לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #43  
ישן 01-09-2005, 21:27
  Elad E Elad E אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.05
הודעות: 2,074
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "שלוש"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
1.
3. "קרפדה" - סכימת אירופה2 של חא"א שאתה הגיעו עודפי המטוסים ביוה"כ. המטוסים נשארו צבועים כך עד סוף שנות ה-70', תחילת שנות ה-80'.


אני חושב שטעות בידך, הסכימה של הקרפדות היא ה-SEA CAMO שזה ר"ת South East Asia- הסכימה שאיפיינה את כל מטוסי חיה"א האמריקאי החל מאמצע שנות השישים כשהמעורבות בוייטנאם גברה ומטעמי מבצעיות נזנחו כל הסכמות הכסופות (כמו ברוב מטוסי חיה"א בששת ימים).

Europe I זו הסכמה הישנה של ה-A10 לפני שעברו לצבעי אפור באמצע שנות התשעים.
סכימה זו אכן הופיעה על מטוסי פאנטום אמריקאיים בכמה טייסות בודדות בשנות השמונים וגם הן ביחידות של המשמר הלאומי לדעתי.
לא ידוע לי אם יש סכימה שנקראת Europe 2.

סכימת Europe I:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/images/f-4e-DF-ST-91-10785.jpg]


סכימת SEA:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.5053phantoms.com/photos/albums/userpics/thumb_F-4E%20%20in%20a%20SEA%20camouflage%20scheme.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 21-09-2005, 09:59
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
היה ארוע כזה
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "האם יש סכנה שלהבי המדחף של קרנף ינתקו פתאום ממקומם ויחדרו לגוף המטוס?"

18 באוגוסט 2003תקלה נדירה וראשונה מסוגה בחיל-האוויר: במהלך נחיתת מטוס "קרנף" (הרקולס), כאשר המטוס נוגע במסלול הנחיתה, נשבר אחד מלהבי ארבעת המנועים ופוגע בגוף המטוס. בבטן המטוס, ששב ממשימת תובלה אל בסיס במרכז הארץ, שוהים באותה עת שבעה אנשי חיל-האוויר שנפצעים עקב פגיעת הלהב במטוס. בעקבות התקלה ממנה מפקד חיל-האוויר, האלוף דני חלוץ, וועדה לבדיקת נסיבות האירוע ומורה על הפסקת פעילות האימונים על מטוסי ה"קרנף".
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 21-09-2005, 21:18
  major_tom major_tom אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.09.05
הודעות: 127
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "אתה בטוח שאין לו מניפות?"

המדחס - כשמו כן הוא: מטרתו לדחוס את האויר. לאחר שהאויר נדחס הוא מתערבב עם תרסיס דלק בתא השריפה והתוצאה היא גז חם מאוד. במנועים פשוטים דרגה אחת של דחיסה ובמנועים מורכבים הרבה מאוד. בגדול ישנם שני סוגים של מדחסים - ציריים כמו שיש למשל ב- j-79, וצנטריפוגליים, אשר מאיצים את האויר בשיטה שונה לחלוטין. היריעה מעט קצרה (ובעיקר אין לי זמן) לתת פירוט גדול יותר. אולי אחפש מאמר תמציתי ואצרפו בהזדמנות.

הטורבינה היא מנגנון שמטרתו לנצל את הגזים החמים, בעלי האנרגיה הגבוהה ולהפוך אותם למומנט סיבוב באמצעותו מסתובב המדחס, אשר מחובר על אותו הציר. לכאורה הטורבינה מפחיתה מ"עוצמת" המנוע, מכיוון שהיא צורכת חלק מהאנרגיה הקינטית שהוא מייצר, אבל בלעדיה לא ניתן להניע את המדחס.
לעיתים ישנו יותר מציר אחד ואז דרגות שונות של מדחס מתחברות לדרגות שונות של טורבינה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #85  
ישן 22-09-2005, 20:47
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
יסעור-אתה צודק,אבל שכחת לציין שאתה מדבר על מנוע
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "כשיש שתי טורבינות מדובר בטורבינת גז וטורבינת כח"

ה-TURBO-SHAFT שמיוחד למסוקים,בו יש טורבינה חופשית,שלא מחוברת לציר של המנוע ומסתובבת מהגזים החמים בלבד.ממנה יש תמסורת לממסר הראשי של המסוק,שהוא בתורו מחלק את ההנעה
לרוטור הראשי ולרוטור הזנב.
בענין המניפות והטורבינות:כעיקרון הכינוי "מניפה" מתיחס למדחס לחץ נמוך.כבר במנועי טורבו סילון טהורים היו כאלה בעלי 2 מדחסים מפוצלים-לחץ נמוך ולחץ גבוה,כאשר ההנעה עוברת בשיטת "ציר בתוך ציר"
מהטורבינות המתאימות.היו מנועי טורבו סילון טהורים,שלהם היו מס' דרגות טורבינה,אפילו עם מדחס אחד,
לJ-79 היו 3 דרגות טורבינה(הפס האדום המדובר היה בפירוש מציין אזור טורבינת לחץ גבוה דרגה ראשונה,
המדחס,כאן מדובר בפנטום,נמצא הרבה יותר קדימה.במקרה של כשל להבי מדחס הם עפים לתוך המנוע
ולא החוצה,בגלל זה,כשיש ארוע FOD כל המנוע הולך).על להבי המדחס פועל בעיקר כח צנטריפוגלי ואילו על
להבי הטורבינה פועל גם המאמץ התרמי.ארועי כשל טורבינה והעפת להבים דרך הגוף נדירים מאוד.
במנועי טורבו פאן,המניפה היא בעצם מדחס לחץ נמוך מאוד,כי ברוב המנועים האלה המדחס בתוך הצינה
של המנוע כבר מחולק למדחס לחץ נמוך וגבוה.כאן ההנעה היא ע"י 3 צירים,אחד בתוך השני-ציר אחד למניפה,אחד למדחס לחץ נמוך ואחרון-ל.ג.המניפה,חוץ מאפקט הקירור,שהוא משני,מזרימה ספיקות אויר גדולות מאוד מסביב למנוע דבר,שתורם להגברת דחף רצינית והשקטת סך כל הרעש מהמנוע.
לגבי ה-IGV,זה נכון שב-J-79 ארבע הדרגות הראשונות מתכווננות,זה נקרא VIGV-VARIABLE.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #99  
ישן 24-09-2005, 20:48
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
הסיפורבלינק איננו שלם...
בתגובה להודעה מספר 96 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "אם כך, הלינק שנתתי לך יעזור."

תודה לך על הלינק הזה. הכרתיו.

הסיפור שם איננו מושלם ומדיוק למרות שבבסיסו הוא נכון.

אינני יודע מה רגישות הנושא ולכן אינני שש להכנס אליו בעצמי.

בצד המבצעי - המטוס הזה היה מעניין ביותר הן באופן תיפעולו והן במעטפות הטיסה היחודיות שלו. הדברים הללו אינם מובאים בלינק הנ"ל.

בצד התיפעולי - סיפור ההטסה, סיפור חליפות הלחץ, בחירת הטייסים למשימה, ועוד - שהובאו לציבור באחד המגזינים בארץ דווקא. בזמנו אף סרקתי את המאמר אולם ב"CRASH" האחרון של הכונן הקשיח שלי ..... ( לא אכנס לזה מחשש ללחץ בחזה.... )

בצד הטכני - יש מה להוסיף אך כאמור - אינני שש לקרב עם "שוטרי חרש...." אומר רק שהמצלמה היתה מיוחדת במינה (תכנון וייצור אמריקאים. פטריוטים - נא לא להתלהב... ) למרות שכמתואר בלינק התבססה על מצלמות ישנות כמוהן היו וישנן מאות בשוק - KS-87. התוצאות היו מעולות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #105  
ישן 25-09-2005, 15:46
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
המארז שבתמונה...
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי wise grip שמתחילה ב "אכן אתר מדהים,"

זהו מארז ה"תשליל" (הפילם....) של מצלמת ה- KS-87

לא בטוח ב- 100% אולם כך זה נראה.

אם ברשתוך צילום ברזולוציה טובה של המארז הזה תוכל בהגדלה נאותה לקרוא את ה"ייחוס המשפחתי" של המארז בתווית השחורה שבצדו הימני התחתון.

המצלמה עצמה תחובר לחלק התחתון של המארז. מתחת לקו האדום. היא אינה מופיעה בתמונה הזאת.


אגב - מדי פעם, מופיעות המצלמות הללו למכירה ב- eBay !!!!! - כן, כן,,,,!!! נמכרו שם בין היתר מצלמות חדשות כאלה (מעודפים), עדשות שונות שלהן וכיו'ב. מזה שנים אין מייצרים אותן יותר.

חיפוש מהיר ב- eBay העלה למשל עדשה למצלמה הזאת למכירה (המחיר כרגע....$39 .....):



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i10.ebayimg.com/03/i/03/d7/83/f7_1_b.JPG]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #108  
ישן 26-09-2005, 11:08
  wise grip wise grip אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.08.05
הודעות: 206
יפה
בתגובה להודעה מספר 107 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "בדקתי שוב - צדקת..."

אכן כן, זוהי המחסנית לסרט הצילום של המצלמה הפנורמית KB-18A אשר ידועה יותר כמצלמת תקיפה.

היא הייתה בשימוש בפאנטומים ויועדה לתעד תוצאות לאחר תקיפת המטוס לשם הערכת נזקים. לא ידוע לי אם זה נעשה תוך כדי התקיפה או ביעף נוסף לאחר מכן.

סרטי הצילום היו ברוחב 70מ"מ ובאורך 75 מטר והפורמט הסופי של הנגטיב היה 238X57 מ"מ , כך שניתן היה לבצע עד 300 צילומים על אותו סרט.

המצלמה שבתמונות היא החלק המשולש. בקודקודו מצויה פריזמה שמסתובבת בסינכרוניזציה עם מהירות המטוס וע"י כך התמונה "נמרחת" על גבי הסרט כמובן שבין הפריזמה לסרט הצילום נמצאת העדשה.

שתי המחסניות שנראות בתמונות יכולות להכיל את אותו אורך סרט.

המצלמה נקראת פנורמית, מאחר וזווית הראיה של העדשה בעזרת הפריזמה, לאורך הפריים היא 180 מעלות.


אגב, מיקיטל, כשאמרתי שהיית מאוד קרוב לתשובה התכוונתי "פיזית" . כשערכת חיפוש ב- EBAY ממש מתחת למצלמה שהבאת כתשובה, נחה לה התשובה הנכונה.



מצלמה ומחסנית סרט מהדגם הראשון.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i9.ebayimg.com/01/i/03/dd/96/24_1_b.JPG]



מצלמה ומחסנית סרט בעיצוב משודרג.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i14.ebayimg.com/02/i/03/cf/9b/11_1_b.JPG]








תווית נתונים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


קופסת הבקרה לקביעת נתוני הצילום בהתאם לטיסה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שתי התמונות של מכלול המצלמה, ב"אדיבות" EBAY
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 24-09-2005, 21:56
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
תודה על הפירגון
בתגובה להודעה מספר 91 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "פנטומי צילום..."

נכתבו פה המון דברים על הדגם בהמשך והם כולם נכונים.
אני שומר שבת ולכן לא יכולתי להשתתף בדיונים היפים.
יש עוד המון סיפורים על השלישייה המופלאה הזו ששמעתי מטייסים שהטיסו אותם אך לצערי הם אסורים לפרסום.
אגב החשיפה הראשונה של המטוסים הללו נעשתה ע"י עבדכם הנאמן בספר הראשון שכתבתי בסדרת ספרי על מטוסי ח"א לצערי הוא אזל מזמן. אולי הוציא מהדורה שניה בעתיד עם תוספות.

אגב המטוסים מספרים 98 ו-99 הגיעו לטייסת האחת וקיבלו את המספרים הללו מזוג מטוסי השחק לצילום שיצאו משרות וכונו "התישעימים". מעניין לציין שהיו זוג מטוסי פאנטום אחרים שקיבלו את המספרים הנ"ל ומספריהם הוחלפו במיוחד בגלל השניים הללו. אכן זאת מורשת!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:10

הדף נוצר ב 0.22 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר