותם מקומות לא רק שתראה את ההבחנה שהפרשנים נותנים במפורש לאביר עם או בלי דגש, אל גם תראה שאין קשר לביטוי אביר יעקב (בב' רפה) ששיטת אביר לוקחת עליו קרדיט, ללוחמה אלא להאצלה של חסות אלוקית על יעקב.

ד. שוב אני חוזר (לא יודע עם קראת) - ביהדות יש כלל גדול ובו אף אות ותו אינם מיותרים ולכן גם הדגשים (אפילו שהועלו שנים רבות מאוחר יותר חשובים גם כן).

ה. סתם כקוריוז (שכנראה יוכיח שיש משהו בדבריי) - המילה יפלא מופיע בתנ"ך אך ורק עם פ' דגושה (לעיתים מופיעות הטיותיה עם פ' רפה) - ולכל הטיה יש בהכרח שוני תחבירי ולעיתים פרשני בהתאם לשאר המשפט (פשטו ודרשו), כך שלא רק שיש שוני, אלא במקרים מסוימים - בדיוק כמו בשוני בין המילה אביר עם או בלי דגש - יש שוני רב מאד - וללא קשר לשוני זה, אף אחת מהפרשנויות למילה אביר לא תואמת את מה ששיטת אביר מיחסת לקיומה המילה בתנ"ך.

להת' ומאהבה.

א.ובדיוק זאת הסיבה שאמרתי שאתה רואה את זה כהתנשאות.
דרך היהודית היא בישירות, וכשצריך בקללות נמרצות(פעם קראת איגרות ששולחים רבנים אחד לשני? פשוט מפחיד הקללות שיש שם...)
ב."הצצתי" ברש"י וברמב"ן בבראשית מ"ט, אך לא מצאתי שום איזכור לאיות במקום.
אשמח אם תצטט ותתן מקור מדוייק יותר.
ג.ושוב אני חוזר, מה שכתבתי הוא בגדר תיאוריה, ותמיד ישאר כזה.
לצערנו, גם התיאוריה שלך, תמיד תשאר תאוריה.
ד.והפעם אתה לא קראת הֵטב את מה שאני כתבתי.
כתבתי שאין אות ותו המיותרים בתורה, אבל לא מדובר על הדגשים.
אם חוקי האיות (שטכנית, ואני לא יודע כמה מאיתנו באמת עושים את זה) פועלים גם על השפה היום יומית, ולכן אין שאלה לגבי קיומם בתורה.
אם התורה הייתה מתעלמת מהחוקים האלה, הייתי אומר שאתה צודק, ויש הבדל, אבל מכוון שבשניהם יש את חוקי האיות והפיסוק, אני לא מוצא פה שום בעייה.
ה.אז, לעניות דעתי, יש הבדל בין "יַפְלִא" ל"יִפָּלֵא"?
אם-כן, אשמח לדעת מהו.
המשך יום נעים,
חזרה לפורום
  #61  
ישן 04-09-2005, 02:33
  היפוטאלאמוס היפוטאלאמוס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.05
הודעות: 9
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי רק אמת שמתחילה ב "ערכתי מחקר קצר לגביי הפסוקים שהעלת, ו... :"

תראה, לי בטח אין חצי יכולת משלך לנתח טקסטים ופרושים יהודיים. מה שכן ראיתי בפרוש של רשב"ם למונח "מידי אביר יעקב"(בראשית מ"ט כד) שבו הוא מחבר בין השימוש במילה אביר פה לבין אותו האיזכור של שאול (אַבִּיר הָרעִים אֲשֶׁר לְשָׁאוּל) ולעוד מקומות נוספים בהם נזכרת המילה אביר(תהילים סח לא, תהילים כב יג ), תמיד עם ב' דגושה. אני מניח שאתה חושב שהרשב"ם פיספס את הנקודה הזאת של הניקוד? כמו שיהושוע סופר פיספס?

וכמו שאמר אושי היחיד: זה אחד.
שתיים - אתה אדם מאמין כפי שהעדת על עצמך. אי לכך תסכים איתי שאתה צאצא של יעקב אבינו. איך אפשר להגיד את המשפט הבא - המילה מיצגת שם תואר לאלוקים המראה כוחו לטובת יעקב וצאצאיו וככזו אין לה קשר ולו כליל לאומנויות לחימה, ולא לראות בכך כשל לוגי? על איזה כח תסמוך כשאתה נלחם על החיים שלך? אתה לא רואה ערך בכך שאתה מצאצאי אדם שה' מראה כוחו לטובתו ולטובת צאצאיו? לא ניתן למצוא קשר לאומנות לחימה?
תן לי לשאול אותך עוד דבר. כאדם דתי בטח שמעת על המושג כחי ועצם ידי ("ואמרת בלבבך כחי ועצם ידי עשה לי את-החיל הזה"). יהודי לעולם לא יסמוך על הכח האישי שלו שיהיה לו לישועה. שהרי נאמר בספר הזהר פרשת יתרו שיהודי - אם רק ירים את ידיו לגונן על ראשו כשמתקיפים אותו יחשב לו לכפירה, שכן זה בבחינת כחי ועצם ידי. הנה מצאת משמעות ונופח אדיר מהאומנויות לחימה "אביר". עניין ההתבטלות. אתה , ע"י תפילה, שואף להקטין ולבטל את עצמך עד שלב בו אתה הופך לאפס גמור ובכך מתחבר עם בורא עולם. בידיך להרים כמה קילו בידיו לעשות צונאמי. ברגע שאתה הופך להיות עושה רצונו אוי ואבוי לאוייבים שלך. כך קרה בכל אותם מלחמות ישראל שהם הטילו מורא על אויביהם וכך גם בסיפורים של אליהו הנביא הנזיר שנחשב ללוחם מהולל (לוחם אביר).

בכל מקרה תודה שהפנת את תשומת ליבי לפירוש הזה של המלה אביר. כמו שאתה רואה זה מאד משתלב עם העקרונות של אביר. מאיפה הפירוש? ("המילה מיצגת שם תואר לאלוקים המראה כוחו לטובת יעקב וצאצאיו וככזו אין לה קשר ולו כליל לאומנויות לחימה")
חזרה לפורום
  #63  
ישן 31-08-2005, 12:11
  NickNameT45 NickNameT45 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.03.05
הודעות: 79
אולי זה יעזור:
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי biliboy שמתחילה ב "האתר של אומנות הלחימה "אביר" ושל יהושוע סופר"

עובדה ידועה היא,אשר אין בנמצא עם אשר שימר במלואה אומנות לחימה במסורת בלתי-מנותקת מאז ימי קדם.
עמים מסוימים שימרו חלקים מן האומנויות ה"אבודות" הללו והרכיבו שיטות מודרניות על פי חומר שהגיע לידיהם מספרים,איורים,ריקודי-עם,פולקלור וארכיאולוגיה.

למרות שרבים הטוענים לשימור אמנויות לחימה יעילות מן העבר הרחוק,שהיו בשימוש עמים קדומים בכל רחבי העולם למטרות ציד,דיג,והגנה עצמית-אין לעם מן העמים תיעוד המאשר וותק של יותר מאשר מאות שנים ספורות.

עמים אחרים,אשר בידיהם תיעוד כלשהוא,אינם טוענים למסורת שכזו מהסיבה הפשוטה שסיימו את תפקידם ההיסטורי כעם בעל תרבות ולשון אופיינים.

ברם,ישנו יוצא אחד מכלל זה, והוא עם ישראל. אבותינו הנחילו לנו משאבים נרחבים ועדות חיה לתרומתינו לעולם בתחומים אין-ספור,וביניהם גם באומנויות הלחימה.

למרות שאמנם הרוב המכריע של צאצאי הישראלים הקדמונים לא המשיכו את הכשרתם בהיותם מפוזרים ברחבי תבל,עובדה היא שחלקים מאביר אכן השתמרו בגלגולים שונים בתפוצות ישראל.



שינוי נסיבות המחיה על ידי התיישבות,תיעוש וכלכלה בעולם המודרני-הקשה יותר ויותר על שמירת המנהגים והמסורת שלנו,כמו גם על שימור השפות העתיקות עברית וארמית,אשר היו בשימוש נפוץ בתקופה העתיקה.

בהתחזק התפקיד המרכזי של האמונה הדתית ושמירת התורה ומצוותיה,תפסו הלימוד והתפילה עדיפות עליונה בחיי יהדות הגולה. דבר זה החליש עוד יותר את הידע והמיומנות באומנות "אביר" עם כל דור נוסף שעבר.

היהודים נתפסו כנחותים בעיניהם החשדניות והעוינות של עמים אשר חפצו לשלוט בהם על ידי הגבלתם לגיטאות. נבצר מן היהודים לשאת נשק כלשהוא,והוטלו עליהם סגרים ועוצרים לעיתים קרובות.

התקבצות למטרת אימוני "אביר" היתה נתפסת,לפיכך,כנסיון להתמרדות וכהזמנה להשמדתם ההמונית,דבר שקרה פעמים רבות בהסטוריה גם ללא כל התגרות מצידנו.תנאים קשים אלו השתקפו הן בקהילות היהודיות ברחבי אירופה,והן באסיה,המזרח התיכון ואפריקה.

חלקים מאומנויות "אביר" נשתמרו ביתר שלמות בקהילות המרוחקות יותר. ריקודי חסידי אוקראינה וצעדים דומים אצל אחיהם בתימן והרי קורדיסטן מעידים על תכונות דומות של לחימה על ידי תנועות מעגליות של הידיים,גו ורגליים-תוך תנועות לפנים ולאחור המחקות התקפות אופייניות לחרב,מקל או חנית. למראית-עין,ואף לעיני לרוקדים עצמם-יסודות אומנות "אביר" אינן נראות או שאינן ניכרות בריקודים אלו.

רוב החומר שאכן נשתמר הוחזק על ידי יהודים נוודים שחיו במדבר חיג'ז שבערב. צעדי ריקוד של שנים-עשר השבטים,וצורות האותיות העבריות ,הכילו יישומים קרביים קטלניים ביותר,אשר נשתכחו במרוצת השנים מרוב קהילות ישראל. בחסדי האל, לא נשתכחה אומנות זו לחלוטין.

אומנות "אביר" נמסרה ל"אלוף אביר" ,אשר החל את אימוניו המפרכים בגיל שלש. לאחר למעלה מארבעים שנות אימונים והשתלמות באומנות הלחימה-בנה ועידן ה"אלוף" שיטת לחימה הכוללת את עקרונות "אביר" ונסיון ,ניתוח ומחקר רב במגוון טכניקות.

לאחר השגת דרגה גבוהה ביותר של מיומנות באומנויות הלחימה,ולאור הדרישה העצומה מצד גורמים ומוסדות ברחבי העולם,קיבל ה"אלוף" את ברכת אביו ואישורו-לגלות שוב לציבור הרחב את אומנות "אביר" של שנים עשר שבטי ישראל,כדי שיקחו שוב מקום של כבוד בתודעה והתרבות של עם ישראל.

לאחר ארגון ושכלול אומנות ייחודית זו-פותחה תכנית לימודים מקיפה ,המתאימה להכשרת תלמידים לפי רוח הדור הנוכחי.

התשתית כבר הונחה. זוהי ההזדמנות שלך לקחת חלק היסטורי של המשך השרשרת אשר הותחלה על ידי אבותינו הקדומים ולממש את זהותך היהודית!

http://www.abirwarriorarts.com/HIST...ebrew%20yb).htm
חזרה לפורום
  #65  
ישן 01-09-2005, 06:33
  SVS1 SVS1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.03.05
הודעות: 346
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי biliboy שמתחילה ב "מה היא האומנות לחימה העתיקה ביותר?"

כ"כ הרבה שטויות באשכול אחד.
תקשיבו, הוא מאסטר של שיטה.
לא יודע אם הוא המציא אותה או ירש אותה.
בכל מקרה עליו להישאר נאמן לפרי דימיונו או לפרי עמלו.
בשביל שהשיטה תימכר הוא חייב לתת סיפור מרשים, ואם זה סיפור שימשוך עוד יהודים טובים מה טוב.
אנחנו לא קיימים מליארדי שנים.
אנחנו גם לא קיימים רק 6000 שנה, זה שטויות.
העם היהודי הוא העם הכי עתיק בעולם?
אולי, אני אוהב להאמין שזה העם היחיד שנשמר בצורה מסודרת יחסית.
עדיין יש בעולם בבלים ופגאנים (הכוונה היא לא לוויקנים) שהיו עוד הרבה לפני היהודים.
יהושע סופר הוא בנאדם מוכשר ולוחם מיומן מאוד.
אני לא יודע כמה אפשר לסמוך עליו כי אני לא לומד איתו.
אתה לומד איתו, מן הסתם שתצדד במאסטר שלך, אחרת לא תהיה לך אמונה באומנות שלך (עם המניעים והמאסטר שיקריים, לא שכך אני טוען, אז אין סיבה להאמין באומנות).
העבודה שיהושע כתב מאמר על השיטה שיכול להיות שהיא בכלל פרי דימיונו לא ממש עוזרת לי.
בייחוד שהוא אדם דתי שנותן פירושים לתנ"ך, מה שנראה לאדם הממוצע כמישהו שיודע על מה הוא מדבר, כי הוא דתי.
אני מעריך ומכבד את המאסטר שלך, בקשר לאמינות הלחימה (אני בטוח שהיה ליהודים אומנות כלשהי, לא יודע אם זו אכן זו, או שזו אכן נשמרה כל השנים הללו 6000 שנה זה הרבה זמן) אין לי שום עובדות להתבסס עליהן.
חזרה לפורום
  #66  
ישן 01-09-2005, 11:55
  אושי היחיד אושי היחיד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.08.05
הודעות: 48
שלח הודעה דרך ICQ אל אושי היחיד
טוב קודם כל
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי SVS1 שמתחילה ב "כ"כ הרבה שטויות באשכול..."

אני נורא מעריך את הכבוד שאתה נותןן למסטר שלי כי זה באמת מגיע לו.
דבר שני נכון שכל אדם שרוצה למכור משהוא לא משנה מה הוא יכין שיטת מחירה במקרה שלנו זה הסיפור שעומד מאחורי אומנות "אביר" תראה יהושוע סופר הוא בן אדם ישר אמיתי ותאמת ממש מבלי לזלזל בו הוא לא כל כך מבין בעסקים ובאיך עושים כסף כל מה שיהושוע רוצה לעשות זה להביא לתודעה היהודית שיש אומנות שקוראים לה "אביר" ושהיא שימשה את אבותינו בעבר ואני מאמין בזה משום שראיתי את אבא של המסטר שלי שהוא בן 90 ועיוור ועדיין שולט באומנות הלחימה ורואים את זה גם באתר אז זה די ברור שהמסטר שלי לא מלמד כדי להרוויח כסף אז אין פה שום שיטת מחירה ושום שקר ואם הייתי יודע איך הייתי מעלה מסמך שבו מסופר הכול אם הוחכות וכל מה שאתם רוצים
_____________________________________
Your signature did not follow Fresh's signatures policy, therefore it was automatically erased. Please see the E-Mail which has been sent to you, to learn how to fix this.

חזרה לפורום
  #68  
ישן 04-09-2005, 11:38
  היפוטאלאמוס היפוטאלאמוס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.05
הודעות: 9
תגובה להודעה#50 של "רק אמת"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי biliboy שמתחילה ב "מה היא האומנות לחימה העתיקה ביותר?"

תראה, לי בטח אין חצי יכולת משלך לנתח טקסטים ופרושים יהודיים. מה שכן ראיתי בפרוש של רשב"ם למונח "מידי אביר יעקב"(בראשית מ"ט כד) שבו הוא מחבר בין השימוש במילה אביר פה לבין אותו האיזכור של שאול (אַבִּיר הָרעִים אֲשֶׁר לְשָׁאוּל) ולעוד מקומות נוספים בהם נזכרת המילה אביר(תהילים סח לא, תהילים כב יג ), תמיד עם ב' דגושה. אני מניח שאתה חושב שהרשב"ם פיספס את הנקודה הזאת של הניקוד? כמו שיהושוע סופר פיספס?

וכמו שאמר אושי היחיד: זה אחד.
שתיים - אתה אדם מאמין כפי שהעדת על עצמך. אי לכך תסכים איתי שאתה צאצא של יעקב אבינו. איך אפשר להגיד את המשפט הבא - המילה מיצגת שם תואר לאלוקים המראה כוחו לטובת יעקב וצאצאיו וככזו אין לה קשר ולו כליל לאומנויות לחימה, ולא לראות בכך כשל לוגי? על איזה כח תסמוך כשאתה נלחם על החיים שלך? אתה לא רואה ערך בכך שאתה מצאצאי אדם שה' מראה כוחו לטובתו ולטובת צאצאיו? לא ניתן למצוא קשר לאומנות לחימה?
תן לי לשאול אותך עוד דבר. כאדם דתי בטח שמעת על המושג כחי ועצם ידי ("ואמרת בלבבך כחי ועצם ידי עשה לי את-החיל הזה"). יהודי לעולם לא יסמוך על הכח האישי שלו שיהיה לו לישועה. שהרי נאמר בספר הזהר פרשת יתרו שיהודי - אם רק ירים את ידיו לגונן על ראשו כשמתקיפים אותו יחשב לו לכפירה, שכן זה בבחינת כחי ועצם ידי. הנה מצאת משמעות ונופח אדיר מהאומנויות לחימה "אביר". עניין ההתבטלות. אתה , ע"י תפילה, שואף להקטין ולבטל את עצמך עד שלב בו אתה הופך לאפס גמור ובכך מתחבר עם בורא עולם. בידיך להרים כמה קילו בידיו לעשות צונאמי. ברגע שאתה הופך להיות עושה רצונו אוי ואבוי לאוייבים שלך. כך קרה בכל אותם מלחמות ישראל שהם הטילו מורא על אויביהם וכך גם בסיפורים של אליהו הנביא הנזיר שנחשב ללוחם מהולל (לוחם אביר).

בכל מקרה תודה שהפנת את תשומת ליבי לפירוש הזה של המלה אביר. כמו שאתה רואה זה מאד משתלב עם העקרונות של אביר. מאיפה הפירוש? ("המילה מיצגת שם תואר לאלוקים המראה כוחו לטובת יעקב וצאצאיו וככזו אין לה קשר ולו כליל לאומנויות לחימה")
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:36

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר