לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 04-01-2008, 13:12
  admbrowning admbrowning אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.01.08
הודעות: 2
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "רישיון\הגדר טייס אזרחי. הכל באשכול זה, לא לפתוח אשכולות חדשים."

שלום לכולם,

שמי אדם ואני בן 25 משוחרר לאחר תפקיד מ"פ בצבא.

לאחר תקופה של כמה שנים טובות החלטתי להיכנס לתחום התעופה האזרחי. תחום זה עניין אותי מילדותי וזה עבר גם במשפחה - סבי היה טייס אמי הייתה בקרית ועכשיו נותר רק לי להיכנס לסיפור.

העניין הוא שאיני יודע איפה להתחיל ולא במובן של ביה"ס לטיסה וכו' אלה בהבנה בלהוציא רשיון שמתאים לתעופה בישראל.

אני מתכנן ללמוד בארה"ב ולהוציא שם את כל דרגות הרשיון, הבעיה היא האם רשיונות אלה תקפים בשביל להיות מועסק גם בארץ ע"י חברות ישראליות כמו אלעל ארקיע וכו'.

בוסף אשמח אם תעזרו לי לבחור את ביה"ס שאכן יתן לי את הכי הרבה שעות טיסה רב מנועי שאני צריך בשביל להתקבל לעבודה בארץ.
כמובן שדברים אלה נראים רחוקים אבל חובה לעשות תכנון מקים יסודי ע"מ לא להתקע בדרך.
אשמח לכל עזרה, הצעה וסיפורים אישיים.

תודה שוב, אדם
חזרה לפורום
  #8  
ישן 05-01-2008, 16:50
  ido0087 ido0087 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.06.07
הודעות: 199
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי admbrowning שמתחילה ב "שלום לכולם, שמי אדם ואני בן..."

אם אתה רוצה לעבוד בחברת תעופה בארץ ואתה לא יוצא חיל האוויר כטייס- הדרך היחידה היא הגירה לכמה שנים טובות מהמדינה.
אני כרגע בצבא, נפלתי לאחר כמה חודשים מקורס טיס, ואני מתכנן את העתיד כבר מעכשיו.
בארץ תחום התעופה מפגר שנות אור משאר העולם, ולכן האפשרות היחידה היא להגר לכמה שנים, ולחזור עם ניסיון של כמה אלפי שעות טיסה, ולנסות להתקבל לחברת תעופה כאן בארץ. בגלל שהעדיפות כאן בארץ היא לטייסים יוצאי חיל האוויר, הסבירות היא נמוכה, אבל אפשרית.
אני מתכנן לעשות את כל הרשיונות- פרטי, הגדר מכשירים, מסחרי, מדריך טיסה, וכל השאר- ואז לעבוד כמדריך בבית ספר לטיסה בצפון אמריקה, לצבור שעות, ולנסות להתקבל שם לחברת תעופה רג'יונל (איזורית).
הבעיה כאן היא אשרת העבודה, כי אין לי אזרחות אמריקאית. צריך להקדיש לנושא הזה הרבה מחשבה.
אחרי כמה שנים של עבודה בחברת תעופה בחו"ל אני מתכוון לחזור לארץ ולנסות להתקבל לחברת תעופה.
זה מסלול קשה, אבל אפשרי. הכי חשוב זה לא להישבר באמצע.
יש אפשרות של לימודים באקדמית תעופה, כדוגמה האקדמיה של DELTA CONNECTION שממוקמת בפלורידה. אבל העלות היא יקרה- כ70 אלף דולר. במהלך הלימודים אתה עושה תואר ראשון, צובר מאות שעות טיסה איכותיות. הלימודים שם ברמה גבוהה מאוד ואינטנסיבית ויש מבחני קבלה. הפריבילגיה של מי שלומד באקדמיה היא שאחרי הלימודים שולחים אותך לראיונות בחברות תעופה שונות, וזה מקצר את הדרך בהרבה. אמנם הדרך יקרה בהרבה אבל גם יותר קצרה. ועוד בונוס זה שברגע שאתה בוגר אקדמיה אתה יכול לעבוד בחברת תעופה עם ויזת סטודנט בלבד.
אני ירדתי מנושא האקדמיה, אין לי את הממון הרב, ולדעתי אפשר לעשות את אותו המסלול עצמאית.
בארץ לימוד הטיסה והוצאת הרשיונות הם פי 2 מהמחירים בארצות הברית. לא נראה לי שיש כאן מקום ללבטים.
כפי שאתה רואה זאת לא דרך קלה, אבל בהחלט אפשרית. במידה ואתה מוצא עבודה בארצות הברית, זה יכול להקל עליך רבות. בד"כ הבית ספר מסבסד עלויות מגורים, ואתה צריך לשלם רק כ15-20 דולר ליום.. להלן בית ספר לטיסה ישראלי שממוקם בוושינגטון, מומלץ בחום
www.fly-wfc.com
בשנים הקרובות צפוי מחסור בטייסים, כך שאם יש באמתחתך רק כ700 שעות אתה יכול כבר לעבוד שם בחברת תעופה, אפשר לראות היום הרבה חברה צעירים בני 23-24 עובדים כטייסים בחברות עם מעט יחסית שעות טיסה.
הנה סיפור של ישראלי שעשה את כל הדרך ועובד כרגע בחברת תעופה בחו"ל.
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/m...=344&sc=0&ssc=0
אם יהיו לך שאלות, אתה מוזמן לשאול.

נערך לאחרונה ע"י ido0087 בתאריך 05-01-2008 בשעה 16:55.
חזרה לפורום
  #9  
ישן 06-01-2008, 19:43
  admbrowning admbrowning אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.01.08
הודעות: 2
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ido0087 שמתחילה ב "אם אתה רוצה לעבוד בחברת תעופה..."

קודם כל עידו, תודה רבה.

אז ככה, כמו שכתבת על שלב ההגירה לחו"ל זה דבר ברור שחייבים לעשות.
עשיתי סקר שוק גדול של בתי ספר לתעופה ואקדמיות בחו"ל ועדיין לא החלטתי לאן.
אישית יש לי אזרחות כפולה בריטית וישראלית, הבעיה שבתי הספר לתעופה באנגליה פי 1.5 יותר יקרים מאלה בישראל או בארה"ב - מחירים "מטורפים".

אין ספק שבהיבט הכלכלי צריך לחסוך מלא - עובדה הייתי 3 שנים בקבע, עכשיו אני עובד בשתי עבודות ואין לי זמן לחיות בכלל, אבל בחזרה לנושא.
מתחקיר קצר גיליתי שרשיון הטייס ATPL שמוציאים בארה"ב לא תקף בישראל וצריך לעשות הסבה בארץ
נתון זה מאוד חשוב ויכול להשפיע מאוד - כדי לא להגיע למצב של לעשות קורסים ואפילו מבחנים כפולים.
אותי מעניין אם יש בתי ספר שפועלים תחת בתיאום עם ICAO ואם אפשר לחסוך את ההסבה בארץ מראש.

הפתעתה אותי כשאמרת שבDELTA מוציאים גם תואר ראשון, אני לא בטוח לגבי זה, יש שם נקודות סטודנטים (סוג של פטור מקורסים מסויימים אם אתה בוחר לעשות תואר ראשון במכללה שעובדת יחד עם אותו אקדמיה).

שאלה נוספת היא, האם שעות טיסה שצוברים בתור מדריך טיסה חד מנועי / דו מנועי נחשבות כשעות טיסה כקברניט למרות שטסים עם חניכים אחרת - כל השעות טיסה שעושים כמדריכים לא שווים בכלל
מבחינת תנאי קבלה לחברות תעופה.

שוב תודה ואשמח לשמוע עוד סיפורים אופטימים ודגשים

אדם
חזרה לפורום
  #10  
ישן 11-01-2008, 14:27
  ido0087 ido0087 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.06.07
הודעות: 199
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי admbrowning שמתחילה ב "קודם כל עידו, תודה רבה. אז..."

נתחיל מהסוף. בקשר להסבה לארץ- אין לך מה לחשוב על זה בכלל לפני שעבדת בחברת תעופה רצינית בחול כמה שנים טובות וצברת אלפי שעות טיסה.
בקשר לשעות טיסה- שעות טיסה כמדריך נחשבות כPIC (שעות מפקד). אז אפשר לצבור שעות בתור מדריך טיסה.
הבעיה כאן היא אשרת העבודה, למי שאין אזרחות אמריקאית נמצא בבעיה.
אתה יכול לעשות את כל הרשיונות ולהגיע לדרגת מדריך טיסה, אבל מה הלאה? לצערי בכל הקשור לויזות ואשרות עבודה הידע שלי שואף לאפס. אם הבנתי נכון, מקום עבודה שרוצה אותך, יכול להוציא בשבילך אשרת עבודה. אבל זה בהנחה שהוא עשה מכרז גלוי לציבור (כגון מודעה בעיתון) לעבודה הנדרשת.
אז הבעיה הכי גדולה כמו שאמרתי היא ניירת. חשבתי על קנדה, ששם האפשרויות הרבה יותר פתוחות ויותר קל לקבל אשרות עבודה.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 14-01-2008, 14:06
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
אהלן חברה,
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי ido0087 שמתחילה ב "מה שכן יש בתי ספר לטיסה עם..."

נעשה קצת סדר בדברים,
קודם כל הכל עניין של היצע וביקוש והכי חשוב, טיימינג נכון. להיות במקום הנכון, בזמן הנכון עם הרשיונות הנכונים.
אנסה להבהיר מעט נקודות מההתכתבות של החברים עידו ואדם,
1. ויזת J1 תהיה טובה לתקופה קצרה לאחר תום הלימודים, לפי מיטב ידיעתי, לא ניתן להאריך את תוקפה.
2. בארה"ב חוסר של כ-8000 טייסים, מי שבאמת משימתי יוכל למצוא את החברה שתוציא עבורו את האישורים הנדרשים. במצב של היום, יש היצע אדיר של משרות ואין דורשים ולכן מישהו עם רשיון מסחרי + מולטי ומשהו בסביבות ה-600 שעות יכול למצוא את עצמו בקלות במושב שמאל מתפקד כקצין ראשון.
3. ההסבה לארץ לא כרוכה בצבירת מיליון שעות טיסה, כל מה שצריך זה רשיון של מדינה חברה ב -ICAO
ובדיקה מוקדמת מול מנהל התעופה בארץ.
4. שעות טיסה כמדריך טיסה נחשבות כשעות מפקד היות והחניך שלא מחזיק ברשיון טיס לא יכול להחשב
טייס מפקד, והרי צריך שמישהו יפקד על הטיסה ???? שעות טיסה שנצברות תוך כדי הדרכה הן השעות הטובות והאיכותיות ביותר. וידוי אישי שלי , ברגע שהתחלתי להדריך, רק אז הבנתי כמה עוד יש ללמוד.
5. כל רשיון טיס שמוציאים בחו"ל יכול להיות מוכר בארץ אם הרשיון הוצא במדינה החברה בארגון ה-ICAO ומחזיק הרשיון עמד בדרישות הרלוונטיות של מנהל התעופה הישראלי. או כמו המשפט האהוב עלי שמצוטט מתוך חוקת האויר הישראלית : בכפוף לשיקול דעתו של .........
6. רשיון ATP דרוש במידה ומישהו מעוניין להיות קברניט, ע"מ לשמש כקצין ראשון גם רשיון מסחרי מספיק בהחלט.
אתם מוזמנים ליצור עימי קשר במידה ויתעוררו עוד שאלות.
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com

חזרה לפורום
  #13  
ישן 14-01-2008, 14:28
  ido0087 ido0087 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.06.07
הודעות: 199
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "אהלן חברה,"

אהלן ערן,
יש לי שאלה בקשר לאפקטיביות של הProffessional Program שמציעות אקדמיות ובתי ספר שונים.
התענינתי בבית ספר של פיניקס, בדיייטונה ביץ' בפלורידה
pea.com
הם מציעים תוכנית כוללת, ולבסוף מוציאים בשבילך ויזת J1 שתקפה לשנתיים, ואתה יכול לשמש כמדריך בבית הספר ולצבור שעות.
אם היה לי אזרחות אמריקאית, הייתי עושה הכל PART61, אחד אחרי השני וללא תוכניות יקרות. אבל מכיוון שאין לי, הבית ספר של פיניקס מיועד גם לטייסים (לעתיד) בינלאומיים, ויש באתר דגשים על כך.
מה שכן גם ראיתי את ההשמה של הטייסים שלמדו אצלם, בחברות תעופה ברחבי העולם- נראה מרשים. (יש גם נציגות לאלעל).
אז מה אתה אומר על האפשרות ללכת ללמוד בתוכנית כזאת? האם זה בזבוז כסף? שוב, אין לי אזרחות אמריקאית, והבית ספר משמש כמעין מסגרת ומסדרים לך את ויזת עבודה לתקופה של שנתיים, ומאפשרים לך להתשתלב כמדריך טיסה ולצבור שעות.
אשמח לשמוע את דעתך בנושא.
חזרה לפורום
  #14  
ישן 14-01-2008, 16:17
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
שלום עידו,
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ido0087 שמתחילה ב "אהלן ערן, יש לי שאלה בקשר..."

יש לי חבר טוב שעשה שם את רשיון הדו-מנועי שלו. ולא זכור לי שהוא הדריך שם. הוא החל תהליך שנקרא SPONSERSHIP בתהליך זה מעסיק אמריקאי חייב להוכיח שהוא לא יכול למצוא מישהו מקומי שיבצע את העבודה ונכון ציינת באחת ההודעות הקודמות שהמעסיק חייב לפרסם מודעה בעיתון ולהראות שבאמת ניסה להשיג מישהו מקומי. בכל אופן, אותו חבר, החל את התהליך לפני ספטמבר 2001 ואם אני לא טועה, בשנת 2004 קיבל את אישור העבודה והחל לעבוד אצל אותו מעביד. לפני כשנה התקבל לעבודה בחברת תעופה בארה"ב.
לגבי דעתי על האקדמיות, מצד אחד, אם יש לך את הכסף, לך על זה. זה נראה טוב בקורות החיים. מצד שני, אם צריכים טייסים ואתה עומד בדרישות, אין סיבה שלא יקחו אותך. ההבדל בן PART 61 לבן PART 141 הוא שב-141 יש המון GROUND SCHOOL - לימודי קרקע. ואתה לומד לפי תוכנית לימודים מאושרת ע"י ה-FAA (מנהל התעופה האמריקאי) הקורס מחולק לשלבים, ובכל סוף שלב אתה עובר מבחן עם בוחן פנימי של בית הספר. במידה ועברת, אתה ממשיךלשלב הבא ובמידה ולא, אתה ממשיך להתאמן עם המדריך על אותם נקודות חלשות שבהן אתה פחות שולט. ב-PART 61 אני יכול להדריך אותך באיזה אופן שנראה לי, לפי סדר מסוים (סילבוס) ולהגיש אותך למבחן מעשי ברגע שאתה מוכן. (הכוונה למבחן רשמי שבסופו אתה מקבל רשיון). היתרון הוא שלפעמים תרגיל מסוים קולטים ומבינים רק בשלב מאוחר יותר או שמבצעים תרגיל אחר. מבחינת שעות הטיסה, ב-61 המינימום הוא 40 שעות, וב-141 אם איני טועה, 35. ויש גם דרישה מופחתת לשעות לרשיון המסחרי.
היתרון שיהיה לך הוא שתוכל לעבוד שנתיים כמדריך ולצבור נסיון, ומה קורה אחרי שנתיים ?
יש לבדוק עלויות כוללות אקדמיות מול בתי ספר שלא עובדים לפי PART 141. גם מבחינת זמנים,
אני הפכתי חניך לטייס מרושיין אחרי שלושה שבועות חלק אחרי חודש, באקדמיות זה לוקח טיפהל'ה יותר זמן.
אשמח לענות לשאלות נוספות.
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com


נערך לאחרונה ע"י GS650GT בתאריך 14-01-2008 בשעה 16:22.
חזרה לפורום
  #15  
ישן 14-01-2008, 17:12
  a_m_i_a_d a_m_i_a_d אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.01.04
הודעות: 47
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "רישיון\הגדר טייס אזרחי. הכל באשכול זה, לא לפתוח אשכולות חדשים."

שלום רב,
אני חייל בשנה האחרונה לשרותי.
את השירות התחלתי בקורס הטיס ויש לי את הניסיון שנצבר בצ'קים...
(+ דו"ח 18 שעות טיסה שקיבלתי מהצבא ומאושר על ידי המנהל)

אני מברר מידע על השלמת השעות והוצאת רישיון פרטי באזור לוס אנג'לס...
לכן אשמח לקבל פרטים מכל המדריכים הפעילים פה באתר כאשר הדרישות היחידות הן המיקום (סביבת לוס אנג'לס) והקבלה של שעות הטיסה שיש לי כבר (חסכון עצום עבורי מן הסתם)

תתכן אפשרות שאני אמשיך להסמכת מכשירים ולכן אני אשמח לקבל פרטים גם על כך...
כמו כן כל זריקת אור על ויזות לארה"ב (שמעתי שמועה שבקרוב בעלי דרכונים אירופאיים יוכלו להכנס לארה"ב ללא ויזה) תתקבל בברכה...

בתודה מראש,
עמיעד

0523234560
amiadsoto@gmail.com

נערך לאחרונה ע"י a_m_i_a_d בתאריך 14-01-2008 בשעה 17:13. סיבה: הוספת פרטי יצירת קשר
חזרה לפורום
  #28  
ישן 03-05-2008, 00:41
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
הגדרות
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי אור... שמתחילה ב "אם מישהו יכול לעשות קצת..."

טייס מפקד - הסמכות העליונה במטוס בכל הקשור לקבלת החלטות.
קצין ראשון - יש מטוסים שדורשים יותר מטייס אחד ע"מ לתפעל אותם, ולכן יש את הקברניט שהוא
הטייס מפקד שמקבל את כל ההחלטות, ואת הקצין הראשון שנטל העבודה מתחלק בינהם. כמובן שהקצין הראשון מן הסתם יבצע את המטלות הפחות נוחות כגון, הליכה סביב מסביב למטוס לפני טיסה, טיפול בקשר וכדומה. רשיון ה-ALTP מאפשר לשמש כקברניט בנתיבי אויר בטיסות בינלאומיות. קצין ראשון יכול לטוס גם עם רשיון טיס מסחרי. וע"מ לעבוד בתחום יש צורך ברשיון טיס מסחרי, כמה שיותר שעות טיסה בכלל, ושעות טיסה על מטוס דו מנועי בפרט.
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com

חזרה לפורום
  #29  
ישן 26-05-2008, 14:38
צלמית המשתמש של sharonbh
  sharonbh sharonbh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.08
הודעות: 65
קריירת טיס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "רישיון\הגדר טייס אזרחי. הכל באשכול זה, לא לפתוח אשכולות חדשים."

שלום לחברי הפורום,

שמי שרון ואני הייתי חניך ומדריך בפניקס איסט ואשמח לתתפרטים על לימוד טייס בארה"ב בכלל ובפניקס בפרט.

כמו רבים מכם, גם אני רציתי להיות טייס מגיל צעיר. מכיווןזה לא הסתדר בחיל האויר הכיוון היה השוק האזרחי.

בשנת 2003 הוצאתי את רשיון הטיס הפרטי שלי. מכיווןשאפשרויות התעופה בארץ לא רבות, החלטתי לחפש אלטרנטיבות בחו"ל. אוסטרליה ואירופההיו יקרות מדי ולכן התמקדתי בארה"ב.

כיום פועלים בארה"ב עשרות רבות של בתי ספר לטיס אולם לארבים מהם מוסמכים להתעסק עם סטודנטים זרים כמונו.

מבין אלה שכן רשאים להנפיק ויזה לזרים אפשר למצוא את פניקסאיסט, האקדמיה של דלתה ועוד כמה בתי ספר שרובם נמצאים במדינת פלורידה. לאקדמיה שלדלתה יש שם מכובד יותר אבל גם יקר ללמוד שם כמעט פי 2 מפניקס איסט.

הויזה אותה תקבלו נקראת J-1 והיא תקפה לשנתיים ללא אפשרותהארכה. בתקופת זמן זו תנתן לכם האפשרות להוציא את רשיונות הטיס מפרטי ועד למדריךטיסה וביתרת הזמן שנותרה לויזה תוכלו לעבוד כמדריכי טיסה בבית הספר ולצבור שעותמדריך שנספרות גם כשעות מפקד.

לרוב לוקח לחניך שמתחיל מפרטי ועד מדריך כשנה עד שנה וחצילהוציא את כל הרשיונות ומשהו כמו 180 - 240 שעות טיסה. מכיוון שלי כבר היה רשיוןטיס פרטי מהארץ, לקח לי 10 חודשים לסיים ובשנה וקצת שנותרה לי הדרכתי בפניקס וצברתילא מעט שעות (1,600 שעות הדרכה למי שממש מתעניין..).

העלויות של כל זה הן: 60,000$ לרשיונות, 3,000$ הוצאותראשוניות לאחר שהגעתם לארה"ב - רכב, ריהוט בסיסי לדירה שתשכרו וכו', 1,000$ מחייהחודשית לפחות לכל התקופה שלכם כחניכים (אסור בשום פנים ואופן לעבוד בתקופה זו - נתפסתם,תעופו חזרה לארץ) ועוד כמה חודשים כמדריך - עד שתצליחו לבנות לכם מוניטיןויהיו לכם מספיק חניכים שיכניסו לכם כסף למחייה החודשית.

נכון שבפרסומים של בתי הספר מופיעים מחיר נמוכים בהרבה אבל צריך לקחת בחשבון שאלו מחירים לשעות מינימום ותאמינו לי שגם אם ציפור תנסה להוציא את הרשיונות הנ"ל – גם היא תצטרך לקחת שעות נוספות. לכן מומלץ להוסיף לפחות 30-35% למחיר שמופיע בפרסומים השונים

עם סיום ויזת ה J-1 תהיינה לכם מספר אופציות – אם הצלחתם לצבור מספיק שעות טיסה, לחזור לארץ ולנסות להתקבל לחברת תעופה. במידה ולא צברתם מספיק שעות תוכלו ללכת לסין – שם יש מחסור במדריכי טיסה והם גם יסדרו לכם אישור עבודה ומשכורת של כ – 2,200$ לחודש.

אופציה נוספת היא להרשם לאוניברסיטת אמברי רידל למדעי התעופה לתואר ראשון. מלבד ההעשרה שתקבלו בכל מה שקשור לתעופה תקבלו גם אישור עבודה סטודנטיאלי לשנתיים ובמסגרתו תוכלו להמשיך לעבוד כמדריכי טיסה או לנסות להתקבל לחברת תעופה בארה"ב – תלוי כמובן באם יש מחסור בטייסים בארה"ב.

הלימודים באוניבסיטה בנויים מסמסטר של חודשיים כשכל 4 סמסטרים יש סמסטר חופש אחד (8 חודשי לימודים וחודשיים חופש). כל סמטר בנוי משני קורסי ערב בני יום בשבוע – ככה שלומדים יומיים בשבוע וכל שאר הזמן פנוי.

העלות של הלימודים היא נכון להיום 670$ לקורס או 1340$ לסמסטר.

את הבקשה לאישור עבודה ניתן להגיש רק עם התחלת הלימודים, כלומר אחרי שישבתם בכיתה לפחות פעם אחת, והיא עולה 380$ וצריך לחדש את הבקשה אחת לשנה.זמן ההמתנה לאישור עבודה הוא בין חודש לשלושה חודשים שבהם כמובן אסור לעבוד.

אני חיכיתי 3 חודשים לאישור ואחר שקבלתי אותו הצלחתי להתקבל לחברת תעופה אמריקאית שעושה טיסות פנים (מה שנקרא בארה"ב Regional Airline) ואני מטיס את ה- ERJ-145 שהוא מטוס סילון של 50 מושבים. למזלי הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון ושנה לאחר שהתחלתי לעבוד נוצר בחברה מחסור בקפטנים וזימנו אותי לקורס קפטנים. כיום אני קפטן כבר 3 חודשים ולרשותי כמעט 200 שעות מפקד על מטוס סילון שהן הדובדבן שבקצפת של שעות טיסה.

לכאורה התהליך נראה יקר וארוך – והוא אכן כזה. חברים שטסים איתי שילמו למעלה מ- 100,000$ באקדמיה של דלתה.

אולם, צריך לזכור שלחלומות אין מחיר. כמו כן מפרסומים שונים, ובמידה ומחירי הדלק לא ישנו את פני התעופה, יהיה בשנים הקרובות מחסור בטייסים (בין היתר כי התהליך להיות טייס יקר וארוך ורבים מוותרים על החלום).



אשמח לענות על שאלות



אני מצרף "תמונת מוטיבציה" שלי ושל הצעצוע שלי...



שרון
חזרה לפורום
  #38  
ישן 28-08-2008, 19:33
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
לא ענית לשאלה
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי alonmore28 שמתחילה ב "מפני שהצבא מעדיף ללמד את..."

מה שנכתב היה חד-משמעי, כאילו קיימת החלטה עקרונית כזו או נוהל שכזה, ש"מחליט" שאדם שהגיע לקורס טיס עם רשיון אזרחי - יודח.

אני שאלתי על מה מבוססת הקביעה הזו.

לא שאלתי אם זה הגיוני. יש טיעונים לכאן ולכאן. אנשים מודחים על ימין ועל שמאל, במיוחד בחודשים הראשונים, וייתכן שביניהם יש כאלו שצברו כמה שעות על צסנה. האם זה אומר (והנה הציטוט שוב) ש-"מועמד לקורס טיס צבאי שמחזיק רשיון טיס אזרחי, כמעט ודאי שיודח עקב כך".
מה גם, שבתשובה שלך יש כ"כ הרבה הנחות שגויות ודעות קדומות, שחבל להשחית מילים לריק... (דוגמאות? "פלצנים שלמדו טיס", "לעשות המון טעויות"...)
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #46  
ישן 05-11-2008, 10:39
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
הסבת רשיון ישראלי לארה"ב.
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי CoPilot שמתחילה ב "שאלה בקשר להסבת רישיון. נניח..."




עליך לשלוח למנהל התעופה האמריקאי טופס ובו הפרטים שלך ובנוסף, צילום של רשיון והתעודה הרפואית. בטופס אותו אתם ממלאים, יש לרשום באיזה ממשרדי ה FAA האזוריים תרצה לאסוף את רשיונך. תהליך האימות לוקח מעט זמן (כחודשיים)
מצורפים 2 קישורים לאתר של מנהל התעופה בארה"ב , הראשון עם הוראות וכללים כיצד יש לבצע את ההליך, השני עם טופס שיש לשלוח.

1. http://www.faa.gov/licenses_certifi...e_verification/
2. http://www.faa.gov/licenses_certifi...verify61-75.pdf

לאחר שהטפסים נשלחו, יש ליצור קשר עם מדור הרישוי ולבקש טופס אגרה לאישור מסמכים.
יש לשלם את האגרה ולשלוח בפקס חזרה למדור.
בד"כ העיכוב במתן הרשיון הוא לא במנהל התעופה האמריקאי, אלא במנהל התעופה הישראלי.
לכן, אם כעבור כחודש - חודש וחצי אינך מקבל את הרשיון, פנה למחלקת רישוי צוותי אויר במנהל התעופה האזרחי בנתב"ג ובקש לוודא שנשלח הפקס מהמנהל ל FAA עם וידוא הפרטים שלך.
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com

חזרה לפורום
  #47  
ישן 03-12-2009, 01:01
  netsha netsha אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.12.09
הודעות: 1
שאלות לגבי רשיון טייס ספציפי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "רישיון\הגדר טייס אזרחי. הכל באשכול זה, לא לפתוח אשכולות חדשים."

אהלן
שמי נתנאל ואני משתחרר מהצבא בקרוב. הטייס הוא חלום עבורי ואני נמצא לפני תקופה בה יהיה עליי לבצע החלטות לגבי אם שווה להיכנס לתחום מבחינה כספית ומבחינת זמן.

בשונה מחלקכם, אני רואה את הטייס אצלי יותר בתור ספורט ופחות כמקצוע. חלומי הוא להיות טייס אווירובטיקה ופעלולים. עכשיו השאלה הגדולה שאני רוצה לשאול היא האם בכלל קיימת האפשרות ללמוד טיסה אווירובטית? האם היא אפשרית רק ליוצאי חיילות אוויר בתור טייסי קרב (כי מדובר בשעות טיסה רבות ואימונים מיוחדים שכדאי שיהיה גוף שעומד מאחוריך כלכלית כמו הצבא)?

* האם קיימת אפשרות כזו מבלי להיות טייס קרב בעברך?
* כמה זמן ייקח ה"מסלול" להפך להיות טייס פעלולים וכמה יעלה? איך עושים זאת?

אני בעל אזרחות אמריקאית וארופאית ודובר אנגלית וצרפתית שותף כך שלימודים בחו"ל לא מהווים בעיה.
אשמח לכל התייחסות ולקבלת טיפים באופן כללי בנושא
תודה רבה נתנאל
חזרה לפורום
  #48  
ישן 24-12-2009, 00:42
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
שלום נתנאל,
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי netsha שמתחילה ב "שאלות לגבי רשיון טייס ספציפי"

קיימת אפשרות הן בארה"ב והן באירופה ללמוד טיסה ואירובטית, לאו דווקא ליוצאי חיל האויר.
נכון שמדובר בסכום כסף לא קטן (כמו כל דבר בתעופה...) אך קח בחשבון שהטיסות אינן ארוכות, להערכתי
כל טיסה תקח בסביבות 15 עד 20 דקות עד שתפתח סיבולת בהתאם לאופי התרגילים. אני לא יודע לאמוד
את פרק הזמן הכללי לקורס אך כמובן שהרמוניה טובה בינך לבן המדריך יחד עם שילוב של מזג אויר טוב יכול רק להועיל.
פרטים נוספים תוכל למצוא באתר : http://www.flyingsafaris.aero תחת הלשונית אוירובטיקה.
בנוסף, לא תוכל לטוס אוירובטיקה סולו מבלי שתחזיק בלפחות רשיון טיס פרטי.
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com

חזרה לפורום
  #50  
ישן 04-03-2010, 13:27
  hatayas2311 hatayas2311 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.03.10
הודעות: 4
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי GS650GT שמתחילה ב "הרשמה מקדימה לקורסי טיס בארה"ב."

יש לי כמה שאלות בנושא רישיון טיס הבינלאומי ATLP.



בכל אופן אני רוצה לציין את נתוני האישים שתהא לכם מעט אינדיקציה לגבי.
שמי רון אני יוצא יחידה מובחרת בצבא שלקראת שחרור שקרב ובא.
אני לא יודע אם יש קשר בנושא או לא אך ראוי לציין שהייתי תלמיד ממוצא,מתמטיקה 3 יחידות שסיימתי בציון זוועתי ושאר המקצועות ציונים סבירים בהחלט.
אנגלית טובה + יש לי בסך הכל.
בכל אופן אני מעוניין להיות טייס בחברת תעופה ויש לי העדפה רצינית שזו תהיה חברה בארץ כמו אלעל או ארקיע(העדפה כמובן לאלעל),אני יודע שדרך ארוכה בפני אני בדקתי את הנושא רבות ואני מודע לההעדפה לטייסים יוצאי חיל האוויר ובכל זאת אני מקפיד לשמור על אופטימיות ומורל גבוה.

כמה שאלות יש לי,
נניח ואני רוצה ללמוד בארה"ב וניקח את כל ההוצאות הכרוכות ואפילו נגדיל מעט ראש,כמה כל ההוצאות הכוללות יעלו לי,כולל שהות במדינה וכל מה שמסביב.
אם יש לי אזרחות אירופאית עדיף לי ללמוד באירופה?
ובאמת האם הנתונים של ההשכלה הבסיסית של 12 שנות ותעודת בגרות ממוצעת(22-24 יחידות)לימוד מספיקה לי על מנת להתקבל למשרות גבוהות שכאלו?

בתודה מראש,
רון.

נערך לאחרונה ע"י hatayas2311 בתאריך 04-03-2010 בשעה 13:33.
חזרה לפורום
  #51  
ישן 12-03-2010, 03:05
צלמית המשתמש של B669
  B669 B669 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.06.07
הודעות: 209
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי hatayas2311 שמתחילה ב "יש לי כמה שאלות בנושא רישיון..."

אני נמצא במצב דומה לשלך.

כרגע מתכנן ללמוד בארה"ב בביה"ס לטיסה שנמצא בוושינגטון.
סה"כ העלויות שאני חישבתי כולל מגורים, מחיה, טיסות וכמובן כל התשלומים מסביב ושעות הטיסה נאמד בכ- 50,000$ . אני התייחסתי להוצאת 4 רשיונות: פרטי, הגדר מכשירים, מסחרי והדרכה. סה"כ 250 שעות. תקופה של 8 חודשים בערך בסה"כ- 600$ בחודש עבור מגורים.

כמובן שזו רק הערכה שלי. יש אנשים שיצטרכו להשקיע יותר כסף ויש כאלה שפחות. הכל תלוי כמובן ברמת הטיסה/ קצת ההתקדמות/ צבירת שעות בזוג או לחוד ועוד משתנים רבים נוספים.

הלימודים באירופה יקרים. יש מקומות שבהם שעת טיסה אפילו יותר יקרה משעת טיסה בארץ.
מה שציינת לגבי השכלתך לא רלוונטי כל-כך. מבחני התיאוריה בארה"ב בהנחה שתלמד שם הם מבחנים אמריקאיים 1 מתוך 3. מתוך מאגר שאלות קבוע שממנו אתה לומד מופיעות שאלות. צריך לעבור בציון 70 ומעלה. לא מסובך בכלל בהשוואת למבחני התיאוריה בארץ לדוגמא.

הדרך לעבוד באל-על ובארקיע ארוכה ודורשת השקעה של זמן וכסף, כלומר הכשרה מתאימה וצבירת סכום לא מבוטל של שעות טיסה.
לכן מה שנהוג לעשות הוא להוציא רישיון הדרכה ולהיות מדריך טיסה עד לצבירת כמות שעות שאיתה אפשר להתקבל לחברות תעופה.
בארץ נדיר להתקבל לאחת מחברות התעופה אם אתה לא יוצא חיל האוויר.
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י B669 בתאריך 12-03-2010 בשעה 03:13.
חזרה לפורום
  #55  
ישן 03-06-2010, 09:24
  GS650GT GS650GT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 128
רשיון טיס אמריקאי FAA
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי Max206 שמתחילה ב "באילו מדינות יהיה תקף רישיון..."

רשיון הטיס האמריקאי תקף עקרונית כמעט בכל מקום בעולם. ראשית, המדינה צריכה להיות חברה בארגון ה-ICAO וכמובן שהתנאים למימוש זכויות הרשיון תלויות במנהל התעופה המקומי באותה מדינה. לדוגמא, ניתן לטוס בארץ עם רשיון אמריקאי בכפוף לדרישות המנהל הישראלי. במדינות כמו צ'כיה ואנגליה אין דרישה מקדימה למעט צ'ק אאוט עם מדריך מקומי לכמה הקפות (תלוי במקום בו אתה שוכר את המטוס.)
לגבי הוואי, אין לי הכרות עם בתי ספר, וגם אם כן תמצא שם משהו, זה כנראה יהיה משהו כמו FLIGHT CLUB שלא מוציא ויזות לחניכי טיס זרים.
בעניין הויזות, ממליץ לך לפנות לשגרירות האמריקנית ולקבל פרטים מדוייקים ממקור מהימן. לא הייתי לוקח סיכון בעניין הזה. מה גם שלאחרונה שונו מעט הויזות והתנאים לקבלתן.
לגבי עלויות המימון, תלוי תלוי במקום ובמיקום שבו תלמד.
בהצלחה...
_____________________________________
ערן רמז .
מדריך טיסה מוסמך,
CFI CFII MEI AGI
Gold Seal Flight Instructor
נייד : 050-5370-221
אתר : www.flyingsafaris.net
דוא"ל : flight_cfi@yahoo.com

חזרה לפורום
  #58  
ישן 11-06-2010, 14:53
  chen12 chen12 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.07.09
הודעות: 18
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "רישיון\הגדר טייס אזרחי. הכל באשכול זה, לא לפתוח אשכולות חדשים."

אהלן
כמו הרוב כאן החלום שלי הוא אחרי הצבא להיות טייס
השאלה היא האם כדאי לעשות את זה באקדמיה בארה"ב,כמו embry rydel,שהיא אקדמיה ממש טובה כמו שהבנתי,והסיכוי לצאת ממנה לחברת תעופה הוא גבוה,או שכדאי לעשות את זה בבית ספר פה בארץ,ואז להתחיל מה שנקרא "לאכול חרא" ולטוס במטוסים קלים ואז בחבורת התעופה הקטנות בארץ שמעבירות נוסעים מהמרכז לצפון\צפון לדרום וכו',ואחרי ניסיון רב מאוד לנסות להתקבל לאלעל\ארקיע?
בנוסף אני אזרח של צרפת,כך שגם אירופה פתוחה בפני...האם שווה לשקול את הנושא של אירופה,או שעדיף ארה"ב?
האם מembry rydel,אני אוכל באמת לצאת טייס בחברת תעופה?זאת אומרת,האם הם באמת ידאגו לי לעבודה בסיום הלימודים?
איך זה עובד הלימודים המעשיים אצלהם?כל חניך מקבל מטוס שהוא משכיר כביכול ומדריך,וטס איתו?
איך בחינת הסולו עובדת?זה לא קשה לטוס במדינה ענקית כזו עם מטוס ססנה ממקום למקום?
או שזה שונה מהטיסות cvfr בישראל?
תודה ושבת שלום
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:19

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר