לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > חומרה ורשתות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-09-2005, 10:25
צלמית המשתמש של זיו
  זיו מנהל זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
מידע מסך CRT או LCD למשחקים. סיכום ומסקנות

LCD למשחקים: כן או לא?



האם צגי ה-LCD החדשים מתאימים למשחקי מחשב? יש יצרנים שטוענים שכן, אבל כשבודקים את העניין מקרוב מגיעים למסקנות קצת שונות. למשל, שזמן תגובה (Response time) נמוך לא אומר יותר מדי. הוא אולי הכי חשוב, אבל יש עוד נתונים חשובים


מקור שוקי גלילי http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3136204,00.html



אם אתם עומדים לקנות מחשב חדש או רוצים להחליף צג, אולי גם אתם מצאתם את עצמכם מתלבטים בין צג שפופרת רגיל (CRT) לבין צג דק בטכנולוגיית גביש נוזלי (LCD).
CRT היא טכנולוגיה וותיקה ובשלה, שכולנו יודעים פחות או יותר למה לצפות ממנה. צגי CRT תופסים הרבה יותר מקום על השולחן, מבזבזים יותר חשמל וקשה לנייד אותם. אבל הם זולים ועושים את העבודה בלי הרבה חוכמות.
LCD, טכנולוגיה שנמצאת בתהליך אבולוציוני מואץ, מציעה יתרונות ברורים בכל מה שקשור למשקל, נפח, צריכת חשמל, פליטת קרינה. היא מציגה טקסט חד, גרפיקה נטולת עיוותים גיאומטריים, ולדעת רבים היא מעייפת פחות את העיניים - טענה שלא הוכחה, אבל ייתכן שהיא נכונה עבור חלק מהאנשים. וכמובן - LCD היא גם טכנולוגיה יקרה יותר.
בתחום אחד צגי LCD סובלים מנחיתות מסורתית מול צגי CRT: משחקים. בהצגת וידאו ותלת מימד, צגי LCD רבים סובלים מתצוגת רפאים (Ghosting) - צלליות מטושטשות שעוקבות אחרי העצמים הנעים על המסך, תוצאה של זמן תגובה ארוך מדי.

בחודשים האחרונים חל שיפור משמעותי בתחום, והוצגו דגמים חדשים שלטענת היצרנים מתאימים גם למשחקים. עד כמה זה נכון?

האמת על זמן התגובה

אחד התנאים ההכרחיים להצגת גרפיקה באיכות גבוהה במשחקי תלת מימד, הוא שימוש בחומרה שמסוגלת לעדכן את התמונה בתדירות גבוהה. יחידת המידה המקובלת היא fps (או frames per second), המשמשת גם מעולם הווידאו.
קצב עדכון של 30fps נחשב למינימום הדרוש לצפייה בווידאו ולמשחקים. כמה מהמאיצים הגרפיים החדשים מסוגלים להגיע לקצב של 50fps ואפילו 100fps, במשחקים וברזולוציות מסויימים. ניתן לראות שיפור באיכות התמונה גם בתוך הטווח הזה, אם כי לא תמיד.
אבל איכות התמונה תלויה גם בצג, שחייב להגיב בזמן אמת ולהציג את הפיקסלים שהכרטיס הגרפי שולח אליו. הנתון החשוב בהקשר זה הוא קצב הרענון (Refresh rate), שנמדד ביחידות של הרץ (Hz). ברזולוציות העיקריות המקובלות כיום במשחקים (1024x768 או 1280x1024) צגי CRT מסוגלים לרענן את התמונה 85 עד 100 פעמים בשנייה (85-100Hz).
צגי LCD משתמשים בטכנולוגיה שונה, והנתון הרלוונטי בהם הוא לא קצב הרענון אלא זמן התגובה (Response time). הנתון הזה מתייחס לפרק הזמן הנדרש לצג באלפיות השנייה (ms) כדי לשנות צבע של פיקסל משחור ללבן ובחזרה.
רוב צגי ה-LCD החדשים הם בעלי זמן תגובה של 16ms או פחות (בהשוואה ל-25 עד 60ms בדגמי השנה שעברה). האם 16ms מספיקים להצגה איכותית של משחק? אם נשווה ל-CRT, נקבל שעדכון התמונה בכל 16 אלפיות השנייה פחות או יותר מקביל ל-62.5Hz: כך, 62.5 הרץ = 0.016 שניות / 1 עדכון.
דגמים בעלי זמן תגובה כזה שהם הפופולריים ביותר כיום, נחותים בבירור בהשוואה ל-CRT. הנחיתות הזו לא תבוא לידי ביטוי בכל משחק, אבל במשחקים מהירים במיוחד כמו Counter Strike לדוגמה, התמונה "תימרח".

מה מציעים הצגים החדשים?

בדגמים החדשים יותר מקובל לראות כיום זמני תגובה של 12ms ו-8ms, שחישוב דומה לזה שעשינו קודם מראה שהם פחות או יותר מקבילים לקצבי רענון של 125/85Hz (בהתאמה) של צג CRT. בחודש האחרון הוצגו דגמים ראשונים של צגי LCD שתומכים ב-4 ו-3ms, ולכאורה זה כבר נשמע הרבה יותר ממה שנדרש.
האם זה אומר שהצגים הללו מתאימים למשחקים? לאו דווקא. ראשית, כפי שהסברנו קודם - אופן החישוב של זמן התגובה מתייחס למעבר בין שחור ולבן, של פיקסל אחד או של כל הצג. זמן התגובה המעשי, של 700 אלף פיקסלים שעוברים בין גווני ביניים, בתדירות משתנה, יהיה תמיד ארוך יותר. כמה ארוך יותר? אין שום דרך לחזות.
במשחקים ישנים או איטיים יותר זמן התגובה המהיר אינו קריטי. במשחקים החדשים יותר קצב ה-fps של הכרטיס הגרפי עשוי להוות צוואר בקבוק, והצג בכלל איננו הבעיה. אבל צג שיתמודד היום היטב עם המשחקים שלכם, עלול לאכזב כאשר תשחקו במשחקים חדשים, או תשדרגו את הכרטיס הגרפי שלכם.

הבעיה האמיתית: הרזולוציה

נתון בעייתי יותר היא הרזולוציה הטבעית (Native Resolution) של צג ה-LCD. בניגוד לצגי CRT, שמציגים רזולוציות שונות באיכות כמעט זהה (להוציא ירידה הדרגתית בקצב הרענון כשעולים לרזולוציות גבוהות), לצג LCD יש רזולוציה אחת בה הוא במיטבו.
הרזולוציה הטבעית של צג LCD נקבעת על ידי מטריצת הגבישים שלו, שמאורגנים בשלשות של צבעי יסוד (RGB) ואינם זזים. כשהרזולוציה בפועל זהה לרזולוציה הטבעית, כל שלשה כזו יוצרת פיקסל, ותמונה נראית מצויין. בכל רזולוציה אחרת, התמונה תהיה פחות חדה.
הרזולוציה המקובלת בצגי 15 אינץ' היא 1024x768. הרזולוציה המקובלת בצגי 17 אינץ' היא 1280x1024. רוב המשחקים החדשים תומכים בשתי הרזולוציות האלה, ולעיתים גם ברזולוציות גבוהות ו/או נמוכות יותר. השאלה היא במה תומך הכרטיס הגרפי שלכם. אם אתם משחקים ב-Doom 3 או ב-Far Cry, אז תצטרכו כרטיס חזק ויקר כדי לקבל קצב fps גבוה ברזולוציה של 1280x1024.
בצג CRT אפשר לפתור בעיה כזו באמצעות מעבר לרזולוציה נמוכה יותר. בצג LCD התוצאה עלולה להיות פגיעה מורגשת באיכות התמונה. הצגים החדשים מתמודדים עם המגבלה הזו בצורה טובה יותר, אבל לעולם לא טובה כמו CRT.
וכמובן שהבעיה קיימת גם בכיוון ההפוך - אם הכרטיס הגרפי מצליח להתמודד עם רזולוציה של 1600x1200 למשל, אתם עלולים לגלות שצג ה-LCD המשוכלל שלכם לא יודע להתמודד בכבוד עם הרזולוציה הזו.

מגבלות נוספות של ה-LCD

הדורות הקודמים של צגי ה-LCD לא התאימו למשחקים מסיבות נוספות: תמיכה בפחות צבעים, הצגת צבעים לא מדוייקת, קונטרסטיות לא מספקת. האם היום המצב טוב יותר? מבחן משותף שערכו לאחרונה מעבדות CNET ואתר המשחקים GameSpot, מוכיח שהבעיות לא נפתרו לגמרי.
המבחן השווה שבעה צגי LCD בגדלי 17 ו-19 אינץ', ובדק את היכולות שלהם בהצגת משחקים. הוא השווה אותם זה לזה ולצג CRT איכותי, ומצא שרק ארבעה מהם מתאימים למשחקים.
שימו לב שההשוואה התבססה על תצורת מבחן חזקה יחסית, אבל המאיץ הגרפי שהיא כללה שייך לאחד מדורות הביניים (GeForce 6600), שלא סיפק לצגי ה-LCD פיקסלים בקצב המקסימלי האפשרי (כדי להבין את העניין טוב יותר כדאי לעיין בכתבה ב-Tom's Hardware ).
אחת המסקנות של הבודקים הייתה שהמפרט של צג ה-LCD לא באמת יכול ללמד על איכויות התצוגה שלו בפועל, בעיקר בגלל מגבלות שקשורות לקונטרסטיות ואינן משתקפות בנתון המקובל של יחס קונטרסט (Contrast Ratio). הנתון הזה יכול אולי לחזות כמה חדה תהיה תצוגת טקסט, אבל לא כמה חדים יהיו פרטי התצוגה של משחקי FPS.

אז מה המסקנה?

יש כמה וכמה סיבות טובות להעדיף צג LCD על צג CRT. איכות התצוגה במשחקים אינה אחת מהן. ייתכן בהחלט שצג LCD טוב יציג את המשחקים שלכם בצורה משביעת רצון, אבל זה תלוי לא רק בו אלא גם בכם ובציפיות שלכם, בסוג המשחקים שאתם משחקים ובכרטיס הגרפי שלכם - גורמים שצפויים להשתנות עם הזמן.
אם אתם גיימרים כבדים, או שמשחקים הם הדבר שהכי חשוב לכם, הבחירה הבטוחה וההגיונית יותר מבחינתכם היא צג CRT, שגם יעלה לכם פחות.
אם אתם מתעקשים על LCD, ורוצים לקבל תצוגה טובה ככל האפשר במשחקים, לא מספיק לסמוך על הנתון של זמן התגובה או כל פרט אחר שתמצאו במפרטים הטכניים - חפשו שפן ניסיונות, מישהו שכבר קנה צג כמו שאתם רוצים לקנות או היעזרו בביקורות שפורסמו על המוצר, ובכתבות השוואתיות שבחנו אותו. ה-LCD אולי יחליף לבסוף את ה-CRT, אבל עוד חזון למועד.


תגובה מעניינת, (לא יודע עד כמה נכונה) משם:

החסרונות *האמיתיים* של LCD איכותי לעומת CRT *איכותי*, לפי סדר עדיפויות:
1. השחור ביותר לא שחור לגמרי עקב "זליגת" תאורה אחורית גם כאשר הפיקסל סגור לגמרי.
(תכונה זו קלה מאוד לזיהוי: הסתכלו על המסך בחדר חשוך כאשר מוקרנת תמונה שחורה לגמרי, כמו למשל בשנייה הראשונה שמדליקים את רוב המסכים. שימו לב שהמסך לא שחור כפי שהיה כאשר הוא כבוי לגמרי.)
תופעה זו גורמת לחוסר שחזור מספק של גוונים כהים מאוד.
2. רזולוצייה "טבעית" אחת קבועה. UPSCALING של רזולוציה, גם ע"י אלגוריתמים מתקדמים, עדיין ייגרום
לתחושת "מריחה" מסויימת.
3. חוסר יכולת לשחזר את מלא קשת הגוונים של CRT. גם ה- CRT המתקדמים ביותר לא משחזרים את כל קשת הגוונים שהעין האנושית הממוצעת יכולה לזהות, רק כ- 90% בד"כ, אך טכנולוגיית LCD בד"כ משחזרת עוד פחות.
הסיבות לכך הן, בין היתר, זליגת אור בגוונים כהים (ראה 1. למעלה) ושימוש במקור אור אחורי פלואורסנטי, שלא מכיל את מלא הגוונים (= תדרי האור הנראה).

GHOSTING הוא *אינו* חסרון - 99% מהאנשים לא יבחינו בתופעה כזו במסכי LCD איכותיים מודרניים. הטענה בכתבה כאילו CRT ב- 85HZ טוב יותר מ LCD שיכול לעמוד ב- 60HZ מגוחכת! מסכי CRT דורשים קצב רענון גבוה עקב יכולת העין (בעיקר הראייה הפריפריאלית) להבחין בהבהובים (= שינויי בהירות קיצוניים) בקצב
גבוה. מסכי LCD אינם סובלים מהבהובים, בניגוד למסכי CRT בהם רוב הזמן המסך חשוך (ניתן להיווכך בתופעה זו בקלות: השתמשו במצלמה רגילה או מצלמת וידאו עם צמצם מהיר וצלמו מסך CRT לעומת מסך LCD - מסך ה CRT יראה כבוי למחצה לעומת מסך ה LCD שיראה חלק כדף נייר).

לעומת זאת למסכי CRT טובים (שוב, ההממוצעים ומטה פשוט לא שווים התייחסות!) מגוון גדול של חסרונות
לעומת LCD, מעבר לברורים ביותר (גודל, נפח, צריכת חשמל):
1. רגישים לצריבה (בייחוד מתמונה סטאטית כמו במחשב).
2. דעיכה משמעותית של חדות התמונה, דיוק הצבעים, קונטראסט, וכו' עם הזמן. שוב, מאוד בולט במסכי מחשב שגם הטובים בהם לא מספקים תמונה נאותה לאחר 4 שנות שימוש אינטנסיביות (במסכים זולים כמו מאג, בנקיו וכו' כבר אחרי שנה התמונה בקרשים).
3. גאומטריה לעולם לא מדוייקת במאה אחוז. קליברציה נדרשת מדי פעם.
4. אין כניסה דיגיטאלית => דיוק התמונה רגיש מאוד להפרעות אלקטרומגנטיות. שימו לב כיצד נראית תמונה בכבל DVI לעומת VGA במסכי LCD...
5. רגישות למגנטיות. (תנסו לשים רמקול צמוד למסך CRT...)
6. מסך מהבהב = מעייף את העין.
7. קרינה אלטרומגנטית לא מבוטלת (בעיקר מאחורה ומהצדדים).
8. צליל פעולה גבוה (hi-pitch sound) - מפריע לחלק מהאנשים.

בטח יש עוד חסרונות שלא עולים לי כרגע בזכרון...

בשורה התחתונה - אם איכות חשובה לך - היה מוכן לשלם בהתאם, עבור מסך CRT או LCD. לרוב האפליקציות, למעט אולי גרפיקאים ועריכת וידאו, מסך LCD עדיף בהרבה, וגם לא עולה יותר (תפוחים לתפוחים: מסך LCD טוב לעומת CRT טוב).

חוצמזה LCD זו טכנולוגייה בהתפתחות מואצת ביותר, וכל הבעיות הקריטיות נמצאות בטיפול על ידי מיטב היצרנים.
OLED היא טכנולוגייה עתידנית משהו, שכרגע עדיין סובלת מבעיות ילדות רבות וקשות. אין לצפות לטנולוגייה זו בשימוש מסחרי נרחב בעתיד הקרוב (3-4 שנים).


מהנדס.

תרשו לי רק לחלוק על טענה 1 של "המהנדס"; אין במסכי CRT צריבת תמונה, לעומת מסכי LCD, שכן סובלים מהתופעה (ע"ע "המסך של רעמסס").
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 02-09-2005 בשעה 10:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 06-09-2005, 06:09
  MrS MrS אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.05.02
הודעות: 7,380
תרשה לי להוסיף
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "מסך CRT או LCD למשחקים. סיכום ומסקנות"

כמה נקודות לגבי מסכי LCD

קצב ריענון - כן משפיע על מסך LCD. הכיצד? זהו הקצב בו הכרטיס מסך מעבד את התמונה עבור המסך. לכן, אם התמונה מעובדת ב 75Hz (שזה התחום העליון המקובל כיום למסכי LCD) אז לקצב השינוי של הפיקסל הגבוהה יותר (לדוגמא 8ms שאתה מקביל ל 125Hz) אין משמעות מאחר ותמונה חדשה מתקבלת מהכרטיס מסך בקצב נמוך מהיכולת התיאורטית של הפיקסל לשנות את עצמו...
שים לב שקצב הריענון מוגדר בד"כ ע"י יצרני מסכי LCD יחד עם ה Native Resolution (אם כי כתחום ולא כנתון בודד), ומקובל כיום התחום של 60-75Hz... לכן, אם אתה פועל עפ"י הנחיות הייצרן קצב השינוי המקסימלי של הפיקסל יהיה באיזור ה 14ms...

פיקסל מת או סב-פיקסל מת - התעלמו בכתבה לחלוטין מהתופעה הנוראים של פיקסלים מתים או סב-פיקסלים מתים והאחריות של הייצרנים השונים לגבי מתי מסך הנו בר החלפה... אני מציע לכל מי ששוקל קניית מסך LCD לבחור רק מסך שמגובה באחריות 0 פיקסלים או סב-פיקסלים מתים מביאים להחלפה של המסך.
האחריות מצמצמת את המבחר לכמה יצרנים בודדים בשוק...
_____________________________________
Smith


נערך לאחרונה ע"י MrS בתאריך 06-09-2005 בשעה 06:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 06-09-2005, 12:36
צלמית המשתמש של זיו
  זיו מנהל זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Kill-Machine שמתחילה ב "מעל 75Hz זה כבר מספיק..."

המממ, קרא שוב את הכתבה -->
ציטוט:
בדגמים החדשים יותר מקובל לראות כיום זמני תגובה של 12ms ו-8ms, שחישוב דומה לזה שעשינו קודם מראה שהם פחות או יותר מקבילים לקצבי רענון של 125/85Hz (בהתאמה) של צג CRT. בחודש האחרון הוצגו דגמים ראשונים של צגי LCD שתומכים ב-4 ו-3ms, ולכאורה זה כבר נשמע הרבה יותר ממה שנדרש.
האם זה אומר שהצגים הללו מתאימים למשחקים? לאו דווקא. ראשית, כפי שהסברנו קודם - אופן החישוב של זמן התגובה מתייחס למעבר בין שחור ולבן, של פיקסל אחד או של כל הצג. זמן התגובה המעשי, של 700 אלף פיקסלים שעוברים בין גווני ביניים, בתדירות משתנה, יהיה תמיד ארוך יותר. כמה ארוך יותר? אין שום דרך לחזות.
_____________________________________
..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 07-09-2005, 06:45
  MrS MrS אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.05.02
הודעות: 7,380
הבהרה
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "אה, סליחה."

אני אסביר שוב אם לא היה ברור:
כאשר נכנסים להגדרות המסך, וקובעים את הרזולוציה, הנתון קובע גם את קצב הריענון. זהו הקצב שבו הכרטיס מסך ישלח אות אל המסך שהנו שונה מהאות הקודם באם התרחשה תנועה.

לדוגמא, גשו ל Control Panel / Display וליחצו על ה Settings tab, ואז גשו ל Advanced ולכו ל Adapter tab ובחרו List all modes

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מקבלים את רשימת הרזולוציות + קצבי הריענון לרזולוציות השונות.
יש כמובן לבחור רזולוציה וקצב ריענון בתוך תחום הגדרות הייצרן, שבמקרה של רוב מסכי ה LCD אומר שיש לבחור את ה Native Resolution בתחום קצבי רענון מוגדר, בד"כ בין 60-75Hz...

לכן לא משנה שהממשק, אם DVI או ANALOG תומך בקצבי ריענון גבוהים יותר... כמו כן לא משנה אם אכן בפועל הפיקסל יכל לשנות את הצבע משחור ללבן ב 4ms...
וכמו שכבר ציינו קודם, אנחנו גם לא מדברים על פיקסל בודד, אלא על כל הפיקסלים במסך עושים שינוי גוון בו זמנית. (וזו הסיבה האמיתית למה תרצו קצב שינוי נמוך ככל הניתן, כדי שכל המסך ישתנה בפחות מ 14ms גם אם פיקסל בודד משתנה ב 4ms...)

אני מקווה שעכשיו הנושא קצת יותר ברור...
_____________________________________
Smith

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 07-09-2005, 23:18
  תפוחים תפוחים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.04
הודעות: 21,177
א. אם אני לא טועה בחיבור DVI ברירת המחדל היא
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי MrS שמתחילה ב "הבהרה"

60 הרץ ואין אפשרות לשנות זאת, זה חלק מתקן ה DVI אם אני זוכר נכון, היכולת
לשחק לכארוה עם מהירות הסריקה היא רק דרך חיבור אנאלוגי אבל זה רק אבו
עלי, אני מניח שבכל מקרה בתוך מסך ה LCD הוא ממשיך לעבוד ב 60 הרץ
אבל אני לא בטוח בכך.

ב. אי אפשר להשוות את רענון התמונה של של ה CRT לעדכון הפיקסלים ב LCD,
זאת השוואה חסרה, נתון מהירות העדכון חסר וצריל לצרף אותו.

זמן "התגובה" של ה CRT הוא בעצם קרוב לאפס, ברגע שקרן הלקטרונים מגיעה
לפיקסל (מהירות הסריקה) הוא באופן מיידי נצבע ופולט את האור ודועך.

במסך LCD במצב עבודה DVI (הרצוי), יש זמן תגובה בנוסף למהירות הרענון, בניגוד
ל CRT בו זמן זה מבחינה מעשית הוא זניח, פחות בסדר גודל ביחס למהירות הרענון,
לכן אם מהירות מסירת המידע היא 60 הרץ (כלומר כל 16.7 אלפיות שניה) אבל מהירות
העדכון היא 16 אלפיות שניה אז מהרגע שמגיע המידע לפיקסל יעברו עוד 16 אלפיות
שניה (בערך, זמן זה במסכי CRT הוא זניח) תלוי בסוג פאנל ה LCD עד שהפיקסל
יציג את הצבע החדש, אינני יודע מה האלגוריתם לטיפול במצבים שזמן זה הולך ומצטבר
אבל טוב זה לא יכול לעשות לתוצאה הסופית.

הסבר נוסף (אני מקווה פשוט ומובן יותר) גם ל LCD וגם ל CRT יש מהירות בה המידע
לפיקסלים מגיע (באופן דיגיטלי או אנאלוגי, לא משנה), במסכי ה LCD יש זמן נוסף, זמן
התגובה שלוקח לפיקסלים (לגבישים הקריסטלים לשנות את רמת השקיפות שלהם) שביחס
למסכי CRT הוא גדול יותר באופן משמעותי (ב CRT מייד כאשר קרן האלקטרונים עוברת
מעל הפיקסל הוא פולט אור - אני מקווה שאינני טועה ומטעה נוקדה זו ותאי הפוספור אכן
מגיבים הרבה יותר מהר, בסדר גודל בערך מתאי הקריסטלים).

לכן מהירות העדכון חשובה ומשפיעה ורצוי שתהיה קטנה לפחות מחצי מהירות עדכון
המידע שהוא 60 הרץ (16.7 אלפיות שניה), כלומר 8 אלפיות שניה ומטה.

נוסף על כך, מהירות העדכון במסכי LCD איננה מושג מוגדר היטב וכל יצרן מתייחס למשהו
אחר, חלק מודדים משחור ללבן, חלק מודדים מאפור לשחור/לבן ובחזרה לאפור.

בסופו של דבר, התרשמות אישית חשובה, לבצע עם חבור DVI, לא דרך
מרכזיה, המסך מחובר ישירות לכטיס המסך, המסך מכוון (אם יש צורך):
א. מסמך עם אוחיות קטנות - בדיקת טקסט.
ב. הצגת סרט DVD מהיר - בדיקת מהירות ואמינות צבעים (אין מריחות - זה האתגר האמיתי כיום).
ג. משחק מחשב מהיר - בדיקת מהירות.

לאנשי מקצוע בדיקת אמינות צבעים מקצועית חשובה, אפשר כמובן להסתמך על סקירות.

מסכי ה LCD הולכים ומתשפרים והדגמים החדשים של החברות הטובות הם בסדר גמור לרוב
גדול של סוגי המשתמשים.

בעוד שנתיים יגיעו מסכים ללא מנורות מסך, אולי OLED (או משהו דומה, ללא תאורה אחורית)
שיהיו הרבה יותר טובים מה LCD וה CRT מכל בחינה.

כל מי שקנה מסך LCD ומפעיל אותו עם חבור DVI שידווח אם הוא מרגיש במריחת צבע בסרטי
DVD ובבעיות של רוחות רפאים במשחקי מחשב, מנסיוני הדל עם מסך היונדאי Q17 שקניתי
לאחיין שלי לפני יותר משנה רוחות רפאים זה כבל לא צריך להיות סיפור (זה מסך של 16 אלפיות
שניה על הנייר).
_____________________________________
ליכוד אחד גדול מול מוטרפי השמאל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 06-09-2005, 20:01
צלמית המשתמש של trionax
  trionax trionax אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.05.02
הודעות: 2,544
שלח הודעה דרך ICQ אל trionax
כל הכבוד על המאמר, אבל יש משהו שיכול להטעות...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "מסך CRT או LCD למשחקים. סיכום ומסקנות"

לעין האנושית יש גבול עד כמה היא יכולה להבחין בשינוי תמונה.
אני לא זוכר את המספר, אבל לצורך העיניין צויין במאמר ש30 תמונות בשניה זה קצב סביר,
כאשר מתחת לו העין כבר מבחינה בתקיעות ובעיות.

העין האנושית לא יכולה להבחין בהבדל בין 100Hz של רענון במסך CRT לבין 300Hz מכוון
שזה מעל לגבול ההבחנה, ככה שאם יעלו גם ל1000 קצב רענון, זה לא ישנה שומדבר.

כנ"ל גם לגבי מסכי LCD. היצרנים רוצים לעשות כסף כל הזמן, ולכן הם דוחפים כל הזמן טכנולוגיות חדשות שלא צריך באמת במסווה של איכות. לכן אם מסך LCD הוא בעל רענון של 16ms או 12ms
או 8 או 4 או 1....זה לא משנה כי העין לא יכולה להבחין בזה בלאו הכי.
במסכי LCD מומלץ למשחקים לצורך העיניין מ16 ומטה...מכוון שזה מעל לגבול העין, ומה שבטוח בטוח, אבל משתמש ממוצע לא יבחין בין 12 ל8....ו4 זה כבר גניבת כסף אמיתית וזה יהיה טיפשי לקנות מסך כזה.



"הנחיתות הזו לא תבוא לידי ביטוי בכל משחק, אבל במשחקים מהירים במיוחד כמו Counter Strike לדוגמה, התמונה "תימרח"."
אני ראיתי מסכים בלי קצב רענון של 4 שעומדים יפה מאוד במשימה של משחקים כמו צגי 16ms ו12...הבעיה היחדיה בקשר לקצב רענון של LCD היום היא שיש הרבה פעמים הבדלים בין מה שהיצרן טוען לקצב בפועל, דבר שעלול להפתיע לרעה בהרבה מאוד מקרים, ולכן כדאי לקנות 12ms או 8ms שגם את היצרן טעה, זה עדיין יהיה בגבול הסביל.

לכל צג כמובן יתרונות וחסרונות משלו:
מי שקצר בקצב ורוצה בצועים (שחקנים ממוצעים): CRT
מי שקצר במקום ולא איכפת לו מבצועים (משרד): LCD
מי שרוצה בצועים וגם רוצה מקום ולא איכפת לו ממחיר: LCD

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 06-09-2005, 21:17
צלמית המשתמש של זיו
  זיו מנהל זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי trionax שמתחילה ב "כל הכבוד על המאמר, אבל יש משהו שיכול להטעות..."

יש הבדל בין "סביר" (25 פריימים לשניה) לבין איכות טובה מאוד הנדרשת במשחקים, ומסך שלא מהבהב וגורם לכאבי ראש.

להזכירך, תדר הריענון בטלויזיות דור קודם הוא 50Hz (זה בעצם 25 שדות לשניה כפול 2, אבל עזוב את זה עכשיו) כיום התדר הוא 100Hz למניעת הבהוב. כמו שכבר הוזכר פה בפורום, 72Hz היא התדירות המינימלית שבה העין לא חשה בהבהובים (עין ממוצעת) אבל עדיין, רצוי תדירות גדולה קצת יותר. 85Hz זה סבבה.
אתה צודק שהעין לא תבחין בין 100 ל 300Hz ב CRT, אבל מי דיבר על זה?

לגבי LCD, קרא שוב את הכתבה, ותבין שהזמנים ב ms הם זמני שינוי של פיקסל אחד משחור ללבן ובחזרה, לגבי אלפי פיקסלים, בצבעים שונים, הנתון משתנה לרעה.
_____________________________________
..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:48

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר