![ישן](https://static.fresh.co.il/images/vBulletin/statusicon/post_old.gif)
16-07-2006, 18:45
|
|
|
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
|
|
ניר-אתה מעט טועה ומטעה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Blade2 שמתחילה ב "פרופלור לעומת רוטור של מסוק - מדוע זה מפותל וזה לא?"
מה זאת אומרת "הפרופלר מייצר דחף-מתברג"?אם תהפוך את הפרופלר למישור אופקי-מה יהיה ההבדל בינו לבין רוטור המסוק?תיקח מטוס עם פרופלר במצב נסיקה-מה קיבלת?אין עילוי על הכנפיים והוא תלוי רק בפרופלר!כל האמצעים המכניים הסובבים בזרם אויר(פרופלרים,רוטורים,מנועי סילון) מגיעים לכמעט מהירות הקול בקצוות הלהבים.זה הכל תלוי בקוטר-כמה שהקוטר יותר קטן,מהירות הסיבוב גבוהה יותר ולהיפך.מנוע של פוגה,שהנו קטן קוטר,מסתובב ב-33000 סל"ד,פרופלר יכול להסתובב בסביבות ה-5000-10000 סל"ד,רוטור אנפה מסתובב ב-324 סל"ד!יש להניח שסל"ד רוטור היסעור יהיה עוד פחות מזה(לא לשכוח שבאנפה רק 2 להבים,יש היום גרסה עם 4 להבים-מהירות הסיבוב פוחתת).
אין שום הבדל בין התפקידים של פרופלר לבין להבי רוטור,רק המימדים.נא לקרוא כאן(בפסקה-BLADE DESIGN):
http://en.wikipedia.org/wiki/Helicopter_rotor
מוזכר שם המונח-WASHOUT,הפירוש כאן:
http://en.wikipedia.org/wiki/Washout
ציטוט משם:
In aviation, washout refers to the practice of building a wing with a slight twist
וגם כאן:
http://www.copters.com/aero/planforms.html
וציטוט משם:
Blade Twist is a characteristic built into the rotor blade so angle of incidence is less near the tip than at the root. Blade twist helps distribute the lift evenly along the blade by an increased angle of incidence near the root where blade speed is slower. Outboard portions of the blade that travel faster normally have lower angles of incidence, so less lift is concentrated near the blade tip
הפיתול פשוט יותר קטן ופחות בולט ברוטור מאשר בפרופלר.בתור מכונאי אנפות לשעבר,החלפתי לא מעט להבים-יש פיתול!
חוקי האווירודינמיקה זהים לכל!
|