לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 07-03-2007, 17:04
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
חדש בצה"ל: שובל - מטוס משודרג ללא טייס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מל"ט חדש בחיל האוויר - השובל"

220 קמ"ש, 30 שעות באוויר ו-16 מטר מוטת כנפיים - אלה הם נתוניו המרשימים של הרכש החדש של טייסת הכלים הבלתי מאוישים של חיל האוויר. נא להכיר: שובל
חנן גרינברג


מקור



חיל האוויר עלה היום (ד') מדרגה נוספת בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים: בבסיס פלמחים נערך טקס קליטת המטוס החדש - שובל, שהצטרף לטייסת הכלים ללא טייס - טייסת 200.

"מדובר בכלי הטיס הכי מתקדם והכי חדש, שמסוגל לטוס הרבה יותר נמוך באופן שקט ולבצע משימות רבות ומגוונות - גם כאלה שביצענו עד עכשיו, וגם אחרות שלא היינו יכולים לבצע", הסביר ל-ynet רב סרן ש', מפעיל הכלי החדש והקצין שהיה אחראי לקליטתו בחיל.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/20022007/1041949/IMG_0346-(Large)_wa.jpg]

מוטת כנפיים - 16 מטר (צילום: אבי מועלם)


השובל כבר לקח חלק במלחמה האחרונה בקיץ בלבנון, אולם רק היום קיבל באופן רשמי את המדבקה על סיפונו ובכך הפך לכלי מבצעי בחיל האוויר. מדובר במטוס ללא טייס הגדול ביותר שיש לחיל האוויר, עם מוטת כנפיים של למעלה מ-16 מטר. הוא מסוגל לנוע במהירות של כ-220 קמ"ש, ולשהות באוויר עד 30 שעות - הפרש משמעותי מהשיא היה של מטוסי הסרצ'ר, שיכלו לשהות באוויר לא יותר מעשר שעות.

המטוס פותח על ידי התעשייה האווירית ונקלט בחיל האויר בזמן שיא של שנה וחצי מהיום שבו הוחלט על ההצטיידות בו. מפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי, שנשא דברים בטקס, אמר כי מדובר בקפיצת מדרגה בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/20022007/1041954/IMG_0418-(Large)_wa.jpg]

30 שעות באוויר. כאן בדרך לנחיתה (צילום: אבי מועלם)


"יכולת הנשיאה שלו - שמגיעה ל-1.15 ק"ג - הוורסטיליות שלו וביצועיו, עומדים בחזית הטכנולוגיה העולמית ויאפשרו לבצע משימות מגוונות בראיה מבצעית", אמר שקדי. "רוחות מלחמה עדיין מנשבות באזורנו ופעמי השלום לצערנו עודם רחוקים, אנו נדרשים להיות ערוכים, אולי יותר מתמיד, לתרחישי המלחמה".

מפקד בסיס פלמחים, תא"ל גבי שחור, רמז בנאומו על מקצת מהיכולות של המטוס החדש: "כבר במלחמה בקיץ השתתף השובל במשימות מבצעיות מורכבות, תוך הוכחת יכולות אשר לא היו קיימות בשום מערך אחר. השתתפותו במלחמה סייעה באיתור ופגיעה במשגרים (של קטיושות ורקטות) ובמשימות מודיעין מורכבות נוספות".


השובל הוא למעשה הוא המטוס השישי של טייסת המל"טים, שהוקמה ביולי 71'. תחילה נקנו 12 מטוסי מבט ששימשו לצילום תמונות שנעשו בעומק האויב ובגובה רב. לאחר מכן הצטרף מטוס התלם, מטוס ללא טייס לצורכי הטעיה שהופעל במלחמת יום כיפור. ברשימה גם נמצא מטוס השדמית ולאחר מכן ביוני 79' מטוס הזהבן, שהיה הראשון שסיפק מודיעין זמן אמת.לאחר מכן הגיע הסרצ'ר (חוגלה), אף הוא פיתוח של התעשיה האווירית.


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 07-03-2007, 17:07
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
כוח המחץ
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מל"ט חדש בחיל האוויר - השובל"

כוח המחץחיה"א חנך מטוס ללא טייס מסוג "מחץ", שיכול לטוס ללא תדלוק זמן רב וכנראה אף להגיע לאיראן מקור

אמיר בוחבוט
7/3/2007 16:40
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]



משתדרגים: מפקד חיל-האוויר יקלוט היום באופן רשמי את המטוס ללא טייס מסוג "מחץ". מדובר באחד המל"טים (מטוס ללא טייס – א.ב) המתקדמים בעולם, והוא יכול לשהות באוויר ללא תדלוק כ-40 שעות. דיווחים זרים אף ציינו כי ה"מחץ" יכול להגיע לאיראן. "מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית, למחץ תהיה ללא ספק תרומה משמעותית ללחימה בטרור", אמר ל-nrg מעריב גורם בחיל האוויר.



בבסיס חיל האוויר בפלמחים התקיים היום בצהריים טקס בו קלט מפקד חיל-האוויר, האלוף אליעזר שקדי, את המל"ט המשוכלל. "המחץ" - או "שובל" כפי שקרא לו היצרן - היה אמור להיחשף רשמית ב-30 ביולי 2006, לאחר עסקה שנאמדת בעשרות מיליוני שקלים. אך בשל המלחמה נדחה הטקס.

ה"מחץ" החדש יחליף את המל"ט הישן מסוג סרצ'ר. נתוניו הופכים אותו לאחד מהמל"טים המתקדמים בעולם: אורכו: 8.5 מטר, מוטת הכנפיים שלו 16 מטר, כושר הנשיאה שלו עומד על 250 קילוגרם, הוא מסוגל לשהות באוויר ללא תדלוק 40 שעות ועל פי מקורות זרים יכול להגיע לטווחים שכוללים את איראן.

יכולתו לטוס בגובה של עד 30,000 רגל מאפשרת לו לחמוק באופן יעיל מאוד מירי טילי נ"מ. יש לציין, כי הסרצ'ר הוותיק יכול לטוס עד 12 שעות באוויר בלבד.

כבר בזמן מלחמת לבנון השנייה קיבל חיל-האוויר מל"טים מסוג "מחץ", וגורמים בחיל-האוויר מסבירים כי מדובר בטבילת אש מרשימה מאוד. יצוין, כי טייסת המל"טים פעלה במלחמה האחרונה בלמעלה מ-5,000 שעות טיסה.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
"המחץ הוא החלום הרטוב של כל מטיס מל"טים"



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
"מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ופריצת דרך בעולם המל"טים עבור חיל האוויר", אמרו גורמים בחיל-האוויר ל-nrg מעריב. "המחץ, בקונפיגורציה שונה מעט, כבר נמצא בפעילות מבצעית במספר מדינות בהן הודו, שהביעה שביעות רצון גבוהה מאוד מהביצועים שלו. במלחמה האחרונה טייסת המל"טים היתה עסוקה באיסוף מודיעין, ציד משגרי קטיושות, הכוונת ואבטחת כוחות ואיתור מטרות אויב עבור כוחות הקרקע האוויר והים. ללא ספק תהיה למחץ תרומה מאוד משמעותית בלחימה בטרור ובהסרת לא מעט עכבות".

בכוונת חיל-האוויר להתקין על המל"ט המתקדם מערכות אופטיקה מהמתקדמות בעולם, שיאפשרו לו לפעול בכל תנאי מזג האוויר ובטווחים שחיל-האוויר עד כה לא הורגל אליהם. על פי מקורות זרים, יכולתו של ה"מחץ" לשאת משקל של עד 250 קילוגרמים, מאפשרת לו, במידה ויוחלט על כך, להפעיל אותו באמצעות לוויינים כמעט מכל מקום בעולם ולטווחים ארוכים, כולל איראן. זאת, בניגוד ליכולות כיום של הסרצ'ר שמוגבל יותר בטווח השליטה.

סגן ש', המתחזק את המטוסים ללא טייסים, סיפר ל-nrg מעריב על קליטת ה"מחץ" בחיל-האוויר. "המחץ הוא החלום הרטוב של כל מטיס מטוסים בלתי מאוישים", אמר סגן ש'. "במלחמה האחרונה הוא ליווה את הכוחות וסייע לאיתור משגרי קטיושות ומחבלים. מדובר במל"ט מהמתקדמים בעולם, שמסוגל להמריא לבד, לנחות לבד. במלחמה האחרונה הוכיח את היכולות הגבוהות והפוטנציאל הגדול שלו לעתיד, תוך כדי שהוא מצליח למלא מגוון רחב של משימות.

"הוא מדהים באיכות הצילום שלו הטווח ויכולת הרזולוציה שלו. מה שבטוח שאת מי שנרצה לחפש בשטח האויב, נמצא הרבה יותר מהר. בפעם הבאה שנצטרך ללוות אותם בחיפוש אחר מחבל בפינה, הם יוכלו לצאת בשקט יותר. מדובר במטוס שכולו כחול-לבן ושמעיד שהצבא שלנו יכול להשתכלל גם בכוחות עצמו".

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 07-03-2007, 19:46
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
שוב בצנזורה עוד לא שמעו על גוגל!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מל"ט חדש בחיל האוויר - השובל"

כשיובאו פה הכתבות המצולמות מערוצים2 ו10 הציטוט הבא יהיה רלוונטי:
ציטוט:
  • גדוד רקיע
    • תפקיד - מעגל ראשון
    • הרכב - חיילי חיל האוויר (בעיקר אנשי קבע) , טייסים ואנשי מפקדה ותחזוקה (ישנן חיילות סדירות בודדות).
    • מפקד - סא"ל הודי להב (חיל האוויר)
    • מיקום - מחנה האוהלים רעים ב'.
    • כפיפות - החטיבה הכחולה.

מתוך אשכול ההערכות להתנתקות
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 07-03-2007, 21:06
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
טלוויזיה גבוה יותר, מהיר יותר, חזק יותר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מל"ט חדש בחיל האוויר - השובל"

גבוה יותר, מהיר יותר, חזק יותר
צה"ל הציג היום דגם חדש של מטוס ללא טייס, הגדול ביותר בעולם, שאמור לשפר את הביצועים הצבאיים בשלל תחומים
יום רביעי, 7 במרץ 2007, 21:55 מאת: שי חזקני, חדשות 10 ישראל 10
כתב "הארץ" עמוס הראל:
חיל האוויר החל היום בקליטת טייסת ראשונה של מל"טים (מטוסים ללא טייס) מדגם שובל. מדובר בכינוי שמעניק צהל למל"ט מחץ מתוצרת התעשייה האווירית.

המל"ט, המיוצר כולו בתעשיות הביטחוניות בישראל, נחשב לגדול בעולם - מוטת הכנפיים שלו 16 מטר - והוא יחליף בהדרגה את המל"ט הקודם מדגם סרצ'ר. המל"ט החדש בולט במיוחד ביכולת הנשיאה שלו, שמגיעה למשקל של 250 ק"ג ולרחף בגובה 30אלף רגל.

במל"ט מותקנות מערכות תצפית וקשר משוכללות. בצה"ל אומרים כי ביכולתו להעניק סיוע טוב יותר לגייסות על הקרקע וכן לזהות בצורה משופרת ירי של רקטות תלולות מסלול כמו קטיושות. חיל האוויר מתכוון לרכוש עשרות מל"טים מסוג זה. אחד היתרונות הגדולים שלו הוא זמן השהייה באוויר: כ-30 שעות ללא צורך בתדלוק. מקורות צבאיים אומרים כי ניתן להפעילו למרחק רב, אולם לא אמרו אלו מדינות בטווח הפעולה שלו.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 08-03-2007, 00:10
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
"הגדול בעולם..." ????
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "גבוה יותר, מהיר יותר, חזק יותר"

נראה שבכל תאור חייבים כתבים לפזר אשליות יוהרתיות לאיש במכולת בסגנון הטובים, הגדולים החכמים ביותר בתבל.

מוטת כנפיים של 16 מטר אינה הגדולה ביותר למל"ט על פני כדור הארץ שלנו רבותי.

Predator B מבית היוצר של חברת General Atomics האמריקאית:

http://www.ga-asi.com/products/predator_b.php

וכן ה- Global Hawk של חברת Northrop Grumman מוטת כנפיים של כ- 35 מטר...!

http://www.af.mil/factsheets/factsheet.asp?fsID=175

גם ריחוף של 30 שעות ומעלה ויכולת נשיאה של אף יותר מ- 200 ק"ג ניתן למצוא במספר כלים כאלה בעולם.

ויחד עם זאת - כל הכבוד למבצעי הפרויקט.....

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 08-03-2007 בשעה 00:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 08-03-2007, 00:24
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בדיוק לזה התכוונתי
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "לא ברור לי למה התכוונת אבל...."

שמתגאים בתוצרת "כחול-לבן" שהרכיב המרכזי שלה הוא מתוצרת חוץ.
הנה משפט מכתבת במחנה:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי אלעד ארדן, במחנה
התכנון המקורי היה לרכוש מוצר דומה שפיתחה חברה אמריקאית, אולם בזרוע היבשה החליטו להשקיע את הכסף בפרוייקט שכולו תוצרת כחול-לבן.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 08-03-2007, 12:49
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
על פי הפרסומים הקיימים
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "תוכל להרחיב בבקשה"

המחץ נמכר לשלוש מדינות:
הודו

http://www.india-defence.com/reports/840


טורקיה
http://www.defenseindustrydaily.com/2005/09/israeli-manufacturers-win-150m-turkish-uav-contract-updated/index.php



צרפת
http://www.defense-update.com/products/e/eagle-UAV.htm

בנוסף, הוא הוצג לפני מספר שנים בתערוכה אווירית בסינגפור
http://www.livingroom.org.au/uavblog/archives/heroneagle_uav_unveiled_at_singapore.php

לאור זאת ובדרך הטבע יתכן ויש מדינות נוספות עם מטוס זה ושאינן חפצות בפרסום עצמי.

שמעתי שמועה לפיה הפרדטור התחרה במחץ גם בצרפת וגם בטורקיה (שתי מדינות חברות בנאטו) והפסיד למחץ.
איני יודע את הסיבה להפסד, כלומר , מה היו השיקולים הסופיים של אלו שהחליטו, אבל נראה שלאמריקאים אין מניעה לנסות ולמכור ומשום מה כנראה שההצעות שלהם לא אטרקטיביות.

עוד לענין השובל והצנזורה: באתר התע"א ישנם פרטים על המחץ/איגל :
http://www.iai.co.il/Default.aspx?docID=28759&FolderID=28973&lang=en

ניתן לראות כי סדר הגודל שלו מאוד דומה לפרדטור וכי הוא יודע לשאת מטע"דים נוספים, לבד מתצפית, כמו שמפורט באתר התעשייה האווירית. ייתכן כי חלקם גם נמצאים על השובל.

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 08-03-2007 בשעה 13:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 08-03-2007, 18:55
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
תודה על התשובה המפורטת
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "על פי הפרסומים הקיימים"

תהיתי מה היו הסיבות שגרמו ללקוחות רציניים כמו צרפת וטורקיה להעדיף את השובל ע"פ הפרדטור. אין ספק שאלו זכיות רציניות בהתחשב ב"גזרים" שחברות אמריקאיות מסוגלות להציע ובמנופי ההשפעה שהממשל מסוגל להפעיל כאשר הוא תומך ביצוא ציוד אמריקאי.
ממה שראיתי לפחות בעסקת האיגל, הייתי מעריך שהתע"א פשוט הציעה ללקוח מעורבות רבה יותר של יצרנים אירופאיים ובפרוייקט ולכן גמישות רבה יותר במטע"דים ובתת מערכות אחרות בתוך המבנה הבסיסי.
מעניין שמבנה השובל נראה אנכרוניסטי יותר ממבנה הפרדטור - אשר כולל מספר מרכיבי תכנון מבריקים (למשל זנב הוי הפונה למטה ומגן על המדחף בשעת המראות ונחיתות).
יחד עם זאת, התע"א דבקה בתכנון זה עוד מימי הזהבן, כך שנראה שיש לו יתרונות חשובים.
איך אתה מעריך את תצורות המבנה של השובל והפרדטור?

נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 08-03-2007 בשעה 19:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 08-03-2007, 22:49
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
איך בדיוק?
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "תודה על התשובה המפורטת"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fox450
מעניין שמבנה השובל נראה אנכרוניסטי יותר ממבנה הפרדטור - אשר כולל מספר מרכיבי תכנון מבריקים (למשל זנב הוי הפונה למטה ומגן על המדחף בשעת המראות ונחיתות).


מיקום המדחף בשובל אינו נראה לי בעייתי כלל - שהרי גם כאן, בעת הרוטציה - יפגע הזנב בקרקע עוד לפני שהמדחף יגע במסלול....

אני מניח שאם יש יתרון בתצורה האמריקאית - הוא דווקא בכך שהמדחף נמצא מאחורי המשטחים וכך עיקבת המדחף אינה זורמת עליהם - דבר שעשוי לסייע במניעת רעשים ורעידות. (צריך לקחת בחשבון את כלל הזרימה סביב ה'שובל' כדי לדעת אם עיקבת המדחף אכן מגיעה אל הגה הגובה או שוקעת אל מתחתיו).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 09-03-2007, 08:25
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
תצורת מטוס לא נמדדת
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "תודה על התשובה המפורטת"

רק על פי האוירודינמיקה שלה. ברור שיש גם אלמנטים נוספים.

העובדה היא שבפרדטור נדרשו לשני מייצבים תחתונים וגם בסנפיר (בדגמים אחרים) לצורך הגנה הגנה על הפרופלור בגישה לנחיתה. כמו שנאמר, דבר זה נמנע בשובל. מצד שני, שני ה"בומים" של השובל קצת "בזבזניים" לטעמי. מושכים שני גופים אחורה במקום אחד. אני מניח שבאיזה מקום משלמים על זה במשקל מיותר. אבל לא לשכוח את היתרונות. אסור לשכוח שמל"ט הוא כלי עתיר אנשים מסביבו. לרוב הוא גם נמוך (אפילו השובל) ותצורה זו מגנה על העובדים מפני סיכוני מנוע.
עוד נקודה, אלו הם כני הנסע, שבתצורת השובל נכנסים לתוך הבום ובכך מאפשרים מפתח רחב של כן נסע, מה שתורם ביציבות בריצה על המסלול. לפרדטור שני כני נסע המתקפלים לגוף, עם מפתח קטן מאד. מה שיצר, יחד עם הפרופ האחורי מטוס גבוה, אולי שלא לצורך. נראה לי שהשובל עמיד יותר בנחיתות על מסלולים פחות איכותיים.
ומהצד הנוסף - מאחר בכל עומסי הזנב עוברים לגוף דרך הכנף, נראה לי שהחלק המרכזי של הכנף מחוזק יותר בשובל מאשר בפרדטור.
באשר לזרימת הפרופלור על הזנב - בתכנון נכון זהו אינו חיסרון, אלא יתרון בשל העובדה שפתיחת מנוע מוסיפה למומנט המתקבל מההגה.
בטח יש עוד כמה נקודות להשוואה ששכחתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 09-03-2007, 15:42
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
מעניין. תודה.
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "תצורת מטוס לא נמדדת"

מעניין לציין שגם תצורת הפרדטור אינה חדשה כלל וכלל ומקורה באמבר. אמנם יש לי קצת חומר על האמבר אבל לא מפורטים שם כל השיקולים שגרמו לצוות של אברהם כרם להגיע דוקא לתצורה הזאת.
השיקול הבסיסי היה כמובן לפנות מקום בחרטום למטע"ד, אבל מכאן לא ברורה הדרך לזנב הוי.
מהיכרות עם פרייקטים אחרים של מטוסים בעלי מדחף דוחף, הויתור על תצורת הבום נבע כנראה מן הרצון לחסוך בגרר ובמשקל שנובע מהבומים - מנורים בעברית. במטוסים בעלי תצורה דומה היו בעבר בעיות יציבות בעיקר בציר הסבסוב, בין השאר משום שזרימת האויר מן המדחף לא הגיעה אל משטחי הזנב. הכוונה היא בעיקר לדורניר 335 ול-XP-56. יחד עם זאת, יש לזכור שתצורה זו גם מנעה חלק מאפקט הסבסוב שיוצרת זרימת האויר האסימטרית מהמדחף על המייצב האנכי.
גם האמריקאים וגם הגרמנים התגברו על חוסר היציבות באמצעות הרכבת מייצב גם מעל לזנב וגם מתחתיו ובהגדלת משטחים המייצבים. זנב הוי ההפוך של המל"טים האמריקאים הוא אם כן פתרון אלגנטי וכנראה גם מוצלח לבעיות הנובעות מתצורת ההנעה היחודית למדחף דוחף.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 07-03-2007, 21:29
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מל"ט חדש בחיל האוויר - השובל"

מתוך אתר חיל האוויר

חיל-האוויר קלט את כטב"ם השובל
חיל-האוויר קיבל תוספת כוח משמעותית עם כניסתו לשירות של כטב"ם השובל. הכלי החדש מביא עימו מגוון יכולות חדשות הפותחות אופקים חדשים עבור חיל-האוויר .......

אמר סא"ל ה', מפקד טייסת "המל"טים הראשונה". "אנחנו בטייסת מפעילים את השובל כבר למעלה משנה בשילוב התעשייה האווירית, כאשר שיא הפעילות היה במהלך הלחימה בלבנון בקיץ האחרון". עד קליטת השובל, הפעילה הטייסת את הגרסה הבסיסית של הכטב"ם, ללא ההתאמות המיוחדות של חיל-האוויר. בעתיד תיקלטנה יכולות נוספות כמו המראה ונחיתה אוטומטיות.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 08-03-2007, 09:57
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
גם אתר צה"ל משתתף בחגיגה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מל"ט חדש בחיל האוויר - השובל"

מל"ט חדש בצה"ל

לא בכל יום מצטרף מטוס חדש למשפחת חיל האוויר, ולבטח לא אחד מתוצרת כחול לבן. המטוס החדש, מסוג "שובל", שהצטרף אתמול (ד') ל"טייסת המל"טים הראשונה", הוא בעל יכולת שהייה של 30 שעות באוויר, יכולת נשיאת מטען גדול בהרבה ותקרת טייס גבוהה. "מל"ט השובל שאותו אנו קולטים היום, הוא בגדר קפיצת מדרגה בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים. יכולת הנשיאה, הורסטיליות שלו וביצועיו, עומדים בחזית הטכנולוגיה העולמית ויאפשרו לבצע משימות מגוונות מאוד בראיה מבצעית", ציין מפקד חיל האוויר, אלוף אליעזר שקדי במהלך הטקס.

מטוס השובל אומנם הצטרף היום באופן רשמי לצה"ל, אך הוא הספיק לרשום נוכחות במלחמה עוד בקיץ השנה שעברה. "השובל השתתף במשימות מבצעיות מורכבות, תוך הוכחת יכולות אשר לא היו קיימות בשום מערך אחר. השתתפותו במלחמה סייעה באיתור ופגיעה במשגרים, ובמשימות מודיעין מורכבות נוספות", סיפר מפקד בסיס פלמחים, תת-אלוף גבי שחור.

למרות היותו בלתי מאויש, מטיס אותו צוות של מספר אנשים, היושב בקרון שנמצא במקום מרוחק. "זה מה שנקרא 'קרון היי-טק', עם המחשבים הכי טובים והכי חזקים בעולם שמאפשרים לנו להטיס את המטוס ולבצע משימות מורכבות הרבה יותר מבעבר", סיפר רס"ן ע' סגן מפקד הטייסת.

"טכנולוגיה היא דבר מצוין, ויכולות טכנולוגיות מתקדמות הינן משמעותיות מאוד לעתיד. מי שאינו מבין זאת ? אינו קורא נכון את המפה", אמר בנאומו האלוף שקדי והוסיף: "ועדיין, סודה הגלוי של "טייסת המל"טים הראשונה" ושל חיל האוויר כולו, הוא ביתרון האנושי. אל תטעו במונח כלי טיס בלתי מאויש. הכלי מאויש, ועוד איך מאויש! אולי אינם ישובים בגוף המתכת, אבל הראש, המוח, התכנון וגם הביצוע הוא מאוד אנושי, מאוד ערכי, מאוד מאויש. מאויש באנשים הטובים ביותר, כיאה לגודל המשימה והאחריות".


לחץ כאן לסרטון

קישור
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 09-03-2007, 13:54
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בבקשה
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי Shavit69 שמתחילה ב "לא שמעתי על זה עדיין. יש מצב..."

http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...975&docID=16634

במסגרת בתחתית העמוד.

והנה הטקסט לעצלנים...

ציטוט:

באחת ההפלות היותר-מיוחדות של חיל-האוויר, היה מעורב מטוס ישראלי, אך לא היה בו טייס שעל-שמו נרשמה ההפלה. באותו יום, ה-14 במאי 1981, זכה מיג-21 סורי בתואר המפוקפק - המטוס המאויש הראשון בעולם, שהופל בקרב-אוויר עם מטוס לא מאויש (מל"ט). טייסת המזל"טים והמל"טים של חיל-האוויר הפכה לטייסת היחידה מסוגה בעולם, שקיבלה תעודת הפלה.
החודשים הראשונים של 1981 היו סוערים מאוד מבחינת חיל-האוויר, וטייסת המל"טים רשמה שיאי פעילות חדשים. המאבק על השליטה בשמי לבנון הביא למפגשים חוזרים ונשנים בין מטוסים סוריים לישראליים, שהוכרעו לטובת מטוסי חיל-האוויר. לאחר שאיבדו מטוסים רבים, החלו הסורים להקים בבקעת הלבנון מערך סוללות טילי נ"מ, כדי לפגוע בחופש הטיסה של חיל-האוויר. סוללות הטילים נועדו להצליח בתחום בו נכשלו מטוסי הקרב.
המל"טים של חיל-האוויר נשלחו לאסוף מודיעין עדכני על סוללות הטילים ועל היערכות הצבא הסורי בלבנון ובסוריה. בטייסת המל"טים הופעלו באותה תקופה מספר סוגים של מל"טים ומזל"טים, שהחשוב בהם היה מל"ט פיירבי, מתוצרת "טלדיין-ראיין", "מבט" בשמו העברי.
הפיירבי היה המל"ט הראשון שרכש חיל-האוויר, עוד בתחילת שנות ה-70. הוא פותח כמל"ט צילום לגובה רב, וזכה להצלחה רבה במלחמת וייטנאם. עד מהרה, הפך לאחד מאמצעי המודיעין החשובים של חיל-האוויר.
אביב 1981 היה אחת מתקופות השיא של הפיירבי, והוא יצא לגיחות צילום רבות בסוריה ובלבנון. הפיירבי, שגודלו כשל מטוס קל, צויד במצלמה שאיפשרה לו לכסות בכל צילום שטח של כמה עשרות קילומטרים רבועים.
"בתקופה של משבר הטילים ביצענו מספר גבוה מהרגיל של גיחות צילום בלבנון ובסוריה", מספר סא"ל (מיל') אילן, לשעבר סגן מפקד טייסת המל"טים והמזל"טים של חיל-האוויר. "הבעיה היתה, שהסורים הפגינו שיפור משמעותי ביכולתם לאתר את המל"טים לאחר שחצו את קו הגבול. בתוך פרק זמן קצר איבדנו מספר מל"טים שהופלו מאש נ"מ, או על-ידי מטוסי מיג. התעורר צורך דחוף למצוא פיתרון לבעיה".
מה שהיקשה על הפיירבי להתמודד עם המיגים היה כושר התימרון הגרוע שלו. שיעור הפנייה שלו היה נחות משמעותית מזה של כל מטוס קרב סורי. בגובה 15 אלף רגל ומעלה, היה רדיוס הפנייה של המל"ט קרוב ל-15 ק"מ. אולם, למל"ט היה יתרון אחד בולט על פני מטוסי הקרב. בהיעדרו של טייס בקוקפיט, יכול היה המל"ט לבצע שינויי גובה מהירים, בג'י גבוה, שמטוסי קרב מאוישים אינם מסוגלים לבצע. היכולת לטפס במהירות לגובה, או להוריד חרטום ולצלול, בשילוב עם הפרופיל הדק של הפיירבי, הפכו אותו למטרה קשה ליירוט.
בטייסת החליטו לנצל את התכונה הזאת, ותיכנתו מספר כפתורים בקרון הפיקוד, כך שלחיצה עליהם תורה למל"ט לטפס במהירות לגובה או לצלול. ניסויים שנערכו בארץ מול מטוסי קרב של חיל-האוויר, הוכיחו כי שינויי גובה מהירים מקשים על הטייסים לאתר את המל"ט ולהפילו. כעת היה צריך לבחון האם השיטה הזו יעילה גם מול הסורים.
"גיחות הצילום שעשינו בסוריה ובלבנון זכו לעניין רב בחיל-האוויר והוגדרו כחיוניות מאוד", נזכר אילן. "כאשר מטוס אויב היה מתקרב לעמדה מאיימת, כלומר למצב בו הוא יכול לשגר טילים או לירות על המל"ט בתותח, היינו מתחילים בתרגילי ההתחמקות מעלה ומטה. ברגעים כאלה, המתח בקרון הפיקוד היה עולה, כי כל אירוע כזה היה מסכן את הצלחת המשימה: לצלם את כל היעדים ולהחזיר את המל"ט הביתה בשלום".
בשיאו של משבר הטילים נוצרו לא פעם מפגשים קרובים בין מל"טים למיגים הסוריים. הסורים, כך נראה, לא חסכו מאמצים במטרה למנוע מהמל"טים לבצע את משימותיהם. לאחר אחת הגיחות, כאשר בחנו מפענחי התצלומים את החומר שהושג בגיחה, הם הופתעו לראות תצלום מקרוב של מטוס מיג-21 סורי, שחלף מתחת למל"ט בדיוק כאשר מצלמתו הופעלה. התמונה היתה כה חדה, עד שאפשר היה לראות את טילי האוויר-אוויר התלויים מתחת לכנף המיג, ואפילו להבחין בקסדת הטייס. דוד עברי, שהיה אז מפקד חיל-האוויר, שלח לטייסת עותק של התמונה, עם ההקדשה: "טייס בלי עיניים מול מטוס בלי טייס".
ב-14 במאי 1981 ערך מל"ט פיירבי גיחת צילום נוספת, שהסתיימה בהצלחה רבה. גם במהלך גיחה זו הוזנקו מיגים לעבר המל"ט, אך הוא הצליח להתחמק ולשוב לשטח ישראל. לעומת זאת, אחד המיגים שהוזנק ליירט את המל"ט, לא שב לבסיסו. המטוס, מדגם מיג-21, התקרב למל"ט בניסיון להגיע לעמדת ירי ולהפילו. הטייס נכנס לסיחרור, לא הצליח להשתלט על המטוס, ונאלץ לנטוש.
כאשר שב המל"ט לישראל החליטו אנשי צוות הקרקע של טייסת המל"טים לצייר עליו סימן הפלה, כמו זה המצויר על מטוסי קרב. שלושה חודשים לאחר האירוע, קיבל מפקד הטייסת תעודת הפלה רשמית, שנרשמה לזכות טייסת המל"טים והמזל"טים כולה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 09-03-2007, 10:12
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
שיטה טובה לקביעת מחיר של מטוסים
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי yanivib3 שמתחילה ב "מעניין מה מחירו של ההרון ומה מחיר הסרצ'ר 2"

היא לפי משקל........
לא, לא צחוק.
מטוסים קלים המיוצרים בסרט נע וברמה גבוהה יכולים לרדת עד כ 200 דולר לק"ג. (ראה צירוס) קצת יותר מתוחכמים עולים לכיוון ה - 500 דולר ומעלה לק"ג. כנראה שמל"טים מחירם יותר גבוה, בגלל מערכות כפולות (אין גיבוי טייס, ולרוב האלקטרוניקה יותר מורכבת ויש גם מערכת תקשורת "כבדה")
כך שבין הסרצ'ר להרון אפשר להשוות על בסיס מחיר וההרון כנראה מחירו סביב מחיר הפרדטור ונדמה לי שיש ברשת היכן שהוא את מחיר הפרדטור. צריך לחפש.....

אבל אם ההרון שוקל מעל ל 1000 ק"ג, אולי (?) ניתן להעריך שמחירו הבסיסי סביב מיליון דולר, כמובן, ללא מטע"דים וכו'.....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 08-05-2007, 01:16
  moonjib moonjib אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.01.07
הודעות: 82
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "שיטה טובה לקביעת מחיר של מטוסים"

מצטער על ההקפצה, אבל יש לי כמה שאלות קשורות:
1. בתמונות של ההרון בויקיפדיה האנגלית יש לו מין גומחה כזאת מקדמה (נראה כמו איזה מכ"ם או משהו דומה. והוא גם יותר ארוך בעזרת בגומחה הזאת), מה שאין לשובל/מחץ הישראלי (לפי כל הסרטונים/תמונות שקיימות. אם זה בויקיפדיה, בסרטונים של חיל האוויר או ממה שנתנו פה בפורום). מישהו יכול לפרט על הנושא?, מה פשר הגבעה הזו בקידמת הכלי?
2. למה חיל האוויר לא רוכש את הגלובל הוק (RQ-4 Global Hawk)? והאם בכלל אפשר להפוך אותו לכלי התקפי (לשים עליו טילים ושאר נשקים)?
3. למה להרון קוראים גם מחץ וגם שובל (בחלק מהמקומות זה שובל, בחלק מחץ, ובחלק (בצרפת, טורקיה והודו) זה בכלל איגל=Eagle)?
4. איזה מל"ט/מזל"ט התקפי נחשב להכי טוב (מבחינת יכולת נשיאת נשק, תווך תקיפה, ושהות באוויר)?
5. האם מכל המל"טים/מזל"טים שיש לישראל, יש כאלה עם יכולות נשיאת טילים (ומערכות נשק אחרות) כמו לאמריקאים (פרדטור ודומיו)?
6. ראיתי שיש גם מסוק ללא טייס, האם יש סיכוי שהוא (או דגם אחר של מסל"ט) יכנס לשירות חיל האווויר?

מצטער על ההפצצה .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 08-05-2007, 14:55
צלמית המשתמש של Shavit69
  Shavit69 Shavit69 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.10.06
הודעות: 448
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי moonjib שמתחילה ב "מצטער על ההקפצה, אבל יש לי..."

עוד קצת פירוט בנוגע לתשובות:
2: חיל-אוויר לא רוכש את גלובאל-הוק כי הוא לא צריך אותו, וגם כי ארה"ב כנראה לא תאפשר לו.
הנה שרשור על מל"ט איתן, והסבר קצר עליו גם ב-Defense-Update, וכמובן פשוט עדיף לך פשוט להקליד "Eitan UAV" בגוגל.
חלופה שנייה של חיל-האוויר בכל הנוגע למטוסי-ביון לטווח-ארוך יכולה להיות שני מטוסי הגאלפסטרים. -ועל שני אלה הרבה יותר פשוט לחפש.
4+5: אין אפשרות לדעת איזה מל"ט התקפי נחשב לטוב ביותר, כי לפי מה שאנו יודעים, רישמית, ישראל לא מחזיקה במל"טי-תקיפה. כמובן שזה שטויות במיץ, ככל הנראה מל"ט-התקיפה של חיל-האוויר הוא Hermes 450, כינויו בחיל-האוויר הוא "זיק". שני לינקים מזדמנים עליו כאן וכאן. היה עליו גם דיון בפורום כאן.
המל"ט השני שאני יודע שנושא טילים הוא ה-Predator. אשמח אם מישהו יוכל להשכיל אותי ולהראות לי מל"ט אחר הנושא כלי-נשק.
6: בנוגע למסל"טים בצה"ל, הדבר היחידי שאני יודע בנוגע לזה הוא השרשור הזה.
הדגש על התמונה הזאת דרך-אגב:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"חלוץ איננו חי למען עצמו אלא למען אלה שיבואו אחריו".
-זאב ז'בוטינסקי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 08-05-2007, 21:04
  D&T D&T אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.07
הודעות: 24
מידע נוסף:מל"ט מזל"ט כטמ"ב.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מל"ט חדש בחיל האוויר - השובל"

בבקשה עוד מידע:
ההבדל בין מזל"ט למל"ט ומה זה כטב"מ-

מזל"ט- מטוס זעיר ללא טייס, מדובר במטוס בעל מוטות כנפיים לא גדולות במיוחד (14 מ' ופחות) לטווח קצר בנוני לא כמו מל"ט, מזל"ט משמש היום בעיקר לצילום מידי לצורך מידע/מודיעין שדה לחי"ר.
היום בדרך כלל יכול המזל"ט לעלולות לאוויר דרך מסלול קצר ואפילו ללא מסלול אלה בזריקה מהיד, ולטוס למשך זמן קצר של 8 שעות ופחות.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israeli-weapons.com/images/sub/new/casper250_main.jpg]

מל"ט- מטוס ללא טייס, מדובר במטוס בעל מוטות כנפיים גדולות של 14 מ' ויותר לטווח ארוך במיוחד, בעל מספר רב של שעות של טייסה 20-47 שעות. היום המל"ט משמש למספר דברים שגודל מאפשר לו לעשות למשל: לצלום מגובה רב של 17,000 רגל, להתחמש בזוג ט"נ או טא"א יש להוא יכול של סימון מטרות לטילים ופגיעות של נשק מונחה לייזר(טיל שיוט/JDM)
חסרון שצריך מסלול ארוך או משגר רקטי שיעלה אותו לאוויר ובכלל מל"ט יקר מאוד. מל"ט ידועים צוינו הנ"ל.

כטמ"ב- כלי טייס מחומש בנשק(לא בטוח ב100%) היום אין הגדרה מדויקת לכטמ"ב,
כטמ"ב הוא מטוס בגודל לא רב בין מזל"ט למל"ט ובראשו יש מטען חנ"מ, הוא משמש לפגיעה במטרות דוממות שצריך פגיעה של מאה אחוז במטרה, לכטמ"ב יש יכולת לשנות מסלול כמו מטוס ולכן גם יכול לפגוע במטרות נעות.
אין לו ראש נפץ גדול במיוחד (20-35 ק"ג חנ"מ).
היום אין כל כך חברות פיתוח מובילות בתחום של זה אבל בין הטובות היא ישראלית בשם E.M.I.T (כבוד).

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israeli-weapons.com/weapons/aircraft/uav/harpy/harpy_g.jpg]
HAPPY צה"ל מציין כי זה פיתוח שלIAI אבל זה של E.M.I.T (פותח שם עבר ליצור בIAI)
לא תמצאו מידע אל זה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 10-05-2007, 06:27
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי D&T שמתחילה ב "מידע נוסף:מל"ט מזל"ט כטמ"ב."

מצער שאני אומר את זה - אבל זה אוסף נדיר של שטויות.


השם המקורי לפלטפורמות בלתי מאויישות היה מב"ט - מטוס בלי טייס והראשון שבהם היה הפיירבי, שגם הוכנס לשרות ח"א תחת כינוי זה.

אאל"ט - הכלי יוצר ע"י צייקלון. כלים נוספים שהוכנסו לשרות במקביל (וזו לא סקירה היסטורית) היו השדמית (מטרה מעופפת) והתלם (תלם חכם ותלם טיפש) שהיו פתיונות מעופפים, כלים ללוחמה אלקטרונית ואפילו איסוף.

אז גם רווח המונח מל"ט - מטוס ללא טייס ובאנגלית - Drone

הדור הבא של כלים נקרא מזל"ט - כלומר מטוס זעיר ללא טייס, ששם דגש על גודל הפלטפורמה - כלומר היות המטוס זעיר. ובאנגלית - RPV - Remote Piloted Vehicle

הטרמינולוגיה השתנתה בסוף שנות ה-90 (אאל"ט) ואז דובר על כלי טייס בלתי מאויישים - UAV - Unmanned Airial Vehicle - ובמקביל - בעברית כטב"מ - כלי טייס בלתי מאוייש, שהרי הכלים הגדולים יותר שהוכנסו לשרות - כבר לא היו זעירים.

באשר להארפי - אין בינו ובין EMIT שום קשר. הפלטפורמה היא בכלל פיתוח גרמני שאומץ ע"י תע"א עוד הרבה לפני שחשבו על EMIT.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:31

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר