ראשי       משחקים       מבזקים       צור קשר     ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● הצטרפו אל העמוד שלנו בפייסבוק ●●● עקבו אחרינו! ●●●  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שם משתמש
סיסמא
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #18  
ישן 31-08-2005, 16:05
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,104
תגובה
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "ומה עם אל-עריש ?"

בח"א 5 היה אמנם בסיס עצמאי אבל לא היה בסיס מבצעי אלא תפקד בעיקר כשדה אימונים קדמי של הביס"ט בחצרים. מטוסי צוקית ומאוחר יותר גם עיט של הביס"ט פרסו לשם, כנ"ל לגבי מסוקים. לאחר הנסיגה, הוקם בסמוך לחצרים אתר תחליפי (שדה קדם).

בשנת 1979 היו לנו עדיין 5 שדות תעופה מבצעים בסיני - רפידים, איתם, אל-עריש, אופיר ועציון.
למרות זאת, רק מיעוט מסד"כ ח"א היה מוצב קבע באתרים האלו (ללא מטוסים מתקדמים כמו F-16, F-15 וקורנס) והם שמשו בעיקר כבסיסי פריסה בחירום, לאימונים (ביס"ט, קא"מ, הסבות) ולפריסה קדמית של גפי יירוט להגנת שמי סיני ונתיבי טיסה אזרחיים.
אל-עריש, אופיר ורפידים היו שדות תעופה קטנים יחסית ופרימיטיביים, עם מסלול המראה / נחיתה בודד ותשתיות מוגבלות ביותר, שלא יכלו לתמוך ביותר מטייסת אחת וגם זה בקושי.
(זו גם הסיבה שבזמנו הוחלט לבנות שדות תעופה חדשים ולא לפתח את שדות התעופה המצרים העיקריים שנתפסו - ביר תמדה, אל-עריש וביר-גפגפה.)

לעומת זאת, עציון ובמיוחד איתם היו שדות ענקיים, מרובי מסלולים ודת"קים, שיכלו להכיל כנף שלמה ואת כל יחידות התמך שלהן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 31-08-2005, 16:45
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,789
נכון כתבת !! - ואוסיף...
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי strong11 שמתחילה ב "בסיסים בסיני"

בשנות ההתשה השתמשנו גם בשדות קדמיים לשימוש "קלה" (המינוח "מנחת" לא כל כך מקובל עלי אלא אם כוונתנו למנחת מסוקים...), בראס-סודר, בביר-תמדה, במיטלה, ובבלוזה.

אגב - רפידים בהתשה היה שדה פעיל מאד. מירב הזנקות היירוטים הבלתי יזומים על ידנו ולפעמים אף פיטרולים נערכו מרפידים. שם הבסיס אגב היה בח"א - 3.

בנוסף למיראזים ולפאנטומים שימש השדה כגף לטייסת הדרורים (סיור אויר יומי - ולפעמים יותר מכך, מעל התעלה וטווח תותחנים), גף לטייסת האלואטים (פתיחת צירים יומית לאורך התעלה בגובה נמוך), היו בו גם מסוקי בל-205 לחילוץ וקישור, ומדי פעם סופר-פרלונים למשימות ולחילוץ.

אינני זוכר את אורכו של השדה אולם טיסות תובלה (בואינגים - כמדומני 707 ) וכן סטראטוקרוסרים, צסנות ואיילנדרים היו עניין של יום ולילה שם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 07-09-2009, 17:33
  elvis1977 elvis1977 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.08.07
הודעות: 5,060
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי noamlaw שמתחילה ב "אכן. ימים ארוכים, סופות חול..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי noamlaw
אכן. ימים ארוכים, סופות חול כתומות, שמש קופחת על הראש. סיני.


שמירות יום כן יום לא, קור מקפיא עצמות בחורף, שבתות 1 ל 4, החזרה לבסיס כאשר האוטובוס ( ליילנד טייגר ) כבר בש"ג, ונסיעות ארוכות על כבישים סוג זין ,מחורצים משרשראות השוטים,( מישהו זוכר את הדרך בנוראית דרך ביר חאסנה? ) וכמיהה לראות בדרך צפונה את הגשר של יבנה, שנהיה בטוחים שעברנו בשלום את עוקף עזה.

ומי לעזאזל מתגעגע לזה? טוב שהחזירו, טוב שיש שלום ( קר, עדיף ממלחמה חמה ), ורק זכרונות מהבלונדיניות בחופים שלא יחזרו לעולם.

ובכל זאת תודה לאנואר אללה ירחמו, ומנחם זצ"ל.
_____________________________________

מוות למחבלים!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 07-09-2009, 17:58
  noamlaw noamlaw אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.06
הודעות: 3,713
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי elvis1977 שמתחילה ב "[QUOTE=noamlaw]אכן. ימים..."

הוראת מאו"ג לנוע רק בדרך עפר ולא על כבישים.[הלך התחת הנ"נ].
תייל מתוח בערוצים על ידי הבדואים על מנת להזיק לנו בסיורים ובניווטים [תגובת נגד ונקמה - חירור ג'ריקנים שחורים עטופים ביוטה ממולאים במיים שהושארו ליד הגפנים על ידי הבדואים]
סככת מטווח השיריון שלמה [!] שנגנבה בלילה אחד בצומת פרקר.
שמירה בבונקר בשניים הרמת תאורות כל הלילה להנסת הבדואים.[היו או היה זה חיזיון לילה?].
עיסה בחדר אוכל - פסטה מעורבת במין פירורים [בשר?] והכל עטוף בחול + מים בצבע אדום.
נסיעה בטייגר מעבר באל עריש [ילדים מציעים שקיות לבנות עם אותו נוזל שבחדר אוכל] תוך קריאות קצובות "מידז מידז מידז" - שק"ם אל עריש. רפידים - הרסרי"ת מבצעת סלקציה בעליה למטוס צפונה.
מי שנשר - הלך לכביש.
בכביש - לשכב על האספלט על מנת להכריח נהגים לעצור לטרמפ.
צומת בדרך לאום מחצה - 'קיוסק' עשוי כמה קרשים עם גג - בפנים - מגש עם כמה מסטיקים 'צ'קלטס' וסיגריות מתוצרת בלתי ברורה ו'פפסי'' - המוכר איננו - הוא עוטף עכשיו מרצדס מאחורה וקובר אותה 8 מטר באדמה לקראת הפינוי.
לא נסוגנו - ויתרנו למען השלום.
מתמטני. סוללות נ"מ שרופות מסביב.
צומת פרקר - זרועה שרידי אדם, עצמות, והכל מכוסה בחול.
מי לא הדליק גיזר ב8 בערב במקלחת? למה ליתום יש קרון רחצה משלו [בנוי על משאית גאז]?
איפה עידית מעין חרוד?
למה גליל 1000 קורע תרמלים בכרכוב למען השם?
איך טוענים קרגו?
...
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 31-08-2005, 22:29
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,714
Facebook profile Follow me...
צרור תמונות שכנראה כולן מהבסיסים הללו בסיני
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי McKaby שמתחילה ב "בסיסי חיל האוויר בסיני"






טייסת 140? במעבר לרמון ב1981?


טכס קבלת הסקייהוק לטייסת 140

מגדל פיקוח בח"א עציון




ואולי מישהו כבר יתפור לי את הסיפור מאחורי התמונה הזאת:

118- חילוץ ה 35 סנטה קטרינה 9.79.
עוד חילוץ (מזמן אחר וממקום אחר)
http://2004.uploaded.fresh.co.il/2004/03/16/111466.jpg
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!

© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 01-09-2005, 11:49
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,104
תגובה
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "צרור תמונות שכנראה כולן מהבסיסים הללו בסיני"

אחלה תמונות, חבל שאין עוד
תמונות המיראז' צולמו כמובן בחצור ולא בעציון. העצים והצמחיה די מסגירים את זה.
המגדל הוא מגדל טלמטריה ולא מגדל פיקוח (אני אחפש תמונה של מגדל הפיקוח)
יחידת המכ"מ הקרקעית היא כמובן המענ"ש "המתפלל" המפורסם - ששימש ככוון-בקר אש בסוללות הנ"מ הקני הנייח 40 מ"מ של גדודים כמו 881, 882 וכו' - שפרסו להגנת בסיסי ח"א בסיני.
שימו לב לעיטים של טייסת 140 - ה OTU מפורסמת - החמושים בטילי סיידוויינדר AIM-9H לטובת אימוני קרבות אוויר. ניתן גם לראות מטוס נדיר יחסית מדגם A-4E.

עוד על הטייסת המופלאה הזאת, כוללת התקופה בה הייתה מוצבת בבסיס עציון, ב

http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...559&docID=19289

לגבי היסעורים - תנאי הטיסה הקשים בסיני (חום נוראי, אבק אינסופי, הרים גבוהים, מרחקים גדולים וכו') לא הטיבו עם אף מסוק, גם לא עם היסעור המורכב כך שנחיתות חירום ותקלות למיניהן היו דבר די נפוץ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 09-09-2009, 10:21
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 7,238
תגובה
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי McKaby שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]בח"א 511 - זה..."

התג התחתון אינו מוכר לי ומסקרן. הזריחה האדומה מעל הרי אדום הייתה מוטיב חוזר בסמלי יחידות ח"א סיני בכלל ובבקעת הירח בפרט (ואף ביצירות אומנות ותמונות נוף של ציירים ישראלים בני התקופה). למרות שטיל ההוק מופיע בו, זהו אינו תג של מערך הנ"מ בכלל או של אחת מיחידות ההוק בפרט. חיילי הנ"מ (ובתוכו יחידות ההוק) הלכו בזמנו (כמו היום) רובם עם תג המערך. מיעוטם הלכו עם תג הבסיס בו התארחה יחידתם לדוגמא רמת דוד (881) או תל נוף (946) אבל מנהג זה נעלם עם הזמן וכולם התיישרו לתג העטלף. יתכן שמדובר בתג של אחת השלוחות הטכניות (ינ"ט או מתנ"מ) שהוקמו בשלהי שנות ה-70 בשארם, אם כי למיטב זכרוני אנשיהם הלכו עם התג הבסיס המארח ולא תג נפרד. תעלומה!

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 09-09-2009 בשעה 10:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #101  
ישן 17-09-2009, 07:50
צלמית המשתמש של winner
  winner winner אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.03
הודעות: 821
סליחה על ההקפצה - הערות לויקי ושאלה
בתגובה להודעה מספר 100 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "על פי ויקיפדיה: 528"

לגבי המאמר בויקי - יש בו כמה שגיאות חמורות - לפחות בחלקים שאני מכיר למשל סוג המכ"ם שהיה ב-528 והעובדה שכל מתקני היחידה הושמדו - אני עבדתי על אותו מכ"ם עצמו מתחילת שנות ה-80 - הקרון היה קצת :מקומט" אבל המערכת פעלה לגמרי לא רע. עבדתי גם על קרון בקרה שהיה ב-511 - גם הוא עבד אחרי שכל הדופן השמאלית שלו הוחלפה. הבנתי שהמכ"ם שהיה שם (דווקא מהסוג שהוזכר בויקי) הושמד לחלוטין - ראיתי בצריפין את מה שנשאר מהאנטנה שלו וזה לא הרבה (שם גם נהרגו טכנאי מכ"ם כשרצו למכשיר אחרי שהביני מה הולך ליפול עליהם - מאוחר מדיי בשבילם).

ושאלה - בויקי יש תמונה של האנדרטה לזכר חללי היחידה (מוזכרת גם בכתבה בבטאון ח"א). שוטטתי לא מעט ביער המגינים ולא מצאתי אותה - מישהו מכיר ויכול לתת מיקום מדוייק ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 12:23

הדף נוצר ב 1.75 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2014 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר
כתובת המערכת: מערכת אתר פרש, ת"ד 4062 פארק המדע ע"ש ויצמן, נס ציונה 74140.