לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 16-05-2007, 21:19
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
עשה קורס טיס מקוצר על מטוסים קלים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Lipside שמתחילה ב "שאלה לגבי תמונה של רפול עם כנפי טיס"

נדמה לי שהוא עשה את הסולו על הפיאג'יו שהחרמנו מח"א האוגנדי.

היה טייס דאונים מצוין והחזיק בשיא ישראל לטיסת מרחק שנים רבות. נדמה לי שהשיא לא נשבר עד היום.

כשהיה קצח"ר והוצב בג'יפטליק, היה טס בימי שישי משם לרמ"ד ב-"עגור". כמעט תמיד ביקש הנחתה מבוקרת GCA ותמיד הטיס נקי ויפה.

כשהתמנה לרמטכ"ל סידר לעצמו 'קורס טיס' שהופסק אחרי שקימט בידון צוקית בהסעה. אז, ביקש לעשות הסבה (לפחות על סימולטור) בעיט ושם כבר דפק אותו הגיל.

אני לא זוכר אותו פעם אחת מטיס עם משקפים אבל יורם ז"ל הרכיב עדשות מגע וטס עמן תמיד. בשבתות, כשיורם התאמן על גלשן אוויר מראש הר תבור, אבא רפול היה אוסף אותו ממטע המלונים של דבוריה, אחרי נחיתה ומסיע אותו למעלה.

כשרפול השתחרר הוא ביקש תפקיד אחד במילואים - להיות טייס פשוט בטייסת הקלה. היה מתייצב לתפקידי טייס סיור בלי חכמות.

איש יקר וחבל שהלך...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 17-05-2007, 07:25
  משתמש זכר kufxh kufxh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
טסתי איתו
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "עשה קורס טיס מקוצר על מטוסים קלים"

במהלך שרותי המילואים שלי השתתפתי בסיורים מעל לים במטוס עגור ויצא לי לטוס עם רפול יותר מפעם אחת. כל טיסה בסביבות שעתיים, 4 אנשים היושבים במטוס כמו ברנו 4, צפוף ועמוס בציוד. רפול עשה מילואים כטייס רגיל בטייסת (אם כי אני חושב שבתדירות נמוכה יותר). זו היתה חוויה, הוא היה קפדן ורציני ביותר בכל הנוגע לעיניני תפעול המטוס ונהלים שונים; לפני טיסה, במהלכה ולאחר נחיתה. בביצוע המשימה הוא הרשה לעצמו החלטות מקומיות וגם "עיגל פינות" פה ושם אבל, לצד המחמיר של העניין (גבולות גיזרה למשל). מעל לכל הוא היה חביב ביותר (למרות שנראה זעוף פנים ורציני) וניהל איתי ובן זוגי לתפקיד שיחות שונות ושיתף את טייס המשנה (בדרך כלל איש קבע, סגן-סרן) בכל פעולת הטסה בצורה פתוחה וחברית על אף דרגותיו והמעמד שלו כרמטכ"ל לשעבר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 19-05-2007, 08:08
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
אתה בטוח?
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי primo שמתחילה ב "לאו דוקא בכירים"

כשרפול היה שר החקלאות הייתה לו לשכה גם בת"א ואם יצא - הייתי קופץ לשם.
כשרפול היה מדבר על עובד לדז'ינסקי ז"ל כמעט יכולתי להרגיש דמעות בגרונו. הוא היה הרבה יותר רגשן ממה שהתיר לדמות הציבורית שלו להשתקף. לדעתו, עובד לדז'ינסקי היה אולי החייל האמיץ ביותר
שהכיר, בקליבר של מאיר הר-ציון. רפול היה קשור מאד לכפר ביל"ו; כפרו של עובד, כי כלתו - אופיר, הייתה בת הכפר (ובתו של זוריק לב ז"ל).
עובד לדז'ינסקי היה סג"מ כשנהרג והועלה לדרגת סגן אחרי מותו. קצת קשה לי להבין איך עשה קורס טייס כצ'ופר בדרגתו. לו עבר קורס כזה, רפול היה מדבר על זה.
לדעתי אתה מתבלבל בינו לבין עוד שני אנשים מהמחזור שלו בכפר ביל"ו שהיו טייסים: אהוד דולינסקי (שנהרג בתאונת טיסה עוד לפני מבצע קדש) וזוריק לב (שנהרג במלחמת יום הכיפורים).
אבל אם אתה צודק - זה חדש ומעניין מאד.
לרשימת הקצינים שעברו קורס כזה יש להוסיף גם את האלוף חיים הרצוג.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 19-05-2007, 08:20
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
אני יכול להוסיף כמעט כלום
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "[QUOTE=knight1]נדמה לי שהוא..."

הנושא עלה באחד מאינסוף ימי עיון שת"פ וחוסר יכולתם של 'ירוקים' להוליך מטוס ממעגל המתנה למטרה נקודתית שמתבררת כטנק בודד עליו צריך לזרוק בומבה של 360 קילו. אז עוד לא היו אמצע איכון שיש היום.
כשכולם מדברים עולים רעיונות ואחת ההצעות הייתה להטיס למטווח כל חניך בקורס מג"דים כדי שיראה מה רואים מהגובה, קצב חליפה, בעיות זיהוי ושווי המטרה.
אחד הנימוקים היה הקורס "ק" שעשו לבכירים ועלתה הסוגייה אם זה נעשה כדי שיבינו טוב יותר את בעיתיות סיוע-קרוב מנקודת מבטו של הטייס או שרצו שיהיה להם תפקיד ממשי. מי שהתנגד לנושא העסקתם של קצינים בכירים בתפקידי טייסים הסביר שלא הייתה כוונה כזו כי עשו להם קורס על מטוסים לא סטנדרטים בחייל - הפיאג'יו. הוא אמר שהיו ארבעה מטוסים כאלה שהחרימו מהאוגנדים בגלל איזה חוב כספי. זה כל מה שאני יודע וגם העומק אליו נכנסו.
רפול עשה מסלול קצת שונה כי עד כמה שאני זוכר הוא היה היחיד שטס ברצינות גם כשהיה קצח"ר, עוד לפני הרמטכ"לות וכמו שכתבתי והוסיפו אחרים, הוא לא רצה לבלבל את המוח לרמט"כלים צעירים בזמן מלחמה והעדיף להיות טייס 'זוטר' בטייסת הסיור.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:58

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר