לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 05-02-2006, 08:15
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כמו שאתה מבין - זה לא גורף
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי רן אליהו שמתחילה ב "אני יודע שזה המצב"

למשל במסק"רים זה לחלוטין לא כך.

המפקד של המסוק הוא הטייס הקדמי - זה שמפעיל את מערכות הנשק, ולא הטייס האחורי שהוא זה שמטיס את המסוק.

צריך להבין שיחסי מפקד\פקוד במטוס זה דבר שאינו קיים, למעט חריגים. הדגש הוא על עבודת צוות.

כשיירו טיל על מטוס, והנווט יגיד לטייס "שבור" - הטייס לא יגיד לנווט - אני לא מקבל ממך פקודות.

במקרים בהם הנווט מטיל ספק לגבי תקיפה של מטרה מסויימת, והטייס אינו מסכים עם ההחלטה - הטייס כמפקד מטוס הוא זה שמבצע את ההחלטה, וגם זה שבסופו של דבר יחטוף עליה (ע"ע תקיפה בלבנון).

שוב - הדגש הוא על עבודת צוות. הנווט אינו חפ"ש, והטייס לעולם לא יתייחס אליו כך. ישנן גם משימות בהן הנווט הוא מפקד המשימה, אבל אלו הן בהחלט משימות יוצאות מן הכלל...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 05-02-2006, 09:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
לחזק את
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "כמו שאתה מבין - זה לא גורף"

דבריהם של סולו ושות'
הדרגה לא היא הקובעת כי אם התפקיד וההסמכה - דוגמאות לא חסרות
- במסק"ר הטייס יושב מאחור ומפעיל המערכות היושב לפנים הוא גם מפקד הכלי
- במבצע אופרה אל"מ יפתח ספקטור (מב"ס רמת דוד) צוות כלוחם במבנה והיה כפוף כמו סרן אילן רמון ז"ל למפקד המבנה סא"ל אמיר נחומי (מ"ט אבירי הצפון).
- באירוע תקיפת שיירת צה"ל במלחמת של"ג ע"י קורנס התעורר וויכוח בתא הטייס (לדברי הנווט) על וודאות המטרה ולבסוף הטייס שהיה מפקד המטוס לצערינו הכריע.

כשמתרחש אירוע בסד"כ גדול מאד בדרך כלל מעלים מוצבי פיקוד/בקרה ושליטה מעופפים שרואים את כל תמונת המצב, מקבלים דיווחים והחלטות ומעבירים פקודות בהתאם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 06-02-2006, 15:20
  רן אליהו רן אליהו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.07.05
הודעות: 132
כשאני משלב בין התגובות אני מקבל תמונה ברורה
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "המממ...."

ביחס לאותם מקרים נדירים של נווטים בקוברות - מתוך התשובות של אמיר שגב ושל סולואביה אני מבין שהנווט, שישב מקדימה והפעיל את מערכות הנשק, הוא זה שפיקד והטייס, שישב מאחור, רק הטיס.

מתוך מה שפזי1 אומר אני מבין, שכתלות באופי המשימה ובמצבים המתפתחים במהלכה - הפיקוד משתנה בין הטייס לנווט, או לקצין המודיעין וכו' (תלוי באיזה מטוס).

כמובן שיש הבדל גדול בין פיקוד על המשימה ופיקוד על המטוס (קחו למשל נושאת מטוסים, או אניית דגל בציים זרים - מפקד הכח הוא לא מפקד הספינה).

רק דבר אחד לא נראה לי - ההערה של פזי1 שהטייס הוא תמיד-תמיד-תמיד מפקד המטוס. אני מניח שזה המצב במקרים אליהם התייחסה ההערה - וזה נראה לי מצב לא נכון עקרונית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 06-02-2006, 19:48
  fezy1 fezy1 אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 02.02.06
הודעות: 31
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי רן אליהו שמתחילה ב "אין צורך להבהיר"

להעלות ביקורת על השיטה תמיד טוב (באמת - לא בציניות)
שאלה אמיתית- האם טסת פעם במטוס קרב? אם התשובה היא לא, אז ברור לי למה אתה מעלה
נקודות שהן בהחלט נכונות ברמה התאורטית אבל לא ממש ברמה המעשית.
עוד כמה עובדות שאולי יעזרו לך לחיוית יותר טוב עם השיטה הקיימת:
1. מפקד המשימה האמיתי בכל טיסת מטוסי קרב, הוא הטייס שמוביל את המבנה, על מנת להפוך למוביל מבנה (של זוג ובוודאי של ארבעה מטוסים) צריך להיות טייס ותיק וטוב- ולכן אין מצב שבמשימה ישנו אמיתית יהיה סג"מ צעיר שיפקד עליה (בהנחה שאת רוב אם לא כל הגיחות עושים בטיסות מבנה).
2. הקצב והמהירות שבה הדברים קורים בטיסה קרבית- מקשה מאוד על האדם שאינו מטיס את המטוס ולכן עדיף שהטייס יהיה המפקד.
3. כמו שכבר נכתב- גם הטייס המבצעי הכי צעיר בחיל האויר הוא כבר סגן עם מאות גיחות ב f-16 או f-15.
4. חבל לקחת מצב איזוטרי כגון : "המב"ס הנווט טס עם הסג"מ הטייס" וממנו להגיע למסקנות או לקבוע חוקים כגון "כשמב"ס טס עם סג"מ- המב"ס הוא המפקד, אבל אם הוא טס עם סגן אז לא.."
יש עוד סיבות רבות זוהי רק טעימה.
fzy1
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:36

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר